Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Elektrický Lexus RZ 450e představen, poprvé nabídne i řízení po drátu

48 komentářů

webpaja
A co Infiniti Q50? Tam to tedy bylo příšerně naladěno, ale bylo to tam.
Mig_35
to se asi nedá nijak naladit. stačí se posadit k Playstationu aby to člověk pochopil:)
edit: možná tam není zachována tyč jako u zmiňovaného Q50 "pro sichr" a tím je to jiné. jen hádám:)
webpaja
Q50h mě bavil motorem i podvozkem, ale řízení bylo až nebezpečné. Zkoušel i Woody a ten byl z toho špatný taky. Naprostá škoda, to auto jinak bylo opravdu fajn.

A upřímně, lepší volanty na PS se při správné kalibraci dají naladit mnohem líp než většina řízení aut na trhu ;-)
Mig_35
zkušenost s Q50 nemám, tyč tam zůstala, možná že tam je i zpětná vazba? kdo ví? třeba je to dopraseno jen tím variabilním převodem? ale z motorek znám rozdíl mezi přímou vazbou mezi řidítky a předním kolem v podobě tradiční vidlice vs bavorácký systém telelever (tlumič je mezi řidítky a kolem uložen s jakýmsi "přepákováním") a je to sto a jedna, lepší odpružení a stokrát horší cit a odezva od předního kola...
no prostě jako šahat na mrtvého ptáka násadou od koštětě nebo joystickem ovládajícím tu násadu od koštěte :-):-):-) panejo to je přirovnání na Pulitzera...
Avatar - Dinar
Dinar
Já jsem s tím q50 jel, je to o ničem, tyč netyč, naprosto odtažité, řízení po drátu je jen udílení směru, nic víc.
Mig_35
v tom případě těžko najít nějaký benefit tohoto řešení.
DonVito
Benefitu je urcite spousta.

Od (pasivni) bezpecnosti pres nizsi hmotnost, vyssi komfort, libovolna pozice rizeni v aute (neomezena nastavitelnost, pravo, levostranne rizeni bez problemu), po nelinearni prevod rizeni a maximalni pripravenost pro autonomni rizeni.
Mig_35
Jaká pasivní bezpečnost ?
Nižší hmotnost? Q50 měla tyč i dráty, neměli odvahu tam tyč nedat, kdyby se dráty přerušily, auto by bylo neovladatelné:)
Autonomni řízení? To nikdy nebude:)
Levo-pravo - to už jsme si vysvětlili, ze tyč tam bude vždycky
DonVito
https://global.toyota/en/newsroom/toyota/36254760.html

"One-motion grip*4 combining steer-by-wire system and uniquely shaped steering wheel (A Toyota first)
Some models adopt the steer-by-wire system, where there is no mechanical connection between the steering wheel and tires. Characteristics of this are listed below

Lock-to-lock is set at around 150 degrees, eliminating the need to change grips when steering, greatly reducing the burden on the driver for U-turn, garage parking and on winding roads
The steering feeling is improved through independently controlling the steering torque that the driver feels and the steering angle of the tires. Steering characteristics can be changed with drive mode select
Blocks unnecessary vibrations from tires and only transmits necessary vibrations such as road information. System controls tire movement to ensure vehicle stability when driving on uneven surfaces or when Lane Tracing Assist is activated
One-motion grip provides more legroom, improving driving position freedom and ease of entry and exit"

"no mechanical connection" chapu tak, ze tam tyc neni. Ale mozna se pletu.
Mig_35
Když přestane blikat blinkr, zas tak moc se nestane. Tady si nejsem úplně jistý:)
DonVito
Litas letadlem?

