Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Mokka-e – Jeho revírem je město

Druhá generace Opelu Mokka už dorazila s francouzskou technikou skupiny Stellantis. A stejně jako koncernoví příbuzní je k dispozici také jako elektromobil. Bateriové provedení se jmenuje Mokka-e.
Zpět na článek
6. 3. 2022 19:12
7. 3. 2022 06:50
7. 3. 2022 15:56
7. 3. 2022 16:10
7. 3. 2022 16:53
7. 3. 2022 20:56
7. 3. 2022 06:46
7. 3. 2022 06:53
7. 3. 2022 06:54
7. 3. 2022 08:47
7. 3. 2022 08:00
7. 3. 2022 08:03
7. 3. 2022 11:09
7. 3. 2022 08:03
7. 3. 2022 09:20
7. 3. 2022 09:50
7. 3. 2022 08:16
7. 3. 2022 08:45
7. 3. 2022 09:09
7. 3. 2022 09:12
7. 3. 2022 09:16
7. 3. 2022 09:52
7. 3. 2022 10:32
7. 3. 2022 10:51
7. 3. 2022 09:12
7. 3. 2022 08:29
7. 3. 2022 09:05
7. 3. 2022 09:11
7. 3. 2022 09:14
7. 3. 2022 09:19
7. 3. 2022 09:21
7. 3. 2022 09:23
7. 3. 2022 09:22
7. 3. 2022 09:29
7. 3. 2022 09:33
7. 3. 2022 10:10
7. 3. 2022 10:29
7. 3. 2022 09:24
7. 3. 2022 09:25
7. 3. 2022 09:29
7. 3. 2022 09:38
7. 3. 2022 09:46
7. 3. 2022 09:31
7. 3. 2022 09:35
7. 3. 2022 09:42
7. 3. 2022 09:43
7. 3. 2022 09:47
7. 3. 2022 09:53
7. 3. 2022 10:03
7. 3. 2022 10:52
7. 3. 2022 09:21
7. 3. 2022 09:23
7. 3. 2022 10:31
7. 3. 2022 10:40
7. 3. 2022 10:51
7. 3. 2022 10:54
7. 3. 2022 10:56
7. 3. 2022 11:08
7. 3. 2022 11:12
7. 3. 2022 11:31
7. 3. 2022 11:56
7. 3. 2022 13:03
7. 3. 2022 08:06
Avatar - 3_diamanty
6. 3. 2022 19:12
mokka
musim hned v uvode priznat ze nova mokka sa mi velmi paci.... ma presne tie tvary rozmery aj to spravne vyzarovanie ake od mestskeho crossu ocakavam ( bude krasna aj o 10 rokov ) .... v tomto je genialna.... avsak tato testovana v elektrickej verzii mi zmysel ako auto na kazdy den nedava... pozeral som u nas skladovky opel... a takato e mokka u nas vyjde na 35 tisic eur.... to je defakto viac ako melon.... pritom uz 74kw 1,2 turbo mokka som nasiel skladovku pod 18 tisic eur... defakto teda stoji polovicu toho co elektricka mokka .... a aj keby benzin stal o rok o dva povedzme 2 eura za liter ( blbost ale povedzme ze ) tak kedy sa mi tu oplati elektricka mokka pri najazde do 10 000 km rocne? asi aj tak nikdy.. ani po 10 rokoch by som na elektromobile nic neusetril nehovoriac o tom ze aj ta baterka v elektrickej mokke nie je nesmrtelna a ma tiez len istu zivotnost ... a predavvat potom 8 ci 10 rocny elektromobil to moze byt tiez docela prekerna mission impossible pre bezneho sukromnika... o prepade ceny ani nevravim... by som sa nedivil keby takato el mokka ako 8 rocna jazdenka stala uz len nejakych 15 tisic eur ( tada tolko co bezna mala corsa na benal ) ... alebo aj menej.... no ale uz odbocujem.... takze suma sumarum... mokka sa mi ako auto paci .. ma minimalne previsy... vyborne proporcie ... rozmery dokonale... vcelku som ochotny aj posporit este a... a uvidim... zatial "bota netlaci"... jazdim stale zvacsa sam a nadalej docela malo km a budem rad ked na konci leta bude mat polo uz aspon 40 000 km najazdenych .... ale novu mokku mam v akomsi "hladaciku" do buducna ako dalsie auto ( raz to pride to je jasne a lepsie sa na to uz teraz priravit... porozmyslat ... a prisposobit sa aj na tie coraz vyssie