Vzhledem ke "stari" Tesly a tomu, ze Ford a Toyota maji mnohem sirsi modelove portfolio, kde mohou vyuzit uspory z rozsahu, na tom neni vubec nic prekvapiveho. Spis by bylo spatne, kdyby to tak nebylo.
Kdyz zacnu sit boty a nikdy predtim jsem to nedelal, tak taky budu muset vymyslet vic postupu a technologii nez Bata, ktery uz ma par milionu bot za sebou.
Ja jsem teda jen jednoduchej kluk z vesnice… ale 1. kdyz zakladam novou automobilku a delam si veci sam, tak to bude stat raketu a pokud to udelam dobre tak se to vrati.
A hlavne kdyz to rozpocitam na prodany kusy, tak je ponekud dulezite kolik prodam tech kusu, ze ano.
Navic to stejne nejde srovnavat, protoze bezne automobilky jedou dnes vetsinou tick-tock system (novy model, potom facelift cca po 4 letech) s minimem zmen v prubehu cyklu.
Tesla naopak uplatnuje modernejsi lean-development / continuous integration proces, kdy neustale vylepsuje a meni vsechno. Takze napr. i bez faceliftu ma auto za 1 rok desitky vylepsenych a pozmenenych soucastek.
Tudiz potom v podstate tyto dva modely vyvoje vubec nejde porovnavat.
Jinak ze je tesla v EV technologii na uplne spici nezpochybnuje naprosto nikdo z tech, kdo tomu rozumi.
A jednim z hlavnich duvodu je prave zpusob, jak to delaji. Zkratka neustale vylepsuji produkt tak, aby byl kazdy den lepsi nez byl vcera a snazi se to dostat do produkce okamzite. A jde jim to.
Napr. Model 3 na zacatku produkce je jiny, nez soucasny, a to v mnoha ohledech. Take to stejne auto vyrobene na jedne lince neni totozne jako to, ktere vyrabi na jine lince (US / China / Berlin), a to vcetne skeletu, pouzitych baterii atd atd.
Bože, čo je toto za dementný výmysel, tá vaša sekta...
To už mi je len argument, spochybňovať takou chujovinou technológie, ktoré na špici vo svojej oblasti sú. Nejaké reálne argumenty k veci by neboli?
A výsledkem těchto nákladů pro R&D je ten naprosto špatný tvar volantu, který by jakožto nepoužitelnou kravinu zavrhla i moje babička za 5 minut testování a krátkou a jednoznačnou analýzu by vypracovala za 20 Kč.
Re: investice do vyvoje je investice do budoucnosti
Okuliare nenosím, mám rád pravdivý obraz, nie prifarbený.
Elektrifikované - to znamená dva rôzne motory na jedno auto a ušetrenie v priemere možno litra paliva na sto km. A to zachráni planétu...
Zase nemôžeš niekoľko medializovaných prípadov prezentovať ako plošný nedostatok vzťahujúci sa k značke. Podľa podobného metra by sa tiež dalo tvrdiť, že bežne tečie do Volkswagenov (viacero popisovaných problémov s tesnením VW Passat CC), alebo že všetky Mitsubishi sú zlé, lebo ASX sa nevydaril a tak podobne...
Re: investice do vyvoje je investice do budoucnosti
A tých 10 miliónov áut je elektrických? To potrvá ešte desaťročia a ani potom nebude elektromobilov ani polovica. Väčšina áut sveta sú staré šroty, ktorých majitelia na EV nebudú mať do konca života a tých horných desaťtisíc, čo si EV kúpia, je len zlomok z tých 10 miliónov. Zlož ružové okuliare, kamoš.
Re: investice do vyvoje je investice do budoucnosti
„Kdyby Tesla najela za zivotnost 500.000km"
Přiznám se, že ty bláboly jsem jen přelétl (srovnání počtu vyrobených Tesel s vyrobenými trolejbusy co uvezou mnohem více lidí - jako fakt?), ale tohle mě fakt rozesmálo. Jenom tohle ukazuje, jak moc si mimo realitu.
Vyrobené Tesly najedou v průměru 500 tisíc km. autor DonVito
To si zapamatuju, něco takového se ani v diskuzích na internetu, tak často nevidí. :-!
