Nová Mazda 6 patří k nejvíce diskutovaným premiérám letošního autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Japonci pokračují ve velmi líbivém designu a chtějí navázat na prodejní úspěchy první generace.
Uz ma ktosi tu minule upozornil, ze Mazda6 vraj nema karosarsku verziu "hatchback", ale vraj "liftback". Tak teraz neviem co je spravne, lebo aj v clanku je hatchback...
Kazdopadne Mazda6 vyzera celkom dobre. Uvidime aku nasadia cenu, ale predpokladam ze trosku podlezu pod Mondeo.
V posledním AUTO Tipu je výbornej článek o Mazdě 6. Je tam otištěn i rozhovor s hlavním designérem, který se jmenuje Joučiho Sata, japonec. Uvádí, že v tomto modelu kladli důraz na zachování identity japonského vozu, respektujícího japonské chápání estetiky. V zájmu tohoto záměru, bylo celé auto tvořeno výhradně v Japonsku.
Myslím, že se to povedlo dokonale. Jen mě při pročítání diskuzí trochu zaráží, co je v Česku lidí, jimž je vlastní japonská estetika. Ausgerechnet u auta. Vskutku zajímavé.
Jinak to bude určitě výborné auto - uspořeno na váze (použita vyokopevnostní ocel), má být i menší spotřeba, bohužel, motor 1,8 pouze s pětistupňovou převodovkou. Nafta pojede na dvou litrech se 103 kW... a bude prý jak sedan, tak liftback i kombi. Výroba výhradně v Japonsku v továrně, která je vyhlášena kvalitou produkce. No, bydlet v Tokiu... tohle by bylo určitě želízko. V Evropě tluče na dveře evropskej mainstream - nová Laguna, za chvíli vyjede nová C5 a Vectra... tak klid.
Ja osobne sa teším na príchod nového Passata, ktorý zrejme príde medzi poslednými z triedy. Prečo? Jednoducho preto, že od B4 je to pre mňa mŕtve auto bez nápadu a bez iskry, spotrebák, ktorý proste iba odvezie. Vzhľadom na novinky Mondeo, Mazda 6, Laguna a pripravované nové modely (C5, Vectra) budú musieť aj vo VW zapracovať, aby udržali krok s konkurenciou, ktorá nastavuje latku nie iba v technike ale aj v dizajne riadne vysoko. Takže som zvedavý, veľmi zvedavý. Snáď to zase nedopadne ako s Golfom VI.
P.S. Na novú Mazdu si ešte musím chvíľu zvykať. Mne sa Japonci do vkusu veľmi netrafili...
Jasně, důležité je pochopit to, co tvrdí šéfdesignér - dělali auto pro japonskou estetiku. Auto pro evropskou estetiku je zase Mondeo...
Passat nemá ambice tě dostávat do kolen... Passat je středobod mainstreamu. Jede kolem tebe a ty si uvědomuješ, že je to prostě správnej kus auta. Prakticky vizuálně bez chyby. V nové generaci to bude obdobné - VW opět dokonale vyhmátne balanci mezi moderním a klasickým.
Nojo, estetika. Treba rozlisovat vonkajsiu, a vnutornu. Zvonku je nove Mondeo celkom pekne. Ale vnutri? Sedel som v nom pred 3 tyzdnami, a musim povedat ze som bol sklamany: Budiky pred vodicom nic moc, ale co preboha ta stredova konzola? Co toto ma znamenat v strednej triede? Gycovita imitacia dreva (ako past na oko), na pohlad lacno a staro posobiace autoradio (2-riadkovy display, tmavy plast, fujtajbl, a takyto sunt montuje Ford do vsetkych modelov). A to bola prosim Ghia vybava! Lepsie vyzerala vybava "titanium", tam zas ale nie su standartne niektore veci (tempomat, napriklad).
Aky to rozdiel v porovnani s Mazdou6 (myslim "sucasnu" dosluhujucu, nie tuto novu): krasne optitronove budiky, prehladna elegantna konzola, Bose audio-system... Nadhera! A tipujem ze nova M6 nebude horsia.
Chcem tym povedat, ze vonkajsi dizajn Mondea moze byt sice europskemu zakaznikovi blizsi, ale vnutri to vyhrava Mazda6. V pripade Mondea ten vnutrajsok trosku odflakli, najma teda stredovy panel. A to radoby-drevo, to uz povazujem za ulet sialeneho dizajnera, ktoreho hybernovali kedysi v 70-rokoch minuleho storocia a teraz prebrali. Nevsimol si, ze drevene oblozenie v tejto triede uz akosi nie je "in"...