cenovky ) ... inak aj zrovna v tejto dvojfarebnej kombinacii je nazivo pekna a cierna farba dobre filtruje a zachranuje tu netechnicku zelenu farbu .. aj ked najviac a mi paci asi biela mokka pripadne modra ... je to krasne buggy auto.. obzvlast bocny profil ak to ma velke kola ( zakladne 16tky by som nechal snad len na zimu a na leto urcite tam dat aspon 17tky pripadne aj 18tky ) .... cela mokka je aj tvarovo krasne zahranatena ... nepreplacana.... mohutna ale pritom nadalej kompaktna sikovna ( nieco velkostne ako vitara ) a tie jej cool predne a uzke zadne svetla s tou novou maskou ... to ja zeriem ... novej mokke sa jednoducho neda odolat .... jednu uz u nas vidim v okoli a je to siroko daleko najatraktivnejsi cross ... vedla ktoreho aj sikovny a za mna pekny kamiq posobi razom neviditelne .... opel kazdopadne musim u nas pochvalit... ma dobre ceny... ma stale kopec skladoviek.... stale je z coho vyberat... netreba u nich pol roka cakat na auto .... dufam ze to tak ostane aj po dalsie roky... uz v case kupy pola som pokukoval aj po vtedajsej corse ale tak ... tak mozno tentokrat uz bude mat opel u mna viac stastia... nakolko vw uz zacina ,mat fakt nekupitelne kusky aj kombinacie ... nehovoriac o tom ze nove polo ( co som videl na predajni pri prehliadke po 5 rokoch ) by uz bolo v cene mokky ( damy a pani.. mne pred dvoma mesiacmi ponukal predajca 1,0tsi 70kw nove polo na plechacoch 15tkach za 18 tisic eur ... ze vraj super cena ... ten jeho divny usmev na tvari nemal chybu ... zase este som uplne nescvokol ) ... takze tu uz ani nie je o com... treba ist do buducna proste inam ... uz len dufat ze si opel cenotvorbu nadalej udrzi ... ( neelektricka ) mokka :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - hugino
7. 3. 2022 06:50
Re: mokka
No vidíš a kolega kúpil pred dvoma mesiacmi skladovku novú Fábiu v metalíze s 1.0 tsi 81 kw vo výbave Ambition Plus za parádnych 15 200 €.Polo je drahé a voči Fábii aj škaredšie.
Avatar - xxc
7. 3. 2022 15:56
Re: mokka
Len nechápem, prečo by mal človek kúpou elektromobilu šetriť. Veď aj keby to vyšlo viac, tak tá použiteľnosť na krátkych trasách a v meste za to stojí. To je úplne zlý prístup. Jasné, kupovať to na dlhé trasy je nezmysel.
Avatar - xxc
7. 3. 2022 16:10
Re: Re: mokka
Elektrická mokka stojí 35 000, benzínová 25 000, rozdiel 10 000. Po 10 rokoch po 10 000 km zaplatí za benzín pri 2€ za liter 14 000 €, pri elektrickej dajme tomu polovicu za elektriku. Fakt nestojí tých 3000 € za tú použiteľnosť a komfort? A pri vyššom nájazde to vyjde snáď ešte lacnejšie ako benzínová. Pri 20 000 km ročne dá človek za benzín 28 000 €, za elektriku možno polovicu. A už to vychádza lacnejšie. Alebo som sa niekde pomýlil? Spotreba 7 litrov na 100 km. Keby cena elektriky stúpla o 50% na 30 centrov na kwh, tak so spotrebou 20 kwh jazdí mokka za 6€ na 100 km, pri benzíne za 14 €.
Avatar - Emel
7. 3. 2022 16:53
Re: Re: mokka
První háček je v tom najít srovnatelné konfigurace. Základ u nás je 500 za benzín (1.2T 74kW Edition) a 870 za elektro (100kW Edition), to je 370t rozdíl... s tím, že musíš sám řadit a máš slabší auto, ale dynamicky je to s otazníkem.

