Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën Grand C4 SpaceTourer končí, značka se po téměř 30 letech loučí s MPV

Ondřej Mára
Diskuze (25)

Značka tak reaguje na změny preferencí zákazníků, kteří v posledních letech houfně střídají MPV za SUV.

Automobilka Citroën dnes oznámila definitivní konec modelu Grand C4 SpaceTourer, čímž navíc ukončuje své téměř třicetileté působení v segmentu MPV. Důvod přitom nejspíš nikoho nepřekvapí – zákazníci se od vozů typu MPV odvrací a preferují především modely typu SUV.

Výroba modelu Grand C4 SpaceTourer, která probíhá ve španělském závodu Vigo, bude ukončena začátkem července, po zkompletování všech objednaných vozidel. Jako náhradu pak automobilka zmiňuje jak osobní modely C5 Aircross a C5 X, tak i elektrické modely ë-Berlingo a ë-SpaceTourer, vycházející z užitkových dodávek, které si poradí i s pohodlnou přepravou sedmi osob.

V tiskové zprávě k ukončení výroby modelu Grand C4 Aircross pak automobilka Citroën také krátce připomíná téměř třicetiletou éru svých MPV, kterou v roce 1998 odstartoval model Evasion.

Ten byl v roce 1998 modernizovaný a jeho výroba běžela až do roku 2002. Celkem si přitom připsal přes 120.000 prodaných kusů. Větší model C8 dorazil na trh v roce 2002 a v nabídce vydržel dlouhých 12 let. Při stažení z trhu v roce 2014 tak měl na kontě přes 150.000 prodaných kusů.

Skutečným šampionem značky v segmentu MPV se však stal model Xsara Picasso, který si jen za rok 1999, tedy v prvním roce uvedení do prodeje, připsal rovnou 180.000 prodaných kusů. Model zůstal v nabídce až do roku 2012 a jeho celkové prodeje dosáhly působivých 1,76 milionu kusů.

V roce 2006 představila automobilka model C4 Picasso, který byl dostupný jak v sedmimístné, tak i pětimístné verzi. Pětimístná ovšem skončila již v roce 2020 pod názvem C4 SpaceTourer. Současná generace modelu Grand C4 SpaceTourer byla představena v roce 2013 a v roce 2016 prošla modernizací

Rok 2022 tedy znamená konec pro Citroën v segmentu MPV, skutečností ovšem zůstává, že vrcholem pro MPV francouzské značky byl již rok 2007, kdy se prodalo 115.000 kusů modelu Xsara Picasso a 215.000 kusů C4 Picasso. Navzdory rostoucí popularitě SUV si však Grand C4 SpaceTourer držel prodeje kolem 120.000 kusů ještě v letech 2014 až 2017.

Ondřej Mára
Diskuze (25)

Doporučujeme

Avatar - xxc
23. 4. 2022 20:17
Re: Re: A je to škoda
Toto fakt do diskusie nepatrí, celkom sa čudujem, že to tolerujú takéto choré výpady.
23. 4. 2022 18:12
Re: A je to škoda
Ty máš odpad v hlave.
Avatar - petr petrumr
23. 4. 2022 07:12
Re: A je to škoda
já sem ho měl skoro 8 let s motorem bmw co chystali do mini, ale dali tam jen turba, posuvný zadní sedačky, sklopný do roviny, stolečky, sklopný spolujezdcovo, prostorový zvuk arkamys......
Už jsem přestal to používat rodina/práce a tak zůstala c-hr, která je do města lepší a na vození připojuji vozík.
Avatar - xxc
22. 4. 2022 21:31
Re: A je to škoda
Presne tak, az mi slza vysla, ake dobre auto dokazal vytvorit Citroen a akym odpadom konkuruje Renault. Len spotrebu po meste ma zena cez 7l l/ 100 km. Ale motor zatial celkom drzi, nejake remene menili v zaruke :-)
Avatar - Ronault.
22. 4. 2022 20:49
A je to škoda
Na daném půdorysu byl prostorově bezkonkurenční, cenově super, uvnitř větší než dražší Touran, s Kodiaqem se nedalo porovnat, vychytávky jako zadní strana sedadel oplastovana, výborný výhled pro malé děti nebo delší zadní než přední dveře aby se děti lepe nakládali do sedaček, je v SUV nenahraditelný... Mimochodem velmi dobře odhlučněný, po 150t km můžu říct i spolehlivý, velmi úsporný, 5.6 l100 km dlouhodobě s převahou popojíždění po městě... mít ho s dvoulitrem HDI a Aisinem nemám jedinou výhradu...
Ještě, že další auto už pro tři cestující v druhé řadě nepotřebujeme, nevím co bych z dnešní nabídky za rozumné peníze vybral :-(