Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Dlouhodobá Toyota Highlander podle Martina Vaculíka: Já vás vezmu do Alp
201 komentářů
petr petrumr
3
to nemá na řadičce B a na fotkách nevidím rekuperaci nad 50wh. Vaculík nekoupil holce mobil s foťákem?
_Karel_
mi teda spotřeba nijak "famózní" nepřijde, 7l při okreskovým ploužení je v pohodě, ale rozhodně žádnej zázrak.
Ano. Po okreskach to jezdi za 5.5. Ale musíš brát rezervu zvanou "novinář". Takze srovnávají se svými spotrebami.
5,5 to už je opravdu pěkný.
Me přijde sedmilitrova spotřeba na dvoutunove SUV super Edit: za 7,5 jezdí i v průměru
Za 7 po okreskách předpisově to zvládne většina velkých SUV, která jezdí po evropských silnicích, i s větším výkonem i stálým pohonem 4x4.
A právě proto jsem se podíval na průměr na Spritmonitor a našel hodnotu 7,5 litru jako průměr. A to je na tak velké auto velmi slušné. Za tolik jsem jezdil s Fiestou😊
Ktoré eu suv má stály pohon 4x4?
Nemá ho napr Touareg?
Áno, zle som sa vyjadril, drtivá väčšina SUV (prémiu a touarega sem neťahám) má pohon ala haldex. Správne som mal napísať koľko EU suv má...
Otázkou je, jestli je to opravdu potřeba.
Potom je skôr otázkou, či sú také "SUV" potrebné...
A co je vlastně potřebné? Dřív jsme dokázali i do ciziny jezdit se Š120 nebo i Trabantem. Můžeme se dostat k tomu, že doma nepotřebuješ klimatizaci, že nepotřebuješ jezdit k moři nebo lyžovat do Alp...
Asi nutně nepotřebujeme většinu z toho, co máme k dispozici, včetně splachovacího WC.
Asi nutně nepotřebujeme většinu z toho, co máme k dispozici, včetně splachovacího WC.
_Karel_: No neviem, mne osobne príde SUV len s predným pohonom tak trochu o ničom. Zbytočne zvýšený podvozok a robustná ťažká kisňa, keď to trochu zveličím, asi ako nákladiak na voznie detí do školy ana rodinné nákupy. K SUV štvorkolka, hoci len cez haldex, bez uzávierok a samosvoru patrí, je to auto, ktoré má zvládať viac ako iba asfalt, aj keď mimo cestu denne nejazdíš.
ano, pro silniční použití je připojitelný pohon všech kol úplně dostačující, na limity narazí až třeba v blátě, ale jinde naprosto postačuje, eliminuje nedotáčivost způsobenou pohonem 4x4, snižuje spotřebu, zkrátka stálý pohon á la Torsen je sice marketingově efektní, ale zbytečný.
Na asfaltu jsou trvale poháněná 4 kola spíše zbytečná, zhoršují jízdní vlastnosti a zvyšují spotřebu. Proto se od nich ustupuje. Opravdový smysl mají v terénu, tam ale taková auta obvykle nejezdi.
A Duster například i s takovým řešením jen těžko hledá v terénu limity…
A Duster například i s takovým řešením jen těžko hledá v terénu limity…
Koncernová SUV jej mají. Jen jsem chtěl poukázat, že se do té spotřeby vejdou dokonce i s Quattrem, které nepochybně spotřebu zvyšuje.
"prémiu sem netahám" je hloupost, když prémie tvoří značnou část téhle kategorie.
Prémiovost nesouvisí se spotřebou, a jen o té jsem se bavil.
"prémiu sem netahám" je hloupost, když prémie tvoří značnou část téhle kategorie.
Prémiovost nesouvisí se spotřebou, a jen o té jsem se bavil.
Ono obecne takto velká suv jsou v Evropě prakticky jen premiovky.
H/K se tam zřejmě dají taky počítat, ne? A E😜lorer, i když ten tedy beru co se týče techniky taky jako prémii.
Velikostně je adekvátní jen ten e😜lorer. Sorento nebo santafe jsou velikostně menší, jako kodiaq. Ty do velkých ( mid-size 😒] ) nepočítám. Kia ma telluride a Hyundai Pallisade, který tu nemáme.
Já teda žiju v tom, že Sorento je větší, než Kodiaq. Ale jestli to udělá rozdíl třídy, to se hádat nebudu.
Jasně chápu. Taky se v tom hádat nebudu. Pro mne je sorento blíž ke kodiaqu než k Highlanderu. Ale souhlas, že je někde mezi.
https😐/www.carsized.com/…orento-2020-suv/
https😐/www.carsized.com/…lander-2021-suv/
https😐/www.carsized.com/…orento-2020-suv/
https😐/www.carsized.com/…lander-2021-suv/
Vnejsi rozmery jsou jasne, tam HL "vede" . Podle videotestu autozurnal.sk je Sorenro uvnitr na delku srovnatelne s HL a nepatrne sirsi. Ale osobne to zmerene nemam
HL ma hodně dlouhou kapotu, ale třetí řada mi přijde v HL prostornější včetně velikosti kufru. Už se musíme někdy zase potkat a srovnat to.
by som chcel vidiet ten siroky zoznam SUV, ktore su nad 2t, a maju s benzinovym motorom priemernu spotrebu pod 7l
V podobnych suv maju diesle spotrebu kludne 8-9 ale samozrejme, ty to das za 7 s benzinom.
V podobnych suv maju diesle spotrebu kludne 8-9 ale samozrejme, ty to das za 7 s benzinom.
Psal jsem něco o benzínových velkých SUV? Nevšiml jsem si. Psal jsem docela jasně o "většině", a ta většina je naftová.
Netuším, proč se okolo toho všichni pořád točí, napsal jsem, že 7l po okreskách není žádný zázrak, Mikeš napsal, že to umí i za 5,5 - to už je paráda, hotovo, vymalováno. O čem dál diskutovat?
Netuším, proč se okolo toho všichni pořád točí, napsal jsem, že 7l po okreskách není žádný zázrak, Mikeš napsal, že to umí i za 5,5 - to už je paráda, hotovo, vymalováno. O čem dál diskutovat?
ze by preto, ze reagujes na benzinove suv vaziace 2t so spotrebou 7l,
pises, ze je to nieje zazrak,
Som rad, ze si potvrdil ze si mal len huste reci, ktore nevies ani potvrdit ani objahit, takze predsa to zazrak je.
pises, ze je to nieje zazrak,
Som rad, ze si potvrdil ze si mal len huste reci, ktore nevies ani potvrdit ani objahit, takze predsa to zazrak je.
Za mne na takové auto je už 7l benzinu parada, bez ohledu na to, ze to jezdi ještě za min, nafta nebude o tolik nahoře a klidným tempem se k tomu taky dostane.
Ovšem je to novinářská spotřeba, kdy na jízdní styl trpí nejvíce hybrid právě. Dokáže jezdit za málo i za hodně, podle toho jaké spotřeby řidič chce dosáhnout. To u dieselu takové výkyvy mít nebudeš.
Karel ma zkušeností dost s většími SUV, tam střílíš dost vedle.
Ovšem je to novinářská spotřeba, kdy na jízdní styl trpí nejvíce hybrid právě. Dokáže jezdit za málo i za hodně, podle toho jaké spotřeby řidič chce dosáhnout. To u dieselu takové výkyvy mít nebudeš.
Karel ma zkušeností dost s většími SUV, tam střílíš dost vedle.
Opravdu ta svetla tak mizerne sviti?
Zatím si toho nikdo nevšiml, kdo s tím jezdil. Tohle slycham jen tady od kluku z ACZ. Kdokoliv si to projel v noci naopak si to pochvaluje. Muzu to aktuálně srovnat treba s matrixy z lexusu ES a kdyz pominu ty chytre funkce, tak to svítí hodně podobné. Jen HL dosviti dal, protoze ma ty světla výš. ta nivelace je fakt fail, obzvlášť když v Americe mají pro HL vyspělejší svetla.
Tak to je škoda. Zjevně je to jinak povedené auto.
Je pravda, že Japonci občas to svícení u evropských aut moc neřešili/neřeší. Pamatuji, když jsem měl Tribecu B9, tak měla obyčejné H7. A přitom to byla vlajková loď Subaru v té době. A třeba tehdejší Honda Accord už "uměla" výkonné xenony....
Je pravda, že Japonci občas to svícení u evropských aut moc neřešili/neřeší. Pamatuji, když jsem měl Tribecu B9, tak měla obyčejné H7. A přitom to byla vlajková loď Subaru v té době. A třeba tehdejší Honda Accord už "uměla" výkonné xenony....
já si myslím, že ty světla jsou dopadem bohemizace a homologace, ale zase ty světla stojí o 50tkč méně v případě výměny. Matrixi ve stodole nevyměníš.
Ja mam zkusenosti s temi chytrymi funkcemi z ES a u kopcoviteho terenu maji hodne velikou rezervu. Auta prede mnou to registrovalo v pohode a delalo to, co melo. Ale auta jedouci oproti, to byla hra o trpelivost a nervy.
Tak nějak extra kopcovity terén jsem ještě nejel v noci.
Mam tu jednu nekorektni podpasovku ke svetlum.
Podle me si tester nesundal sve zatmavovaci bryle. 😁
https😐/autoadvert.cz/…etou-jak-dopadla
Sorry, Martine.
