Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej aut v EU v únoru opět klesl, přetrvávají výpadky v dodavatelském řetězci

ČTK
Diskuze (18)

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v únoru meziročně snížil o 6,7 procenta na 719.465 vozů, výrobci nadále čelili výpadkům v dodavatelských řetězcích. Jde o nejslabší únorový prodej od začátku sledování údajů, oznámilo v dnešní tiskové zprávě Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Tempo poklesu prodeje v únoru zrychlilo z lednových šesti procent.

Český Svaz dovozců automobilů už dříve uvedl, že v České republice se prodej nových osobních aut v únoru meziročně snížil o 3,1 procenta na 14.225 vozů. V prvních dvou měsících roku nicméně o 3,4 procenta vzrostl a dostal se na 30.488 vozů, zatímco v celé EU ve stejném období o 6,4 procenta klesl a činil 1,4 milionu vozů.

Sdružení ACEA upozornilo, že na největších automobilových trzích v EU se údaje o únorovém prodeji různí. Ve Francii se prodej meziročně snížil o 13 procent a v Itálii téměř o 23 procent. V Německu naopak prodej meziročně o více než tři procenta vzrostl, ve Španělsku se zvýšil téměř o sedm procent.

Automobilce Škoda Auto, která je součástí skupiny Volkswagen, v únoru prodej v zemích EU meziročně klesl o 13,1 procenta na 38.268 vozů. Podíl této značky na unijním trhu se tak snížil na 5,3 procenta z 5,7 procenta před rokem, uvádí ACEA.

Automobilový průmysl se už delší dobu potýká s nedostatkem čipů a dalších součástek. Situaci navíc v posledních týdnech zkomplikoval útok ruských vojsk na Ukrajinu. Škoda Auto stejně jako celý koncern Volkswagen kvůli invazi pozastavila veškeré své aktivity v Rusku, kromě toho čelí výpadku v dodávkách součástek z Ukrajiny.

"V důsledku přerušení dodávek kabelových svazků z Ukrajiny jsme zastavili výrobu modelu Enyaq iV. Naši odborníci usilovně pracují na hledání dostupných alternativ a na obnově dodávek. U ostatních modelů mohou výpadky dodávek krátkodobě způsobovat výrobu nekompletních vozů nebo přerušení výroby, zatím se však logistice toto riziko daří minimalizovat," sdělila ve středu ČTK mluvčí mladoboleslavské automobilky Gabriela Slabihoudková.

ČTK
Diskuze (18)

Doporučujeme

20. 3. 2022 12:09
Re: Prodej elektroaut v Německu v únoru 2022
Jasně, nikdo mi nic nepchá, jen si už v podstatě nelze koupit normální, spolehlivé rodinné auto za normální cenu. Pěkně děkuju.

Ale hlavně že EV za padesát tisíc éček se dotujou a ti, z jejichž peněz to jde se na to budou dívat z okýnka autobusu.

Copak nechápeš a nevidíš, že se to vymklo z pantů, že to přehnali? Že někde přímo ve střední třídě vzniká hluboký řez, sociální příkop?

Až bude nabíječka v každé lampě, kombík C segmentu s dojezdem min. 1tkm bude stát cca 400 a pokud elektřina k dobíjení EV brutálně nezdraží (jako že zdraží, jak asi státy nahradí výpadek příjmů z fosilních paliv), pak řeknu - OK fajn, dejte mi jeden.
Avatar - pradeda777
20. 3. 2022 09:18
Re: Volný pád bude pokračovat
Tak tak...NATO už dávno mělo Rusko obsadit a ropy i plynu by jsme měli habaděj..... :-!
20. 3. 2022 06:58
Brutální dotace
Pod slovním spojením "brutální dotace" si dovedu představit slevu, která sníží cenu někam k akceptovatelné úrovni. To bezesporu platí u výprodejového Smarta ForTwo, s cenou od 18 370 Euro, což je cca 460 tisíc Kč a odečet "der Umweltbonus als „Innovationsprämie“ 9.000€ (Bundesanteil: 6.000€, Herstelleranteil: 3.000€)." Nový majitel by (v hotovosti) za pidiEV zaplatil 234 tisíc Kč. Tesla 3 stojí od 43 tisíc Eur (1,075 milionu Kč) a má stejný bonus - pokud tedy odečteš bonus 9 tisíc Euro jsi na ceně 825 tisíc Kč, pokud od německé ceny odečteš DPH, což umí každý plátce (podnikatel), pak cena je cca 892 tisíc, tedy rozdíl mezi německou "dotací" a českou "dotací" je 67 tisíc Kč. Fiat 500 stojí od 27 tisíc Eur - dotace 9 tisíc. Tesla Y má dotaci sníženou na 7500 Euro (cena je od 57 tisíc Eur).
Avatar - MS-sport
19. 3. 2022 19:47
Re: Príčin, prečo to nejde, sa dá vymyslieť veľa...
Blbost a neschopnost nebo spíše všehoschopnost je u EUkomsomolců základní výbava. Bez toho u nich nemáš šanci :-!
19. 3. 2022 19:43
Príčin, prečo to nejde, sa dá vymyslieť veľa...
ALe tú hlavnú, a to ľudskú BLBOSŤ a NESCHOPNOSŤ nikto nechce vidieť.