Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jezdíme úsporně: Jak ušetřit palivo, ale nezničit si auto?

Ceny pohonných hmot každý den překonávají historická maxima a jízda autem nebo přeprava zboží se výrazně prodražují. Šetření paliva je tedy v těchto dnech tématem číslo jedna.
Zpět na článek
19. 3. 2022 08:46
19. 3. 2022 08:57
19. 3. 2022 10:41
19. 3. 2022 13:44
19. 3. 2022 14:53
19. 3. 2022 13:48
19. 3. 2022 15:52
19. 3. 2022 10:43
19. 3. 2022 10:51
19. 3. 2022 11:15
19. 3. 2022 16:52
19. 3. 2022 13:24
19. 3. 2022 16:53
19. 3. 2022 18:41
19. 3. 2022 23:52
19. 3. 2022 19:53
19. 3. 2022 08:50
19. 3. 2022 09:34
19. 3. 2022 11:18
19. 3. 2022 11:31
19. 3. 2022 09:48
19. 3. 2022 17:15
19. 3. 2022 09:54
19. 3. 2022 11:01
19. 3. 2022 16:55
19. 3. 2022 19:59
Avatar - poterienko
19. 3. 2022 08:43
Řidič - ten za vše může
Když pominu úplně blbě nafoukané pneu a auto plné bordelu, tak největší rozdíl vidím v řidiči. Se svým autem (turbo benzín 200kW) jsem jezdil běžně po ČR takovým svižnějším tempem (předpisově + 10%) za cca 8-9l. Když jsem jel na dovolenou, tak jsem věděl, že na té trase nemá smysl spěchat, protože rakušáci s oblibou blokují levý pruh. Takže tentokrát jsem jel 130km/h na tempomat (připadně pomaleji dle omezení) a využíval vyřazování automatu. I přes 45min stání před tunelem jsem dojel se spotřebou 6.9l. Nejlepší na tom je, že jsem celou cestu nikoho nezdržoval, na dálnici patřil spíše k těn rychlejším a ani manželka si nestěžovala, že se “táhnu jak smrad”.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Mikesus
19. 3. 2022 10:55
Re: Řidič - ten za vše může
ano, je to hodně o řidiči, ale auto to musí taktéž umožňovat. Jsou auta, kde se i ten nejlepší řidič nemůže dostat k normální spotřebě a pak jsou auta, kde to hlavně záleží na stylu jízdy, kdy jeden jede za 4 a druhý za 10.
Avatar - zaplosak
19. 3. 2022 11:23
Re: Řidič - ten za vše může
Vyřazování automatu - to jako fakt?
To já mám svou převodovku rád... :D
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2022 13:46
Re: Řidič - ten za vše může
Předpokládám, že myslí plachtění.
19. 3. 2022 20:13
Re: Řidič - ten za vše může
“ využíval vyřazování automatu” znamena plachtenie, alebo si to znasilnoval radenim do “N”?
Avatar - poterienko
19. 3. 2022 20:22
Re: Řidič - ten za vše může
Plachtění samozřejmě.
19. 3. 2022 20:18
Re: Řidič - ten za vše může
No ja mam naftu 84 kw a styl jazdy ktory popisujes jazdim za 4,8 nafty.
Avatar - petr petrumr
19. 3. 2022 08:46
hybrid
auto patří do města, mezi městy je vlak a nejlepší je čím větší kolony, tím menší spotřeba. Motor když nezdechne v kolonách při popojíždách je blbé auto při výběru nebo v dnešní době si kupující mmyslí, že ty kolony nebudou. Končí zimní covid a lidi se do mhd nevrací ačkoliv se benzín zdražil, zdražilo se někde jízdní a už kraje připravují zdražení na červen. Přes velikonoce nabijte baterky, vytáhnou auta i ti co málo jezdí a jestli nemáte klimu na elektriku, tak si kupte prášky na hlavu.
Rozbalit vlákno
25
19. 3. 2022 08:57
Re: hybrid
Proč bych měl platit více, za pomalejší, dražší a méně komfortní dopravu? To fakt dává smysl jen ve výjmečných případech.
Avatar - petr petrumr
19. 3. 2022 09:20
Re: hybrid
Ty případy se budou zvětšovat i na nevyjímečnost, všichni nemají auto, auto na vlak nikdy mět nebude a už to poznali dost lidí. IDS prahy taky je lepší jak auto. Auto zůstane na vesnicích a menších městech, jinak jsou na VD určité slevy, průkazky atd. Jen malomocný třeba z moravy jede do prahy autem a takt vlaků a obsazenost jenom potvrzují moji teorii. No už řeší, že by člověk by měl pracovat tam aby do práce dojel do 15min, nad 15min, už je to osobní negramotnost.
19. 3. 2022 10:41
Re: hybrid
Už jen z čistě ekonomického pohledu vyjde cesta vlakem dráž než auto, když spolu cestují aspoň dvě osoby. Nemluvě o časové ztrátě a faktu, že snad nikdo kromě železničářů necestuje mezi nádražími. Doprava na/z nádraží opět znamená další náklady, diskomfort a časovou ztrátu. Mimochodem, zde jste na webu věnovanému autům, tak se podle toho chovejte, za dotované vláčky můžete lobovat "mezi své" na k-reportu.
Avatar - petr petrumr
19. 3. 2022 12:20
Re: hybrid
ty jsi uzavřenec, lhář a zpátečník....Podívej se na parkoviště u stanic a podívej se na takt třeba slováckýho expresa, leo expresa atd. A jinak ty jezdíš 1,10kč/km stejně rychle jak vlak? No ták, tohle ti zbaští jenom děcka a můžu tě upozornit, že tento web není jenom o osobních autech a vlak a auto je v demokratických státech propojený, jenom u nás komunisti tomuhle nepřáli a tak to dopadlo, třeba rušením vleček atd. Ty bys nejraději komunismus, špatný a drahý vlaky, sundej ty brýle a chovej se aby druzí se nemuseli po tobě uskromnovat. Podívej se třeba do německa, francie, itálii, tam by na tebe vhodili síť.
19. 3. 2022 13:44
Re: hybrid
Znova opakuji, chovejte se slušně pane železničáři, a uvědomte si, kdo vás živí, abyste mohli vůbec existovat v tom dotovaném drážním socialismu :no:
19. 3. 2022 14:53
Re: hybrid
Je to dvouciferný omezenec, vždy se uzavře do nějakého názoru a pak jede hlava nehlava, bez ohedu na matematiku, logické argumenty prostě nic. Všechno začne kroutit a ohýbat aby mu to zapadalo a jak nastíníš jinou variantu dostává záchvaty.
Avatar - petr petrumr
19. 3. 2022 16:43
Re: hybrid
no a vy dva počítáte jednociferně-jenom auto a vy se neuzavíráte jako jedinec, ale voláte na poplach a přijde druhý co nemá svůj dvouciferný názor ale toho druhýho, prostě ovečka. ACE. ještě jsi měl říci, že jsem železničář, to je jedno jaký, GUTEX žije v komunismu a co řekne to platí a ACE skáče jak píská.
Avatar - petr petrumr
19. 3. 2022 17:29
Re: hybrid
