Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota GR Corolla představena, nabídne techniku GR Yaris a 304 koní

Ondřej Mára
Diskuze (27)

Dlouho očekávaná GR Corolla přijíždí s dobře známou technikou a praktičtější karoserií.

Automobilka Toyota dnes konečně představila dlouho očekávaný ostrý hatchback GR Corolla, pod jehož kapotou najdeme dobře známou techniku menší Toyoty GR Yaris. Začněme tedy hned od pohledu pod kapotu.

Tady je uložen přeplňovaný 1,6litrový tříválec G16E-GTS, který nabízí nejvyšší výkon 224 kW (cca 304 k) a 370 Nm točivého momentu. Motor je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, vybavenou funkcí vyrovnávání otáček, která výkon posílá na známý systém pohonu všech kol GR-Four.

V závislosti na nastavení si pak řidič může vybrat, zda má systém rozdělovat výkon mezi přední a zadní nápravou v poměru 60:40, 50:50 nebo 30:70. Parametry, jako je zrychlení z 0 na 100 km/h nebo maximální rychlost, automobilka bohužel nezmiňuje, nabízí se však srovnání s evropským GR Yarisem, který zrychluje za 5,5 sekundy a uhání až 230 km/h.

Video se připravuje ...

Menší Yaris je přitom osazen stejným tříválcem, nicméně jeho nejvyšší výkon je omezen na 192 kW, zatímco GR Corolla nabízí až 224 kW. Část výkonu nicméně padne na kompenzování váhového rozdílu. Zatímco GR Yaris váží 1280 kg, větší GR Corolla váží 1.474 kg.

Základem nové GR Corolly je upravená platforma GA-C, která v rámci zvyšování tuhosti dostala dodatečné svary, a v některých místech bylo použito více speciálního lepidla. Kvůli snižování hmotnosti jsou přední dveře a kapota motoru z hliníku, aerodynamiku pak zlepšuje zakrytá podlaha nebo nové aerodynamické prvky karoserie. Vzadu pak zaujmou tři koncovky výfuku.

Podvozek je vpředu vybaven zavěšením typu McPherson, vzadu je použito zavěšení s dvojitými lichoběžníkovými rameny. V podbězích jsou 18“ litá kola, lakovaná leskle černou barvou, standardně obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 4 o rozměru 235/40 R18. Vylepšený brzdný systém má čtyřpístkové brzdiče a 356 milimetrové ventilované kotouče vpředu, vzadu jsou dvoupístkové brzdiče a 297 milimetrové ventilované kotouče.

Kabina je vybavena sportovními sedadly, koženým sportovním volantem a hliníkovými pedály. Před řidičem je 12,3“ digitální přístrojový štít, který nově zobrazuje informace o tlaku turba, zařazené rychlosti a systému pohonu všech kol. V palubní desce je pak 8“ obrazovka infotainmentu a nechybí ani audio-systém s 6 reproduktory.

Z dosud zveřejněných informací se zdá pravděpodobné, že nová GR Corolla bude minimálně z počátku prodeje určena pouze pro americký trh, kde bude dostupná ve dvou výbavových stupních. Model Core dorazí ještě letos, verze Circuit Edition se pak očekává až v příštím roce.

GR Corolla ve výbavě Core bude dostupná v bílé, černé a červené barvě. Interiér nabídne látková sportovní sedadla a stříbrno-šedé dekory, včetně prošívání. V rámci příplatkových paketů pak vůz nabídne i vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant, navigaci, vylepšené stereo nebo bezdrátové nabíjení.

Volitelnými prvky výbavy budou například samosvorné diferenciály Torsen na přední a zadní nápravě, nebo karbonová střecha. Sportovnější verze Circuit Edition pak tyto prvky nabídne již v základu. Kromě toho ovšem nabídne i několik estetických úprav, včetně funkčních ventilačních otvorů na kapotě, leskle černé mřížky v nárazníku, matného zadního spoileru, atd..

Interiér GR Corolly Circuit Edition pak nabídne čalounění sedadel syntetickou kůží a čalounění dalších prvků v červeno-černém barevném schématu. Standardem jsou také vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant, audio-systém s 8 reproduktory nebo navigace.

Ceny zatím automobilka nezveřejnila a zřejmě se jich dočkáme s blížícím se uvedením na americký trh. Pro evropské zájemce nicméně nemáme moc dobré zprávy. Tiskové materiály o nové Toyotě GR Corolla se bohužel doteď neobjevily na evropských stránkách automobilky. Minimálně prozatím je tedy pravděpodobné, že GR Corolla zůstane Evropě nedostupná. Časem by se ale situace ještě mohla změnit.

Ondřej Mára
Diskuze (27)

Doporučujeme

Avatar - iudex
4. 4. 2022 09:02
Re: Klasika
Nepletiem ja, pletie to samotný VW, keď v katalógu píše o "skutočnej hmotnosti" Golfu R 1581 kg: https://www.gabriel.sk/…-golf-202103.pdf
Tu ale pre zmenu píše pohotovostnú hmotnosť a Golf R ju má uvádzanú 1551 kg: https://www.gabriel.sk/…-golf-202103.pdf
Takže nemožno ani tvrdiť, že tá prvá cifra (1581 kg) je prevádzková, lebo ak je 1551 pohotovostná, k tomu + 75 kg je spolu 1626 kg prevádzková. A ani opačne to nesedí, "skutočná hmotnosť" nemôže byť prevádzkovou hmotnosťou, pretože 1581 - 75 nie je 1551 kg. Takže čo tou skutočnou hmotnosťou VW myslel, netuší asi nikto.
Avatar - iudex
4. 4. 2022 08:56
Re: Klasika
Vidím, že sa priplichtíš aj do inej debaty, len aby si mi kopol do členka, zjavne ťa musím veľmi iritovať. To ma teší. :D
P.S. V piatok mám lepší program ako večer kontrolovať, kto na mňa reagoval. Robiť to o 20:00 večer, to musí znamenať poľutovaniahodný súkromný život. ;-)
1. 4. 2022 20:00
Re: Klasika
Vidím, že to je běžný standard, ze když Iudexe někdo povodí, zakrytě mlčí a dělá mrtvého brouka ;-)
Avatar - Barry Lyndon
1. 4. 2022 17:23
v prckovi jsou tři válce možná i "roztomilé",
ale sem se hodí asi jako 1.0 TSI do Octavie.
1. 4. 2022 17:02
skoro 200k litrovej vykon v serii
to nevypada zle
jen nevim co ten trivalec
zajimavy, ze to tady nikdo nezminuje narozdil od fabie pro duchodce