Podle me si tester nesundal sve zatmavovaci bryle. 😁
https😐/autoadvert.cz/…etou-jak-dopadla
Sorry, Martine.
Nevim, jestli extra kopcovity, ale ja jsem to "testoval" na R1 na Slovensku, smer Nitra -> Banska Bystrica.
Na diaľnici majú problém asi všetky automatizované systémy. Že ide oproti kamión či autobus ich vôbec netankuje, ich pozičné, obrysové svetlá akoby vôbec nevideli a suverénne to pália ich vodičom do očí. Zareagujú až keď ten oproti zapne prídavné diaľkové na streche pokiaľ ich má.
Zapomel si dodat, jak jsou prijemna ve zpetnem zrcatku 😒]
Všichni tvrdí, že svítí málo, tak to nemůže být v zrcátku ani poznat 😒]
zatial je to pomerne novinka, a stale treba robit promo, vtedy novinari maju tazke otvorene hovorit kritiku a negativa sa musia zaobalit alebo nenapadne spomenut medzi riadkami.
Vzdy to tak je, ze nanjovsi model je najlepsi na svete, a ked pride facelift alebo novy model, zrazu je 100 veci co boli uplne zle a trebalo ich vymenit a vylepsit.
Vzdy to tak je, ze nanjovsi model je najlepsi na svete, a ked pride facelift alebo novy model, zrazu je 100 veci co boli uplne zle a trebalo ich vymenit a vylepsit.
To pises ale pod testem nespravny znacky.
Na Toyotu toto neplati.
Mne naopak prijde ty kritiky hodne.
Na Toyotu toto neplati.
Mne naopak prijde ty kritiky hodne.
Masari12
Příspěvek podléhá schvalování.
Pokud je tam jako zdroj xenon zarovka a nema ten svetlomet automatickou nivelizaci, pak tam musi byt ten nejslabsi xenon, co se da sehnat. Napr 😱S 25W, coz opravdu sviti dost naprd. Stejne davaj napr i PSA do svojich aut, ktere nemaji automaticke naklaneni. A sviti to (pocitove pro cloveka) mizerne hlavne v dobe, kdy je silnice mokra. V porovnani s elektronicky naklapenyma D2S 35W je to i viditelne. A rekl bych, ze jsou i lepsi.
Xenony dnes? To ještě někdo dává do aut? Zde jsou LED
O to hure, pokud tam je Led bez nivelace, tak i ta bude svitit docela slabe a za mokra na vozovce uvidite prdlajz, protoze barevne spektrum te LED je jaksi uplne mimo to, co clovek v noci ocekava pro sve vlastni videni.
Ještě jsem si nevšiml, že bych špatně viděl.
https😐/moje.auto.cz/?…
https😐/moje.auto.cz/?…
A vy tam mate led nebo bi-led?
Spatna viditelnost, o ktere pisu, je v kombinaci s mokrou vozovkou (pripadne destem) a mistem, kde nejsou viditelne cary a odrazky patniku (okreska, ne dalnice). Idealne v kombinaci s protijedoucim vozidlem. Protoze se bavime o potkavacim tlumenem osvetleni. Pocit videni olivnuje take stari oci ridice, mlady ridic ma jine, lepsi videni, nez starsi osoba. Ja jsem take pred 10 lety nepozoroval zadne problemy s D2S xenony, ale dnes mi i ty obcas prijdou, ze sviti spatne (nova zarovka, ne 10-leta).
Spatna viditelnost, o ktere pisu, je v kombinaci s mokrou vozovkou (pripadne destem) a mistem, kde nejsou viditelne cary a odrazky patniku (okreska, ne dalnice). Idealne v kombinaci s protijedoucim vozidlem. Protoze se bavime o potkavacim tlumenem osvetleni. Pocit videni olivnuje take stari oci ridice, mlady ridic ma jine, lepsi videni, nez starsi osoba. Ja jsem take pred 10 lety nepozoroval zadne problemy s D2S xenony, ale dnes mi i ty obcas prijdou, ze sviti spatne (nova zarovka, ne 10-leta).
P.S. situace, kterou popisuji je +- podobna tomu, co uvidite v case 2:40 na tomto videu https😐/www.youtube.com/watch?…
Tento HL ma adaptivni LED (nejvyssi vybava), neosviti ale nereflexni okoli pricemz neni schopen osvitit ani zatacku - ve smeru jizdy (hlavni doleva) nevidite vubec nic. Podobna situace se opakuje skoro minutu pred timto okamzikem a i pak dale. Jakmile ale najede na slusnou cestu (napr od 3:07 dale, podobne vasim fotkam), je viditelnost diky reflexnimu znaceni na ceste v primem smeru pocitove lepsi. Problem tam je totiz ten, ze to ma velmi ostry prechod svetlo-stin. A v tom stinu nemate sanci ani periferne neco vcas zahlednout.
Tento HL ma adaptivni LED (nejvyssi vybava), neosviti ale nereflexni okoli pricemz neni schopen osvitit ani zatacku - ve smeru jizdy (hlavni doleva) nevidite vubec nic. Podobna situace se opakuje skoro minutu pred timto okamzikem a i pak dale. Jakmile ale najede na slusnou cestu (napr od 3:07 dale, podobne vasim fotkam), je viditelnost diky reflexnimu znaceni na ceste v primem smeru pocitove lepsi. Problem tam je totiz ten, ze to ma velmi ostry prechod svetlo-stin. A v tom stinu nemate sanci ani periferne neco vcas zahlednout.
Které LED nemá ostrý přechod světlo stín?
A to je jadro pudla.... prilis ostre svetlo v miste, kam to sviti a temer nulove tam, kam ne. Z toho pak vychazi ten pocit spatneho videni do neosvetlenych casti. Obzvlaste pri nevhodnych podminkach pocasi ci cesty. Bezna zarovka nebo slusny xenon toto dokazou castecne eliminovat diky svojim vlastnostem ne tak ostreho prechodu. Pricemz jako bonus sviti spektrem, ktere lidske oko lepe v noci vnima.
Btw, pokud k tomu jeste palubka sviti jako vanocni stromecek (coz se da nastesti nastavovat), tak dokaze oci tak oslnit, ze opet prichazite o schopnost dobre videt to, co osvetluje auto venku.
Btw, pokud k tomu jeste palubka sviti jako vanocni stromecek (coz se da nastesti nastavovat), tak dokaze oci tak oslnit, ze opet prichazite o schopnost dobre videt to, co osvetluje auto venku.
S xenonem už jsem dlouho nejel. Halogeny svítí úplně nanic jakékoliv. Nebo chceš říct, že díky tomu, že mají odrazy všude možně, že lépe osvětluje cestu?
Proč bych zde měl zavádět bulharskou novinářskou konstantu probůh??? Vždyť tohle byl rodinný výlet a dlouhá trasa!!!
Protože ta spotřeba je nesmysl, pokud trasa byla jak ji popisuje. Ta kombinace 7.2 i s dalnici odpovídá tak nejak odpovida, pokud zkousel i maximálku jak píše, 6.9 bez dalnice vůbec.
Tak si tu spotřebu vymyslel? Nebo autor lže??? Nebo kecáš ty :-! :-!
P.S. Odpovídám rovnou - kecáš ty!
https😐/www.spritmonitor.de/…-Highlander.html?…
Průměr je kolem 7,5l :-! :-! Takže zlatý diesel :-! :-!
P.S. Odpovídám rovnou - kecáš ty!
https😐/www.spritmonitor.de/…-Highlander.html?…
Průměr je kolem 7,5l :-! :-! Takže zlatý diesel :-! :-!
S kterým dieselem srovnáváš?
Kdyz kecám....
https😐/moje.auto.cz/?…
https😐/moje.auto.cz/?…
https😐/moje.auto.cz/?…
Spis to odpovídá tomu, že vůbec netušíš, která bije. Ale to u tebe už všichni zde ví.
Kdyz kecám....
https😐/moje.auto.cz/?…
https😐/moje.auto.cz/?…
https😐/moje.auto.cz/?…
Spis to odpovídá tomu, že vůbec netušíš, která bije. Ale to u tebe už všichni zde ví.
mě zase ano, když zkoušel omezovač při 180. Vaculik nesmí napsat ty tripy, kde jezdil těma vesničkama, pčeci to zhrnul, že to nerekuperovalo, ale spotřebu nezmínil.
RICBIL
Příspěvek podléhá schvalování.
No 4.5 už mi přijde jako extrém dost. To není úplně reálná spotřeba, spíš nějaké jedna konkrétní trasa.
Malá nadrz? Jako že 65l je pro tvých max 5.7 málo? To na nádrž zajedeš skoro 1200km. Tady mi něco smrdí.
A to nemluvím o tebou zmíněných 4.5l. To jsme přes 1400km.
Malá nadrz? Jako že 65l je pro tvých max 5.7 málo? To na nádrž zajedeš skoro 1200km. Tady mi něco smrdí.
A to nemluvím o tebou zmíněných 4.5l. To jsme přes 1400km.
Tom Pro
Vaculik jel lyzovat, parkrat pridal na snehu a mame clanek. Super. Tak at slouzi.
a byl ztoho paf, že jak zařadil R mu zhasl motor a couval na elektro. Abych pravdu řekl, Vaculík byl jak neználek nebo ze sebe dělá blbce, vždyť aji všechny škodovky mají odemykání řidiče nebo co a jak si vybereš, mně to připadá aji s těma světlama, že na něho jde parkinson nebo byli zhulení. Psal, že pozoroval tok energie pořád, ale o rekuperaci a jízdě na elektro se nezmínil, mně se zdá, že měl pořád stlačený plyn a ani jednou ho nepustil, možná jednou jak couval.