Opýtam sa: PREČO NEMÁ AMBÍCIE DOSTÁVAŤ MA DO KOLIEN? Prečo chce byť síce nikoho neurážajúcim ani nepoburujúcim, ale zároveň šedým a nudným stredom? Ide okolo mňa, a mňa v prvom momente ani nenapadne nie že ktorá generácia to vlastne je, ale či je to Passat, Superb, alebo dokonca Octavia. Ani detailíky ako sú kruhové motívy v hranatých svetlách a vzhľadom na súčasné trendy u poslednej generácie prebytok chrómu nespravia z nudného celku zaujímavý exponát. Netvrím, že VW má ísť cestou ako Laguna alebo Mazda, to by bola chyba, pretoze by opustil dlhé roky budovanú líniu, ale trochu živosti a farby (obrazne povedané) potrebuje ako soľ. Po sklamaní z Golfa ostáva len veriť, že Passat prekvapí pozitívne a nie nemilo.
"Pozícia medzi moderným a klasickým", to prosím nie, to by bola opäť len jedna noša nudy. Skôr moderná klasika, tak by som videl definíciu toho správneho receptu pre Volkswagen Passat.
VW produkuje jistotu. Žádné výboje. Je to dokonale namíchaný mix opravdu kvalitního designu, s umírněnými moderními prvky a akcentem na jistou (pozitivní) konzervativnost... to vše cílené do středního proudu. Právě tohle lze na VW moc cenit. Hele, G5 je dodnes vizuálně nejpovedenější auto své třídy. Také proto se většině lidem, co kupují auta v této třídě nejvíce zamlouvá Golf... a vidíš, když Kia potřebuje Evropu zaujmout, udělá karoserii inspirovanou golfem. Mimochodem, mrkni se na záď třídveřového cee´du... to je dokonalej mix A3 a G5... prvotřídní (Schrayerova) záď... Občas si říkám - hlavně ať VW nepodlehne nějakým módním vábničkám, ať je Golf VI opět "jen" tím starým známým golfem... a věřím, že bude. Toto je tedy můj úhel pohledu na VW, na Passata či Golfa.
No tak zrovna cee´d by som s Golfom ohľadne dizajnu príliš neporovnával, KIA zvolila vlastnú cestu, hoci tiež mierne konzervatívnu, ale rozhodne nie je tak nudná a bezvýrazná. Ľudí, čo kupujú Golf by som tiež nenazýval väčšinou, priateľu, to by musel Volkswagen predať viac ako polovicu objemov celej nižšej strednej triedy, takže toto si málinko prehnal.
Ja viem, že VW ide na istotu, mne to nemusíš vysvetľovať. Rečnícka otázka sa zamýšľala nad dôvodmi. Nerozumiem, aké pohnútky k tomu pánov vo Wolfsburgu vedú. Predovšetkým o peniaze ide všetkým, nie iba im.
Aj Golf môže byť kľudne módny, nechápem, prečo by nemohol byť. Veď sa nevyrába ani v minulosti, ani pre budúcich ľudí. Vyrába sa teraz a pre nás. Dnes podľa dnešnej módy, zajtra podľa zajtrajšej. Prečo by to malo byť zlé? Sci-fi predsa nikto neočakáva, ale až taká stagnácia, to je choré.
Čus GTI-tak víš proč se GOLF nejvíc tuní...? >:-[] >:D Protože se na něj v serii nedá koukat... >:D >:D >:D ´Poslední Golf s velkým G jako GUT byla trojka,to ti potvrdí všichni co se motaj okolo aut v reálu. Jinak teď nevědí co a snažej se dělat z prdu kuličku nebo radši dvě... Nemaj prachy na vývoj a tak dělaj GoLf Plus ,Mínus,dlouhej,širokej,atd ..a budou to dělat ještě dlouho..A co POLO-tomu už zvonď snad druhá desetiletka... :no: Jinak MAZDA6 :yes: a jsem rád,že i ty takovej GermanoWil jsi na%sel náznak chvály...
No to se divím,že ty chválíš KIu.../smajlik kroutící hlavou/ Ale asi musíš mít něco z očima,když v Ceé´-du vidíš GOLFa... naopak ,nejčasteji je třeba předek pŕirovnáván ke Corolle. Ten zadek má Ceed hezkej,dalo by se uvažovat o té A3 ,ale uRčitě ne o GUFU >:-[] >:D
To, ze je clovek narozen v Evrope jeste neznamena, ze se mu musi libit veci designovane a postavene v Evrope. Je to jako se zenama. I svedovi se muze libit africanka. Cloveka fascinuje kultura jinych. Uz od pradavna lide koupi radsi koberec persky, protoze ma mj. jiny motiv nez ted mistni. I design auta je do jiste miry znakem kultury.
Jedna věc, marianku, je racionálně nezdůvodnitelná touha po "jinakosti", jiná věc je estetika uvnitř tebe. Tedy to, co do tebe vpravili rodiče, to co táhneš dějinami na svých zádech... Se ženskejma tohle nesrovnávejme... ovšem auto, to musí vyjadřovat tvůj evropskej vizuální názor. Jinak bychom tu za čas mohli jezdit všichni v Subaru Stella... a to bych tedy opravdu nechtěl :-);-)
Sorry, ale kdyz mi nekdo zacne rikat jaky je ten spravny nazor, ktery ma moje auto vyjadrovat tak, i kdybych mel pocit, ze muj vizualni nazor je typicky evropsky, nejak mi na pameti vyvstane doba, kdy nam kdosi urcoval jaky mame mit ten spravny nazor.
zase zakalenej nazor GTI :-) neprekvapuje me to. GTI proste nema rad japonce - je mi jasny ze hned napises neco ve smyslu ze ti jeden dva japonci nevadej (myslim to obecne).
Kazdopadne je nova M6 nadherny auto s vyspelou technikou a doufejme ze stale s vyhlasenou kvalitou a spolehlivosti. Schvalne bych usporadal po svete anketu a ptal se na nejhezci auto tyhle kategorie. Troufnu si tvrdit ze bude mezi trema nejlepsima urcite... A jestli chces srovnavat francouze s M6 tak to ses fakt asi uhodil do hlavy. Pochopim kdyz protezujes VW, passat je konkurent. mondeo taky. ale francouz pro M6 neni konkurence... Jediny s cim s tebou souhlasim je, ze sem zvedavej jak se vytahne opel s vectrou. "tak klid"
Jak, že nemám rád japonská auta? Já mám rád všechna auta. a z celého srdce přeju japonskejm klukům tuhle Mazdu 6... a klukům evropskejm zase z celého srdce přeji... třeba trojkové emko. Jasně, od BMW ;-):yes: Obráceně... nebylo by to zarážející?
to je jako kdyby lidi v cesku nemeli mit radi subaru WRX STI protoze je z japonska >:D maji si misto toho radsi poridit octavii RS ? >:-[]:no: nebo mi snad chces tvrdit ze je RS lepsi ? >:D muze to byt delany pro japonce ale zaroven to muze byt libivé pro celý svet chapes ?
Samozřejmě, jseš přece Evropan a tedy vlastenec >:D , který má podporovat to, co se vyrábí v Evropě, nejlépe ve své vlastní zemi. Ještě pár let toho a dopadneme jako v USA, kde jsou místní automobilky zavaleny problémy, protože si na svém izolovaném trhu pospávaly a neměly důvod k inovacím. A pak jim najednou ujel vlak a teď se s obtížemi hrabou z dluhů (hodně zjednodušený pohled). Já nevím, jak GTI, ale já si vyberu to, co se mi líbí, i když to nebude evropské. A třeba se jednou Evropa probudí.
Moje řeč... U mne rozhoduje auto a ne kde je vyrobeno nebo jakej má původ... Pŕece si nekoupím nějakou jebku jenom proto,že to poskládali v EU :-! A ta Mazda je fakt dobrá :yes::yes::yes: >:D
Když vidím siluetu, vzpomenu si na auto, které mě okouzlovalo ještě v dobách, kdy řidičák byl pro mě velmi, velmi vzdálenou budoucností. Mazda 626, liftback s křídlem integrovaným do víka zavazadlového prostoru. Dlouhé, nízké, elegantní auto. Nová 6 k tomu přidává trošku více svalů a svým způsobem hravou příď. No jo... až budu potřebovat velké auto, vím, kam jít. Zatím pro mne lepší volbou zůstává nová Mazda 2.
hh tohle zeru. vsem to nec pripomina... krome nove osklive laguny (tak hnusny auto se nicemu ani zdalene nepodoba >:-[] ) se skoro kazde nove auto necemu podoba. ja bych to neresil. to je zase jak s fabkou a swiftem atd. Pro me je uz podobnost spis vlastnost aut z ciny... M6 je mozna z mnoha stran podobna mnoha vozum ale v celku je krasna a originalni...