ty prosímtě, ty platíš z daní všechny železničáře, uvědom si, že už není komunismus, vždyť ty nevíš ani základy dopravy v čr a komunisticky si myslíš, že ten v červené čepici je pracovníkem čd. :D
Já mám in-kartu v telefonu jak mnoho lidí, ale nemám žádnou placenou aplikaci, chápeš to komunistickéj policajte, mně vyká jen policajti a pěkně ses vyvrbil. A na závěr, trolejbusáci pracují v drážním kapitalismu a vy komunisti chce jich chtěli vymazat z republiky. Jezdím vlakem tak jedenkrát, dvakrát za rok.
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2022 13:48
Re: hybrid
Vlak je úplně k ničemu, když potřebuji se třemi cestovními taškami odjet na víkend a nejlépe se i třeba někam podívat.
19. 3. 2022 15:52
Re: hybrid
1) Kdo bydlí v Ostravě, Olomouci, nebo jiném městě, odkud jede přímý spoj do Prahy každou hodinu nebo i častěji, tak jo. Já bydlím pár kilometrů od hlavní trati a už je to problém, protože je to na dva či většinou tři přestupy a je to v ideálním případě o hodinu delší než jízda autem. Stačí nějaké zpoždění, ujede přípoj a je to cesta na půl dne. Jde samozřejmě jet autem do nějaké stanice, odkud je lepší spojení, jenže tam bývá problém u nádraží zaparkovat.
2) Čím dražší poměr cen bydlení k dopravě bude, tím více se bude za prací dojíždět. Vyloženě nemožné je to u Prahy, do které se další statisíce pracovníků prostě nevlezou.
Avatar - Ozzman
19. 3. 2022 10:43
Re: hybrid
Do mesta patri metro…. Jo aha, ty si z Moravy :-[]
Avatar - Mikesus
19. 3. 2022 10:51
Re: hybrid
Až bude metro levnější, tak budu jezdit MHD. Ale dokud pro mne bude přesun po městě levnější autem než MHD, budu jezdit autem.
Avatar - Ozzman
19. 3. 2022 11:15
Re: hybrid
10kc na den je hodne ?:D a kilometry neomezeny
Avatar - petr petrumr
19. 3. 2022 12:56
Re: hybrid
a turisti si koupí na 72hod a mají to i na lanovku, lod, autobus, tramvaj, trolejbus, vlak....
Avatar - Mikesus
19. 3. 2022 16:52
Re: hybrid
Roční lítačku vyuziju tak jednou týdně, I když jezdím po Praze denně. Ono je totiž potřeba z centra třeba vyrazit mimo Prahu. Takze ta roční mně vychází na cca 70kc denně. A to za jednu cestu tam a zpět do centra dám autem míň. O jednorazovem jízdném ani nemluvím.
Avatar - petr petrumr
19. 3. 2022 12:21
Re: hybrid
u nás je makro, metro je na slovensku a v rakousku. :-)
Avatar - Ozzman
19. 3. 2022 13:24
Re: hybrid
My mame metro i makro ;)
Avatar - petr petrumr
19. 3. 2022 16:46
Re: hybrid
tož to my nemáme, ale zase nemáte šaliny.
Avatar - Mikesus
19. 3. 2022 16:53
Re: hybrid
To vy taky ne. Všude cedule s nápisy "pozor tramvaj". Jen někteří říkají šalina, protoze asi neumi vyslovit "r" :-[]
Avatar - petr petrumr
19. 3. 2022 17:48
Re: hybrid
já ho umím vyslovit a brno mám daleko 75km, ale zase v praze není apka pozor tramvaj.
Avatar - Mikesus
19. 3. 2022 18:41
Re: hybrid
V Praze lidi ví, že tramvaj ma přednost :-[]
Avatar - petr petrumr
19. 3. 2022 20:05
Re: hybrid
a jsme u toho, tramvaj nemá všude přednost.
Avatar - Mikesus
19. 3. 2022 23:52
Re: hybrid
Neslovickar. Třeba Na přechodu ma přednost vždy.
Avatar - petr petrumr
20. 3. 2022 07:20
Re: hybrid
nemá. Tohle není slovíčkaření. Tohle je dle provozní situace.
Avatar - Ozzman
19. 3. 2022 19:53
Re: hybrid
Jo, šalinu jsem jednou videl… vypada jako tramvaj, ale jezdi po vesnici…
Avatar - petr petrumr
19. 3. 2022 08:49
jaký automat?
u některých automatů se za jízdy nesmí zařazovat N z důvodu značného rozdílu otáček hřídelí.
Rozbalit vlákno
0
19. 3. 2022 08:50
Jízda v zákrytu
Ano, funguje. Dělám to tak, že nastavím aktivní tempomat třeba na 100 km/h a nejmenší vzdálenost. Mám tak jistotu, že auto bude reagovat za mě. Nevýhodou je, že někteří kamioňáci jedou v obci 80-90, to pak je o řidičák. Dál z nich padá různý bordel. Ale není nad jízdu po volné silnici za pěkného počasí, “na pohodu”.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MS-sport
19. 3. 2022 08:53
Další díl ze serálu
Naši EUfurianti :-! :-!
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Beefcake
19. 3. 2022 09:06
Re: Další díl ze serálu
Doma su vsetci zdravi ?
19. 3. 2022 09:22
Re: Další díl ze serálu
nech ho. ještě chvilku a začne doučování z fyziky:)
19. 3. 2022 09:18
Re: Další díl ze serálu
Prečo ten sarkazmus? Úsporná jazda je pre veľa ľudí dosť aktuálna téma, nie každý leje do nádrže bez rozmýšľania, či si to môže dovoliť alebo nie.
Avatar - petr petrumr
19. 3. 2022 09:25
Re: Další díl ze serálu
hlavně výběr, nejlepší je to znát u motorek, jedou spolu v koloně a některý staví u každé pumpy a někdo tankuje až doma. Někdo se směje výkonu slabého auta, ale šestiválec jezdí po městě na stejný výkon, stejnou rychlostí, ale větší spotřebou.
Avatar - MS-sport
19. 3. 2022 10:09
Re: Další díl ze serálu
Z několika důvodů:
1. Elementární znalosti z fyziky Ti musí jasně říci, že je ten článek nesmysl
2. Lidem tohle "radit" je zoufalost
3. Zastírání příčiny pomocí takovýchto blbostí je aktivisimus
:-!
19. 3. 2022 17:01
Re: Další díl ze serálu
Rozprava o zásadách úspornej jazdy ešte nikomu neuškodila. Niečo z článku platí, niečo nemusí, však neskúšaj, keď sa Ti to nepáči. Tých nepresných, alebo vyslovene zavádzajúcich informácií býva v článkoch z dielne acz podstatne viac, toto ešte ujde. ;-) Mne sa aspoň tá tendencia ubrať plyn a spomaliť páči, na našich cestách často najviac šliapu na plyn tí najmenej schopní a celkovo upokojenie sa za volantom, hlavne v meste, kde to na spotrebe (aj na nervoch) spoznáš najviac, ešte nikomu neuškodilo. Zatiaľ som rozvážnejšou a plynulejšou jazdou po meste nestratil viac, ako jedno-dve státia na semaforoch, a to vpohode oželiem. A že po Bratislave niečo najazdím...
19. 3. 2022 09:29
Jezdíme úsporně..
...se jmenuje článek, kde nám autoři poradí, abychom nejezdili zbytečně.

