Technika
kuk
1
Vezmnou tu největší nejneefektivnější hovadinu pod sluncem a slibujou vám zářnou budoucnost. 😁 Už aby jim ten meteor spad na hlavu a byl by pokoj. 😁
del42sa
0
idealní motor do Škody CitiGO 😁
petr petrumr
1
pánové uklidnete se, na tom to vyzkouší, stejně jak to bylo s hybridní 1500, že to udělali s dvoulitru.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
traveldrive
0
Aby si sa mal čomu diviť.
Chybí odpověď na zásadní otázku, jak "bezemisně" budou získávat vodík 😁
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Uvědomte si výslednou účinnost vodíkového pohonu touto cestou a srovnejte s efektivitou EV, bez vodíkového nesmyslu :-!
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
K tomu prvnímu odstavci, jseš si vědom, že srovnáváš jablka s hruškami? Že baterka sama o sobě není energie jako vodík a tímpádem srovnání je nesmyslné? Pokud chceš srovnávat s něčím vodík, tak musíš s elektřinou. A čísla fyziky jsou jasná.
Na 1 kg H2, se kterým auto (s palivovými články) ujede cca 100 km, spotřebuješ 65-85 kWh energie (převážně elektřiny). Jen připomínám, že BEV má spotřebu na 100 km okolo 15-25 kWh. A pokud chceš vodík spalovat, tak počítej se spotřebou 4-5 kg kapalného vodíku na 100 kiláků. A to ještě u kapalného vodíku musíš počítat s tím, že do 11-13 dnů budeš mít prázdnou nádrž, pokud nebudeš chladit nádrž na -253 °C (a to nebudeš).
1 kg vodíku dneska stojí okolo 9-10 €, cenu si za 1 km si určitě spočítáš sám.
A argument, že výroba vodíku zlevní (ne energeticky, fyzikální zákony nijak nemůžeme přečůrat), tak tímpádem zlevní i samotná elektřina a BEV budou pořád násobně levnější v nákladech na 1 km...
Na 1 kg H2, se kterým auto (s palivovými články) ujede cca 100 km, spotřebuješ 65-85 kWh energie (převážně elektřiny). Jen připomínám, že BEV má spotřebu na 100 km okolo 15-25 kWh. A pokud chceš vodík spalovat, tak počítej se spotřebou 4-5 kg kapalného vodíku na 100 kiláků. A to ještě u kapalného vodíku musíš počítat s tím, že do 11-13 dnů budeš mít prázdnou nádrž, pokud nebudeš chladit nádrž na -253 °C (a to nebudeš).
1 kg vodíku dneska stojí okolo 9-10 €, cenu si za 1 km si určitě spočítáš sám.
A argument, že výroba vodíku zlevní (ne energeticky, fyzikální zákony nijak nemůžeme přečůrat), tak tímpádem zlevní i samotná elektřina a BEV budou pořád násobně levnější v nákladech na 1 km...
Výroba vodíku jakékoliv barvy je levná, vodík se báječně a jednoduše skladuje, s distribucí není žádný problém, výrobní, distribuční a skladové infrastruktury jsou po celém světě dokonale zavedené a léty vyzkoušené, vodík je také velmi stabilní a dlouhodobě skladovatený a naprosto bezpečný, zejména ve vozidlech pro běžné dlouholeté užití. A je skoro jedno, jestli se spaluje přímo v motoru nebo se prožene článkem.
No a potom už jsou jenom samá pozitiva a sociální jistoty. První dovolená v Jugoslávii, následuje první dítě, pak již výše zmíněný automobil, zde se stávám zástupcem ředitele, druhá dovolená v Jugoslávii, druhé dítě.
No a potom už jsou jenom samá pozitiva a sociální jistoty. První dovolená v Jugoslávii, následuje první dítě, pak již výše zmíněný automobil, zde se stávám zástupcem ředitele, druhá dovolená v Jugoslávii, druhé dítě.
´´Společnost Yamaha ještě zdůrazňuje, že si V8 i ve verzi spalující vodík zachovává chraplavý zvukový projev.´´