Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST VW Touareg R – Parádní SUV gran turismo

Možná na první pohled zvláštní auto. Nejsportovnější označení R, které VW na své modely lepí, přitom ale jde ale o plug-in hybrid. Navíc bez elektrických značek. A vzhledem ke koncepci (velké, těžké SUV, navíc s baterkami) to asi s tím erkovým sportováním nebude tak vážné…
Zpět na článek
20. 2. 2022 20:02
20. 2. 2022 20:20
20. 2. 2022 22:24
20. 2. 2022 23:30
21. 2. 2022 13:10
21. 2. 2022 06:43
21. 2. 2022 07:34
21. 2. 2022 07:41
21. 2. 2022 08:54
21. 2. 2022 09:07
21. 2. 2022 09:05
21. 2. 2022 09:09
21. 2. 2022 09:48
21. 2. 2022 09:46
21. 2. 2022 09:49
21. 2. 2022 09:56
21. 2. 2022 10:04
21. 2. 2022 11:00
21. 2. 2022 09:46
20. 2. 2022 20:18
20. 2. 2022 20:21
20. 2. 2022 20:49
20. 2. 2022 21:44
20. 2. 2022 23:32
21. 2. 2022 09:24
21. 2. 2022 10:25
20. 2. 2022 19:45
Volkswagen za 2,5-3 mega
A ted jde o to, ze mas 2,5-3 mega a koupis si Volkswagen.
Proc? Snad jen pokud nechces, aby to svet vedel, ze jsi ty prachy zaplatil. A vlastne proc ne, auto dostanes slusny
Rozbalit vlákno
52
Avatar - Emel
20. 2. 2022 22:29
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Tohle fakticky není Volkswagen - projekt velkých SUV dostalo pod patronát Porsche, technikou je to prémiovka.
V té první generaci mi přišel Touareg jako to jasně nejhezčí auto z trojlístku. V téhle už ne... ale pořád bych neměl problém vzít Touarega místo Q7.
20. 2. 2022 23:13
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Ten motor je od Porsche? Nebo je tam jiný pohon všech kol než běžné Quattro? Jiná převodovka než ZF? No zkratka všechno to, co tam bylo i v minulých generacích?
Kdy naopak Porsche mělo motory z lidového vozu? Co je na té technice prémiového?
Avatar - white label
21. 2. 2022 01:50
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
To sis zase naběhl... :-)
Ten motor je shodný s motorem v Cayenneu E Hybrid! :-O ;-)
Co je neprémiového na "běžném Quattru" (quattru) z Q7?
Co je neprémiového na "podélné" 8st. ZF?
Co je na technice Touaregu neprémiového, ve srovnání s Q7, X5, GLE?
Má snad Touareg technicky něco společného s neprémiovým Passatem/Arteonem?
21. 2. 2022 06:04
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
- je to plochý boxer? Ale OK, tohle jsem nevěděl
- Quattro bylo už v Pašikovi B5, Toyota používá Torsen ve spoustě automobilů
- ZF bylo už v předchozím Touaregovi, používá ho Jeep, Dodge, Alfa Romeo i další
- 3.0 a 4.2 TDi byly z Touaregu v Porsche
- když používal Phaeton všechno co měla A8, všichni se smáli, že to na prémii nestačí…
Asi jako když byly tlačítka z Punta ve Ferrari:)
Avatar - white label
21. 2. 2022 11:01
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
A má snad Cayenne (Panamera, Macan) nějaký plochý boxer? Nemá, tak proč by ho měl mít Touareg?
Passat B5 měl společnou prémiovou techniku s A4. Proto měl (technicky) nejen klasické quattro, ale taky dieselový V6, nebo dokonce benzínový W8! V tomto ohledu to byla mimořádná/výjimečná g. Passatu, která technikou lezla do zelí Audi, a proto už se to dál neopakovalo. Nic to ovšem nemění na tom, že to byla prémiová technika.
Julia a Stelvio také používá prémiovou techniku, viz jejich vrcholná motorizace, na kterou nemá přímou odpověď ani většina prémiové konkurence.
Teď píšeš, že: "3.0 a 4.2 TDi byly z Touaregu v Porsche", přitom ještě v minulém příspěvku jsi se ptal: "Kdy naopak Porsche mělo motory z lidového vozu?"
Jsou to diesely pocházející od Audi, ale to není podstatné, mělo je i Porsche, než skončilo s diesely.
Phaeton měl bezpochyby prémiovou techniku (bez ohledu, na to kolik lidí se smálo), nebo víš o nějakém mainstreamu s dvanáctiválcem, který měl mimochodem (svého času) i Touareg (na rozdíl od Cayenneu). Takže ten dvanáctiválec, tvými slovy "motor z lidového vozu", Cayenne fakt nedostal. :-)
Avatar - _Karel_
21. 2. 2022 11:25
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Znáš to o těch perlách a sviních? :-)
Avatar - white label
21. 2. 2022 11:33
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Znám a mám s tím tady docela bohaté zkušenosti... ;-)
21. 2. 2022 12:23
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Karle nechtěl jsem se dotknout tvé garáže, odpusť ;-)
Avatar - _Karel_
21. 2. 2022 13:54
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Pokud se ptáš, co je na technice Touarega prémiového, tak se ani nemůžu zlobit. Dostal ses na úroveň Hamuny. To už je jen na lítost.
