Ceny pohonných hmot každý den překonávají historická maxima a jízda autem nebo přeprava zboží se výrazně prodražují. Šetření paliva je tedy v těchto dnech tématem číslo jedna.
Když pominu úplně blbě nafoukané pneu a auto plné bordelu, tak největší rozdíl vidím v řidiči. Se svým autem (turbo benzín 200kW) jsem jezdil běžně po ČR takovým svižnějším tempem (předpisově + 10%) za cca 8-9l. Když jsem jel na dovolenou, tak jsem věděl, že na té trase nemá smysl spěchat, protože rakušáci s oblibou blokují levý pruh. Takže tentokrát jsem jel 130km/h na tempomat (připadně pomaleji dle omezení) a využíval vyřazování automatu. I přes 45min stání před tunelem jsem dojel se spotřebou 6.9l. Nejlepší na tom je, že jsem celou cestu nikoho nezdržoval, na dálnici patřil spíše k těn rychlejším a ani manželka si nestěžovala, že se “táhnu jak smrad”.
ano, je to hodně o řidiči, ale auto to musí taktéž umožňovat. Jsou auta, kde se i ten nejlepší řidič nemůže dostat k normální spotřebě a pak jsou auta, kde to hlavně záleží na stylu jízdy, kdy jeden jede za 4 a druhý za 10.
auto patří do města, mezi městy je vlak a nejlepší je čím větší kolony, tím menší spotřeba. Motor když nezdechne v kolonách při popojíždách je blbé auto při výběru nebo v dnešní době si kupující mmyslí, že ty kolony nebudou. Končí zimní covid a lidi se do mhd nevrací ačkoliv se benzín zdražil, zdražilo se někde jízdní a už kraje připravují zdražení na červen. Přes velikonoce nabijte baterky, vytáhnou auta i ti co málo jezdí a jestli nemáte klimu na elektriku, tak si kupte prášky na hlavu.
Ty případy se budou zvětšovat i na nevyjímečnost, všichni nemají auto, auto na vlak nikdy mět nebude a už to poznali dost lidí. IDS prahy taky je lepší jak auto. Auto zůstane na vesnicích a menších městech, jinak jsou na VD určité slevy, průkazky atd. Jen malomocný třeba z moravy jede do prahy autem a takt vlaků a obsazenost jenom potvrzují moji teorii. No už řeší, že by člověk by měl pracovat tam aby do práce dojel do 15min, nad 15min, už je to osobní negramotnost.
Už jen z čistě ekonomického pohledu vyjde cesta vlakem dráž než auto, když spolu cestují aspoň dvě osoby. Nemluvě o časové ztrátě a faktu, že snad nikdo kromě železničářů necestuje mezi nádražími. Doprava na/z nádraží opět znamená další náklady, diskomfort a časovou ztrátu. Mimochodem, zde jste na webu věnovanému autům, tak se podle toho chovejte, za dotované vláčky můžete lobovat "mezi své" na k-reportu.
ty jsi uzavřenec, lhář a zpátečník....Podívej se na parkoviště u stanic a podívej se na takt třeba slováckýho expresa, leo expresa atd. A jinak ty jezdíš 1,10kč/km stejně rychle jak vlak? No ták, tohle ti zbaští jenom děcka a můžu tě upozornit, že tento web není jenom o osobních autech a vlak a auto je v demokratických státech propojený, jenom u nás komunisti tomuhle nepřáli a tak to dopadlo, třeba rušením vleček atd. Ty bys nejraději komunismus, špatný a drahý vlaky, sundej ty brýle a chovej se aby druzí se nemuseli po tobě uskromnovat. Podívej se třeba do německa, francie, itálii, tam by na tebe vhodili síť.
