I když koncept tohoto elektrického hatchbacku nesl loga automobilky Seat, produkční auto dostalo značku Cupra. A to by mohlo naznačovat, že půjde o jízdně zajímavý elektromobil.
No není, jen Seat ho tak prezentuje, Hothatch nebude ani ta silnější verze, to by musel tak půl tuny shodit, přidat zvuk a změnit celkové pojetí auta. Elektro nebude nikdy sportovní záležitost, aby rozdávala radost. I ten malý Swift Sport tuhle jebku strčí do kapsy a udělá větší radost ;-)
Slovensko brzo- do pár měsíců spustí Mochovce III, a v tu chvíli už bude Slovensko nejen energeticky nezávislé, ale splní i emisní limit EU. A až spustí Mochovce IV., tak bude těžce za vodou .... zároveň se nemusíte bát, sice máte smlouvu na dodvky jaderného paliva s ruským Tvel, ale už ho umí i Wstinghouse, nejaké zloušky už proběhly na Mochovcích I. či II.
Preco by som to nemal kupit? Uvadzacie ceny neboli zle, len tam mali nejaky problem, myslim matrix svetla to nemalo. Nieco ako Nissan, ze zle to nakonfiguruju a potom sa to nepredava.
Prosím, pro nás, co jsme se zasekli u aut před pár lety, kdy nebyl infotainment to jediné důležité, co to znamená plovoucí displej? Vyplouvá z palubky? Nebo není pevně ukotven? Já tomu fakt nerozumím :-(
1540mm vysoky hot hatch ( je to este o 1,5cm vyssie ako seriozny crossover/suv bmw X2 ) .... ja odpadnem.... touto logikou bude vedla tohto nova fabia ultranizky supersport prilepeny k zemi ....
cele mi to pride ako uplna vtakovina... .. predrazene .. tazke.... vysavac na baterky... kto je cielovka? asi nejaky pribrzdeny intelektual alebo svacnuty ITckar ... normalny otec rodiny si to iste nekupi... ani nejaky sportovec ci milionar...
Nic nebylo psáno o ostrovním systému, ale o zmírnění dopadů drahoty. S běžnou 10kWp FVE dokážete pokrýt spotřebu po větší část roku, kdežto benzín ani naftu nevyrobíte nikdy :-!
Ano. Přitom je vtipné že zatímco někteří EV fanatici zesměšňovali to jak topení snižuje dojezd u EV, tak paralelně s tím vykvetlo na povrch spoustu odborných zkušeností s tím, jak obrovský problém je pro EV nižší teplota.
Koneckonců i to je právě důvod, proč dokonce ani ti Norové ty EV globále nechtějí. To jen nám se tady lže jak Norsko = elektromobilita. NE, není to pravda. Čím víc sever Norska, tím menší obliba EV naopak.
Tak naštěstí už v tom počtu testů EV v poslední době vyplouvá nahoru i ta každodenní realita, nejen marketingovém žvásty.
Viz zde - za optimálních podmínek na 120 kW nabíječce dobijete 75% kapacity za 35 minut. A v reálu je to přesně na této hodnotě za "pouhých" 66 minut. A 50 kW nabíječka vám za hodinu dodá kolik? No přece přesně těch 30 kW, které od ní čekáte ...
Jo, to je tak když se iD3 chce tvářit jako "hothatch". Nestačí jen přilepit pár kudrlinek a hotovo, pánové ze Seatu to prostě nezvládli :no:
Nic za 1.2mil Kč na tom nevidím, sportovní to není, praktické taky ne. V podstatě to nikam dál nedojede a pokud jo, tak za cenu hodinového stání u nabíječky (poněvadž 80% nestačí), případně celého dne na 3fázové zásuvce na chalupě, aby se člověk dostal zpět. A to ještě nesmí být zima ;-)
Závěrečné hodnocení doslova píše :yes::yes: Skvělé, že si autor připustil, že dobrý elektromobil nemusí být dobrý automobil :yes:
Cupra Born není ničím jiným než ID.3, které bylo zbaveno unisex bezcharakterního designu vzniklého sociálním inzenýrstvím. Ano, Born vypadá fakt dobře. Bohužel tímhle pozitiva končí. Zbytek je totiž ID.3, tedy IDiotská koncepce elektromobilu se vším zlem, co k tomu patří. A to už je nošením dříví do lesa. Dojezd, nosnost, celkově náklady... Jedná horší zpráva vedle druhé.
Závěrem se musím pozastavit nad nesmyslností a neuvěřitelným lhaním všech těch EV eurohujerů. Opravdu zajímavé, že zatímco u nabíjení se prezentuje na zeleném podnose hodnota 20 až 80% jako krásných již od 35 min, tak u dojezdu naopak prezentují 100% - 0% a ještě za ideálních podmínek... Přitom realita bude úplně opačná. Nabíjet bude každý chtít nejlíp do 100%, zatímco jet pod 20% baterie si troufne jen málokdo.
Tak to Ti držím palce, pretože na vybudovanie FVE tak, aby si celoročne dokázal držať domácnosť v plnom chode, a k tomu, aby si si nabil každý deň aspoň jedno auto, budeš potrebovať zrovna nie malú investíciu... Len tak odhadom možno v cene kedysi normálneho domu...určite si to môže dovoliť každý Čech i Slovák... Navyše aj batéria, do ktorej by si ukladal energiu v čase prebytku, Ti nevydrží večne. Momentálne je to nerentabilná investícia a ešte na dlho bude.