Pozoroval zapojeni pohonu 4x4. Precti si to poradne. HL pripojuje zadek fskt jen, kdyz musi. Ve vysledku pro 98 procent situaci je to fakt jen tehdy, kdy to auto potrebuje. Sice plnohodnotne AWD a nebo nektere s haldexovym typem 4x4 muzes delat blbosti a poslat ho bokem, ale proto se 2t SUV nekupuje.
Já jsem to četl xx krát, HL nemá kardan stejně jak RAV4 a jen pustí štávu do elektromotoru, nic se tam nepřipojuje, nemá to spojky, prostě vaculík po první se projel hybridem a jak psal pozoroval displej celou cestu a nedovede to pochopit, když čidla abs nedají povel, tak elektriku do zadu nepustí, pak by nepsal toto--jsem celou cestu na displeji pečlivě sledoval, zda ta čtyřkolka něco dělá.....
To se nejspíš díval špatně. Jestli kouknul jen pri tempomatu na dalnici,tak toho moc nemohl vidět. Protoze něco dělá prakticky vždy v rychlostech do 70 a poté jen při potřebě se pustí elektrika dozadu. V městských rychlostech to jezdi převážně na obě nápravy a v nižších zase víc dává na zadek.
a ty myslíš, že věděl ten tempomat zapnout, když neví ani, že skoro všechny auta ti zamykají dveře jaký chceš i nechceš? Kdyby ten tempomat uměl zapnout, tak by aspoň odstavec napsal a podle sjíždění kopců si myslím, že jel na N. Nic nenapsal ani jak jel navrch, vždyť před každou vracečkou, musel rekuperovat a v té zatáčce ty elektromotory musel znát. Četl jsem to už né po xx ,ale po xxy a pochybuji, že tam vůbec jel. Nedovedu pochopit ty stěrače, jestli to měl na auto(u mně první poloha) jakto, když nepršelo v tunelu to dřelo na such😲n asi měl druhou polohu, možná nevědomky. Já už to po xxyy číst nebudu, možná bych se dopídil, že vedle něho seděl mluvčí škoda auto.
Ja si ještě nevšiml, že by mi stěrače neprestaly po vjezdu do tunelu, ale je možné, že jsem danou situaci ještě nezažil.
Jindra1956
Příspěvek podléhá schvalování.
Matúš Peteja
Příspěvek podléhá schvalování.
Ano. Zadní kola se zapojují do pohonu téměř pořád. Při rozjezdech a nižších rychlostech vždy.
Ano, světlům chybí inteligentní funkce, to je určitě slabina HL, ale světla jako taková jsou úplně v pohodě. Mám takový srovnávací test na to. Na dálnici sleduju, kolik mi to osvítí prerusovanych čar mezi pruhy. Vzdálenost čar je 12m a čára má 6m. Za mne ideál, kdyz to osviti 5 čar, tzn potkavacky dosviti do vzdálenosti alespoň 78m. Tuhle vzdálenost jsem si nastavil po prvním autě s LED světly, které takto svítilo. To za dobu, co takhle měřím světla, treba žádné halogeny nezvládly, xenony už jsem od té doby neměl žádné a některé LED toho také nebyly schopné. Ale zde u HL není problém na tuhle vzdálenost. Možná svítí i dál, ale to už nejsem schopen s jistotou na tu vzdálenost a rychlost jednoznačně říct.
Ano, světlům chybí inteligentní funkce, to je určitě slabina HL, ale světla jako taková jsou úplně v pohodě. Mám takový srovnávací test na to. Na dálnici sleduju, kolik mi to osvítí prerusovanych čar mezi pruhy. Vzdálenost čar je 12m a čára má 6m. Za mne ideál, kdyz to osviti 5 čar, tzn potkavacky dosviti do vzdálenosti alespoň 78m. Tuhle vzdálenost jsem si nastavil po prvním autě s LED světly, které takto svítilo. To za dobu, co takhle měřím světla, treba žádné halogeny nezvládly, xenony už jsem od té doby neměl žádné a některé LED toho také nebyly schopné. Ale zde u HL není problém na tuhle vzdálenost. Možná svítí i dál, ale to už nejsem schopen s jistotou na tu vzdálenost a rychlost jednoznačně říct.
rohYpnol
Z jiných důvodů vypadl ID.3 😲 ??? Ale copak, když novinář má možnost jet skvělým EV na hory aby zachránil planetu, tak raději jede dvouapůlkou benzínem?!? 😒]
Kam se podělo to novinářské chlebíčkové nadšení ze skvělé elektromobility?? Náhle jsou půl hodiny zastávky u dobijecich stanic nežádoucí a už jsou na obtíž?!? 😒] 😒]
Jo, kdyby tu někdo vymyslel že ID.3 je malé na hory, tak jsme tu pořád od novinářů četli jak je skvělá platforma MEB a že ID.3 je přece prostorný jak Passat a že to není jen EV Golf... 😒] 😒]
No, je vidět, že jak jde o EV na vlastní kůži, tak novinářské PR papuškování o výhodnosti EV pro běžný život bere nohy na ramena a mizí v dáli jak roadrunner 😁 😁 😁
Kam se podělo to novinářské chlebíčkové nadšení ze skvělé elektromobility?? Náhle jsou půl hodiny zastávky u dobijecich stanic nežádoucí a už jsou na obtíž?!? 😒] 😒]
Jo, kdyby tu někdo vymyslel že ID.3 je malé na hory, tak jsme tu pořád od novinářů četli jak je skvělá platforma MEB a že ID.3 je přece prostorný jak Passat a že to není jen EV Golf... 😒] 😒]
No, je vidět, že jak jde o EV na vlastní kůži, tak novinářské PR papuškování o výhodnosti EV pro běžný život bere nohy na ramena a mizí v dáli jak roadrunner 😁 😁 😁
asi za to může jejich kamarád v penzionu ve vesničce Pruggern, kde jsem nenašel dobíjecí stanici a nechtěl aby ta vesnička možná zhasla. Budoucnost maji tyhle hybridy a chválím každý test, tenhle sem četl už asi 8xkrát.
rohYpnol
Za mě se článek nepovedl. Oceňuji že nejde jen o klasické plkání dle běžných šablon. To bych fakt chtěl zdůraznit.
Ale tento způsob cesty na hory asi není typický ani běžný. Spíš to každý mydli po dálnici na limitu. A v tomto mu ani celková spotřeba při stylu jízdy kochačka nepřijde nějak zázračný. Tedy rozhodně ne ve srovnání s dieselem pod kapotou...
Proto za mě v článku nevidím nějakou vypovídací hodnotu... Škoda. Ale i tak dobrý článek :yes:
Ale tento způsob cesty na hory asi není typický ani běžný. Spíš to každý mydli po dálnici na limitu. A v tomto mu ani celková spotřeba při stylu jízdy kochačka nepřijde nějak zázračný. Tedy rozhodně ne ve srovnání s dieselem pod kapotou...
Proto za mě v článku nevidím nějakou vypovídací hodnotu... Škoda. Ale i tak dobrý článek :yes:
Spotřebou se diesel na highlander nehrabe, jakmile se jede mimo dalnici. Pokud zase po dálnici, pak samozřejmě tam je HL na průměru cca 8l a za diesely zaostává. Každý si musí rozhodnout sám, kde tráví více času.
Sorry, ale to co píšeš v podstatě článek popírá. Píšou že jeli mimo dálnici nebo části po dálnicích s vmax 110 kmh.... A to je v podstatě mimomesto okreska.... :-! A ani tady se spotreba HL nepřibližuke dieselu.
Protože jejich spotřeby nemají s reálnými moc společného. Jen tak mimochodem, na okresce se jezdi 110? Ve které zemi?
A jako bonus, že jeli max 110, tak by sis měl číst celý článek
"Sranda je s maximální rychlostí elektronicky oříznutou na 180 km/h – ještě ve stošedesáti auto nečekaně dobře zrychluje, ale pak toho prostě nechá."
A jako bonus, že jeli max 110, tak by sis měl číst celý článek
"Sranda je s maximální rychlostí elektronicky oříznutou na 180 km/h – ještě ve stošedesáti auto nečekaně dobře zrychluje, ale pak toho prostě nechá."
Jojo, spotřeba HL je opravdu až neuvěřitelně, byť nezpochybnitelně nízká. Kdo nejezdí dominantně po dálnici a chce velké SUV tak dobrá volba za slušné peníze.
