Supermini Autobianchi Primula posloužilo Fiatu k ověření moderní koncepce motoru, použité později ve Fiatu 128. Primula se nabízela v pěti modelech se dvěma, třemi, čtyřmi a pěti dveřmi.
Asi bychom měli připomenout, že tuto koncepci s motorem napříč a převodovkou vedle s předním náhonem navrhl pan Pilát v Jawě už ve 30-ých letech. Poradci Ing. Janečka se to ale nezdálo, a tak to musel pan Pilát překreslit souměrně - tj. karter motoru nad převodovkou tak, jak to mělo Mini o 20 let později.
Tento prototyp jezdil řadu let, ale v karoserii (p. Kejvala) vytvořené společné pro motor podélně i s převodovkou za přední nápravou (Ing. Vykoukal), takže ohromné místo, které by umožňovala Pilátova koncepce "vše napříč" bylo nevyužito - za agregátem byla pod dlouhou kapotou před kabinou díra. Pan Pilát s tímto prototypem jezdil i po 2. válce řadu let. Jawa přijala koncept Ing. Vykoukala a narodil se Minor 1. Ani Minor 2 neměl Pilátovu koncepci, když Ing. Vykoukal pro něj navrhl vše podélně před přední nápravou.
A možná by bylo dobré připomenout brněnskou Zetku, která měla před 2. válkou k přednímu pohonu zavěšená přední kola už s náznakem McPhersonů (tlumičové vzpěry).