Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Dlouhodobá Toyota Highlander podle Martina Vaculíka: Já vás vezmu do Alp

201 komentářů

Avatar - petr petrumr
petr petrumr
to nemá na řadičce B a na fotkách nevidím rekuperaci nad 50wh. Vaculík nekoupil holce mobil s foťákem?
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Ta spotřeba je vypočítaná jak?
Avatar - _Karel_
_Karel_
mi teda spotřeba nijak "famózní" nepřijde, 7l při okreskovým ploužení je v pohodě, ale rozhodně žádnej zázrak.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano. Po okreskach to jezdi za 5.5. Ale musíš brát rezervu zvanou "novinář". Takze srovnávají se svými spotrebami.
Avatar - _Karel_
_Karel_
5,5 to už je opravdu pěkný.
Mig_35
Me přijde sedmilitrova spotřeba na dvoutunove SUV super Edit: za 7,5 jezdí i v průměru
Avatar - _Karel_
_Karel_
Za 7 po okreskách předpisově to zvládne většina velkých SUV, která jezdí po evropských silnicích, i s větším výkonem i stálým pohonem 4x4.
Mig_35
A právě proto jsem se podíval na průměr na Spritmonitor a našel hodnotu 7,5 litru jako průměr. A to je na tak velké auto velmi slušné. Za tolik jsem jezdil s Fiestou😊
kyklop
Asi tak, na veľké auto hodne dobrý výsledok. Na strane druhej sa jednalo o pohodové tempo...
Mig_35
Znovu, na spritmonitor běžní uživatelé, celkový průměr 7,5 litru.
kyklop
Ktoré eu suv má stály pohon 4x4?
Avatar - speedfred
speedfred
Nemá ho napr Touareg?
kyklop
Áno, zle som sa vyjadril, drtivá väčšina SUV (prémiu a touarega sem neťahám) má pohon ala haldex. Správne som mal napísať koľko EU suv má...
Mig_35
Otázkou je, jestli je to opravdu potřeba.
traveldrive
Potom je skôr otázkou, či sú také "SUV" potrebné...
Avatar - _Karel_
_Karel_
A co je vlastně potřebné? Dřív jsme dokázali i do ciziny jezdit se Š120 nebo i Trabantem. Můžeme se dostat k tomu, že doma nepotřebuješ klimatizaci, že nepotřebuješ jezdit k moři nebo lyžovat do Alp...
Asi nutně nepotřebujeme většinu z toho, co máme k dispozici, včetně splachovacího WC.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Je auto potřebné? 😒] nebo je to jen pohodlnost?
traveldrive
_Karel_: No neviem, mne osobne príde SUV len s predným pohonom tak trochu o ničom. Zbytočne zvýšený podvozok a robustná ťažká kisňa, keď to trochu zveličím, asi ako nákladiak na voznie detí do školy ana rodinné nákupy. K SUV štvorkolka, hoci len cez haldex, bez uzávierok a samosvoru patrí, je to auto, ktoré má zvládať viac ako iba asfalt, aj keď mimo cestu denne nejazdíš.
Mig_35
ano, pro silniční použití je připojitelný pohon všech kol úplně dostačující, na limity narazí až třeba v blátě, ale jinde naprosto postačuje, eliminuje nedotáčivost způsobenou pohonem 4x4, snižuje spotřebu, zkrátka stálý pohon á la Torsen je sice marketingově efektní, ale zbytečný.
Mig_35
Na asfaltu jsou trvale poháněná 4 kola spíše zbytečná, zhoršují jízdní vlastnosti a zvyšují spotřebu. Proto se od nich ustupuje. Opravdový smysl mají v terénu, tam ale taková auta obvykle nejezdi.
A Duster například i s takovým řešením jen těžko hledá v terénu limity…
traveldrive
Mig_35: Keby si nepísal hlúposti.
Mig_35
hele anebo buď konkrétní anebo drž hubu
Avatar - _Karel_
_Karel_
Koncernová SUV jej mají. Jen jsem chtěl poukázat, že se do té spotřeby vejdou dokonce i s Quattrem, které nepochybně spotřebu zvyšuje.
"prémiu sem netahám" je hloupost, když prémie tvoří značnou část téhle kategorie.
Prémiovost nesouvisí se spotřebou, a jen o té jsem se bavil.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ono obecne takto velká suv jsou v Evropě prakticky jen premiovky.
Avatar - _Karel_
_Karel_
H/K se tam zřejmě dají taky počítat, ne? A E😜lorer, i když ten tedy beru co se týče techniky taky jako prémii.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Velikostně je adekvátní jen ten e😜lorer. Sorento nebo santafe jsou velikostně menší, jako kodiaq. Ty do velkých ( mid-size 😒] ) nepočítám. Kia ma telluride a Hyundai Pallisade, který tu nemáme.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já teda žiju v tom, že Sorento je větší, než Kodiaq. Ale jestli to udělá rozdíl třídy, to se hádat nebudu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jasně chápu. Taky se v tom hádat nebudu. Pro mne je sorento blíž ke kodiaqu než k Highlanderu. Ale souhlas, že je někde mezi.
https😐/www.carsized.com/…orento-2020-suv/

https😐/www.carsized.com/…lander-2021-suv/
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Vnejsi rozmery jsou jasne, tam HL "vede" . Podle videotestu autozurnal.sk je Sorenro uvnitr na delku srovnatelne s HL a nepatrne sirsi. Ale osobne to zmerene nemam
Avatar - Mikesus
Mikesus
HL ma hodně dlouhou kapotu, ale třetí řada mi přijde v HL prostornější včetně velikosti kufru. Už se musíme někdy zase potkat a srovnat to.
Matej Mato
by som chcel vidiet ten siroky zoznam SUV, ktore su nad 2t, a maju s benzinovym motorom priemernu spotrebu pod 7l

V podobnych suv maju diesle spotrebu kludne 8-9 ale samozrejme, ty to das za 7 s benzinom.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Psal jsem něco o benzínových velkých SUV? Nevšiml jsem si. Psal jsem docela jasně o "většině", a ta většina je naftová.

Netuším, proč se okolo toho všichni pořád točí, napsal jsem, že 7l po okreskách není žádný zázrak, Mikeš napsal, že to umí i za 5,5 - to už je paráda, hotovo, vymalováno. O čem dál diskutovat?
Matej Mato
ze by preto, ze reagujes na benzinove suv vaziace 2t so spotrebou 7l,
pises, ze je to nieje zazrak,
Som rad, ze si potvrdil ze si mal len huste reci, ktore nevies ani potvrdit ani objahit, takze predsa to zazrak je.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Matěji, Matěji.... 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Za mne na takové auto je už 7l benzinu parada, bez ohledu na to, ze to jezdi ještě za min, nafta nebude o tolik nahoře a klidným tempem se k tomu taky dostane.
Ovšem je to novinářská spotřeba, kdy na jízdní styl trpí nejvíce hybrid právě. Dokáže jezdit za málo i za hodně, podle toho jaké spotřeby řidič chce dosáhnout. To u dieselu takové výkyvy mít nebudeš.
Karel ma zkušeností dost s většími SUV, tam střílíš dost vedle.
ondrasm
Opravdu ta svetla tak mizerne sviti?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zatím si toho nikdo nevšiml, kdo s tím jezdil. Tohle slycham jen tady od kluku z ACZ. Kdokoliv si to projel v noci naopak si to pochvaluje. Muzu to aktuálně srovnat treba s matrixy z lexusu ES a kdyz pominu ty chytre funkce, tak to svítí hodně podobné. Jen HL dosviti dal, protoze ma ty světla výš. ta nivelace je fakt fail, obzvlášť když v Americe mají pro HL vyspělejší svetla.
ondrasm
Tak to je škoda. Zjevně je to jinak povedené auto.
Je pravda, že Japonci občas to svícení u evropských aut moc neřešili/neřeší. Pamatuji, když jsem měl Tribecu B9, tak měla obyčejné H7. A přitom to byla vlajková loď Subaru v té době. A třeba tehdejší Honda Accord už "uměla" výkonné xenony....
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
já si myslím, že ty světla jsou dopadem bohemizace a homologace, ale zase ty světla stojí o 50tkč méně v případě výměny. Matrixi ve stodole nevyměníš.
Avatar - N6600
N6600
Ja mam zkusenosti s temi chytrymi funkcemi z ES a u kopcoviteho terenu maji hodne velikou rezervu. Auta prede mnou to registrovalo v pohode a delalo to, co melo. Ale auta jedouci oproti, to byla hra o trpelivost a nervy.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak nějak extra kopcovity terén jsem ještě nejel v noci.
DonVito
Mam tu jednu nekorektni podpasovku ke svetlum.
Podle me si tester nesundal sve zatmavovaci bryle. 😁
https😐/autoadvert.cz/…etou-jak-dopadla