Ad Mikesus - 1) máš zkušenosti jak jezdí HL když je pořádná sněhová nadílka anebo mokrá lesní cesta/tráva? Moje zkušenosti s těžkou Tribecou vs. Sorento (MY 201😄 v Krkonoších byla z hlediska 4x4 bohužel (byť očekávaně) ve prospěch Subaru. Prudké stoupání do utažené zatáčky k chatě dávala Tribeca ve srovnatelně těžkých podmínkách na pohodu, zatímco u Sorenta jsem musel zamknout mezinápravovou spojku a kamarád se starším Volvem XC 90 s haldexem to nevyjel a pneumatiky jsme měli se srovnatelným vzorkem a kvalitou
2) kolik si vezme HL při tempomatových 140-150 km/hod. na delší dálnici. Sorento si v tomhle režimu cuclo 9 l/100 km (Tribeca 13 l/100 km 😃
Ad Mikesus - 1) máš zkušenosti jak jezdí HL když je pořádná sněhová nadílka anebo mokrá lesní cesta/tráva? Moje zkušenosti s těžkou Tribecou vs. Sorento (MY 201😄 v Krkonoších byla z hlediska 4x4 bohužel (byť očekávaně) ve prospěch Subaru. Prudké stoupání do utažené zatáčky k chatě dávala Tribeca ve srovnatelně těžkých podmínkách na pohodu, zatímco u Sorenta jsem musel zamknout mezinápravovou spojku a kamarád se starším Volvem XC 90 s haldexem to nevyjel a pneumatiky jsme měli se srovnatelným vzorkem a kvalitou
2) kolik si vezme HL při tempomatových 140-150 km/hod. na delší dálnici. Sorento si v tomhle režimu cuclo 9 l/100 km (Tribeca 13 l/100 km 😃
Ano, ačkoliv letošní zima byla skromná na sníh, tak jsem trefil kalamitu při cestě Vary-Plzeň, kdy na české Sibiři z hlavního tahu zůstal jen jeden pruh, druhý byl neúprosně pod cca pulmeteovou nafouknou vrstvou sněhu. Místy jsem si i s HL musel hrát na pluh a něco odhrnout. Horší byl narazovy vít. dokud v jednom úseku mi nezačala do strany ujizdet silnice pod autem, nevěřil bych, ze vítr dokáže pohnout s 2.2t těžkým autem. Rozjezd nikde nebyl problem. U rodičů ani vyjezd že zmrzlé trávy taky v pohodě. Ale v nějakém lyžařském středisku jsem s tím ještě nebyl.
Na tempomat 140-150 si vezme tak 8.5-9 cca. Přesně zmerene tuhle rychlost nemám, jen 135 tacho ( 130 GPS), to si bere 8 ( praha-vel.mezirici a zpět za 7.9, Praha Plzeň a zpět za 8.2, oboje na zimacich ještě)
Na tempomat 140-150 si vezme tak 8.5-9 cca. Přesně zmerene tuhle rychlost nemám, jen 135 tacho ( 130 GPS), to si bere 8 ( praha-vel.mezirici a zpět za 7.9, Praha Plzeň a zpět za 8.2, oboje na zimacich ještě)
Tak to jsou hezká čísla 😄
Myslel jsem že nad 130 km/hod. si to vezme více.
Hodně záleží, jak si pohráli s elektronikou a sladěním 4x4 a distribucí sil na jednotlivá kola. Znovu jsem koukal na nějaké starší testy v terénu a předchozí RAV4 byla na tom v terénu srovnatelně jako tehdejší Sportage...Tak to asi kluci japonský naladili slušně.
Forester i s novým 4x4 (mezinápravou spojkou) a CVT byl na tom nejlépe, ale to bylo očekávané. Subaru prostě 4x4 umí a je jen škoda, že aktuální nabídka postrádá silnější motory (anebo alespoň pořádný hybridní pohon...byť to nerad říkám 😃
Myslel jsem že nad 130 km/hod. si to vezme více.
Hodně záleží, jak si pohráli s elektronikou a sladěním 4x4 a distribucí sil na jednotlivá kola. Znovu jsem koukal na nějaké starší testy v terénu a předchozí RAV4 byla na tom v terénu srovnatelně jako tehdejší Sportage...Tak to asi kluci japonský naladili slušně.
Forester i s novým 4x4 (mezinápravou spojkou) a CVT byl na tom nejlépe, ale to bylo očekávané. Subaru prostě 4x4 umí a je jen škoda, že aktuální nabídka postrádá silnější motory (anebo alespoň pořádný hybridní pohon...byť to nerad říkám 😃
Jestli máš někdy cestu kolem Prahy, klidně se můžeš zastavit a někam to můžeme vzít. Obecne bych zázraky v terénu nečekal, ale rozhodně to nijak nezaostává za běžnou konkurencí.
To by mohlo být fajn. Beru Tě za slovo a když bude u Tebe nálada, srovnáme něco s haldexem (mám Supa Scouta anebo půjčím Kodiaka - řekl bych pro srovnání lepší) vs. HP.
S Mitsu ani Subaru bych to nesrovnával, to je blbost. První je offroad a druhé je svou koncepcí a filozofií mimo mainstream.
Jsem na to moc zvědav 😄
P.S.: když jsem koukal na offroad testy, tak ani nevím, jestli bych si vsadil na vlastní haldex 😄
S Mitsu ani Subaru bych to nesrovnával, to je blbost. První je offroad a druhé je svou koncepcí a filozofií mimo mainstream.
Jsem na to moc zvědav 😄
P.S.: když jsem koukal na offroad testy, tak ani nevím, jestli bych si vsadil na vlastní haldex 😄
No jasně. Nemám s tím problém. V terénní schopnosti moc nevsazim, asi tak jako u toho haldexu.
Matúš Peteja
Příspěvek podléhá schvalování.
Rozdíl 110 vs. 90 je nula od nuly pojde. Bonusem je naopak plynulost proti vyššímu odporu. A kdybys chtěl přijít s chytristikou, že hybrid naopak těží z neplynulé jízdy, tak to samozřejmě vím.
Ad citace - vůbec nikde nepsali, že jeli 180 kmh!!! Tak si nedomýšlej co tam není :-!
Takže co tam máš dál?? Já ti uvedl reálný spotřeby reálných uživatelů. Je to 7,5, což plně odpovídá tomu co je v článku. Není to špatná hodnota. Ale zlatý diesel :-! :-!
Ad citace - vůbec nikde nepsali, že jeli 180 kmh!!! Tak si nedomýšlej co tam není :-!
Takže co tam máš dál?? Já ti uvedl reálný spotřeby reálných uživatelů. Je to 7,5, což plně odpovídá tomu co je v článku. Není to špatná hodnota. Ale zlatý diesel :-! :-!
Hybrid netezi z neplynule jízdy. Právě jsi ukázal, že nemáš vůbec tušení. Plynulá jízda je důležitá i pro hybrid, pokud chceš dosáhnout co nejnižší spotřeby.
Tak pro trochu zaostaleho ještě jednou, citace z clanku😒br />
Sranda je s maximální rychlostí elektronicky oříznutou na 180 km/h – ještě ve stošedesáti auto nečekaně dobře zrychluje, ale pak toho prostě nechá."
A jaké rozdělení jízd tam máš na spritmonitoru? Až mi ukážeš 2t diesel, který ve městě jezdi za 5 a mimo za 5.5, tak něco piš. A není to o té spotřebě, ale o emisích. Zlatý hybrid oproti dieselu.
Tak pro trochu zaostaleho ještě jednou, citace z clanku😒br />
Sranda je s maximální rychlostí elektronicky oříznutou na 180 km/h – ještě ve stošedesáti auto nečekaně dobře zrychluje, ale pak toho prostě nechá."
A jaké rozdělení jízd tam máš na spritmonitoru? Až mi ukážeš 2t diesel, který ve městě jezdi za 5 a mimo za 5.5, tak něco piš. A není to o té spotřebě, ale o emisích. Zlatý hybrid oproti dieselu.
Jsi fakt tak hloupý??? Kde z toho textu vyplývá ze jeli do Alp vmax?!? Nikde. Jen si domýšlíš!!!
A i kdyby vmax zkusili, tak na té délce trasy bude rozdíl ve spotřebě naprosto pod rozlišovací schopnost!!!
Máš reálný spotřeby, 7,5 odpovídá. Smolík co??? Nic proti tomu nemáš viď??? No jo, blbý že 😁 :😉 :😉
A i kdyby vmax zkusili, tak na té délce trasy bude rozdíl ve spotřebě naprosto pod rozlišovací schopnost!!!
Máš reálný spotřeby, 7,5 odpovídá. Smolík co??? Nic proti tomu nemáš viď??? No jo, blbý že 😁 :😉 :😉
ale o ni tam byli nad 5dní a ty tripy co jezdili tam okolo komína nejsou vůbec zdokumentovaný a když jeli na lanovku a zpátky, tak když já mám třeba 1,8, tak oni mohli mět třeba 3l a to už škodovkáři co mají plug in hybrid by nevydrželi, neboť škodovácká spotřeba by byla k 9l. Chyba testu je, že nechcou škodovkáře popudit, jinak by napsal, jel jsem na tempomat, před tunelem jsem na páčce snížil rychlost, ručička rekuperace šla na doraz a tunelem jsem projel se zhasnutým motorem na elektro.
7.5 neodpovídá, pokud někdo nejezdi převážně dalnice. To pak ano. Ty to vztahuješ na jizdo po okresce, to je nesmysl. Právě tím dojazuješ, že vůbec netušíš, za kolik hybrid na okreskach jezdi. Oni jeli 6.9, což je tak o litr a půl vic nez bezne na okreskach. Ale zase nevíme, jestli pak nejeli po dálnici, ( jen ty tvrdíš, ze jeli celou dobu okreskama ), informace o trase tam je pomálu.
Jen nevím proč ti to píšu už potřetí, ti jsi tak zaslepenej, že to stejně nepochopiš a motas sem průměrnou spotřebu s dalnicnimi úseky.
Jen nevím proč ti to píšu už potřetí, ti jsi tak zaslepenej, že to stejně nepochopiš a motas sem průměrnou spotřebu s dalnicnimi úseky.
