Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Alfa Romeo Giulia a Stelvio přijíždějí v edici Estrema. Černou nešetří

61 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Těch černých aut je už tolik, že se ztratil punc vyjímečnosti. Navíc v té černé se ztratí všechny rysy auta. No stejně Giulia i Stelvio nijak výrazné nejsou. 155,156 i 159 byly mnohem odvážnější.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já ti nevím, černých aut zase taková převaha není, když se podívám po okolí, barevnost je různorodá. Černé auto je nanic, už bych to znovu nechtěl, pořád špinavý 😁
Avatar - iudex
iudex
Čiernu nikdy, teda pokiaľ tam nedáš rovno keramiku a nebudeš to umývať výhradne ručne. Pár dní dozadu som pozeral čierny F-type, ktorý leštili v blízkej detailingovej garáži a hoci to bola hýčkaná víkendovka, na tom čiernom laku už proste boli vidieť škrabance.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Abychom si rozuměli. Černá perleť či metla vypadá parádně na dost autech, ale jen když je naleštěná, na sluníčku, s vhodnými detaily a koly. Pak je to krása, ale stačí málo, aby si z černého BMW/MB/Pašíka atd.. měl "hustokrutopřísný gangsta kchár" na sídlišti (brutální kola, křídlo, mračítko, folie - pak už to smrdí kýčem).

Špatně se to udržuje, je v tom horko a rychle se ušpiní, poškrábe a působí více nevýrazně a nudně.

Největší wow efekt za mne mají modré odstíny, která vypadá dobře i špinavá, v zimě ve sněhu, ale i naleštěná v létě, pak taky červené metalízy. Tmavou barvu pak žeru různé černozelené/černofialové, ale zase už to musí být u auta, kterému to sekne. Některým sluší i bílá perleť.
Avatar - MS-sport
MS-sport
Souhlas. Místo aby drželi tradice, alespoň při anoncování, tak šaškujou.
Alfa Romeo vlastní odstín červené
Ferrari má taky vlastní odstín červené
Porsche žlutá
BMW speciální odstín modré
Mercedes Benz stříbrná
atd atd :-!
Avatar - CHerokee
CHerokee
Tohle je taky pěkná verze. Jinak je to asi nejhezčí sedan, po faceliftu i suprový interiér. A ta motorizace 280 koní, 4x4, zároveň samosvor s adaptivním podvozkem a nejspíše nejnižší váhou ve své třídě....to bude prvotřídní poježdění. Co jsem zkoušel, jízdně, podvozkově špica.
Avatar - iudex
iudex
Jo, toto sa javí ako taký optimálny kompromis z hľadiska výkonu, jazdných vlastností a ceny. 280 koní, štvorkolka, samosvor, to znie veľmi sľubne.
Ale práve dnes som čítal recenziu tejto verzie na Autoe😜resse a tam osobitne nadšení neboli. V zmysle že je to len výbava naviac za nemalé peniaze, motor nie je zrovna charakterný, automat letargický a prínos samosvoru v prípade štvorkolky a príliš aktívnej stabilizácie necítiť.
https😐/www.autoe😜ress.co.uk/alfa-rome👋giulia/357665/new-alfa-romeo-giulia-estrema-2022-review
Avatar - Avanti
Avanti
Kde je tam tá zmienka o letargickom automate? Ja to tam nevidím.
Ten automat radí excelentne a už Giulia Veloce je skvelá.
Treba si počkať na jazdné dojmy, autá ešte nie sú ani u dílerov, takže neviem, o akú "review" sa jedná. Vyzerá to na obyčajné žurnalistické zhodnotenie z pohľadu do parametrov a cenníka.
Avatar - iudex
iudex
But whereas in the Quadrifoglio the transmission’s shifts are sharp and snappy, they felt just a little too lethargic for the added precision the new chassis brings, not helping the engine’s character either, with slurred changes.
Avatar - Avanti
Avanti
Vďaka, už to vidím, v tých reklamách som to nevedel nájsť.
Každopádne po zvezení s Veloce môžem stále len oponovať, prevodovka je perfektná.
Ota4
Jsou situace při podrazovaní kdy je PDK určitě rychlejší ale jinak je 8st ZF vynikající
Adam Grufík
Víc než na autě samotném záleží spíše kolik kaprů novinář získá...