Sorry, Martine.
Avatar - N6600
N6600
Nevim, jestli extra kopcovity, ale ja jsem to "testoval" na R1 na Slovensku, smer Nitra -> Banska Bystrica.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Na diaľnici majú problém asi všetky automatizované systémy. Že ide oproti kamión či autobus ich vôbec netankuje, ich pozičné, obrysové svetlá akoby vôbec nevideli a suverénne to pália ich vodičom do očí. Zareagujú až keď ten oproti zapne prídavné diaľkové na streche pokiaľ ich má.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zapomel si dodat, jak jsou prijemna ve zpetnem zrcatku 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Všichni tvrdí, že svítí málo, tak to nemůže být v zrcátku ani poznat 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
No kdyz si za autem metr, tak to sviti dost 😁 Ale ten dynamickej rezim/matrix by to chtelo za ty prachy. Ja s tim ale v noci nejel, tak a vis , ze Vaculik ma vzdy pravdu 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Vaculík ma pravdu, takze ty ani já ne . 😒] tedy to svítit nemůže do zrcatek 😒] 😒]
Matej Mato
zatial je to pomerne novinka, a stale treba robit promo, vtedy novinari maju tazke otvorene hovorit kritiku a negativa sa musia zaobalit alebo nenapadne spomenut medzi riadkami.

Vzdy to tak je, ze nanjovsi model je najlepsi na svete, a ked pride facelift alebo novy model, zrazu je 100 veci co boli uplne zle a trebalo ich vymenit a vylepsit.
DonVito
To pises ale pod testem nespravny znacky.
Na Toyotu toto neplati.

Mne naopak prijde ty kritiky hodne.
Masari12
Příspěvek podléhá schvalování.
henry.prta
Pokud je tam jako zdroj xenon zarovka a nema ten svetlomet automatickou nivelizaci, pak tam musi byt ten nejslabsi xenon, co se da sehnat. Napr 😱S 25W, coz opravdu sviti dost naprd. Stejne davaj napr i PSA do svojich aut, ktere nemaji automaticke naklaneni. A sviti to (pocitove pro cloveka) mizerne hlavne v dobe, kdy je silnice mokra. V porovnani s elektronicky naklapenyma D2S 35W je to i viditelne. A rekl bych, ze jsou i lepsi.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Xenony dnes? To ještě někdo dává do aut? Zde jsou LED
henry.prta
O to hure, pokud tam je Led bez nivelace, tak i ta bude svitit docela slabe a za mokra na vozovce uvidite prdlajz, protoze barevne spektrum te LED je jaksi uplne mimo to, co clovek v noci ocekava pro sve vlastni videni.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ještě jsem si nevšiml, že bych špatně viděl.
https😐/moje.auto.cz/?…
henry.prta
A vy tam mate led nebo bi-led?
Spatna viditelnost, o ktere pisu, je v kombinaci s mokrou vozovkou (pripadne destem) a mistem, kde nejsou viditelne cary a odrazky patniku (okreska, ne dalnice). Idealne v kombinaci s protijedoucim vozidlem. Protoze se bavime o potkavacim tlumenem osvetleni. Pocit videni olivnuje take stari oci ridice, mlady ridic ma jine, lepsi videni, nez starsi osoba. Ja jsem take pred 10 lety nepozoroval zadne problemy s D2S xenony, ale dnes mi i ty obcas prijdou, ze sviti spatne (nova zarovka, ne 10-leta).
Avatar - Mikesus
Mikesus
Bi-led tam je. Ta fotka je s potkavacim světlem.
henry.prta
P.S. situace, kterou popisuji je +- podobna tomu, co uvidite v case 2:40 na tomto videu https😐/www.youtube.com/watch?…
Tento HL ma adaptivni LED (nejvyssi vybava), neosviti ale nereflexni okoli pricemz neni schopen osvitit ani zatacku - ve smeru jizdy (hlavni doleva) nevidite vubec nic. Podobna situace se opakuje skoro minutu pred timto okamzikem a i pak dale. Jakmile ale najede na slusnou cestu (napr od 3:07 dale, podobne vasim fotkam), je viditelnost diky reflexnimu znaceni na ceste v primem smeru pocitove lepsi. Problem tam je totiz ten, ze to ma velmi ostry prechod svetlo-stin. A v tom stinu nemate sanci ani periferne neco vcas zahlednout.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Které LED nemá ostrý přechod světlo stín?
henry.prta
A to je jadro pudla.... prilis ostre svetlo v miste, kam to sviti a temer nulove tam, kam ne. Z toho pak vychazi ten pocit spatneho videni do neosvetlenych casti. Obzvlaste pri nevhodnych podminkach pocasi ci cesty. Bezna zarovka nebo slusny xenon toto dokazou castecne eliminovat diky svojim vlastnostem ne tak ostreho prechodu. Pricemz jako bonus sviti spektrem, ktere lidske oko lepe v noci vnima.

Btw, pokud k tomu jeste palubka sviti jako vanocni stromecek (coz se da nastesti nastavovat), tak dokaze oci tak oslnit, ze opet prichazite o schopnost dobre videt to, co osvetluje auto venku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
S xenonem už jsem dlouho nejel. Halogeny svítí úplně nanic jakékoliv. Nebo chceš říct, že díky tomu, že mají odrazy všude možně, že lépe osvětluje cestu?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nanic je silne slovo, moderni halogen je slusnej, ale je to proste o level horsi, nez i spatnej LED
Avatar - Mikesus
Mikesus
Halogen je nanic. Jak říkáš, horší i než to nejhorší čínské LED.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale jezdit se s nim da. Nanic je neserizenej xenon 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Proč bych zde měl zavádět bulharskou novinářskou konstantu probůh??? Vždyť tohle byl rodinný výlet a dlouhá trasa!!!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Protože ta spotřeba je nesmysl, pokud trasa byla jak ji popisuje. Ta kombinace 7.2 i s dalnici odpovídá tak nejak odpovida, pokud zkousel i maximálku jak píše, 6.9 bez dalnice vůbec.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak si tu spotřebu vymyslel? Nebo autor lže??? Nebo kecáš ty :-! :-!

