Ekonomika
Další dva roky minimálně budeme poslouchat pohádky a lži o tom, jak covid a čipová krize může za brutální pád výroby.
Přitom realita je zcela prostá a mají ji všichni před očima. Evropské značky podlehly bruselskému ekosocialistickému projektu s vidinou vyšších zisků. Jenže zapomněli na to hlavní - na zákazníky :-! :no:
Modely které trh chce, vymírají ve výrobních programech a místo toho přibývá EV ekologký šrot... :no: :no: :no:
Přitom realita je zcela prostá a mají ji všichni před očima. Evropské značky podlehly bruselskému ekosocialistickému projektu s vidinou vyšších zisků. Jenže zapomněli na to hlavní - na zákazníky :-! :no:
Modely které trh chce, vymírají ve výrobních programech a místo toho přibývá EV ekologký šrot... :no: :no: :no:
Problém je v tom, že firemní klientela se s tím nějak vypořádá. Protože musí. Výsledek je ale jasný - vyšší náklady. Což znamená zdražování výrobků a služeb. Opět jasné jak facka.
Jinými slovy - EV mobilita je jedním z proinflačních faktorů. Tím se vracím ke slavnému Green dealu Nikdo totiž neřekl to zadání - kolik to bude stát a kdo to zaplatí. Protože všechno je nakonec o penězích.
Můžeme nařídit třeba každému bydlet v pasivním domě. Je to supr myšlenka. Omezíme emise Zlepšíme životní prostředí. Všecko je přece cajk... Jenže podstatné je kde na to vzít peníze s zdroje obecně. Ano, ropa je špatně, ale nikdo zatím s ničím lepším nepřišel.
Jinými slovy - EV mobilita je jedním z proinflačních faktorů. Tím se vracím ke slavnému Green dealu Nikdo totiž neřekl to zadání - kolik to bude stát a kdo to zaplatí. Protože všechno je nakonec o penězích.
Můžeme nařídit třeba každému bydlet v pasivním domě. Je to supr myšlenka. Omezíme emise Zlepšíme životní prostředí. Všecko je přece cajk... Jenže podstatné je kde na to vzít peníze s zdroje obecně. Ano, ropa je špatně, ale nikdo zatím s ničím lepším nepřišel.
Tak stejně přijde obrat u aut, Panda za 300t bude považována ekologičtější než budoucí Peugeot Punto EV za mega.
že auto za 800 tisíc a výše se prodává hůře, než to za 400 000, na které rodina jakž -takž dosáhne! To budou valit bulvy! Zatím to mohou skladovat na letištích a nádražích!
To je těžké, když někomu není shůry dáno pochopit psaný text, cituji:
"Přitom realita je zcela prostá a mají ji všichni před očima. Evropské značky podlehly bruselskému ekosocialistickému projektu s vidinou vyšších zisků. Jenže zapomněli na to hlavní - na zákazníky "....
takže za hloupého lze považovat vás...
"Přitom realita je zcela prostá a mají ji všichni před očima. Evropské značky podlehly bruselskému ekosocialistickému projektu s vidinou vyšších zisků. Jenže zapomněli na to hlavní - na zákazníky "....
takže za hloupého lze považovat vás...
Myslím, že to překrucuješ tam, kde to není. To, že automobilky přidávají do výrobních programů EV nijak neomezuje výrobu ICE. Stačí se podívat na portfolio ICE modelů domácí Škodovky a EV jsou jen připláclé k portfoliu ICE modelů, které je širší než kdykoliv dříve bylo.
Výroba klesá kvůli nedostatku čipů. Kdyby výroba klesala kvůli nezájmu zákazníků, tak by se nečekalo na nová auta rok a v řadě případů i více a čekací doby by se neustále neprodlužovaly. Zkus si objednat novou Octavii v nějaké typické konfiguraci s 1.5 TSI nebo 2.0 TDI, objednáš si, ale dodání bude za 14 měsíců i více a to ti za tu dobu dealer ještě třikrát zavolá, že se kouzlo nepovedlo a dodávka se o dva měsíce odkládá. Naopak, zájem zákazníků je obrovský, čímž netvrdím, že je obrovský o EV, ale to na věci nic nemění. Prodejci se jen modlí aby jim automobilky dodaly objednané modely, protože automobilky nestíhají vyrábět (vzhledem k tomu, že výroba vázne na nedostatku čipů) a oni si mohou vzhledem k obrovskému převisu poptávky nad nabídkou pískat ceny jaké nikdy nemohli.