O moji garáž vůbec nejde.
21. 2. 2022 14:05
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
application chart Torsen central:
Alfa Romeo Q4 versions: 156 Crosswagon & Sportwagon, 159, Brera & Spider Q4
Quattro versions of Audi:
Audi Quattro (1987-current)
Audi 80 & 90, Audi S2, Audi RS2 Avant
Audi 100 / Audi 200 / Audi 5000
Audi Coupé quattro
Audi A4, Audi S4, Audi RS4
Audi A5, Audi S5, Audi RS5
Audi A6, Audi S6, Audi RS6
Audi A7, Audi S7, Audi RS7
Audi A8, Audi S8
Audi allroad quattro
Audi Q5, Audi SQ5
Audi Q7, Audi SQ7
Audi Q8, Audi SQ8, Audi RSQ8
Audi V8 (manual transmission)
Chevrolet TrailBlazer SS
Lexus GX, LS 600h / LS 600h L, LX
Mitsubishi Triton 5th Generation
Range Rover L322
Saab 9-7X Aero
Toyota: 4Runner (All 4WD 4Runner from 2003-2009) and 4Runner Limited (2010 to present), FJ Cruiser 6-speed manual, Toyota Landcruiser 200, Toyota Landcruiser 120/150, Toyota Fortuner, Toyota Land Cruiser Prado, Toyota Sequoia, Toyota Celica GT-Four/All-trac ST165, ST185, ST205, Toyota Caldina GTT and GT-Four
Volkswagen: Passat (badged as 4motion) (B5 platform), Amarok (permanent 4motion version only), Touareg (2011 to present, without offroad package)

osmistupňový automat ZF, kopírovat sem nebudu, nevejde se, někteté automobilky ani neznám:)
https://en.wikipedia.org/…8HP_transmission
Avatar - white label
21. 2. 2022 14:21
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Uznávám, že v demonstraci vlastní hlouposti si nepřekonatelný, ale věnovat tomu další pozornost by bylo zbytečným plýtváním času...
21. 2. 2022 15:06
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Kapitulace? To jsem musel bejt vážně dobrej - s H-systémem bys tu diskutoval do jara :-)
Avatar - white label
21. 2. 2022 17:10
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Jen dobrej, nač ta skromnost, dnes si nepřekonatelný... ;-)
21. 2. 2022 12:21
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
vypadlo tam písmenko ž - "když naopak mělo Porsche motory z lidového vozu"

První byl Touareg, pak z něho odvodili Cayenne a Q7, o těch se mluvilo jako o prémii, teď Touareg zdrahnul a je z něho tedy taky prémie? Je to zbytečné slovíčkaření, ale stačí se podívat, jak se prodává a za kolik Cayenne první generace a třeba 911ka ze stejné doby... Cayenne je dneska bezcenný křáp...

ano celé je to o prolínání motorizací a technologií mezi jednotlivými auty, pětiválec z Audi udělá z Cupry prémii?
Avatar - Emel
21. 2. 2022 12:55
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Touareg, Cayenne i Q7 se od začátku vyvíjely společně, vyrábí se ve stejné továrně a technický základ je rovnocenný. Já to vnímám tak, že Touareg je svými parametry prémiové auto od začátku, od první generace... ne protože stojí víc nebo míň, ale prostě vzhledem k motorizacím, koncepci atd.
Prodává ho mainstreamová značka, ale to na jeho kvalitách nic nemění.
Cayenne je dneska bezcenný křáp... takže je to mainstream, nebo co?
21. 2. 2022 13:20
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Q7 i Cayenne přišly později, než Touareg. Mas někde zdroj informace, ze byly vyvíjeny souběžně?

Edit; rekl bych, ze jeden nebo dva předokolkové modely neudělají z BMW nebo Mercedesu mainstream, a zrovna tak jeden model neudělá z Volkswagenu prémii. Pamatuju Touareg za 1M. Teď je z toho dvakrát lepší auto?
Avatar - white label
21. 2. 2022 13:48
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Ty jsi jak politik, tvrdíš něco o čem toho moc nevíš a ani nemáš snahu si to nejdřív ověřit (než to napíšeš).
Zdrojů/informací je plno, např. německá wiki:
Cayenne - "Aby se ušetřily náklady na vývoj a výrobu, spolupracovaly Porsche a Volkswagen."
Ale hlavně později přišla jen Q7 (2005), Touareg a Cayenne přišly společně v r. 2002, takže zase mimo.