Je to dvouciferný omezenec, vždy se uzavře do nějakého názoru a pak jede hlava nehlava, bez ohedu na matematiku, logické argumenty prostě nic. Všechno začne kroutit a ohýbat aby mu to zapadalo a jak nastíníš jinou variantu dostává záchvaty.
no a vy dva počítáte jednociferně-jenom auto a vy se neuzavíráte jako jedinec, ale voláte na poplach a přijde druhý co nemá svůj dvouciferný názor ale toho druhýho, prostě ovečka. ACE. ještě jsi měl říci, že jsem železničář, to je jedno jaký, GUTEX žije v komunismu a co řekne to platí a ACE skáče jak píská.
ty prosímtě, ty platíš z daní všechny železničáře, uvědom si, že už není komunismus, vždyť ty nevíš ani základy dopravy v čr a komunisticky si myslíš, že ten v červené čepici je pracovníkem čd. :D
Já mám in-kartu v telefonu jak mnoho lidí, ale nemám žádnou placenou aplikaci, chápeš to komunistickéj policajte, mně vyká jen policajti a pěkně ses vyvrbil. A na závěr, trolejbusáci pracují v drážním kapitalismu a vy komunisti chce jich chtěli vymazat z republiky. Jezdím vlakem tak jedenkrát, dvakrát za rok.
1) Kdo bydlí v Ostravě, Olomouci, nebo jiném městě, odkud jede přímý spoj do Prahy každou hodinu nebo i častěji, tak jo. Já bydlím pár kilometrů od hlavní trati a už je to problém, protože je to na dva či většinou tři přestupy a je to v ideálním případě o hodinu delší než jízda autem. Stačí nějaké zpoždění, ujede přípoj a je to cesta na půl dne. Jde samozřejmě jet autem do nějaké stanice, odkud je lepší spojení, jenže tam bývá problém u nádraží zaparkovat.
2) Čím dražší poměr cen bydlení k dopravě bude, tím více se bude za prací dojíždět. Vyloženě nemožné je to u Prahy, do které se další statisíce pracovníků prostě nevlezou.
Roční lítačku vyuziju tak jednou týdně, I když jezdím po Praze denně. Ono je totiž potřeba z centra třeba vyrazit mimo Prahu. Takze ta roční mně vychází na cca 70kc denně. A to za jednu cestu tam a zpět do centra dám autem míň. O jednorazovem jízdném ani nemluvím.
Ano, funguje. Dělám to tak, že nastavím aktivní tempomat třeba na 100 km/h a nejmenší vzdálenost. Mám tak jistotu, že auto bude reagovat za mě. Nevýhodou je, že někteří kamioňáci jedou v obci 80-90, to pak je o řidičák. Dál z nich padá různý bordel. Ale není nad jízdu po volné silnici za pěkného počasí, “na pohodu”.
hlavně výběr, nejlepší je to znát u motorek, jedou spolu v koloně a některý staví u každé pumpy a někdo tankuje až doma. Někdo se směje výkonu slabého auta, ale šestiválec jezdí po městě na stejný výkon, stejnou rychlostí, ale větší spotřebou.
Z několika důvodů:
1. Elementární znalosti z fyziky Ti musí jasně říci, že je ten článek nesmysl
2. Lidem tohle "radit" je zoufalost
3. Zastírání příčiny pomocí takovýchto blbostí je aktivisimus :-!
Rozprava o zásadách úspornej jazdy ešte nikomu neuškodila. Niečo z článku platí, niečo nemusí, však neskúšaj, keď sa Ti to nepáči. Tých nepresných, alebo vyslovene zavádzajúcich informácií býva v článkoch z dielne acz podstatne viac, toto ešte ujde. ;-) Mne sa aspoň tá tendencia ubrať plyn a spomaliť páči, na našich cestách často najviac šliapu na plyn tí najmenej schopní a celkovo upokojenie sa za volantom, hlavne v meste, kde to na spotrebe (aj na nervoch) spoznáš najviac, ešte nikomu neuškodilo. Zatiaľ som rozvážnejšou a plynulejšou jazdou po meste nestratil viac, ako jedno-dve státia na semaforoch, a to vpohode oželiem. A že po Bratislave niečo najazdím...
za jídlo šetřím, že vybírám hospody, třeba kolega chodí kde je to o 45kč dražší.