Tam uz je "steer by wire" leta.
Mig_35
Auto a letadlo je poměrně značný rozdíl ;-)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Infiniti tam myslím mělo tyč z legislativních důvodů. To se změnilo? A byla nějakým způsobem rozpojena.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tyč byla pokud vím pouze záložní.
Mig_35
Ano, pro případ havárie, poruchy systému apod.
Neumím si představit, ze to na dálnici přestane reagovat, ze to někdo hackne apod. Naopak si představit umím, ze te s tím na dálku policajt zaveze ke krajnici, když bys měl chut třeba ujíždět.
Avatar - Dinar
Dinar
Záleží na výrobci, jako u všeho. Mám na simulátoru volant od fanatecu a umí to reálně napodobit v podstatě jakékoliv auto, u aut, která znám z reálu, nepozoruju nějaký rozdíl. Umí to být dobře vyvážené, zpětná vazba tam je, prostě, když se chce...
Mig_35
Zpětná vazba od volantu ale nic “nesimuluje”. S predokolkou v zatáčce tahá za volant, když ztrácím grip na sněhu, cítím to ve volantu. Jak by tohle mohlo něco simulovat? Byla by tam kamera? Tyhle vjemy se přerušením - úplným přerušením tyče - proste ztratí.
Avatar - Dinar
Dinar
Píšeš o playstationu, aby člověk pochopil, a já jen říkám, špatný příklad, playstation umí navodit dojem reálného řízení, stačí na to volant od dobrého výrobce.
Mig_35
ok chápu.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
ta maska je lepší než u spalováků.
Othello
Trochu mi uníkají přínosy v článku zmíněného režimu zadokolka. Vychválená blesková aktivace režimu RWD v řádu milisekund v podstatě spočívá v pouhém vypnutí předního pohonu, auto ovšem ztratí dvě třetiny svého elánu když v té chvíli spadne dostupný výkon z 230 na pouhých 80 kW.

To fakt má být nějaká výhoda proti mechanickému systému ???
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
ano, představ si přetáčivý smyk a ta ztráta toho elánu je žádoucí.
Othello
Na takový blábol je zbytečné reagovat
mbrzda
"Lexus ostatně počítá spíše s konzervativnějšími zákazníky, kteří jsou jednoduše zvyklí ukládat věci do kufru vzadu."
Nějak nevím jak se pak takový konzervativní zákazník popasuje s chybějící přihrádkou před spolujezdcem a hlavně s chybějícím volantem ;-\
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
ty když si v autě sám, používáš přihrádku spolujezdce? Jak to myslíš stím chybějícím volantem?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
ty ne?
Avatar - _Karel_
_Karel_
S volantem se popasuje snadno - nepřiplatí si za něj a dostane standardní.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
ale aspoň se (i když poněkdu trapně) snažíte (konzervativec nestráví přihrádku, auto ztratí 2/3 výkonu, zpětná vazba od volantu - nevíš, že v zimě na sněhu to klouže vždycky?) :-):-):-):-)
No ale spíše by mě zajímalo kam zalezli všichni, kdo plivali na Toyotu, že prý zaostala v BEV. Vylezte, dáme si diskusi.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
já jsem to psal až toyota představí bZ4X, tak škodováci budou mět deprese a za tohle asi mají něco horšího, my z podzámčí tohle sledujeme dost dlouho a ta spotřeba je pro ty fandy asi poslední stanice škoda auto.
DonVito
Tak Toyota v BEV nejenze zaostala, ale dale zaostava, jednoznacne z pohledu objemu vyroby BEV.

A to pouze chybou managementu, ze lpi na spalovakach.
Technologie i know-how pro EV Toyota ma.

Zaruku na baterky bude mit nejdelsi. :yes:
Spotreba pry nizka. Design super.
Paradni auto. ToyoBarLex.

