Anketa World Car Awards zveřejnila trojici finalistů pro šest samostatných kategorií, v souboji o celkové vítězství pak zůstaly pouze tři elektromobily.
Zelnej komediante ruská ropa zde tvoří pouze 40% z celkového spotřebovaného množství, zbytek je kazašská, azerbajdžánská, libyjská, nigerijská, nigerská, norská, americká a arabská ropa :-):-):-)
Tento multinickový troll zase po 1000+ jednou dokázal, že je hlupák. Jinak by mu bylo jasné, že v Česku se vozů kategorie Ionix neprodá tolik, aby to ovlivnilo spotřebu ropy. A že země, kde se budou prodávat nejvíce (severní amerika, sever Evropy, Austrálie, Japonsko, arabské státy) ropu z Ruska nedovážejí.
Ale tupá hlava se jen na obligátní primitivismus zmohla.
Nevim, jak dlouho sem chodis.
Ale jestlize delsi dobu, tak sis mohl vsimnout, ze nejsem zadny multinick. Me nazory jsou pomerne konzistentni a muzes si je dohledat. S Hamunou mame vetsinu nazoru stejnych. Lisime se ale treba v podpore vodiku, kde ja jsem jasne proti. A take nemam tolik nadseni pro Lucid, ale spis pro Teslu, m. j. kvuli vlastnickym strukturam.
Hamuna/Amaterasu neni multinick, pouziva nyni pokud vim dva nicky a vsichni, kdo sem chodi pravidelne, tak to vi. A poznaji jeho styl. :D
Ale qeci: https://cleantechnica.com/…high-oil-prices/
"... Iraq, which is a member of OPEC and other Middle Eastern producers was worried that the high prices could lower demand or, worse (for them but not us), hasten the transition to EVs and reduce our dependence on oil."
Pro jistotu i preklad toho, jak se Irak obava, navzdory tvemu pitomemu tvrzeni o "Ionixu" elektromobilty. :-!
".. Irák, který je členem OPEC, a další blízkovýchodní producenti se obávali, že vysoké ceny mohou snížit poptávku, nebo, což je horší (pro ně, ale ne pro nás), urychlit přechod na EV a snížit naši závislost na ropě.
Nereagoval jsem na tvůj příspěvek, takže jsem ani netvrdil, že jsi mutinick.
Chodím sem dlouho, i když v poslední době čtu debaty jen sporadicky, protože místo o autech zde primitivové tvého typu soutěží, kdo napíše větší hloupost.
Ale na druhé straně, jsem se dobře pobavil na hloupém pokrytci, který vříská "Uz ani kapku ruské ropy! " a pak utíká na pumpu natankovat palivo z té ruské ropy.
V čem konkrétně vyjádření Iráku nekoresponduje s mým tvrzením "v Česku se vozů kategorie Ionix neprodá tolik, aby to ovlivnilo spotřebu ropy. A země, kde se budou prodávat nejvíce (severní amerika, sever Evropy, Austrálie, Japonsko, arabské státy) ropu z Ruska nedovážejí."?
Heled, tvuj argument s kategorii Ionix v Cesku jsi vzal kde?
Beres kapku ruske ropy doslova a v souvislosti s kategorii Ionix a jeste v Cesku. Wtf
O cem chces diskutovat?
Ano, mas pravdu, ze kategorie Ionix v Cesku nebude mit v nejblizsi dobe vliv na spotrebu ropy!
Je ti lip?
Ale o tom toto vlakno skutecne nebylo. ;-)
Mozna by stalo za to, misto hodnoceni diskuteru se zamyslet nad smyslem prispevku.
V pripade, ze ten smysl nechapes se neboj zeptat. ;-)
Treba takto: Myslis si, ze tato kategorie a prodeje v Cesku budou mit vliv na spotrebu ruske ropy.?
A ja bych ti rovnou odpovedel: NE. :D
A dale bych ti napsal, ze v delsim horizontu nam elektromobilita skutecne umozni snizit zavislost na (nejen) ruske rope. :yes:
Doslovne v nicem. To tvrzeni je bullshit. Nemuzu za to, ze se nedokazes oprostit od sveho vymysleneho konstruktu k tomu, jak byl myslen muj prispevek!
