Velký Citroën v posledním skoro 3/4 století vždy znamenal
- famózní design s velkou mírou extravagance
- hydropneumatické pérování
- velké a výkonné benzínové a dízlové motory
To vše umožňovalo vysoce komfortní cestování na velké vzdálenosti, při dosahování vysokých jizdních průměrů
Velké a naftové motory tu už nejsou
Hydropneumatické pérování taky ne
Dálkové jízdy s nádrži 53 resp. 40 litrů, to asi taky moc nepůjde ...
Co tedy zbylo ze "starého dobrého" Citroënu?
Upřímně? Přijde mi to jako nevzhledná, nepovedená nakynutá buchta, ze které trčí divné hrozinky. Nejsilnější hybrid s nijak zázračnou dynamikou, tříválcový základ v akci za 800k.
Kdyby to bylo aspoň hezké auto... Politicky se dá přinejlepším říci "zajímavé".
... tohle bude fungovat na živo. C4 na fotce taky zvláštní, ale naživo moc šik.
Tohle bych si i koupil...
Ty motory ...no, chce to projet a prubnout to, co ukáže.
Asi bych taky nebrečel kvůli naftě, ikdyž by k tomu autu sedla. Spíš by mě zajímal ten čistý benzín se 180k. Přece jen je to už nějaký ten pátek, co jsem měl jeho předchůdce se 156k pod kapotou a jezdil skvěle ;-) Jinak vizuálně zajímavé auto.
"Nejsilnější hybrid s nijak zázračnou dynamikou, tříválcový základ v akci za 800k"
A co by sis jako představoval ? Vždyt to má lepší zrychlení než Peugeot 407 Coupé s V6 HDI (V6 benzínem) nebo Alfa Romeo Brera 2,4JTD. Mělo by to zrychlovat za 5 sekund na 100km/h ?
Třívalec 96kW je za 750.000,-Kč a když se podívám na ceny konkurentů, tak tento Citroen z nich cenově vychází nejvýhodněji. ;-)
Tím neříkám, že to auto nemá chyby, ale za ty peníze to není špatná nabídka.
Ten třiválec 1,2 PureTech navíc brzy doplní mildhybridní provedení s 48V elektrickou sítí a elektromotorem o výkonu 20kW a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, které této motorizaci jen přidá na atraktivitě. Později dorazí i nová verze 1,6l Puretech vyráběná v Maďarsku s lepší baterií (Saft) a hybridní verze s novými motory (Nidec).
Nafta už proste nebude, ale to neznamená, že ponúkané verzie sú k ničomu, Hybrid s akceleráciou okolo 8 s a maximálkou cez 200 vôbec nie je na zahodenie. Ceny sú silné, ale drahé je dnes všetko.
A navarili gulas... ale napr outback je nieco podobne aj ked ano... citron nesiaha outbacku ani po naraznik ... tak uvidime ako uspeje... velku buducnost tomuto autu nedavam ... tadial cesta citrona nepojde... to este skor verim DSku
Na C3, C4 mi tie predne svetla prisli funky, trochu obludne, podivne, ale vesele. Na C5ke mi pridu smutne, nedostojne a nereprezentativne. Uz sa tesim na facelift, az bude..
Tak ma napadlo, ze Citroen na niecom usetri a vidno to hned na prvy pohlad, na prednej maske :'-( Pjurtek 1.6 potesi - dobry zaklad, hybrid urcite nevadi a dalej... nič.
Mohlo by být o něco kratší, popř. nabízet i elektrickou čtyřkolku, ale jinak se mi už takto "od stolu" velmi zamlouvá. Projede lecjakou cestu, ovládací prvky v interiéru jsou dost intuitivní, motorizace vcelku ok, je to primárně pohodné auto, žádný sporťák. Asi bych šel pro 1.6T, možná čipnout a LPG?
Přijít se spalovákem v době kdy ceny phm vystartovaly přes 50Kč/l to už je slušná smůla pro Stellantis a další, že slušné EV se dosud nenaučili. Pan Tavares se bude muset brzy loučit :-!