Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hity devadesátek: Rok 1990 ve znamení nové trojky od BMW a prvního Clia

V úvodu „divokých“ 90. let ještě mnozí z nás obdivovali většinu automobilových novinek jen na stránkách časopisů. Zanedlouho se v nich ovšem mohli sami svézt...
Zpět na článek
21. 2. 2022 08:33
21. 2. 2022 09:41
21. 2. 2022 10:10
21. 2. 2022 10:13
21. 2. 2022 11:02
21. 2. 2022 11:18
21. 2. 2022 11:27
21. 2. 2022 17:59
22. 2. 2022 05:21
22. 2. 2022 08:22
22. 2. 2022 20:08
21. 2. 2022 10:56
21. 2. 2022 11:19
21. 2. 2022 11:37
21. 2. 2022 15:32
Avatar - Stejsn
21. 2. 2022 08:33
Tempra
na Tempru rád vzpomínám, měl jsem dvě - benzínového sedana a naftového kombíka - a byly to pohodlné kočáry s dobrými jízdními vlastnostmi. A ano, měly také velmi italské neduhy. Taky je pravda, že se rychle objevily, zazářily a rychle zmizely. Zatímco BMW E36 nebo jedničkové Clio občas potkám, tak první Tipo nebo Tempru, ale ani nástupnické Bravo nebo Mareu jsem neviděl už snad roky.
Rozbalit vlákno
10
21. 2. 2022 09:41
Re: Tempra
Taky na Tempru rád vzpomínám. Měl jsem 1,8 benzín a jelo to jako čert. Taky to bylo hezké auto, měl jsem zelenomodrou metalízu samozřejmě v sedanu (asi stejnou jako tvůj kombík). Samozřejmě když jsem zaklapl kufr, tak to byl "hodně plechový zvuk" a pár jiných drobných výtek se našlo, ale byl to skoro závoďák :-!
Avatar - Stejsn
21. 2. 2022 10:10
Re: Tempra
Jo no, v sedanu byla i hezká a elegantní. Naproti tomu kombík byl fakt hnusný :-)
21. 2. 2022 10:13
Re: Tempra
Jo taky mi to dost žralo olej ;-)
21. 2. 2022 11:02
Re: Tempra
Tys mel jeste karburatorovou 1.6?
:-)

Jinak Tempra byla presne to, co je dnes Tipo.
Jen rozdil tehdejsiho Tipa a Tempry byl vetsi, nez dnes Tipo HB a sedan/kombi.

Ale ano, ta 1.6 mi v tom chybi taky. S 1.4 se da zit, ale s 1.6 by to bylo vic radosti.
21. 2. 2022 11:18
Re: Tempra
Určitě to byla 1,8 a mělo to stejnou digitální palubku jako Stejsnův kombík. Dostalo se to ke mně po akvizici jedné italské firmy mým americko-švédským zaměstnavatelem. U té italské firmy to používal ředitel české pobočky jako služební auto. Bohužel asi nějak nepochopil, že auto by mělo občas navštívit servis, proto to žralo olej, i když bylo tři roky staré s nájezdem okolo 90 tisíc km.
21. 2. 2022 11:27
Re: Tempra
Tak to pak jo.
:-)

Ja jsem mel zrovna 1.8 v te dobe v Lancii Dedra.
Krasny auto.
Melo to trochu vyssi spotrebu benzinu, ale jelo to jak prdly.
A olej teda vubec.
Je fakt, ze jsem ji servisne "rozmazloval" .
Jako vsechna svoje auta az dodnes.
:-)
21. 2. 2022 17:59
Re: Tempra
Tak bravu, tempru sme mali v rodine a zozrala ich hrdza. Mechanicky bolo vsetko ok.
22. 2. 2022 05:21
Re: Tempra
Tu tempru v nafte dostal ako ponuknuty bonus otec k ponukanej novej praci. Prisiel sa s tym ukazat domov a to bol tak priserny traktor, ze sme mu s mamou povedali, nech tu pracu neberie, ked ma jazdit v takom traktore :). Dobre urobil ta firma sla do bankrotu za dva roky.
Avatar - Stejsn
22. 2. 2022 08:22
Re: Tempra
Nevím jak ty atmosféry, ale 1.9TD jela jak oheň. A měla cool digitální budík na tlak turba.
22. 2. 2022 20:08
Re: Tempra
No to bola nejaka hladka 1.7. Nejelo ale zato zvuk jak traktor bez kapotaze
Avatar - KANKUNEN
21. 2. 2022 08:40
Člověk by si to rád přečetl i prohlédl
Tohle se dá brát článek o autech, jonák mě nezajímá. Ale galerie mě hned zaemisila, těch 150 fotek a článek si strčte do výfuku. Písti.
Rozbalit vlákno
0
21. 2. 2022 09:02
Nádherná auta..
...z nádherně svobodné automobilové doby, kdy automobilky ještě stavěly auta podle požadavků svých zákazníků! :-O
Rozbalit vlákno
80
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 09:19
Re: Nádherná auta..
Tohle jsou kecy, dnes automobilky taky vyrábí auta, co zákazníci chtějí, zrovna ty si chtěl SUV a koupil sis ho... nebo ti ho nikdo nevyrobil?
Avatar - kari.laz
21. 2. 2022 09:29
Re: Nádherná auta..
Dnešní doba není tak úplně stejná. Automobilky nedělají ani tak co lidé chtějí, jako se snaží lidem vsugerovat co vlastně chtějí a lidem je čím dál tím více jedno v čem jezdí, takže to neřeší a koupí to a v podstatě jsou spokojení.
už i pro to, že nic jiného ani nezkusí (jiný koncept auta). Ano móda SUV je zřejmá, i tak automobilky vytušily, že na tom dokáží více vydělat a na SUV předělávají vše, i to, co se prodávalo jako klasika. Dřívě bylo na výběr spousta různých variant, dnes se lidé spokojili s tím, že se chrlí jedno "stejné" SUV za druhým. Lidé jsou vesměs pokojeni, odveze je to, své vypouklé pupky nemusí tlačit k zemi a tak si chrochají.
Ale uznej, že to experimentování mělo své kouzlo a vznikala hodně zajímavá, tozmanitá auta. Dneska to je SUV a ten zbytek. Za chvíli to bude jen elektro pseudoSUV v pěti velikostech a všechno na jedno brdo. Nejsmutnější je, že lidem to stejně bude jedno.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 10:08
Re: Nádherná auta..
Já si nemyslím, že je to tím, že jim to jen nutí automobilky a chudák Arese neměl na výběr, ale protože je to moderní jezdi v SUV, tak se to vyrábí a požírá to ostatní karoserie, které se nevyplatí pro těch pár zdejších diskutérů vyrábět a to je pak začarovaný kruh, jasně, že to automobilky budou chtít prodat :)