Použitelnost - použitelnost auta s dojezdem na dálnici 160km už je právě dost omezená. Bude těžký najet s takovým autem 10.000km za rok, o 20 ani nemluvě. Kam s tím chceš jezdit?

A pak bys měl počítat časovou hodnotu peněz... 370t utracených letos je něco jiného, než 370t utracených v průběhu 10 let.
Avatar - xxc
7. 3. 2022 20:56
Re: Re: mokka
Jasne, pri takom rozdiele to nedava az taky zmysel z ohladu na peniaze. Ja mam s Citigom nieco cez 20 000 km za rok, do prace, deti, nakupy po meste. Iste, na dlhe trasy to nie je, aj ked nabijanie to uz nema uplne zle raz za cas.
6. 3. 2022 20:57
Eco režim a spotřeba
....Eco režim tak na jednu stranu výrazně potlačuje hbitost vozu, na druhou ale opravdu citelně pomáhá spotřebě....

Možná jo, ale nikde v testu není žádné porovnání spotřeby u trasy projete na eko versus stejné trasy na jiné režimy.
Pokud takové porovnání bylo provedeno, je škoda že výsledky neznáme. Jestli provedeno nebylo, z čeho vyplývá citované tvrzení ?
Rozbalit vlákno
8
7. 3. 2022 06:46
Re: Eco režim a spotřeba
Může to třeba vyplývat z ukazatele dojezdu. Pokud u Smarta přepnu na eco (což dělám jen ve městě, baych nemusel používat brzdu), pak se ihned dojezd prodlouží o cca 10 %.
7. 3. 2022 07:06
Re: Eco režim a spotřeba
z ukazatele dojezdu, kterému se dle testu nedá vůbec věřit ?
7. 3. 2022 09:10
Re: Eco režim a spotřeba
Myslíš, že spotřebu benzínu v testech měří jinak než z palubního počítače?
7. 3. 2022 12:25
Re: Eco režim a spotřeba
Tak určitě měřič reálné spotřeby benzínu nepracuje s takovou chybou jako křišťálovokoulový věštěc dojezdu elektromobilu
7. 3. 2022 13:37
Re: Eco režim a spotřeba
U Smarta ukazuje docela dobře. Vždycky když nabiju mažu počitadlo kilometrů a když odečtu cca 20 km, které bych dojel na rezervu (tu nedojíždím), tak většinou jsem na tom, co mi odhad dojezdu ukázal. Ze začátku mohou kilometry dojezdu mizet rychleji, ale následně se to většinou srovná. Je to asi podobné jako u spalováku, tam do zahřání taky měřič ukazuje hodně vysokou spotřebu.
Avatar - Emel
7. 3. 2022 12:49
Re: Eco režim a spotřeba
Možná i jo... minimálně v dlouhodobých testech.
Avatar - KANKUNEN
7. 3. 2022 07:18
Re: Eco režim a spotřeba
Je to napsané v letáku. ;-)
Avatar - xxc
7. 3. 2022 15:49
Re: Eco režim a spotřeba
Ono to bude spotrebovávať rovnako, rozdiel bude len v obmedzení rýchlosti a kúrenia. Tam je vysoká účinnosť, nie je kde inde eko šetriť.
Avatar - hugino
7. 3. 2022 06:46
Celé zle
Mne sa naopak tento nový designový štýl Opel absolútne nepáči hlavne ten predok.Z testu vyplýva že s tým autom ani netreba skúšať ísť na dialnicu lebo z Prahy do Ostravy by si cestoval pomaly deň.Podla toho aký máš nastavený režim tak podla toho máš dynamiku aj dojazd,nie je to rodinné auto lebo vzadu je málo miesta a 310l kufor je teda fakt bieda a to všetko za parádny milion.Trebalo ešte ako obvykle napísať že ako druhé auto do rodiny na nákupy je to paráda ale realita je skôr taká že človek je rád aspoň za to prvé auto do rodiny a aby mal na jeho prevádzku.Dojazd 160 km po dialnici je tragédia a keď bývaš v paneláku čo je min. 50 % obyvatelov tak si donútený každých pár dni hladať si po meste volný nabíjaci stojan a pekne si to tam odstáť v každom počasí.Včera tu predstavovali na ACZ BMW Active Tourer a 223i s plnotučným dvojlitrom a 200 k stál tiež melón.Tak čo si vybrať to je otázka.Našťastie je tu ešte Captur,2008 alebo Taigo.Elektomobilita je OUT.Za melón sú ďaleko lepšie a aj priestranejšie autá.
Rozbalit vlákno
65
Avatar - del42sa
7. 3. 2022 06:53
Re: Celé zle
ten elektrický pohon je evidentně určený hlavně do města, ostatně o tom mluví i název článku ;-)
Pro jízdy do Ostravy si musíš zvolit buď hybridní verzi Mokka nebo si koupit Teslu
7. 3. 2022 06:54
Re: Celé zle
Ad Praha - Ostrava:

Zadal jsem do:
https://abetterrouteplanner.com/?…

A vysel cas s timto autem 4:28 minut.
Cas nabijeni (2x cca pul hodiny) 1:01.
Neni to zadna hitparada, ale pri dnesnich cenach benzinu. :yes:
Kdybych ted vyjel z Prahy, jsem do 12:00 v Ostrave. Tomu fakt nerikam (pomalu) cely den.

Je lepsi vychazet z faktu, nez uvadet vlastni (mylne) dojmy.
100kw nabijeni je pomerne slusny...

PS Normalni clovek si na 3+ hodinove ceste udela 1-2 zastavky tak jako tak.
Avatar - KANKUNEN
7. 3. 2022 07:23
Re: Celé zle
Furt ty pauzy, co když je v autě ještě druhý řidič, pak stačí čurpauza a jedeš vkuse.
7. 3. 2022 08:47
Re: Celé zle
I kdyz jede v aute jen jeden ridic, tak tezko bude EV rychlejsi nez spalovak.
Se dvema ridici tuplem. ;-)

O tom jsem ale nepsal.
Vyvracel jsem: "z Prahy do Ostravy by si cestoval pomaly deň".
A kdyz se podivas, tak zjistis, ze je ta cesta o hodinu delsi, pokud bys tedy se spalovakem ani jednou nezastavil.
Nic vic, mic min.
Avatar - WinDiesel
7. 3. 2022 10:48
Re: Celé zle
Proč wole vyvracíš nadsázku? :-) :-) :-) Ty jsi ale trotlík, co?
7. 3. 2022 08:00
Re: Celé zle
Kdo netrpí prostatou, tak Ostravu dává běžně na jeden šťouch a klidně spáchá hřích, že si ani nedá výbornou kávičku u Humpolce.
7. 3. 2022 08:03
Re: Celé zle
Co je sakra vyborna kavicka u Humpolce? :D
Avatar - JirkaVejrazka
7. 3. 2022 10:28
Re: Celé zle
Narazka na to, ze nekteri majitele nebo fanousci elektromobilu obcas pisi ze "elektromobilem do Ostravy v pohode dojedes, staci zastavit u Humpolce na nabijecce, chvili pockat a jeste si dat dobrou kavicku". Stal se tady z toho uz klasicky citat :)
Avatar - kari.laz
7. 3. 2022 10:29
Re: Celé zle
Jak si obhájit otravné a zdlouhavé nabíjení elektro. Jedině u nabíječky u Humpolce si dáš nejlepší kávu při nekonečném otravném čekání.
Avatar - WinDiesel
7. 3. 2022 10:49
Re: Celé zle
čím delší čekání, tím lepší kávička
ehm, ta kávička to dost prodražuje :-) když je jich 5 :-)
7. 3. 2022 11:09
Re: Celé zle
Vznik této zde zažité, již téměř klasické populární hlášky, pochází z tohoto článku https://www.auto.cz/…ne-zmylil-142222 , o jehož objektivitě a odbornosti by se dalo dlouze diskutovat. (A také se diskutovalo - 499 příspěvků.)