I za jídlo se dá ušetřit, když nebudeme jíst.

Ani se nebudu obtěžovat poukazy na všechny nepřesnosti, chyby a opomenutí v textu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petr petrumr
19. 3. 2022 12:26
Re: Jezdíme úsporně..
za jídlo šetřím, že vybírám hospody, třeba kolega chodí kde je to o 45kč dražší.
Přeci Hřib říkal, že vlastnit auto není podloženo ničím a nemůžou všichni společně vyjet,
19. 3. 2022 17:03
Re: Jezdíme úsporně..
Tak snažia sa, chlapci, myslia na naše peňaženky.
Avatar - Beefcake
19. 3. 2022 09:34
Pekne clanok
S peknymi techn.vysvetleniami.
Akurat s tym vyradovanim automatu nie som vobec stotozneny, obzvlast pri vyssich rychlostiach. Aj ked toto bolo evidentne zamerane na dvojspojky.
Ale v tejto komunite, kde je skoro kazdy pretekarom, potrebuje mat 0-100 pod 6, kvoli "bezpecnemu" (alias agresivnemu) predbiehaniu, limit na 180km/h je brutalne obmedzjuci, takyto clanok asi vyznam nema :-[]
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 09:45
Re: Pekne clanok
Zkus s temi mindraky zajit za nejakym odbornikem.
Avatar - MS-sport
19. 3. 2022 10:10
Re: Pekne clanok
Přesně :-! :yes:
Avatar - Ozzman
19. 3. 2022 10:47
Re: Pekne clanok
Ja to jeste necetl, tam vazne radi davat automat na neutral za jizdy ?!!! To je dobra hovadina, to bych svym autum neudelal a nejsem si ani jist, ze to bez brzdy pujde (dvouspojka a hydromenic).


Jinak klic k usporne jizde je plynulost - predvidani … tak jednoduche to je
Avatar - xxc
19. 3. 2022 11:18
Re: Pekne clanok
Na dvojspojke uplne v pohode sa da vyhodit za jazdy do neutralu. Rovnako aj zaradit naspat. Ale zmysel v tom nie je.
Avatar - Ozzman
19. 3. 2022 11:23
Re: Pekne clanok
Aha, tak mozna jsem nasel jadro pudla problemu tvych aut :D
Avatar - xxc
19. 3. 2022 11:31
Re: Pekne clanok
To som skusal, az ked nefungovala prevodovka, tak som sa snazil zistit, co s tym je. Uplne v pohode sa vyradi aj zaradi. Tam chyba nebola :-) Inak BMW si plachti samo, ked uzna za vhodne, ze to znizi spotrebu. Fakt nevidim dovod zasahovat do automatickej prevodovky.
Avatar - Mikesus
19. 3. 2022 16:56
Re: Pekne clanok
Co je za problém s neutralem za jízdy? :-[]
Klidně to tam dám 100x za cestu, kdyz by se mi chtělo kvedlat automatem. A dám ruku do ohně, že převodovce to bude šumák a nic ji to dělat nebude. :D
19. 3. 2022 16:32
Re: Pekne clanok
Mně přišlo, že to bylo zaměřeno na klasické planetové automaty s měničem, kde jsem si doposud také myslel, že za jízdy se tam nemá řadit "neutrál".
Většina tzv. dvouspojek jsou manuální převodovky s robotizovaným řazením a tam bych si dovolil tipovat, že u nich lze za jízdy zařadit skutečný neutrál jako u manuálu.
Avatar - Mikesus
19. 3. 2022 16:57
Re: Pekne clanok
Taky bych řekl, že u robotizovane převodovky se klidně může dát neutral. Prostě se rozepne spojka na obou hřídelích.
To je tak, když někdo dvouspojku se snaží povýšit nad robota.
Avatar - lordlord
19. 3. 2022 09:48
kup
Teď se objevilo dost lepičů, kteří mi jedou za dodávkou, ač by mě mohli kdykoliv předjet. Spousta aut jede pomalu,že brzdí i kamióny, někteří řidiči zrychlují na limit snad věčnost
Rozbalit vlákno
1
19. 3. 2022 17:15
Re: kup
Predísť dodávku? Neblázni, však dodávky sú obvykle na ceste najrýchlejšie. Nalepiť sa na dodávku je niečo podobné ako nalepiť sa na kamión - akurát je to rýchlejšie, s menším rizikom, že chytíš do čelného skla kameň alebo nejaký bordel z cesty ako pri kamióne, a palivo sa šetrí tiež, dodávka tiež dobre rozráža vzduch. :D
Avatar - SKAY
19. 3. 2022 09:54
Děs
Sam šnek, rádoby eko jezdec. Stejně ušetří pár kaček... A vzniká i víc nebezpečných předjížděcích manévru. Ne každý má potřebu jezdit do 80 :-( ....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 10:04
I za cenu 45 Kc..
..za litr si Cesi mohou koupit vic litru benzinu nez pred deseti nebo dvaceti lety diky rostouci kupni sile. A prece se najdou taci, co budou remcat a nesmyslne zdrzovat ostatni bezduvodne pomalou jizdou, aby usetrili nula nula prd.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 10:15
Re: I za cenu 45 Kc..
Přestaň s tohle tupou demagogií :no:

Kupní síla není jen cena produktu x průměrný plat. Takto omezené vnímání je bohapustá demagogie. Kupní síla je mj. o tom, kolik peněz máš reálně k dispozici. Kolik % příjmu byly před 20ti lety nezbytné náklady na bydlení?!? Co?? Kolik % platu stály energie?!? Za co tehdy člověk musel platit, resp. tehdy platit nemusel a dnes musí!!! Ekodaně, modré zóny atd. atd.
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 10:43
Re: I za cenu 45 Kc..
Pred 20 lety me naklady na bydleni tvorili 40 procent meho platu. Dnes necelych 5 procent pri 4x tolik metrech ctvrecnich obytne plochy. Elektrina mi za posledni dva roky zdrazila o 25 procent, cili zadna apokalypsa a to predtim 5 let v rade naklady na el. energii u me klesaly. 30 korun za hodinu stani v modre zone je hodne? (ted zamerne neresim obecnou nesmyslnost existence modrych zon) - nedam si v hospode jedno pivo a muzu dve hodiny parkovat. Realne jsme nikdy nemeli lepe a i 100Kc za litr benzinu je naprosto v pohode cena. To neni zadna demagogie, to je tvrdy fakt podlozeny realnymi cisly.