P.S. Odpovídám rovnou - kecáš ty!
https😐/www.spritmonitor.de/…-Highlander.html?…

Průměr je kolem 7,5l :-! :-! Takže zlatý diesel :-! :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
S kterým dieselem srovnáváš?
Kdyz kecám....
https😐/moje.auto.cz/?…

https😐/moje.auto.cz/?…

https😐/moje.auto.cz/?…


Spis to odpovídá tomu, že vůbec netušíš, která bije. Ale to u tebe už všichni zde ví.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ty obrázky jako maji podle tebe něco dokládat?!? 😒] 😒] 😒]
DonVito
Ano.

Ubozaku.

Ty obrazky dokladaji, ze se nejedna o blby kecy jako v tvych prispevcich.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
mě zase ano, když zkoušel omezovač při 180. Vaculik nesmí napsat ty tripy, kde jezdil těma vesničkama, pčeci to zhrnul, že to nerekuperovalo, ale spotřebu nezmínil.
RICBIL
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No 4.5 už mi přijde jako extrém dost. To není úplně reálná spotřeba, spíš nějaké jedna konkrétní trasa.
Malá nadrz? Jako že 65l je pro tvých max 5.7 málo? To na nádrž zajedeš skoro 1200km. Tady mi něco smrdí.
A to nemluvím o tebou zmíněných 4.5l. To jsme přes 1400km.
Tom Pro
Vaculik jel lyzovat, parkrat pridal na snehu a mame clanek. Super. Tak at slouzi.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
a byl ztoho paf, že jak zařadil R mu zhasl motor a couval na elektro. Abych pravdu řekl, Vaculík byl jak neználek nebo ze sebe dělá blbce, vždyť aji všechny škodovky mají odemykání řidiče nebo co a jak si vybereš, mně to připadá aji s těma světlama, že na něho jde parkinson nebo byli zhulení. Psal, že pozoroval tok energie pořád, ale o rekuperaci a jízdě na elektro se nezmínil, mně se zdá, že měl pořád stlačený plyn a ani jednou ho nepustil, možná jednou jak couval.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pozoroval zapojeni pohonu 4x4. Precti si to poradne. HL pripojuje zadek fskt jen, kdyz musi. Ve vysledku pro 98 procent situaci je to fakt jen tehdy, kdy to auto potrebuje. Sice plnohodnotne AWD a nebo nektere s haldexovym typem 4x4 muzes delat blbosti a poslat ho bokem, ale proto se 2t SUV nekupuje.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Já jsem to četl xx krát, HL nemá kardan stejně jak RAV4 a jen pustí štávu do elektromotoru, nic se tam nepřipojuje, nemá to spojky, prostě vaculík po první se projel hybridem a jak psal pozoroval displej celou cestu a nedovede to pochopit, když čidla abs nedají povel, tak elektriku do zadu nepustí, pak by nepsal toto--jsem celou cestu na displeji pečlivě sledoval, zda ta čtyřkolka něco dělá.....
Avatar - Mikesus
Mikesus
To se nejspíš díval špatně. Jestli kouknul jen pri tempomatu na dalnici,tak toho moc nemohl vidět. Protoze něco dělá prakticky vždy v rychlostech do 70 a poté jen při potřebě se pustí elektrika dozadu. V městských rychlostech to jezdi převážně na obě nápravy a v nižších zase víc dává na zadek.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
a ty myslíš, že věděl ten tempomat zapnout, když neví ani, že skoro všechny auta ti zamykají dveře jaký chceš i nechceš? Kdyby ten tempomat uměl zapnout, tak by aspoň odstavec napsal a podle sjíždění kopců si myslím, že jel na N. Nic nenapsal ani jak jel navrch, vždyť před každou vracečkou, musel rekuperovat a v té zatáčce ty elektromotory musel znát. Četl jsem to už né po xx ,ale po xxy a pochybuji, že tam vůbec jel. Nedovedu pochopit ty stěrače, jestli to měl na auto(u mně první poloha) jakto, když nepršelo v tunelu to dřelo na such😲n asi měl druhou polohu, možná nevědomky. Já už to po xxyy číst nebudu, možná bych se dopídil, že vedle něho seděl mluvčí škoda auto.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja si ještě nevšiml, že by mi stěrače neprestaly po vjezdu do tunelu, ale je možné, že jsem danou situaci ještě nezažil.
Jindra1956
Příspěvek podléhá schvalování.
Matúš Peteja
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano. Zadní kola se zapojují do pohonu téměř pořád. Při rozjezdech a nižších rychlostech vždy.
Ano, světlům chybí inteligentní funkce, to je určitě slabina HL, ale světla jako taková jsou úplně v pohodě. Mám takový srovnávací test na to. Na dálnici sleduju, kolik mi to osvítí prerusovanych čar mezi pruhy. Vzdálenost čar je 12m a čára má 6m. Za mne ideál, kdyz to osviti 5 čar, tzn potkavacky dosviti do vzdálenosti alespoň 78m. Tuhle vzdálenost jsem si nastavil po prvním autě s LED světly, které takto svítilo. To za dobu, co takhle měřím světla, treba žádné halogeny nezvládly, xenony už jsem od té doby neměl žádné a některé LED toho také nebyly schopné. Ale zde u HL není problém na tuhle vzdálenost. Možná svítí i dál, ale to už nejsem schopen s jistotou na tu vzdálenost a rychlost jednoznačně říct.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Z jiných důvodů vypadl ID.3 😲 ??? Ale copak, když novinář má možnost jet skvělým EV na hory aby zachránil planetu, tak raději jede dvouapůlkou benzínem?!? 😒]

Kam se podělo to novinářské chlebíčkové nadšení ze skvělé elektromobility?? Náhle jsou půl hodiny zastávky u dobijecich stanic nežádoucí a už jsou na obtíž?!? 😒] 😒]

Jo, kdyby tu někdo vymyslel že ID.3 je malé na hory, tak jsme tu pořád od novinářů četli jak je skvělá platforma MEB a že ID.3 je přece prostorný jak Passat a že to není jen EV Golf... 😒] 😒]

No, je vidět, že jak jde o EV na vlastní kůži, tak novinářské PR papuškování o výhodnosti EV pro běžný život bere nohy na ramena a mizí v dáli jak roadrunner 😁 😁 😁
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
asi za to může jejich kamarád v penzionu ve vesničce Pruggern, kde jsem nenašel dobíjecí stanici a nechtěl aby ta vesnička možná zhasla. Budoucnost maji tyhle hybridy a chválím každý test, tenhle sem četl už asi 8xkrát.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Za mě se článek nepovedl. Oceňuji že nejde jen o klasické plkání dle běžných šablon. To bych fakt chtěl zdůraznit.

Ale tento způsob cesty na hory asi není typický ani běžný. Spíš to každý mydli po dálnici na limitu. A v tomto mu ani celková spotřeba při stylu jízdy kochačka nepřijde nějak zázračný. Tedy rozhodně ne ve srovnání s dieselem pod kapotou...