PS O postoji Toyoty k BEV podle me vypovida i to, ze jsou nejdal s SSB. Jenze je chteji nasadit v hybridu. :no: :no: :no:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Protože řekli, že nasazovat je do EV je blbost, která z nich udělá ještě víc hračku pro bohaté, než jsou dnes.
Dagmarrr
Přeci nemusím jezdit rally, ale potřebuji poznat moment ztráty adheze... Když se začnou kola trhat od vozovky na náledí a nebo jinak kluzkém povrchu, tak to mnohdy je těžké poznat i s přeposilovaným řízením. Natož to mít jen přes kabely... To by tam musely být nejaké motorky směrem k volantu, co by přesně kopírovaly zpětnou vazbu, to pak ano..., ale je to tam???
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
vezmi elektrikářskou pásku( výběr barvy je na tě) a udělěj si tam na vrchu volantu značku, když pojedeš do zatáčky a zadek tě začne předbíhat, tak začni kontrovat abys tu značku měla tam kam míříš nebo chceš jet. Na náledí hlavně nezastavovat.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Dagmarko já doufám že ti nedali řidičák. Normální člověk předvídá, že to může klouzat a jede tak aby to klouzat nezačalo. Potom už je dost pozdě a pozná to každý de*il.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Takže ty to poznáš na tuty. :yes:
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
To si piš. Karle, občas napíšeš i rozumný a slušný příspěvek, ale jak červená linie se u tebe táhne posedlost každý den někoho nazvat de*lem. Když zde nejsem já, vyonanujes se na někom jiném. Můžeš mi tuto svoji potřebu nějak osvětlit prosím? Tragedie v rodině či extrémně vysoké či nízké IQ či jiná rána osudu?
Edit: nelze si nevšimnout že jsi zapálený rusofil, takže s tim IQ to u tebe asi nebude tak horké jako u mě. Vejdeš se jistě do jarních teplot.
Avatar - _Karel_
_Karel_
A co takhle Romane trocha sebereflexe? Nezačal sis se zbytečným útokem ty sám, byť ne na mě?
Slovo de.il jsi použil jen ty, já ne. Takže příště použij své vysoké IQ, kterým jsi zde proslulý, trochu lépe.

Edit: nutkavá potřeba sr.á.t politiku i pod článek o Lexu, o čím IQ to asi vypovídá víc....
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
nepozná, když je namrzlá silnice, tak ten povlak je uplně průhledný a poznáš to jen po přidání, že trochu se protočí motor(zabliká asr nebo něco podobnýho) nebo trochu brzdy a zatluče abs.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tobě na náledí se trochu protoci motor? Mně ne, v žádném hybridu mi to nedelalo, vždy ten prokluz podchytil už při záběru elektromotoru a spalovaku otáčky nepřidal.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Romčo, představ si, že se může stát, že v zatáčce najedeš na zledovatělou silnici, protože přes ni třeba teče voda z vedlejšího svahu.
webpaja
Jen blb a řidičské nemehlo může tvrdit, že nepotřebuje pocit ve volantu. Zvášť když Lexus umí naladit řízení.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Normální člověk, který se autem normálně dopravuje, nic takového nepotřebuje. Kam auto jede vidím, jestli respektuje moje pokyny taky vidím. Jestli se zapojí ESP nebo ABS taky vidím. Jestli prší nebo je na silnici sníh nebo led taky vidím. Co pořád všichni máte s tou nepostradatelnou pevnou tyčí od volantu je kolům??
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
To se může stát. Ptám se jak ti v takovou chvíli pomůže pevná tyč mezi volantem a nápravou?
Dagmarrr
To mě překvapuje, že plno lidem nic neříká mechanická zpětná vazba od volantu. Se nedivím, že to potom někdo na kluzkém povrchu pošle někam do pole..., v lepším případě...
Nikoloki
A v placené sekci PREMIUM za DVĚ STOVKY MĚSÍČNĚ se budou též vyskytovat takovéto gramatické zoufalosti: "Zkráceny navíc byly i pádla …" ? :-!

Jinak Lexusu konečně došlo, že výdechy ventilace nemají zezdola ofukovat pytlík jako u nového NX, nýbrž shora ofukovat obličej … koukám u bederní opěrky není výškové nastavování?
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
no jestli tam budou chodit učitelé tak ano Co učíš? Stavbu automobilu, autoelektriku? Ta pádla, ty pádla, pádla není muž.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale je to pádlo, takže ta pádla.
Avatar - Dinar
Dinar
Jazykový projev je jedním z ukazatelů úrovně vzdělání jedince. Někdo, kdo se živí psaným textem, by měl mít bezchybný pravopis, jazyk je jeho pracovní nástroj. Píše-li s chybami, je to podobné, jako kdybys ty, traktorista, neuměl traktor natankovat, připojit vlečku apod. Je to dostatečně srozumitelné? Pokud ne, můžu zkusit ještě nějaký jednodušší příměr, abys to pobral.