Přeci Hřib říkal, že vlastnit auto není podloženo ničím a nemůžou všichni společně vyjet,
S peknymi techn.vysvetleniami.
Akurat s tym vyradovanim automatu nie som vobec stotozneny, obzvlast pri vyssich rychlostiach. Aj ked toto bolo evidentne zamerane na dvojspojky.
Ale v tejto komunite, kde je skoro kazdy pretekarom, potrebuje mat 0-100 pod 6, kvoli "bezpecnemu" (alias agresivnemu) predbiehaniu, limit na 180km/h je brutalne obmedzjuci, takyto clanok asi vyznam nema :-[]
Ja to jeste necetl, tam vazne radi davat automat na neutral za jizdy ?!!! To je dobra hovadina, to bych svym autum neudelal a nejsem si ani jist, ze to bez brzdy pujde (dvouspojka a hydromenic).
Jinak klic k usporne jizde je plynulost - predvidani … tak jednoduche to je
To som skusal, az ked nefungovala prevodovka, tak som sa snazil zistit, co s tym je. Uplne v pohode sa vyradi aj zaradi. Tam chyba nebola :-) Inak BMW si plachti samo, ked uzna za vhodne, ze to znizi spotrebu. Fakt nevidim dovod zasahovat do automatickej prevodovky.
Co je za problém s neutralem za jízdy? :-[]
Klidně to tam dám 100x za cestu, kdyz by se mi chtělo kvedlat automatem. A dám ruku do ohně, že převodovce to bude šumák a nic ji to dělat nebude. :D
Mně přišlo, že to bylo zaměřeno na klasické planetové automaty s měničem, kde jsem si doposud také myslel, že za jízdy se tam nemá řadit "neutrál".
Většina tzv. dvouspojek jsou manuální převodovky s robotizovaným řazením a tam bych si dovolil tipovat, že u nich lze za jízdy zařadit skutečný neutrál jako u manuálu.
Taky bych řekl, že u robotizovane převodovky se klidně může dát neutral. Prostě se rozepne spojka na obou hřídelích.
To je tak, když někdo dvouspojku se snaží povýšit nad robota.
Teď se objevilo dost lepičů, kteří mi jedou za dodávkou, ač by mě mohli kdykoliv předjet. Spousta aut jede pomalu,že brzdí i kamióny, někteří řidiči zrychlují na limit snad věčnost
Predísť dodávku? Neblázni, však dodávky sú obvykle na ceste najrýchlejšie. Nalepiť sa na dodávku je niečo podobné ako nalepiť sa na kamión - akurát je to rýchlejšie, s menším rizikom, že chytíš do čelného skla kameň alebo nejaký bordel z cesty ako pri kamióne, a palivo sa šetrí tiež, dodávka tiež dobre rozráža vzduch. :D
..za litr si Cesi mohou koupit vic litru benzinu nez pred deseti nebo dvaceti lety diky rostouci kupni sile. A prece se najdou taci, co budou remcat a nesmyslne zdrzovat ostatni bezduvodne pomalou jizdou, aby usetrili nula nula prd.
Kupní síla není jen cena produktu x průměrný plat. Takto omezené vnímání je bohapustá demagogie. Kupní síla je mj. o tom, kolik peněz máš reálně k dispozici. Kolik % příjmu byly před 20ti lety nezbytné náklady na bydlení?!? Co?? Kolik % platu stály energie?!? Za co tehdy člověk musel platit, resp. tehdy platit nemusel a dnes musí!!! Ekodaně, modré zóny atd. atd.