Výborná kávička u Humpolce se stala pojmem - synonymem - pro to, jak ze zřejmé neoddiskutovatelné nevýhody udělat demagogicky klad a výhodu.

Zdroj: gil54pedie :-)
7. 3. 2022 08:03
Re: Celé zle
A nebo vlakem za tri a pul hodky. Dve navstevy zachodu a snidanove menu v cene :D
Avatar - Ji/Ri
7. 3. 2022 09:20
Re: Celé zle
... a bez výluk to je 2.57... a jak říkáš, s úsměvem a bezpečněji a bez nervů.. :yes:
Avatar - Emel
7. 3. 2022 09:50
Re: Celé zle
Ostrava je na vlak dobrá, jezdí toho spousta, takže člověk může jet vlakem i když úplně přesně neví kdy skončí.

To byl problém u Krakowa... cesta tam hodně zajímavá nočním vlakem, někdy po desáté večer z Prahy a ráno jsi tam, pokud jsi schopný spát ve vlaku tak i vyspalý... ale zpátky to bylo složitý.
7. 3. 2022 08:16
Re: Celé zle
Horší bude když v danou dobu bude na této cestě (nebo zpět) dalších 6ks EV, pak už to nevychází (počet dobíjeních míst v Humpolci). ;-)
7. 3. 2022 08:45
Re: Celé zle
Jen pro tvoji informaci, na mnou naplanovane trase se nenabiji v Humpolci, ale v Pávově (a pak ve Vyškově). ;-) ;-)
https://fdrive.cz/…tanice-omv--1879

Takze to nejak nevychazi tobe.
https://www.hybrid.cz/…raketove-rostou/
Citace:
"Celkově bylo na konci roku 2021 evidováno již 944 nabíječek. Za poslední dva roky jich tak přibylo téměř 600. Reálně je ale v Česku nabíjecích stanic mnohem víc a jejich počet se už zřejmě přehoupl přes 1000.
Další jsou přitom ve výstavbě, například společnost E.ON aktuálně připravuje zprovoznění dalších 90 stanic. U největších provozovatelů ČEZ, PRE a E.ON, kteří představují dvě třetiny celé tuzemské sítě, je akceptována univerzální Energokarta. S tou lze dobíjet automobil rovněž v dalších evropských zemích."

Zkus si nekdy zadat trasu s EV treba do:
https://abetterrouteplanner.com
Pak zjistis, ze jsou nabijecky i jinde nez v Humpolci. :D
7. 3. 2022 09:09
Re: Celé zle
Tak na trase, aby jsi neřekl ;-)
7. 3. 2022 09:12
Re: Celé zle
Az nebudou stacit stojany (napr. Ionity), tak pribudou dalsi.
Proto jsem daval ten odkaz. ;-)
A dokonce z nej citoval, abys ho nemusel ani rozkliknout.
Zbytecne...
7. 3. 2022 09:16
Re: Celé zle
A až nebude stačit přenosová síť, až nebude stačit kapacita elektráren...jasný, jasný ;-)

Bez krvavých očí, já to dokonce i rozklikl, klídek. Jestli mě sleduješ v kolbence, tak jsi se asi nedíval. :-[]
7. 3. 2022 09:52
Re: Celé zle
Kdyz jsi to rozkliknul :yes:, psalo se tam neco o nedostatecne kapacite energeticke site?
Ja tam nic takoveho necetl. ;-)

Myslis si, ze pocty EV rostou tak rapidne, ze nebudeme schopni navysit zdroje?

Odkud cerpas informace o prenosove siti apod?
7. 3. 2022 10:32
Re: Celé zle
Třeba od EONu, pokud bude přechod evoluční a přirozený, dodavatelé EN jsou připraveni, pokud bude vynucený a urychlený, nedá se očekávat bezproblémovost.

