Testy
...nikdy nebyla a ani být neměla. 😄
Jen běžné auto vyšší střední se svými klady a negativy. Asi nejvýraznější mínus byl snad jen extrémně drahý servis resp. repase opotřebené, poměrně komplikované, zadní nápravy, který se dříve nebo později vždy přihlásil. (Myšleno v době aktivního života modelu, kdy byly dostupné více méně pouze originální komponenty.)
Jinak +/- průměr své třídy a doby vzniku.
Jen běžné auto vyšší střední se svými klady a negativy. Asi nejvýraznější mínus byl snad jen extrémně drahý servis resp. repase opotřebené, poměrně komplikované, zadní nápravy, který se dříve nebo později vždy přihlásil. (Myšleno v době aktivního života modelu, kdy byly dostupné více méně pouze originální komponenty.)
Jinak +/- průměr své třídy a doby vzniku.
S dieselem nevím.
S 2.5 V6 byla sportovní, a na svou dobu i relativne luxusní.
Asi to nejde mechanicky preklapet do dneška.
Ale s tou zadní nápravou souhlas: byla výborně vymyšlená, ale servisovat ji nebavilo...
S 2.5 V6 byla sportovní, a na svou dobu i relativne luxusní.
Asi to nejde mechanicky preklapet do dneška.
Ale s tou zadní nápravou souhlas: byla výborně vymyšlená, ale servisovat ji nebavilo...
No, to je asi věc názoru, za mě ani V6 2,5 není sportovní (a ani 3,0 nebo 3,2). Jen trochu víc koní a trošku charakternější motor. Sportovního navíc nic, ani podvozek, ani převodovka, ani aerodynamické úpravy, ani sedačky, vlastně nic v interiéru.....A míra luxusu zcela úměrná třídě a konkurenci.
Když tedy sportovní čtyřdveř od Alfy, tak snad 156 GTA, jinak nic, dnes samozřejmě Giulia Quadrifoglio nebo GTA, GTAm. To je u mě sportovní.
Když tedy sportovní čtyřdveř od Alfy, tak snad 156 GTA, jinak nic, dnes samozřejmě Giulia Quadrifoglio nebo GTA, GTAm. To je u mě sportovní.
Každého názor.
Já nepotřebuju moc koní, abych s autem jel sportovně... pokud mi to to auto jinak dovolí.
Ta palubka je fajn. Zatahuje "do hry"... nálada v tom autě je výborná.
Sedačky byly taky fajn. Jasně, nejsou to ušatý Recara, ale držely jak helvétská víra.
Dost nepochybuji, že ty výkonější verze jedou lépe, ale ty jsem neměl možnost "prohnat", takže nevím.
Jen hádám.
A trochu jsem v tom odhadu zdrženlivý, protože mám trochu překvapivou starší zkušenost se 75, kde se 2.5 litr řídil zřetelně lépe, než 3.0.
S tou 2.5 měl prostě optimální výkon a rozdělení hmotnosti... takže se řídil fakt krásně, poslušně.
Ale ano, ta převodovka byla nejslabším článkem. Pro opravdu sportovní svezení by měla mít rychlosti trochu blíž k sobě, a kratší dráhy.
To je fakt.
Já nepotřebuju moc koní, abych s autem jel sportovně... pokud mi to to auto jinak dovolí.
Ta palubka je fajn. Zatahuje "do hry"... nálada v tom autě je výborná.
Sedačky byly taky fajn. Jasně, nejsou to ušatý Recara, ale držely jak helvétská víra.
Dost nepochybuji, že ty výkonější verze jedou lépe, ale ty jsem neměl možnost "prohnat", takže nevím.
Jen hádám.
A trochu jsem v tom odhadu zdrženlivý, protože mám trochu překvapivou starší zkušenost se 75, kde se 2.5 litr řídil zřetelně lépe, než 3.0.
S tou 2.5 měl prostě optimální výkon a rozdělení hmotnosti... takže se řídil fakt krásně, poslušně.
Ale ano, ta převodovka byla nejslabším článkem. Pro opravdu sportovní svezení by měla mít rychlosti trochu blíž k sobě, a kratší dráhy.
To je fakt.
Chápu, že je to dobový článek.
Jen aby to někoho nezmátlo.
Lancia Kappa a Alfa 166 sdílely podvozky i většinu motorů... Kappa byla dřív, takže se dá říct, že 166 byla postavená na podvozku Kappy.
Thesis měl podvozek jinej, postavenej u Lancie, a ne u Fiata.
Bylo to krásný auto... ale "jiný", a bohužel neuspělo. Moc se neprodávalo. Dodnes je krásný, ale dneska je opravdu problém sehnat některé díly.
Škoda.
Lidi chtěli unifikované Kia / Hyundaye... co už teď.
Jen aby to někoho nezmátlo.
Lancia Kappa a Alfa 166 sdílely podvozky i většinu motorů... Kappa byla dřív, takže se dá říct, že 166 byla postavená na podvozku Kappy.
Thesis měl podvozek jinej, postavenej u Lancie, a ne u Fiata.
Bylo to krásný auto... ale "jiný", a bohužel neuspělo. Moc se neprodávalo. Dodnes je krásný, ale dneska je opravdu problém sehnat některé díly.
Škoda.
Lidi chtěli unifikované Kia / Hyundaye... co už teď.
Skoda ze velke italske sedany uz proste nexistuji.... kdyz teda nepocitam Ghibli kde by me nebavilo jezdit na servis kdovikam a platit nesmysly....
Velke sedany nejsou, velke kombiky taky ne.... Neco jako Kappu SW v alcantare bych bral hned! Bohuzel kdyz uz na to clovek ma, je trh nekde uplne jinde.... 😢
Velke sedany nejsou, velke kombiky taky ne.... Neco jako Kappu SW v alcantare bych bral hned! Bohuzel kdyz uz na to clovek ma, je trh nekde uplne jinde.... 😢
acrs_
Příspěvek podléhá schvalování.
tahle chrochtava "sportovni" "luxuxni" alficka je na tom vykonove podobne jako vetsi chrochtava O4 (az na delku, kde je O4 o 2cm kratsi) se zakladnim chrochtem 85kW s cenou od 600 tis. a O4 s chrochtem 110kW je co do dynamiky a maximalky uz o parnik jinde porad za cenu o nejakych 300-400tis nize.
kdyz to porovnas s s prumernou mzdou ktera v 2003 byla 2.5x nizsi nez dnes, tak ta alficka by dnes odpovidala cene 3mega s ohledem tehdejsi a dnesni prijmy a dostal bys parametry oct, kterou dnes koupis za 1/5-1/4 ceny.
a pak ze sou dneska auta drahy
Srovnání s Oktavkou je hodně mimo...
(Nehledě na to, že mi nepřijde zcela korektní, že porovnává auta, která od sebe dělí víc jak 20 let.)
Jinak ale jo, auta relativne zlevnila, aspon teda pri srovnani s 20 let starymi cenami. Na druhou stranu pred 10 lety jsem za Mondeo combi v nafte dal 650.... dnes takove auto stoji pomalu milion....
Jo a muzu te ujistit ze kdyby vedle sebe stala funglovka Octa 1.6 TDi a 166 tak na dlouhou cestu si rad vezmes tu Alfu.... pokud teda nebudes resit vysledek crash testu....