Napsal jsem ti ze kategorie Ionix v Cesku je zcela marginalni. A s tim rozhodne nepolemizuji!
Proto sis ji take vybral jako argument. :D
Promin, rad bych diskutoval na trochu vyssi urovni.
Jsi schopny uznat alespon, ze elektromobilita snizi zavislost na rope??
Priste muzes treba napsat, ze prodej EV od Skody u vas na vsi nesnizi zavislost...
To ma asi tak stejnou vypovidaci hodnotu.
Ale jestlize bys to jen trochu zobecnil, tak pochopis, co s cim nekoresponduje... ;-)
Ze Irak se obava nastupu elektromobility.
Irak se samozrejme neobava kategorie Ionix v Cesku. Ani rusko se teto kategorie neobava. :D:D:D
Napsal si "Nejaka reakce na vyjadreni Iraku, ktere nekoresponduje s tvym prispevkem?"
Nyní si přiznal, že to byla primivní lež a žádná nekorespodence mezi mým tvrzením a vyjádřením Iráku neexistuje.
Už se jen s typickým zoufalstvím lháře zahnaného do kouta pokoušíš vyvracet, co jsem nikdy netvrdil.
Ne, nebyla to lez!
Precti si jeste jednou muj prispevek. ;-)
Principielne to samozrejme nekoresponduje!
Kazde EV snizuje zavislost. I kdyz se proda v Cesku jen jedno.
Takze to rozhodne lez nebyla. :-!
Asi jsem mel pred "v nicem" dat "temer" do zavorky, abys me nemohl obvinit ze lzi.
Heled, jestli jsi sem prisel urazet a nadavat, tak nediskutuj se mnou.
A jestli nepochopis, ze EV snizuji zavislost na rope, tak take ne!
Jestlize chces dokazat, ze auto roku nebude mit okamzity vliv na spotrebu ruske ropy, tak jsi vyhral. Zahnal jsi me do kouta.. :D
Pro jistotu tva citace kvuli ktere tu ztracime cas:
"... že je hlupák. Jinak by mu bylo jasné, že v Česku se vozů kategorie Ionix neprodá tolik, aby to ovlivnilo spotřebu ropy."
Tohle tve tvrzeni je jasne i nejvetsimu idiotovi na zemekouli. Jen ty si myslis, ze se jedna o prevratnou myslenku. :D
Ale (take) kdybys ho bral doslova, tak je tvymi slovy" lzive"....
Kazde EV snizi spotrebu ropy.
Ale vždyť my spolu nediskutujem, ve skutečnosti ty píšeš lži a pitomosti a já se na tom dobře bavím.
K diskusi se mnou ti chybí vzdělání, vtip a inteligence.
Both independent and oil company forecasters expect that aggressive electric vehicle adoption would cause oil use for transportation to crumble.
Agresivní přijetí EV by spotřebovalo poptávku po ropě
Nezávislí prognostici i prognostici ropných společností očekávají, že agresivní přijetí elektrických vozidel by způsobilo, že používání ropy pro dopravu se rozpadne." :yes::yes:
Toto netvrdim ja nevzdelanec.
Ale nezavisli prognostici...
Predpokladam, ze jsi minimalne profesor, v oboru Ionix. :D Promin.
No vidíš pitomečku. Přesně jak jsem předpověděl. Sice jsem nikdy netvrdil, že rozšíření EV nesníží závislost na ropě, ale ty jsi mě stejně bravurně usvědčil.
Ale zas si pobavil. Holt hloupost je zábavná a ty jsi velký bavič.
Zas jen primitivně lžeš, zacituj mě, kdy jsem tvrdil.že kategorie Ionix nebude mať vliv na spotrebu ropy.
Docela tě lituji, kombinace hlupáka a lháře, je pro tebe silný hendikep.
A copak, citace nebude? Tím v podstatě přiznáváš, že jsi zas primitivně lhal.
Že jsi hlupák a lhář není urážka, ale konstatování objektivního faktu, který dokazují tvé příspěvky.