Proto za mě v článku nevidím nějakou vypovídací hodnotu... Škoda. Ale i tak dobrý článek :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Spotřebou se diesel na highlander nehrabe, jakmile se jede mimo dalnici. Pokud zase po dálnici, pak samozřejmě tam je HL na průměru cca 8l a za diesely zaostává. Každý si musí rozhodnout sám, kde tráví více času.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Sorry, ale to co píšeš v podstatě článek popírá. Píšou že jeli mimo dálnici nebo části po dálnicích s vmax 110 kmh.... A to je v podstatě mimomesto okreska.... :-! A ani tady se spotreba HL nepřibližuke dieselu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Protože jejich spotřeby nemají s reálnými moc společného. Jen tak mimochodem, na okresce se jezdi 110? Ve které zemi?
A jako bonus, že jeli max 110, tak by sis měl číst celý článek

"Sranda je s maximální rychlostí elektronicky oříznutou na 180 km/h – ještě ve stošedesáti auto nečekaně dobře zrychluje, ale pak toho prostě nechá."
ondrasm
Jojo, spotřeba HL je opravdu až neuvěřitelně, byť nezpochybnitelně nízká. Kdo nejezdí dominantně po dálnici a chce velké SUV tak dobrá volba za slušné peníze.

Ad Mikesus - 1) máš zkušenosti jak jezdí HL když je pořádná sněhová nadílka anebo mokrá lesní cesta/tráva? Moje zkušenosti s těžkou Tribecou vs. Sorento (MY 201😄 v Krkonoších byla z hlediska 4x4 bohužel (byť očekávaně) ve prospěch Subaru. Prudké stoupání do utažené zatáčky k chatě dávala Tribeca ve srovnatelně těžkých podmínkách na pohodu, zatímco u Sorenta jsem musel zamknout mezinápravovou spojku a kamarád se starším Volvem XC 90 s haldexem to nevyjel a pneumatiky jsme měli se srovnatelným vzorkem a kvalitou
2) kolik si vezme HL při tempomatových 140-150 km/hod. na delší dálnici. Sorento si v tomhle režimu cuclo 9 l/100 km (Tribeca 13 l/100 km 😃
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano, ačkoliv letošní zima byla skromná na sníh, tak jsem trefil kalamitu při cestě Vary-Plzeň, kdy na české Sibiři z hlavního tahu zůstal jen jeden pruh, druhý byl neúprosně pod cca pulmeteovou nafouknou vrstvou sněhu. Místy jsem si i s HL musel hrát na pluh a něco odhrnout. Horší byl narazovy vít. dokud v jednom úseku mi nezačala do strany ujizdet silnice pod autem, nevěřil bych, ze vítr dokáže pohnout s 2.2t těžkým autem. Rozjezd nikde nebyl problem. U rodičů ani vyjezd že zmrzlé trávy taky v pohodě. Ale v nějakém lyžařském středisku jsem s tím ještě nebyl.
Na tempomat 140-150 si vezme tak 8.5-9 cca. Přesně zmerene tuhle rychlost nemám, jen 135 tacho ( 130 GPS), to si bere 8 ( praha-vel.mezirici a zpět za 7.9, Praha Plzeň a zpět za 8.2, oboje na zimacich ještě)
ondrasm
Tak to jsou hezká čísla 😄
Myslel jsem že nad 130 km/hod. si to vezme více.
Hodně záleží, jak si pohráli s elektronikou a sladěním 4x4 a distribucí sil na jednotlivá kola. Znovu jsem koukal na nějaké starší testy v terénu a předchozí RAV4 byla na tom v terénu srovnatelně jako tehdejší Sportage...Tak to asi kluci japonský naladili slušně.
Forester i s novým 4x4 (mezinápravou spojkou) a CVT byl na tom nejlépe, ale to bylo očekávané. Subaru prostě 4x4 umí a je jen škoda, že aktuální nabídka postrádá silnější motory (anebo alespoň pořádný hybridní pohon...byť to nerad říkám 😃
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jestli máš někdy cestu kolem Prahy, klidně se můžeš zastavit a někam to můžeme vzít. Obecne bych zázraky v terénu nečekal, ale rozhodně to nijak nezaostává za běžnou konkurencí.
ondrasm
To by mohlo být fajn. Beru Tě za slovo a když bude u Tebe nálada, srovnáme něco s haldexem (mám Supa Scouta anebo půjčím Kodiaka - řekl bych pro srovnání lepší) vs. HP.
S Mitsu ani Subaru bych to nesrovnával, to je blbost. První je offroad a druhé je svou koncepcí a filozofií mimo mainstream.
Jsem na to moc zvědav 😄

P.S.: když jsem koukal na offroad testy, tak ani nevím, jestli bych si vsadil na vlastní haldex 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
No jasně. Nemám s tím problém. V terénní schopnosti moc nevsazim, asi tak jako u toho haldexu.
Matúš Peteja
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Rozdíl 110 vs. 90 je nula od nuly pojde. Bonusem je naopak plynulost proti vyššímu odporu. A kdybys chtěl přijít s chytristikou, že hybrid naopak těží z neplynulé jízdy, tak to samozřejmě vím.

Ad citace - vůbec nikde nepsali, že jeli 180 kmh!!! Tak si nedomýšlej co tam není :-!

Takže co tam máš dál?? Já ti uvedl reálný spotřeby reálných uživatelů. Je to 7,5, což plně odpovídá tomu co je v článku. Není to špatná hodnota. Ale zlatý diesel :-! :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Hybrid netezi z neplynule jízdy. Právě jsi ukázal, že nemáš vůbec tušení. Plynulá jízda je důležitá i pro hybrid, pokud chceš dosáhnout co nejnižší spotřeby.

Tak pro trochu zaostaleho ještě jednou, citace z clanku😒br />
Sranda je s maximální rychlostí elektronicky oříznutou na 180 km/h – ještě ve stošedesáti auto nečekaně dobře zrychluje, ale pak toho prostě nechá."

A jaké rozdělení jízd tam máš na spritmonitoru? Až mi ukážeš 2t diesel, který ve městě jezdi za 5 a mimo za 5.5, tak něco piš. A není to o té spotřebě, ale o emisích. Zlatý hybrid oproti dieselu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jsi fakt tak hloupý??? Kde z toho textu vyplývá ze jeli do Alp vmax?!? Nikde. Jen si domýšlíš!!!

A i kdyby vmax zkusili, tak na té délce trasy bude rozdíl ve spotřebě naprosto pod rozlišovací schopnost!!!

Máš reálný spotřeby, 7,5 odpovídá. Smolík co??? Nic proti tomu nemáš viď??? No jo, blbý že 😁 :😉 :😉
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
ale o ni tam byli nad 5dní a ty tripy co jezdili tam okolo komína nejsou vůbec zdokumentovaný a když jeli na lanovku a zpátky, tak když já mám třeba 1,8, tak oni mohli mět třeba 3l a to už škodovkáři co mají plug in hybrid by nevydrželi, neboť škodovácká spotřeba by byla k 9l. Chyba testu je, že nechcou škodovkáře popudit, jinak by napsal, jel jsem na tempomat, před tunelem jsem na páčce snížil rychlost, ručička rekuperace šla na doraz a tunelem jsem projel se zhasnutým motorem na elektro.
Avatar - Mikesus
Mikesus
7.5 neodpovídá, pokud někdo nejezdi převážně dalnice. To pak ano. Ty to vztahuješ na jizdo po okresce, to je nesmysl. Právě tím dojazuješ, že vůbec netušíš, za kolik hybrid na okreskach jezdi. Oni jeli 6.9, což je tak o litr a půl vic nez bezne na okreskach. Ale zase nevíme, jestli pak nejeli po dálnici, ( jen ty tvrdíš, ze jeli celou dobu okreskama ), informace o trase tam je pomálu.
Jen nevím proč ti to píšu už potřetí, ti jsi tak zaslepenej, že to stejně nepochopiš a motas sem průměrnou spotřebu s dalnicnimi úseky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
OMG co zas lžeš?