"Nebezpečí blackoutu a dalších omezení kvůli elektromobilům nám v tuto chvíli bezprostředně nehrozí. Česká přenosová soustava nové e-vozy zvládne, a to především kvůli pomalému tempu, s nímž jich v tuto chvíli přibývá. Než jich budou jezdit miliony, potrvá to ještě desítky let. A během té doby nabíjecí i páteřní síť ještě bezpochyby posílí."
Avatar - WinDiesel
7. 3. 2022 10:50
Re: Celé zle
desítky let, tempo v ČR je správné :-)
7. 3. 2022 10:51
Re: Celé zle
"Neda se ocekavat bezproblemovost"... :D

No nic, doufam, ze jsi alespon sam sebe uklidnil tou citaci. :yes:
Avatar - Ji/Ri
7. 3. 2022 09:12
Re: Celé zle
Možná těm elektrofandům dávají i řidiče....? ... to by vysvětlovalo jejich zálibu v čase tráveném na cestě.
7. 3. 2022 08:29
Re: Celé zle
Asi nie som normálny, ale pokiaľ som chodil na služobné cesty (vďaka bohu, už toľko nejazdím), tak na trojhodinovej ceste som nestál, nedával prestávku asi nikdy. Zároveň si neviem predstaviť, že by som stál na tej ceste 2x...Keď idem niekam s rodinou, tak áno, po cca dvoch hodinách dávame prestávky
7. 3. 2022 09:05
Re: Celé zle
Je videt, ze jsi vzorny zamestnanec a firme setris cestovni naklady. :D

Ve (vsech) firmach, kde jsem pracoval se snad vsichni (krome nejvyssich manazeru) chovali jinak nez ty.
Ono taky pro normalni lidi sluzebni cesta neni cil. A kdyz chces pak (po prijezdu na misto) jeste neco delat, tak neni idealni prijet uplne vyfluslej z cesty...
Avatar - Ji/Ri
7. 3. 2022 09:11
Re: Celé zle
Tebe bych chtěl mít ve firmě... Z OV do PH 4 a půl hodiny. Jen kvůli tvé onanizaci elektropekáče. Nevím, kde jsi to viděl, ale 4,5 hodiny, pokud není ucpaná cesta nebo počasí jak v pekle, je tak akorát na vyhazov. Ale chápu. ... zas ti probíjí kabel. :-[]
7. 3. 2022 09:14
Re: Celé zle
Vis, ne vsichni delaji poslicka v damejidlo a jsou placeni od kilometru. :D

Cim dal tim vic je mi vas otroku cest a dalnicnich zavodniku bez pauzy, aby vas nevyhodili z prace, lito...

PS Nezamestnanost je nizka, kdyz se bojis zastavit se na sluzebce vycurat, doporucuji zmenu zamestnavatele. ;-)
Avatar - Ji/Ri
7. 3. 2022 09:19
Re: Celé zle
... no to ne, to máš pravdu. Ale kdo si objedná jídlo z ovy do phy? .... uznej sám, že 4 a půl hodiny na cestě je prostě opruz uplně pro každého od řidiče dodávky po frajera na zadní sesli z onoho vrcholného managementu... navíc jak píše Paja, co když tam už někdo z vrcholového managementu dobíjí.... to je pak trošku adrenalin... jestli nebude na další nabíječce taky vrcholový manager.
7. 3. 2022 09:21
Re: Celé zle
Tyhle co BY kdyby....
V nejhorsim bys pockal pul hodiny (coz se nestava...)??
Tvl to je adrenalin tak pro tebe s hrozbou vyhazovu... :D
Avatar - Ji/Ri
7. 3. 2022 09:23
Re: Celé zle
...takže 5 hodin z ovy do phy? :-[] :-[] :-[] :-[] že ti zas probíjí kabel?
Avatar - Ji/Ri
7. 3. 2022 09:22
Re: Celé zle
... ty chčiješ 2x45 minut? :-O :-O :-O ... to už musí vypadat jak vodní atrakce pro křečky ale, ne? :D :D :-[] :-[] :-[]
7. 3. 2022 09:29
Re: Celé zle
Myslím, že diskusia s ním , čo by teoretikom, je zabíjaním času. On vidí svoj svet, nechápe že je aj niečo okolo. Pokiaľ jazdím sám, tak zastavím, dám 15 min pauzu a idem ďalej. Ale hoplá, pozeral som u nás na "hustú a intenzívnu" sieť nabíjačiek a pravdepodobne by bol fatálny problém otočiť Bratislava - Banská Bystrica a naspäť.Ale čo už, niekto, kto len ťapká do počítača to nechápe
Avatar - Ji/Ri
7. 3. 2022 09:33
Re: Celé zle
:yes: ano, máš pravdu.
7. 3. 2022 10:10
Re: Celé zle
Na druhú stranu, pokiaľ je tvoj job jazdiť, asi ťažko budeš mať na také cesty elektromobil. Zatiaľ je aj iná možnosť.
Pokiaľ je auto len prostriedkom dostať sa na miesto určenia a tam odviesť svoju prácu, tak si vpohode tie pauzy naplánuješ. Aj keď ide manažér niekam cez pol sveta do zahraničia, tak sa prispôsobí podmienkam, napríklad podľa toho, ako letí lietadlo, a nerieši, že bez medzipristátia by mohol byť prv. Ty proste máš EV, podmienky sú dané, tak to napasuješ podľa jeho možností. Asi nepoteší, ale možné to je a môže prísť aj k tomu, že iná možnosť proste nebude.
7. 3. 2022 10:29
Re: Celé zle
Nie, mojou prácou nebolo jazdiť. Bolo to nutné k jej výkonu.
"Pokiaľ je auto len prostriedkom dostať sa na miesto určenia a tam odviesť svoju prácu, tak si vpohode tie pauzy naplánuješ" -. pozri sa na sieť nabíjačiek tu na SK, budeš rád ako otočíš BA - BB a naspäť. A to fakt nie je extra dlhá trasa/služobná cesta. Už vidím, ako si plánujem k práci plus hodinu denne na prestávky, nateraz to nutné nie je a túto prácu už nerobím...
7. 3. 2022 09:24
Re: Celé zle
Píšeš úplné k.o.k.o.t.i.n.y. Nemusíš byť poslíček a ani kuriér, aby si musel služobne šoférovať.
7. 3. 2022 09:25
Re: Celé zle
Nasoferoval jsem se toho na sluzebkach pomerne hodne, abych o tom mohl psat...