Pred 20 lety me naklady na bydleni tvorili 40 procent meho platu. Dnes necelych 5 procent pri 4x tolik metrech ctvrecnich obytne plochy. Elektrina mi za posledni dva roky zdrazila o 25 procent, cili zadna apokalypsa a to predtim 5 let v rade naklady na el. energii u me klesaly. 30 korun za hodinu stani v modre zone je hodne? (ted zamerne neresim obecnou nesmyslnost existence modrych zon) - nedam si v hospode jedno pivo a muzu dve hodiny parkovat. Realne jsme nikdy nemeli lepe a i 100Kc za litr benzinu je naprosto v pohode cena. To neni zadna demagogie, to je tvrdy fakt podlozeny realnymi cisly.
Díky za objasnění. Zapomněl jsem že se bavím s arogantním pohrdavým kreté_nem :-! Jen bych ti připomněl že ti neschopní a líní lidi zajišťují tvůj běžný život a bez těchto líných a neschopnych lidí by jsi nepřežil ani jeden den.
Mas to v hlave zjevne nejak pomotane. Neschopni a lini mi rozhodne zivot nezajistuji. Ti sedi doma a breci u internetu. Ty tady hloupe "argumentujes" emocemi, ja mam sva tvrzeni postavena na konkretnich cislech. To neokecas.
Prelozeno tak, abys to pochopil. Dnes si i pri cene 48 Kc/l coz byl strop, prumerny cech koupi dvojnasobne mnozstvi benzinu nez pred dvaceti lety.
Kolik procent dosahlo na prumernou mzdu je uplne jedno. To cislo bude velmi podobne jak pred vdaceti lety. Dulezitejsi je median, dohledej si ho a mas odpoved.
Tvoje inteligence je opravdu absolutní nula. Tohle co píšeš je samo o sobě bez souvsostí jen bohapustá demagogie. To jsem ti napsal hned v prvním příspěvku.
A ty jen pokračuješ v téhle demagoii... :no::no::no:
Tvl, to snad nemyslis vazne? Umis pocitat? Benzin stal tehdy 28 Kc. Vzdyt jenom potvrzujes, to co jsem napsal. Proc se porad dokola strilis do nohy? To je moc snadne, tohle me fakt neba...
Ja nevim, co znamenaji? Kamo, vzdyt ty mi tu nabijis esa, potvrzujes to, co jsem napsal nahore a ani ti to nedochazi, protoze ti delaji problemy zakladni pocty. To je nudaaaa...
No nic, tady uz je zjevne hotovo a dal uz to nema cenu.
Nic proti, nadavas tu na luzu a hlupaky, ale inteligentni clovek, i ten sebebohatsi, by si nepřál platit za neco 3x tolik jen tak z plezíru… viz tve komentare i nize…
Timhle me nedojmes, promin. Ja castecne navazuji na diskusi pod jinym clankem, kde kremloboti skuhrali nad cenami benzinu a ze by se melo putinovi ustoupit. Ja naopak tvrdim, ze se melo zakrocit mnohem tvrdeji a odriznout ho od prijmu za ropu i plyn hned a uplne, i kdyz by to znamenalo ceny za benzin treba i tech 100 korun. Takze zadne z pleziru, pouze jsi neznal/nechapal vsechny souvislosi.
Prazdne silnice by byla alepson jedna pozitivni vec na tom celem pruseru, ktery ten zakomplexovany skrcek v kremlu zpusobil.
Nemam v úmyslu tě dojímat, jen pokuazuji na lehky paradox v tom, co píšeš… kratkodoby nárůst cen je akceptovatelny, ale z dlouhodobeho hlediska by se to dotklo mnohem vice lidí (samozrejme je otazka, jestli by litr stal jen to 50 a nebo 150…) … ale ja se tehle diskuze nechci účasnit, má poznámka se týkala jen tvého přání o ceně…
Pokud by to znamenalo jeho pád, tak si taky priplatim rad…
"Pokud by to znamenalo jeho pád, tak si taky priplatim rad…"
Ano to jsou presne moje slova z te vedlejsi diskuse, na kterou jsem volne navazoval. A zamerne provokativne, na to kremloboti (ona zminovana tupa luza) totiz slysi...;-)
Zcela to potvrzuje to co tvrdím. Zásadní problém nejsou čerpadláři jako takoví. Celky systém hlášení co vymyslel Fiala s neschopnými poskoky je absolutně k ničemu.