Lživě to uvádí aby tady vzbudil odpor k autům se spalovacím motorem, celou dobu mu nejde o nic jiného než o jejich zákaz a nahrazení EV mr*kama, stejně jako všem jeho souputníkům, zeleným eurosvazáckým utopistickým bolševikům.
Evropa jasně deklarovala rychlé ukončení závislosti na ruských surovinách. Přechod na elektromobilitu a masivní investice do nových OZE s tím nevyhnutelně souvisí. S fosilní drahotou si většina už rozmyslí pořízení nového spalovacího auta. Prostě dojezdí co je a tak spalováci postupně vychcípají. :-!
Tak to se těším na ty umrzlé :-):-):-):-) to budou takový demonstračky, že ten Venclplac bude muset být asi tak 315x větší, aby se tam ty lidi vešli :-):-):-)
A na radnici bude žádost o zábor místa na 9700 akcí za rok :-):-):-)
A až jim oznámí, že díky OZE bude kilowatka za 25 kč a stavební proud za 40-70 Kč :-):-):-):-) A ktomu bude chelba za 150 Kč a gumový rohlík za 15 a kilo verpřového za 250 a biosvíčková za 1900 :-):-):-)
A nájem s energiemi v komunistickým paneláku 3+1 za 19-27 000 Kč měsíčně
OZE cenu energie naopak zlevňují, viz zde https://app.electricitymap.org/zone/DE
Je to jediná možnost, jak se v EU vyhnout ekonomickému šoku z fosilní drahoty po stopnutí ruských surovin. S OZE pochopitelně souvisí i akumulace energie (baterie, vodík), aby záloha fosilními zdroji byla potřeba co nejméně.
Tvl, ty perlíš, boha to sou takové kecy že to nejde číst.
OZE, v realitě český kotliny fungují asi takhle, milý utopisto:
1) FVE tu v období říjen až únor nic nedává a nedostatečnou výrobu musíš něčím vykrýt, aktuálně je to POUZE uhlí a ruský plyn nebo předražený americký LNG, který ale nedokáže nahradit ten ruský protože tady není nai dost terminálů, ani lodí na jedho přepravu.Navíc musíš ty uhelky a plynkvky držet v permanentní pohotovosti - náklady na lidi co tam jen sedí a čekaj na povel.
2) abys vyrobil v české kotlině tolik energie z větrníků co HELMUT, musíš mít 3x tolik větrníků jak HELMUT. To ti řekne každej odborník na energetiku
3) bateriová úložiště která uloží vyrobenou energii na déle jak 30 h aktuálně neexistují a hodně dlouho existovat nebudou - UTOPIE. Navíc cena materiálů z kterých ta úložiště jsou raketově stoupá a stoupat bude.
4) Vodík je v plenkách a navíc elektrolýza vody potřebuje mrkay energie, kde jí vezmeš - UTOPIE
5) nákladní doprava nemá šanci přejít na elektriku ani vodík dříve jak za 20 let
Přibývá populistů v Evropě. Co na to říkáš, zelená kedlubno? POLSKO 🇵🇱
Snížilo DPH na pohonné hmoty z 23 na 8 % a DPH na základní potraviny na 0 %, plyn také 0 % a elektřina 5 %.
BELGIE 🇧🇪
Snížila DPH na elektřinu z 21 % na 6 % a taky dali jednorázovou slevu 100€ pro každou domácnost.
ŠPANĚLSKO 🇪🇸
Snížilo DPH na elektřinu z 21 % na 10 % už v červnu minulého roku.
BULHARSKO 🇧🇬
Zakázalo zvýšení cen, které chtěl energetický úřad. Od prosince až do konce března.
RAKOUSKO 🇦🇹
Pozastavuje ekologickou daň a vynakládá 1,7 miliardy eur na zmírnění dopadů stoupajících cen elektřiny. Každá domácnost má dostat 150 €.
VELKÁ BRITÁNIE 🇬🇧
Navýšila maximální sazbu za energie o 50 % a nejvíce zasažené rodiny dostaly slevu na dani až 5800 korun.
