Máš pravdu do Cíga , do předokolní Octávky je lepší benzín a do čtyřkolového gazíka nafta. Konečně to pochopili i novináři a diesly tak nehaní. Takový diesel má při 2t otáčkách výkon jako atmo čtyřlitr a tam přece jezdíš.
Jo a když je to chcíplý tak to zní stejně
4,2FSI:
http://www.goapr.co.uk/products/ecu_upgrade_42fsi_s5.html 140HP v 2250
110kW TDI: https://www.oct-tuning.com/…b9d/pnw01-detail lehce přes 100 v 2250
Je to skoro totéž, máš pravdu. Kup si TDI a hýkej blahem jak je to lepší než V8. Pro tebe je ideální R3 jak tu hlásí humana, to totiž jede úplně nejvíc
Tak tip na motor som akosi v článku nenašiel. Ak ale autor chváli základný liter, tak sa s ním vôbec nestotožňujem. Nedávno som týždeň jazdil s týmto motorom v menšom a ľahšom T-rocu. A teda žeby som si nevšimol trojvalcovú koncepciu, to ani náhodou, a nielen vo vysokých otáčkach, ale práve v tých nízkych, kde sa pod 2000 otáčok ten motorček trasie a vibruje, špeciálne pri rozjazdoch na jednotke ten trojvalcový ryk bol výrazný. Proste je to motor len pre nenáročného zákazníka, ale zase ten si nekupuje už nie práve lacné SUV, takže rozhodne by som priplatil za 1,5TSI. Ako hlavné pozitívum toho litra by som označil ľahkonohosť a agilitu, prednú nápravu zaťažuje fakt minimálne a auto s ním celkom agilne zatáča, plus ešte spotrebu v meste, ktorá je paradoxne nižšia, ako mimo mesta, špeciálne na diaľnici, na tú fakt tento motor nie je určený a trúfam si tipnúť, že pri nejakej 140ke bude 2,0TSI žrať rovnako a možno i menej. Každopádne nemyslím, že by 1,5TSI bol menej agilný či ťažkopádny, notabene keď je tiež známy ako veľmi úsporný motor, takže by som určite bral kultivovanejší a odspodu suverénnejší štvorvalec.
Žrát nebude... obecně platí 1.5TSI za kultivovaný a úsporný a možná poněkud nudný motor.
V číslech tam je rozdíl oproti litru odpovídající, 8,8s na stovku je v takovém autě dneska slušná hodnota, stejně jako vMax 211.
Se 110kw nemám zkušenosti, máme jen 96kw 1.5tsi a to symbol nízké spotřeby není podle mého. Jezdi to v kombinaci za 6l realnych, ne podle ulhaného pp, ktery hlasi 5.4, což na tak nízké auto jako je leon je dost slabota
Mne 6 litru na takové auto přijde dost slabota, kdyz na corolle jsem mel 4.5 s lepší dynamikou. Ale vím, je to dáno tím, že jsem měl možnost jezdit necim vyspělejším a vyzkoušet si, ze to jde lépe.
Jde to za míň. Jestli lépe je otázka názoru... záleží kde a kolik člověk najezdí.
Dynamikou není 1.5TSI žádná raketa, to je jasný... ono taky za cenu dvoulitrové Corolly koupíš dvoulitrovou Octavii (myslím 2.0TSI)... teda ty ne, já třeba jo :-)
ne, beru to, že říkáš za kolik máš ty octavku, tak říkám za kolik já mám dnes corollu.
Oni totiž rostou ceny od, ale u plně vybavených aut zůstávají prakticky stejné. Ale je to dnes jedno, corolla stejně nejde objednat aktuálně.
Jo tech 666t, to si pamatuji jak kdysi byla reklama na žlutou O1 RS tuším. Za 666
Já beru ceníkové ceny. Ale jestli máš Corollu 2.0TS za 650, tak to je slušná nabídka.