Napsal jsem "Píšou že jeli mimo dálnici nebo části po dálnicích".

A na to tvoje reakce "jen ty tvrdíš, ze jeli celou dobu okreskama"... Jsi fakt tak hloupý?!? Nebo neumíš číst??

Já naopak tvrdím, že průměr u HL je ca 7,5 na 100. Mám to podložené reálnými spotřebami reálných uživatelů. A tomuto průměru odpovídala i spotřeba v článku do Alp.

Mě je úplně jedno, jestli to mimoměsto při hlemýždím tempu je schopno jet za 5,9 nebo 5,5. Protože to je stejné jako psát že Octavia TDI jezdí za 3 litry :-!

A ano, 7,5 není špatný na velikost auta. Ale není to ani žádný zázrak a je to horší než diesel. Takže zlatý diesel :-! :-! :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mas podložené prd. Já to mám podložené vlastními zkušenostmi za 35tis km. 7.5l je jen tehdy, je li většina cesty po dálnici. Xtalker, který má též highlandera již psal, ze on jezdi s naprostou většinou dalnic v Německu za 7.7.
Takze ještě jednou. Na okreskach jezdi HL za 5.5 viz co jsem dával fotky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A to znamená co že okresky dá i za 5,5?!? Vůbec nic. Průměr je 7,5 😁 😁 :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
A průměr čeho? Když jezdí po okresce za 5.5 tak průměr 7.5 znamená 80% jízd po dálnici pri spotrebe 8l. Takze to je ten tvůj cucanej průměr.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jezdil si nekdy nejakym takovym autem ? Kombinace naftoveho 4x4 a automatu v SUV je u R4 motoru prave kolem 7-8. (Za 6 to uz je jizda tempomatem ood dalnicnim maximem) Vzdyt za 7 svizne jezdi i kombik po dalnici a ty si mlek vyse neco o tom, ze realne jezdi na limitu, to pak mas za 8-10 (hlavne v nemecku a v provozu). Rozdil je ten, ze ve meste je to pak zase za 8-10 a ten HL za polovinu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano sám si odpovidáš . HL byl okreska/dálnice podlimit 7l. Což je vic než diesel.

Samozřejmě že na krátké trasy a do města je tenhle hybrid super. Ale na to si asi obvykle člověk nekupuje takovou krávu do města že.

Takže znovu - spotřeba HL není zlá. Ale zlatý diesel :-! :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ne. Okreska je 5.5, dalnice 8 na limitu. Takze ty meleš jen páté přes deváté. Smůla, pod dalnicni rychlost je to úspornější nez diesel.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jistě. Proto vychází majitelům průměr 7,5 a Vaculík jel okresky a dálnici podlimit za 7 viď ty brepto .... 😁 😁 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ok. Tak jsem se podival an diesel.
https😐/www.spritmonitor.de/…458-Touareg.html?…

Proč tam není min než 7.5? Ale průměr 8.5 není menší než 7.5, alespoň ve světě normální matematiky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
OMG 😁 😁 😁

Tak my už tady srovnáváme HL rovnou s trříitrovými šestiválci?!?? .... 😒] 😒] 😒]

No jo, máš to zmotaný dokonale.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Srovnavam se stejně výkonnými auty a stejne velikosti. S čím to tedy srovnavas ty? 😒]
Na to jsem zvedavej.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Cože?!? Ty to fakt máš zmotané. To mi chceš tvrdit že HL je dynamocky srovnatelný s 3,0 TDI v Touaregu?!?
Jojo, díky že potvrzuješ to co jsem napsal. :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty základější třílitry v turkovi smázne bezrpoblému na dálnici blbá oktávka (dosad si cokoliv podobného s takovou motorizaci) r4 tdi 2.0 cca 110-140kw s prstem v nose dle auta, takže nemyslím, že by to nad 150 jelo výrazně lépe, než jiná krabice s podobnými kw...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Samozřejmě jezdíme každý různé režimy, takže vím jakou má spotřebu a narozdil od tebe dokáží odhadnout, jak Vaculík jel. Jelikož ty nemáš zkušenosti s ničím, jsi jen papírovej a internetovej plácal.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jistě. Proto HL jede dálnici na limitu za 9 že... Máš to pomotaný dokonale.

Ale jo, chápu. Podle většiny majitelů Octavie TDI taky jezdí za 3 litry... 😒] :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Na limitu, tedy 130, jezdi za 8. Testoval jsem to praha-plzen a zpět a Praha-velké Meziříčí a zpět. Kde jsi zase sebral 9l? To si vezme při cca 140 gps
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Díky, opět budu věřit tomu kdo ví co píše a nemá to zmotané 😒] 😒]
Jo kde jsem na to přišel? No stačí se podívat na jakýkoliv test že... 😁 😁 😁

Jinak tvoje představa že +10 kmh bude znamenat rozdíl +1l na 100 km je opravdu dechberoucí 😒] 😒] 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Na rozdíl od tebe to mám zaměřené při 130. Při 140 odhdauju. Ale tak nějak to bude. Spis jen ukazuje, že jsi sám celý pomotany a vůbec nemáš nic vyzkoušeno v reálu. Máš vůbec řidičák?

S čím srovnavas tedy? To jsi nějak nenapsal.
Koukam, ze aspoň smajlíky umíš napsat, když už nemáš žádné argumenty ani vlastní zkusenosti. Dokonce ani přehled, kdyz nenapíšeš s čím srovnáváš.
Bylo dnes málo nebo moc fetu?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Srovnávám s řadovými 4válci v SUV s obdobnou dynamikou a 7 místy.

Znovu - vzhledem k tomu jak to máš zmotané - věřím tomu že vychaziš z vlastní zkušenosti, ale evidentně pleteš šesté páté přes deváté. Proto věřím reálným zkušenostem majitelů a ne reálné zkušenosti jednoho pomateného vlastníka Mikesuse.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze s čím konkrétně?
Zatím si nenapsal nic, máš to nějak pomotane a házíš to na ostatní. Napiš jedno auto, se kterým srovnáváš
Chceš říct, že ten tuareg se 170kw nemá podobnou dynamiku?
Jen cekam, co z tebe vypadne za konkurenta Highlanderu. A ještě kdy vytáhneš vymyšlené údaje ze zepfers.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nehodlám sr s tebou dohadovat. Tvůj problém je jen v tom, že reálné fakta zmotáš do nesmyslu.
Ano, vůbec nikde nerozporuji že na okrese u HL dotlačíš spotřebu klidně na 5,5.
Ano, spotřeba HL není zlá.

Opakovaně a znovu - jen tvrdím na základě reálných ohlasů ostatních majitelů i na základě jednotlivých testů, že průměr HL je kolem 7,5 při normálním běžným použití.

A opakovaně tvrdím, že to je horší spotřeba než u srovnatelných dieselů u 7 místních SUV s řadovými 4válci s obdobnou dybamikou. To je celé. :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Na okresce ho dotlačím na 4.5l. 5.5 je běžná jízda.