Arese
...stále se jedná jen o kosmetické úpravy a bohatší výbavu. Když už tedy nechtějí nabízet kombi Sportwagon a hlavně alespoň jednu verzi 2,0 benzín s manuálem (za kterou by jim nemalá skupina pravověrných Alfistů po celém světě utrhala obě ruce), proč sakra nenabídnou alespoň tu silnější verzi dvoulitru s 280 k také jen s pohonem zadních kol?!! 😲 😲 😲 😒
P.S. Pokud by tato černá verze alespoň neměla černá kola a měla chromované olištování oken, tak by mohla vypadat jistě zajímavě, ale takto krásná Giulia bohužel vypadá jen jako totálně připálený, neforemný bochník chleba.... 😒 :no:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Proč do tak velkého sedanu manuál. Už jen ta prodleva při řazení mi teď už leze na nervy. U dnešních automatů to je tak rychlé, že jen padnou otáčky a auto ani tah nepřeruší.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Protože Arese má určitý druh úchylky 😁 Nic víc v tom nehledej. Já bych takovou Alfu bral v manualu jen kdybych na automat neměl. Na tom nic špatného není, ale nebudu tvrdit, že to kupuju pro tu řidičskou nirvánu 😁
Avatar - iudex
iudex
Tu som s Aresem, automat do bežného rodinného premiestňovadla, ideálne k nafte. Ale tu sa manuál vyslovene pýta. A vôbec to nesúvisí s cenou (ono tá Giulia Estrema bude aj tak brutálne drahá).
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, já ten sedan vnímám taktéž jako rodinné auto, či managerský sedan, který nabídne trochu srandy navíc. Přecijen to má 4,6m na délku a váží 1,5t.
Avatar - iudex
iudex
Relatívne malý sedan (v kontexte dnešnej strednej je to krpec) nie je úplne rodinné auto, skôr to menežérske, kde bude jediný cestujúci. A tú srandu naviac robí aj ten manuál.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Souhlas.
Má to jen jeden háček... ten článek za volantem to musí umět.
😄
Avatar - Emel
Emel
Musí hlavně chtít.
Tohle není RX-8, která pod 5000 otáček nejela... když si optimálně nepodřadíš, tak se toho zase až tolik nestane. Asi už bych dneska s manuálem rychlejší nebyl, ale bavilo by mě to pořád... jo, v Alfě mě to bavilo velmi 😄
Avatar - iudex
iudex
Presne, ten turbobenzín ťa nanúti zbesilo radiť, aby to aspoň trochu išlo, keď nemáš chuť, tak to ťaháš na krútiak od 1500. Ale keď tú chuť máš, tak sa pobavíš. A v silnej Giulii osobitne (a nemusí to byť nutne to Quadrifoglio, na ktoré narážaš).
Avatar - iudex
iudex
Pretože je to ŠPORTOVÝ sedan. Cuore sportivo, pamätáš? Ak sa niekam (okrem športových áut a kupé) hodí manuál, tak je to športovo ladený sedan s výkonnejším benzínovým motorom, ktorý nie je určený len na premiestňovanie z A do B, ale aj na nejaký ten zážitok z jazdy.
Btw. pozri si ten test Giulie na Autoe😜resse, dal som odkaz nižšie. Vytýkajú tam práve letargický automat.
JTDLE
Nevim jak v tomhle testu, ale kdyz sem mel na nejakou dobu pujceny Veloce, tak ten automat nemel absolutne chybu
Mig_35
ZF jako ZF. Nemyslím, ze by to bylo nějak horší
webpaja
Máš obecně pravdu, ale naladění může být jiné, než znáš třeba od BMW. JLR míval třeba měkčí nástup. Jinak stejné.
Mig_35
Řekl bych, ze proste převážil dojem z motoru a výkonu. Spis než ospale reakce automatu
Arese
Netvrdím, že má chyby (zvláště, když je auto vybaveno pádly pod volantem), ale verze s manuálem Giuii 2.0 benzín stejně strašlivě chybí.... 😲 😲 😲
webpaja
Souhlas, jen už to vlastně ani není pravda 😉 Jedině, že by Toyota pro nové IS koupila 3er platformu a nacpala tam tu kombinaci, co bude dávat do Supry 😉
Avatar - miromen
miromen
Tohle neni žigulik, škodovka, dačia...je mi tě lito.