Octavii nevím... teď se do firmy dlouho žádné auto nekupovalo. Ptal se mě kolega před týdnem, tak jsem mu automaticky poradil Insignii - 200k 9AT za 850 ceník, reálně tak 750, 800 s nějakou výbavou navíc. Ale přišla bída na kozáka - od 1.4. jsou všechny benzíny z ceníku pryč, takže jsme zpět kde jsme byli a asi bude muset hledat jinde.
Z me zkusenosti jezdi 110kW verze pri klidne jizde s NIZSI spotrebou nez jeji slabsi varianta. Zaprve vic kroutaku, za druhe vypinani valcu. Zvlast u vetsiho / tezsiho auta jako Kodiaq. Vic kroutaku ze stejneho motoru casto znamena nizsi spotrebu - viz remap / chiptuning.
Hele my máme 1,5 TSI ve služební Oktávce. Ten motor skutečně nežere. Zarazilo mě to, když jsem s ním jako dobytek letěl ve 4 lidech ze služebky a na německý dálnici jel co to šlo. Chvílema tam svítilo i 220. Pod 170 moc ne. Jen v omezeních. Rozhodně jsem se nesnažil o úspornou jízdu a přijeli jsme za 8,7 litru, což považuju za naprostý zázrak.
na tu rychlost určitě dobrý. teď by mne zajímalo, jaká byla reálná spotřeba ( nám v kombinaci ukazuje až o 0,7 méně, než je reálné ) a taky jaká je spotřeba při běžné jízdě.
Jasně teď se můžeme bavit o tom, že palubní PC kecá v řádech litrů. Každopádně jet se svým Superbem tak takový přelet Německa realizuju tak za 12 litrů minimálně.
Nedávno jsem nechával auto na pravidelné prohlídce a jako náhradní jsem si ze zvědavosti vybral Octávku s litrem. Nic se neklepalo, netřáslo. Prostě na volnoběh jsem o něm nevěděl, při jízdě ticho. Překvapivě dobrá dynamika a super spotřeba. Praha - Vrchlabí při průměru 80 4,6/100.
Nechcem zovšeobecňovať, v rôznych autách sa môže ten motor prejavovať mierne odlišne. Ja mám s týmto 81 kW TSI skúsenosť len zo spomínaného T-rocu a tam to bolo tak, ako popisujem. Na voľnobehu a pri ustálenej rýchlosti naozaj tiché, to súhlasím, ale akonáhle chceš výraznejšie zrýchliť, tak to proste počuť a cítiť je, hluk i vibrácie. A pri rozjazdoch na jednotke to ryčí ako dízel. Nechce sa mi preto moc veriť, že v Octavii to je diametrálne inak. Ale spotreba v meste a okolí dobrá, to som písal.
Ja jsem ted jezdil Karoq 1.5TSI a o hluku motoru nemuze byt zadna rec ani kdyz je vytoceny. Odhlucneni motoru je v Karoqu prikladne. Uplne jiny level nez trivalce nebo diesely.
Pokud to bylo v T-Rocu hlucne, pak je to problem T-Rocu ale na 100% to neni problem v Karoqu.
Ja bych sel az tak daleko, ze pokud to je na bezne jezdeni, 1.5 110kW je idealni volba, podle me dokonce lepsi nez 2.0 TDI, kvuli tomu tichu. Toho ja si cenim.
Ale pokud litas hodne dalnice nebo jezdis casto hodne nalozeny nebo tahas vlek, potom je to diesel, to je jasny. Stara pisnicka. Jinak tech 110kW je stale 150 koni a jede to i ve 4 lidech a s plny kufrem v pohodicce, ale diesel bude mit vyhodu, to zas jo.
U tebe mne to neudivije ;) Ja s tim jezdil ve Scale, na tu to je takovy slusny standart, chova se spis jako diesel (plochy bez vykonove spicky), ale ze je to trivalec poznas v nizkych otackach , kdy je trochu “podtoceny motor” (to u kazdeho r3 i u toho od BMW). Do Oktavky je to zaklad…
Přesně. V jiném modelu. Např. ve Fabii je ten motor katastrofa. Též moje osobní zkušenost z náhradního auta. Alespoň je vidět co jsi zač když reaguješ na něco co neznáš.