Byvaly casy, kdy jsem vyprodukoval tunu CO2 kazdy mesic. ;-)
7. 3. 2022 09:29
Re: Celé zle
Evidentne nie :-!
7. 3. 2022 09:38
Re: Celé zle
Mas vtipne argumenty.
https://youtu.be/EJsf6QiUqFU
Vyhrals.
Have a nice day
Avatar - WinDiesel
7. 3. 2022 10:52
Re: Celé zle
Ale áno, hodně prděl a smrděl :-)
Avatar - Ji/Ri
7. 3. 2022 09:31
Re: Celé zle
... a pak přišel ten úraz eletrikou, že chcaní ti zabere 2x45 minut? nebo jednou 90? .... uplně mi elektro neva, sam jsem si do výběru zahrnul Taycana na lítačku, ale nakonec vyhrálo jiné přibližovadlo. Ale pořád se onanovat na eletrikou, ptže sis koupil sám spotřebič, tak je to jak s těmi vegany. A tyhle slinty o tom, že poslíček a že manager rád tráví na "trase Pha OV" v lepším případě 4,5 hodin a nebo i 5, tak je to jen bití vlastní hlavy kabelem. A mít ve firmě frajera, co mi bude trávit 5 hodin na cestě, kde jiný to umí za 3,5 včetně přestávek, tak bys letěl jak špinavé prádlo. V práci jsi od toho, abys efektivně využil čas daný pro výkon, ne pro onanáž u nabíječky. Ale pokud tě platí za to, že nic neděláš, tak i chápu koncept tvého místního přispívání.
7. 3. 2022 09:35
Re: Celé zle
Ja muzu narozdil od tebe a tvych kolegu? pracovat i na nabijecce ;-)

Jak jsem psal, jsem rad, ze nedelam s lidmi co maji nazory jako ty.
Ty by ses hodil spis do armady (to je ted aktualni). Nic ve zlym. :D
Avatar - Ji/Ri
7. 3. 2022 09:42
Re: Celé zle
Můžu se zeptat, jakou práci děláš na nabíječce? Nic ve zlým...
7. 3. 2022 09:43
Re: Celé zle
Tu samou co v (home) officu. :-!

Chapu, ze pro operatora je nabijeni ztrata casu.

Opet nic ve zlym. Mam k delnikum uctu.
Bez legrace.

PS Nehodlam tu vypisovat, cim se profesne zabyvam ani kde pracuju, sorry. ;-)
Avatar - Ji/Ri
7. 3. 2022 09:47
Re: Celé zle
Už jsem si zvykl, že je třeba se tukabelů ptát vícekrát na tu samou věc. Jakou děláš práci? resp: jakou děláš práci konkrétně na nabíječce.... a nedělej ze sebe šaška s odkazy na jiné profese... ;-)
Avatar - Ji/Ri
7. 3. 2022 09:53
Re: Celé zle
Mě jen zajímá, co konkrétně pracuješ na nabíječce.... to je vše. Tak odpověz přece, když už ses vysmál tolika profesím... bud chlap.
7. 3. 2022 10:03
Re: Celé zle
Zadnym profesim jsem se nevysmal!
Explicitne jsem psal: bez legrace.

