Tesla investuje do vývoje jednoho vozu víc, než Ford a Toyota dohromady
Co Tesla ušetří na marketingu, to investuje do dalšího výzkumu a vývoje. Náklady na jedno auto jsou tak ve srovnání s konkurencí výrazně vyšší.
Výzkum a vývoj je pro každou automobilku zásadní, každá společnost do něj však investuje trochu jiné finance. Největším investorem do výzkumu a vývoje, tedy zřejmě jen na americkém trhu, se pak podle nedávného výzkumu společnosti StockApps stala čistě elektrická automobilka Tesla.
Ta totiž investuje do výzkumu a vývoje, v přepočtu na jedno auto, částku 2984 dolarů, což je cca 67.000 Kč. Na druhém místě se pak s výrazným odstupem umístila automobilka Ford (1186 dolarů/cca 26.600 Kč), na třetí příčce automobilka Toyota (1063 dolarů/cca 23.900 Kč) a čtvrtá automobilka GM (878 dolarů/cca 19.700 Kč).
Ve snaze udržet si svůj náskok na poli elektromobility a dalších automotive technologií tak Tesla investuje do výzkumu a vývoje v přepočtu na jeden automobil víc, než automobilky Ford a Toyota dohromady. Standardem v tomto odvětví je přitom cca 1000 dolarů (cca 22.400 Kč), jak dodávají kolegové z AutomotiveEvolution, kteří na téma upozornili.
Zajímavostí však je, že obří náklady na výzkum a vývoj automobilka Tesla kompenzuje prakticky nulovými náklady na reklamu. To je přitom obzvlášť působivé zvlášť s ohledem na neustále rostoucí prodeje automobilky v posledních letech.
Ze statistiky vyplývá, že největší náklady na propagaci jednoho prodaného auta má automobilka Chrysler (664 dolarů/cca 14.900 Kč). Následuje Ford (468 dolarů/cca 10.500 Kč), Toyota (454 dolarů/ cca 10.200 Kč) a GM (394 dolarů/cca 8.852 Kč). Průměr v automobilovém průmyslu by přitom měl být cca 485 dolarů (cca 10.300 Kč).