Myslis jako že nezná své služební oktavky? I když pravda, v litru je nemají.
Ja bych tipnul, že on má vyzkoušeno vic aut než ty jsi měl možnost si vůbec prohlédnout.
Tak to je dobrý vtip. Dotaz, kolik kupuješ aut ročně? mne to vychází na 5, podle toho jak je potřeba točit. A samozrejme si rád projedu každé, které do firmy vezmeme a soucasne si projedu i konkurenci, abych mel přehled o aktuálním stavu techniky i ekonomickém prinosu konkurence. A vozový park máme od B po E segment
Znám Oktávku, znám motor, napsal jsem názor, že to není slepé vychvalování, no asi proto, že nejsem zastánce jedné modly :D Mimochodem, že to říkáš ty, který se ozývá pravidelně na komentáře o spolehlivosti, k čemu nemá moc relevantně co říct :D
A že se od tebe nedá čekat konstruktivní kritika, to jsi tu předvedl, viz tvé příspěvky o slepé kvalitě a vychvalování nedostatků, i těch objektivních a pokládání za plus - třeba tvrdý plast je lepší, než ten měkčený :D Hele, ty prodáváš Škodovky/VW , žejo?! :-[]
Nelžu, při diskuzi o spolehlivosti si psal, že máš takovou zkušenost (já ti ted taky napsal, jakou mám zkušenost - což ti vadilo ), pak si slepě vychvaloval i nedostatky VW a dělal z nich plus (ty plasty).. ostatně diskuze se zálohuje, můžeš si to dohledat :) Od takového neobjektivního člověka nemužeme čekat objektivní kritiku na jeho oblíbenou značku, na to sem narážel.. hezký zbytek dne v tvém nejlepší autě v garáži ;)
Ja bych taky mohl povídat o čištění perforované kůže od různých dětských pokrmů. Šlo to dobře kupodivu. Odvezl jsem to na čištění a za půlden bylo hotovo a měl jsem vyčištěno :-[]
Tvé hodnocení. Ono to stačí porovnat s konkurenci a najednou je vidět jak je na tom 1.0TSI. Hlavně ten vtip o tom, jak je octavia tichá. Ten se ti povedl
Ja jsem jel s 1.0 TSI jen ve Scale (ten silnejsi).
Mel jsem 1.2 TSI v golfu asi 6 let a tohle je podobny v podstate ho nahrazuje.
Za me dost zklamani.Bylo to hlucny, bylo to v otackach dost hruby projev, odspodu teda nic moc, horsi jak 1.2 tsi a to ma na papire vetsi tocivy moment ... ale nejak to jede a zit se s tim da. Mozna je taky Scala hur odhlucnena (temer jiste). Pri klidne jizde podle me jakz takz v pohode, ale zadne nadseni se nekonalo.
Shodou okolnosti v te chvili jsem jezdil 1.0 ve Focusu (mild hybrid) a to je jinej level. Doslova jsem preskocil z jednoho trivalce do druheho.
Ve Focusu s tim trivalcem v podstate nemam zadny problem. Vykonu dost, mild hybrid bez problemu, celkove o dost kultivovanejsi. A pak ten podvozek, Focus je podvozkove proste super.
Je zajímavé, jak se může ten tříválec v různých zastavbách projevovat. Třeba v Karoqu pro mě příjemné překvapení ve všech směrech, ale ve Scale nekultivovanost tak zabila pozitivní dojmy z dynamiky a spotřeby, že už do toho auta nikdy dobrovolně nesednu.
Ale no tááák. 4,6 na 100 s benzínem do kopce (skoro 300 výškový rozdíl!) a ještě průměrem 80, který je na českých silnicích většinou nedosažitelný, pokud se nejede půlka po dálnici, což zase zvýší spotřebu? To jako fakt? Tohle je spotřeba dieselu na rovince na okresce s relaxačním tempem.