A jistě, uznávám, já jsem se narodil na konci 80tek a tahle 90s auta byla muj sen jako kluka, vznikala nádherná auta, sám jsem na sedany, z praktických důvodu mám kombíky, ale všechna tahle auta a škála karoserií byla úžasná ( a šíře nabídky motorizací), jenže na rozdíl od Areseho to nevidím jako nějakej diktát, ale prostě fakt, že s trh vyvinul, motory taktéž a šíře nabídky prostě nemá kupce..vždy jde o ty prodeje na prvním místě a jak sám píšeš, lidem to bude jedno, jim se to elektroSUV bude líbit
Avatar - kari.laz
21. 2. 2022 10:40
Re: Nádherná auta..
Já si zase nemyslím, že by se trh tak úplně dobrovolně vyvinul. On se vyvinul pod nátlakem. Spoustu motorů, které se prodávali už nekoupíš. Jako například V8 TDI v Q7, nebo Q8 a Touaregovi. A takových variant je víc. Bud to nějaký motor vůbec v nabídce už není a nebo je v nějaké nesmyslné konfiguraci. Je to prostě tlak na to, aby se vlak nažral a koza zůstala celá, alias "máme v nabídce všemožné motory a pohony", ale skutek je takový že velká část z nich v konfuguracích, které zase lidé nechtějí a sáhnou po těch "alternativních" tlačených, protože je to pro ně přijatelnější, ačkoli by jinak dali přednost jiné variantě. Stejně tak díky všemožnému "balastu" v autech jsou auta natolik náročná a drahá, že automobilky opravdu omezují verze i pohony, nevypatí se jim jako v devadestkách házet na trh i verze s malými prodeji, díky kterým byl trh tak nádherně rozmanitý.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 10:42
Re: Nádherná auta..
A zase to je tím, že se jim to nevyplatí, otázkou je, proč se jim to dříve vyplácelo ? To mne zajímá, v čem je ta změna, když ani tenkrát asi nebyl takový odbyt ?
Avatar - kari.laz
21. 2. 2022 10:47
Re: Nádherná auta..
Protože dneska musí auto napěchovat nesmysly, které ani lidi nechtějí jak to jde, tak to vypnou, platí "výpalné za každý kus" co nesplňuje nesmyslné limity. Jedno s druhým.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 10:53
Re: Nádherná auta..
Tyjo s těmi nesmysly, ja bych se vubec nedivil, že dost lidí ( a znám takové) si všemožné asistenty pochvalují, takže s tím, kdo je ve většině, bych byl taky opatrný :)

Já tě chápu, jen si nemyslím, že tenhle stejný pohled na auta mají většinoví kupci - těm to asi i vyhovuje.

Stejná diskuze by byla asi na jakékoliv jiné téma, odlišná u konzumentů a nebo u fanoušků
Avatar - fOE
21. 2. 2022 14:14
Re: Nádherná auta..
Tohle je takove zazite mistni cliche, ale ja se zeptam na cem jej stavis? Mas k tomu nejake statistiky jak to lidi nechtej ale automobilky, potazmo legislativa jim to nuti?
Ja si ted nedavno neco konfiguroval, sam jsem si to udelal asistentuproste, teda vicemene, a kdyz na tohle tema prisla rec s dealerem nebo nasim fleetakem tak se shodli ze 1) jsem rarita a vazne se vyptavali, jestli to takhle jako fakt chci, a 2) to lidi chteji a zaklikavaj naprosto cilevedome. Dokonce kdyz je nekdo bliz autonomni jizde nez konkurence je to pro ne duvodem zmenit znacku treba. Tolik info od fleetaka co se stara asi o tisicovku aut a od dealera / prodejce co proda nekolik tisicovek aut rocne.
21. 2. 2022 11:22
Re: Nádherná auta..
Tohle jsou kecy.

Ta smycka je prece zretelna: drasticke prosazovani elektro, protoze pry ekologie.

A proti tomu marketingova podpora zcela neeokologickych SUV.

Opet pod vlajkou ekologie likvidace malych, skutecne ekologickych aut.

A pro zmenu pod marketingovou vlajkou bezpecnosti spousta drahych, a nefunkcnich, pry bezpecnostnich udelatek... predepsanych do aut s vylozene nebezpecnymi obrimi dotykovymi obrazovkami.

Svet se proste zblaznil.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 11:45
Re: Nádherná auta..
Zbláznil, ale lidi tomu fandí, projdi si diskuze i tady...
Avatar - Barrichello
21. 2. 2022 13:14
Re: Nádherná auta..
Mam pocit, že sem ale těch fanoušků aut moc nechodí, začli sem chodit akorát fanoušci do Ev, trollové a lidi co jezdí z A do B a je jim šumák jak, nebo spíš řeší že levně a že je to cool.

Tak kam chodí opravdoví fanoušci aut se píšou jiný věci.
21. 2. 2022 13:16
Re: Nádherná auta..
Fandi tomu hrstka lidi.
A tem to preju - at si to klidne koupi!

Za cenu, kterou to ma. Bez dotaci.
A at to nenuti i mne.

A to je cele, vic nepotrebuju.
:-)
Avatar - KANKUNEN
21. 2. 2022 09:53
Re: Nádherná auta..
Jooo, vyrábějí, nepovídej. Zkus si objednat Traveller v dieslu, Audi SQ7,8, 5 místný Dokker teď už Expert. Nebo zkus Scalu s 1,6 TDI, která žere 5 litrů.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 10:04
Re: Nádherná auta..
A myslíš, že je to tím, že to někdo diktuje, nebo že automobilky vyrábí to, co jde na odbyt ?
Avatar - KANKUNEN
21. 2. 2022 10:25
Re: Nádherná auta..
To co šlo jak rohlíky už nejde koupit. Já čekal na Traveller rok, vzhledem k emisím ti ho už Peugeot neprodá.
Avatar - kari.laz
21. 2. 2022 10:45
Re: Nádherná auta..
Máš pocit, že elektrické dodávky PSA jdou na odbyt? Prodávalo se to velice slušně, jezdí to všude kolem. Teď po tom neštěkne ani zmrzačený pes.
Avatar - KANKUNEN
21. 2. 2022 10:52
Re: Nádherná auta..
Na elektrický Traveller se stále hledá zákazník, pro prodejce to je spása to prodat.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 10:59
Re: Nádherná auta..
Nemám, ale pořád si mužeš dojít pro dieslovou dodávku jinam. Já netvrdím, že je doba růžová, ale že se i přes tato pokřivení díky emisím prostě automobilky chovají tržně, Stačí to takto ? Možná né všechny, ale většina jo...
Avatar - kari.laz
21. 2. 2022 11:06
Re: Nádherná auta..
Z nabídky odpadlo několik automobilek a několik jejich modelů. Nahradili to tím, co nikdo a tím nikdo se dá říct že doslova nikdo nechce. Je tohle tržní chování? Tohle je "křeč" z nutnosti. Platily by pokuty větší, než by na těch autech, která se prodávala vydělali. Tohle není ani normální chování. A útěk jinam? Kam? Tahle auta se prodávala, protože nabízela dobré užitné hodnoty za dobré peníze. Dobře, uteču k dražším konkurentů. Jak dlouho budu utíkat, než na výběr nebude? Nebo myslíš, že tímhle to skončilo?
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 11:10
Re: Nádherná auta..
Tak třeba u toho Travelleru bych našel pár aut, ProAce, Transit Custom a pro movitější Transporter
Avatar - kari.laz
21. 2. 2022 11:19
Re: Nádherná auta..
A jak dlouho budu moct jít jinam? Předpokládám, že s koncem téhle generace ProAce, tím myslím travelleru, už nebude ani ProAce. Tak si jen tak přihodím mega a půjdu pro medvěda.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 11:21
Re: Nádherná auta..
To ukáže čas... na to odpovědět neumím.
Avatar - wakantanka
21. 2. 2022 17:35
Re: Re: Nádherná auta..
Ale trt makový, spravia z toho akože N1 a bude sa veselo predávať ďalej.
Avatar - KANKUNEN
21. 2. 2022 11:12
Re: Nádherná auta..
Tak řešíme jestli automobilky dělají to, co chce zákazník a ty máš řešení může jít jinam. Kam mám jít pro jiného Travellera, kam teda? Je už jen Proace a V za 2 mil. Trafic nekoupíš, Fordy nejsou.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 11:18
Re: Nádherná auta..
Fordy nejsou ale z jiného důvodu. Hele vy tady motáte dvě věci dohromady.