Remcaji jenom neschopni a lini.
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 10:50
Re: I za cenu 45 Kc..
Díky za objasnění. Zapomněl jsem že se bavím s arogantním pohrdavým kreté_nem :-! Jen bych ti připomněl že ti neschopní a líní lidi zajišťují tvůj běžný život a bez těchto líných a neschopnych lidí by jsi nepřežil ani jeden den.
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 10:54
Re: I za cenu 45 Kc..
Mas to v hlave zjevne nejak pomotane. Neschopni a lini mi rozhodne zivot nezajistuji. Ti sedi doma a breci u internetu. Ty tady hloupe "argumentujes" emocemi, ja mam sva tvrzeni postavena na konkretnich cislech. To neokecas.
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 11:01
Re: I za cenu 45 Kc..
Nemáš to podloženo ničím.

Podívej se na platy a mzdy většiny lidí střední
vrstvy a porovnávej porovnatelné.
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 11:04
Re: I za cenu 45 Kc..
Rok___ Prum. mzda___ cena za l benzinu___ litru benzinu
1989___ 3 170___ 8___ 396
2000___ 13 219___ 28___ 427
2022___ 40 135___ 48___ 836
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 11:09
Re: I za cenu 45 Kc..
Jsi opravdu tak hloupý???
Znovu ti opakuji, že přesně tohle je jen damogogie bez jakýchkoliv souvislostí!!

Ale když si u těch jednoduchých čísel, tak tam příhod aspoň jedno smysluplné - kolik % dosáhlo na průměrnou mzdu :-! :-!
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 11:10
Re: I za cenu 45 Kc..
Prelozeno tak, abys to pochopil. Dnes si i pri cene 48 Kc/l coz byl strop, prumerny cech koupi dvojnasobne mnozstvi benzinu nez pred dvaceti lety.

Kolik procent dosahlo na prumernou mzdu je uplne jedno. To cislo bude velmi podobne jak pred vdaceti lety. Dulezitejsi je median, dohledej si ho a mas odpoved.
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 11:15
Re: I za cenu 45 Kc..
Přeloženo co češtiny - jsi hlupák co neví a co nedokáže aplikovat statistiku do souvislosti a reálného významu.
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 11:17
Re: I za cenu 45 Kc..
Dal jsem ti konkretni priklady, konkretni cisla, ty pouze picujes. Kdybys mene picoval a vic na sobe makal, nemusel bys picovat.
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 11:18
Re: I za cenu 45 Kc..
Jen tak mimo řeč - víc než 2/3 lidi nedosáhnou na průměrnou mzdu. Ale to jsou ti líní a neschopní že.... :no: :no: :no:
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 11:25
Re: I za cenu 45 Kc..
Koukam, ze to bylo na tebe prilis slozite.
Median je 34 360 Kč, tzn. ze polovina lidi v ceske republice bere 34 360 Kc a vic.

To je 715 litru benzinu pri cene 48 kc za litr. Cimz se potvrzuje, co jsem napsal nahore - cena 100 Kc za litr benzinu je v pohode.
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 11:34
Re: I za cenu 45 Kc..
Tvoje inteligence je opravdu absolutní nula. Tohle co píšeš je samo o sobě bez souvsostí jen bohapustá demagogie. To jsem ti napsal hned v prvním příspěvku.

A ty jen pokračuješ v téhle demagoii... :no: :no: :no:
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 11:35
Re: I za cenu 45 Kc..
To jsou tvrda cisla chlapce. Tys nedal ani jedno. Cista dojmologie... :no:
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 11:37
Re: I za cenu 45 Kc..
Ano. Data bez naprosto žádných souvislostí. Totálně vytržená data. :no:

Opět jen tak mimo řeč - v roce 2000 byl průměr 15187 a medián 13100....
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 11:46
Re: I za cenu 45 Kc..
Tvl, to snad nemyslis vazne? Umis pocitat? Benzin stal tehdy 28 Kc. Vzdyt jenom potvrzujes, to co jsem napsal. Proc se porad dokola strilis do nohy? To je moc snadne, tohle me fakt neba...
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 11:38
Re: I za cenu 45 Kc..
Ty totiž vytahuješ čísla ale vůbec nevíš co znamenají a jaky je jejich význam. Jsi demagog, nic víc nic míň. :no:
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 11:47
Re: I za cenu 45 Kc..
Ja nevim, co znamenaji? Kamo, vzdyt ty mi tu nabijis esa, potvrzujes to, co jsem napsal nahore a ani ti to nedochazi, protoze ti delaji problemy zakladni pocty. To je nudaaaa...

No nic, tady uz je zjevne hotovo a dal uz to nema cenu.
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 11:59
Re: I za cenu 45 Kc..
Tvoje inteligence je opravdu absolutní nula. Doteď jsi evidentně vůbec nepochopil o čem se bavím ani jaký je význam těch čísel.
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 12:00
Re: I za cenu 45 Kc..
Kdepak, tohle fakt nema cenu. Tak jo vyhrals... :D :D :D
Avatar - Ozzman
19. 3. 2022 12:14
Re: I za cenu 45 Kc..
Nic proti, nadavas tu na luzu a hlupaky, ale inteligentni clovek, i ten sebebohatsi, by si nepřál platit za neco 3x tolik jen tak z plezíru… viz tve komentare i nize…


Že je to snesitelne, to je vec jina…
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 12:22
Re: I za cenu 45 Kc..
Timhle me nedojmes, promin. Ja castecne navazuji na diskusi pod jinym clankem, kde kremloboti skuhrali nad cenami benzinu a ze by se melo putinovi ustoupit. Ja naopak tvrdim, ze se melo zakrocit mnohem tvrdeji a odriznout ho od prijmu za ropu i plyn hned a uplne, i kdyz by to znamenalo ceny za benzin treba i tech 100 korun. Takze zadne z pleziru, pouze jsi neznal/nechapal vsechny souvislosi.

