Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Spalovací motory nedávají sbohem, Toyota a Yamaha vyvíjí vodíkový osmiválec

13 komentářů

Avatar - kuk
kuk
Vezmnou tu největší nejneefektivnější hovadinu pod sluncem a slibujou vám zářnou budoucnost. 😁 Už aby jim ten meteor spad na hlavu a byl by pokoj. 😁
Avatar - del42sa
del42sa
idealní motor do Škody CitiGO 😁
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
pánové uklidnete se, na tom to vyzkouší, stejně jak to bylo s hybridní 1500, že to udělali s dvoulitru.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
https😐/www.novinky.cz/…uje-jej-40380987 plus viz já 10😁8

takže PROČ? 😲 :😉 😁 :-! 😒] 😉
traveldrive
Aby si sa mal čomu diviť.
gutex
Chybí odpověď na zásadní otázku, jak "bezemisně" budou získávat vodík 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Chybí spíš odpověď na zásadní otázku PROČ píšeš o věcech = když o nich nic nevíš :😉

Už i v česku (a že jsme pozadu) https😐/www.idnes.cz/…4749_domaci_vapo a https😐/oenergetice.cz/…isty-vodik-svete atd aktuálně https😐/www.enviweb.cz/rss/265118 a https😐/www.svethardware.cz/…y-v-evrope/55422 atp.

Takže zpět na začátek PROČ si NAPSAL CO SI NAPSAL 😲 😁 :-! 😒]
gutex
Uvědomte si výslednou účinnost vodíkového pohonu touto cestou a srovnejte s efektivitou EV, bez vodíkového nesmyslu :-!
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
To už je (o dost) lepší než to (p)úvodní 😉

No ale svět asi https😐/www.seznamzpravy.cz/…neutralni-128732 takže tak jako (jen za těch pár let) spadly asi už o 80% ceny baterií obdobný proces bude s vodíkem = nemám u sebe křišťálovou kouli takže neřeknu přesný čísla ale s výrazně lepšími čísly se počítá

Co a jak konkrétně = to uvidíme. ŽE směr https😐/www.seznamzpravy.cz/…-vydelava-186109 je asi správně si nemyslím jen já. Svět na (ruskej) fosil půjde do kopru = teď možná ještě rychleji než byly původní představy. Ale stejně jako třeba přechod aut na NE na ropu = to sou hodně dlouhodobý věci (na celý lidský život)
Flajzi
K tomu prvnímu odstavci, jseš si vědom, že srovnáváš jablka s hruškami? Že baterka sama o sobě není energie jako vodík a tímpádem srovnání je nesmyslné? Pokud chceš srovnávat s něčím vodík, tak musíš s elektřinou. A čísla fyziky jsou jasná.
Na 1 kg H2, se kterým auto (s palivovými články) ujede cca 100 km, spotřebuješ 65-85 kWh energie (převážně elektřiny). Jen připomínám, že BEV má spotřebu na 100 km okolo 15-25 kWh. A pokud chceš vodík spalovat, tak počítej se spotřebou 4-5 kg kapalného vodíku na 100 kiláků. A to ještě u kapalného vodíku musíš počítat s tím, že do 11-13 dnů budeš mít prázdnou nádrž, pokud nebudeš chladit nádrž na -253 °C (a to nebudeš).
1 kg vodíku dneska stojí okolo 9-10 €, cenu si za 1 km si určitě spočítáš sám.
A argument, že výroba vodíku zlevní (ne energeticky, fyzikální zákony nijak nemůžeme přečůrat), tak tímpádem zlevní i samotná elektřina a BEV budou pořád násobně levnější v nákladech na 1 km...
gil54
Výroba vodíku jakékoliv barvy je levná, vodík se báječně a jednoduše skladuje, s distribucí není žádný problém, výrobní, distribuční a skladové infrastruktury jsou po celém světě dokonale zavedené a léty vyzkoušené, vodík je také velmi stabilní a dlouhodobě skladovatený a naprosto bezpečný, zejména ve vozidlech pro běžné dlouholeté užití. A je skoro jedno, jestli se spaluje přímo v motoru nebo se prožene článkem.

No a potom už jsou jenom samá pozitiva a sociální jistoty. První dovolená v Jugoslávii, následuje první dítě, pak již výše zmíněný automobil, zde se stávám zástupcem ředitele, druhá dovolená v Jugoslávii, druhé dítě.
traveldrive
Moja reč. :yes:
Avatar - lamal
lamal
´´Společnost Yamaha ještě zdůrazňuje, že si V8 i ve verzi spalující vodík zachovává chraplavý zvukový projev.´´