21. 2. 2022 14:07
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
ne, pořád jedno mimo. měl jsem za to, že Cayenne přišel později a zdá se, že jsem se mýlil. protože nejsme v AZ kvízu, pokračuju dál v soutěži a nic se neděje. ani moje ego neutrpělo, nemůžu vědět všechno:)
Avatar - white label
21. 2. 2022 14:15
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Klidně pokračuj dál, jen abys tu měl ještě s kým "soutěžit"... ;-)
21. 2. 2022 15:09
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
No kdyby to zrovna s tebou nevyšlo, to by bylo na světě krásné :-|
Avatar - Emel
21. 2. 2022 16:08
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Volkswagen jako značka je pořád mainstream, o tom není sporu. Ale vyrábí i jeden prémiový model. Nebo jestli chceš, model prémiových kvalit - to je slovíčkaření.
Stejně tak pokud na Renault Kangoo nalepíš hvězdu, tak z něj možná uděláš model prémiové automobilky Mercedes, ale pro mě to prémiové auto (=auto prémiových kvalit) není.
Ale fajn, prémie je jak o technice, tak o nějaké image a značce... každý na to může koukat jak chce. Pro mě je důležitější ta technika tak to vnímám takhle, pokud je pro někoho rozhodující ten znáček tak nemám potřebu se hádat.
Kdyby tě to zajímalo, zkus si něco dohledat... četl jsem to už kdysi dávno, ale jestli si to dobře pamatuju, tak to je společně financovaný projekt... ale zastřešovalo ho právě Porsche.
Avatar - white label
21. 2. 2022 14:13
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
To je zase argument jak noha.
Cayenne I. g. je dnes bezcenný křáp, stejně jako jakékoli větší (prémiové) SUV z té doby! Srovnání SUV s 911 je v tomto ohledu totálně mimo mísu!
Touareg a Cayenne nemají pouze společný motor! Ty si vážně hodně pomalý...
21. 2. 2022 14:47
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Které “nadpremiove” SUV z té doby ještě znáš? Cayenne byl první. Takže o poklesu třeba Bentayagy můžeme jen spekulovat.
Avatar - Emel
21. 2. 2022 16:11
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Nadprémiové... to je stejná story jako ten Touareg. Nadprémiová je image značky Porsche, ale Cayenne vs. třeba RangeRover... hm, nevím, není to úplně moje kategorie aut, ale já bych to klidně srovnával.
Avatar - white label
21. 2. 2022 17:17
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Ano, nic neplatí úplně obecně...
Avatar - white label
21. 2. 2022 17:16
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Bentley/RR jsou vyloženě luxusní značky, ale přesto ti garantuji, že i u té Bentayagy spadne hodnota (za dvacet let) na "tašku hrušek".
"Nadprémiová" je spíš image značky Porsche, než samotný Cayenne, proto jsou ceny TouaRegu a Cayenneu E Hybrid tak blízko.
21. 2. 2022 18:18
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
20 let staré Bentley aktuálně nejlevněji kolem půl milionu. Taška hrušek? Stejný nejlevnější Cayenne je za kilo… o dva roky mladší
Avatar - white label
21. 2. 2022 18:31
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Kdes viděl 20 let staré !SUV! (probuď se, píšeme pod SUV o SUV!) od Bentley??? Můžeš mi na něj dát odkaz.
Ty vážně nechápeš ani naprosto elementární principy diskuse...
Přečti si znovu mou reakci ze 14:13 a pokus se aspoň trochu myslet, než něco napíšeš.
21. 2. 2022 19:47
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Takže dvacet let staré SUV od Bentley neexistuje, ale ty už můžeš garantovat, že bude stát jako pytel hrušek :-) :-) ;-) :-) :-)
tady máš jedno 30 let staré prémiové SUV a je laciné jako pytel hrušek... nebo jako dva pytle hrušek?
https://www.autoscout24.de/…52d-d68c281373c8
21. 2. 2022 07:11
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
A ten motor je Porsche? Co vím tak 2.9 TFSI a 3.0 TFSI jsou vyráběné u Audi v Győru.
21. 2. 2022 07:55
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Tak ono celkově, Touareg byl první, Q7 a Cayenne po něm, s jeho technikou.
Avatar - white label
21. 2. 2022 14:06
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Nikoli, první byl Touareg společně s Cayennem a po nich (za cca tři roky) přišla Q7 se společnou technikou.
21. 2. 2022 14:11
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Nikoli Vasiljeviči, píše se "nikoliv". A mám tě! To je trapas! Ani neumíš česky /snažím se napodobit tvůj styl:)
Avatar - white label
21. 2. 2022 14:28
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Opět vedle, zase tvrdíš něco, o čem toho moc nevíš..., když se daří, tak se daří:
Ústav pro jazyk český praví toto: Zájmena jako např. kdokoli(v), cokoli(v), kterýkoli(v) atd., příslovce kdykoli(v), kamkoli(v), odkudkoli(v), částice nikoli(v) a spojka ačkoli(v) mohou mít dvě zcela rovnocenné podoby zakončení: -koli a -koliv. Proto není rozdíl, použijeme-li cokoli nebo cokoliv, kamkoli nebo kamkoliv apod. V jednom textu bychom však měli pro stejné případy volit jednotnou podobu.