Prazdne silnice by byla alepson jedna pozitivni vec na tom celem pruseru, ktery ten zakomplexovany skrcek v kremlu zpusobil.
Avatar - Ozzman
19. 3. 2022 12:31
Re: I za cenu 45 Kc..
Nemam v úmyslu tě dojímat, jen pokuazuji na lehky paradox v tom, co píšeš… kratkodoby nárůst cen je akceptovatelny, ale z dlouhodobeho hlediska by se to dotklo mnohem vice lidí (samozrejme je otazka, jestli by litr stal jen to 50 a nebo 150…) … ale ja se tehle diskuze nechci účasnit, má poznámka se týkala jen tvého přání o ceně…

Pokud by to znamenalo jeho pád, tak si taky priplatim rad…
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 12:43
Re: I za cenu 45 Kc..
"Pokud by to znamenalo jeho pád, tak si taky priplatim rad…"

Ano to jsou presne moje slova z te vedlejsi diskuse, na kterou jsem volne navazoval. A zamerne provokativne, na to kremloboti (ona zminovana tupa luza) totiz slysi...;-)
Avatar - Ji/Ri
19. 3. 2022 14:39
Re: I za cenu 45 Kc..
...samozřejmě.... :yes:
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 10:10
Důvod pomalého zlevňování
Důvod je hezky popsán v tomto rozhovoru https://video.aktualne.cz/…7d40cc47ab5f122/

Zcela to potvrzuje to co tvrdím. Zásadní problém nejsou čerpadláři jako takoví. Celky systém hlášení co vymyslel Fiala s neschopnými poskoky je absolutně k ničemu.

Problém je rafinerka + distribuce. Zásadní je vliv Čepra, zásadí je to že stát nekoná. :-!
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 10:52
Re: Důvod pomalého zlevňování
System zjevne funguje, ceny klesaji. Nechci videt, co by se delo, kdyby tam bylo to uknourane repkove h0vno z Pruhonic, co se tred nemuze vysr4t.
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 10:54
Re: Důvod pomalého zlevňování
Systém zjevně selhává. Růst ceny ihned, pokles silně pozvolný. Reakce státu a pomoc prakticky nula.
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 10:59
Re: Důvod pomalého zlevňování
O jake pomoci to mluvis? Do pr*dele, proc tady furt nekdo ma potrebu natahovat ruce pro penize od statu, jakmile vic sprchne, je sucho, je teplo, je zima, foukne vitr, neco se posere atd... mezi lidma je penez jako sr4cek a od dobroty uz nevdi co by. Bures rozhazel 2 biliony korun, ale furt bude nekdo brecet, ze ma malo.

Trh to vyresi sam, mame tu konkurenci, ceny jdou dolu.

Pak nema byt tak prebujely statni aparat. Kdyby se kazdy staral o sebe, prevzal zodpovednost za svuj zivot a necekal furt, ze mu nekdo neco da, jak bychom se meli dobre.
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 11:03
Re: Důvod pomalého zlevňování
Přestaň lhát :no: :no: Zjevně si neuvědomuješ kde žiješ.

https://www.e15.cz/…-chudoby-1377520
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 11:08
Re: Důvod pomalého zlevňování
:D To je tak tupa demagogie. z 99 procent jsou to prave ti nechopni a lini. Vis jak se ta cisla pocitaji? Vis h0vno. Jsou to nemakacenka na socilanich davkach. Co tam mas dal?
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 11:12
Re: Důvod pomalého zlevňování
Ano, popsal jsem tě přesně - arogantmi pohrdavý kre_tén :-! :no: :no: :no:

Takže jsme se od tebe dozvěděli že 1/4 Čechů jsou líní neschopní nýmandi. Těším se až to začneš říkat těm lidem i do očí :-! :-! :-!
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 11:16
Re: Důvod pomalého zlevňování
Ano, za tim si stojim. Lini, neschopni, hloupi nymandi - tupa luza. Tak je to v kazdem narode. To neni nic noveho ani prekvapiveho. Tak to vzdycky bylo a bude. Nevim, proc te to tak poburuje.
https://www.westga.edu/academics/research/vrc/assets/docs/the_normal_distribution_notes.pdf

Btw. tech hloupych je vic nez ctvrtina, jsou vsak mezi nimi takovi, kteri nejsou lini a neschopni, ale nemaji problem tvrde makat a neremcat. Takovych si vazim o to vic.
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 11:20
Re: Důvod pomalého zlevňování
Ano takže znovu - ta lůza kterou pohrdáš zajišťuje tvůj běžný a pohodlný život. To jsou lidi bez kterých bys nepřežil ani jeden blbý den.

Díky že jsi potvrdil že nejsi nic jiného než arogantni tupé hovado :-! :no: :no: :no:
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 11:22
Re: Důvod pomalého zlevňování
Takze jeste jednou - ti neschopni a lini sedi doma na davkach a ja je zivim ze svych dani. Temi co makaji nepohrdam ani nahodou, tech si vazim, protoze to maji v zivote mnohem tezsi, nez treba ja, jasne to pisu.
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 11:40
Re: Důvod pomalého zlevňování
Tak se prober a podívej se kolik reálně berou ti co pracuji!!! Zamysli se kolik % dnes dáváme na bydlení a kolik % to bylo před deseti, 15, 20 lety!!! Atd.
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 11:44
Re: Důvod pomalého zlevňování
:D Cisla mas nahore. konkretni. Pokud mas jina, tak je sem k*rva konecne dej.
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 11:57
Re: Důvod pomalého zlevňování
Srovnej si výdaje domacností,, strukturu výdajů, vývoj ceny nájmů, energií. Tohle je odpověď.
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 12:00
Re: Důvod pomalého zlevňování
Ja jsem to udelal nahore, sedis si na vedeni? Naposled - pokud mas jina cisla, tak je sem dej.
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 13:23
Re: Důvod pomalého zlevňování
Jen jsi porovnal průměrnou mzdu vs. cena za litr. A uvedl kolik jsi bral ty, ale bez ohledu na to že bys uvedl své zaměstnání a náplň práce před 20 lety a dnes.
To je vše co jsi dokázal. Vypovídací hodnota nula.
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 11:44
Re: Důvod pomalého zlevňování
Btw. ja vim, ze pro tebe to bude novinka, ale za ceny paliv mohou predevsim vsichni ti tupci, co jezdili na pumpy s kanystrama a sudama, a vyhnali tak ceny vyz, nez by realne stoupli, kdyby nebyli uplne vypatlani.
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 11:56
Re: Důvod pomalého zlevňování
Opět z tebe hovoří jen arogantni tupé hovado :no:

Když tam jezdili s kanystrama, o kolik se tedy zvedla výtoč aby to tak extrémně vyhnalo cenu???

Navíc asi nevíš, že naopak mnozí jezdili s těma kanystrama radši do zahraničí že!!!

