Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota GR Corolla představena, nabídne techniku GR Yaris a 304 koní

Dlouho očekávaná GR Corolla přijíždí s dobře známou technikou a praktičtější karoserií.
Zpět na článek
1. 4. 2022 09:48
1. 4. 2022 10:23
1. 4. 2022 10:49
1. 4. 2022 10:48
1. 4. 2022 10:56
1. 4. 2022 11:11
1. 4. 2022 12:08
1. 4. 2022 12:55
1. 4. 2022 11:18
1. 4. 2022 12:46
1. 4. 2022 13:25
1. 4. 2022 14:11
1. 4. 2022 14:23
1. 4. 2022 14:27
1. 4. 2022 16:13
1. 4. 2022 14:41
1. 4. 2022 20:00
4. 4. 2022 08:56
4. 4. 2022 09:02
1. 4. 2022 09:48
motor
Zaujímalo by ma, čo je na tom motore (hardwareovo) oproti GR Yariske zmenené...
Rozbalit vlákno
0
1. 4. 2022 10:23
Výfuk
A každý válec má svůj výfuk. :D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
1. 4. 2022 10:49
Re: Výfuk
Aspoň to počtom sedí, nie ako Civicu, má štyri valce a "iba" tri "trumpety". :D
Avatar - iudex
1. 4. 2022 10:48
Pôsobivé
Parametrami a technikou veľmi pôsobivé, 300 koní a 370 Nm z trojvalca, klobúk dole. K tomu RWD biased AWD, dva samosvory, manuál, 355 mm brzdy, karbónová strecha, hliníková kapota... Fakt dobré, zamakali komplexne, nielen zvýšený výkon a pridaný červený pásik. A ani ten dizajn nie je taký zlý, ako z toho úniku, aj keď na mňa stále moc "tajpárovské", hlavne tie zadné blatníky.
Prekvapili tie tri výfuky, že skutočne sú rôzneho tvaru, to mi dizajnovo vôbec neštimuje, vraj to ale má funkčný dôvod: This design, intended to reduce back-pressure, is key to the G16E-GTS engine’s power increase, Toyota says.
Až je škoda, že sa v EU nebude predávať, s trojvalcom a pomerne nízkou hmotnosťou (na štvorkolku) a najmä s flotilovými emisiami Toyoty by som v tom nevidel problém. Ale vraj sa Toyota vyjadrila, že na jeden trh max. tri GR modely. A my už máme Yarisa, GR86 aj Supru. V USA Yarisa nemajú, ten je na ich pomery moc malý, tak bude namiesto neho väčšia Corolla.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Dinar
1. 4. 2022 10:56
Re: Pôsobivé
Parametry možná působivé, ale vzhled? Běžná corolla je v akt. gen. celkem elegantní auto, tohle je šílenej bastl, vypadá to jak olepené plastem, hrozná maska a ten zadek s různými výfuky, to je jak od nějakého vesnického tuzera. Sportovní verze auta by měla být i hezká, ostrý design, ale radost pohledět, tohle auto je ztělesněním neforemnosti.
Avatar - Emel
1. 4. 2022 11:11
Re: Pôsobivé
Jsou tam tři levely... to šedivý auto se spoilerem a výdechama v kapotě, pak bílý s výdechama ale bez spoileru a pak červený, který nemá ani ty výdechy.