Jedna věc je, že automobilky se chovají tržně - že někdo sází na elektriku, protože v tom vidí budoucnost a nebo někde odběratele za dotování státu (tak to je), to je pořád součást moderního tržního hospodářství a vidíme to v mnoha odvětvích.

No a druhá věc je, že se mění to prostředí, kde všichni fungují a tím se trh mění, ale pořád prodávají, co se vyplatí a nebo myslí, že se vyplatí... a že něco není mnohdy ani není důvod změny prostředí, ale totálně nabouraného průmyslu díky aktuální krizi.

Já pokud budu mluvit ze svého okolí, tak ty SUV a nebo hybridní či EV auta lákají více a více lidí... nejhorší je, že sám mám na to taky jiný názor a líbí se mi klasická auta.
Avatar - KANKUNEN
21. 2. 2022 11:33
Re: Nádherná auta..
Jsi vedle, znova a ještě jednou. Modely o které má skutečný zákazník a hlavně firmy nemohou prodávat. NEMOHOU. Prostě jim to Renault nedodá, protože by se přepálily kvóty na CO2. Neřídí to zákazník, ale politika. Nechápeš že, finito, dál se bavit nebudu.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 11:38
Re: Nádherná auta..
Politika jim neříká, co mají vyrábět, jen co mají plnit za limity a ta politika je tu díky lidem, kteří ji chtějí - a to jsou taky zákazníci a kupci. Automobilka vyhodnotila, že tyhle zákazníky oželí a radši bude vyrábět EV, kde díky lokálním politikám bude mít odbyt díky dotacím a subvencím - tržní kapitalismus.... tohle jsou fakta, smiř se s tím, žádná konspirace.

Chápu tovelmi dobře, toto je muj obor a už jsem bojoval s mnoha větrnými mlýny, kteří vidí jen bod A a né B.... mnohým jsem to vysvětlil, u tebe to asi nejde :/

P.s. to neznamená, že sdílím s tou skupinou B názor....
Avatar - kari.laz
21. 2. 2022 11:45
Re: Nádherná auta..
Tobě někdo hacknul profil? Nevěřím, že to je ten samý Ozzman, co tu psal do teď. Skoro to vypadá, jak kdyby se ti naboural DonVIto do profilu.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 11:57
Re: Nádherná auta..
Ne, jsem to já, pořád stejný Ozzman, který má rád dieslové auto, co má v garáži.

Já tu nepíšu svuj názor na věc, ale obecná fakta. Vždy jsem se snažil být objektivní a jelikož ze své pracovní pozice trochu do té evropské politiky vidím a vidím, jak se tomu přizpůsobuje trh a taky mám čísla a průzkumy, co lidi chtějí (v jiném odvětví, ale ten eko trend tam je taky silný ), tak prostě musím věci uvádět na pravou míru.

Všimni si ,že tady každý argumentuje tím "lidi to nechtějí" a napříč tomu to všechny automobilky dělají a já nevím jak ty, ale já ta auta pozoruji v provozu a vidím a slyším spokojené majitele ( i tady na ACZ), vidím, jak lidi třeba nakupují potraviny, že řeší, z čeho jsou, mnohdy i odkud jsou a jestli jsou BIO a tak... to je prostě trend doby - z toho vyplynul ten Green Deal (jestli pak víte o čem je, já jsem byl na jeho uzavírání v roce 2019 v Bruselu a dost interpretací a i interpretací mnoha vlád a politiků je mnohem extrémější), ta idea celková je naprosto správná a logická - udržitelnost a lepší životní prostředí. Prostředky jsou mnohem horší a vypadají drastičtěji, než třeba i nakonec budou, protože - ve všem hrajou roli peníze.

ta Ekologie je totiž obrovskej byznys, spalovací auta má každý, jsou levná a dostupná, na nich už se tak nevydělá, ale lidem se prodávají nová lepší a "ekologičtější" auta, plná elektroniky, která mají úžasné nové funkce a ono to opravdu funguje, fakt se někdy začti kolem sebe i tady, že lidi to prostě chtějí a když na to dostanou dotaci ? No tak to je super ne ? Oni mají ekoauto za levno, politikovi zatleskají, jak se jim hezky dycha a politik ohne rozpočet pro automobilku, té vlastně daňový poplatník dotuje část tržeb - slevu jinému poplatníkovi, který koupil eko auto...

Vždy to bylo o tom stejném. Zákazník je volič - ten něco chce - politik mu to splní tak, aby byl zvolen a zároveň se zavděčil lobby - automobilka chce prodávat, tedy spíš mít zisk a je fuk, jestli jim doteče z rozpočtu státu, nebo z kapsy zákazníka. Takto jsou všichni spokojeni.

A stejnou rovnici najdeme v každém odvětví, momentálně krásně viditelném na potravinách.

A NE, nelíbí se mi to.... to je muj názor Ozzmana jako člověka.
Avatar - kari.laz
21. 2. 2022 12:20
Re: Nádherná auta..
Teď to neber zle nebo útočně. Ale tobě buď to nekdo něco slíbil, nebo máš práci založenou na tom se k tomu z ajakékoli situace stavět kladně a přesvědčit, že to vlastně všichni chtějí, i když to nechtějí.
Dneska píše diametrálně odlišně, než doposud.
Byl jsi jeden z těch nestranných diskutérů, co objektivně zhodnocovali situaci.
Tady se prezentuje naprosto jinak. Tvé názory jsou naprosto odlišné od toho, že na poslední řádku napíšeš "mám rád svého naftového kombíka"
A ted k tomu co jsi napsal. Ano lidi to opravdu chtějí, ale není jich ani zdaleka polovina.
To co vídám v diskuzi je pár jedinců, co jsou naprosto mimo, ala DonVito. Pak někteří, kteří dokáží věcně diskutovat i přes to, že jsou majítelé a zastánci elektro. Není tu málo těch, co mají hybrid. Ale rozhodně tu není většina, nehldě na to, že dost diskutérů odešlo jen proto, že diskutovat o elektro nechtějí, protože je to nezajímá, jen si přečtou článek. Popřípadě je unavují boje mezi tábory. Celý ten tvůj pojled na většinu je zkreslený.
A přirovnání k BIO potravinám je úplně špatně. Lidé se koukají co jedí, to je pravda, ale nikdo jim nedotuje BIO, nikdo jin nezdaňuje normání potraviny ani nikdo neříká, že se budpe přecházet jen na BIO a že do roku X už nic jiného nebude.
A nějaké menšinové skupiny jako Vegani a podobně, kteří sice tvoří naprostou menšinu, ale jsou nevíce slyšet, dává se jim nejvíce prostoru v mediích nic nemění na tom, že to je jen viditelná a hlasitá menšina na jejíž základě často dělají rozhodnutí proti srsti většiny.
Ekologie má smysl, pokud je opravdu ekologická to zaprné a má smysl, pokud je proveditelná a hlavně globální. Je potřeba redukova spoustu nepotřebných věcí, ale je potřeba řešit hlavní globální znečišťovatele.
Tím, že "poručí větru dešti" se toho nedosáhne.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 12:31
Re: Nádherná auta..
Proboha, ještě jednou a popořádku :) :

To, co tady říkám, není o tom, abych někoho přesvědčoval, ale když tu denodenně někdo napíše "Diktát z Bruselu" " Nikdo to nechce", tak prostě musím napsat tu druhou stranu mince.

Já jen tvrdím, že Nikdo to nechce je špatně, stejně jako Všichni to chtějí.

Já to taky nechci :D Vždy jsem se snažil psát i tu druhou stranu, jak ty píšeš, ale málokdy to znamenalo, že je to můj názor, mé potřeby a názory a to, co já chci, přeci nemusí vůbec s tímhle korespondovat. Taky se zastanu Škodovky, když ji někdo jen očerńuje a přitom ji nemám moc v lásce...

Tolik k tomu, aby si pochopil co píšu.

Další bod :

To, že tady mezi diskutéry je více fanoušků spalováků je snad jasné a chápu, že někdo odešel, já sám pod EV moc diskutovat nechodím, nebaví mne to (nebo né vždy), abych se tam hádal s jednou či druhou stranou. Jedni to tam vyzdvihují, druzí hejtují, ale mluvím o většině kupců aut a né diskutérů a ta většina může být i 51 % , bohužel tak to je. Lidem je to marketingově podáno jako něco nového a lepšího a tak to budou chtít, né všichni, ale velká část ano.

Bio potraviny:

Jaktože je nikdo nedotuje?!!! :D :D :D Doporučuji si projít stránky ministerstva zemědělství a SZIF, kde najdeš mnoho dotačních titulů. A menšinoví vegani - to číslo roste. A na Bio se přecházet bude, aktuálně je cíl 25 % produkce v Ekologickém zemědělství - tyto produkty pak prodávají jako BIO. A víš, že to není vlastně špatně? Protože se tím sníží chemie do půdy, té chemie, kterou vyrábí skupina Agrofert a proto proti Green Dealu Andrej cintal do médií, tedy jen v ČR (to na vysvětlenou).

S tím posledním souhlasím jako já Ozzman do poslední tečky. Tady vidíš ten rozdíl mezi snahou vysvětlit proč a tím, co já osobně zastávám.
Avatar - kari.laz
21. 2. 2022 12:39
Re: Nádherná auta..
Tak v tom případě tě něco v noci kouslo, jinak si tu změnu diskuzní formy a obsahu nedovedu vysvětlit :D (Ačkoli tvrdíš že se nic nezměnilo) :D
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 12:45
Re: Nádherná auta..
Ne, nepokousal mne Donvito :D

Jen mne neustálé flame na obou stranách unavuje (všimni si ,že se opřu i do řad ekofanatiků zde a ti mi zase nadávají, že mam rád jen diesel - což není pravda, mne třeba hybrid smysl dává a nebo pořádnej benzinovej plnotučnej motor! :D :D ) . Lidi se mění a s ním i celý svět.. Ve všem a bohužel i v tomhle, není to konspirace, je to vývoj, který mne samotného taky štve, ale tím vývojem se mění ten trh a automobilky chtějí vydělávat..... vždyť podívej, mne zrušili Mondeo, co já si pak koupím? Ale místo toho, abych taky křičel, že všichci chceme Mondeo kombi a oni ho nevyrábí bohužel vidím i tu stranu druhou, kterou tu píšu... štve mě, ale nebudu psát proto polopravdy :)

Já jen doufám, že už jsme se pochopili :)
Avatar - Barrichello
21. 2. 2022 13:24
Re: Nádherná auta..
Mondeo je jinej případ, to bylo zrušeno proto, že Ford na ničem jiném než SUV, pikapech a Mustangu neumí generovat zisk, narozdíl od ostatních značek a dokonce i od soupeřů z velké trojky.

A to ani doma v USA......

smutné, ale bohužel to tak bylo.

Ostatně dnes neprodává krom Mustangu Ford v USA jediný sedan či hathback či kupé a to ani pod Lincolnem. Jako jediný z US značek.
Ford GT nepočítám, to je limitka co letos končí.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 13:39
Re: Nádherná auta..
Ford zmagořil, myslím, že tvrdě narazí na dno...Přitom prodeje měl v US slušný
Avatar - Barrichello
21. 2. 2022 13:47
Re: Nádherná auta..
Ony ty sedany upadaj i v usa, ale aspon FCA i GM drží posledních pár kousků pro tradiční zákazníky. A prodávaj se celkem slušně.
USA je ale specifický v tom, že tam ty lidi co jezdili velký sedany většinou přesedlali na pikapy.
Avatar - kari.laz
21. 2. 2022 13:24
Re: Nádherná auta..
Flame mě taky nebaví. Ano já patřím k těm staromilcům (ařč tak starý nejsem :D ) co zastávají klasiku. Uznám výhodu elektro do města, ale tam zase patří menší auta, která se paradoxně nedělají a druhý paradox je, že z paneláku to nikdo nenabije a i pokud by bylo hodně veřejných stanic, tak tam napálí takové ceny, že lidi ještě rádi budou vzpomínat na benzín za 40,-. Rozvážkové městské služby super.
Hybrid? Proč ne, jde to mimo mě, ale proč ne. PHEV? ten mi dává nejmenší smysl. Nabíjet se to musí často. motor to má taky, tahat s sebou baterky? (podívej se na hmotnost PHEV 508 a klasické 1,6PT).
Manuál? za mě rozhodně jo, hlavně v autech, co umí nabídnout zábavu.
nejsem ani pro povinné berličky jako lineasist a podobně. Chápu stabilizaci, ABS, mrtvé úhly, ale to by mělo být tak vše povinně, víc už není potřeba. Volitelně proč ne.
V otázce ekologie jsem pořád na straně toho, že Evropa nic nevytrhne a to obrovské množství peněz by se dalo využít jinak, než na elektroauta. Dokud se celý svět nezačně chovat více ekologicky, nic se nezmení. A ten svět je násobně větsší a lidnatější, než Evropa. Asie, Afrika, Jžiní Amerika.
likvidace přírody, ulová recyklace, nulové emisní limity... Stačilo by investovat do základních prvků, aby se i tyto země naučili například recyklovat a používat alespon mírné emisní normy a postupně to zlepšovat. Tím že v Evropě zavedeme na autě CO2 ze 116g na 106g (vymyšlená čísla pro demonstraci) , nic nevyřeší. A když tuhle otázku položíš největším rádobyekologům jako DonVito, Handly, Hamuna, tak ti nikdo nedá odpověď, ani nástřel, prostě nic. Mávají tu ekologií a jediné na co se zmůžou je elektroauto jako ekologický spasitel světa.
Avatar - Barrichello
21. 2. 2022 13:30
Re: Nádherná auta..
Hlavně ty veřejný stanice - když to budou rychlodobíjčeky, tak dle odborníků jdou postavit na celý vinohrady 4, slovy čtyři kusy rychlo nabíječek!!! - víc neutáhne rozvodná sít, a když to budou pomalý, kde se to bude nabíjet 5-10 hodin, tak to se tam moc aut nenabije, protože když přijede někdo v v 9 večer v noci, určitě to půjde ve 3 ráno přeparkovat, aby mohl nabíjet někdo další....

To by v podstatě muselo být na každý auto nabíječka, to je taky unreal :-) :-) :-)
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 13:33
Re: Nádherná auta..
Mám veskrze až na pár detailů dost podobný pohled.

1 do města je to dobrý, ale drahý a bylo by skvělé, kdyby tam jezdila malé EV vozítka a né obrovské TeslyX a další.

2 Hybrid je fajn, nejen tou spotřebou, ale třeba Ford a Toyota nabízí hybrid s atmomotorem a planetovkou a to jsou i ze servisního pohledu věci, co v autě na dlouhou dobu chceš, protože se to kazí méně

3 PHEV tady je to kus od kusu, mne by to asi nevadilo, když chci jen popojíždět, zapřáhnu do zásuvky, ale nemám problém jet na jeden zátah k moři, jenže já nabíjet kde mám, tak to je subjektivní.