OMG co zas lžeš?
Napsal jsem "Píšou že jeli mimo dálnici nebo části po dálnicích".
A na to tvoje reakce "jen ty tvrdíš, ze jeli celou dobu okreskama"... Jsi fakt tak hloupý?!? Nebo neumíš číst??
Já naopak tvrdím, že průměr u HL je ca 7,5 na 100. Mám to podložené reálnými spotřebami reálných uživatelů. A tomuto průměru odpovídala i spotřeba v článku do Alp.
Mě je úplně jedno, jestli to mimoměsto při hlemýždím tempu je schopno jet za 5,9 nebo 5,5. Protože to je stejné jako psát že Octavia TDI jezdí za 3 litry :-!
A ano, 7,5 není špatný na velikost auta. Ale není to ani žádný zázrak a je to horší než diesel. Takže zlatý diesel :-! :-! :-!
Napsal jsem "Píšou že jeli mimo dálnici nebo části po dálnicích".
A na to tvoje reakce "jen ty tvrdíš, ze jeli celou dobu okreskama"... Jsi fakt tak hloupý?!? Nebo neumíš číst??
Já naopak tvrdím, že průměr u HL je ca 7,5 na 100. Mám to podložené reálnými spotřebami reálných uživatelů. A tomuto průměru odpovídala i spotřeba v článku do Alp.
Mě je úplně jedno, jestli to mimoměsto při hlemýždím tempu je schopno jet za 5,9 nebo 5,5. Protože to je stejné jako psát že Octavia TDI jezdí za 3 litry :-!
A ano, 7,5 není špatný na velikost auta. Ale není to ani žádný zázrak a je to horší než diesel. Takže zlatý diesel :-! :-! :-!
Mas podložené prd. Já to mám podložené vlastními zkušenostmi za 35tis km. 7.5l je jen tehdy, je li většina cesty po dálnici. Xtalker, který má též highlandera již psal, ze on jezdi s naprostou většinou dalnic v Německu za 7.7.
Takze ještě jednou. Na okreskach jezdi HL za 5.5 viz co jsem dával fotky.
Takze ještě jednou. Na okreskach jezdi HL za 5.5 viz co jsem dával fotky.
Jezdil si nekdy nejakym takovym autem ? Kombinace naftoveho 4x4 a automatu v SUV je u R4 motoru prave kolem 7-8. (Za 6 to uz je jizda tempomatem ood dalnicnim maximem) Vzdyt za 7 svizne jezdi i kombik po dalnici a ty si mlek vyse neco o tom, ze realne jezdi na limitu, to pak mas za 8-10 (hlavne v nemecku a v provozu). Rozdil je ten, ze ve meste je to pak zase za 8-10 a ten HL za polovinu.
Ano sám si odpovidáš . HL byl okreska/dálnice podlimit 7l. Což je vic než diesel.
Samozřejmě že na krátké trasy a do města je tenhle hybrid super. Ale na to si asi obvykle člověk nekupuje takovou krávu do města že.
Takže znovu - spotřeba HL není zlá. Ale zlatý diesel :-! :-!
Samozřejmě že na krátké trasy a do města je tenhle hybrid super. Ale na to si asi obvykle člověk nekupuje takovou krávu do města že.
Takže znovu - spotřeba HL není zlá. Ale zlatý diesel :-! :-!
Ne. Okreska je 5.5, dalnice 8 na limitu. Takze ty meleš jen páté přes deváté. Smůla, pod dalnicni rychlost je to úspornější nez diesel.
Jistě. Proto vychází majitelům průměr 7,5 a Vaculík jel okresky a dálnici podlimit za 7 viď ty brepto .... 😁 😁 😁
Ok. Tak jsem se podival an diesel.
https😐/www.spritmonitor.de/…458-Touareg.html?…
Proč tam není min než 7.5? Ale průměr 8.5 není menší než 7.5, alespoň ve světě normální matematiky.
https😐/www.spritmonitor.de/…458-Touareg.html?…
Proč tam není min než 7.5? Ale průměr 8.5 není menší než 7.5, alespoň ve světě normální matematiky.
OMG 😁 😁 😁
Tak my už tady srovnáváme HL rovnou s trříitrovými šestiválci?!?? .... 😒] 😒] 😒]
No jo, máš to zmotaný dokonale.
Tak my už tady srovnáváme HL rovnou s trříitrovými šestiválci?!?? .... 😒] 😒] 😒]
No jo, máš to zmotaný dokonale.
Srovnavam se stejně výkonnými auty a stejne velikosti. S čím to tedy srovnavas ty? 😒]
Na to jsem zvedavej.
Na to jsem zvedavej.
Cože?!? Ty to fakt máš zmotané. To mi chceš tvrdit že HL je dynamocky srovnatelný s 3,0 TDI v Touaregu?!?
Jojo, díky že potvrzuješ to co jsem napsal. :yes:
Jojo, díky že potvrzuješ to co jsem napsal. :yes:
Ty základější třílitry v turkovi smázne bezrpoblému na dálnici blbá oktávka (dosad si cokoliv podobného s takovou motorizaci) r4 tdi 2.0 cca 110-140kw s prstem v nose dle auta, takže nemyslím, že by to nad 150 jelo výrazně lépe, než jiná krabice s podobnými kw...
Samozřejmě jezdíme každý různé režimy, takže vím jakou má spotřebu a narozdil od tebe dokáží odhadnout, jak Vaculík jel. Jelikož ty nemáš zkušenosti s ničím, jsi jen papírovej a internetovej plácal.
Jistě. Proto HL jede dálnici na limitu za 9 že... Máš to pomotaný dokonale.
Ale jo, chápu. Podle většiny majitelů Octavie TDI taky jezdí za 3 litry... 😒] :-!
Ale jo, chápu. Podle většiny majitelů Octavie TDI taky jezdí za 3 litry... 😒] :-!
Na limitu, tedy 130, jezdi za 8. Testoval jsem to praha-plzen a zpět a Praha-velké Meziříčí a zpět. Kde jsi zase sebral 9l? To si vezme při cca 140 gps
Díky, opět budu věřit tomu kdo ví co píše a nemá to zmotané 😒] 😒]
Jo kde jsem na to přišel? No stačí se podívat na jakýkoliv test že... 😁 😁 😁
Jinak tvoje představa že +10 kmh bude znamenat rozdíl +1l na 100 km je opravdu dechberoucí 😒] 😒] 😒]
Jo kde jsem na to přišel? No stačí se podívat na jakýkoliv test že... 😁 😁 😁
Jinak tvoje představa že +10 kmh bude znamenat rozdíl +1l na 100 km je opravdu dechberoucí 😒] 😒] 😒]
Na rozdíl od tebe to mám zaměřené při 130. Při 140 odhdauju. Ale tak nějak to bude. Spis jen ukazuje, že jsi sám celý pomotany a vůbec nemáš nic vyzkoušeno v reálu. Máš vůbec řidičák?
S čím srovnavas tedy? To jsi nějak nenapsal.
Koukam, ze aspoň smajlíky umíš napsat, když už nemáš žádné argumenty ani vlastní zkusenosti. Dokonce ani přehled, kdyz nenapíšeš s čím srovnáváš.
Bylo dnes málo nebo moc fetu?
S čím srovnavas tedy? To jsi nějak nenapsal.
Koukam, ze aspoň smajlíky umíš napsat, když už nemáš žádné argumenty ani vlastní zkusenosti. Dokonce ani přehled, kdyz nenapíšeš s čím srovnáváš.
Bylo dnes málo nebo moc fetu?
Srovnávám s řadovými 4válci v SUV s obdobnou dynamikou a 7 místy.
Znovu - vzhledem k tomu jak to máš zmotané - věřím tomu že vychaziš z vlastní zkušenosti, ale evidentně pleteš šesté páté přes deváté. Proto věřím reálným zkušenostem majitelů a ne reálné zkušenosti jednoho pomateného vlastníka Mikesuse.
Znovu - vzhledem k tomu jak to máš zmotané - věřím tomu že vychaziš z vlastní zkušenosti, ale evidentně pleteš šesté páté přes deváté. Proto věřím reálným zkušenostem majitelů a ne reálné zkušenosti jednoho pomateného vlastníka Mikesuse.
Takze s čím konkrétně?
Zatím si nenapsal nic, máš to nějak pomotane a házíš to na ostatní. Napiš jedno auto, se kterým srovnáváš
Chceš říct, že ten tuareg se 170kw nemá podobnou dynamiku?
Jen cekam, co z tebe vypadne za konkurenta Highlanderu. A ještě kdy vytáhneš vymyšlené údaje ze zepfers.
Zatím si nenapsal nic, máš to nějak pomotane a házíš to na ostatní. Napiš jedno auto, se kterým srovnáváš
Chceš říct, že ten tuareg se 170kw nemá podobnou dynamiku?
Jen cekam, co z tebe vypadne za konkurenta Highlanderu. A ještě kdy vytáhneš vymyšlené údaje ze zepfers.
Nehodlám sr s tebou dohadovat. Tvůj problém je jen v tom, že reálné fakta zmotáš do nesmyslu.
Ano, vůbec nikde nerozporuji že na okrese u HL dotlačíš spotřebu klidně na 5,5.
Ano, spotřeba HL není zlá.
Opakovaně a znovu - jen tvrdím na základě reálných ohlasů ostatních majitelů i na základě jednotlivých testů, že průměr HL je kolem 7,5 při normálním běžným použití.