:-O :D
21. 2. 2022 14:46
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Mas bod. Ale vypadá to vážně příšerně ;-\
Avatar - white label
21. 2. 2022 10:31
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Jsou to motory sdílené (Audi/Porsche) a tyto motory jsou (mimo jiné) v Q7, Cayenne (včetně verze Coupe) i Touaregu, a všechna tato auta se vyrábějí v Bratislavě. Má to snad nějaký vliv na jejich "prémiovost"?
21. 2. 2022 12:22
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Nepochybně ano. Protože jinak by za tenhle Touareg mohli chtít stejné peníze jako za Cayenne hybrid, ne? Když je to totéž:)
Avatar - fOE
21. 2. 2022 13:34
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Ta otazka neni myslena vazne, ze ne? :-)
Avatar - white label
21. 2. 2022 13:52
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Obávám se, že bohužel je, ale taky tomu "nerozumím". ;-)
21. 2. 2022 14:13
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
tomu se říká řečnická otázka. a ještě je křížena s ironií. někdy vám to kluci vysvětlím, až budu mít tak týden času ;-)
Avatar - white label
21. 2. 2022 14:03
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Jedna rovina je prémiová technika a druhá je samotná značka. Audi je prémiová značka, Porsche je ještě kousek nad prémií a VW je mainstreamová značka s přesahem do prémie (typicky Touareg).
Základní cena TouaRegu a Cayenne E Hybrid je prakticky srovnatelná, rozdíl 5 tis. euro (91 vs 96 tis., zhruba pouhých 5%) je za značku Porsche spíš symbolický, rozhodně to není nic zásadního, a to právě proto, že technika je společná. ;-) :-)
21. 2. 2022 14:09
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
výše uvádím, které plebejské automobilky používaly pohon všech kol s diferenciálem Torsen a které používají osmistupňový ZF automat a některé jsou dokonce čínské. Když dáš do paneláku onyxovou desku, nestane se z toho Tugenhad.
edit: ty podobné ceny jdou na vrub tomu, kdo je pánem domu, řekl bych...
21. 2. 2022 15:17
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Která jiná automobilka z mainstreamu má techniku na úrovni Touaregu? Jednoznačně právě tímto modelem VW přesahuje zvyklosti v běžné konfekci. O tom snad nemůže být sporu.
21. 2. 2022 15:23
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
typicky Land Cruiser Prado a Lexus GX. Stejné auto, trochu jiný obal, nikdo nepochybuje o tom, co je mainstream a co je luxusní třída. Je to čistě na tom, jak si to kdo vyloží. Když se dělal Touareg Nomad za jedničku, byla to taky prémie? Pracovní verze z géčka stojí 2M plus. Je to prémie nebo ne? Prostě nic není černé a bílé.

edit: přicházející Ineos Grenadier bude mít převodovku ZF, řadové šestiválce od BMW, stálý pohon všech kol a teď bych kecal, ale tipuju to na Torsen a začíná na 1,5M. Je to prémie nebo ne? Technika je ultraprémiová:)
21. 2. 2022 16:03
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Diskuze byla o tom, že Touareg používá prémiovou techniku a btw se prodává za prémiové ceny. Co je na tom špatně? Má prémiovou techniku, o tom není třeba snad diskutovat.
A že se prodává za prémiové peníze je fakt. LC je v zásadě sub-brand Toyoty a může ho prodávat za peníze, které za něj chce.
21. 2. 2022 17:19
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Ale já jsem ukázal, ze premiovy Torsen používají i nepremiove automobilky. Dtto ZF.
Volvo používá nepremiovou techniku a prodává ji za prémiové ceny.
Pohon vzadu a osmiválec se považuje za něco extra a v Americe to mají i místní ekvivalenty Škodovky…
Avatar - white label
21. 2. 2022 17:59
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Jeden/dva prvky nedefinují auto, X5 žádný Torsen nemá a není to snad proto prémie?
21. 2. 2022 18:14
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Hádali se učenci, kolik se vejde andělů na špičku jehly :yes:
Avatar - white label
21. 2. 2022 18:22
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Záleží jakých andělů, na jakou jehlu a s jakou špičkou... ;-)
21. 2. 2022 20:15
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Dodge Durango má osmiválce, přeplňované osmiválce, motor podélně, automat od ZF, stálý pohon všech kol, takže je to prémie? Nebo je to prostě americký mainstream? kolik prvků dělá prémiové auto? Jeden/dva to nejsou, Durango jich má pět, ale stojí polovinu toho co Touareg?
Avatar - Emel
21. 2. 2022 12:44
Re: Volkswagen za 2,5-3 mega
Co je na té technice prémiového? No zkrátka všechno.
20. 2. 2022 20:02
srovnani...
Touareg R je vazne rychlej a tahne velmi slusne, oproti V8tdi je pomalejsi snad jenom nekde nad 150km/h. Absence nataceni zadnich kol a aktivnich stavilizatoru je neomluvitelna. Utahne 3500kg. Motor ma spis pred napravou, baterky v kufru a je to znat.