Arese
Vůbec nic jsi nepochopil, takže i mě je tě velmi líto... 😒]
P.S. Pro tebe je žigulík prémiový sportovní sedan?! 😒]
Mig_35
Za 500€ u racechip z toho mas 280 hp RWD a nejlehčí auto ve třídě, cca 1440 kg. Možná tam půjde i ten samosvor…
Arese
Ano vím a do budoucna bych si právě tu základní benzinovou motorizaci jako ojetinku chtěl pořídit a takto ji nechat chipnout. Jen pořád čekám, jestli se přece jen nestane zázrak a nepříjdou s manuálem (nebo alespoň s 280koňovou verzí jako zadokolkou).. 😲
Ota4
Říkám ti to už po několikáté. RWD 280 se prodávala na západě
Arese
Nikoliv, zjišťoval jsem si to, ta se prodávala jen mimo EU. 😒
Mr.Murphy
Byla dostupna i v Nemecku.... evidentne to nikdo nekupoval a tak to zrusili.... bylo to normalne v ceniku.
Mig_35
Je fakt ze v ojetých autech se občas objeví :yes:
Arese
Prosím o nějaký odkaz, resp.důkaz. Strašně rád bych se totiž v tomto mýlil! 😄
Mig_35
https😐/www.automobile.it/trento-alfa-romeo-giulia-2-0-t-veloce-rwd-280cv-aut👋169451375
Arese
Velmi zajímavé, moc děkuji. Škoda, že tuto parádní kombinaci silnějšího dvoulitru a zadokolky už nenabízí.... Naopak 510k QV, která by tu čtyřkolku opravdu potřebovala jako sůl, ji nemá.... 😲
Avatar - speedfred
speedfred
Neviem z čoho vychádzaš že QV potrebuje 4x4 ako soľ. Dalšia voľba k RWD je to fajn ale nutnosť ani nie.
Arese
Jsem taky zvědavý na slibovanou modernizaci a facelift. Myslím, že právě letos je na ni už nejvyšší čas... Ale ani bych se moc nedivil, kdyby už žádná nepřišla, vedení Stellantisu je schopné všeho... 😒
Ota4
Facelift bude. Matrix světla plus infoteiment a budíky z Tonale
Mr.Murphy
chybí ti tam požadavek na MANUÁLNÍ RUČNÍ BRZDU, takže ho doplňuji.... :yes:
Arese
Ta by sice byla opravdu skvělá, ale jsem realista, takže tu už ani nezmiňuju. Předělat polostrojní brzdovou soustavu na mechanickou ručku by asi Alfu stálo majlant. 😄
Avatar - miromen
miromen
Tak zrovna Giulia, ktera neni zrovna designově nic extra navic ani nijak vyrazna by si spiš zasloužila nějakou pěknou barvu ne nutně křiklavou, ale barvu.
Avatar - Emel
Emel
V běžné nabídce jsou hezké barvy - červená, modrá...
Ta minulá zelená limitka se mi nelíbí a černá taky ne.
Avatar - iudex
iudex
A tá zlatožltá? https😐/cdn.motor1.com/…-ochre-paint.jpg
Inak tá zelená je podľa mňa parádna, tú by som bral: https😐/autodius.com/…foglio-green.jpg
Avatar - Emel
Emel
Ne a ne. To už radši... já nevím, bílou 😄
Ta zelená mi připadá taková jako z čínský hračky.
Avatar - iudex
iudex
OK, beriem. Mne sa ale tá zelená páči, veľmi mi pripomína Isle of Man green na novej M3 a tú považujem za jednu z najvydarenejších štandardných farieb (u M3 bez príplatku): https😐/mediapool.bmwgroup.com/…-2021-2250px.jpg
Mr.Murphy
....možná předznamenávající pohřeb celé modelové řady Giulia/Stelvio.... škoda.... hybridní crossover je fajn, něco Alfa prodávat musí, ale lidi co rádi řídí na něj asi fronty stát nebudou..... 😢
st.paul
Bohužiaľ. Mám známeho v manažmente Stellantisu a o všetkom rozhodnú predaje modelu Tonale. Stelvio má mať nástupcu, príde aj SUV v nižšej triede ako Tonale, ale Giulia viac menej končí, nová generácia už nebude. V hre je aj situácia, kedy bude Tonale vôbec poslednou Alfou, väčšina vedenia je naklonená tejto variante, bez ohľadu na silné reči v médiách o nových modeloch. Cenová politika ich skôr neskôr pochová. Brat aktuálne kúpil MB GLC 300, benzín 190kw, testoval aj Stelvio s benzínom 280k, ale jeho špecifikácia olizovala 60 000€, teda rovnakú sumu, akú dal za MB. Nemal žiadne výhrady voči spracovaniu, infotainmentu, výborný podvozok, ale.....hold, za "neprémiovku" tie peniaze nebol ochotný položiť.