Je to tam, ale dobre schovane v textu: "Pro úvodní svezení jsem si vybral motorizaci 2.0 TDI Evo s výkonem 110 kW, sedmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Jakkoliv zpátečnicky to může znít, pořád si myslím, že takováto kombinace je pro auto velikosti Karoqu ideální volbou"
Jo, aj ja som usúdil, že asi toto bude ten tip, preto som sa rozpísal práve o 1,0TSI. A teda ideál to rozhodne nebude, z môjho pohľadu na úplne poslednom mieste z celej palety Karoqu, až po 2,0 a 1,5.
Kdyz si vybíráš zastaralou techniku, nediv se že asistenti nefungují a jsou otravní. Chtělo by to zkusit něco moderního. Pak zjistíš, že to může i fungovat.
Ja mam automat. Suv s manuálem ma někdo jiný. I kdyz jsem v SUV musel skončit, tak pořád si myslí, že jizdne je to nejhorší po dodávce. A když už člověk tedy vezme tenhle vysokej nesmysl, tak ať je to aspoň komfortní. Protoze v zatáčkách to nikdy nebude jako klasickej osobak a na rovince to zase tlačí hromadu vzduchu před sebou.
No tak to ti na dovolenku moc nezostane. Základný Formentor s manuálom a 1,5TSI je 29t, pridáš červenú metlu a si na 29914. A za zvyšných 86 eur, to bude luxus na tej dovče. :D
P.S. tým nechcem Formentor odsúdiť, naopak, za mňa jasne najatraktívnejšie kompaktné SUV/crossover.
Však keď som si potom pozrel cennik tak som to aj vymazal. :-) Veď ten koncern každý mesiac zdražuje.Pred rokom stál 27 000 €.Tých 86 € by ostalo na jednodňový výlet napr.na Spišský hrad. :-)
Ta 1.5tsi je ostuda pro formentor. Auto má být rychlejší než jak vypadá. A pak tohle chce závodit na semaforech a obluda s hybridem si ho podá jak nic.
To je pravda že ta obluda na semaforoch by ho roztrhala ale otázka bola na auto do 30 000 € tá obluda je pomaly raz tak drahá takže zvýšime cenu Formentoru a nasadzujeme 2.0 tsi 245 k :-) a ideme na letisko testovať. :-)
Za 30 tisíc Euro je to dnes bída, koukal sem, že za to je jen díky slevě Kuga 1.5EB 110kw (ta jezdí fajn, jen ten kufr a vzhled v titaniu). Hodně bych přemýšlel, jestli by se mi to vyplatilo i přes fakt dobré jízdní vlastnoti
Pak je zajímavej Nissan QQ, ten máš za ty peníze v plné palbě s 1.33 TCE 160 a automatem, to je dobrá nabídka i když možná o trochu menší auto.
Osobně se mi hodně líbí Jeep Compass, ale v tom limitu j e to jen 1.3 96kw benzin, či 1.6 88kw diesel...
Jo, po faceliftě, co jsem viděl první fotky, tak je zkousnutelnější i v obyč výbavách, ale jinak ty aktuální verze v titaniu vypadají až zoufale ošklivě. Chce to ST paket. Interiér je za mne v pořádku, ale mne u té Kugy vadí, že jí zkosili 5. dveře a ztrácí tak výhodu prostoru nad roletkou po strop - za mne důležitého aspektu SUV této velikosti.
Austral netuším, to bude klon QQ či Xtrailu velikostně ? Motoricky to bude fajn, uvidíme ceny.
Ještě mne napadl Peugeot 3008, ten seženeš, akorát opět buď 1.2PT 130k či 1.5HDI 130k (tady bych dal přednost dieslu)
Jinak mne toho moc nenapadá, je smutné, že před pár lety si za 30 tisíc EU (našich cca 730 tisíc) sehnal SUV C segmentu i s 4x4, dnes je to sotva základní cenovka.