Navíc já poukazuji na zcela něco jiného především. A to na výrazně pomalé zlevňování proti rychlému zdražení že... No, to je evidentně nad tvoje rozumové schopnosti.
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 12:03
Re: Důvod pomalého zlevňování
Pokud nekdo jel z Prahy tankovat do zahranici, tak je de*il. Ja mluvim o tom, co se delo a co jsem videl na pumpach u nas. Tvl, dnes fakt nemas svuj den. Nema to cenu.
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 13:26
Re: Důvod pomalého zlevňování
Já že nemám svůj den?? : :D :D :D :D

Zatím tady předvádíš frašku ty!!! Já někde tvrdím že lidi z Prahy jezdili tankovat do zahraničí?!?! No, máš to v hlavě brutálně zasukované :-!
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 15:21
Re: Důvod pomalého zlevňování
Fakt 1: cely cas mluvim o svych vlastnich zkusenostech
Fakt 2: bydlim v Praze
Fakt 3: tankuji (prevazne) v Praze
Fakt 4: vsechny ty cur4ky se sudy a kanystry, o kterych jsem psal, jsem videl osobne
Fakt 5: Vsechny ty cur4ky, o kterych jsem psal, jsem videl na uzemi CR

Na techto 5 faktu mi ty protiargumentujes tim, ze s kanystrama lide jezdili do zahranici. Ale ja predvadim frasku. Ano, dnes ti to nepali vubec, dovolim si rict, ze dnes intelektualne spadas do kategorie de8il. Mej se...

PS: Tady mas material ke studiu - toto je ta tupa luza, o ktere mluvim a kterou opravdu pohrdam: https://www.facebook.com/idiotinstitute
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 18:20
Re: Důvod pomalého zlevňování
Já Já Já jenom Já ... ano, jsi arogantni namistrovaný sebestředný kre_tén s nulovým přehledem. A to bohužel není žádná urážka, jen konstatování faktu.
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 10:25
Tohle téma je vyhořelé
Za mě celý článek o ničem. Tohle téma je dokonale vyhořelé. Je to jako řešit v roce 2022 proč je země kulatá a jestli se opravdu točí.

Na to jak jezdit úsporně platilo, platí a vždy bude platit jedno- STAČÍ JEZDIT PLYNULE. Všechno ostatní jsou jen drobná smítka, snad kromě hagusů a rakví. Ale to snad je naprosto zjevné.

Když vidím neschopné a tupé lidi co mezi křižovatkami honí každou vteřinu, aby stejně na další křižovatce museli brzdit a stejně tam budou čekat, tak tohle mluví za vše. Jezdit plynule, umět číst provoz a dopravní situaci je alfou a omegou. Tohle platilo, platí a vždy bude platit. Ty stovky slov kolem jsou jen zbytečná omáčka :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - xxc
19. 3. 2022 11:23
Re: Tohle téma je vyhořelé
Co ja viem, skusal som plynule okolo 170 na dialnici a nejake extra usporne to nebolo :-) Na druhej strane, pri takej 110ke a neplynulej jazde, ked sa treba vyhybat kamionom a uhybat rychlejsim autam, to bolo uspornejsie. Ale samozrejme, plati to a vzdy bude platit :-) Aj na tej krizovatke v meste, plynulost je zaklad, ale vela ludi ide pomalsie a ti posledni nestihnu semafor a uz je po plynulosti.
19. 3. 2022 18:12
Re: Tohle téma je vyhořelé
Tak dodržiavani elimitov je snáď samozrejnosť, nie? Keď chceš ísť 170 asi nebudeš riešiť spotrebu...
Avatar - Roman Horký
19. 3. 2022 10:43
Na dálnici socky dnes zásadně 90
Všimnul jsem si kolik takových dnes je, cestou na chalupu minulou sobotu. Pořád mi překáželi a musel jsem je předjíždět. Na to nejsem zvyklý.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Mikesus
19. 3. 2022 11:01
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
jo je to znát, ale neřadil bych lidi mezi socky za tohle. Socka nemá na auto.
Aspoň se sníží spotřeba ropy. Já bych ty ceny nechal, možná ještě zvýšil o trochu. Na silnicích najednou není tolik agresivity.
Avatar - Ozzman
19. 3. 2022 11:28
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
Ja jezdim 90 uz dlouho, tak se dostanu aspon pod 10 na sto :-!
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 11:32
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
Aut na silnicich neubylo, provoz se ale zpomalil. Je to otravne. Chtelo by to ceny benzinu takove, aby alespon tretina ridicu vubec nevyjela - 80-90 Kc za litr. To by byla na silnicich jina pohoda.
Avatar - Roman Horký
19. 3. 2022 12:30
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
Se sockami jsem přestřelil. Ceny bych určitě taky nechal nebo i zvýšil. Vyhovuje mi to takto. Toho úbytku agresivity si nelze nevšimnout
19. 3. 2022 18:14
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
To je poriadna blbosť...
Čo si myslíš, ako dlho to vydrží, kým si ľudia zvyknú a budú jazdiť tak ako predtým aj za vysoké ceny benzínu?
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2022 13:51
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
Ano, i socka má na auto, když bydlí v horní dolní a jezdí 30 km do práce. Za tvé zdražování benzínu by byla určitě vděčná.
Avatar - Mikesus
19. 3. 2022 17:02
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
Tak definuj socku.
Ano, můžou jezdit méně. Třeba by se konečně zase začalo jezdit autobusy.
Avatar - petr petrumr
19. 3. 2022 19:49
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
