Výrobci automobilů včetně značek Volkswagen a BMW se snaží najít alternativní zdroje důležitých dílů vyráběných na Ukrajině, a to až v Číně či v Mexiku, napsala agentura Reuters.
Armatura skutečně trpí duševní chorobou
Občas tu vystupuje jako amatera, občas jako mahunasakra, občas jako kylie
pak píše vyprávěnky o tom, jak se mu/jí propojily účty :D
Někdy jako ženská, někdy jako kluk
avšak vždycky jako DEBlL
To je možný. Idioti to vyrábějí v Maroku, Egyptě a Ukrajině. Že se to pak musí nechat lítat letadlama na linku už nikoho nezajímá. Zvláštní, že u toho nikdo neřeší uhlíkovou stopu.
Mě hlavně fascinuje ta debilita lidí, kteří tu logistiku a nákup na téhle úrovni řídí. Doporučil bych jim koupit si globus, aby viděli kde je Mexiko nebo Čína. Třeba by jim pak došlo, že řešit "just in time" logistiku z těchto destinací je totální nesmysl jak nákladama na dopravu, tak vůbec schopností dodat včas díly. V dobách, kdy byl svět ještě normální měla Škodovka pravidlo, že nebude mít své TIER1 dodavatele dál než nějaký 150 nebo 200 km. To vymýšlel někdo kdo měl v hlavě mozek. Pak nastoupila éra tabulkových inženýrů, kteří byli schopni s vidinou o korunu levnějšího dílu přestěhovat výrobu třeba na druhý konec planety. Tak vám soudruzi z BMW a VW držím palce s tím zásobováním z Mexika a Číny.
Na tu zkostnatělost automotive jednou dojede. Je to jak píšeš. Něco oficiálně převzorovat je neprůchozí. V praxi to teď funguje tak, že se na to vys-ereš, koncovýmu zákazníkovi nebo TIER1 nic neřekneš a vyrábíš to z něčeho jinýho co dokážeš sehnat a má to stejný vlastnosti jen je to třeba od jinýho výrobce, který holt není ofiko schválený a vizuelně to zákazník není schopen poznat ;-) Nekoupil bych si auto rok výroby 2021 a 2022. Bude to zbastlený z kde čeho.
Tak to já měl za svojí kariéru větší úspěšnost, ale je to příšerná práce. Většinou to řešíš s lidma, který absolutně netuší o co jde, v čem je problém a která bije a přesvědčit je o čemkoliv je nadlidský úkol. Proto je lepší to udělat na černo a vůbec se na nic nikoho neptat. Maximálně to vyřešit po technické stránce s technologama, udělat si interní testy nebo v laborce a kašlat na nějaký oficiální převzorování. Když přijede zákazník na audit, tak udělat Potěmkina, sehrát divadýlko a jet dál. Takhle se v automotive prostě posledních pár let žije.
Bohužel, máš pravdu... Převzorovat v rámci automotive téměř JAKÝKOLI běžící projekt (zejména takový, kde jsou materiály nominované a schválené z Německa), se rovná velkému zázraku