Avatar - iudex
iudex
GLC300 za 60t? To mal buď brutálnu zľavu (čo v MB nedávajú), alebo kupoval úplný holobyt (základ bez príplatkov je 59t).
Tým ale nerozporujem, že Alfa je prekvapivo drahá, tiež som pozeral nejaký športovo ladený sedan s vyšším výkonom, popri 330i sa logicky ponúkala Giulia s 280k, ale tá začína na 53200 eur bez príplatkov, vybavená atakuje takmer 60t a to mi prišlo za mainstream (OK, lepší mainstream, ale nie úplne prémia, použijem GTIho termín subprémia) so štvorvalcom teda dosť.
Mr.Murphy
.... hele když přijdeš do Alfy, tak nějakých 15% z ceníku dolů je defacto bez ptaní.... Samozřejmě, jejich blbost, že nedají férovou cenu rovnou do ceníku a půlka lidí to ani nezkusí když ty pálky vidí....
Avatar - iudex
iudex
Nepochybujem, že to tak bolo, keď si kupoval Ty, snáď to ale je tak aj dnes. Lebo aj v BMW dakedy dávali 15% bez pýtania a pri troche handlovania cez 20%. A dnes? Zabudni.
Mr.Murphy
Resil jsem to v 6/2021.... samozrejme dnes muze byt vsechno jinak.... jen rikam ze koukat na cenik je blbost.
Avatar - Plautus
Plautus
Možno tak dva roky dozadu 😉
Ale keby si aj mal pravdu, tak tie ceny sú dnes tak prestrelené, že aj s 15% zľavou je Stelvio dnes drahšie ako rok a viac dozadu.
(Samozrejme neplatí to len pre Alfu.)
Mr.Murphy
.... V Německu, v roce 2020, z té doby mám ceník.... samozřejmě nevím jestli už třeba od 2019 nebo jen ten rok 2020.... viz odkaz níže.

takže to máme definitivně vyřešeno a už se o tom nikdy nebavme.... Že to z nabídky zmizelo znamená, že to asi holt nikdo nekupoval....

https😐/postimg.cc/s176sQZP
JTDLE
Presne tak a prave tou jsem mel moznost mesic jezdit. A jen pro informaci, uz sem to tu taky kdysi zminoval, dle znameho z imofy byl o modely s manualem prakticky nulovej zajem, takze verim, ze i na jinych trzich to bylo podobne a Alfa to mela urcite lip zmapovany nez Arese, podle kteryho absence manualu prakticky “pohrbiva” Alfu jako znacku.
Avatar - Emel
Emel
Aniž bych chtěl souhlasit s panem kriminálním živlem... kdyby Alfa měla Giulii s manuálem a ideálně v kombíku, s cenou pod milion (v roce 2017), klidně i s tím 200k dvoulitrem a bez asistentů... tak bych ji třeba koupil. A třeba ne... ale určitě bych jí dal férovou šanci. Ale nesmutním, dobrých aut je na trhu spousta.
PS: v tom roce 2017 tu ještě byla ta naivní představa, že by auto s manuálem mohlo být o 50t levnější.
Mr.Murphy
... kombík v manuálu.... za milión.... to by se určitě prodávalo.... 😒] Ne vážně, neblbni, to je prostě totální historie.... Kombík od Alfy bych si jako ortodoxní italofil koupil fakt rád, ale prostě pár posledních fandů to fakt nezachrání.... Podle mě beztak většinu kombíků kupují fleety, tam je Alfa marná, a soukromníci a samostatní podnikatelé berou SUV. Tak to je, konec, tečka.
Avatar - Emel
Emel
Víš jak... třeba jo, třeba ne. Když to nezkusíš, tak nevíš. Superb prodá většinu aut v kombíku, přestože tu je Kodiaq... ale nedávno jsem viděl čísla za 3er a kupodivu jestli si to pamatuju tak vedl sedan. Alfa se rozhodla, že udělá jen sedan... fajn, její rozhodnutí, nejspíš bych ji stejně nekoupil... jen říkám, že bych jí dal šanci, i si za ní něco připlatil a třeba obětoval nějaká cingrlátka za hezky jezdící auto.