FRANCIE 🇫🇷
Limituje zvyšování cen elektřiny a vrací 100 eur šesti milionům domácností. Maximální zdražení cen energií jsou čtyři procenta.
Motoristům s nižšími a středními příjmy dala 100 €. To je asi polovina Francouzů.
NIZOZEMÍ 🇳🇱
Snížilo daně za energie pro domácnosti.
NORSKO 🇳🇴
Dotovalo účty za elektřinu sumou 20,04 miliardy korun.
MAĎARSKO 🇭🇺
Reguluje ceny potravin a zastropovalo ceny pro pohonné hmoty. Zavedli také limity na ceny energií a hypoték. Snížilo cenu u šesti základních potravin.
NĚMECKO 🇩🇪
Snížilo povinné odvody do fondů na obnovitelné zdroje a uvolnilo 3,17 miliard korun na pomoc nízkopříjmovým rodinám.
CHORVATSKO 🇭🇷
Snížilo DPH na plyn a tepelné energie z 25 % na 13 %, u plynu ještě dočasně na 5 %
Není energeticky propojená viz mapa ropovodu a plynovodů.....tedy myšleno tak, že lze zásobovat ty kteří mají zájem bez ohledu na odpor jiných sousedních v rámci Evropy. O to totiž Chazarům jde. Zamezit možnosti diverzifikace. :-!
Já se omlouvám, ale nevzbuzujete tady s Arese, WinDieselem atd vy odpor k elektromobilum?
Než někoho obvinis z nějaké špíny, tak bys měl zamest před vlastním prahem.
Ještě jsem nečetl, ze bys objektivně někde zhodnotil výhody elektromobilu, přidal něco ze svého spalovacího světa a okořenil to třeba hezkým názorem na FVE.
Většinou se snažíte vymyslet co nejvíce překroucené názvy pro elektromobily, přisuzujete jim vlastnosti domácích vysavačů a jejich majitele dáváte do jedné krabice s názvem “zelený mozek”, přičemž vám musí byt jasné, ze elektro si lidi kupuji prave kvůli zážitku a ne ekologii.
od doby, co vlezl Mahňůně do rekta tak hluboko, že mu z její pééérdele nekoukají ani nohy, stal se Don Nevíto jednou z Armaterasovitých identit.
Takže ano, JE vskutku TAK debiIní
a ruského palladia do chipů, taky ani gram ruského pliva do JE, a až ten chip přiveze z Tawianu a maljsie Korey nákladní boeing, vůbec nebude z ruského titanu.
Brusku okamžitě přejmnovat na Ukrajinský nástroj na úpravu a snižování tlouštky kovových materiálů, tzv UNUS-TKM, Ubrus přejmenovat na Hadr Stolowy, Elbrus na El-Ukraine apod.
A oprášíme stará bolševická hesla na nová, mdoerní Eurosvazácká :
Už víš bolševická kreaturo, že spolu s ukrajinci sem přitáhlo i tisíce muslimských migrantů?
A že budou mít úplně stejná práva jak ukrajinci, i když nemaj vůbec ukrajinské občanství?
No z těch 3 bych vybral asi Kiu, s ioniqem jsem jezdil, technicky dobrý, ale ten novoretro design mi nějak nejde pod fousy. Interiér je teda hroznej u všech, dvouramenný volanty nééé :no::no:
Aktuálně se jedná o akci "Trapnost roku", nic nového tyto auta nepřinášejí. Náročné na výrobu i uživatelsky. Pro většinou řidičů v Evropě nedostupné ani s dotacemi, tj o čem to svědčí? Že Evropa opravdu zeleně zblbla, a to včetně novinářů... :no:
Historie sahá až do roku 2004 - no teda!
Asi i proto mě tahle anketa nikdy moc nezajímala a větší prestiž mělo evropské auto roku... to sahá někam do šedesátek jestli se nepletu (auta jako Renault 16).
BTW... nechápu, že pokud jsou v hlavní soutěži ve finále tři EV a pak je samostatná kategorie EV aut, tak to nejsou stejný modely. Třeba eTron je ve finále Design, EV i Performance...
