Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Automobilky hledají alternativu za ukrajinské dodavatele kabelových svazků

ČTK ČTK 14. 3. 2022 • 01:12
50
34
Zobrazit náhledy (50)
Škoda Enyaq Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine

Výrobci automobilů včetně značek Volkswagen a BMW se snaží najít alternativní zdroje důležitých dílů vyráběných na Ukrajině, a to až v Číně či v Mexiku, napsala agentura Reuters.

Boje na Ukrajině narušily výrobu kabelových svazků, které v průměrném automobilu nesou až pět kilometrů kabelů. Jsou jedinečné pro každý model a vozidla se bez nich neobejdou. Automobilový průmysl se již potýká s prudkým růstem cen kovů a energií, narušenými dodavatelskými řetězci a nedostatkem polovodičových čipů.

Výrobu kvůli omezení dodávek kabelových svazků snížily automobilky Volkswagen i konkurenční BMW. Mercedes-Benz varoval, že se tento problém brzy odrazí také na jeho produkci.

Video se připravuje ...

Prémiová značka Audi uvedla za skupinu Volkswagen, že celý koncern pracuje na tom, aby hlavní dodavatelé přesunuli výrobu kabelových svazků z Ukrajiny jinam. Hledá též alternativní dodavatele. Ohlíží se po nich ve východní Evropě, severní Africe, Mexiku a možná i v Číně, uvedla společnost.

S dodavateli jedná s cílem najít alternativní zdroje dílů rovněž BMW. Čtvrtá největší automobilka světa Stellantis uvedla, že už kabelové svazky odebírá z jiného místa v Evropě. Odmítla upřesnit odkud.

Výrobci automobilů, kteří se spoléhali na Ukrajinu, budou muset jednat rychle, konstatoval Nick Klein z logistické společnosti OEC Group. "Budou muset objednávat s velkým předstihem, protože budou čelit zpožděním. Výrobci automobilů navíc budou mezi sebou soutěžit o stejné zdroje," dodal.

Západní Ukrajina se díky své levné a vysoce kvalifikované pracovní síle a blízkosti evropských automobilových továren a bohatství surovin stala významným výrobním centrem kabelových svazků. Vyrábí je zde mimo jiné japonská Fujikura a francouzský Nexans. Někteří producenti, například Fujikura, po invazi na Ukrajinu výrobu zcela pozastavili, jiní pracují s omezenou kapacitou.

Přesun výroby do závodů na jiných levných trzích s rozvinutým průmyslem kabelových svazků, jako je Rumunsko, Srbsko nebo Tunisko, vyžaduje nákup nového zařízení pro zvýšení kapacity, jehož instalace může trvat měsíce. Automobilky a jejich dodavatelé podle zdrojů z odvětví debatují o tom, kdo by tyto náklady uhradil.

Z Ukrajiny ještě sporé dodávky proudí. Jeden nejmenovaný výrobce působící na západě země uvedl, že část provozu pokračuje i přes den, v noci je však kvůli zákazu vycházení továrna uzavřena.

Některé přepravní společnosti vozí kabelové svazky na jih přes hranice do Rumunska, protože boje do této oblasti zatím nedosáhly, uvedl Klein. "Počet řidičů kamionů, kteří budou ochotni jezdit po těchto trasách, bude ovšem s pokračujícími událostmi stále menší. Nastane okamžik, kdy odtamtud nebude možné nic bezpečně odvézt," dodal.

Doporučujeme

Témata
15. 3. 2022 09:55
Re: konec srandy
Tak to já měl za svojí kariéru větší úspěšnost, ale je to příšerná práce. Většinou to řešíš s lidma, který absolutně netuší o co jde, v čem je problém a která bije a přesvědčit je o čemkoliv je nadlidský úkol. Proto je lepší to udělat na černo a vůbec se na nic nikoho neptat. Maximálně to vyřešit po technické stránce s technologama, udělat si interní testy nebo v laborce a kašlat na nějaký oficiální převzorování. Když přijede zákazník na audit, tak udělat Potěmkina, sehrát divadýlko a jet dál. Takhle se v automotive prostě posledních pár let žije.
Avatar - Jerry.Gunman
15. 3. 2022 09:44
Re: konec srandy
Mně se to (převzorovat jedoucí projekt) za život povedlo už 2x
Ano, je to zázrak a kurewské štěstí

A jo, auta, vyrobená v letech 2021 a 2022 budou plné dílů z nečekaných materiálů :D
Avatar - Barrichello
15. 3. 2022 09:17
Re: Sem zvědav odkud nahradí
Jedinej tu tu blábolí si ty, protože máš pořád tu Nigerijskou úplavici vid

Už si byl u lékaře pro nové psychoprášky? Pomohli by ti, zkus to :-)
Avatar - Barrichello
15. 3. 2022 09:15
Re: Sem zvědav odkud nahradí
Je to vobyčenjej bulvár a čtou to akorát 50 letý babky a a takový mozkovny jako ty.

Sou mohem lepší noviny jak Blesk :-)
15. 3. 2022 07:56
Re: na citigu
To je možný. Idioti to vyrábějí v Maroku, Egyptě a Ukrajině. Že se to pak musí nechat lítat letadlama na linku už nikoho nezajímá. Zvláštní, že u toho nikdo neřeší uhlíkovou stopu.