Koukal sem, že skladovku by si v ST line koupil, ale u nové Kugy a Fokusu to bez ST paketu vypadá spíš nic, než moc...Dříve bylo hezké i Titanium, uvidíme, co ty facelifty.
Kolega si doteraz /minule mi to znova spomínal/ búcha hlavu o stenu lebo už pred dvoma rokmi chcel vymeniť staršie Mondeo za nové a ja som mu vtedy 2020 našiel na nete nové Mondeo Titanium 1.6 EB za skvelých 21 000 € ako skladovku v Trnave s 5 ročným servisom grátis.Bola tam zľava 8 500 €.Teraz už za tie prachy môže zobrať max Focus s trojvalcom.Titanium je tiež dobrá výbava.
To asi byla 1.5EB ne? (1.6EB se dávala do starších MK4 a to bych mu nedoporučil, ta sice jezdila jak drak, ale občas se tam zapálily pístní kroužky :D). Jo, vždyť naši kupovali koncem roku 2019 novou Kugu 2 titanium 110kw EB za asi 540 tisíc, za 600 byla nabídka na 2.0 TDCi 4x4 s AT (pro ně zbytečné) a také se za tyto peníze dalo sehnat Mondeo MK5 kombi TDCi s MT (stejny motor, jako v té Kuze) či tehdy nový skladový Fokus 4 kombi s AT a 110kw R3 1.5 (ten nám tenkrát nabízeli, jestli nechceme místo Kugy).
I ten Fokus býval pod 500 s 1.5EB, i Golf si sehnal pod 500 s 1.4TSI a když jsem kupoval já dvouleté Mondeo v této cenové kolem 0,5M, za ty podobné peníze byl tenkrát dvouletý Golf GTD kombi... jo to byly časy :D
Ano pardón 1.5 EB myslím že160 k.To auto za tie prachy bolo fakt super.Za týždeň bolo predané a kolega rozmýšľal a rozmýšľal a ....keď je skladovka a si rozhodnutý kúpiť nové auto nesmieš čakať ako vyššie tie Insígnie tie majú na dnešnú dobu slušnú cenu a vyzerajú super.
To je asi jedno, ci sa vojdu 3 sedacky, ked to nie je normalne uchytene, je to nanic. V citigu takto nosim 2 sedacky a jedno dieta medzi ne sadne, nema ani pas a pohoda. Ved naco nejake isofixy, to neriesi nikto :-)
Ja vozím všechny děti bezpečné pripoutané v sedačkách a 3 isofixy nejsou třeba. Protoze se uchycuje třeba pásem, který ovšem ani nemáš pro 3 jak tak čtu. Tak chapu, ze trvas na isofixech
Me bavi ten vyslovene pozitivni ton nekterych recenzi. Zatimco jina SUV "prirozene nejsou urcena k rychle jizde a v zatackach se trochu naklani", tak Karoq "rychle jizde vylozene nevzdoruje a nenaklani se moc" :)
Každý SUV je v zatáčce nemotorná kraksna. Fyziku holt neošálíš. V ségřině IX35 jsem jednou zapomněl v čem jedu a hodil jsem to v zatáčce skoro na boudu. Nějak mi v tu chvíli nedošlo, že nemám svoje auto :-D
auto za mega. No já nevím, raději bych šel do Sportage HEV, to je trochu jiná dimenze za stejný prachy. Když jsem ji viděl teď naživo na silnici, tak nějakej Karoq je proti tomu chudý příbuzný.
Sportage dnes uz kludne vyprasi aj skostnateleho kodiaqa ;-) ... takze karoq je pre neho jednohubka... ono len vysoka cena este z karoqa nejake mega auto automaticky nespravi to je fakt .... a to mam inak skodu stale este celkom rad
Presne tak, akurát s tou HEV verziou jazdím. Ale teda sám o sebe ten hybrid nič moc, Ak niekto vyslovene nejazdí 90 percent v meste, tak sa mu to neoplatí, spotrebu mám 6 litrov.