Problém je rafinerka + distribuce. Zásadní je vliv Čepra, zásadí je to že stát nekoná. :-!
O jake pomoci to mluvis? Do pr*dele, proc tady furt nekdo ma potrebu natahovat ruce pro penize od statu, jakmile vic sprchne, je sucho, je teplo, je zima, foukne vitr, neco se posere atd... mezi lidma je penez jako sr4cek a od dobroty uz nevdi co by. Bures rozhazel 2 biliony korun, ale furt bude nekdo brecet, ze ma malo.
Trh to vyresi sam, mame tu konkurenci, ceny jdou dolu.
Pak nema byt tak prebujely statni aparat. Kdyby se kazdy staral o sebe, prevzal zodpovednost za svuj zivot a necekal furt, ze mu nekdo neco da, jak bychom se meli dobre.
:D To je tak tupa demagogie. z 99 procent jsou to prave ti nechopni a lini. Vis jak se ta cisla pocitaji? Vis h0vno. Jsou to nemakacenka na socilanich davkach. Co tam mas dal?
Ano, za tim si stojim. Lini, neschopni, hloupi nymandi - tupa luza. Tak je to v kazdem narode. To neni nic noveho ani prekvapiveho. Tak to vzdycky bylo a bude. Nevim, proc te to tak poburuje.
https://www.westga.edu/academics/research/vrc/assets/docs/the_normal_distribution_notes.pdf
Btw. tech hloupych je vic nez ctvrtina, jsou vsak mezi nimi takovi, kteri nejsou lini a neschopni, ale nemaji problem tvrde makat a neremcat. Takovych si vazim o to vic.
Takze jeste jednou - ti neschopni a lini sedi doma na davkach a ja je zivim ze svych dani. Temi co makaji nepohrdam ani nahodou, tech si vazim, protoze to maji v zivote mnohem tezsi, nez treba ja, jasne to pisu.
Tak se prober a podívej se kolik reálně berou ti co pracuji!!! Zamysli se kolik % dnes dáváme na bydlení a kolik % to bylo před deseti, 15, 20 lety!!! Atd.
Jen jsi porovnal průměrnou mzdu vs. cena za litr. A uvedl kolik jsi bral ty, ale bez ohledu na to že bys uvedl své zaměstnání a náplň práce před 20 lety a dnes.
To je vše co jsi dokázal. Vypovídací hodnota nula.
Btw. ja vim, ze pro tebe to bude novinka, ale za ceny paliv mohou predevsim vsichni ti tupci, co jezdili na pumpy s kanystrama a sudama, a vyhnali tak ceny vyz, nez by realne stoupli, kdyby nebyli uplne vypatlani.
Když tam jezdili s kanystrama, o kolik se tedy zvedla výtoč aby to tak extrémně vyhnalo cenu???
Navíc asi nevíš, že naopak mnozí jezdili s těma kanystrama radši do zahraničí že!!!
Navíc já poukazuji na zcela něco jiného především. A to na výrazně pomalé zlevňování proti rychlému zdražení že... No, to je evidentně nad tvoje rozumové schopnosti.
Pokud nekdo jel z Prahy tankovat do zahranici, tak je de*il. Ja mluvim o tom, co se delo a co jsem videl na pumpach u nas. Tvl, dnes fakt nemas svuj den. Nema to cenu.