X5 45e je pomalejsi, ne o moc ale je. Lip zatci, lip jezdi, lip brzdi a hlavne ma mnohem lip udelanej pohon. Tureg R se nastartuje ikdyz je v ev rezimu, 45e i pres slabsi elektromotor jezdi na elektrinu radsi. A pak efektivita, tam kde 45e jede za 7 plus elektrina (trasa do 200km normalne) Tureg jede za 10. Dostat 45e v delsi jizde nad 11 je nemozny i pri prejezdu nemecka. Svizna kombinace kolem 500+km v kuse je dycky do 10. Utahne papirove jenom 2700kg, ikdyz ma stejnou prevodovku. Motor je spis za napravou, baterie pod sedadlama. Nabijecka pouze 3,6kwh, tedy polovina konkurence.

GLE 350e nemam dlouhodobe projety, nicmene uz to nebude dlouho trvat. Zatim to vypada na podobnou spotrebu jako 45e, ale dojede dal na elektrinu. Je nejtezsi. Motor spis za napravou, baterie v kufru.
Rozbalit vlákno
37
20. 2. 2022 20:07
Re: srovnani...
... čekal jsem co k tomu napíšeš :-) No tu spotřebu ve srovnání s BMW bych Touaregu fakt neodpustil.... a co cena, se mi zdá že ty auta už budou defacto stejně drahé ne???
20. 2. 2022 20:20
Re: srovnani...
realne je 45e spis na cene 280kw verze hybridu v Tuaregu. To auto je strasne drahy..
U bmw funguje phev jinak nez u VW. Kdyz jsem jel po dalnici se superbem iv, elektrina ubejvala. S BMW stagnuje nebo pribejva. BMW si elektrinou pri behu spalovaciho motoru pomaha jenom kvuli kroutaku a v extremnim zatizeni. Superb i Tureg pouziva elektromotor snad porad. BMW krom okrajovejch par desitek metru jede budto na jedno nebo na druhy. Bylo by ale fer rict, ze superb je na elektrinu dynamictejsi nez x5. Tureg na elektrinu lip nejede, jakoby se ten system boji a startuje.
20. 2. 2022 22:19
Re: srovnani...
U Superbu na dálnici může elektřina ubývat, zůstat konstantní nebo se může baterka dobít až na 97%. Záleží čistě jenom jak si řidič auto nastaví (tlačítko e-mode vlevo od řadící páky plus detailní nastavení na centrálním displeji kde se volí čistě elektrická jízda nebo jízda v hybridním režimu a dále šipkami volíš jakou úroveň baterky si přeješ, tedy nechat takovou jaká je, snížit nebo zvýšit).
20. 2. 2022 22:24
Re: srovnani...
jezdil jsem s tim vic jak 30tkm. Kdyz to nechas v hybridu tak se to vybiji porad samo. Pokud ve sportu tak se to aktivne dobiji, pokud udrzovat tak tomporad odebira a dobiji. Nikdy to neni jenom na spalovak a nic z nebo do baterie. Pritom elektromotor je konstrukce stejnej (aspon pokud vim) jako v bmw. To proste jede jenom na spalovak a je to diky tomu v kombinaci mnohem efektivnejsi (rekuperuje to, ale pri bezny jizde elektricky nepomaha spalovaku). Edit mluvim jenom o dalnicni jizde
20. 2. 2022 23:17
Re: srovnani...
Když to necháš v hybridu a nastavíš mu v menu level baterky 97%, tak to baterku za jízdy dobije klidně z prázdna na těch 97%. To znamená, že elektromotor nepomáhá spalováku ale naopak je poháněn spalovákem a vyrábí el. energii pro baterku plus do baterky se ukládá energie z případné rekuperace při zpomalování. Když dáš level baterie udržuj na současné úrovni, tak prostě rekuperuje a spotřebovává tolik energie pro výpomoc el. motorem, kolik narekuperoval. No a když mu povolíš baterku vybít, tak ji vybije a použije co největší výpomoc el. motoru aby energii z baterky spotřeboval. Záleží čistě na řidiči co si navolí.
20. 2. 2022 23:30
Re: srovnani...
kdyz to nechas v hybridu a nastavis 97 procent, tak to baterku tobije a bude to litat porad nahoru dolu kolem tech 97% a o to jde. Podivej se na ukaztel spotreby, porad ikdyz to nechces to budto z baterie bere nebo ji to dobiji. Nedokaze to nechat elektromotor jenom protacet. A nemas pravdu, superb iv pri
nastavenym stavu baterie prave nespotrebovava to co narekuperoval, ale navic to aktivne dobiji a pak zase vybiji. To je oproti bmw rozdil, to na dalnici kdyz nastavis 80%, tak to jede ma benzin a co to narekuperuje, to tam zustane navic
21. 2. 2022 11:51
Re: srovnani...
Obávám se, že přestávám rozumět řeči tvého kmene. Když nastavím 97% tak sup baterii na tuto hodnotu postupně dobije a pak ji na této úrovni udržuje. Co je na tom špatně? Když brzdami narekuperuji na 99% tak logicky následně 2% spotřebuje při další jízdě v elektromotoru protože jsem nastavil 97%. Prostě plní to jsi mu zadal. To co sup narekuperuje a je nad požadovanou hodnotu, tak spotřebuje aby udržel tu nastavenou hodnotu. Prostě to co nastavíš to se udržuje, co je na tom špatně? Já myslím, že to funguje logicky a přesně to plní pokyny řidiče. Ta hodnota 97% mimochodem není náhoda, není to plných 100% aby vždy měl rezervu pro rekuperaci a nemusel tak rekuperaci vypínat kdyby baterka byla na 100% a energie by tak šla pánu bohu do oken, resp. přeměnila by se v teplo v brzdách.
Reagoval jsem na tvůj koment, že u Supu při jízdě na dálnic elektřina ubývá. To je pravda jenom v jednom z nastavení, které zvolím. Když nastavím aby držel to co je v baterce, tak drží to co je v baterce a prostě neubývá. Když nastavím méně, tak baterku intenzivně používá a vybije ji na požadovanou úroveň a když zadám, že chci baterku dobít, tak ji nabije na požadovanou úroveň a nejenže ji nevybíjí, ale naopak ji dobíjí.
21. 2. 2022 13:10
Re: srovnani...
jednoduse: protacejici se elektromotor v superbu je porad nabuzenej, odebira nebo vyrabi proud. Neumi se bez ztrat protacet.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 06:43
Re: srovnani...
Já bych k těmto konkuretnům zařadil ještě jednoho opomíjeného nevycválaného američana, který se tu běžně prodává v ofiko zastoupení, sice prý má hrozný interiér ( jo, není to prémiovka, ale mne se líbí i tak a u tohoto typu auta by mne ošklivější plast zas až tak netrhal žíly), ale zase ho seženeš pod 2 miliony a jízdně dle testů je vynikající a výkonově se tomuto Touaregu blíží taktéž (stovka za 5,5 vs 5,1) - Explorer PHEV.
21. 2. 2022 07:34
Re: srovnani...
V testu naměřili 5,6 garáž.TV Touaregu
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 07:41
Re: srovnani...
Ja vychazel z tabulek tady v testu, takze dynamicky budou podobne vykonna.
Avatar - Amaterasu
21. 2. 2022 08:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 08:54
Re: srovnani...
Fuj a fuj dvojnásob :D Navíc na první si počkáš pár let :D

http://cdn.autosalon.tv/img/large/7d535eb6a84b5275faefd8a51fcfe7af.20220119142152.jpg

Mnohem lepší :-!
Avatar - Amaterasu
21. 2. 2022 09:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 09:07
Re: srovnani...
Je to hezčí a výkonnostně zajímavá volba a i peněženku v kontextu toho, co nabízí, to nezruinuje.. tedy mojí jo, já si to nekupuju, ale když vidím, co stojí ten o dost pomalejší Lanďák, tak je to docela fajn volba :D
21. 2. 2022 09:01
Re: srovnani...
To nemá motor z Toyoty, takže je to samosebou šunka. ;-)
Avatar - Amaterasu
21. 2. 2022 09:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 09:05
Re: srovnani...
:-[] Radši šunka, než Lexus s integrovaným hrablem na sníh ! :D
Avatar - Amaterasu
21. 2. 2022 09:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 09:09
Re: srovnani...
Já radši neprémiovej Ford s fakt rychlym Ekobůstem do zásuvky :D
Avatar - Mikesus
21. 2. 2022 09:26
Re: srovnani...
Ja radši auto, co mě doveze do cíle. :D
21. 2. 2022 09:29
Re: srovnani...
Takže ne EV :D

P.S.: podezírám Kesumba, že tu X5 45e vybavil tažným proto, aby mohl za sebou vozit dieselagregát a dobíjet. :-!
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 09:48
Re: srovnani...
Já včera viděl Teslu 3 se zahrádkou, tipl bych příprava na cestu do Alp, tam se dieselagregát taky vejde, když nemáš tažné :D
21. 2. 2022 09:28
Re: srovnani...
Aby to hrablo fungovalo, ještě by to potřebovalo mít snižování světlé výška na přední nápravě. ;-)
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 09:46
Re: srovnani...
Pár vyteklých tlumičů to spraví :D
21. 2. 2022 09:47
Re: srovnani...
Tomu u Kojoty nevěřím, ale spáry na karoserii má Touareg i 5er menší ;-)
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 09:49
Re: srovnani...
Tak i sebekvalitnější auto dokáže zničit poctivá česká okreska :-! :-[] Je to jen otázka času :D
21. 2. 2022 09:53
Re: srovnani...
No obě auta mají už víc najeto než Lex :-)
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 09:56
Re: srovnani...
Toyotě-Lexusu se spolehlivost vyčítat fakt nedá, ale můžem se smát snad i jiným věcem , ne ? :D
21. 2. 2022 10:02
Re: srovnani...
Asi by jsi se zasmál, když bych se snažil přes ten fuck-pad přeladit za jízdy rádio ;-)

Ono je to vlastně nejbezpečnější řešení infotainmentu obecně. Je to tak hloupě vymyšlené, že tě ani nenapadne po rozjetí do čehokoliv hrabat :D
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 10:04
Re: srovnani...
Jo.... a teď ti tady vrátím úder (i když tobě ne, ty si to nikdy nehejtoval, ale ostatním :D), jak geniální ovládání měl a snad ještě u nějakých modelů má ten prašivý nespolehlivý a ergonomicky nejhorší francouzský Renault (zdravím pana Vaverku :D)... a jeho ovládání rádia pod volantem... to je ti taková pohoda :-[] :-!
21. 2. 2022 10:53
Re: srovnani...
Mě to přišlo jako se drbat za uchem :-) Mám to nejradši na volantu tohle ovládání.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 11:00
Re: srovnani...
Alespoň to funguje a nečekáš, jestli se ti rozběhne infotainment :D
Avatar - white label
21. 2. 2022 11:05
Re: srovnani...
Asi myslíš, jako drbat se za uchem nohou..., protože jinak na samotném drbání se za uchem nic moc zvláštního není. :-)
21. 2. 2022 15:15
Re: srovnani...
To ne, máš to relativně při ruce, možná jsem spíš měl dát příměr k podrbání v trenkách :-!
Avatar - Mikesus
21. 2. 2022 09:25
Re: srovnani...
Jo. Ale nesmíš otevřít dveře, abys viděl interiér.
Avatar - Ozzman
21. 2. 2022 09:46
Re: srovnani...
Nesouhlasím, mne se líbí a oproti těm Toyotám, co dává Hamuna mi to nepříjde moc rozdílné - hodnotím dle klasického Landcruiseru :) Jasně, prémie to není, ale pár tvrdých plastů mne nerozhodí, ani rámeček kolem displeje :D Ale to jsem koneckonců psal, jako slabinu toho auta hned v úvodu, netřeba to psát znovu, ale jistojistě si kopnout musíš ;)
Avatar - KANKUNEN
20. 2. 2022 20:18
Toto auto
je strašlivý nesmysl.
Rozbalit vlákno
6
20. 2. 2022 20:21
Re: Toto auto
Tureg v v6 tsi se stabilizatorama jezdil neuveritelne na to jak velky je to auto. R specifikace bez toho nema smysl
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 20:49
Re: Toto auto
3/4 majitelů ten rozdíl nepozná a vůbec neví že nějaký stabilizátor nápravy může být. Natož pak že může být i aktivní.
20. 2. 2022 21:44
Re: Toto auto
to nevim, ale to auto to posouva nekam uplne jinam. Navic s lehkym benzinem to bez mhev bylo realne do 2tun. Skoda, ze to dokurvili mizerne nastavenou prevodovkou...
Avatar - CHerokee
20. 2. 2022 23:32
Re: Toto auto
Souhlasím. Ta cena je úplný úlet. Kdyby tam nebyly ty elektrické kraviny, stál by o půl milionu méně, vážil míň, mohlo by to být zajímavé auto. Takto je to drahá těžká slátanina. Aneb jak si Němci sami sobě ničí automobilový průmysl, kdysi jejich chloubu.

Nejdříve rozdrbou Evropu a rozdělí svou politikou k uprchlíkům, pak paktování s Rusáky a teď green deal...a opět do svých zcestných vizí chtějí zahrnout celou Evropu.
Avatar - Amaterasu
21. 2. 2022 08:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CHerokee
21. 2. 2022 09:24
Re: Toto auto
No právě, že jde...
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2022 20:53
A tohle vážení
A tohle, tak tohle vážení v další generaci nebude. Protože to pohřbí eurohujerská ekologická propaganda!!! Místo toho budeme mít e-buzz pro hermafroditní bezpohlavni ekovykouřené bezmozky.
Rozbalit vlákno
20
20. 2. 2022 22:36
Re: A tohle vážení
tyhle auta jsou soucasna technologicka spicka. Chces nabijet v garazi? Neni problem, muzes. Chces projet Ukrajinu, v pohode, mas 70l nadrz. Nechces nic resit, fajn, mas ekologicky luxusni a pohodlny auto. A ekologicky myslim vazne, tureg r je rychlejsi, silnejsi a pohodlnejsi nez prvni generace s w12. A zere min nez polovinu. A je lehci nez v10tdi, kterou dnes nakope i Kodiaq RS. Tedlech aut bude skoda
20. 2. 2022 23:24
Re: A tohle vážení
Nabíjet abys následně ujel ani ne 40 km na elektřinu a pak už jezdil za 12-14 na benzin. S autem za 3M už bych asi chtěl najet víc, než tisíc km za měsíc… a za 14 benzinu jezdí i HEMI. A i když jezdíš na elektřinu, návštěvy servisu kvůli spalovacímu motoru tě neminou. Ta X5ka ujede na elektřinu aspoň 70 km, ne? A ještě stojí míň…
Avatar - CHerokee
20. 2. 2022 23:37
Re: A tohle vážení
A to ještě je třeba se těch 40 km hodně držet zpátky.... nesmysl. A ano, s touto spotřebou umí jezdit i Challenger nebo Charger. Smutné.