4. manuál tam, kde je to zábavné? Určitě... ale pro mne to třeba dieslový kombík není, pro Areseho je to i SUV :D

5. Ano, z globálu naprosto pravda, ale pak jsou tu lokální emise, které nikdo z těch, co jmenuješ neřeší a tam nějaký ten čistčí vzduch uvítám i já, jenže nejvíce ekologické není něco omezovat, ale naopak pozitivně motivovat.

Prvně je to tvrdá kontrola emisí na STK - chceš starý diesel? Super, ale dej ho do stavu, v jakém má být, jinak to hoď ze skály.

Pak je to lehká nákladní doprava, ta ve městech v mých očích znečištujě daleko nejvíce, různé dodávky a lehké náklaďní auta

No a nakonec infrastruktura. Auto v koloně čoudí víc, než když jede 50 plynule. Tím, že zakážeš vjezd do měst akorát přesuneš problém na předměstí - dusit se budou rezidentni okolí. Průjdezdnost a parkovací místa na dostupné veřejné dopravě, to je řešení. V Praze by krásně šlo udělat - Parkoviště na konečně metra, koupíš roční lítačku, připlatíš litr a máš tam na rok i parkování. Když chceš jet do centra? Jo, pojedeš občas a zaplatíš. Nemusíš se cpát nikam, kde to není žádoucí, ať už rezidentům pod okny, nebo kamkoliv jinam.
Avatar - KANKUNEN
21. 2. 2022 12:44
Re: Nádherná auta..
Ozzy, nechal sis akorát vypláchnout mozek. Já jsem si šel auto koupit a stejné jako před třemi lety. Nemám a nebude. Asi jsem si špatně vybral, že. A ještě mi řekli, že to bylo nejprodávanější model. Asi se Renault přizpůsobil nějakým imaginárním zákazníkům.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 12:48
Re: Nádherná auta..
To, že ti řeknu druhou stranu, jak to vidí i jiní lidé, aniž bych napsal svuj názor, je vypláchnutí mozku ? Nepřeháníš to ?

Je opravdu těžké pro tvuj mozek (když už narážíš na ten muj) pochopit, že konstatuji jen druhou stranu mince, která se ti asi nelíbí, ale neznamená to, že sdílím stejný názor? To nesmím napsat, že někomu se líbí něco jiného ,aniž bych byl označen, že se to líbí i mne ?!

Jestli se Renault přizpusobil imaginárním zákazníkům uvidíme...
Já bych chtěl Megana kombi RS, nebo alespoň něco jako GT220, to by se mi taky líbilo... no není to :/

A mezitím k tomu Renaultu
http://www.auto.cz/…tni-pomoc-142826

Tak to asi někdo kupuje :) a to jim k zisku stačí :D

Karimu jsem to snad už vysvětlil - já tu pouze říkám objektivní posouzení i z druhé strany, né to, co se mi líbí. Líbí se mi spalováky, nafťáky a benzináky a hybrid by mi nevadil, ale né proto, že je ekologický, ale protože je ekonomicky v dost typu provozu ekonomicky pro mou peněženku :)
Avatar - KANKUNEN
21. 2. 2022 13:15
Re: Nádherná auta..
Zásadní rozpor mezi námi je, že ty tvrdíš, že MRS a GT 220 není, protože ho zákazník nechce. Já tvrdím, že není z důvodu politickoemisních. Proto si ani nekoupíš do firmy Expres pro 5 lidí, protože si velkým zájmem huntuješ emise.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 13:20
Re: Nádherná auta..
Ale politika je odraz lidu, to se ti tu snažím říct.. nežijeme v diktatuře
Avatar - KANKUNEN
21. 2. 2022 13:31
Re: Nádherná auta..
Naopak, to je unijní diktatura. Politika nejde ruku v ruce s technologiemi a čeká nás pád.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 13:34
Re: Nádherná auta..
Promiń, ale to nemá smysl, diktát z EU je diktát, který si volíme... stěžuj si na svého europoslance....

Nebo kdo ty lidi tam dosadil? Oni sami ?

tenhle diktát je stejný, jako jakýkoliv jiný diktát vlády, demokraticky zvolené, tak to funguje.
21. 2. 2022 18:31
Re: Re: Nádherná auta..
Presne tak, marec 2021, kupovali sme fulku duster 1.3, predajca povedal, nemozu objednat, v lete budu 3ks verzia n, alebo brat co je, plny sklad toho litru lpg. Minuly mesiac v seate som sa pytal na 2.0 tsi kombi leon, odpoved - nevymyslaj blbosti a ber 1.5
Avatar - iudex
21. 2. 2022 09:54
Re: Nádherná auta..
Nie je to také jednoduché. Vtedy bol trh viac slobodný, menej ovplyvnený administratívnymi požiadavkami. Dnes síce automobilky tiež vyrábajú pre klientov, ale nie presne to, čo zákazníci chcú, ale tie potreby zákazníkov viac formujú automobilky, a to podľa toho, aké sú predpisy (emisné, bezpečnostné). Takže je pravda, že zákazníci chcú SUV a automobilky ich chrlia vo veľkom počte. Ale sú zákazníci, čo by chceli malé autá, napr. malé kombi a automobilky ich napriek dopytu nevyrobia, lebo sú nezaujímavé, resp. nesplnia emisné limity a tie pokuty, ktoré by sa do ceny museli premietnuť spôsobujú, že sa na to automobilky radšej vykašlú a produkujú hlavne drahšie autá. A takých príkladov je plno, segmentov či subsegmentov, ktoré zanikli či vymierajú nie pre nedostatok záujmu zákazníkov, ale pre obmedzenia a regulácie, ktoré obmedzujú trh a jeho slobodu. Teda vymreli nielen malé kombi (Fabia a spol.), ale aj malé hothče sú na pokraji zániku (Clio RS, 208 GTi, Corsa OPC, Fabia RS, Ibiza Cupra...), malé MPV (viď u nás nesmierne populárne autá typu Venga, ix20), obdobne vymiera segment A (Up, Citigo, Mii končia bez náhrady), rovnako tak malé kupé. Plus drobnosti ako manuálne prevodovky v športových autách (dopyt by bol, ale nie je na výber). A tak ďalej.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 10:10
Re: Nádherná auta..
Však to píšeš přesně tak, jak to je a souhlasím s tím, jen si to víc "okecal" :D Prostě automobilky vyrábí to, co zákazník chce a to, co se jim vyplatí - SUV :D

Napsal jsem to schválně takto jednoduše, protože Arese taktéž používá jednoduché výkřiky do tmy :)
Avatar - KANKUNEN
21. 2. 2022 10:50
Re: Nádherná auta..
Ozzmane , fakt si myslíš že lidi chtělí elektrický Megane jako náhradu třeba kombi v dieslu. Fakt auto o velikosti Clia s váhou Trafica. Zajdi se zeptat do Renaultu na 5ti místný Kangoo . To budeš mrkat co ti řeknou. Pane, takových vás je plno, ale neplníme elektrokvóty, prodáváme málo Zoe. A tak se politicky korektně do Renaultu nacpe 122 mld. Tak co , kdo to řídí?
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 10:56
Re: Nádherná auta..
Ne, proč Francouzi jdou touto cestou sám nechápu, ale jako zákazník mohu jít jinam a až na pár drobností mne nenapadá, proč bych si měl dnes kupovat naftový kombík, když mohu mít třeba benzinový a mnohem lepší (třeba zrovna ten Megan kombi). A i kdybych ho tak moc chtěl, tak i ten Megan DCi pořád koupíš, nebo jdeš jinam.