Se kterým konkrétním autem srovnáváš? Zatím jen plkáš
Avatar - Ozzman
Ozzman
Rohypnole, mne taky zajímá, s čím to srovnáváš, neobhajuji HL, ale s naftou mám fakt hooodně zkušeností a s r4 dvoulitry v takovém autě za 5 prostě jezdit nebudeš, to možná nějakou ekorallye v 110kw karoqu.... tak s čím srovnáváš ..... Já na diesel na dálnici taky dodnes pořád nedám dopustit i když bych asi neměl problém to vyměnit za vyspělý hybrid.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Rohypnol se zasekl a vůbec neví s čím to srovnat 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zasekl ses možná ty.

Tak ať to není jen o mě - níž máš ty nepříznivé novinářské spotřeby.

Kodiaq 2.0 TDI 147 kW;
Při dálničních průletech Českem se nám ukazoval průměr kolem 6,5 litru, na okreskách jsme byli schopni jej stáhnout ještě o litr, naopak ve městě jsme se přiblížili hranici sedmi litrů na sto kilometrů.

VW Touareg 3.0 TDI 210 kW
A co spotřeba paliva? Tady zabodoval Touareg, který pravidelnou kombinaci dálnic a okresek zvládal za 7,5 litru.

Podotýkám, že samozřejmě.že vím že Kodiaq je o něco kratší. Nicméně HL je Amerika, takže prostě rozměrově větší. A Touareg je auto totálně jiných dynamických parametrů než HL. Přesto spotřeba v kombinaci obdobná. A ano, HL samozřejmě bude ve městě nejúspěšnější.

Takže sorry, ale opět jen podtrhují to co jsem napsal :-! :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Proč to nesrovnaš rovnou fabii, kdyz to srovnavas s kodiaqem? 😒] 😒]
https😐/www.carsized.com/…lander-2021-suv/
A kdyz se ohanis na spritmonitoru, že to je přesně průměr, tak proč má tenhle o třídu menší kodiaq vyšší spotrebu?
https😐/www.spritmonitor.de/…1575-Kodiaq.html?…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Fabia je 7 místné SUV?!? Kodiaq a HL jsou jednoznační konkurenti. HL je ale zkrátka amerika, takže delší je. Nicméně HL se s Touareg/Q7 porovnávat nedá, Touareg je totálně jiná liga.
V odkazu na spotřeby máš domotané Kodiaqy RS s běžným. A je asi logické že s RS se bude jezdit dynamicky a tudíž i s vyšší spotřebou. Při srovnatelném použití jsem ti spotřeby uvedl. Takže smolik 😁 :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Je delší, vyšší a širší. Už vedle sebe vypadají jako kodiaq vs kamiq.
Co to zase meleš? Kodiaq RS tam není žádný. Ten má pokud vím 177kw, tady jsou jen 140 a 147kw verze. Dobre sis nabehnul. Protoze jsem přesně čekal, že budeš vytahovat 0-100, i když nad 100 jsou na tom identicky a nad 130 je dynamičtější highlander než kodiaq rs. Vyzkoušeno i osobně.
https😐/accelerationtimes.com/…/skoda-kodiaq-rs
https😐/accelerationtimes.com/…ighlander-hybrid
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ty jsi úplně zhulený?? Vždyť ty odkazy co jsi sám dál ukazují že dybamika HL je výrazně horší!!!!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo? To uz ani neumíš číst. Jak jsem psal do 100 je na tom lépe kodiaq rs, 100-130 7.3s, HL 7.1, takže prakticky stejne. A pak už je to ve velký neprospěch kodiaqu.
100-160 kodiaq 17.5, HL 13.5. Chtělo by to se naučit pocitat. Ale jo chápu, kdyz mas problém i s porovnan 2 čísel z jednoho zdroje. 😁
Kolik si najel km s kodiaqem a kolik s Highlanderem, kolikrát si to mohl srovnat mezi sebou? Vsadím, že odpověď je 0km, 0km a ani jednou. Protoze jen ukazuješ, že žádné zkušenosti nemáš a jsi jen internetový plácal, ještě větší než hamuna. Ten aspoň s něčím jezdi.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ty jsi zhulený nebo co??
Do 140 kmh je lepší dynamika jednoznačně RS!!! Pouze 140 -160 je na tom líp HL. Jenže TOPspeed RS vs. HL je úplně jinde...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zhulenej jsi asi ty, nebo neumíš počítat. Ale očekávám oboje.
100-130 7.3s, HL 7.1
100-160 kodiaq 17.5, HL 13.5

Maximalka je bez debat, kdyz je elektronicky omezena. I kdyz to zas takový rozdíl není, ten kodiaq v té rychlosti ani nejede moc.
Navíc než se dostaneme na dalnici na ten omezovač, kodiaq je vzadu. Ale tyhle pindiky si nikdo kromě řidičů kodiaqu asi nepotřebuje pomerovat, protoze se jezdi 130 a max 160 na predjeti a uhnuti. A v těch 130 než se ten kodiaq hne, tak podle těch čísel je highlander už pryč 😒]
Avatar - Emel
Emel
To jsou divná čísla.
Já viděl u Kodiaqu RS většinou 0-100 mírně přes 7, i obvykle "rychlé" autocentrum.pl zajeli 7,0xx. A naopak 0-160 jsem viděl čísla výrazně pod 20s (zeperfs mají 18,5s a čtvrtmíli za 15, ale viděl jsem to i jinde... zkusím pohledat).
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zepfers už neberu objektivně, po té co se tam objevili zřejmé nesmysly. Jako třeba camry hybrid 0-200.
Beru samozřejmě dieslovy kodiaq rs, mám to vyzkoušeno I v reálu poté, co mi tu nikdo nevěřil, že i yaris hybrid byl nad 150 rychlejší. Tak jsme se sešli a vyzkoušeli. A ty rychlosti z videií a zepfers jsou nereálné.
A 0-100 nepopírám, že má za 7. Ale to nad už je dost slabé. Jakmile jsme jeli 100, kodiaq žádnou výhodu neměl a začal za chvilku ztrácet. Ale zase, jsou to v téhle rychlostech vterinove rozdíly, takže nic dramatického. Jen když někdo vytáhne, jak je to rychlejší, vím že s tím nemá žádné zkušenosti z reálu.
Avatar - Emel
Emel
Mimo jiné to bylo i tady na auto.cz - kilo za 7, 160 za 18.2. Benzín za 16.6.
https😐/www.auto.cz/…zas-tohle-140771
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kodiaq 2.0 TDI 147 kW
https😐/youtu.be/2o8QH6qykHI
Dálnice 7,5
Okreska 5,5
Běžné naměřené spotřeby. Sorry, HL na tohle prostě nemá při srovnatelné dynamice 😁 😁 :-!

Takže znovu - zlatý diesel :-! :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze spritmonitor už není důvěryhodné? 😁
Takze o třídu menší auto má stejnou spotřebu při stejné dynamice. Ok, už jsme se dobrali konečně závěru. Musí to být o 400kg lehčí ( muj highlander zvážen, bez ridice rovnych 2200kg ), o 27cm kratší a 5 cm užší, aby to mělo stejnou spotrebu nafty.
A další věc, jak tam dám 3 dětské sedačky vedle sebe? Zkoušel jsi to?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Proč by nebyl důvěryhodný probůh?? Jen RS je sportovní model se kterým se asi bude typicky jezdit trochu jinak. HL jaksi sportovní verzi nenabízí že. Její v tom necitiš rozdíl tak si lžeš do vlastní kapsy 😁 :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
No proto je to co jsem dával bez RS. 😒]
Dobře ses nachytal.
A dynamicky na dalnici je HL lepší ( i kdyz nikdo normalni s nim nebude litat jak debilove se skodovkama ) , viz minulý příspěvek.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hele i ze všech testů vychází spotřeba HL krom města hůř než srovnatelný diesel v 7 místným SUV. Smolík. Já s tím fakt nic nenaděkám.

