Inzenyri mohou vymyslet ruzne ficurky, ale to podstatne, co se za touto zpravou skryva je to, ze takovy automobil se muze za chvili chovat zcela autonomne. Nejenom, ze zacne delat veci, ktere nechcete aby delal, ale treba po mirne adaptaci palubniho SW treba zacne podavat nekomu zpravy o tom, kde jste byl, jake predpisy jste porusil. O tom, ze vam zlikviduje radost z jizdy ani nemluve. :no: Zajemcum o podobne systemy doporucuji knizku s nazvem 1984.
V pripade takehoto "dohladu nad bezpecnostou" si viem predstavit jedine riesenie, a to plne automaticke auto, kde vodic zada do GPS miesto, kam sa chce nechat doviezt. Radost z jazdy tak odide na smetisko dejin... Strasna predstava, ale bohuzial sa toho asi za par rokov dockame...
Presne, fungovať to bude dokonale len vtedy, keď to budú mať povinne všetci a tiež len keď sa nezrúbe preťažená sieť a nezblbne systém... >:-[] Proste zatiaľ utópia, aj keď je to technicky realizovateľné. Skôr si myslím, že by mali venovať viac pozornosti iným aspektom osobnej dopravy, ako sa snažiť, aby auto preberalo zodpovednosť za vodiča...
Myslím, že především do města je to jediné řešení pro budoucnost. Ani ne tak z důvodu eliminace smrtelných nehod, jako spíš z hlediska plynulosti provozu, ekologie a taky úspory našeho vlastního času. Pokud bude opravdu takový systém optimálně fungovat, auto samo vybere optimální trasu skrze město, dovede reagovat na různé události a tak dál... však víš sám. Něco jiného je jízda mimo města, tam nám (nebo spíš našim vnukům) ta radost z jízdy zůstane. Aspoň doufám.
Plynulosti dopravy ze to pomuze?Ze ti auto zastavi jiz padesta metru pred krizovatkou?Ostatni mohou jen bezmocne cumet a ridic v takovem to voze taky,nic s tim totiz neudela.Mimo mesto klidne,ale ve meste vypnout
A kde v článku je psáno, že auto zastaví xx metrů před křižovatkou? Nějak jsem to přehlédl. Pokud vím, auta nejsou tramvaje a nejezdí po kolejích, takže jakoukoli překážku mohou vždycky objet. Vytvořit program, který dovede takto navigovat automobil není jednoduché, ale je to možné. V USA probíhá soutěž, kdy soukromé a univerzitní týmy staví automatická vozidla, která mají za úkol projet určitou trať. Loni to bylo v náročném terénu, letošní úkol byl, aby auto bylo schopné projet městským provozem. Když takový systém může fungovat, co podpoří vaši argumentaci?
Tak to určite nie, to by bol dokonalý chaos. Kvôli chybe jediného auta by mohla byť paralyzovaná doprava v celom meste. Keď ekológia, tak zberné parkoviská na okraji mesta, nafasuješ tašku s kolieskami a šup na MHD, ktorá môže byť v budúcnosti v mestách okrem bicykla jediným dopravným prostriedkom, dokonale fungujúcim.
Rád bych věřil tomu, že to tak bude. Ale vím, jak to dopadne. Někteří "rovnější" si stále budou jezdit až do centra autem, místní obyvatelé musí zrovna tak, těžko je z měst dostaneš. Na kole do města nikdy, protože bych mohl tak akorát šupat zpátky pěšky. Jsou lepší dopravní prostředky do centra, ale ne pro lamy.