Fakt 1: cely cas mluvim o svych vlastnich zkusenostech
Fakt 2: bydlim v Praze
Fakt 3: tankuji (prevazne) v Praze
Fakt 4: vsechny ty cur4ky se sudy a kanystry, o kterych jsem psal, jsem videl osobne
Fakt 5: Vsechny ty cur4ky, o kterych jsem psal, jsem videl na uzemi CR
Na techto 5 faktu mi ty protiargumentujes tim, ze s kanystrama lide jezdili do zahranici. Ale ja predvadim frasku. Ano, dnes ti to nepali vubec, dovolim si rict, ze dnes intelektualne spadas do kategorie de8il. Mej se...
Za mě celý článek o ničem. Tohle téma je dokonale vyhořelé. Je to jako řešit v roce 2022 proč je země kulatá a jestli se opravdu točí.
Na to jak jezdit úsporně platilo, platí a vždy bude platit jedno- STAČÍ JEZDIT PLYNULE. Všechno ostatní jsou jen drobná smítka, snad kromě hagusů a rakví. Ale to snad je naprosto zjevné.
Když vidím neschopné a tupé lidi co mezi křižovatkami honí každou vteřinu, aby stejně na další křižovatce museli brzdit a stejně tam budou čekat, tak tohle mluví za vše. Jezdit plynule, umět číst provoz a dopravní situaci je alfou a omegou. Tohle platilo, platí a vždy bude platit. Ty stovky slov kolem jsou jen zbytečná omáčka :-!
Co ja viem, skusal som plynule okolo 170 na dialnici a nejake extra usporne to nebolo :-) Na druhej strane, pri takej 110ke a neplynulej jazde, ked sa treba vyhybat kamionom a uhybat rychlejsim autam, to bolo uspornejsie. Ale samozrejme, plati to a vzdy bude platit :-) Aj na tej krizovatke v meste, plynulost je zaklad, ale vela ludi ide pomalsie a ti posledni nestihnu semafor a uz je po plynulosti.
jo je to znát, ale neřadil bych lidi mezi socky za tohle. Socka nemá na auto.
Aspoň se sníží spotřeba ropy. Já bych ty ceny nechal, možná ještě zvýšil o trochu. Na silnicích najednou není tolik agresivity.
Aut na silnicich neubylo, provoz se ale zpomalil. Je to otravne. Chtelo by to ceny benzinu takove, aby alespon tretina ridicu vubec nevyjela - 80-90 Kc za litr. To by byla na silnicich jina pohoda.
já definuji socku tak, že není vlastník auta, do skupiny socek se vejdou i ti, co nemají škodovku. Socka je teoreticky i vysokoškolák a ten, co bydlí v paneláku a nemá svoje parkovací místo, tudíž parkuje na něčím pozemku, který nevlastní.
Protože přestaly na konci milénia z důvodu masového automobilismu, ke kterému jsme se dostali až po 10 letech od komunismu. Kdyz jsem jezdil na základku, autobus jezdil každou hodinu. Kdyz na střední, už to bylo jen 2x dopoledne a 3x odpoledne no a teď to tam je 2x denně, ráno a večer. A proč tomu tak je? Protože teď už má každý auto a nikdo autobusem nejezdi. Je příležitost zase autobusy nasadit. Ano není to tak komfortní, ale je to dostupné. To o autech možná brzy nebude možno říct.
to bylo dané aji fabrikama, které nedělají na dvě směny a ještě nedostatkem řidičů, u nás končil autobus ve vesnici, kde šofér bydlel. U nás je chyba, že jsme se nevydali po vzoru rakouska a mět autobus pro lidi a poštu, přitom čsad byl jak pošta státní podnik a rozkrádání čsad ve velkým to odnesli a zaplatili lidé z vesnic, zloději vyžadovali od starostů výpalné, jinak nebudou zastavovat nebo zajíždět, jinde v čr to platil kraj až změna ve zlínským kraji přinesla změnu. Sice dva majitelé jsou ve věznici a třetího to tam čeká, ale kraj přitvrdil a změna je poznat.