je dost lidi, kteri jezdi cou-racky po meste a trochu po okoli, potrebujou levnou trochu zvysenou ctyrkolku a nemusi mit zrovna vrcholnou verzi.
manageeeri ze skodovky ale rozhodli, ze jedinou takovou vhodnou verzi v pripade karoqu je 2.0tsi 4x4 v automatu.
kdyby trochu slevili z parametru a nabidli 1.5tsi 4x4 v manualu (tusim, ze podobna motorizace s manualem byla ve ctyrkolkovym yeti), sla by cena dolu o nejakych 100tis proti vrcholny verzi, a mozna by par lidem, kteri skonci u jiny znacky, usnadnili rozhodovani a firme navysili zisk...
Však právě verzi 1.5 TSI 4x4 Škodovka pár měsíců nabízela, ale zrušili ji, protože o ní byl moc velký zájem... :-(:no: VW by zaplatil EU moc velké ekovýpalné ... :-O:-O:-O:no:
S 1,5 turbom v 4kolke je dnes uz lepsia volba ako karoq ktory navyse 1,5tsi v 4kolke ani neponuka... pritom jestli se nepletu yetina mala 4kolku dokonca este aj v 90jw 1,4tsi ( pokrok skody ale nezastavime ) ... v tomto zlaty yong .. dokonca vidim ich u nas v okoli uz castejsie ako karoqy ( nove korando je fakt podarene ) .. a toto nahoda uz nebude.... ale inak je karoq klasicke skodovacke poctive auto... avsak konkurencia je kazdym dnom silnejsia... a neraz uz aj vyhodnejsia ....
Stupeň výbavy jako sportline. Jen prostě optipaket. Jako má toyota GR sport třeba, nebo Trek. Sice vlastní vybavovej stupeň, ale liší se jen v designu.
No právě. Takže pokud chceš s Karoqem do terénu, tak můžeš stejně s obyčejným jako se Scoutem, akorát u toho nebudeš tak "cool"?
Mně osobně se Scout u Karoqu moc nelíbil, takže žádná velká škoda. Líbí se mi Scoutová Octavie... ale ta teda o moc zvednutá není a ceny jsou jaké jsou.
´´1.0 TSI Evo (81 kW, 6° manuální převodovka): Litinové vložky válců jsou nahrazeny plazmovým nanášením povrchové vrstvy o celkové tloušťce 0,15 mm. Tento proces snižuje vnitřní tření ve válcích.´´
Vyborne, to co v Mercedesoch nici v malych najazdoch ich turbo benziny, dali aj do TSi, tato plazmova vrstvicka sa rada osudi z valcov a pak sa to zadiera. Ideal pre dlhe intervaly vymeny oleja.
Vidno, ze ´´Koncern VW chce do roku 2030 omezit nabídku spalovacích aut v Evropě o 60 %´´ tymto sa mu to podari a zapadne este lepsie do planovej zivotnosti za cenu co najnizsich emisii.
Pocul som nazory, ze sa v jazdenych Mercedesoch s R6 uprednostnuju diesely, ktore tuto technologiu nemaju.
Za pozitivum by som to nepovazoval, hlavne pri servisnych planoch VW.
Ono Nikasil dopadol vzdy rovnako byt je to uz stara zalezitost.
Optimum pro nízkou cenu a spotřebu = nízké náklady 2,0 TD1 85Kw. Je to za stejnou cenu jako 1,5 TSi a jezdí min. o 1 míň a pružnost je díky krouťáku 300Nm naprosto dostatečná. Ta 1,5 Tsi není špatná ale jistá těžkopádnost tam je díky předlouhým převodům na krouťák 250Nm. Její spotřeba je silně závislá na jízdním režimu. Krátké trasy a město 8, dálnice a okresky 6-7. Pro 4x4 a automat 2,0 TDi 110 Kw. Ten litr je vhodný tak pro maminu do města, nebo nahluchlého důchodce.
