Všetko robia naopak. práve teraz, v nastupujúcej elektrickej dobe je auto s karosériou MPV najvhodnejšie. Väčšia svetlá výška sa u SUV príliš nevyužije (nakoniec aj tak majú mnohé SUV a crossovery síce papierovo väčšiu svetlú výšku, ale v reáli položia predný spojler na cestu ešte predtým, ako ju dokážu využiť, lebo predné lízatko je "proklatě nízko" a predný previs obvykle značný).
Čo sa ale využije, je vyššie položená podlaha MPV, do nej sa upracú baterky, jak v prípade hybridu, tak pri čistom elektromobile. Pod kufrom môže byť plnohodnotná rezerva a v celej kabíne rovná podlaha, ktorá nahráva variabilite. Voči SUV a crossoverom je plusom lepšia aerodynamika a možno aj nižšia hmotnosť. Móda SUV je živená umelo a účelovo, kvôli ziskom - každú chvíľu čítam, ako idú predaje dolu a zisky hore. Drvivá väčšina týchto áut sa beztak mimo asfalt prakticky nepozrie a má len predný náhon.
To by som rád vedel, ako tam zaparkuješ, keď v Zlíne taká ulica nie je... Jedine že by si myslel dátum, ale potom nechápem spojitosť s vysokými obrubníkmi....
Porovnaj si touran, sharan a tiguan all space.
Tiguan all space a sharan sú rovnako dlhé a majú rovnaké spotreby. Lenže Tiguan all space je vo vnútri veľký ako touran, ktorý má spotrebu o 1-2 litre menšiu...
Možná jo, možná ne... stejně se zdá, že lidi budou spíš sahat po crossoverech typu Tesla X/Y nebo Enyaq... ale uvidíme.
Každopádně ale pokud by chtěli tu elektriku udělat pořádně, tak by stejně byl potřeba nový model.
Jako clovek jsme selhali. Je vlastne jedno ze v SUV jezdis po Praze a omlouvas si to bezpecim, pohodlim a spatnejma silnicema. Proste kdyz mas 1-2 mega na auto, koupis srdcem a ne hlavou. Mpv uz chteji jen normalni lidi, ale tech uz moc neni 😅
Na daném půdorysu byl prostorově bezkonkurenční, cenově super, uvnitř větší než dražší Touran, s Kodiaqem se nedalo porovnat, vychytávky jako zadní strana sedadel oplastovana, výborný výhled pro malé děti nebo delší zadní než přední dveře aby se děti lepe nakládali do sedaček, je v SUV nenahraditelný... Mimochodem velmi dobře odhlučněný, po 150t km můžu říct i spolehlivý, velmi úsporný, 5.6 l100 km dlouhodobě s převahou popojíždění po městě... mít ho s dvoulitrem HDI a Aisinem nemám jedinou výhradu...
Ještě, že další auto už pro tři cestující v druhé řadě nepotřebujeme, nevím co bych z dnešní nabídky za rozumné peníze vybral :-(
tak jsem se spletl padělky I u křižovatky 2května. Je tam jednnosměrka, parkuje se na levo. Včil jsem se díval a opravdu jsem tam byl 9 května roku 2019 pro anténu v tom obchodě, ale datum jsem fakty nechtěl psát.
Ja leziem bezne na chodniky a na to sa svetla vyska hodi. Ale prave Citroen uz je so svetlou vyskou v pohode, take rozumne minimum, s tym som este nikdy nesuchol. A Scenic je na tom mozno o 2 cm lepsie :-)
Vecsiu svetlu vysku vyuzijem vzdy pri parkovani. Aktualne nam robia chodniky na celom sidlisku a ked vidim ako to robia na ..., tak sa len vytesujem, ze mam nastastie SUV. S fabulaciami o papierovej svetlej vyske sa zapodievat nebudem. A bavia ma tieto vtipy o aerodynamike. Lebo SUV je krabica, ale MPV uz "nie". Dokazuju to aj tie minimalne az ziadne rozdiely pri spotrebe podla spritmonitora.
Ked budem v buducnosti auto vymienat, tak ho vymenim s najvecsou pravdepodobnostou znovu za SUV. Ale vedel by som si vybrat aj MPV, bohuzial vsetky su urcene len pre US trh.
já sem ho měl skoro 8 let s motorem bmw co chystali do mini, ale dali tam jen turba, posuvný zadní sedačky, sklopný do roviny, stolečky, sklopný spolujezdcovo, prostorový zvuk arkamys......
Už jsem přestal to používat rodina/práce a tak zůstala c-hr, která je do města lepší a na vození připojuji vozík.
Presne tak, az mi slza vysla, ake dobre auto dokazal vytvorit Citroen a akym odpadom konkuruje Renault. Len spotrebu po meste ma zena cez 7l l/ 100 km. Ale motor zatial celkom drzi, nejake remene menili v zaruke :-)
Ved ale to nie je o oprave, ktora je docasna. To je o tom vysokom obrubniku, ktory bude trvaly. Pisem to vyssie. A ak si mam vybrat ci budem prevazat 20cm vzduchu nad hlavou, kde ho nepotrebujem a neviem vyuzit vs dole pod podlahou, co vyuzijem kazdy den tak nemusim nad tym ani rozmyslat co je "lepsie". Imho predaje to potrvdzuju - k tomuto clanku citam komentare podobne tvojmu. Ale predajne cisla hovoria uplny opak. Ako je to mozne? Teraz na inom serveri kritizuje spravanie ludi clovek (teda suv fuj a MPV mnam), co sam vlastni SUV a v zivote MPV nemal. Ak to nie je schiza, tak neviem co by uz mohla byt. Navyse, ja MPV fandim, lenze nie tej europskej ponuke - to je parodia na MPV oproti US trhu. A dovoz z roznych dovodov neakceptujem.
Ako som uz napisal vyssie, bude silne zavisiet co s cim porovnavas. Touran je papierovo vecsi nez 5008 napriklad. Je vyssi, ma vecsi kufor - na papieri. V realite je vnutri uzsi. To robi rozdiel preco sa mi do touranu nevosli veci co bezne prevazam a do 5008 este s rezervou. Nejde len o dlzku predsa, ale o vsetky rozmery a vyuzitelnost vnutorneho priestoru.
Kde presne hovorim o parkovani na chodniku? Ja hovorim, ze nam robia chodniky a obrubniky su pekne vysoke. Pri niektorych bytovkach polovica aut musi parkovat od obrubnika inak tam necha naraznik - ze sa tym znizuje prejazdnost okolo takych aut snad vysvetlovat nemusim.
Pri zhodnych rozmeroch bude mat MPV viac miesta nanajvys na papieri. Jeho vyuzitelnost je otazna. A este to bude silne zavisiet od toho co s cim porovnavame. Priklad - papierovo vecsi kufor u MPV, lebo litre su vyhnane vyskou. Avsak realna sirka je mensia a tudiz je mi figu platne, ze mam na papieri o 50+ litrov viac, ked mi na sirku nevojde predmet. Ja vzduch nad hlavou nepotrebujem vozit, obetujem ho radsej na to aby som mal vyssiu svetlu vysku.