Vím že se na mě můžeš zlobit že HL je větší, jenže velikostně srovnatelná konkurence u nás jaksi není. A Touareg nebo Q7 či GLE jsou auta úplně jiné ligy, těm HL nesahá absolutně ani po kotníky. Tak nevím s čím bys chtěl srovnávat ty.

Takže znovu - spotřeba HL není špatná, ale zlatý diesel 😁 :-! Jinak mě klidně můžeš na vlastní oči přesvědčit o tom hák HL jezdi běžné za 5l .... 😒] 😉 Asi tak.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak ještě jednou. Zatím jsi nedal srovnatelnyho konkurenta. Já ano, a ten má v dieselu o litr vic na spritmonitoru. Ty jsi dal o třídu menší auto které má ještě v dieselu o 0.25l vic. Zlatý hybrid oproti dieselu 😒] 😒]
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
já mám diesla stejné váhy jak HL a jezdím okolo 10 s lehkou nohou, ty máš jakýho diesla? Ta spotřeba diesla není špatná, ale u HL více ušetříš. Nesmíš počítat hlavně u škodovky co ti ukazuje počítač, poněvadž nepřebírá data průtoku vstřikovače, připočteš ještě močovinu a dražší servis. Ten HL byl přetížen a dostal záhul, diesel by to nevydržel a ještě by mu zamrzla nafta, o zákazu diesla do vesniček je pro tebe škoda mluvit.Pochop to i ten kdo krade naftu, musí pracovat s daty i co ukradl.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ty jsi tady chyběl. Zamrzne nafta... 😁 😁 😁 No nic... Hele, běžná kvalitní zimní nafta je do minus 30, tak bych řekl že vůbec netušíš o čem se bavíme :-!
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
tak zamrzne skondenzovaná voda v hliníkovým filtru. U koho dělals diesle, dělals i čerpadla na stavu? že tomu tak rozumíš. Jak poznáš naftu od topnýho oleje? Smajlíky umíš, ale prožils jsi vůbec něco, nejsi upoutaný na lůžku? Teoretik jsi dobrý, ale v životě to nestačí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
to je Avie ?
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
ne dodávka citroen s fordím motorem.
Avatar - Ozzman
Ozzman
podlimit je za 7 - u dieslu, HL to má v kombinaci.... hele, nejede to za mín nez diesel.. tedy všude mimo město, ve městě pak za polovic, to mi prostě přijde zajimavy. Na dálnici pak jsou klasické sedany/kombiky nepřekonatelné, na to SUV taky není nejideálnější ... ani to naftové... Že se s tim HL nedá tahat 3,5t, jo to asi jo...
adamzprahy
Jen tak na okraj. U vyšších aut těch 90/110 rozdíl celkem je. U dodávky třeba 1-2l / 100 km, u HL věřím že to litr udělá.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Neudělá ani u takové krávy.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Koukam, ze mas spoustu zkušenosti. Kolik to tedy u takto vysokých aut udělá? 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ten rozdíl nebude ani půl litru :-! Koneckonců 10 kmh na jízdním odporu vzduchu ti udělá klidně jen protivitr že... 😒] 😁
adamzprahy
U malé a docela nízké CHR to zhruba litr byl (90 = 4 až 5l, 110 = 5 až 6l), řekl bych že hybridy na to budou náchylnější. A u 2.5m vysoké dodávky mám čerstvou zkušenost, že to ty 2 litry klidně jsou. Kéž by to bylo tak jak píšeš.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Znovu - jen protivitr ti zvýší odpor obdobné. A tam ti spotřeba rozhodně o litr nelítá . Fakt ne. Jinak dodávka o aerodynamice v podstatě ani neslyšela, to sem vůbec netahej.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ja ted jel konstantne 180-200 na tempomat dle provozu a dle sklonu dalnice 8-10 … :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Počkej, na tempomat dle provozu? Tak si vyber 😒]
Jinak sklon do toho už fakt netahej 😁 Řeč byla o tom co udělá +10kmh na zákonným limitu ve spotřebě.
Což by třeba fakt bylo hezké téma pro ACZ... Ale já odhaduji že u krávy jako je HL to bude do 0,5l.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No obcas sem musel zpomalit za tech cca 50km. Sklon udela dost, ja jsem vas chtel jen nastvat, ze kdyz nemas krabici, jde to i rychle a usporne :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Moc se ti to nepovedlo ani u jednoho 😒] 😒] 😒]
xtalker
Já jsem dost překvapen, že profík jako Vaculík si ani nezjistí výkony elektromotrů a píše do článku data z RAV4. To relevanci moc nepřidává teda.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
kW 134/270nM předek a zadek kW 40/121nM má HL 2022, ale to mně nerozhodilo, že on sleduje na HUD otáčkoměr a přitom neumí spočítat rekuperaci.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo to mne taky zarazilo, že výkon udává jiný než je
Avatar - hugino
hugino
aj napriek malým výhradám p.Vaculík napísal že by to auto chcel takže bol s ním spokojný.Priestranné úsporné /čo tu pri aute za 1.5 mil kč riešite či žerie 7 alebo 7.5 l/100km/ pohodlné....Dôležité bude ako dopadne dlhodobý test a tam ešte len začne diskusia 😄 Toyota za mňa po designovej stránke v pár posledných modeloch urobila pokrok a techniku ak to niekomu vyhovuje nie je čo riešiť / ak hybrid tak asi len od Toyoty/ ja osobne ostávam turbobrenzínový a preto za 1.5 mil kč " BYCH" som išiel do XC 60,GLC,X3 alebo Q5.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
ty nemáš auto přes milion, tak to nechápeš ve čtvrtek jak jsem se vracel z pasohlávek jsem tankoval u ONO a v té frontě jsem si připadal i podle SPZ jestli tam vůbec patřím.
Avatar - hugino
hugino
Nepochopil som to tak mi to prosím vysvetli v čom je rozdiel na pumpe pri aute pod a nad milión.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Asi to myslel tak, ze tam jezdi samá drahá auta, protoze už nemají na kvalitní benzin.
Avatar - hugino
hugino
Tak už to chápem.Je to možné že aj tak to ludia robiaJa tankujem iba na Shell alebo OMV.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
co drahá , třeba mercedes G mělo cosi11111, jediný já jsem měl nejlevnější a prach obyčejnou spz a tedy říkám, že boháči taky šetří. Kvalitní-nekvalitní, ale je levný, nikde jsem nenašel, že ONO podvádí, jednou jsem našel špatnou naftu, ale u benzina toho bylo více, kde to pozdě zastavili a stejně jak u slivovice, taky musíš hlídat kdy to zastavit, ale dá se to pít(někdo)
Mig_35
v okamžiku, kdy můžeš koupit benzín o pět korun levněji a máš stolitrovou nádrž, pětistovku v ruce mít a nemít, to už je celkem rozdíl i pro bohatého člověka.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
souhlas, já tankuju vždy tak okolo 33L, mám na 36 a trochu plánuji kde tankovat, za 120kč mám v hospodě oběd.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja na ONO tedy ani nepachnu. Kdysi jsem tam natankoval a poté celou nádrž litoval. Možná se to změnilo, ale ta špatná zkušenost zůstane a nikdo mne tam znovu nedonuti.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
já jsem se taky vyhýbal, ale jednou nebyla jiná možnost a nic jsem nepocítil. Změnilo se toho dost, hlavně to, že fa klacská dovezla do ono a na druhý den byla u omv.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze bys šel do menšího auta ve stejné cenové relaci. To chápu, kdyz nepotřebuješ takhle velké auto. Ale co vzít, kdyz potřebuješ tam dát 3 velké dětské sedačky?
Avatar - xxc
xxc
Tam 3 sedačky aj tak nedá. Alebo kúpi menšie, cena sedačiek je neporovnateľná s cenou auta. A podľa mňa lepšia konkurencia je mazda cx60, za nižšiu cenu je už plugin, rázvor myslím väčší, rozmery menšie, na papieri to vyzerá celkom zaujímavo, nesedel som ani v jednom.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Chceš říct, že tedy 3 sedačky do highlanderu nedám? To by mne zajímalo, jak tedy vozím děti.
Avatar - xxc
xxc
Vojdú všade, len treba kúpiť také, ktoré sú na to prispôsobené a sú užšie. Ohraná téma, predpokladám to má 2 isofixy, čiže ten v strede je aj tak nie dostatočne zaistený. Jasné, voziť sa to dá, ale ako príklad správneho vozenia detí by som to nedával.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Šulko tam v testu převážel 5 děcek a sedačky nevybíral, oni si je donesli.
Avatar - hugino
hugino
Je jasné že ty keď potrebuješ pohodlne uložiť vedľa seba tri detské sedačky tak si to musel riešiť týmto spôsobom ale tým že mi sme len traja tak "BYCH" som išiel do menšieho SUV ktoré by nám absolútne priestorovo vyhovovalo len by si baby museli zvyknúť na strielanie do výfuku pri GLC 43 AMG 4.9s/390k / 😄 srandujem/ za skvelých 1 470 000 kč .Si predstav že u vás je o 12 000 € lacnejší ako u nás tak to "BYCH" som ho musel ísť kúpiť na Moravu.Ale tých Highlanderov stretám čo raz viac a najviac sa mi páčil tmavosivý.Pán Vaculík bol s ním spokojný tak treba s ním súhlasiť je to legenda ako s jeho vetou že Škoda Rapid tsi je predátor dialnic. 😄 😄 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak proč sis ho nekoupil? Srovnávání ceny je nesmysl, kdyz to nejsou auta stejne velikosti.
Avatar - hugino
hugino
U mňa je cena až na prvom mieste a podľa toho môžem vyskakovať a v reále som rád že som si mohol pred štyrmi rokmi dopriať nové auto.Pri dnešných cenách by som to asi už nedal.Radšej nové raz za desať rokov ako jazdenku každých 5.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To jsem na tom podobně, radši jednou nové auto než 2x ojeté.
U mne je to tak, ze vybírám auto podle použití. Tzn. kdyz chci městské, koukám na B segment, kdyz chci na dlouhé přesuny, tak D/E segment, pokud pro rodinu, tak dostatečně široké 😁
Avatar - miromen
miromen
Hm za 7l je nějaky redakčni test, kdy se budu přispusobovat...tzn realně bych s touto hruzou jezdil odhaduji tak za 8-9l a to jen proto, že by mě to nebavilo jinak ještě vice.
To je hruza o co se vyrobci musi snažit tak aby dělali z lidi blbce.
Masari12
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Když máš vaculíkovu školu ježdění a jsi vyučen na 120, tak ano a jestli si škodovkář i duší, tak za 15.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Další co vůbec netuší. Za 8-9 jedeš na tempomat 130-150. Takze pokud tak jezdíš všude, pak ano.
7l je naopak novinářská spotřeba, kdy se vůbec neprizpusobujou.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
NE. 7,5 je běžný průměr. Naopak psali že dálnice jeli vmax 110 takže NAOPAK jeli spíš na spotřebu!!! Tak tady zas nelži :no:

