Fiat odhalil nové Fiorino, které míří mezi lehké užitkové automobily. Novinka je plodem spolupráce s koncernem PSA. Ještě v letošním roce má být zahájen prodej na domácím trhu a začátkem příštího roku se dočká i zbytek Evropy.
Nie je to trochu krátke? S uvádzanou dĺžkou 3860 mm je kratšie ako všetky malé užitkáče na trhu. Pre porovnanie:
Kangoo 4035 mm (+175 mm)
Berlingo 4137 mm (+277 mm)
Doblo 4159 mm (+299 mm)
T.Connect 4278 mm (+418 mm)
Combo 4322 mm (+462 mm)
Bude to spíš konkurence pro užitková "auta" přestavěná z hatchbacků nižší střední (Peugeot 206 XA, Fiat Panda, Fiesta...) s tím, že oproti nim je od počátku konstruované jako užitkové a tedy praktičtější.
No neviem...od nich má zase len veľký odstup, stačí si všimnúť výšku. Alebo to JE nástupca pre Doblo, ale podľa vzoru väčších užitkáčov bude v ponuke s rôznymi rázvormi, dĺžkami a možno aj výškami strechy. :-)
Nemá takový odstup. Je jen o pár milimetrů odlišnější (P206 3822 mm, Fiesta 3917, Panda 3538 mm), než tahle malá auta. A ta výška je právě to, co mám na mysli - větší praktičnost, tedy lepší využitelnost. K tomu klasické dvojkřídlé dveře a máme skoro ideál do města. Ohledně Dobla nevím, mám pocit, že tohle má být samostatný model, možná mírně designově spřízněný.
Uvidíme. Každopádne Fiorino vyzerá zvonka zaujímavo, necháme sa prekvapiť interiérom. A cenou. Doblo je z celej plejády na trhu po VW CAddy najdrahším autom. Aspoň na Slovensku.
Já se nikdy netajil tím, že mám pro malá auta slabost a pokud tohle bude existovat i v osobním provedení, byl by to velmi horký kandidát. Myslím, že cena se bude odvíjet od současné politiky Fiatu, který je spíše levnější, než drahý.
Dúfajme. U mňa Doblo vypadol medzi prvými kvôli cene. Ony síce boli na prvý pohľad lákavé, ale potom vysvitlo, že uvedená cena je bez DPH, keďže aj osobnú verziu predávajú zásadne ako užitkáč. Po pripočítaní 19% DPH už cena auta nebola nijak oslnivá, práve naopak.
Podle článku na tomto odkazu [odkaz] by mělo jít o zcela novou řadu užitkových vozů Fiatu a PSA. Jsem rád, že v tomto případě Fiat sáhl po názvu Fiorino a jsem zvědav na motorovou a cenovou nabídku. Zároveň doufám, že dojde i na osobní verzi.
Prečo štvormiestna? Fiorino nevyzerá byť užšie ako Fabia. Navyše druhý pár dverí s posuvným mechanizmom nebude tak zasahovať do interiéru ako aklasické dvere. 5 miest kľudne...