Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën Grand C4 SpaceTourer končí, značka se po téměř 30 letech loučí s MPV

Značka tak reaguje na změny preferencí zákazníků, kteří v posledních letech houfně střídají MPV za SUV.
Zpět na článek
22. 4. 2022 11:33
22. 4. 2022 12:40
22. 4. 2022 12:56
22. 4. 2022 13:57
22. 4. 2022 14:05
22. 4. 2022 14:15
22. 4. 2022 14:25
22. 4. 2022 14:34
22. 4. 2022 14:51
22. 4. 2022 14:16
22. 4. 2022 14:30
22. 4. 2022 14:34
22. 4. 2022 16:04
22. 4. 2022 16:58
22. 4. 2022 15:30
22. 4. 2022 16:02
22. 4. 2022 12:58
22. 4. 2022 16:06
22. 4. 2022 21:31
22. 4. 2022 11:33
naopak
Všetko robia naopak. práve teraz, v nastupujúcej elektrickej dobe je auto s karosériou MPV najvhodnejšie. Väčšia svetlá výška sa u SUV príliš nevyužije (nakoniec aj tak majú mnohé SUV a crossovery síce papierovo väčšiu svetlú výšku, ale v reáli položia predný spojler na cestu ešte predtým, ako ju dokážu využiť, lebo predné lízatko je "proklatě nízko" a predný previs obvykle značný).
Čo sa ale využije, je vyššie položená podlaha MPV, do nej sa upracú baterky, jak v prípade hybridu, tak pri čistom elektromobile. Pod kufrom môže byť plnohodnotná rezerva a v celej kabíne rovná podlaha, ktorá nahráva variabilite. Voči SUV a crossoverom je plusom lepšia aerodynamika a možno aj nižšia hmotnosť. Móda SUV je živená umelo a účelovo, kvôli ziskom - každú chvíľu čítam, ako idú predaje dolu a zisky hore. Drvivá väčšina týchto áut sa beztak mimo asfalt prakticky nepozrie a má len predný náhon.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Emel
22. 4. 2022 12:40
Re: naopak
Možná jo, možná ne... stejně se zdá, že lidi budou spíš sahat po crossoverech typu Tesla X/Y nebo Enyaq... ale uvidíme.
Každopádně ale pokud by chtěli tu elektriku udělat pořádně, tak by stejně byl potřeba nový model.
22. 4. 2022 12:56
Re: naopak
Vecsiu svetlu vysku vyuzijem vzdy pri parkovani. Aktualne nam robia chodniky na celom sidlisku a ked vidim ako to robia na ..., tak sa len vytesujem, ze mam nastastie SUV. S fabulaciami o papierovej svetlej vyske sa zapodievat nebudem. A bavia ma tieto vtipy o aerodynamike. Lebo SUV je krabica, ale MPV uz "nie". Dokazuju to aj tie minimalne az ziadne rozdiely pri spotrebe podla spritmonitora.
Ked budem v buducnosti auto vymienat, tak ho vymenim s najvecsou pravdepodobnostou znovu za SUV. Ale vedel by som si vybrat aj MPV, bohuzial vsetky su urcene len pre US trh.
22. 4. 2022 13:57
Re: naopak
Za pár mesiacov si už na chodníkoch nezaparkujes.
Je pravda, že suv má rovnakú spotrebu ako mpv ale pri zhodnych rozmeroch má mpv o 20% viac miesta.
22. 4. 2022 14:05
Re: naopak
Kde presne hovorim o parkovani na chodniku? Ja hovorim, ze nam robia chodniky a obrubniky su pekne vysoke. Pri niektorych bytovkach polovica aut musi parkovat od obrubnika inak tam necha naraznik - ze sa tym znizuje prejazdnost okolo takych aut snad vysvetlovat nemusim.
Pri zhodnych rozmeroch bude mat MPV viac miesta nanajvys na papieri. Jeho vyuzitelnost je otazna. A este to bude silne zavisiet od toho co s cim porovnavame. Priklad - papierovo vecsi kufor u MPV, lebo litre su vyhnane vyskou. Avsak realna sirka je mensia a tudiz je mi figu platne, ze mam na papieri o 50+ litrov viac, ked mi na sirku nevojde predmet. Ja vzduch nad hlavou nepotrebujem vozit, obetujem ho radsej na to aby som mal vyssiu svetlu vysku.
22. 4. 2022 14:15
Re: naopak
Porovnaj si touran, sharan a tiguan all space.
Tiguan all space a sharan sú rovnako dlhé a majú rovnaké spotreby. Lenže Tiguan all space je vo vnútri veľký ako touran, ktorý má spotrebu o 1-2 litre menšiu...

O tom hovorim.
22. 4. 2022 14:25
Re: naopak
Ako som uz napisal vyssie, bude silne zavisiet co s cim porovnavas. Touran je papierovo vecsi nez 5008 napriklad. Je vyssi, ma vecsi kufor - na papieri. V realite je vnutri uzsi. To robi rozdiel preco sa mi do touranu nevosli veci co bezne prevazam a do 5008 este s rezervou. Nejde len o dlzku predsa, ale o vsetky rozmery a vyuzitelnost vnutorneho priestoru.