Jinak nerozumím tomu, proč bych se já měl při běžné jízdě něčemu přizpůsobovat! Snad jedu tak jak potřebuji (samozřejmě v rámci zákonných limitů).
Avatar - Mikesus
Mikesus
7.5 dosahnu jen tehdy, pokud mam vetsinu cesty po dálnici. Kolik máš s HL najeto?
7.5 není běžný průměr
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Díky ale závěry budu dělat na základě většího množství uživatelů než jen jeden Mikesus, který motá šesté páté přes deváté :-! 😁 😁

Průměrné spotřeby vychází ca 7,5, což je horší než diesel. Takže sorry, co tam máš dál?
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
lžeš, oni psali, že je tam omezená rychlost většinou na 110km/hod, neznám to tam, ale většinou jsou ta omezení jen přes noc.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Haha ty jsi třída. Sám se zdiskredituješ v jednom příspěvku 😁 😁 když to tam neznáš tak asi ani nemůžeš tvrdit že jsou ta omezení jen přes noc.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
nevím po jaké dalnici jel, třeba A12-13 má 100km/hod/24hod, v noci od 22-5hod je 110km/hod na A10,13,14 a jelikož aby to nebylo jednoduché, tak jak jsou ty elektronické tabule, tak tam 100km/hod a v noci od 22-5hod klikneš páčku tempomatu ještě jednou dolů, bude rekupereace na 50wh na sto%. Pěkný večer a zítra nezapomen, že se bude foukat, tak před policajtama rekuperuj, ať máš štávu do vyhřívání sedadel. 😉
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Jo a ještě museli mět plnou moc, jestli nééé Karnet ATA.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nekde jsou jen pres noc…nebo se meni dynamicky
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Když se podíváme na počty diskutujících u toyot a u škodovek, tak by to chtělo pro ty škodovkáře nějakou utěchu aby neměli ztoho depresi a jak bude test bZ4X, tak se část jich uzavře do snění, že škodovka taky bude vyrábět elektrovůz co dojede na testovací dráhu.
Avatar - Emel
Emel
Dokud jsi byl zarytý škodovkář a propagátor HTP, byla tu protiváha v podobě Holdena. Ale co jsi zběhl k Toyotě a Kylie prošla tranzicí, nedá se kvalitě toyotího fanklubu konkurovat 😉
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Ta fabia II nebyla špatná a dost ses o ní dozvěděl, před fábií jsem měl corollu, po fábii grand citroena a současně Z4, pandu hybrid a C-HR a zůstala C-HR, když spočítáš, že jsem vlastnil škodovky dvě-1000 a fábii a toyoty tři-carinu, corollu a c-hr tak asi si nevybírám špatná auta co zůstavají. S C-HR jezdím po městě asi o 4-5l méně než s citroenem...Ten holden, už si nepamatuji jestli sem se o nim zmínil, ale kolega v austrálii byl a stěma holdenama měl zkušenosti jako automechanik. Tu fábii jsem dal protiučet na toho granda před 9lety?
Avatar - Emel
Emel
Nebyla špatná? No když myslíš... osobně ji mám jako jednu z nejslabších novodobých Škodovek ... jak Fabii II jako takovou, tak konkrétně HTP. Ale to asi není ta hlavní pointa.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
a včil jako dříve, ty máš kolik vaček a kolik ventilů?
Avatar - Emel
Emel
Kdybych měl ještě auto z avataru, mohl bych hrdě odpovědět, že žádné blbé vačky ani ventily nepotřebuju. Ale nemám, takže klasika - 16 ventilů, dvě vačky
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
já jsem měl HTP dvě vačky a dvanáct ventilů