Diesel už asi cesta není, sám jakožto majitel naftového auta, to chápu, byť jsem spokojen. Dnešní moderní motory na benzín umí víc a asi plakat nebudu.

Ale automobilky se i přes pokřivení trhu snaží chovat tržně - vyrábí to, co jde na odbyt.
Avatar - kari.laz
21. 2. 2022 11:11
Re: Nádherná auta..
nevyrábí to co jde na odbyt. Je to přesně opačně. Na odbyt jde to co vyrábí jen proto, že lidi něčím jezdit musí. pokud bude v krámu jen tukový rohlík, koupíš ho toaky, protože hlady neumřeš.
Megane neobtěžkaný pokutami s 1,33 nebo DCi by se prodával řádově lépe, než tenhle elektrický nesmysl. Ale lidi budou muset kupovat elektrický, protože normáoní nebude. Znamená to, že vyrábí to co jde na odbyt, nebo na odbyt jde to co vyrábí a to jen proto že není možnost?
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 11:20
Re: Nádherná auta..
Pořád ještě možnost je, nekoupit si vubec Renault... shrnul jsem to výše.

Jestli se bude ten Megan prodávat a nebo ne, tak to rozhodně zatím nebude proto, že není jiná možnost.
Avatar - kari.laz
21. 2. 2022 11:33
Re: Nádherná auta..
Nekoupit si to co chci, koupit si to jinde, ačkoli bych těl více něco jiného a navíc doufat, že to jinde vůbec za chvíli koupit půjde, není řešní.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 11:35
Re: Nádherná auta..
Pro tebe jako pro odběratele jednoho kusu jiné řešení není :/.
Avatar - kari.laz
21. 2. 2022 11:38
Re: Nádherná auta..
Takže se vlastně nedělá co lidi chtějí.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 11:44
Re: Nádherná auta..
Promiň, asi sem to napsal špatně, dělá se to, co vynese peníze a někdo to koupí :) Takhle lepší ?
Avatar - kari.laz
21. 2. 2022 11:52
Re: Nádherná auta..
To ale nekoresponduje se zazděním prodejů Megane v smyslupné konfiguraci a "dodávek" od PSA.
Přiznej si, že tohle není vývoj trhu, ale tohle je důsledek nesmyslného tlaku na automobilky, které raději páchají harakiri, protože se jim to vyplatí více, než prodávat "chtěný" model.
Vývoj by byl, pokud by nebyly dotace a jiná pokřivení jen k protlačení něčeho o čem si menší část myslí, že to je správně.
Ať klidně POSTUPNĚ zpřísňují euronormy, nějakým logickým a splnitelným smyslupným tempem a nechají všem alternativám stejné podmínky.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 11:58
Re: Nádherná auta..
Je to vývoj trhu... čím je tvořen trh ? Přeci prostředím, jaké na něm panuje a když se mění-pokřivuje, automobilky se přizpusobují.
Avatar - kari.laz
21. 2. 2022 10:52
Re: Nádherná auta..
Jenže ono to tak zcela právě není a ani iudex to tak předpokládám, jak t ypíšeš, nemyslel. Automobilky nevyrábí právě to co zákazník chce. Vyrábí v první řadě to, co se jim vyplatí a vypatí se jim toho čím dál tím méně právě kvůli naprosto nesmsylným nastavením. Jako že na těžké auto se vztahují jiná měřítka na limity. Prostě celé je to pokroucené, nesmyslné a trpí tím hlavně zákazník, který si sice auto koupí, ale rozhodně už tolik na výběr nemá, jako bývalo zvykem.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 10:57
Re: Nádherná auta..
Jenže zjedodušeně se vyplatí to, co se prodá.

Výběr je menší, to souhlasím, individualizace padla, v tom byla doba předtím lepší, ale na druhou stranu, i dřívě většina toužila po Ofci TDI a že si mohl mít třeba 2.0 MPI 4x4, tak to byla okrajovka...jestli si rozumíme..
Avatar - kari.laz
21. 2. 2022 11:14
Re: Nádherná auta..
Ovci v TDi mít můžeš, ale u PSA si už HDI v 508 nekoupíš (kromě 1,5, což je nesmysl) a nekoupíš si už ani PureTech a nekoupíš si ani traveller a podobně. To co lidi chtějí se hodně tenčí a nebude za chvíli kam utíkat.
21. 2. 2022 11:25
Re: Nádherná auta..
Sorry, ale vážně obhajuješ neobhajitelné. Pod diktátem bruselských ekoteroristů jsou prostě automobilky na trhu EU tlačeny do výroby modelů, které trh nechce. A naopak modely se skvělým poměrem cena/výkon/užitná hodnota mízí z trhu, stejně jako malé kombíky, cenově dostupné čtyřkolky, silné nehybridizované benzíny s manuálem atd., atd. Automobilky totiž musí naopak cpát miliardy do vývoje a výroby elektrozkratů, které cca 95 % zákazníků nechce a odmítá je (nehledě na to, že po ekologické stránce nic neřeší, ba naopak). A aby na tyto sebevražedné změny automobilky měly, musí brutálně zdražovat ta zbylá spalovací auta. Je to tragédie, která povede jen ke zničení evropského automobilového trhu a budoucímu krachu evropského automprůmyslu! :-O :-O :-O :-( :no:
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 11:31
Re: Nádherná auta..
No, asi to nemá smysl, já neříkám, že je to dobře, vy vidíte jen A a už nevidíte to B, hodně z vás chybí objektivní pohled z druhé strany a navíc dost lidí z té druhé strany tady chodí diskutovat, jen vy je buď ignorujete, nebo hejtujete, aniž by jste si přečetli, co chtějí.

Prostě lidi to kupují a chtějí to kupovat, a ano, trh je pokřiven ekologií, jen né tak, že to někdo diktuje, ale že to lidi chtějí a proto to diktuje (projdi si týden diskuzí a jmenovitě dohledáš lidi, kteří toto chtějí a to jsi jen mezi fanoušky automobilismu). Žádný diktát z bruselu tu není, je to jen kapitalismus - prodává se to, co vynese prachy a moc (politické body).

Automobilky se chovají tržně - prodávají to, co se jim vyplatí a co od nich někdo koupí a je fuk, že to nejsi ty, ani já, ale že jsou to tisíce lidí a firem, co na to dostanou dotaci, protože ta dvoutunová SUV mrcha je eko....

smiř se s tím, mne se to taky nelíbí, jen na rozdíl od tebe chápu, proč se to děje a že za tím nestojí žádná konspirace.

Jestli se zničí EU trh s auty? Možná ano, ale nejdříve se napakují a až bude fakt problém, diverzifikuje se výroba třeba na elektrokola, ty budou in.
Avatar - kari.laz
21. 2. 2022 11:36
Re: Nádherná auta..
"ale že to lidi chtějí a proto to diktuje "
To je docela nesmyl tohle tvrzení ne?
Kdyby to chtěli, nemusí to diktovat.

A proč se tedy tak urputně znevýhodňují spalovací motory pokutami, zákazi a jnými restrikcemi a elektro se zvýhodňujě obrovskými dotacemi, neplatí daně, poplatky, mýta, parkování....
Opravdu to lidí chtějí, nebo se nastavili podmínky tak, aby to "chtěli" ?
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 11:42
Re: Nádherná auta..
To je přeci demokracie ne ?

Většina může být i 51 %, jak to vštípíš těm dalším 49 % ? Takhle to funguje.