Praveze to je logicke, kto ide rychlejsie ako 100, moze si rovno dat Z na auto. V tejto situacii setrim aj ja. Ale nikdy som nebol taky unaveny, ako ist pomaly so spalovacim autom. Trosku zacinam chapat tych ludi, co si musia robit prestavky po 200 km :-)
Áno, a auto nedrží v pruhoch, únava a hroziaci mikrospánok ma vyľakal. Trošku som zrýchlil a všetko v pohode, dokonca aj bezpečnosť bola lepšia. Len ta spotreba. Ale 6.2 písalo, minule 7.4. Zajtra idem asi zas.
Proč divné? Při pomalé jízdě je to prostě nuda. Ověřeno znova dnes. Přesun do Alp. Po dálnici v CZ a A do Salcburku standardních pochodových 145. Pak přijde rakouský Kufstein a jejich pomatené IG-L. A po krásné dálnici se vleces stovkou jako po německé okresce. Jo, možná jsem jel o dva litry (20%) úsporněji, ale upřímně, je mi to ukradené. Před 22 lety jsem s třetinovým platem tankoval první nádrž za 26, dnešních 42 je v tomto kontextu pořád směšné.
To same Svedsko nebo Norsko - nadherne silnice, 800 km pred tebou a vis, ze to nedas pod 8 hodin (spis tak 10 kvuli prestavkam), za volantem usinas a rikas si - priste na to prdim a radeji poletim. Absolvoval jsem celkem 3x (teda vlastnbe pokud beru tam a zpet tak 6x) a letos se tam chystam znova, tentokrat vsak uz asi fakt radeji letadlem.
Nie len socky. Takychto je prekvapujuco vela medzi majitelmi elektro-vehiklov. Ma sice Teslu-S, ale ked vylezie na dialnicu, nastavi 100, aby sa vobec dostal po dalsiu nabijacku...
"Velké SUV s pohonem všech kol a automatem rozhodně není z pohledu spotřeby do města ideálním vozem."
A proto s takovým autem jezdím po městě s nižší spotřebou než cca 90% ostatních aut, a to i A segmentu. Pokud nemá HEV, na spotřebu 4,5l po Praze i ve špičce se nic nedostane.
Už tie drahšie, v cene veľkého suv hybridu plus pár tisíc zvládnu niečo aj mimo mesta. Samozrejme, nie vyslovene denné diaľky, ale na to sa tiež hybrid nekupuje. Nejak tie toyoty na diaľnici do kopca brzdia, dnes som šiel za dvomi, ideme dlhé kilometre za sebou tempomat 130 a zrazu príde kopec, začne spomaľovať. Obehnem ho konštantných 130 a zrazu ma dole kopcom obieha a zaradí sa pred mňa. To sa stalo 2x. Žeby fakt mali hore kopcom ten vysávač?
Ano to souhlasim. A ještě za míň, konkrétně za 2.5 ( v létě). Ale to pak mame zavádějící větu. Protoze SUV 4x4, automat jezdi po městě za méně než cca 99% C segmentu
Zbytečně slovíčkaříme. Drtivá většina SUV 4x4 v automatu nejezdí po městě 4,5 litru. Takže se to dá zevšeobecnit. Chytrý člověk pochopí kontext sdělení.
Ne je to nesmysl, protoze podle první věty se zevseobecnuje na pohony, který prostě jsou horší i v klasické karoserii, která to jen lépe maskuje. Jen tak mimochodem, SUV taktéž nemam rád, ale dnes už není kombik, kam by se vešly 3 velké dětské sedačky.
Pokud to zúžíš jen na spotřebu paliva, tak samozřejmě ano.
Druhou věcí je, že celkově vzato spotřebováváš více přírodních zdrojů než někdo, kdo jezdí po městě v miniautě.
A právě proto jsem po dlouhém dilematu usoudil, že budu jezdit s SUV, 4x4, automat po městě a trápit mne to nebude. Spousta lidí se možná kvůli tomu opupinkuje, ale je mi to jedno, protože i v tom městě vytvářím méně emisi než oni ve svých autech.