A opakovaně tvrdím, že to je horší spotřeba než u srovnatelných dieselů u 7 místních SUV s řadovými 4válci s obdobnou dybamikou. To je celé. :-!
Ano, vůbec nikde nerozporuji že na okrese u HL dotlačíš spotřebu klidně na 5,5.
Ano, spotřeba HL není zlá.
Opakovaně a znovu - jen tvrdím na základě reálných ohlasů ostatních majitelů i na základě jednotlivých testů, že průměr HL je kolem 7,5 při normálním běžným použití.
A opakovaně tvrdím, že to je horší spotřeba než u srovnatelných dieselů u 7 místních SUV s řadovými 4válci s obdobnou dybamikou. To je celé. :-!
Na okresce ho dotlačím na 4.5l. 5.5 je běžná jízda.
Se kterým konkrétním autem srovnáváš? Zatím jen plkáš
Se kterým konkrétním autem srovnáváš? Zatím jen plkáš
Rohypnole, mne taky zajímá, s čím to srovnáváš, neobhajuji HL, ale s naftou mám fakt hooodně zkušeností a s r4 dvoulitry v takovém autě za 5 prostě jezdit nebudeš, to možná nějakou ekorallye v 110kw karoqu.... tak s čím srovnáváš ..... Já na diesel na dálnici taky dodnes pořád nedám dopustit i když bych asi neměl problém to vyměnit za vyspělý hybrid.
Rohypnol se zasekl a vůbec neví s čím to srovnat 😒]
Zasekl ses možná ty.
Tak ať to není jen o mě - níž máš ty nepříznivé novinářské spotřeby.
Kodiaq 2.0 TDI 147 kW;
Při dálničních průletech Českem se nám ukazoval průměr kolem 6,5 litru, na okreskách jsme byli schopni jej stáhnout ještě o litr, naopak ve městě jsme se přiblížili hranici sedmi litrů na sto kilometrů.
VW Touareg 3.0 TDI 210 kW
A co spotřeba paliva? Tady zabodoval Touareg, který pravidelnou kombinaci dálnic a okresek zvládal za 7,5 litru.
Podotýkám, že samozřejmě.že vím že Kodiaq je o něco kratší. Nicméně HL je Amerika, takže prostě rozměrově větší. A Touareg je auto totálně jiných dynamických parametrů než HL. Přesto spotřeba v kombinaci obdobná. A ano, HL samozřejmě bude ve městě nejúspěšnější.
Takže sorry, ale opět jen podtrhují to co jsem napsal :-! :-!
Tak ať to není jen o mě - níž máš ty nepříznivé novinářské spotřeby.
Kodiaq 2.0 TDI 147 kW;
Při dálničních průletech Českem se nám ukazoval průměr kolem 6,5 litru, na okreskách jsme byli schopni jej stáhnout ještě o litr, naopak ve městě jsme se přiblížili hranici sedmi litrů na sto kilometrů.
VW Touareg 3.0 TDI 210 kW
A co spotřeba paliva? Tady zabodoval Touareg, který pravidelnou kombinaci dálnic a okresek zvládal za 7,5 litru.
Podotýkám, že samozřejmě.že vím že Kodiaq je o něco kratší. Nicméně HL je Amerika, takže prostě rozměrově větší. A Touareg je auto totálně jiných dynamických parametrů než HL. Přesto spotřeba v kombinaci obdobná. A ano, HL samozřejmě bude ve městě nejúspěšnější.
Takže sorry, ale opět jen podtrhují to co jsem napsal :-! :-!
Proč to nesrovnaš rovnou fabii, kdyz to srovnavas s kodiaqem? 😒] 😒]
https😐/www.carsized.com/…lander-2021-suv/
A kdyz se ohanis na spritmonitoru, že to je přesně průměr, tak proč má tenhle o třídu menší kodiaq vyšší spotrebu?
https😐/www.spritmonitor.de/…1575-Kodiaq.html?…
https😐/www.carsized.com/…lander-2021-suv/
A kdyz se ohanis na spritmonitoru, že to je přesně průměr, tak proč má tenhle o třídu menší kodiaq vyšší spotrebu?
https😐/www.spritmonitor.de/…1575-Kodiaq.html?…
Fabia je 7 místné SUV?!? Kodiaq a HL jsou jednoznační konkurenti. HL je ale zkrátka amerika, takže delší je. Nicméně HL se s Touareg/Q7 porovnávat nedá, Touareg je totálně jiná liga.
V odkazu na spotřeby máš domotané Kodiaqy RS s běžným. A je asi logické že s RS se bude jezdit dynamicky a tudíž i s vyšší spotřebou. Při srovnatelném použití jsem ti spotřeby uvedl. Takže smolik 😁 :-!
V odkazu na spotřeby máš domotané Kodiaqy RS s běžným. A je asi logické že s RS se bude jezdit dynamicky a tudíž i s vyšší spotřebou. Při srovnatelném použití jsem ti spotřeby uvedl. Takže smolik 😁 :-!
Je delší, vyšší a širší. Už vedle sebe vypadají jako kodiaq vs kamiq.
Co to zase meleš? Kodiaq RS tam není žádný. Ten má pokud vím 177kw, tady jsou jen 140 a 147kw verze. Dobre sis nabehnul. Protoze jsem přesně čekal, že budeš vytahovat 0-100, i když nad 100 jsou na tom identicky a nad 130 je dynamičtější highlander než kodiaq rs. Vyzkoušeno i osobně.
https😐/accelerationtimes.com/…/skoda-kodiaq-rs
https😐/accelerationtimes.com/…ighlander-hybrid
Co to zase meleš? Kodiaq RS tam není žádný. Ten má pokud vím 177kw, tady jsou jen 140 a 147kw verze. Dobre sis nabehnul. Protoze jsem přesně čekal, že budeš vytahovat 0-100, i když nad 100 jsou na tom identicky a nad 130 je dynamičtější highlander než kodiaq rs. Vyzkoušeno i osobně.
https😐/accelerationtimes.com/…/skoda-kodiaq-rs
https😐/accelerationtimes.com/…ighlander-hybrid
Ty jsi úplně zhulený?? Vždyť ty odkazy co jsi sám dál ukazují že dybamika HL je výrazně horší!!!!
Jo? To uz ani neumíš číst. Jak jsem psal do 100 je na tom lépe kodiaq rs, 100-130 7.3s, HL 7.1, takže prakticky stejne. A pak už je to ve velký neprospěch kodiaqu.
100-160 kodiaq 17.5, HL 13.5. Chtělo by to se naučit pocitat. Ale jo chápu, kdyz mas problém i s porovnan 2 čísel z jednoho zdroje. 😁
Kolik si najel km s kodiaqem a kolik s Highlanderem, kolikrát si to mohl srovnat mezi sebou? Vsadím, že odpověď je 0km, 0km a ani jednou. Protoze jen ukazuješ, že žádné zkušenosti nemáš a jsi jen internetový plácal, ještě větší než hamuna. Ten aspoň s něčím jezdi.
100-160 kodiaq 17.5, HL 13.5. Chtělo by to se naučit pocitat. Ale jo chápu, kdyz mas problém i s porovnan 2 čísel z jednoho zdroje. 😁
Kolik si najel km s kodiaqem a kolik s Highlanderem, kolikrát si to mohl srovnat mezi sebou? Vsadím, že odpověď je 0km, 0km a ani jednou. Protoze jen ukazuješ, že žádné zkušenosti nemáš a jsi jen internetový plácal, ještě větší než hamuna. Ten aspoň s něčím jezdi.
Ty jsi zhulený nebo co??
Do 140 kmh je lepší dynamika jednoznačně RS!!! Pouze 140 -160 je na tom líp HL. Jenže TOPspeed RS vs. HL je úplně jinde...
Do 140 kmh je lepší dynamika jednoznačně RS!!! Pouze 140 -160 je na tom líp HL. Jenže TOPspeed RS vs. HL je úplně jinde...
Zhulenej jsi asi ty, nebo neumíš počítat. Ale očekávám oboje.
100-130 7.3s, HL 7.1
100-160 kodiaq 17.5, HL 13.5
Maximalka je bez debat, kdyz je elektronicky omezena. I kdyz to zas takový rozdíl není, ten kodiaq v té rychlosti ani nejede moc.
Navíc než se dostaneme na dalnici na ten omezovač, kodiaq je vzadu. Ale tyhle pindiky si nikdo kromě řidičů kodiaqu asi nepotřebuje pomerovat, protoze se jezdi 130 a max 160 na predjeti a uhnuti. A v těch 130 než se ten kodiaq hne, tak podle těch čísel je highlander už pryč 😒]
100-130 7.3s, HL 7.1
100-160 kodiaq 17.5, HL 13.5
Maximalka je bez debat, kdyz je elektronicky omezena. I kdyz to zas takový rozdíl není, ten kodiaq v té rychlosti ani nejede moc.
Navíc než se dostaneme na dalnici na ten omezovač, kodiaq je vzadu. Ale tyhle pindiky si nikdo kromě řidičů kodiaqu asi nepotřebuje pomerovat, protoze se jezdi 130 a max 160 na predjeti a uhnuti. A v těch 130 než se ten kodiaq hne, tak podle těch čísel je highlander už pryč 😒]
To jsou divná čísla.