To červený auto mi přijde celkem dobrý... třeba zepředu je to bez výhrad
https://img.auto.cz/…aW1n/7594562.jpg?…
Moc se mi nelíbí ty rozšířený blatníky vzadu s tím kusem (asi) plastu na dveřích, to se dalo asi udělat elegantněji... ale není to zase až taková trága
https://img.auto.cz/…aW1n/7594582.jpg?…
Avatar - speedfred
1. 4. 2022 12:00
Re: Pôsobivé
Takto "svalnatý" bodykit by viacej pasoval k 3-dv karosérii.
Až na tie 3 výfuky asi celkom fajn.
Avatar - Emel
1. 4. 2022 12:08
Re: Pôsobivé
Vypadá to, že chtěli vytáhnout blatníky, ale zachovat shodné zadní dveře... no budiž.
PS: znáš mě, mně by se líbil kombík :-)
Avatar - pradeda777
1. 4. 2022 12:35
Re: Pôsobivé
Přebrali zadní nápravu z GR Yarise a tu extra šířku museli nějak řešit. Ale pravdou zůstává, že si se styling měli dát víc práce a ne to svěřit nějakému elévovi, aby to přes odpolední přestávku rychle "zmákl"... :-! ;-\
Avatar - speedfred
1. 4. 2022 16:15
Re: Pôsobivé
Prečo nie? Kombík by tiež mohol byť fajn, mne sa páči tiež viac ako 5dv.
Avatar - pradeda777
1. 4. 2022 12:30
Re: Pôsobivé
Jo kamaráde....jiná země...jiný mrav....jiní lidé....jiné chutě.... :-!
Avatar - iudex
1. 4. 2022 12:55
Re: Pôsobivé
Ja som síce neni tak kritický, úplne dizajn GR Corolly (v skratke GRC :D ) neodmietam, ale máš úplnú pravdu v tom, že z pomerne čistého a elegantného základu spravili o dosť horší dizajn, trochu v štýle jatpára. Predok za mňa OK, problém mám s tým prirobeným zadkom, najmä zboku tá hranatosť vynikne, plus ten pricapnutý plast na zadných dverách, aby dorovnali tie rozšírené zadné blatníky.
Btw. pradeda kritizuje nový Civic, že dizajnovo vymäkol a stratil štýl, ja by som ale rozhodne radšej bral ten "dizajnovo vymäknutý" nový Civic, než tento dizajn presne v štýle starého type R.
https://cloudia.hnonline.sk/…3f4-1289aa9fd74e
Avatar - pradeda777
1. 4. 2022 13:10
Re: Pôsobivé
Je třeba zohlednit design intent. U poslední CTR byl intent šokovat. A to se povedlo. U GRC pracovali s existing designem, který byl líbivý a konzervativní a byli nucení ho přizpůsobit potřebám pro HH podvozek, což se jim alespoň v zadní partii moc nepovedlo. :-(
1. 4. 2022 11:45
Re: Pôsobivé
Popravde sa mi moc nechce verit,ze nakoniec sa nebude ponukat aj v EU.
Skor mi pride smiesne ,ze chcu trojvalec tlacit iba do USA mimo EU (zeby 1 april? :D )
Dufam a verim,ze za par mesiacov potvrdia predaj aj EU.
Ak nie,tak este stale existuje moznost individualneho dovozu z USA.
Avatar - miromen
1. 4. 2022 11:18
Klasika
Určitě je mi bliž klasicky HH, ale pořad je mi Corolla GR bliž než nějaky maly, neprakticky special v podobě Yaris GR. A zřejmě se u Corolly vic zaměřili na zabavu než na univerzalnost jako je tomu u Golfa R, ktery je spiš GT. Vzhledem k tomu, že tu byla snaho o odlehčeni kdy, krom jineho Corolla nema ani tlumici deku na kapotě. Nicmeně bych tu hmotnost čekal ještě nižši a jestli to bude jako u Yaris GR, ktery ma realně vic tak provozka bude kolem 1600kg.
Ale vzhledově tedy dost podivne a z foto vypada vyrazněji huř než běžna Corolla. A ten bočni pohled...
https://www.auto.cz/…yaris-a-304-koni?…
Rozbalit vlákno
10
Avatar - iudex
1. 4. 2022 12:46
Re: Klasika
Ad hmotnosť: okolo tých 1470 kg majú predokolkové hotheče; štvorkolky mávajú tak 1550-1600 kg.
Napr. základný Golf GTI váži 1460 kg, Clubsport 1498 kg a R váži 1581 kg.
Takže 1474 kg je pre štvorkolku (plnotučnú, s dvomi mechanickými samosvormi) pomerne nízka hmotnosť.
Avatar - miromen
1. 4. 2022 13:25
Re: Klasika
Pleteš tu, ale pohotovostni a provozni hmotnosti. Udavaš tu provozni hmotnosti u všech krom toyoty, kde uvadiš pohotovostni hmotnost ke ktere je třeba přičist ještě 75kg.
Navic ja se snažim, když už vyhledat realne hmotnosti a jak jsem psal takovy Yaris GR važi realně nějakych 1390kg tedy vic než se udava a jde to proti trendum, kdy dnes ty hmotnosti celkem oproti dřivějšku sedi jak tak rad uvadiš a všiml si toho i ja, ale zřejmě ne u všech tomu tak je .
A třeba součastne GTI jsem viděl převažene několikrat a to ma pohotovostni hmotnost při našlapanějši vybavě cca 1370kg...