Na nabijecce muzu delat vetsinu sve prace.
Kazdy kdo (dnes) pracuje v kancelari, tak to pochopi.
Avatar - Ji/Ri
7. 3. 2022 10:52
Re: Celé zle
... no každý to máme jinak. Osobně si administrativu dělám v pracovně nebo v kanceláři, ale ohánět se tím, že každý kdo pracuje v kanceláři tak to pochopí. Vynech už ty zaříkavadla a buď korektní a chlap. Ty si práci i čas plánuješ podle elektrospotřebiče. Pro mě je to utopie. Nehledě k tomu, že pořád je tu to riziko, že budu muset čekat.
Vynech i ty cancy o mě a kolezích, o otrocích cest, protože ty jsi otrok těch cest taky a navíc i otrok elektrospotřebiče. Takže nebud mamlas. A těch profesí, kdy budeš v poho s tím, že na cestě se budeš trávit denně nebo obden místo 3 hodin tak 5, je málo.
Avatar - WinDiesel
7. 3. 2022 10:54
Re: Celé zle
Jo on nabíjí a přitom pracuje. A většinu času takto tráví na nabíječce, hustý :-) :-) :-) :-) :-[]
7. 3. 2022 09:21
Re: Celé zle
Pre normálnych ľudí služobná cesta nie je cieľ. Súhlasím, ale je som pracoval na pozícií, kde jazdenie bolo súčasťou práce. Predstav si, viem je to ťažké, že je veľmi veľa pracovných pozícií (a nie je to kuriér), kde si na presúvanie autom odkázaný
7. 3. 2022 09:23
Re: Celé zle
Hele, ale to ja nerozporuju.
A takovy lidi asi budou zatim jezdit dieselem!
Rozhodne ne zakladnim elektrickym SUV.
7. 3. 2022 10:31
Re: Celé zle
Mame v baráku tepelne cerpadlo. Vloni jsme odjeli na dovolenou a vypadlo to a místo přepnutí do nouzového režimu to proste úplně chciplo. Vrátili jsme se den před Vánoci a v celém baráku bylo 16 stupňů. Nahodilo se to, ale teplo bylo až 28ého. Proste úplně na nic.
Soused má krbove kamna a v baráku má teplo za hodinu. Takže z toho logicky vyplývá, že to tepelne čerpadlo je úplně k ničemu ;-)
Ale že ja mám komplet náklady elektřina plus otop 30 tis za rok a von tři týdny v roce štípe dřevo a zbytek zóny čistí kamna a votravuje smradem z komína, to už není podstatné. Stačí najít správné kritérium a jsi vítěz :-)
7. 3. 2022 10:40
Re: Celé zle
Trochu blbé prirovnanie. Každé má svoje pre a proti
7. 3. 2022 10:51
Re: Celé zle
To se snažím říct kolego.
Nicméně u něho jde o ekonomiku provozu a podřizuje tomu bordel, který dýcháme my kolem.
7. 3. 2022 10:54
Re: Celé zle
Spravne prirovnani.
Velmi podobne EV vs ICE.
Od bordelu po ekonomiku provozu....

Jen se priprav, ze jsi pokrytec, bo mas komin v uhelny elektrarne. ;-)
Avatar - WinDiesel
7. 3. 2022 10:56
Re: Celé zle
Myslíš ten bordel, který se odrbává z přetížených brzd a kol elektrozkratů ?????
Nenech se vysmát wole.
7. 3. 2022 10:56
Re: Celé zle
Elektromobily brzdí min truhlicku
7. 3. 2022 11:08
Re: Celé zle
Divné,ale ja to chápem. Na strane druhej vypisovať tu o bordeli aj pri súčasných spalovákoch je skrz emisné limity trochu mimo (hlavne to porovnanie so susedovým komínom). Osobne nemám problém s alternatívami, riešim skôr ich (ne)použiteľnosť za každú cenu a na každý účel. Pozri môj príspevok (zrovna reakcia na teba nižšie 10.45)
7. 3. 2022 11:12
Re: Celé zle
No současné staří vozového parku není nic extra. Emisema projdes za petikilo. Vykládají, ze budou měřit v terénu - ještě jsem je nepotkal…
Ale proč jsem to cele psal, kupovat elektromobil na dlouhé služební cesty je stejně naivní jako dieselové SUV na ježdění do 20 km denně…
7. 3. 2022 11:31
Re: Celé zle
"Ale proč jsem to cele psal, kupovat elektromobil na dlouhé služební cesty je stejně naivní jako dieselové SUV na ježdění do 20 km denně" - ja to chápem, nepochopil to DonVito. Zároveň ja nezavrhujem alternatívu....
7. 3. 2022 11:56
Re: Celé zle
9:23...