Já viděl u Kodiaqu RS většinou 0-100 mírně přes 7, i obvykle "rychlé" autocentrum.pl zajeli 7,0xx. A naopak 0-160 jsem viděl čísla výrazně pod 20s (zeperfs mají 18,5s a čtvrtmíli za 15, ale viděl jsem to i jinde... zkusím pohledat).
Já viděl u Kodiaqu RS většinou 0-100 mírně přes 7, i obvykle "rychlé" autocentrum.pl zajeli 7,0xx. A naopak 0-160 jsem viděl čísla výrazně pod 20s (zeperfs mají 18,5s a čtvrtmíli za 15, ale viděl jsem to i jinde... zkusím pohledat).
Zepfers už neberu objektivně, po té co se tam objevili zřejmé nesmysly. Jako třeba camry hybrid 0-200.
Beru samozřejmě dieslovy kodiaq rs, mám to vyzkoušeno I v reálu poté, co mi tu nikdo nevěřil, že i yaris hybrid byl nad 150 rychlejší. Tak jsme se sešli a vyzkoušeli. A ty rychlosti z videií a zepfers jsou nereálné.
A 0-100 nepopírám, že má za 7. Ale to nad už je dost slabé. Jakmile jsme jeli 100, kodiaq žádnou výhodu neměl a začal za chvilku ztrácet. Ale zase, jsou to v téhle rychlostech vterinove rozdíly, takže nic dramatického. Jen když někdo vytáhne, jak je to rychlejší, vím že s tím nemá žádné zkušenosti z reálu.
Beru samozřejmě dieslovy kodiaq rs, mám to vyzkoušeno I v reálu poté, co mi tu nikdo nevěřil, že i yaris hybrid byl nad 150 rychlejší. Tak jsme se sešli a vyzkoušeli. A ty rychlosti z videií a zepfers jsou nereálné.
A 0-100 nepopírám, že má za 7. Ale to nad už je dost slabé. Jakmile jsme jeli 100, kodiaq žádnou výhodu neměl a začal za chvilku ztrácet. Ale zase, jsou to v téhle rychlostech vterinove rozdíly, takže nic dramatického. Jen když někdo vytáhne, jak je to rychlejší, vím že s tím nemá žádné zkušenosti z reálu.
Mimo jiné to bylo i tady na auto.cz - kilo za 7, 160 za 18.2. Benzín za 16.6.
https😐/www.auto.cz/…zas-tohle-140771
https😐/www.auto.cz/…zas-tohle-140771
Kodiaq 2.0 TDI 147 kW
https😐/youtu.be/2o8QH6qykHI
Dálnice 7,5
Okreska 5,5
Běžné naměřené spotřeby. Sorry, HL na tohle prostě nemá při srovnatelné dynamice 😁 😁 :-!
Takže znovu - zlatý diesel :-! :-!
https😐/youtu.be/2o8QH6qykHI
Dálnice 7,5
Okreska 5,5
Běžné naměřené spotřeby. Sorry, HL na tohle prostě nemá při srovnatelné dynamice 😁 😁 :-!
Takže znovu - zlatý diesel :-! :-!
Takze spritmonitor už není důvěryhodné? 😁
Takze o třídu menší auto má stejnou spotřebu při stejné dynamice. Ok, už jsme se dobrali konečně závěru. Musí to být o 400kg lehčí ( muj highlander zvážen, bez ridice rovnych 2200kg ), o 27cm kratší a 5 cm užší, aby to mělo stejnou spotrebu nafty.
A další věc, jak tam dám 3 dětské sedačky vedle sebe? Zkoušel jsi to?
Takze o třídu menší auto má stejnou spotřebu při stejné dynamice. Ok, už jsme se dobrali konečně závěru. Musí to být o 400kg lehčí ( muj highlander zvážen, bez ridice rovnych 2200kg ), o 27cm kratší a 5 cm užší, aby to mělo stejnou spotrebu nafty.
A další věc, jak tam dám 3 dětské sedačky vedle sebe? Zkoušel jsi to?
Proč by nebyl důvěryhodný probůh?? Jen RS je sportovní model se kterým se asi bude typicky jezdit trochu jinak. HL jaksi sportovní verzi nenabízí že. Její v tom necitiš rozdíl tak si lžeš do vlastní kapsy 😁 :-!
No proto je to co jsem dával bez RS. 😒]
Dobře ses nachytal.
A dynamicky na dalnici je HL lepší ( i kdyz nikdo normalni s nim nebude litat jak debilove se skodovkama ) , viz minulý příspěvek.
Dobře ses nachytal.
A dynamicky na dalnici je HL lepší ( i kdyz nikdo normalni s nim nebude litat jak debilove se skodovkama ) , viz minulý příspěvek.
Hele i ze všech testů vychází spotřeba HL krom města hůř než srovnatelný diesel v 7 místným SUV. Smolík. Já s tím fakt nic nenaděkám.
Vím že se na mě můžeš zlobit že HL je větší, jenže velikostně srovnatelná konkurence u nás jaksi není. A Touareg nebo Q7 či GLE jsou auta úplně jiné ligy, těm HL nesahá absolutně ani po kotníky. Tak nevím s čím bys chtěl srovnávat ty.
Takže znovu - spotřeba HL není špatná, ale zlatý diesel 😁 :-! Jinak mě klidně můžeš na vlastní oči přesvědčit o tom hák HL jezdi běžné za 5l .... 😒] 😉 Asi tak.
Vím že se na mě můžeš zlobit že HL je větší, jenže velikostně srovnatelná konkurence u nás jaksi není. A Touareg nebo Q7 či GLE jsou auta úplně jiné ligy, těm HL nesahá absolutně ani po kotníky. Tak nevím s čím bys chtěl srovnávat ty.
Takže znovu - spotřeba HL není špatná, ale zlatý diesel 😁 :-! Jinak mě klidně můžeš na vlastní oči přesvědčit o tom hák HL jezdi běžné za 5l .... 😒] 😉 Asi tak.
Tak ještě jednou. Zatím jsi nedal srovnatelnyho konkurenta. Já ano, a ten má v dieselu o litr vic na spritmonitoru. Ty jsi dal o třídu menší auto které má ještě v dieselu o 0.25l vic. Zlatý hybrid oproti dieselu 😒] 😒]
já mám diesla stejné váhy jak HL a jezdím okolo 10 s lehkou nohou, ty máš jakýho diesla? Ta spotřeba diesla není špatná, ale u HL více ušetříš. Nesmíš počítat hlavně u škodovky co ti ukazuje počítač, poněvadž nepřebírá data průtoku vstřikovače, připočteš ještě močovinu a dražší servis. Ten HL byl přetížen a dostal záhul, diesel by to nevydržel a ještě by mu zamrzla nafta, o zákazu diesla do vesniček je pro tebe škoda mluvit.Pochop to i ten kdo krade naftu, musí pracovat s daty i co ukradl.
Ty jsi tady chyběl. Zamrzne nafta... 😁 😁 😁 No nic... Hele, běžná kvalitní zimní nafta je do minus 30, tak bych řekl že vůbec netušíš o čem se bavíme :-!
tak zamrzne skondenzovaná voda v hliníkovým filtru. U koho dělals diesle, dělals i čerpadla na stavu? že tomu tak rozumíš. Jak poznáš naftu od topnýho oleje? Smajlíky umíš, ale prožils jsi vůbec něco, nejsi upoutaný na lůžku? Teoretik jsi dobrý, ale v životě to nestačí.
podlimit je za 7 - u dieslu, HL to má v kombinaci.... hele, nejede to za mín nez diesel.. tedy všude mimo město, ve městě pak za polovic, to mi prostě přijde zajimavy. Na dálnici pak jsou klasické sedany/kombiky nepřekonatelné, na to SUV taky není nejideálnější ... ani to naftové... Že se s tim HL nedá tahat 3,5t, jo to asi jo...
Jen tak na okraj. U vyšších aut těch 90/110 rozdíl celkem je. U dodávky třeba 1-2l / 100 km, u HL věřím že to litr udělá.
Neudělá ani u takové krávy.
Koukam, ze mas spoustu zkušenosti. Kolik to tedy u takto vysokých aut udělá? 😒]
Ten rozdíl nebude ani půl litru :-! Koneckonců 10 kmh na jízdním odporu vzduchu ti udělá klidně jen protivitr že... 😒] 😁
U malé a docela nízké CHR to zhruba litr byl (90 = 4 až 5l, 110 = 5 až 6l), řekl bych že hybridy na to budou náchylnější. A u 2.5m vysoké dodávky mám čerstvou zkušenost, že to ty 2 litry klidně jsou. Kéž by to bylo tak jak píšeš.
Znovu - jen protivitr ti zvýší odpor obdobné. A tam ti spotřeba rozhodně o litr nelítá . Fakt ne. Jinak dodávka o aerodynamice v podstatě ani neslyšela, to sem vůbec netahej.
Ja ted jel konstantne 180-200 na tempomat dle provozu a dle sklonu dalnice 8-10 … :-!
Počkej, na tempomat dle provozu? Tak si vyber 😒]
Jinak sklon do toho už fakt netahej 😁 Řeč byla o tom co udělá +10kmh na zákonným limitu ve spotřebě.
Což by třeba fakt bylo hezké téma pro ACZ... Ale já odhaduji že u krávy jako je HL to bude do 0,5l.
Jinak sklon do toho už fakt netahej 😁 Řeč byla o tom co udělá +10kmh na zákonným limitu ve spotřebě.