Re: investice do vyvoje je investice do budoucnosti
I o Toyotě je článek, tak netrapči a zkus si ho znovu přečíst a pak si přečíst co napsal topten.
Napsal si tuhle kravinu.
„Tesla urychlila přechod k elektromobilitě (a utlumení spotřeby ropy...) o leta, možná desítky let."
Spotřebu ropy více snížily trolejbusy atd. Přechod k elektromobilitě může urychlit jedině lepší akumulátor, což se už částečně dělo/děje nezávisle na Tesle. Tesla není jediná firma vyrábějící dopravní prostředky na elektriku viz. třeba mnou zmíněné čínské elektroskůtry.
Musím ti sundat tvoje růžové-Tesla brýle. Jen samotné městské trolejbusy uspořily víc ropy než zatím všechny (nejen Tesla) elektromobily světa. No a pak jsou tu jízdní kola, elektrokoloběžky, rožšířená novinka elektrokola atd. Ono i ty jen čínské elektroskůtry v Číně mají v šetření ropy větší váhu než dnešní flotila Tesel - je třeba započítat i materiály vyráběné z ropy.
Máš opakovaný problém s vnímáním reality skrze průkazná čisla - to je obvyklý problém nekritických příznivců elektromobilů a elektronáklaďáků.
Ty neumíš nic jiného než se blbě ptát. Zajeď si do nejbližšího města, kde provozují trolejbusy a zeptej se kolik km ujely všechny trolejbusy od jejich zavedení. Pro ulehčení počtů můžeš dát spotřebu 10 l na sto.
Když jedu na elektrokoloběžce a ne autem (tak to občas dělám), tak ušetřím ropu a přitom vůbec nejedu v dvoutunové Tesle. To je zvláštní a pro tebe nepochopitelná situace? Proč tohle vysvětlení píšu? Protože ty nechápeš ani úplně jednoduché věci. Máš problém s čísly spojený s nechápáním textu.
Re: investice do vyvoje je investice do budoucnosti
Já ti nevím, označovat druhé jako lopaty a ani nepochopit jednoduchý článek. Z článku nevyplývá, že by Toyota dávala na R&D málo a že by kvůli tomu měla být Tesla vyzdvihována. :-)
Batalion Azov z r. 2014 bol rozpustený a vynníci odsúdení na tresty 9 - 11 rokov. Súčasný pluk Azov patrí pod armádu a s tým starým má spoločný akurát názov.
To nejsou hospodský řeči. To jsou řeči lidí, co si Teslu (na rozdíl od tebe) koupili a teče jim do ní. Např. pouhý rok stará záležitost - https://www.youtube.com/watch?…
Jinak - tvé první dvě věty - to jsou argumentační perly! :D
Já je neuvádím, protože je všem nedebilním jedincům jasné, že jsou v případě např. těch trolejbusů hodně velká. Oni totiž jezdí 80 let, mnoho hodin denně a to ono se to nasčítá, experte.
kdysi davno sem delal ve stredne velky firme, kde sefove dali na volani lopat a odboraru a sahli na vyvoj, protoze stoji moc penez.
jeste 5 roku to fungovalo relativne dobre a pak strmej pad.
dnes firma jen paberkuje a zije z ruky do huby
z puvodnich vyvojaru cast presla ke konkurenci, cast si zalozila vlastni firmicky, cast sla postupne do duchodu, cast sla ucit do prumyslovek.
nakonec na to nejvic doplatili sami lopataci a odporari, kteri volali po zariznuti vyvoje, az se jim jejich prani splnilo.
typicka lopata vidi jen do pristi vejplaty (a ze jich tady je !)
Boris Johnson reagoval na dnešní jednání v Istanbulu slovy: "To co se domlouvá nemá vliv na již uvalené sankce Velké Británie vůči Rusku"......i když před pár dny tvrdil opak. :-!