já definuji socku tak, že není vlastník auta, do skupiny socek se vejdou i ti, co nemají škodovku. Socka je teoreticky i vysokoškolák a ten, co bydlí v paneláku a nemá svoje parkovací místo, tudíž parkuje na něčím pozemku, který nevlastní.
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2022 19:57
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
Škoda, že autobusy jaksi na venkově dost dobře nejezdí.
Avatar - Mikesus
19. 3. 2022 23:50
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
Protože přestaly na konci milénia z důvodu masového automobilismu, ke kterému jsme se dostali až po 10 letech od komunismu. Kdyz jsem jezdil na základku, autobus jezdil každou hodinu. Kdyz na střední, už to bylo jen 2x dopoledne a 3x odpoledne no a teď to tam je 2x denně, ráno a večer. A proč tomu tak je? Protože teď už má každý auto a nikdo autobusem nejezdi. Je příležitost zase autobusy nasadit. Ano není to tak komfortní, ale je to dostupné. To o autech možná brzy nebude možno říct.
Avatar - petr petrumr
20. 3. 2022 07:50
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
to bylo dané aji fabrikama, které nedělají na dvě směny a ještě nedostatkem řidičů, u nás končil autobus ve vesnici, kde šofér bydlel. U nás je chyba, že jsme se nevydali po vzoru rakouska a mět autobus pro lidi a poštu, přitom čsad byl jak pošta státní podnik a rozkrádání čsad ve velkým to odnesli a zaplatili lidé z vesnic, zloději vyžadovali od starostů výpalné, jinak nebudou zastavovat nebo zajíždět, jinde v čr to platil kraj až změna ve zlínským kraji přinesla změnu. Sice dva majitelé jsou ve věznici a třetího to tam čeká, ale kraj přitvrdil a změna je poznat.
Avatar - xxc
19. 3. 2022 11:26
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
Praveze to je logicke, kto ide rychlejsie ako 100, moze si rovno dat Z na auto. V tejto situacii setrim aj ja. Ale nikdy som nebol taky unaveny, ako ist pomaly so spalovacim autom. Trosku zacinam chapat tych ludi, co si musia robit prestavky po 200 km :-)
19. 3. 2022 18:15
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
Z pomalšej jazdy unavený? Ty si fakt divný živočích.
Avatar - xxc
19. 3. 2022 19:50
Re: Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
Áno, a auto nedrží v pruhoch, únava a hroziaci mikrospánok ma vyľakal. Trošku som zrýchlil a všetko v pohode, dokonca aj bezpečnosť bola lepšia. Len ta spotreba. Ale 6.2 písalo, minule 7.4. Zajtra idem asi zas.
19. 3. 2022 22:18
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
Proč divné? Při pomalé jízdě je to prostě nuda. Ověřeno znova dnes. Přesun do Alp. Po dálnici v CZ a A do Salcburku standardních pochodových 145. Pak přijde rakouský Kufstein a jejich pomatené IG-L. A po krásné dálnici se vleces stovkou jako po německé okresce. Jo, možná jsem jel o dva litry (20%) úsporněji, ale upřímně, je mi to ukradené. Před 22 lety jsem s třetinovým platem tankoval první nádrž za 26, dnešních 42 je v tomto kontextu pořád směšné.
Avatar - Katikakus
19. 3. 2022 23:18
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
To same Svedsko nebo Norsko - nadherne silnice, 800 km pred tebou a vis, ze to nedas pod 8 hodin (spis tak 10 kvuli prestavkam), za volantem usinas a rikas si - priste na to prdim a radeji poletim. Absolvoval jsem celkem 3x (teda vlastnbe pokud beru tam a zpet tak 6x) a letos se tam chystam znova, tentokrat vsak uz asi fakt radeji letadlem.
Avatar - petr petrumr
20. 3. 2022 07:54
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
vám bych doporučil tlačítko bdělosti jak je to u vlaků.
Avatar - xxc
20. 3. 2022 18:36
Re: Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
Renault to má, každých 10 minút zapínať masáž sedadiel :-)
19. 3. 2022 13:45
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
Nie len socky. Takychto je prekvapujuco vela medzi majitelmi elektro-vehiklov. Ma sice Teslu-S, ale ked vylezie na dialnicu, nastavi 100, aby sa vobec dostal po dalsiu nabijacku...
Avatar - Roman Horký
19. 3. 2022 13:49
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
Je to divné. Já jsem se s Teslou vůbec nežinýroval a dojel jsem kam jsem chtěl.
19. 3. 2022 18:16
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
Prečo trepeš blbosti? Aspoň netlač rozumy, keď o tom vieš ho...
19. 3. 2022 21:37
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
Nieco k veci? Nie? Tak nic...
Avatar - Mikesus
19. 3. 2022 23:56
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
Ja si myslim, ze na tom něco bude. Elektrika zdrazila a teslu jsem neviděl celý měsíc :-[]
19. 3. 2022 16:26
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
Pokud jeli v pravém pruhu, tak nepřekáželi. Překáží ten, kdo jede pomalu v levém pruhu.
19. 3. 2022 18:19
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
:yes:
Avatar - Mikesus
19. 3. 2022 23:57
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
Souhlasím. Pripadne ještě ten, který se v pripojovacim pruhu neumi rozjet a vjede do pravého v 50km/h.
Avatar - petr petrumr
20. 3. 2022 07:57
Re: Na dálnici socky dnes zásadně 90
u nás to přede mnou udělala autoškola, ještě přes plnou čáru.
Avatar - Mikesus
19. 3. 2022 10:53
hned první věta
"Velké SUV s pohonem všech kol a automatem rozhodně není z pohledu spotřeby do města ideálním vozem."