Takže problém není v tom, že by automobilky zapomněly na zákazníky, ale v tom, že zapomněly na diverzifikaci rizika při výrobě čipů a teď jim to v různé míře padá na hlavu a vrací se jak bumerang.
Výroba klesá kvůli nedostatku čipů. Kdyby výroba klesala kvůli nezájmu zákazníků, tak by se nečekalo na nová auta rok a v řadě případů i více a čekací doby by se neustále neprodlužovaly. Zkus si objednat novou Octavii v nějaké typické konfiguraci s 1.5 TSI nebo 2.0 TDI, objednáš si, ale dodání bude za 14 měsíců i více a to ti za tu dobu dealer ještě třikrát zavolá, že se kouzlo nepovedlo a dodávka se o dva měsíce odkládá. Naopak, zájem zákazníků je obrovský, čímž netvrdím, že je obrovský o EV, ale to na věci nic nemění. Prodejci se jen modlí aby jim automobilky dodaly objednané modely, protože automobilky nestíhají vyrábět (vzhledem k tomu, že výroba vázne na nedostatku čipů) a oni si mohou vzhledem k obrovskému převisu poptávky nad nabídkou pískat ceny jaké nikdy nemohli.
Takže problém není v tom, že by automobilky zapomněly na zákazníky, ale v tom, že zapomněly na diverzifikaci rizika při výrobě čipů a teď jim to v různé míře padá na hlavu a vrací se jak bumerang.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak jsem asi zavodář a výjimka. Celý život lopata ve fabrice a začalo to v 99 Feldou za 225 tisíc. Prozatim skončilo u nás doma Swiftem loni v září za 350, ten byl mimochodem moje 5. nový auto. V okolí vidim málo rodin, kde by si rodina alepsoň 1-2 nový za 20 let nedokázali koupit.
Stačí normáůně pracovat, ne***t po hospodách a nevyhazovat za blbosti jako třeba za cigarety.
prober se, na tu blbou Dachnu dneska vydělá i to UKčko za pásem za necelý rok.
Stačí normáůně pracovat, ne***t po hospodách a nevyhazovat za blbosti jako třeba za cigarety.
prober se, na tu blbou Dachnu dneska vydělá i to UKčko za pásem za necelý rok.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
..."Produkce motocyklů v týnecké Jawě v lednu meziročně narostla o 250 procent na 266 strojů."
A prodej by narostl meziročně o kolik set procent, když by se prodaly třeba 2 ks? 😄
A prodej by narostl meziročně o kolik set procent, když by se prodaly třeba 2 ks? 😄
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jo kamaráde....lidí jsou nervózní. Neví co bude, tak raději vyčkávají. To je ten pravý důvod, proč se neprodává.... 😒] Důkaz? Průměrný věk vozového parku se navyšuje.... 😒]
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ty jsi ale k*k*t! To není možné, přitom v roce 2021-době čipové krize, se na R.Č prodalo přes 20 000 nových aut.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Nepřekrucuji.
Není pravda, že EV neomezuje ICE. Opak je pravdou. Výrobní kapacita je jen jedna. Suroviny a díly jsou taky dány. Jestli místo 60ti spalováků vyrobíme 1 EV tak EV sakra omezuje dostupnost ICE :-! :-!
Není pravda, že EV neomezuje ICE. Opak je pravdou. Výrobní kapacita je jen jedna. Suroviny a díly jsou taky dány. Jestli místo 60ti spalováků vyrobíme 1 EV tak EV sakra omezuje dostupnost ICE :-! :-!
Jenže.... i ta Octavia je v Boleslavi na vedlejší koleji, zatímco Enyaq má i přes větší požadavky na čipy přednost. Ale protože Octavia je spalovák tak čipy-nečipy, lídr trhu je v Bolesalvi Enyaq, byť ho nikdo -aspoň ve střední Evropě- nechce! Stejné je to se Scalou a jak dopadla Fabia kombi ví všichni.
ČTK je velmi dlouho progresivistická agentura, jako neutrální a spolehlivý, pravdivý zdroj informací už je nelze použít.
Hanba.