A z čoho budeš tú elektrinu vyrábať? Teda myslím vyrábať v požadovanom/dostatočnom množstve...
Zo soláru a z vetra? Alebo obnovíme ťažbu uhlia? Pretože naše jadrové elektrárne sú “ruského” typu a len tak ľahko do nich čokoľvek z júesej “nepichneš”...a vieš koľko sa v našich podmienkach stavajú také Mochovce, nie je to otázka jedného, či dvoch rokov...
Vlastní FVE, OK. Kolik lidí to má, respektive v blízké době bude mít? Kolik z těch, kteří FVE mají/budou mít, mají FVE dostatečně výkonné na nabití elektromobilu? Kolik z těch, kteří mají FVE dostatečně výkonné na nabití elektromobilu, má vlastní úložiště, aby mohli své EV nabíjet po západu slunce, když přijedou z práce domů?
K tomu exteriéru
- tohle není černá, ale tmavě modrá
- kola na foto nevím jestli jsou nejdražší, tohle jsou asi příplatkové 19", ale Born snad umí i 20"? Teď si to úplně nepamatuju a nechce se mi to hledat :-)
Logicky lze předpokládat, že suroviny pro výrobu paliva, které se budou dovážet přes půl planety budou významně dražší, nežli elektřina vyrobená lokálně. Rovněž jsem zmiňoval vlastní FVE, což je trvale udržitelné řešení, narozdíl od sudu s phm někde ve stodole, což dlouhodobě neřeší vůbec nic, jen odsune drahotu o pár měsíců :-!
Ceny benzínu a nafty budou raketově stoupat, zatímco elektřina bude téměř zadarmo. Fakt? A bude ta elektřina vůbec?
Tak mě napadá, každý kdo má garáž, si nějaké PHM naškudlí do zásoby. Co asi tak udělají majitelé EV?
Zjevně vůbec nemáte představu, kolik v blízké době zaplatíte za litr phm, proti tomu budou majitelé EV, zejména pak s FVE těžce za vodou :yes::-! Pokud byste sledoval burzu, tak firmy vyrábějící technologie pro OZE začaly v posledních dnech růst raketovým tempem :yes::-!
Líbí: interiér mi přijde takový čistý a příjemný. Exteriér s těmi nejdražšími koly v kombinaci s černou barvou karoserie.
Nelíbí: popisované nastavení i těch základních funkcí. Jako by jejich nejednoduchost přímo odrazovala od používání (způsob spouštění vyhřívání sedaček je ukázkou téměř zabedněnosti či ajťáka naprosto vytrženého z reality všedního zimního řidičského dne). Přetlačítkovanej volant. Zvykl jsem si na báječnej škodováckej multifunkční "váleček" a obyčejná tlačidla mi od té doby připadají otravná.
Omezovač rychlosti
Není to asi žádnej sportovec, takže spíše ekoúlitba pro Cupra divizi
O jízdních vlastnostech těžko hovořit, nejel jsem. Ale za ty prašule bych čekal alespoň o 25% vyšší dojezd. Vlastně o 50%.
Nejsem cílovka vlastně, takže je to jedno. Zatím mne v oblasti elektromobility přesvědčil jen Ioniq-5.
Víceméně by se k tomu dalo napsat totéž, co k Meganu - hezký auto, parametry asi přijatelný na klasickej kompakt (tj. samozřejmě bez nějakých hot ambicí)... ale ne za cenu 1M+.
Bonus proti Renaultu bude zřejmě prostor, nevýhoda zřejmě infotainment... ale lákavá nabídka není teda ani jedno.
do Prahy nedojedu, budu si muset dát hodinovou pauzu Hodinovou teď, až nás bude takových střelců z elektromobily tolik, co je aut s klasickým pohonem na fosilní paliva, tak tam budu čekat půl dne, protože třeba bude přede mou pět takových s elektrickou Cuprou. V noci, když už mi bude fungovat ovládání klimatizace a multimedií, tak zas na to neuvidím, tudíž splním sen vývojářů, hlavně na to nesahat, protože je to jen na koukání, a to ještě jen za světla. Co by ale člověk dnes chtěl za milión v základu.
Vmax 160km/h
hmotnost téměř 1750kg u 4,3m dlouhého auta.
To je HH jak víno, ale to z Kauflandu z krabice za 36,50,- ,akorát cenou tomu vůbec neodpovídá.
Další nesmysl na cestách (ačkoli to potkat bude velká náhoda).
A to mě celkem v miulém týdnu překvapilo, kolik je Cuper s německou značkou v okolí Božího Daru. Bude to u nich oblíbenější, než u nás. Ale všechno buď to Leon, nebo Fermentor a sem tam Ateca.
Takže vážený poodpájať elektrospotrebiče zo stojanov a šetriť elektrinou budeme ju potrebovať. :-) Keď má človek 1 200 000 kč /tj. 49 000 €/ a chceš Cupru tak jedine Formentor 2.0 tsi 190k DSG 4DRIVE a ešte ti ostane dobrých 10 000 € na parádne dovolenky.
Ja teda elektromobilom do určitej miery fandím, ale toto je hrozná blbosť. Pôvodne sa hovorilo, že ide o nepriameho nástupcu Altey, keď to ešte mal byť Seat. Ale takto? Inak na Slovensku zrušili uvedenie na trh. :D