Asi vím na co narážíš - články o možnosti rekuperací dobít vybitou baterii tažením na laně, ale to je, dle mého názoru, dobrá hovadina pro video na youtube. Moje pidiEV má v řazení polohu N (je to třetí fotka od konce povídání na mojeauto), takže bych si vůbec nedělal nějakou hlavu s tažením na laně (pokud bych byl tak blbej, že bych si trakční baterku nechal vybít do mrtva). To je podobná hovadina jako nutnost měnit 12V baterku jen v autorizovaném servisu (opět pro Smarta ED/EQ to není potřeba, beze strachu vyměnit doma).
Musím se omluvit. Ne že bych nechápal text, jak se zde mistr Karel snaží přesvědčít. Spíše jde o kombinaci slabých brýlí a zbrklosti. Přehlédnul jsem "by".
Už i BBC oficiálně potvrdila válečné zločiny ukrajinských nacistických batalionů Azov. Videa, která koluji na internetu verifikoval jako autentická, co se týče smrtelných zranění z mučení, anglický lékař, kterého BBC oslovila. Rubl opět posílil, po skončení dnešního jednání v Istanbulu se již obchoduje 1 USD za 83 rublů :-!
:D:D no to je blbost! Z tebe padá jedna perla za druhou :-! a ten retardovanej osel-multinick ti přizvukuje....měl by ses nad sebou zamyslet trolle :-!
Ahoj Karle,
jestlipak znáš další osud auta z tvého videa (SPZ: K8 RUO)? https://www.youtube.com/watch?…:-!
Tesla Model 3 Performance - Zero Issues :yes::yes::yes:
''most of the issues with the car were fairly minor...they were resolved and we're happy''
Video o tom samém autě! ;-)
Nechápu jak může někdo (s hodnocením značek podle videa youtube) jezdit (s čímkoliv..) SUV od VW koncernu.
Když do nich teče... wtf
https://youtu.be/cpQDsocgdnA?t=843
I now realize, why they gave us an Audi umbrella, when we bought the car... :D
Třeba tohle je jak z příručky sekty sv. Elona.
„Jinak ze je tesla v EV technologii na uplne spici nezpochybnuje naprosto nikdo z tech, kdo tomu rozumi."
Už jenom kvůli tomu, že ve vodíku mají krásnou 0, se tohle tvrdit nedá.
Ten kdo píše dnes proti Tesle, obzvlášť pod článkem o investicích do vývoje, musí mít (jemně řečeno) zvláštní vidění světa.
Ostatně je to podobné, jako se nevymezit proti ruské agresi.
Tesla urychlila přechod k elektromobilitě (a utlumení spotřeby ropy...) o leta, možná desítky let. :yes:
PS Je skvělé investovat do výzkumu a vývoje namísto do marketingu a dealerů!
Další podepsaný dokument se týká tzv. Paralelních dovozů. Účelem tohoto mechanismu je uspokojit poptávku v Ruské federaci po zboží obsahujícím výsledky duševní činnosti :-!
Neschovavej svůj fanatismus a absenci základních znalostí za podbízení druhým kvůli vlastní nejistotě, která se u tebe objeví vždycky v momentě střetu s realitou :-!
PRO RUSKÝ DURACI co dávaj odkaz na to STBáka by chtěli aby ukrajinci bránili svou zemi házením plátků růží a proti ruským bombardérům nasadili holubice = CHÁPEME
Jen tě upozorním, že elektroauto nelze odtahovat na laně......posledně u stojící e-dacie motals s lasem nad hlavou a byls naštvanej, že ti nikdo nezastavil :-!
Re: investice do vyvoje je investice do budoucnosti
Ok v tom mas pravdu, neni to deset milionu BEV (jenze je to rocni produkce, ne cela historie...).
Ty jsi schopny to precist a mit relevantni poznamku. :yes:
A deset milonu rocne (BEV celosvetove) bude dosazeno kdy? 2025?
https://elektrickevozy.cz/…elektroaut-rocne
Desetileti asi tezko. ;-)
"Tesla chce vyrábět až 20 milionů elektroaut ročně"
Kdyz jen Tesla chce vyrabet 20 milionu za osm let...