Asi bude na čase zavést kategorii Fosil car of the year :-)
Co urychlil? Konec spalovacích motorů? Prober se, na elektro auta nemá víc jak 80% evropské populace peníze a ten zbytek bude rád, když je bude moci vůbec nabít ;-) Státům bude chybět plyn a uhlí na její výrobu, pokud Německo nezmění rozhodnutí s jaderkami, tak to bude problém. Navíc vypadnou miliardy ze spotřební daně, hádej, kde je ty státy vezmou? :-[]
nerad Ti beru iluze, ale to se dřív akvarijní rybička naučí stepovat a had na kole jezdit, než by maňůňa / nemamterasu/ kylie vytvořili něco, co není vyslovená pit0m0st
To ne, jsou stále blbější, ale navíc přidává opakovaně vulgarity a osobní napadání. Snad to někdy zkusí i jinde než jen za klávesnicí a potom tu bude pár měsíců klid.
Sorry, chci si tady číst ideálně o autech a nechci se probírat podobnými výlevy. Tohle si řeš skrz SZ, poper se třeba s adminem za svůj názor, trochu se ale nad sebou zamysli.
Pokud máš nějaký problém, vyhledej fórum, kde se řeší politika a tam můžeš excelovat a nikdo tě nebude prudit za OT.
V Americe nás zemní plyn stojí jednu dvanáctinu toho, co platíme v Evropě, čpavek je v USA o desítky procent levnější a elektrická energie nás tam také stojí jen zlomek toho, co v EU,“ říká v rozhovoru pro SZ Byznys šéf skupiny Draslovka Pavel Brůžek.
Hele, Brůžek je taky kremrole a putinův agent a Dralovka je zbytečná fabrika a jak Petr Cibulka se svým siderickým kyvadélkem jasně dokázal, v ČR je k dnešku 10,6 milionu obyvatel a z toho je 12 milionů ruských zaporodanců a 14 milionů přímých agentů KGB
Tož co bys kurrwa chtěl, chlape jeden věčně nespokojená :D
POLSKO 🇵🇱
Snížilo DPH na pohonné hmoty z 23 na 8 % a DPH na základní potraviny na 0 %, plyn také 0 % a elektřina 5 %.
BELGIE 🇧🇪
Snížila DPH na elektřinu z 21 % na 6 % a taky dali jednorázovou slevu 100€ pro každou domácnost.
ŠPANĚLSKO 🇪🇸
Snížilo DPH na elektřinu z 21 % na 10 % už v červnu minulého roku.
BULHARSKO 🇧🇬
Zakázalo zvýšení cen, které chtěl energetický úřad. Od prosince až do konce března.
RAKOUSKO 🇦🇹
Pozastavuje ekologickou daň a vynakládá 1,7 miliardy eur na zmírnění dopadů stoupajících cen elektřiny. Každá domácnost má dostat 150 €.
VELKÁ BRITÁNIE 🇬🇧
Navýšila maximální sazbu za energie o 50 % a nejvíce zasažené rodiny dostaly slevu na dani až 5800 korun.
FRANCIE 🇫🇷
Limituje zvyšování cen elektřiny a vrací 100 eur šesti milionům domácností. Maximální zdražení cen energií jsou čtyři procenta.
Motoristům s nižšími a středními příjmy dala 100 €. To je asi polovina Francouzů.
NIZOZEMÍ 🇳🇱
Snížilo daně za energie pro domácnosti.
NORSKO 🇳🇴
Dotovalo účty za elektřinu sumou 20,04 miliardy korun.
MAĎARSKO 🇭🇺
Reguluje ceny potravin a zastropovalo ceny pro pohonné hmoty. Zavedli také limity na ceny energií a hypoték. Snížilo cenu u šesti základních potravin.
NĚMECKO 🇩🇪
Snížilo povinné odvody do fondů na obnovitelné zdroje a uvolnilo 3,17 miliard korun na pomoc nízkopříjmovým rodinám.
CHORVATSKO 🇭🇷
Snížilo DPH na plyn a tepelné energie z 25 % na 13 %, u plynu ještě dočasně na 5 %