Cetl jsi mou reakci?
Ne?
7. 3. 2022 13:03
Re: Celé zle
Pardon, "zamotal" som sa v diskusii. Beriem späť. AKo som písal vyššie, ja nie som proti alternatíve, pokiaľ sa používa adekvátnym spôsobom
Avatar - donPedro
7. 3. 2022 11:43
Re: Celé zle
anebo, jak píší i diskusní kolegové, a já se k nim připojuji a rovněž použiji "šnelcuk" ;-)
7. 3. 2022 08:06
Tvrdé auto
Kombinácia hmotnosti a tvrdého nastavenia podvozka s dosť priemerným spracovaním v kabíne predurčuje tento elektrický Opel k tomu, aby sa rýchlo rozvŕzgal. Je to škoda, zvonku sa mi dizajn Mokky veľmi páči, ale tá tvrdosť a lacné plasty dosť iritujú pri tej cenovke.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Roman Horký
7. 3. 2022 09:16
Musím se podivit dnes nad tím
jak některým z vás stačí ke štěstí mlít pořád dokola stejné mantry pod články o elektromobilech. A to z obou stran barikády :-) :-) :-) Chtělo by to v diskusi nějaký posun, no, snažte se kluci přece trochu.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - KANKUNEN
7. 3. 2022 09:31
Re: Musím se podivit dnes nad tím
No a neměly by se spíše posunout ty auta?
Avatar - Roman Horký
7. 3. 2022 09:46
Re: Musím se podivit dnes nad tím
Nemají kam. Zatím nepřišel žádný převratný vynález v oboru mobilního úložiště elektrické energie. Tohle je každému jasné takže brblání nad malým dojezdem a dlouhým nabíjením je silně obehraná písnička. Kdo tohle chce, ten si to pořídí a kdo nechce, ten si to nepořídí. Stejně se příznivci EV a čmoudů navzájem nikdy nemůžou pochopit.
Avatar - Ji/Ri
7. 3. 2022 09:51
Re: Musím se podivit dnes nad tím
To se pleteš... chápu elektrospotřebiče a někde mají i své místo.
Avatar - Emel
7. 3. 2022 10:01
Re: Musím se podivit dnes nad tím
Já jsem se svou mantrou ještě nepřišel... ale když už teda, tak napíšu opět úplně to samý, jako pod Megane a Born: hezký auto, parametry asi odpovídající jeho určení... ale takovýhle auto nemůže stát milion.
7. 3. 2022 11:47
Re: Musím se podivit dnes nad tím
Jak nemají kam, je to pár dní a dozvěděli jsme se zde o start-upu, který se týká nabití na 160 km za 2 minuty. :-)
7. 3. 2022 10:22
Re: Musím se podivit dnes nad tím
No...chcelo by to viac hybridov.
7. 3. 2022 10:32
Re: Musím se podivit dnes nad tím
Pro běžného uživatele je asi zatím ideál PHEV.
7. 3. 2022 10:45
Re: Musím se podivit dnes nad tím
Pri súčasných technických moźnostiach je to ten najmilostivejší kompromis, dokonca pre mňa ideál. Väčšinu mestkých jázd (u mňa cca 65km denne) si odbijem "akože bez emisií" a na svoju služobku, alebo víkendový výlet nakopnem spalovák. Stačí mi na to jeden kus techniky a v prípade phev nie je extrémny voči kombinácií automat plus dízel (viď cenník škody). Osobne s phev nemal problém a je to možný nástupca súčasného auta
Avatar - WinDiesel
7. 3. 2022 11:00
Re: Musím se podivit dnes nad tím
Jednooký, zapomínáš na velkou složitost PHEV. Ke složitosti ICE se přidává složitost EV, spousta potenciálních kurwítek. A potom přijde válka a Audi už do konce roku nevyrobí ani jeden PHEV. Škoda má potíže s výrobou Enikvaků.
ICE jsou fakt jednoduché na výrobu, benzíny jednodušší dieselů.

Jestli něco dává vcelku smysl, pak jsou to standardní hybridy od Toyoty. Ale s dieselem dojedeš nejdál, když potřebuješ něco někam daleko dopravit, nebo odsud odvézt.
7. 3. 2022 11:03
Re: Musím se podivit dnes nad tím
Nezabúdam...
Avatar - WinDiesel
7. 3. 2022 10:56
Re: Musím se podivit dnes nad tím
Se někam posuň, kámo, předveď se :-) :-[] :-!
Avatar - Ji/Ri
7. 3. 2022 11:00
Re: Musím se podivit dnes nad tím
... jinak ten tvůj idolfert se ještě nedistancoval od toho humanitárního průseru od bolševika... ani nic nesypnul na pomoc a navic žaluje 23 žalobama kvůli zpoždění jeho zlodějského toku dotací na toustový chleba apod. ... pořád jsi jeho velký fanda?
Avatar - Emel
7. 3. 2022 12:36
Re: Musím se podivit dnes nad tím
Hele to úplně nevím... ANO i Babiš byli dřív a jsou i teď poměrně důsledně pro-NATO i pro-EU (možná i ze zištných důvodů, ale byli). Pokud si vzpomínáš, tak třeba podporu menšinové vlády ze strany KSČM ztratili tím, že dali více peněz armádě... tady mu možná křivdíš.
Agrofert - mě asi nezajímá, co si o válce myslí Agrofert.
Avatar - JirkaVejrazka
7. 3. 2022 12:46
Re: Musím se podivit dnes nad tím
"více peněz armádě" - ja si to pamatuju tak, ze armade dali min nez bylo domluveno (5 vs. 10 mld) na zaklade pozadavku KSCM, A slibili, ze ji to behem par mesicu dorovnaji. O tom dorovnani uz jsem pak nikde necetl (coz muze jit na vrub mne nebo novinarum). Pamatuju si to dobre?
Avatar - Emel
7. 3. 2022 12:51
Re: Musím se podivit dnes nad tím
Pamatuju si to tak, že KSČM prosadila snížení peněz v rozpočtu, asi právě z těch 10 na 5... a ANO pak ty peníze poslala nějak bokem a právě proto KSČM tu podporu vypověděla.
Avatar - JirkaVejrazka
7. 3. 2022 12:53
Re: Musím se podivit dnes nad tím
OK, dik. Ta posledni cast mi nejak unikla.
Avatar - Roman Horký
7. 3. 2022 12:47
Re: Musím se podivit dnes nad tím
:yes: V každém případě, svěží myšlenkový vítr v diskusi pod EV. Škoda, že poněkud mimo téma i mimo mísu. :no:
Avatar - Ji/Ri
7. 3. 2022 13:26
Re: Musím se podivit dnes nad tím
Takže pořád estebácká děffka. :yes: