Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Evropským Autem roku 2022 se stává Kia EV6

112 komentářů

Makovnik
je tato anketa. Elektrofetis uplne nepochopitelny a nelogicky.
A este to ziska elektrokram, ktory je dizajnovo horsi, ako technicky uplne rovnaky Ioniq5.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
No co?
Automobilový průmysl je poslední dobou docela v péérdeli, tak proč nezvolit autem roku auto, které je sice (podle mne až na ten kreténský systém pohonu) hezké, ale jinak úplně na howno? Vždyť je to takové hezky stylové 😁

A navíc... V době zostřeného prosazování Pravdy, Lásky a Green Dealu má celá tato anketa asi stejnou vypovídací hodnotu, jako 100 akrový pozemek na Měsíci, titul z právnické fakulty v Plzni nebo ocenění Hřibátora, že patří mezi TOP 5 primátorů v EU 😁
DonVito
Pro tebe jsou pravda, laska a ekologie sprosta slova.
Elektricky pohon je spatne...

Nechci te nejak nalepkovat, ale tvy nazory (ale i agresivni komunikacni styl) hrajou do karet jedne nejmenovane jaderne velmoci...
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Způsob, jakým jsou násilně prosazovány, z nich činí jejich pravý opak
násilné prosazování elektrického pohonu je zvrhlost
říkáš, že "nechceš nějak nálepkovat" - a činíš to.

Pokrytcem jsi byl, pokrytcem jsi nyní a pokrytcem pravděpodobně i zůstaneš
DonVito
Ja jsem narozdil od tebe spolu s Hamunou tu uz davno psal o nebezpeci zavislosti na Rusku (a fosilnich palivech obecne).
M.j. na ruske rope. 😉
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Ano, oba dva se považujete za génie a oba dva špatně
DonVito
Mas na to uznat, ze to co tu Hamuna pise leta o Rusku bylo opodstatneny??
Alespon ted?
Ne?
V tom pripade neprekvapujes.
Tak jako ze jsi se mylil s Teslou atd.

Proto ti taky vadi "pravda"... :no😒br />
Vy bojovnici proti pravde a za rusky zajmy.
:no: :no: :no😒br />
PS Nepovazuji se za genia. Ale narozdil od tebe, kdyz se podivam zpetne, co jsem psal leta v diskuzich, se nemam za co stydet. Tve nazory jsou jak z (ruskeho) zurnalu. A ano me jsou podle EU. Nestydim se za to! A nikdy jsem se za to (pres tvuj posmech a nalepkovani svazakem) nestydel.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Hamuniny slinty jsem přestal číst před 4 lety, život je krátký.
To co psal/psala/psalo do tehdy, by se dalo stručně shrnout do věty "všichni kolem jsou debiIové, jen já jsem génius"

Tesla byla a stále je masivně dotována a podporována a spalovací motory jsou terčem masivních restrikcí. To, že tento fakt ty osobně odmítáš připustit, to na věci samotné nic nemění

Svoji úroveň ubožáka ukazuješ i tím, že první příspěvek, který na moji adresu po dvou letech (??) napíšeš, je zase útočný a hloupý.
Jak jsem psal - pokrytcem jsi byl, pokrytcem jsi nyní a pokrytcem pravděpodobně i zůstaneš

Necítím potřebu pokračovat dále v komunikaci s něcím takovým jako jsi ty, takže prosím vezmi na vědomí, že tvé další hlouposti na moji adresu nebou čteny ani komentovány
TT
Ako a kým je Tesla podľa teba dotovaná a podporovaná? Tesla konkrétne, nie BEV všeobecne.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Tesla konkrétně a elektrické vozy všeobecně jsou dotovány systémem emisních povolenek, což v podstatě není nic jiného než středověké odpustky a "velmi novověké" výpalné.

Zadej si do prohlížeče Tesla Emisní povolenky a vyjedou Ti desítky odkazů
https😐/zpravy.aktualne.cz/…26e0cc47ab5f122/
https😐/www.idnes.cz/…o-zahranicni_jla

Nejhorší je, že celý systém emisních povolenek v podstatě nastarovalo pár ideologicky zcela zaslepených jedinců, na které se přilepili jiní, všehoschopní, kteří v tom viděli krásný penězovod, na který se dá přicucnout a sosat a sosat a sosat.
Když se pak podíváš do hloubky, zjistíš, že naprostá většina věcí a tvrzení, na nichž je tento systém postaven, je asi stejně racionální, jako důvod, proč v Turkmenistánu nejezdí auta černé barvy 😁
TT
Takže to, o čom hovoríš, platí o EV všeobecne, nie výhradne o Teslu, ak dobre rozumiem.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Tesla je modla zdejších ekomamlasů, na níž je ta totální pokřivenost trhu vidět asi nejvíc.
Ostatní automobilky sypou do elektromobility peníze svoje i dotační, zatímco Tesla byla (a velmi pravděpodobně je doposud) na emisních povolenkách závislá zcela existenčně
TT
Tou poslednou vetou by som si celkom istý nebol, ale nejdem sa o to hádať. Mne sa EV vcelku páčia, ale zásadnými mínusmi sú cena a obmedzené použitie. Ekológii veľmi nepomôžu. Zase čistote veľkomiest môžu pomôcť zásadne. Elektromobilita by sa podľa mňa mala podporovať, ale celkom inak ako sa to deje.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Já proti elektromobilu (jako konkrétnímu dopravnímu prostředku) nemám ani to nejmenší.
Co mi ovšem vadí, je násilně prosazovaný systém elektromobility, kdy se velmi dobře fungující doprava na bázi spalovacích motorů nuceně omezuje, zakazuje a zatěžuje různými pokutami, aby se mohl protlačit a lidem vnutit systém který je pro naprostou většinu uživatelů objektivně horší.

Zakazovat lidem to, co funguje,
vnucovat jim řešení, které sice funguje mohem hůře, ale zato je KURRWWA dražší
a přitom se tvářit, že bojuji za obecné dobro a kdo se mnou nesouhlasí, je fujškredý až bakaný dareba - to je prostě hnusná a odpudivá loupež v přímém přenosu a ve světlech reflektorů
TT
Blbé je, že sa cenu spaľovacích áut snažia dorovnať k cene tých elektrických, nie naopak. To ako keď tu niekto (kto asi) pindal, že je nafta dotovaná, a mala by zdražieť na úroveň benzínu - a nie naopak, že by daňové zaťaženie benzínu malo ísť dole, aby sa zrovnalo s cenou nafty (keď už). Motorista proste je a asi aj ostane dojnou kravou.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Když jsem tu před 4 lety (???) napsal, že "sbližování cen" bude probíhat právě tak, že se auta se spalovacími motory budou brutálně zdražovat, místní letce elektrofilních hulibrků mohla jebnůt cévka
Avatar - Anonym
Anonym
Teslu řídí jen de*bil*i agresivni hovada, včera na ně jeden takovej hovadskej ubožák troubil, když sem pouštěl lidi na přechodu, kde měli zelenou.

Další ubožáci v Teslách běžně jezdí po tramvajových kolejích, asi si myslí že jsou tramvaj, když v tom maj baterku.
TT
"Pravda" samozrejme vadí aj mne. Tú tu aj Hamunom dookola opakujete, ale stále je to len "pravda" v úvodzovkách, ktorá má od reálneho stavu vecí ďaleko.
Pravdu (bez úvodzoviek) mám podstatne radšej a vážim si ju - ale niekedy je ťažké ju rozoznať, najmä v tunajšom návale poloprávd, dezinformácií a jednostranných názorov, ktorých si typickým príkladom.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
ještě k tomu tvému přípodoteku

Velmi mi připomínáš jednu figurku ze Švejka, konkrétně jistého poručíka Duba, který své žvásty kořeníval větou "s panem okresním hejtmanem jsme o tom před válkou často hovořívali"

Abych citoval Jaroslava Haška doslova😒br /> "Poručík Dub byl v civilu profesorem češtiny a již v té době jevil neobyčejný sklon k tomu, aby všude, kde jen to bylo možno, mohl vyjádřit svou loajálnost...
... Ve společnosti byl neoblíben, poněvadž o něm bylo jisto, že je též denunciantem mezi svými kolegy. V městě, kde vyučoval, byl jedním z členů trojlístku největších pitomců a mezků, který se skládal z něho, okresního hejtmana a ředitele gymnasia"
Avatar - Anonym
Anonym
Na komoru, ještě by mohl dodat "Vy mě neznáte, ale až mě poznáte, donutím Vás k pláči"

Tupej je na to dost, prolhaná zelená bolševická utopistická figurka, pirát Radeček 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Máte to rozbitý, UTOPISTICKA NEOBOLSEVICKA SOLDATESKO!!

https😐/www.zive.cz/…213/default.aspx

Spolek idio*ů, ktgerým řídí větrníky vojenský satelit 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
TT
Závislosť na komkoľvek nie je bezpečná, ale je de facto nutná, keďže vlastné zdroje nemáme. Nerozumiem, ako si prišiel k definícii, že Západ je dobre a Východ zle.
DonVito
Kde stoji takova hloupa definice zapad vs vychod??
Myslim, ze "spatne" je lziva agresivni diktatura.
TT
Nepíšeš o lži a pravde, píšeš o Rusku. To je dosť podstatný rozdiel.
DonVito
Ano, dlouhodobe odsuzuji Rusko predevsim kvuli jeho zajmum - m. j. prodej fosilnich paliv.
Kvuli dezinformacim, imperialnim zpusobum atd.

A naopak budu podporovat Rusy, kteri se postavi Putinovi.
https😐/en.wikipedia.org/…i/Alexei_Navalny
TT
Tak sa rozhodni - lži alebo fosílne palivá? Nejako si to pletieš.
DonVito
Vadi mne oboji. A take to souvisi. Proc bych se mel proboha rozhodovat? Jako, ze vadit na Rusku mne muze maximalne jedna vec???

Mas zvlastni uvazovani.
TT
Nie, ty máš zvláštne uvažovanie. Vadí ti Rusko a preto mu pripisuješ čokoľvek zlé. Tvoj jednoduchý svet je na závidenie, ale raz musí docvaknúť aj tebe, že svet nie je iba čierny a biely.
DonVito
Co to meles???
Co proboha zavidim?

Svet rozhodne neni cernobily!!!
Az bude vladnout v Rusku nekdo normalni, tak bude normalni i Rusko!

Slava Ukrajine!
Avatar - Anonym
Anonym
Marně vzpomínám, kdy vládl v rusku někdo normální, podle západních měřítek.

Do těch se nevejdou ani carové, ani nikdo z bolševiků a komunistů a ani nikdo z přech po roce 1991
Avatar - Anonym
Anonym
PS: Kdybys věděl kdo má volnejch 500 vagonů na uhlí, dej vědít.

Pavel říkal že by se šikly 😄 😄 😄
TT
Navyše nie si schopný čítať a pochopiť písaný text. Akákoľvek komunikácia s takým trotlom je tým pádom zbytočná.
Avatar - Emel
Emel
Problém je...
Ropu jsme schopní kupovat z různých míst, nemusí to být nutně Rusko.
Elektřinu jsme schopní v tuhle chvíli vyrábět z jádra (apriori ruského jádra, i když beru, že tady by asi alternativa možná byla), evropský trend je nahrazovat uhlí plynem - a opět, v tuhle chvíli plynem z Ruska... a tady je možnost náhrady složitější.

Takže... pokud bychom byli energeticky soběstační se solárem a větrníky, pak by to bylo fajn, ale za současné situace se nedá úplně říct, že by přechod na elektromobilitu znamenal snížení závislosti na Rusku. Nebo?
DonVito
Delas si legraci?

Zamysli vic nad zdroji pro provoz EV a pro ICE.... 😉
A nad mnozstvim.
Avatar - Emel
Emel
Hele - nevím.
ČR je na tom s elektřinou asi relativně dobře - má "staré" zdroje na uhlí, má jádro, kde je případně schopná nahradit ruské palivo nějakým jiným a je schopná ho i dopravit na místo.
Ale z evropského pohledu? Není jednodušší dovážet v dostatečném množství ropu třeba do Itálie, než zkapalněný plyn?
DonVito
Ani nahodou.
Naopak za aktualnich okolnosti mi prijde super jezdit i na uhli.
Jinak k plynu - plyn je nouzove docasne reseni. Nekdo si to prebira jako cil green dealu - to ani nahodou. Plyn je jen nutne zlo.

https😐/insideevs.com/…mbustion-engine/
Avatar - Emel
Emel
No ale uhlí - myslíš, že to je pořád cesta třeba pro Německo? Že u nás to jde, to beru... v Polsku asi taky.
Našel jsem na BBC info, že EU má z Ruska 25% ropy a 40% plynu...
https😐/www.bbc.com/…usiness-60564781
Že plyn není cíl je jasný... ale teď jde o to, co bude během příštího roku třeba.
Avatar - Anonym
Anonym
https😐/www.zive.cz/…213/default.aspx

My Vaše zdroje známe, nebo Lysenkisto
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Jaderné palivo nakoupíš relativně kdekoliv. Tam nejsi úplně vázaný na jednoho dodavatele. Navíc se v principu vždy jedná o jednorázové dodávky

Zatímco když si postavíš plynové elektrárny a napojíš je "šlauchem" na Rusko, tak se to přehazuje dost těžko, protože plyn (ropa) musejí téct kontinuálně a furt.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Elemtronibilita pro Evropu naopak znamená zvýšení závislosti na Rusku. To ti zelení pablbové ještě nepochopilii.
TT
Závislosť na Rusku nemusí byť problém, keď ho máš za humnami. pretože chceš-nechceš, závislý proste budeš. Horšie je, keď sa situácii neprispôsobíš a dráždiš hada bosou nohou.
Avatar - Anonym
Anonym
Nejlepší je být závislý na číně a jimi dodávaných baterií, lithiu, nabíječkám, FV paneům, na jejich továrnách, jejich surovních vč těch afrických, které mají pod palcem, na jejich oceli, hliníku a cementu pro větrníky a milionu dalších věcí.

Si komik, utopistický neostalinisto!

Brzy budete muset nahodit po evopě 200 uhelek a zvýšit težbu uhlí o 20 000%, jim vám umrznou občané.
Avatar - Emel
Emel
Co navrhuješ?
Avatar - Anonym
Anonym
108,10 ropa, od rána + 6,50. Okamžik velké pravdy se blíží....
Avatar - Emel
Emel
Co navrhuješ?
Avatar - Anonym
Anonym
112,60, jede to....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Navrhuji v první řadě připustit si, že Rusko tady bylo, je a bude. Bez Ruska to nešlo a nepůjde.

Válka je důsledkem agrese Ruska, ale také důsledkem selhání NATO a důsledkem politiky USA. Tak to je, jen se opět veřejně mlčí nebo rovnou lže.

Potřebujeme ropu, potřebujeme zenni plyn. Nepotřebujeme kopat zákopy a kopat hroby. To je celé.
Avatar - Anonym
Anonym
Rusko těží více než třetinu světových zdrojů palladia užívaného na senzory čipů, vyrábí polovinu zásob plynu hexafluorobutadien nutného k leptání elektroniky a je zdrojem i neonu do laserů pro opracování čipů.

Vzácný plyn Rusko získává jako vedlejší produkt při výrobě oceli a dodávalo ho k čištění Ukrajině, která pak produkovala 90 procent jeho světových zásob, píše agentura Reuters s odkazem na poradenskou firmu Techcet.

Ceny surovin pro čipy tak minimálně pravděpodobně znovu porostou, což by se mohlo znovu promítnout i do celého průmyslu včetně třeba produkce aut. Před dopadem války na výrobu polovodičů varoval americké firmy i Bílý dům a obavy zazněly i na největším světovém veletrhu mobilních technologií.

„Konflikt na Ukrajině a rozsáhlé sankce proti Rusku budou mít na trh určitě dopad. Mají tam dost surovin, esenciálních surovin, které pochází jak z Ukrajiny, tak Ruska,“ přitakává Wood.
Avatar - Emel
Emel
Rusko ať si tu klidně je.
Bylo by hezké, kdyby tu bylo Rusko s nějakou liberální demokratickou vládou, respektující svrchovanost svých sousedů a dbající na blaho vlastních občanů... pak by mohlo být vítaným spoluhráčem Evropy na globálním hřišti.

Pokud má Rusko pocit, že má nějaký historický nárok ovládat půlku světa bez ohledu na to, jestli o to státy na té půlce stojí, pak si zaslouží tvrdý střet s realitou.

Válka jako důsledek selhání NATO? Jakého selhání? Jediné, co by NATO mohlo udělat jinak, by bylo přijmout Ukrajinu včas... pak by byl ovšem povyk nepochybně taky. Žádná invaze vojsk NATO do Ruska v plánu nikdy nebyla a ruský pocit ohrožení pramení pouze z toho, že Rusko promítá svůj způsob uvažování na ostatní.
TT
Zlyhaním NATO je jeho vychcanosť a tiež nenažranosť - resp. túžba po moci, mať navrch - presne to, o čo sa teraz snaží Rusko. Chybou NATO je podcenenie Ruska, a neschopnosť dohodnúť sa s Rusmi prv, ako to dospelo do súčasného stavu.
Snaha o skoršie prijatie Ukrajiny do NATO by Putinove kroky iba urýchlilo, nič viac. Ruský pocit z ohrozenia je logický a mali s ním počítať.
DonVito
Jj a za prepadeni Polska v devetatricatym je selhanim USA nebo Ceskoslovenska??

Tvl, jen zminovat NATO v souvislosti s vinou na prepadeni 24.2. Ukrajiny je zlocin!

Ty spino!
Avatar - Anonym
Anonym
Už Vám začínaj padat emisní povolenky, bratr Tykač už si mne ruce a má prstíky na páčce a zvyšuje výkon. To samé Polsko.

God bless the Pocerady Coal power plant 😄 😄 😄
TT
Akurát si teraz ukázal, čo si za úbožiaka, DonVito.
Avatar - xxc
xxc
Tiež nechápem, čo s tým má nato. Ako ohrozovovalo rusko a prečo by malo?
DonVito
https😐/www.novinky.cz/…primeri-40388989

TT evidentne hlta ruskou propagandu plnymi dousky😒br /> Někdo nás do toho zatáhl, otáčí Lavrov...

A veri Lavrovovi kazde slovo. Rusko je ve valce podle nej uplne nevinne. :no:

WTF
traveldrive
vito:Nauč sa čítať ty hlupák a nepripisuj mi to, čo som nenapísal.
DonVito
Ty jsi TT?

Promin, ale moje tolerance k omlouvani (nebo relativizovani) ruskych zlocinu je minimalni.

NATO si kritizuj kdykoli jindy.
Ale ne po ruskem vpadu na Ukrajinu.
traveldrive
xxc: Čo vymýšľaš? Kde si našiel napísané, že NATO ohrozovalo Rusko? S takýmito tupcami má človek debatovať?
Avatar - Katikakus
Katikakus
...a fraska.
ericn
Evidentně si ti novináři nevidí na špičku nosu, rozhodli opět v rámci vyššího dobra 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a pritom konecne to uz prvykrat vyhrala kia... ktorej som to vzdy prial... aky to paradox ze dnes ma to ale ani netesi.... co uz... elektrospotrebicom skratka nefandim bez ohladu na logo
Avatar - hugino
hugino
Takže táto obluda bude nasledovať geniálny I-Pace.Paráda len tuším že ten I-Pace bol dosť velký prepadák.Či ? Autom roka by malo byť predovšetkým auto pre masy a nielen pre bohatých.Táto anketa je iná paródia. :no:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
i-PACE je katastrofální propadák, máš pravdu, KIA bude následovat. Korejci mají totiž obrovské problémy se svými bateriemi.
TT
Aké obrovské problémy?
Avatar - Anonym
Anonym
Hoří, viz Kauza Chevy Bolt

Kvalita sama, ale tak co bys chtěl u elektroplečky a LG. Jejich mobily byly taky kvalita sama 😄
TT
Si voči EV zbytočne zaťažený. Je to stále len politika, tie autá za to nemôžu.
Avatar - Anonym
Anonym
Ale můžou, můžou i výrobci, zbabělci co se nedokázali postavit politikům.
traveldrive
Je to biznis. Určite zvážili, čo má väčšiu cenu - biť sa za svoju pravdu, alebo zohnúť chrbát. Evidentne im ako výhodnejšia prišla druhá možnosť. Hlavou múr neprebiješ. Biznis je silná zbraň, ale ten biznis často vlastnia a ovládajú práve politici.
Ales Chocholousek
To je osklivost. Iconiq vypada lepe ale za me je top auto aktualne MB EQS!!!
ptr078
V com? Sko je vo vsetkom lepsie, nema ani softclose, natacacia zadna naprava chaosi, brzdy su poddimenzovane....
Avatar - pradeda777
pradeda777
...jako policajti na baterky....tedy na h.o.w.n.o.... 😒]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... na baterky, tedy jsou hnedle vybité

... a až budeme prchat před válkou, elektrofans z Moravy nedojedou ani do Prahy a Pražáci nedojedou ani na nejbližší hranice. A teď si nedělám srandu.
K tomu okamžitý blackout a bude se rychle přesedat do aut se spalovacím ústrojím. Vlaky budou tahat naftové lokomotivy.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Wine, tohle ale nemůžeš říkat
Ono je to sice pravda, ale není to , jak by se za starého Rakouska řeklo, "salonfähig" 😉
TT
Možno je to jeden zo skrytých účelov elektromobility. Aby si nemohol zdrhnúť. 😒]
gutex
Ten fosil od Stellantisu na rusko ropnou špínu je zjevná proputinovská provokace :no:
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Přesně. Taky je to jediné auto, které se bude prodávat na max. desítky kusů. Évéčka jsou samo sebou už teď bestsellery, které budou na silnicích ve statisícových počtech. Takže půťa má smůlu. Těch pár prodaných soudků ho nespasí.
Arese
Co na tyhle elektrofašistické kecy říct? Blbý a blbější! 😒] :no:
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Fašoun sedí v Kremlu. A přitom by měl sedět na křesle, elektrickém, ze solárů napájeném. Aby si to užil a moc to nestálo.
Já Prvni_1
Na
Sra
T
Avatar - kari.laz
kari.laz
Už celá ta finálová sedmička je k zblití. Jediné normální auto tam je 308, který si zase můžeš koupit jen s tříválcem a nebo 1,5 HDI.
Strašná fraška
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
by ma vitazstvo kie v tejto ankete nesmierne potesilo... lenze tato anketa je dnes uz o h... a este ked vitazom je nejaka naparovacia zehlicka... co dodat.... cele zle... a tak som mal kedysi tuto anketu rad a doslova trpol kto vyhra a fandil "svojim favoritom" .... ale to boli ine roky... ina doba ( za cias fiatu bravy/brava punta a pod ) ... auta boli este autami a aj tato anketa mala svoju vahu a zmysel.... dnes je to uz len fraska z povinnosti... co uz
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já myslel, že až za měsíc.

Každopádně se do této pohnuté doby tyhle vtipy moc nehodí. Tak by si je měli páni odborní novináři nechat na jindy.
B K
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - xxc
xxc
Skôr prečo nie je na každej benzínke DC nabíjačka. Niečo by to na bolo, kým si ľudia pokupujú bagety po natankovaní 😄
TT
Asi jeden z tých lepších na trhu. Cena je, žiaľ, tam kde je, čiže rozhodne nie je pre každého, čo je jeho najväčšia chyba. Dojazd, jazdné vlastnosti, komfort, to všetko už ide. Zaujímavý dizajn je už len čerešnička na torte. Nikdy som nerozumel, prečo sú si napr. ceed a i30 tak podobné, v tomto prípade Kórejčania zapracovali a Ioniq 5 je celkom iný.
Už len tá cena.
DonVito
Jeste doplnim spickovou rychost nabijeni. :yes:
Ktera je (krome kapacity barterky a spotreby) urcujici pro dobu cestovani.
TT
To tiež, ale cenové mínus zatiaľ všetky prednosti prebíja.
_Teddy_
Bohuzial, to auto je male. Mam 182cm vysku, a vzadu v tom aute jednoducho nevydrzim. Je to tam neprijemne stiesnene, spodna linia okien stupa, strecha prudko klesa dole, hlavu uz opieram o strop. Musim sa "posunut" po sedaku nizsie, ale pred kolenami tiez nie je vela miesta. Trochu mi to sedenim vzadu pripominalo mazdu3/hatchback, rovnaky pocit nedostatku priestoru nad hlavou. Pre 4 dospelych to rozhodne nie je. Napokon, EV6 ani nie je typicky crossover, ale skor len taky zvyseny hatchback...
Ginger Kyriakos
je to jedno. Nasi svetovi mocipani koronacem znicili veskere akce, vcetne autosalonu. Ted nas dorazi green dealem, pokud nas nedorazi znicenim cele Evropy kvuli zemi, která byla donedávna každému u zádele a její obyvatele považoval za "špínu". Kia je hnusná jako ***, ale zaplatila nejvíc peněz, tak vyhrála. Nihil novum sub sole.
PowerHouse
Tam ty 78 kWh baterky dobijete v rozumném čase.
A právě Kia spolupracuje s E.ONem.

Při cestě k moři si klidně 2x 15 minut dobiju.
_Teddy_
15min by mi mozno nevadilo (hoci je otazka, ci v sezone pri jazde k mori prides k volnej nabijacke), horsie sa ale vyrovnavam s nutenou stratou sukromia. Aby clovek mohol nabijat, musi sa kdesi registrovat, zadavat svoje osobne udaje, kreditku, na telefon si instalovat apku, a to este pre kazdu siet nabijaciek znova, sledovat ci mam spravny kabel pre dany typ nabijacky, atd, atd.

Cele je to podstatne komplikovanejsie, ako natankovat plnu nadrz, vybrat z penazenky 100€, zaplatit, nastartovat a odist.
TT
Zase nepripisuj elektromobilite pliagu, ktorá sa tlačí úplne všade.
_Teddy_
Poznas verejnu nabijacku, na ktorej si mozes EV nabit bez toho aby si sa kdesi registroval, a platit cash?
TT
Snaž sa nabudúce najprv pochopiť písaný text, a až potom reagovať, dobre? 😉 Pre tentokrát - písal som len toľko, že na stratu súkromia si bude treba zvyknúť, pretože sa tlačí úplne všade, nie len do sveta elektromobilov. Je od veci počítať za negatívum auta niečo, čo začína postupne platiť takmer všade.
Já Prvni_1
Lidi, fakt se proberte.
350 kW nabijecky.
Hura!
Kolik jich bude?
Jaky prikon vyzaduje nabijeci stanice pro rekneme jen 4 auta?
Kolik takovych cyklu muze baterka vydrzet? Vy nemate mobilni telefony?

Nevadi mi existence EV samotna. Existuje skupina lidi, pro ktere je to dobre reseni.
Mala skupina.

Pro vsechny ostatni je to prime ohrozeni individualni mobility.
Avatar - Anonym
Anonym
4 na celý Vinohrady, už sem to tu psal. Uváděl to e😜ert na energetiku.
DonVito
Ty mas mobilni telefon se zarukou na baterii 7 let (jako tato Kia)? :-!
Avatar - Anonym
Anonym
K čemu by mu taková záruka u mobilu byla?

Von má někdo mobil dýl jak 2 roky? 😄 😄 😄 😄
TT
Nepíš hlúposti. Existencia EV nikoho neohrozuje.
Ak je niečo ohrozením, tak brutálny tlak politikov na zavedenie EV bez riešenia sprievodných problémov.
Avatar - Midlosek
Midlosek
Vcelku nepraktická a v reálu ani příliš pohledná těžká bedna. Evidentně se zcela mění kritéria této ankety a její vypovídající hodnota, se rovná nule.
TT
Čím je podľa teba nepraktická?
Avatar - Midlosek
Midlosek
Drahá, ošklivá, i přes velký rozvor uvnitř stísněné, nízká užitečná hmotnost, 350 kW rychlonabíječka 10% na 80% kapacity 18 min - musíš i v tom nejlepším případě dlouho čekat než to trochu nabiješ a pokud připojíš něco za auto, tak nedojedeš nikam, protože to víc žere a musí zbýt min. 35% v baterce. Prostě za ty peníze to nedává smysl.
TT
Drahá - to je "výsada" EV všeobecne, ale čo to má spoločné s praktickosťou?
Vnútri stiesnené - vec osobných preferencií, ale ok, nemusí vyhovovať.
Nízka užitočná hmotnosť - to si vyčítal kde? Ja som našiel údaj 450-540 kg, podľa modelu a výbavy. Štandard.
Nabíjanie - je to EV, žiadne nabíjanie nebude také rýchle ako tankovanie. Je to vlastnosť všetkých EV, nie vada EV6. Naopak, EV6 je v tejto disciplíne lepšia ako konkurencia.
Za tie peniaze to nedáva zmysel - áno, to väčšina EV.

Pokiaľ pominieme mínusy spoločné všetkým EV, ostal len menej uspokojivý vnútorný priestor voči vonkajším rozmerom. Pokiaľ nás celkom preorientujú na elektrinu, na všetko ostatné si proste zvykneš. Alebo nebudeš jazdiť.
Avatar - Midlosek
Midlosek
Píšu deset minut odpověď, postnu a nikde nic. Systém mě zatím odhlásil, dlabu na to, nemám čas - možná večer.
TT
Vpohode, však nehorí. 😉
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
scadar
Teda že v souboji EV6 a IONIQ vyhraje ten patvar od Kie, to jsem fakt nečekal. 😁
TT
Zbytočne sa nad tým pozastavuješ, je to vec vkusu. Počítam, že EV6 bude aerodynamickejšia, čo sa pri kratších dojazdoch elektromobilov môže hodiť. Zase Ioniq 5 má iné prednosti.
Avatar - pradeda777
pradeda777
By JOHN MELLOR
THE fire aboard the car carrier
Felicity Ace in the Atlantic last
week has once more focussed
all the stakeholders in the auto
shipping industry on the issue
of what to do about EVs that
spontaneously combust while
being transported at sea.
The cars on the ship burned with
such intensity that parts of the hull
above the waterline melted.
All 4000 Volkswagen Group
cars destined for the US market
have been destroyed. The ship is a
write-off and there is considerable
downstream damage in terms of
lost sales for both VW Group and
its dealers. In addition to VWs, the
cargo included 189 Bentleys and
1100 Porsches as well as Audis.
While it has yet to be established
what started the fire, what kept it
burning were an estimated 1000
EVs with lithium-ion batteries based
on the fact that 25 per cent of VW
production is now dedicated to EVs.
And this is the problem that is so
exercising the minds of the shipping
and ferry industry. Once an EV
catches fire it is almost impossible
to put it out, especially if it is in the
middle of a deck of other vehicles
that are parked just 50cm apart.
Depending on the model, battery
packs are made up of around 7000
battery cells and if a fault develops
through a manufacturing defect or
damage to the pack, heat released
from the damaged cell heats
adjacent cells.
As the process accelerates it
causes what is called a thermal
runaway where intense heat spreads
through the cells stacked together
in the battery pack releasing highly
toxic inflammable gasses which
e😜lode and then burn.
According to data provided to
Australian fire fighting services,
these burning batteries reach
temperatures of more than 2700
degrees celsius!
This latest fire on the Felicity
Ace is the fourth since, in 2019,
the Grande America, a roll-on rolloff vessel with more than 2000
new and used vehicles on board,
sank in the Bay of Biscay after
the cars ignited. The crew of 26
tried to combat the fire but, within
hours, the heat was so intense that
it weakened the structural integrity
of the ship’s bulkheads and hull.
There was little that any of the
crew members could do but to
abandon ship.
Continued next page
EV fires: what the
lawyers say
With yet another car ship on fire, a London legal
firm outlines the issues and responsibilities
EV fires
become hot
issue
Maritime operators wrestling with solutions to EV fires
as another car carrier burns
Peter Warren hit
by agency
Revenue strong now but agency model e😜ected
to bite into FY22 earnings by $112 million
Source: WION
The business pages of GoAutoNews
EDITION 1109 - MAR 2, 2022 PAGE 21
GoAutoNewsPremium
SUBSCRIBE FREE: CLICK HERE ADVERTISE: CLICK HERE
Continued from previous page
Also in the same year, two other
vessels reported car fires including
a Mitsui OSK Lines car transport
carrying 3500 Nissan vehicles,
which led to the death of five crew
members and severe damage to the
vessel and cargo.
The risk for car carriers is huge
given deck after deck will be
increasingly loaded with EVs and
the industry is desperately seeking
a solution.
The issue is also becoming
an increasing concern for RoRo
ferry operators. With used EVs
in all different states of repair
increasingly finding their way
into car ferries that also carry
passengers, there is an increasing
danger to the public as well.
A Greek ferry taking passengers
and cars to Italy caught fire last
week with 11 of the 290 people on
board losing their lives.
While there is no indication if an
EV started the fire (the company said
the fire started in the vehicle hold)
the fact that more and more EVs
are going to find their way aboard
these ferries as EV sales increase, is
raising a red flag on public safety as
well as the safety of ships at sea.
Additionally, there are serious
liability implications for the various
stakeholders which are covered in
this companion article, EV fires😒br /> what the lawyers say, on page 22.
Coincidentally, various fire services
and vehicle logistics companies in
Australia have been meeting recently
to address the issue of EV fires and
how to extinguish them.
As the industry searches for
answers, some operators of car
carriers are no longer accepting
used EVs and some are also banning
accident-damaged used EVs.
FULL S
JOHN MELLOR
AS THE car carrier Felicity
Ace burns its way through 4000
Volkswagens, Porsches,
Audis and Bentleys, the
international shipping and
vehicle logistics industry is
once more in the spotlight
as it continues to search for
solutions to the problem
of electric vehicles and the
ferocity with which they
burn once a thermal runaway
in the battery cells takes hold.
As the separate article
in this issue points out, the
international community
is searching for answers
to a complex problem that
threatens total loss of cargoes,
total loss of ships and with used
EVs in all different states of repair
JOHN M
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Toto je opravdu smutne… Ale treba se to zmeni a ovladneme ruske zasoby ropy.