Což by třeba fakt bylo hezké téma pro ACZ... Ale já odhaduji že u krávy jako je HL to bude do 0,5l.
Já jsem dost překvapen, že profík jako Vaculík si ani nezjistí výkony elektromotrů a píše do článku data z RAV4. To relevanci moc nepřidává teda.
hugino
aj napriek malým výhradám p.Vaculík napísal že by to auto chcel takže bol s ním spokojný.Priestranné úsporné /čo tu pri aute za 1.5 mil kč riešite či žerie 7 alebo 7.5 l/100km/ pohodlné....Dôležité bude ako dopadne dlhodobý test a tam ešte len začne diskusia 😄 Toyota za mňa po designovej stránke v pár posledných modeloch urobila pokrok a techniku ak to niekomu vyhovuje nie je čo riešiť / ak hybrid tak asi len od Toyoty/ ja osobne ostávam turbobrenzínový a preto za 1.5 mil kč " BYCH" som išiel do XC 60,GLC,X3 alebo Q5.
ty nemáš auto přes milion, tak to nechápeš ve čtvrtek jak jsem se vracel z pasohlávek jsem tankoval u ONO a v té frontě jsem si připadal i podle SPZ jestli tam vůbec patřím.
Nepochopil som to tak mi to prosím vysvetli v čom je rozdiel na pumpe pri aute pod a nad milión.
Asi to myslel tak, ze tam jezdi samá drahá auta, protoze už nemají na kvalitní benzin.
co drahá , třeba mercedes G mělo cosi11111, jediný já jsem měl nejlevnější a prach obyčejnou spz a tedy říkám, že boháči taky šetří. Kvalitní-nekvalitní, ale je levný, nikde jsem nenašel, že ONO podvádí, jednou jsem našel špatnou naftu, ale u benzina toho bylo více, kde to pozdě zastavili a stejně jak u slivovice, taky musíš hlídat kdy to zastavit, ale dá se to pít(někdo)
Ja na ONO tedy ani nepachnu. Kdysi jsem tam natankoval a poté celou nádrž litoval. Možná se to změnilo, ale ta špatná zkušenost zůstane a nikdo mne tam znovu nedonuti.
já jsem se taky vyhýbal, ale jednou nebyla jiná možnost a nic jsem nepocítil. Změnilo se toho dost, hlavně to, že fa klacská dovezla do ono a na druhý den byla u omv.
Takze bys šel do menšího auta ve stejné cenové relaci. To chápu, kdyz nepotřebuješ takhle velké auto. Ale co vzít, kdyz potřebuješ tam dát 3 velké dětské sedačky?
Tam 3 sedačky aj tak nedá. Alebo kúpi menšie, cena sedačiek je neporovnateľná s cenou auta. A podľa mňa lepšia konkurencia je mazda cx60, za nižšiu cenu je už plugin, rázvor myslím väčší, rozmery menšie, na papieri to vyzerá celkom zaujímavo, nesedel som ani v jednom.
Chceš říct, že tedy 3 sedačky do highlanderu nedám? To by mne zajímalo, jak tedy vozím děti.
Vojdú všade, len treba kúpiť také, ktoré sú na to prispôsobené a sú užšie. Ohraná téma, predpokladám to má 2 isofixy, čiže ten v strede je aj tak nie dostatočne zaistený. Jasné, voziť sa to dá, ale ako príklad správneho vozenia detí by som to nedával.
Je jasné že ty keď potrebuješ pohodlne uložiť vedľa seba tri detské sedačky tak si to musel riešiť týmto spôsobom ale tým že mi sme len traja tak "BYCH" som išiel do menšieho SUV ktoré by nám absolútne priestorovo vyhovovalo len by si baby museli zvyknúť na strielanie do výfuku pri GLC 43 AMG 4.9s/390k / 😄 srandujem/ za skvelých 1 470 000 kč .Si predstav že u vás je o 12 000 € lacnejší ako u nás tak to "BYCH" som ho musel ísť kúpiť na Moravu.Ale tých Highlanderov stretám čo raz viac a najviac sa mi páčil tmavosivý.Pán Vaculík bol s ním spokojný tak treba s ním súhlasiť je to legenda ako s jeho vetou že Škoda Rapid tsi je predátor dialnic. 😄 😄 😄
Tak proč sis ho nekoupil? Srovnávání ceny je nesmysl, kdyz to nejsou auta stejne velikosti.
U mňa je cena až na prvom mieste a podľa toho môžem vyskakovať a v reále som rád že som si mohol pred štyrmi rokmi dopriať nové auto.Pri dnešných cenách by som to asi už nedal.Radšej nové raz za desať rokov ako jazdenku každých 5.
To jsem na tom podobně, radši jednou nové auto než 2x ojeté.
U mne je to tak, ze vybírám auto podle použití. Tzn. kdyz chci městské, koukám na B segment, kdyz chci na dlouhé přesuny, tak D/E segment, pokud pro rodinu, tak dostatečně široké 😁
U mne je to tak, ze vybírám auto podle použití. Tzn. kdyz chci městské, koukám na B segment, kdyz chci na dlouhé přesuny, tak D/E segment, pokud pro rodinu, tak dostatečně široké 😁
miromen
Hm za 7l je nějaky redakčni test, kdy se budu přispusobovat...tzn realně bych s touto hruzou jezdil odhaduji tak za 8-9l a to jen proto, že by mě to nebavilo jinak ještě vice.
To je hruza o co se vyrobci musi snažit tak aby dělali z lidi blbce.
To je hruza o co se vyrobci musi snažit tak aby dělali z lidi blbce.
Masari12
Příspěvek podléhá schvalování.
Když máš vaculíkovu školu ježdění a jsi vyučen na 120, tak ano a jestli si škodovkář i duší, tak za 15.
Další co vůbec netuší. Za 8-9 jedeš na tempomat 130-150. Takze pokud tak jezdíš všude, pak ano.
7l je naopak novinářská spotřeba, kdy se vůbec neprizpusobujou.
7l je naopak novinářská spotřeba, kdy se vůbec neprizpusobujou.
NE. 7,5 je běžný průměr. Naopak psali že dálnice jeli vmax 110 takže NAOPAK jeli spíš na spotřebu!!! Tak tady zas nelži :no:
Jinak nerozumím tomu, proč bych se já měl při běžné jízdě něčemu přizpůsobovat! Snad jedu tak jak potřebuji (samozřejmě v rámci zákonných limitů).
Jinak nerozumím tomu, proč bych se já měl při běžné jízdě něčemu přizpůsobovat! Snad jedu tak jak potřebuji (samozřejmě v rámci zákonných limitů).
7.5 dosahnu jen tehdy, pokud mam vetsinu cesty po dálnici. Kolik máš s HL najeto?
7.5 není běžný průměr
7.5 není běžný průměr
Díky ale závěry budu dělat na základě většího množství uživatelů než jen jeden Mikesus, který motá šesté páté přes deváté :-! 😁 😁
Průměrné spotřeby vychází ca 7,5, což je horší než diesel. Takže sorry, co tam máš dál?
Průměrné spotřeby vychází ca 7,5, což je horší než diesel. Takže sorry, co tam máš dál?
lžeš, oni psali, že je tam omezená rychlost většinou na 110km/hod, neznám to tam, ale většinou jsou ta omezení jen přes noc.
Haha ty jsi třída. Sám se zdiskredituješ v jednom příspěvku 😁 😁 když to tam neznáš tak asi ani nemůžeš tvrdit že jsou ta omezení jen přes noc.
nevím po jaké dalnici jel, třeba A12-13 má 100km/hod/24hod, v noci od 22-5hod je 110km/hod na A10,13,14 a jelikož aby to nebylo jednoduché, tak jak jsou ty elektronické tabule, tak tam 100km/hod a v noci od 22-5hod klikneš páčku tempomatu ještě jednou dolů, bude rekupereace na 50wh na sto%. Pěkný večer a zítra nezapomen, že se bude foukat, tak před policajtama rekuperuj, ať máš štávu do vyhřívání sedadel. 😉
petr petrumr
Když se podíváme na počty diskutujících u toyot a u škodovek, tak by to chtělo pro ty škodovkáře nějakou utěchu aby neměli ztoho depresi a jak bude test bZ4X, tak se část jich uzavře do snění, že škodovka taky bude vyrábět elektrovůz co dojede na testovací dráhu.
Dokud jsi byl zarytý škodovkář a propagátor HTP, byla tu protiváha v podobě Holdena. Ale co jsi zběhl k Toyotě a Kylie prošla tranzicí, nedá se kvalitě toyotího fanklubu konkurovat 😉
Ta fabia II nebyla špatná a dost ses o ní dozvěděl, před fábií jsem měl corollu, po fábii grand citroena a současně Z4, pandu hybrid a C-HR a zůstala C-HR, když spočítáš, že jsem vlastnil škodovky dvě-1000 a fábii a toyoty tři-carinu, corollu a c-hr tak asi si nevybírám špatná auta co zůstavají. S C-HR jezdím po městě asi o 4-5l méně než s citroenem...Ten holden, už si nepamatuji jestli sem se o nim zmínil, ale kolega v austrálii byl a stěma holdenama měl zkušenosti jako automechanik. Tu fábii jsem dal protiučet na toho granda před 9lety?
Nebyla špatná? No když myslíš... osobně ji mám jako jednu z nejslabších novodobých Škodovek ... jak Fabii II jako takovou, tak konkrétně HTP. Ale to asi není ta hlavní pointa.