Celkem bych s tebou souhlasím v případě velkých dálkových nájezdů. To ale jen v případě, že nafta nebude o 3Kč dražší než benzín, jako tomu v poslední době je. Jako relativně nejlepší univerzální volba pro Karoq 4x2 mi prostě pořád vychází 1.5 TSI/110 kW. Ale uznávám, že to auto má až příliš dlouhé převody. Do budoucna to hodlám řešit kvalitním chipem, který mi navíc i deaktivuje vypínání dvojice válců. :-):yes:
jak rozumne odtestuju narast karbonovania a zvysenu teplotu spalovacieho procesu (plazma povrch) vo vsetkych aj krizovych rezimoch ? Odtestuju ti aj cinnost DPF, ze sa bude cistit v dlhodobom horizonte, ze sa neupcha ?
Já takhle jednou to karbonování otestoval. Jel jsem po dálnici asi 150 a najednou v motoru začalo klepat, tak jsem podřadil, dělalo to pořád, pak jsem ubral, po chvíli začal ubývat výkon, rozsvítila se kontrolka motoru a začalo se z auta docela kouřit. Když jsem zastavil, kouřilo se z auta festovně (z motoru)... tam už jsem zjistil, že už to nerozdýchá motor a neuspěl při testu :-[]:-!
No, v Německu se u škodováckých dealerů oficiálně nabízela série sportovně laděné Scaly 1.5 TSI, která byla načipovaná na 190 k a tuším 300 N.m. A auto mělo plnou tovární záruku a plnilo přísné emisní požadavky. Rezervy tohoto motoru jsou tedy evidentně obrovské, stejně jako nové 6st. převodovky. :-):yes:
Pokial by to bolo od dealera so zarukou to je good deal. Mechanicke rezervy ten HW ma o tom nepochybujem, skor ten karbon a DPF, pripadne vplyv na ´´Atmospheric plasma spray´´ ... tak zalezi ako dlho si to chces nechat, dnes sa uz asi nekupuju auta na 15-20 rokov :'-(
Nevim jestli došlo i k omlazeni vzhledu, ale Karoq pořad vypada zastarale a hnusně a přitom i krabice dokažou vypadat mnohem lepe, ale u škodvky jsou prostě babralove.
Jinak jak nemam rad diesly tak v krabicoidech zvlašť při většich porcich bych jej asi taky doporučil před benzinem navic oproti TSI by to zřejmě nebylo až takove utrpeni.
Krabice od škodovky jsou jednoduše hnusne v čele s Karoqem a použit slovo elegance tak na to musi mit někdo hodně silny žaludek a nebo mit oči šejdrem. Na obyčejnou krabici použit pravitko je navic lacine a zastarale. Konkurenčně s přehledem největši designova marnost.
V tom případě kdyz je to podle prodeje, tak nejelegantnejsi je corolla. Ma tedy vic elegance nez cela skodovka dohromady. Tý se prodá přes 1.3M ročně.
Takze celých 110tis ročně. No to je tedy prodej jako hrom. Doslova jak horké housky.
Proč mi vkládáš do pusy něco, co jsem vůbec neřekl? Nebo si opravdu myslíš, že by se mohla výroba v Kvasinách zdesetinásobit? Trapná demagogie opravdu není argument! :no:
No oni to vyřešili tím, že výrobu Karoqu zavedli i v Bratislavě a posléze i v Bolce a část karoserií se jednu dobu lakovals i v Německu. Teprve pak se tu obrovskou poptávku podařilo uspokojit. Jinak se to auto vyrábělo i v Rusku a vyrábí se i na Ukrajině a v prodloužené verzi i v Číně, ale to sem nepatří). Karoq (resp. Ateca) se prostě mimořádně povedl! :-):yes:
Dnes je na Karoq samozřejmě čekačka šílená, protože chybí čipy. Ale to přece dávno víme...
Zepředu ujde, ale ta masa plechu vzadu a vykousnutá světla, to se nepovedlo. Facelift to trochu napravil, ale zase přidal zbytečné zlomy vepředu... celkově určitě posun, ale o designu bych moc nemluvil.