No, proč to tak je? Já si myslím, že je to vývojem společnosti, kdy se přestávají starat jen o sebe, žijí v nadbytku a zákonitě začnou řešit životní prostředí, tenhle trend je třeba extrémní, ale vždy to tak bylo z těch bohatších částí světa. Jen se podívej na západ, kolik lidí žere bio, cvičí, stará se.. taková Kalifornie, tam Prius byl trend už 20 let nazpět, protože si tim mysleli, že chrání svět (že to dorazilo do Jablonce až teď, zdravím Romana :D, to je věc druhá), nyní je tam ráj EV.

Hele, nejsem zase vševědoucí, ale tyhle tendence společnosti popsalo už hodně odborné literatury a tihle lidé volí další lidi, kteří prosazují jejich zájmy a nůžky se zase začnou rozevírat...

Opět říkám, nelíbí se mi to, jen se snažím vysvětlit, proč se to děje a že to není tak jednoduché, jak tu třeba Arese píše.
21. 2. 2022 11:46
Re: Nádherná auta..
Slyšel jsi/četl jsi letos nějaký brekot nad emisními pokutami? Vloni touhle dobou - https://www.auto.cz/…nebo-ford-138026
Avatar - kari.laz
21. 2. 2022 11:54
Re: Nádherná auta..
Tak ti jistě dojde proč a jak to splnili.
Avatar - Barrichello
21. 2. 2022 11:42
Re: Nádherná auta..
Lidi sou zblbí SUV, některý auta co by chtěli už se ani nedaj koupit nebo ne v té motorizaci co by lidi chtěli a do toho utopistická elektrománie.

Dneska už si klasický auto co má normální motor koupíš jen z Ruska (levnější kategorie) nebo pak z USA.

I tam to postupně začíná mizet, bohužel...
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 11:47
Re: Nádherná auta..
Neboj, Rusko už ti za pár chvil bude zase o krok blíž :)

Hele, z čeho pořád soudíte, že lidi chtějí jiné karosérie ? Já tedy vidím hodně lidí, co ty SUV chtějí... to , že ty a pár kamarádů to nechcete, to automobilky nespasí...
Avatar - Barrichello
21. 2. 2022 11:52
Re: Nádherná auta..
Se podívej, kolik lidí jezdí pořád kombíky, hatchbacky, sedany, kupé...

Nekoupí si jako starší auto SUV i když by mohli. Proč? Asi proto, že se jim to nelíbí nebo prostě nepotřebují stodolu na kolech na vození vzduchu....
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 11:59
Re: Nádherná auta..
Tihle lidé si ale nekoupí to nové auto, ti automobilky nezajímají. Navíc kupec ojetiny se chová uplně jinak, než kupec nového auta.
21. 2. 2022 12:37
Re: Nádherná auta..
Hele já si příští auto taky pořídím sedan nebo hatchback. Do žádné mutace SUV mě nikdo nedostane.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 12:49
Re: Nádherná auta..
To je dobře, já taky SUV nechci :) Ale podívej se kolem sebe
Avatar - Barrichello
21. 2. 2022 13:09
Re: Nádherná auta..
No já když se podívám kolem sebe doma tak tam stojí Oktávka Kombi, Fabia kombi, další 2 oktávky kombi, jedno Aveo sedan, 3x Ford Mustang, 2x Mini cooper hatch, seat ibiza hatch, oktávka liftback, golf, audi a6 kombi, BMW 5 sedan, BMW i3, a pak suv Q7, tigouš, karoq, SantaFe, Q5.

Ale kdo všechno to kupoval jako nový faakt nevím.
Avatar - wakantanka
21. 2. 2022 17:39
Re: Re: Nádherná auta..
Na druhej strane skončili stredno triedne coupé a nemám pocit, že by s tým niečo mali spoločné emisie alebo pokuty za ne. Rovnako tak B či C trojdverové hatche. Ľudia to nechceli, tak to zarezali.
21. 2. 2022 11:21
Re: Nádherná auta..
No tak úplně nemáš pravdu. Dnes ti třeba někdo vyrobí auto velikosti Fabie s 2 litrovým motorem nebo všeobecně se silným motorem? Silné motory z nabídek mizí a to nemluvím o výbavě, která je v autech jen z nařízení EU a majitelé o to vlastně vůbec nestojí např. takový start-stop, že? V té době nebylo žádné zelené eko šílení, takže podle toho vypadala auta, která byla skutečně podle požadavků zákazníků.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 11:26
Re: Nádherná auta..
Protože takové auto už asi nemá odběratele ? Třeba Golf se pořád vyrábí a dnes s nejsilnějšími motory, co kdy měl.. Celé je to o tom, na čem se vydělají peníze a když má nějaká automobilka snahu vybrat peníze za ekologické dotace na EV, tak vyrábí EV....
21. 2. 2022 12:35
Re: Nádherná auta..
Myslíš, že najednou z trhu zmizela poptávka po autech jako je Fabia kombi, Fabia RS, Peugeot 108, Citigo nebo z jiného soudku. Co třeba tohle?

https://www.novinky.cz/…edorazi-40371911

Myslíš, že není poptávka? Důvod je bohužel v těch regulacích a zákazech, které pak přetaveny do reality nutí dělat respektive nedělat některé modely a motorizace, právě proto, že už by na nich za daných pravidel nebyly automobilky schopny vydělat.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 12:38
Re: Nádherná auta..
Fabia kombi se asi fakt nevyplatila, to se tu rozebíralo mockrát, těch kombíků stejného segmentu bylo mnohem více a zmizely už dávno před nějakou emsině pokutovací válkou.
21. 2. 2022 16:34
Re: Nádherná auta..
No dejme tomu, jakkoliv si myslím, že kdyby měla SOP o 2 roky dřív, tak ji Škodovka normálně vyrábí, a ty ostatní modely?
21. 2. 2022 10:56
Hity?
Nevím přesně co mělo být pro výběr aut do článku jako hlavní kritérium. Pokud to měly být hity běžných aut 90 let u nás, potom postrádám Peugeota 405, 406, Sierru, Mondeo, Vectru, Astru, Passata, Golfa, Seata Toledo.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
21. 2. 2022 11:19
Zlate casy
Taketo zlate roky uz nebudu ... a nielen co sa aut tyka... zlate 90te roky :yes:
Rozbalit vlákno
0
21. 2. 2022 11:37
pěkná auta
ale pro běžného českého smrtelníka byla naprosto nedostupná. Řadový zaměstnanec horkotěžko našetřil na Favorita 135 L. Vrchol výbavy, co si mohl dovolit navíc bylo asi centrální zamykání.
Teď všichni nadávají nad cenami nových aut, ale za 15 průměrných platů máte super auto, technicky a výbavou naprosto nesrovnatelné i s těmi nejlepšími auty z 90. let. A když se o něj budete slušně starat (servisovat), tak vám vydrží klidně 15 let.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
21. 2. 2022 11:39
Devadesátky
Já sem z devadesátek z kraje neměl nic, nejstarší co sem měl byl Stratus z 95, do provozu 1996 a to byla už moderní kára. Víceprvek vzadu, kotouče na všech 4, ABS, klima, tempomat, el. okna a zrcátka atd.

Pak sem měl až z konce devadesátek IV. Camaro a Alero.