20. 2. 2022 23:41
Re: A tohle vážení
to ne, 40 to da v pohode. A kazdopadne to jezdi lip, mnohem levnejc a stoji stejne jako ten GrandCh strep s 5,7 co nakope i naftova skodovka. Smutny co
Avatar - CHerokee
20. 2. 2022 23:50
Re: A tohle vážení
Nejsem cílová skupina, ale já bych raději pod zadkem ten vrnící 8 válec.
Avatar - Amaterasu
21. 2. 2022 08:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 2. 2022 09:32
Re: A tohle vážení
No tak az ta cilova skupina budes, tak pak bude tvuj nazor relevantni....
21. 2. 2022 09:40
Re: A tohle vážení
panebože. může se vlastně někdo vyjadřovat k možnému konfliktu na Ukrajině s výjimkou Ukrajinců a Rusů?
21. 2. 2022 09:43
Re: A tohle vážení
Jistě, taky členové rady OSN ;-)
21. 2. 2022 06:16
Re: A tohle vážení
Tak 5,7 je téměř základ, jsou verze co jezdí daleko rychleji. Ale Speedfred ti řekne, za kolik jezdí s prázdnou RAMkou…
21. 2. 2022 08:47
Re: A tohle vážení
Je otázka, za kolik by stejným stylem jel právě Turek hybrid. Fred umí opravdu zajezdit až zázračně, s QV dal Švýcarsko pod 8l/100.
To nepíšu kvůli zpochybňování, jen to, že opravdu umí úsporně.
21. 2. 2022 09:07
Re: A tohle vážení
2,5 tuny auto v čistě benzínovém režimu asi žádné zázraky neuděláš... věřím, že hybrid spotřebu srazí, ale reálné mi přijdou 2 litry dolů a potom člověk, který dvakrát denně dobíjí samozřejmě může jezdit téměř za nic - ale už tady někdo psal, že v takovém režimu se u 330E měnily baterie při 60 tkm...
Avatar - CHerokee
21. 2. 2022 09:26
Re: A tohle vážení
A to se vyplatí...
20. 2. 2022 23:38
Re: A tohle vážení
X5 najela nejmin kolem 45km, ale to bylo cely hrabani snehem. Maximalne jsem dal neco pres 80. Kazdopadne 40i mi jezdila ve meste za 15+ a v kombinaci za 13. 30d pak vzdycky pres 10, stejne jako 3,0tdi v Touaregu, to bylo spis 11. S 45e jsem nikdy nikam nejel za vic jak 11. Spis to cesty kolem 1000+km najednou jezdi kolem 10. Dlouhodobou mam kolem 7,5 respektive do 9l vcetne ceny elektriky prepocteny na natural. Ale dost to taha vlek a jezdi daleko. S hemi jsem nejezdil ale neverim tomu ani nahodou, M8 mi nejezdila pod 20.
Kazdopadne mas pravdu v tom, ze Tureg nema ten phev naladenej dobre
21. 2. 2022 06:19
Re: A tohle vážení
Benzinové auto s těžkým vlekem obvykle znamená spotřebu +5 litrů proti normálu - zdráhám se uvěřit tomu, že ten elektromotor tohle tak zásadně změní.
21. 2. 2022 06:41
Re: A tohle vážení
dalnicnich 150-160km/h s prazdnym autem (bez vleku) je za stejnou spotrebu jako platak s 2t autem a rychlost 100km/h.
Prazdnej vlek rozmeru 175x310 s celama a rychlost 130km/h tempomat je za stejny cisla jako 100km/h kdyz jsou na vleku 3 palety cihel.
21. 2. 2022 07:14
Re: A tohle vážení
Shlédnul jsem test z GARAZ.TV - zrychlení naměřili o půl sekundy horší, dojezd cca 38, no proste všechny parametry mi u Touaregu R vycházejí hůř, než u levnější X5 45e - to už člověk asi musí být fanda koncernu, aby to koupil…
21. 2. 2022 13:17
Re: A tohle vážení
to auto kazdopadne preprogramovali. Jezdil jsem s q7 60tfsie (jedno z prvnich aut) a to melo 5,7 na sto. Pak to ale nejak preprogramovali a ted to ma parametry jako cayenne e hybrid a ten se snad vejde do 5s..
Avatar - Amaterasu
21. 2. 2022 07:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 2. 2022 23:01
Re: A tohle vážení
LC je super auto. Pokud se ti po*ere zetor a potrebujes orat. Pokud chces projet poust. Ale jinak byla koncici generace plecka, kterou nakope v zatackach cokoliv vcetne jednickovy oktavky. V8nafta zrala vic nez tendle Turek. Podvozek na prvnim kanalu letel ze sportu do rezimu poust. Jizdnima vlastnostma na silnici to
mam mezi Grand Voyagerem a Renaultem Espace. To auto je totalne nepouzitelny na silnici. Tureg a to nemluve o X5 nebo Cayenne je totalne nekde jinde. Lc k nam fakt nepatri, je to kraksna nekam do pouste. I TMX jezdi mnohem lip nez tendle kram
Avatar - 3_diamanty
21. 2. 2022 10:25
Pecka
Arteon R alebo Touareg R? .... najlepsie obe... :yes:
Rozbalit vlákno
0