Kompaktné SUV medzigeneračne podrástli väčšinou už ponúkajú to, o čom sa koncernu VW môže len snívať. Keďže výber Karoqu so 4x4 je už značne limitovaný, nevidím dôvod sa preňho s predokolkou dnes rozhodnúť. Netvrdím, že nemá svoje kvality, ale pri pohľade na tie ceny buď niečo inej značky a trochu väčšie alebo už ostať pri menšej Škode Kamiq s 1,5 TSI. Ja viem, je to o triedu menšie auto, ale v dnešnej dobe radšej lepšiu výbavu, s jedným autom už budeme musieť vydržať dlhšie.
Kamilq má ovšem proti Karoqu 3 zásadní nevýhody - pro rodinu maličký kufr, nic moc design a absenci verze 4x4. To poslední bych mu ovšem já osobně nevytýkal...
Karoq jako kamiq ma pro rodinu zásadní nevýhodu. Vůbec se do nich nevejde.
P.S: vsichni co mi dají palec dolu, nebuďte srabi a napište to. Pozvu vás, klidně i zajistím karoq a jsem zvědav, jak mi rodinu do něj naskladate. A budu hodný, pouze věci na víkend na chalupě, tzn pár tašek ( cca 4 ).
Karoq - je hezký, je tak akorát velký že už bych ho byl ochotný zvažovat jako rodinné auto (viz diskuse o HR-V). Kabina možná není nejvíc nejkrásnější, ale mě se hodně trefuje do vkusu (nejlépe v nějakém Sportline s tříramenným volantem)... VarioFlex může být zajímavá vychytávka. Zbývá cena... ta je šílená, ale děje se to co všichni čekali, ty zajímavé nabídky konkurence postupně mizí... a bude hůř. RIP Insignia :-)
Kamiq - krom toho že se mi nelíbí, což může být subjektivní... ano, je to menší auto... a už se to dostává pod tu hranici rodinného auta.
Teda uf, říkám si proč už teď psát RIP Insignia, kouknu na aktuální ceník a už je v nabídce jen nafta. Tak to je velká rána pro Insignii. Aspoň snad ještě půjde jako jediná volba objednat GSi s benzínem. Stejný osud, jako mělo Mondeo, zmrzačit a odepsat ;-\
Za mne doporucuji 2.0 s nizsim vykonem. Na prvni pohled se zda, ze 85 kW nen zadna slava, ale na druhy pohled se zjisti, ze auto jezdi na Nm a ty tam jsou.
Nejezdi to 250Kmh, ale 200Kmh na nemeckym autobahnu to dalo (v octavii). Pro CR naprosto idealni motor. Troufnu si rici, ze by mohl vydrzet 300 tis km bez vetsich investic.
Jo, je to zajímavá varianta - dvoulitrovej objem dává šanci na solidní životnost (pokud nebudeš jezdit krátký trasy), krouťák 300+ Nm. Jezdil jsem s tím v O4 a bylo to příjemný. Ale ta 1.5TSI je tak úsporná, že bych musel mít hodně velkej nájezd, abych za stejnou cenu vzal slabší a méně kultivovanou naftu.
Taky jsem koukal kdysi na kw, ale někdy v 2011 jsem si koupil takto "downgradowane" Mondeo TDCi 2.0 85kw, jo, stokilowat ti na dálnici ujel, ale ve výsledku jsem tam měl pořád skoro stejnej krouťák a menší spotřebu. Pokud bych nutně chtěl naftu a najezdil hodně, toto je zajímavá verze.
Ano, objevil Ameriku. Mel jsem podladeny 2.0tdi jiz drive a jezdilo to naprosto normalne za 5.5l. Kdyz jsem auto vracel s cca 60k km, tak technik rikal, ze je jako nove.
Zbytečně velká spotřeba. S dvoulitrem jsem za 80tis km měl prumernou spotřebu 4.5l benzinu při 132kw.
Jak píše hamuna, naprosté plýtvání :-[]:-[]:-[], 800litru nafty navíc a to ještě spotřebuje vic ropy :-[]