Je fakt, že to byly jednoduchý auta bez zbytečných nesmyslů a snadno opravitelný.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 12:02
Re: Devadesátky
Alero na protektorech, které na kruháku nandá každé Oktávce? Jo, to si pamatuju :D
Avatar - Barrichello
21. 2. 2022 13:10
Re: Devadesátky
no to byly letní Barumky, to si pamatuješ špatně. Koupil sem je z výprodeje za 800 Kč/ks, funglovky nejetý :-)
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 13:13
Re: Devadesátky
Barumky jsem mel 2x, letni i zimni a katastrofa, na mokru klouzacka
Avatar - Barrichello
21. 2. 2022 13:16
Re: Devadesátky
Mě fungovaly OK, a to byly 2 roky starý jako ty funglovky, v době prodeje už 5,5 roku :-)
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 13:23
Re: Devadesátky
Já měl zimní na Mondeu MK4. po 4 sezonách to byl pruser, zezačátku ušly. Táta má na Yarisovi letní, taky asi 4 leté a na mokru je to jako na ledu.
Avatar - Barrichello
21. 2. 2022 13:28
Re: Devadesátky
já mam ted mimo Rollse + přední na chargeru všude nový gumy.

A ty přední na Chargeru sou 4 roky starý maj ještě slušný vzorek a navíc na předku to neva.
A na Rolls zimní neexistujou v daném rozměru , v dešti s tím nejezdím a na suchu jde jezdit třeba na slickách :-) Navíc jak sou tam starý nejde zjistit, Avon má nějaký jiný značení než maj běžný gumy ohledně toho datumu.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 13:37
Re: Devadesátky
No tak Rolls není asi auto na denní jízdu :D Já mám nejlepší zkušenost na zimu s Toyo, ale Japonskýma ( prej se sem ještě vozí čínský a ty stojí za prd), ty sou fakt skvělý. Pak taky ještě Finský Nokiany. Naopak mám Michelin alpin a ty jak se trochu sjedou, tak kloužou jako prase

Na léto jsem bral Verdestein, ale rychle se sjíždí, teď aktuálně mám Good Year (ty jsou taky super) a nebo klasiku - Hankook, takaovej slušnej pruměr.
Avatar - Barrichello
21. 2. 2022 13:44
Re: Devadesátky
finský Nokiany je taky unikum sehnat, měl sem ja akorát na Jaguaru XJ, všude dál už byly ty ruský.Ale i ony fungují slušně, pokud nejsou starý a ztvrdlý.
Jinak sem měl i zimní Pirelli, Hankooky, Contíky, Falkeny, Vredesteiny, vše koupený jako nový ale jezdil sem na čínách co tam dali předchozí majitelé (Nankang a Gripmax).

Tedka mam Kumho.

Letnáky sem měl hlavně ty co tam zůstaly po předchozích majitelích - Goodyear, Michelin, Hankook, Dunlop, BF Goodrich + ty Barumky.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 13:46
Re: Devadesátky
No, táta má z roku 2014 a pořád jsou dobrý, dnes už se tu asi neprodávají. On najede málo.

Kumho neznám, Falken měl myslim od novA Mikesus a dost na ně nadával, jinak ty číny, ja se toho docela bojím, protože guma je základ
Avatar - Barrichello
21. 2. 2022 13:52
Re: Devadesátky
No Falken byly nejhorší co sem měl, ne že by špatně seděly, ale když sem při vyhýbání se busu vzal krajnici, na jedný se udělala boule (na bočnici). To sem u jiných gum nikdy nezažil.

Ani u těch čínanů.
21. 2. 2022 13:15
Re: Devadesátky
Jo, to už je diskuzní pravěk. :D
Avatar - Barrichello
21. 2. 2022 13:20
Re: Devadesátky
Však sme tady taky starý veteráni :-)
Dýl jak já tu nikdo není, protože ti co tu byli ještě přede mnou už sem dááávno nechodí.
Alero už ani neexistuje, další majitel co to půjčoval jako náhradní auto zákazníkům svého servisu - tak jeden z těch zákazníků to rozstřelil, resp. mu to bylo rozstřeleno někdy v roce 2017.
Já pak měl to IV Camaro 3,8 V6 až do roku 2018.
21. 2. 2022 13:51
Re: Devadesátky
No, já jsem tady tak od roku 2007. V tu dobu už tu byl legenda GTI, ale myslím že i Whitelabel nebo Dinar.
Avatar - Barrichello
21. 2. 2022 13:56
Re: Devadesátky
Já od 2000, pamatuju ještě Motorcafé a starou formuli 1, kde se diskutovalo pod články.
Alfisty Hufnágla atd

Těžká historie no.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 14:03
Re: Devadesátky
V roce 2000 jsem měl ještě vytáčenej modem a chodil na ZŠ :D Jsi větší pamětník :D Musím uznat... Já jsem tu někdy od 2006/7 cca
Avatar - Barrichello
21. 2. 2022 14:07
Re: Devadesátky
Já zažil první internet na škole už v roce 1998 :-) Ale to bylo fakt pomalý,tam než se načetla fotka, to byly věky :-) :-)
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 14:10
Re: Devadesátky
Ale tak já zažil taky brzo internet, doma jsem ho měl myslím od 1999, samoinstalace rozdvojením Telecomácké přípojky, od 2002 jsme pak začali experimentovat s komunitní Wifi sítí a měli tím neomezený internet, stavěli si antény na koleni... na tu dobu to bylo neuvěřitelné a hlavně násobně rychlejší, než vytáčený modem.
21. 2. 2022 13:03
Krásná auta
Akorát jsem na ně v devadesátkách mlsně koukal jako začínající řidič z oken svojí užovky 105s.
Rozbalit vlákno
8
21. 2. 2022 14:19
Re: Krásná auta
Tvl, užovka 105 S, to bylo pravý husákovský autopeklo! :-[]
Avatar - Barrichello
21. 2. 2022 14:30
Re: Krásná auta
:-) :-)
To sem naštěstí nikdy nezažil, my měli 120ky, 1980 ještě s kulatými světly a pak 1987 emko...
A známí měli favority, lady.

Akorát jednou sem se vezl ve wartasu kombi :-) Ale ten docela pelásil.
21. 2. 2022 14:30
Re: Krásná auta
V tmavě modré barvě. Byla to vzácnost, takových moc nebylo.
21. 2. 2022 14:47
Re: Krásná auta
V 90-tkách jsem si musel opravit reputaci vůči sobě samotnému po tom, co jsme měli rodinný vůz Trabant 601 limuzína. Už od poloviny 80-tých let jsem se za něj tak styděl, že než bych se nechal odvézt ke škole, radši jsem šlapal pěšky. ;-)
Favorit, Primera, krátce Camaro 84, Marea, pak už to bylo lepší.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 14:52
Re: Krásná auta
Limuzína :-[] :-[] :-[]

No a dneska by si s tím mohl v pohodě najet na Náplavku a byl by si mezi hipsterama doceal v kurzu :D
Avatar - Barrichello
21. 2. 2022 15:02
Re: Krásná auta
A co teprve přijet Barkasem v nějakej echt hispter barvách a malůvkách. To bys byl Big boss :-) :-) :-) :-) Kam se hrabe Hippie VW T1
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 15:34
Re: Krásná auta
T1 nesnasim :-[]
Avatar - Barrichello
21. 2. 2022 16:15
Re: Krásná auta
Tak ještě alternativa Buchanku v doprovodu několika UAZů a amplion a musíš hlásit "Rudá armáda sovětského svazu Vás přijela osvobodit. Rudá armáda Sovětského svazu Vám pomůže". K tomu nasadit mezi lid provokatéry co budou zděšeně pobíhat a volat "už to začlo, jsme obsazení, od letiště jedou tanky"

a uvidíš ten frmol na náplavce :-) :-) :-)
Tak rychle neběžel ani Zátopek :)

A kdybys chtěl být ještě víc autentický, tak pár nákladních Uralů a Zilů to jistí :-) :-) :-) :-)
Avatar - Stejsn
21. 2. 2022 15:32
A dneska
jsou ty auta ve veteráském věku.
Rozbalit vlákno
0