A proto s takovým autem jezdím po městě s nižší spotřebou než cca 90% ostatních aut, a to i A segmentu. Pokud nemá HEV, na spotřebu 4,5l po Praze i ve špičce se nic nedostane.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - xxc
19. 3. 2022 11:28
Re: hned první věta
podla mna stacilo doplatit par tisic a nemusel sa mestsky vzduch znecistovat ani tymi 4,5 benzinu :-)
Avatar - Mikesus
19. 3. 2022 17:03
Re: hned první věta
Ano to máš pravdu, ale pak by se muselo vyrobit druhé auto, které by stejně jezdilo. Takhle jezdi jen jedno.
20. 3. 2022 08:29
Re: hned první věta
A keď potrebuješ auto aj na jazdenie mimo mesta, tak čo? Kúpiš ešte jedno? To už nie je moc čisté a ani eko
Avatar - xxc
20. 3. 2022 18:40
Re: Re: hned první věta
Už tie drahšie, v cene veľkého suv hybridu plus pár tisíc zvládnu niečo aj mimo mesta. Samozrejme, nie vyslovene denné diaľky, ale na to sa tiež hybrid nekupuje. Nejak tie toyoty na diaľnici do kopca brzdia, dnes som šiel za dvomi, ideme dlhé kilometre za sebou tempomat 130 a zrazu príde kopec, začne spomaľovať. Obehnem ho konštantných 130 a zrazu ma dole kopcom obieha a zaradí sa pred mňa. To sa stalo 2x. Žeby fakt mali hore kopcom ten vysávač?
19. 3. 2022 12:41
Re: hned první věta
Pokud máš velké SUV 4x4 s automatem, co po městě jezdí běžně 4,5 l/100km, tak malé auto s tou samou technikou uvnitř by ti jezdlo za 3 l/100 km.
Avatar - Mikesus
19. 3. 2022 17:05
Re: hned první věta
Ano to souhlasim. A ještě za míň, konkrétně za 2.5 ( v létě). Ale to pak mame zavádějící větu. Protoze SUV 4x4, automat jezdi po městě za méně než cca 99% C segmentu
19. 3. 2022 17:17
Re: hned první věta
Zbytečně slovíčkaříme. Drtivá většina SUV 4x4 v automatu nejezdí po městě 4,5 litru. Takže se to dá zevšeobecnit. Chytrý člověk pochopí kontext sdělení.
Avatar - Mikesus
19. 3. 2022 18:40
Re: hned první věta
Ne je to nesmysl, protoze podle první věty se zevseobecnuje na pohony, který prostě jsou horší i v klasické karoserii, která to jen lépe maskuje. Jen tak mimochodem, SUV taktéž nemam rád, ale dnes už není kombik, kam by se vešly 3 velké dětské sedačky.
19. 3. 2022 15:56
Re: hned první věta
Pokud to zúžíš jen na spotřebu paliva, tak samozřejmě ano.
Druhou věcí je, že celkově vzato spotřebováváš více přírodních zdrojů než někdo, kdo jezdí po městě v miniautě.
Avatar - Mikesus
19. 3. 2022 17:06
Re: hned první věta
Jak se to vezme. Jezdím s ním po městě proto, abych právě šetřil ty zdroje. Jinak by muselo být vyrobeno o jedno auto vic zbytečně.
19. 3. 2022 20:17
Re: hned první věta
Tak určitě je lepší jedno auto, než dvě.
Avatar - Mikesus
19. 3. 2022 23:54
Re: hned první věta
A právě proto jsem po dlouhém dilematu usoudil, že budu jezdit s SUV, 4x4, automat po městě a trápit mne to nebude. Spousta lidí se možná kvůli tomu opupinkuje, ale je mi to jedno, protože i v tom městě vytvářím méně emisi než oni ve svých autech.
19. 3. 2022 11:01
super clanek
Je fajn si pikazdy pripomenout a zrovna v dnesni dobe, jak jezdit nejen usporne, ale i bezpecne. Plynulost a predvidavost. A doufam ze SUV pomalu zmizi ze silnic a kombi se vrati.
Rozbalit vlákno
2
19. 3. 2022 15:35
Re: super clanek
To doufáš marně. Současná SUV jsou jenom návrat k normální velikosti automobilu. A kombi by musela vypadat asi jako před cca čtyřiceti lety, s kolmou zadní stěnou. Ta dnešní se splývavou zádí nemají smysl.
19. 3. 2022 16:24
Re: super clanek
Obávám se, že za 10 let bude problém koupit kombíka.
Avatar - Midlosek
19. 3. 2022 11:05
Drobnost k testu.
Vidím ještě jeden problém testování v článku. Nejen vysoká stavba v případě Dacie, ale i motorizace testovaných vozů s dnes podprůměrným výkonem, znamená mnohem větší rozdíl spotřeby při mírně vyšší rychlosti. No a jak už zde mnozí zmiňují, tak základem úsporné jízdy je opravdu plynulost, to platí pro libovolný výkon ovšem s přímou úměrou.
Rozbalit vlákno
0
19. 3. 2022 16:45
Rychlost vs. spotřeba
Rychlost vs.spotřeba je zásadní faktor. Aerodynamicky odpor roste s druhou mocninou rychlosti. V praxi si můžete na youtube najít video se Seatem Leon 5F 1.4 TSI 90 kW (r.v. 2014), kde je to hezky ukázáno. Dovolím si vypsat naměřená data (tachometrová rychlost v km/h vs. okamžitá spotřeba dle palubního počítače v l/100 km). Samozřejmě, muselo by se udělat více měření, aby to bylo přesnější a zkalibrovat palubní počítač, ale i tak to jasně ukazuje vliv rychlosti. Mám pozdější 92 kW verzi a ta čísla můžu plus minus potvrdit.
80-3,9
90-4,5
100-4,5
110-4,8
120-5,7
130-6,1
140-7,2
150-8,1
160-8,4
170-10,0
Rozbalit vlákno
0
19. 3. 2022 16:55
Klimatizace
Co se týče klimatizace, nelze plně souhlasit. Záleží na typu klimatizace. To, co je napsáno v článku, platí pro starší typy kompresorů připojovaných přes spojku.
Třeba u Fabie prvnéí generace byl už kompresor bez spojky s proměnným výkonem. Kompresor klimatizace tam běžel neustále, ale při vypnutím tlačítku A/C na minimální výkon, čímž se zajišťovalo promazávání celého systému. Když se zapnulo tlačítko A/C, tak si řidicí jednotka poloautomatické klimatizace Climatic sama určovala, jaký výkon kompresoru je potřeba, aby se dosáhlo požadované teploty v interiéru. V praxi to znamenalo, že třeba v létě, když člověk sedl do rozpáleného auta a zmáčknul tlačítko A/C, byla spotřeba výrazně zvýšená, klidně i o 1l/100km, ale jakmile se interiér vychladil, byl nárůst spotřeby zanedbatelný, bylo to méně než 0,2 l/100 km. Co však zvyšovalo spotřebu klimatizace, bylo ubývající médium klimatizace. Čím méně ho bylo, tím více musel kompresor pracovat, aby auto vychladil.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - petr petrumr
19. 3. 2022 17:37
Re: Klimatizace
a nějaký auta mají elektrickou klimu. Ty kompresory bez spojky mají proměnlivou kompres a většinou jsou u automatických klim.
Avatar - rohYpnol
19. 3. 2022 18:24
Re: Klimatizace
Jsi si tím jistý?? První Fabia neměla climatronic. I dvojka měla jen climatic... To co píšeš se mi fakt nezdá.
Avatar - petr petrumr
19. 3. 2022 19:58
Re: Klimatizace
momentos-já jsem měl 2 v kombíku s climatronikem s dvouvačkovým HTP a ten měl klimu bez spojky, japonský kompresor, třípíst.
Avatar - twistedTSD
19. 3. 2022 19:59
Re: Klimatizace
No a co je podle tebe cliamtic?
Avatar - petr petrumr
20. 3. 2022 08:01
Re: Klimatizace
Rohyp, ta auta nezná, ten udržuje teplotu, nikoliv směr, nemá sluneční čidlo atd.
Avatar - rohYpnol
20. 3. 2022 10:41
Re: Klimatizace
Proboha co to to zas meleš.. Právě že znám a Fabia 1 neměla climatic a neuměla udržovat konstantní teplotu vzduchu!!! To měla až Fabia 2.
Avatar - petr petrumr
20. 3. 2022 12:10
Re: Klimatizace
měla klimu na čudl nebo neměla vůbec a potom climatic, na tych kolečkách byly stupně a pod tím dva čudle-kompresor a cirkulace. Že ty jsi šetřílek a nekupuješ výbavu je vedlejší .
Avatar - twistedTSD
20. 3. 2022 19:08
Re: Klimatizace
Nesmysl, F1 měla Climatic.
19. 3. 2022 19:59
Re: Klimatizace
Ano, Fabia I nikdy neměla Climatronic, měla "jen" poloautomatický Climatic. Dvojka už mohla mít i Climatronic.
Avatar - Barry Lyndon
19. 3. 2022 18:41
je na místě se uskromnit - když ušetříme 10%,
je to celkově obrovské číslo.
Schválně teď jezdím míň a když už, tak pomaleji (ne brzda provozu opravdu nejsem) a jen tou pomalejší (plynule jsem jezdil vždycky) snížím spotřebu o nějakých 15-20%. Přitom časově jsou to jednotky minut.
A ne kvůli penězům (ty jsou mi celkem jedno, za PHM utrácím v poměru ke všemu ostatnímu drobné), ale kvůli spotřebě paliv jako takové. A tohle může udělat v podstatě každý. Teda asi kromě kamionů, ty už to mají zoptimalizované dlouhodobě. Když ale vidím dodávky s čelní plochou autobusu lítat v levém 150, tak to moc nechápu...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - MS-sport
19. 3. 2022 20:05
Re: je na místě se uskromnit - když ušetříme 10%,
jezdím pořád stejně.