Je fajn si pikazdy pripomenout a zrovna v dnesni dobe, jak jezdit nejen usporne, ale i bezpecne. Plynulost a predvidavost. A doufam ze SUV pomalu zmizi ze silnic a kombi se vrati.
To doufáš marně. Současná SUV jsou jenom návrat k normální velikosti automobilu. A kombi by musela vypadat asi jako před cca čtyřiceti lety, s kolmou zadní stěnou. Ta dnešní se splývavou zádí nemají smysl.
Vidím ještě jeden problém testování v článku. Nejen vysoká stavba v případě Dacie, ale i motorizace testovaných vozů s dnes podprůměrným výkonem, znamená mnohem větší rozdíl spotřeby při mírně vyšší rychlosti. No a jak už zde mnozí zmiňují, tak základem úsporné jízdy je opravdu plynulost, to platí pro libovolný výkon ovšem s přímou úměrou.
Rychlost vs.spotřeba je zásadní faktor. Aerodynamicky odpor roste s druhou mocninou rychlosti. V praxi si můžete na youtube najít video se Seatem Leon 5F 1.4 TSI 90 kW (r.v. 2014), kde je to hezky ukázáno. Dovolím si vypsat naměřená data (tachometrová rychlost v km/h vs. okamžitá spotřeba dle palubního počítače v l/100 km). Samozřejmě, muselo by se udělat více měření, aby to bylo přesnější a zkalibrovat palubní počítač, ale i tak to jasně ukazuje vliv rychlosti. Mám pozdější 92 kW verzi a ta čísla můžu plus minus potvrdit.
80-3,9
90-4,5
100-4,5
110-4,8
120-5,7
130-6,1
140-7,2
150-8,1
160-8,4
170-10,0
Co se týče klimatizace, nelze plně souhlasit. Záleží na typu klimatizace. To, co je napsáno v článku, platí pro starší typy kompresorů připojovaných přes spojku.
Třeba u Fabie prvnéí generace byl už kompresor bez spojky s proměnným výkonem. Kompresor klimatizace tam běžel neustále, ale při vypnutím tlačítku A/C na minimální výkon, čímž se zajišťovalo promazávání celého systému. Když se zapnulo tlačítko A/C, tak si řidicí jednotka poloautomatické klimatizace Climatic sama určovala, jaký výkon kompresoru je potřeba, aby se dosáhlo požadované teploty v interiéru. V praxi to znamenalo, že třeba v létě, když člověk sedl do rozpáleného auta a zmáčknul tlačítko A/C, byla spotřeba výrazně zvýšená, klidně i o 1l/100km, ale jakmile se interiér vychladil, byl nárůst spotřeby zanedbatelný, bylo to méně než 0,2 l/100 km. Co však zvyšovalo spotřebu klimatizace, bylo ubývající médium klimatizace. Čím méně ho bylo, tím více musel kompresor pracovat, aby auto vychladil.
měla klimu na čudl nebo neměla vůbec a potom climatic, na tych kolečkách byly stupně a pod tím dva čudle-kompresor a cirkulace. Že ty jsi šetřílek a nekupuješ výbavu je vedlejší .
je to celkově obrovské číslo.
Schválně teď jezdím míň a když už, tak pomaleji (ne brzda provozu opravdu nejsem) a jen tou pomalejší (plynule jsem jezdil vždycky) snížím spotřebu o nějakých 15-20%. Přitom časově jsou to jednotky minut.
A ne kvůli penězům (ty jsou mi celkem jedno, za PHM utrácím v poměru ke všemu ostatnímu drobné), ale kvůli spotřebě paliv jako takové. A tohle může udělat v podstatě každý. Teda asi kromě kamionů, ty už to mají zoptimalizované dlouhodobě. Když ale vidím dodávky s čelní plochou autobusu lítat v levém 150, tak to moc nechápu...