Reduce speed limits on highways by at least 10 km/h
Impact*: Saves around 290 kb/d of oil use from cars, and an additional 140 kb/d from trucks
Work from home up to three days a week where possible
Impact: One day a week saves around 170 kb/d; three days saves around 500 kb/d
Car-free Sundays in cities
Impact: Every Sunday saves around 380 kb/d; one Sunday a month saves 95 kb/d
Make the use of public transport cheaper and incentivise micromobility, walking and cycling
Impact: Saves around 330 kb/d
Alternate private car access to roads in large cities
Impact: Saves around 210 kb/d
Increase car sharing and adopt practices to reduce fuel use
Impact: Saves around 470 kb/d
Promote efficient driving for freight trucks and delivery of goods
Impact: Saves around 320 kb/d
Using high-speed and night trains instead of planes where possible
Impact: Saves around 40 kb/d
Avoid business air travel where alternative options exist
Impact: Saves around 260 kb/d
Reinforce the adoption of electric and more efficient vehicles ;-)
Impact: Saves around 100 kb/d
Note: Impacts are short term and reflect implementation in advanced economies where feasible and culturally acceptable; kb/d = thousand barrels of oil a day.
PS Narozdil od plku mistnich "nedebilnich jedincu" tady jsou uvedena cisla (alespon odhadovana). A petrolheadum se to samozrejme taky libit nebude. Ty neresi jak pomoci Ukrajine, neresi klimatickou katastrofu. Resi jen aby mohli levne a bez omezeni jezdit...
Dneska je Rusko ekonomicky reálně tak v úrovni Indonésie nebo Mexika = proč měnit sankce když PRÁVĚ TEĎ v téhle chvíli Putinova vojska zabíjí = normální lidi v cizí zemi
tak JAKÉ používáš zdroje = pro ruskej trapáku = co nadšeně popichuje V DOBĚ VÁLKY a VRAŽDĚNÍ
Re: investice do vyvoje je investice do budoucnosti
Z clanku vyplyva, ze Tesla dava na jedno auto nejvic.
Vkladas toptenovi do ust neco co nenapsal. Kde psal co o Toyote???
Tak jako mne o trolejbusech... Ja nejsem proti zadne elektricke doprave!
O tom, ze je ta individialni automobilova nejpodstatnejsi z pohledu emisi snad nepochybuje ani... Oscar.
Jaka jsou tva cisla?
Podel se.
Bylo by to lepsi nez urazky. ;-)
Vazne reaguje tento prispevek na to co jsem napsal?
Wtf
S cim konkretne polemizujes?
https://www.europarl.europa.eu/news/cs/headlines/society/20190313STO31218/emise-co2-z-aut-fakta-a-cisla-infografika
"Osobní automobily se řadí mezi největší emitenty CO2, na celkových emisích vytvořených v dopravě se podílejí 60,7 procenty."
Kdo ze tu ma problem s cisly?
Kolik prosim te tvori elektrokolobezky? :D:D:D
Odpoved samozrejme necekam.
Protoze kdyz dojdou argumenty, nastupuji urazky (agrese...). A jsme zpet u politiky. ;-)
https://thedriven.io/2020/10/27/tesla-has-made-the-ev-transition-inevitable-but-can-the-big-legacy-car-makers-catch-up/
"Tesla has made the EV transition inevitable"
A o prinosu trolejbusu tu nikdo nepolemizuje. Nicmene jejich podil vuci 60% silnicni dopravy (osobni auta) je temer zanedbatelny. To jsou cisla, vis...
Kolik bylo vyrobeno trolejbusu v cele historii celkem? 100.000?
To da celkem (pri najezdu 1M km) sto miliard trolejbusokilometru.
Kdyby Tesla najela za zivotnost 500.000km tak da pet set miliard teslokilometru z rocni produkce (2021).
5 Tesel ma spotrebu jako jeden trolejbus, cca.
Takze auta z rocni! produkce (jen) Tesly usetri za svou zivotnost cca tolik, co usetrily trolejbusy za sto let... :-O
To jsou cisla a klidne si vynasob spotrebu trolejbusu 2x a dojdes k tomu, ze to bude 2x rocni (2021) produkce Tesly, resp. rocni produkce Tesly 2023.
O tom to je.
To jsou cisla.
Ne kecy.