Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Prodej aut v EU v únoru opět klesl, přetrvávají výpadky v dodavatelském řetězci

18 komentářů

Xylo
Za únor mají bateriová elektroauta (BEV) podíl 12,8 % z celkového počtu prodaných aut. Plug-in hybridy mají 10,5 %. Prodeje po jednotlivých typech za první dva měsíce 2022😒br />
Tesla Model 3 - 3967
Fiat 500 electric - 2653
Tesla Model Y - 2396
Hyundai Kona Electric - 2317
Volkswagen ID.3 - 1965
Volkswagen ID.4 - 1929
Renault ZOE - 1925
Hyundai Ioniq 5 - 1902
BMW i3 - 1756
Opel Corsa-e - 1753
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
V ČR bez dotací, nebo s omezenými dotacemi je BEV 491 ks z celkového počtu z 30488 ks vozidel. (leden a únor 2022).
Tedy 1,6% ............ :-! :-! :-! :-! :-!
Takový je skutečný zájem o BEV bez dotací. 😒] 😒] 😒]
gutex
Holt to je ukázka úrovně chudého východoevropského švejkova a vyspělého Německa :-!
ericn
Ne, to je jen důkaz pokřiveného trhu dotacemi. Jakmile je Němci vypnou, bude po prodejích 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vždyť ti jasně napsal jak to vypadá na trhu s dotacema a bez dotací!!! Ani v Německu o EV bez dotací zájem není!!!
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
A ta německá "vyspělost " se mj. projevuje tím, že Německo zavírá vcelku nezávislé uhelné a jaderné elektrárny a namísto nich prosazuje
- elektrárny , umístěné jako koncové zařízení na ruském plynovodu
- Občasné Zdroje Energie (fotovoltaiku a fofrníky zejména z Číny) jištěné "horkou zálohou" právě té plynové elektrátny

No, dobro došli 😁
lukas13
Už ti to psali ericn a Jerry a já jen dodám - je naprosto zvrácené a absurdní, když chudší občané té země dotují ty bohatší. Vrchol idiocie.

Za mě - chápu že EV někdo beze zbytku využije, že se mu líbí, nebo že se mu líbí ten pseudoekopocit (a částečně i ekopocit, uznávám).
Ale nechápu, jak si někdo může dovolit cpát to mě, když to nechci. Třeba proto, že bydlím v bytě v centru města, solární elektrárnu nemám a občas (překvapení, mám auto a jezdím s ním!) potřebuju za den najet přes 800 km a nechci se k rodině vrátit druhý den nad ránem.
A být němec, tak mě ještě nutí této skupině přispívat z mých daní na to, v čem si tito lidé vozí p*del. Fuj.
traveldrive
Nikto ti predsa nepchá, čo nechceš.Je to len o tom, čo smieš a čo nie. A s tým predsa žiješ stále, nikdy to nebolo inak.
lukas13
Jasně, nikdo mi nic nepchá, jen si už v podstatě nelze koupit normální, spolehlivé rodinné auto za normální cenu. Pěkně děkuju.

Ale hlavně že EV za padesát tisíc éček se dotujou a ti, z jejichž peněz to jde se na to budou dívat z okýnka autobusu.

Copak nechápeš a nevidíš, že se to vymklo z pantů, že to přehnali? Že někde přímo ve střední třídě vzniká hluboký řez, sociální příkop?

Až bude nabíječka v každé lampě, kombík C segmentu s dojezdem min. 1tkm bude stát cca 400 a pokud elektřina k dobíjení EV brutálně nezdraží (jako že zdraží, jak asi státy nahradí výpadek příjmů z fosilních paliv), pak řeknu - OK fajn, dejte mi jeden.
Avatar - Katikakus
Katikakus
V Nemecku taky vlada vsechno elektrovoziky brutalne dotuje. Bez tech dementnich dotaci by se jich prodalo tak mozna 10 procent z techto cisel a i to si myslim, ze jsem hodne prestrelil.
Xylo
Pod slovním spojením "brutální dotace" si dovedu představit slevu, která sníží cenu někam k akceptovatelné úrovni. To bezesporu platí u výprodejového Smarta ForTwo, s cenou od 18 370 Euro, což je cca 460 tisíc Kč a odečet "der Umweltbonus als „Innovationsprämie“ 9.000€ (Bundesanteil: 6.000€, Herstelleranteil: 3.000€)." Nový majitel by (v hotovosti) za pidiEV zaplatil 234 tisíc Kč. Tesla 3 stojí od 43 tisíc Eur (1,075 milionu Kč) a má stejný bonus - pokud tedy odečteš bonus 9 tisíc Euro jsi na ceně 825 tisíc Kč, pokud od německé ceny odečteš DPH, což umí každý plátce (podnikatel), pak cena je cca 892 tisíc, tedy rozdíl mezi německou "dotací" a českou "dotací" je 67 tisíc Kč. Fiat 500 stojí od 27 tisíc Eur - dotace 9 tisíc. Tesla Y má dotaci sníženou na 7500 Euro (cena je od 57 tisíc Eur).
gutex
To jsou podíly za rok 2022, jen za únor 2022 je podíl následující😒br />
BEVs: 28,306 – up 55% at 14.1% market share
PHEVs: 21,583 – down 1% at 10.8% market share
Total: 49,889 – up 24% at 24.9% market share

https😐/insideevs.com/…es-february2022/
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A volný pád bude pokračovat!!!

Bohužel, eurohujeři v Bruselu stále nepochopili a myslí si, že elektromobilita omezí závislost na Rusku... OPAK je pravdou. Elektřinu vyrábíme z ruského plynu!!! Do jádra potřebujeme ruský obohacený uran (ze západu je nekvalitní)!!!

Ropa se ale odjinud nakupovat dá!!!
Avatar - pradeda777
pradeda777
Tak tak...NATO už dávno mělo Rusko obsadit a ropy i plynu by jsme měli habaděj..... :-!
PowerHouse
Jsou již problémy s dodávkama vyřešeny?
Avatar - MS-sport
MS-sport
A pak je ještě e-realita...... :-!
traveldrive
ALe tú hlavnú, a to ľudskú BLBOSŤ a NESCHOPNOSŤ nikto nechce vidieť.
Avatar - MS-sport
MS-sport
Blbost a neschopnost nebo spíše všehoschopnost je u EUkomsomolců základní výbava. Bez toho u nich nemáš šanci :-!