http://youtu.be/DKPALLEVzEs?t=595
1. 4. 2022 14:11
Re: Klasika
Mas nejaky zdroj aj na realnu vahu toho GR Yarisa?
1. 4. 2022 14:23
Re: Klasika
Napríklad tu navážili 1290kg, čo sedí s tech. údajmi v cenníku.
https://youtu.be/aXnLaK1jnLY?t=897
Otázne koľko mali natankované, ale to by bol rozdiel aj tak maximálne 40kg.
1. 4. 2022 14:27
Re: Klasika
Ved prave. Ja som nikde nezachytil, ze by TYGeR vazil viac, ako je deklarovane..
Pokusim sa s tym ist niekedy na vahu aj ja. Poprosim napr tych, co predavaju strky a piesky, ci by mi to nezvazili...
Avatar - speedfred
1. 4. 2022 16:13
Re: Klasika
Stačia zberné suroviny a keď ťa auto nes.ere tak ho tam môžeš aj nehať.
Avatar - miromen
1. 4. 2022 14:41
Re: Klasika
Určitě někde na YT a třeba Zeperfs uvadi přebrana data a ten uvadi 1387kg. Tam, ale uvadi pravě i tu provozni hmotnost od vyrobce a ne jen pohotovostni.

https://zeperfs.com/…-yaris-iv-gr.htm

Jinak někde přavažovali i origo komplet kola a vim, že to bylo kolem 20,5kg/ks zde bych čekal něco odlehčenějšiho, ale to je samo o nakladech.
1. 4. 2022 20:00
Re: Klasika
Vidím, že to je běžný standard, ze když Iudexe někdo povodí, zakrytě mlčí a dělá mrtvého brouka ;-)
Avatar - iudex
4. 4. 2022 08:56
Re: Klasika
Vidím, že sa priplichtíš aj do inej debaty, len aby si mi kopol do členka, zjavne ťa musím veľmi iritovať. To ma teší. :D
P.S. V piatok mám lepší program ako večer kontrolovať, kto na mňa reagoval. Robiť to o 20:00 večer, to musí znamenať poľutovaniahodný súkromný život. ;-)
Avatar - iudex
4. 4. 2022 09:02
Re: Klasika
Nepletiem ja, pletie to samotný VW, keď v katalógu píše o "skutočnej hmotnosti" Golfu R 1581 kg: https://www.gabriel.sk/…-golf-202103.pdf
Tu ale pre zmenu píše pohotovostnú hmotnosť a Golf R ju má uvádzanú 1551 kg: https://www.gabriel.sk/…-golf-202103.pdf
Takže nemožno ani tvrdiť, že tá prvá cifra (1581 kg) je prevádzková, lebo ak je 1551 pohotovostná, k tomu + 75 kg je spolu 1626 kg prevádzková. A ani opačne to nesedí, "skutočná hmotnosť" nemôže byť prevádzkovou hmotnosťou, pretože 1581 - 75 nie je 1551 kg. Takže čo tou skutočnou hmotnosťou VW myslel, netuší asi nikto.
1. 4. 2022 17:02
skoro 200k litrovej vykon v serii
to nevypada zle
jen nevim co ten trivalec
zajimavy, ze to tady nikdo nezminuje narozdil od fabie pro duchodce
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
1. 4. 2022 17:23
v prckovi jsou tři válce možná i "roztomilé",
ale sem se hodí asi jako 1.0 TSI do Octavie.
Rozbalit vlákno
0