22. 4. 2022 14:51
Re: naopak
Neskusal, tu som vlastnil a prechadzal som z nej do 5008. Bohuzial 308 je pre mna mala, inak by som ju nemenil
22. 4. 2022 14:16
Re: naopak
Ps nerozumiem ako ti môže chodník zavadzat, keď na neho nelezies
22. 4. 2022 14:30
Re: naopak
WTF? Vsak je rozdiel ci parkujes kolesom tak, ze je 1cm od obrubnika alebo niekolko cm od naraznika, lebo obrubnik je pre tvoje auto ako stena.
22. 4. 2022 14:34
Re: naopak
Ak nejde otvoriť dvere tak chápem
Avatar - xxc
22. 4. 2022 16:04
Re: naopak
Ja leziem bezne na chodniky a na to sa svetla vyska hodi. Ale prave Citroen uz je so svetlou vyskou v pohode, take rozumne minimum, s tym som este nikdy nesuchol. A Scenic je na tom mozno o 2 cm lepsie :-)
Avatar - petr petrumr
22. 4. 2022 16:27
Re: naopak
Zlín 9května, zaparkuješ a nevylezeš.
22. 4. 2022 16:58
Re: naopak
To by som rád vedel, ako tam zaparkuješ, keď v Zlíne taká ulica nie je... Jedine že by si myslel dátum, ale potom nechápem spojitosť s vysokými obrubníkmi....
Avatar - petr petrumr
22. 4. 2022 17:36
Re: naopak
tak jsem se spletl padělky I u křižovatky 2května. Je tam jednnosměrka, parkuje se na levo. Včil jsem se díval a opravdu jsem tam byl 9 května roku 2019 pro anténu v tom obchodě, ale datum jsem fakty nechtěl psát.
22. 4. 2022 15:30
Re: naopak
Kupovať SUV pre prípad, že budú zase niekde opravovať chodník, to je trošku uletené, nie?
22. 4. 2022 16:02
Re: naopak
Ved ale to nie je o oprave, ktora je docasna. To je o tom vysokom obrubniku, ktory bude trvaly. Pisem to vyssie. A ak si mam vybrat ci budem prevazat 20cm vzduchu nad hlavou, kde ho nepotrebujem a neviem vyuzit vs dole pod podlahou, co vyuzijem kazdy den tak nemusim nad tym ani rozmyslat co je "lepsie". Imho predaje to potrvdzuju - k tomuto clanku citam komentare podobne tvojmu. Ale predajne cisla hovoria uplny opak. Ako je to mozne? Teraz na inom serveri kritizuje spravanie ludi clovek (teda suv fuj a MPV mnam), co sam vlastni SUV a v zivote MPV nemal. Ak to nie je schiza, tak neviem co by uz mohla byt. Navyse, ja MPV fandim, lenze nie tej europskej ponuke - to je parodia na MPV oproti US trhu. A dovoz z roznych dovodov neakceptujem.
22. 4. 2022 12:58
je to jedno
Jako clovek jsme selhali. Je vlastne jedno ze v SUV jezdis po Praze a omlouvas si to bezpecim, pohodlim a spatnejma silnicema. Proste kdyz mas 1-2 mega na auto, koupis srdcem a ne hlavou. Mpv uz chteji jen normalni lidi, ale tech uz moc neni 😅
Rozbalit vlákno
1
Avatar - xxc
22. 4. 2022 16:06
Re: je to jedno
ludia chcu vyssie mpv a vznikne z toho suv
Avatar - Ronault.
22. 4. 2022 20:49
A je to škoda
Na daném půdorysu byl prostorově bezkonkurenční, cenově super, uvnitř větší než dražší Touran, s Kodiaqem se nedalo porovnat, vychytávky jako zadní strana sedadel oplastovana, výborný výhled pro malé děti nebo delší zadní než přední dveře aby se děti lepe nakládali do sedaček, je v SUV nenahraditelný... Mimochodem velmi dobře odhlučněný, po 150t km můžu říct i spolehlivý, velmi úsporný, 5.6 l100 km dlouhodobě s převahou popojíždění po městě... mít ho s dvoulitrem HDI a Aisinem nemám jedinou výhradu...
Ještě, že další auto už pro tři cestující v druhé řadě nepotřebujeme, nevím co bych z dnešní nabídky za rozumné peníze vybral :-(
Rozbalit vlákno
4
Avatar - xxc
22. 4. 2022 21:31
Re: A je to škoda
Presne tak, az mi slza vysla, ake dobre auto dokazal vytvorit Citroen a akym odpadom konkuruje Renault. Len spotrebu po meste ma zena cez 7l l/ 100 km. Ale motor zatial celkom drzi, nejake remene menili v zaruke :-)
Avatar - petr petrumr
23. 4. 2022 07:12
Re: A je to škoda
já sem ho měl skoro 8 let s motorem bmw co chystali do mini, ale dali tam jen turba, posuvný zadní sedačky, sklopný do roviny, stolečky, sklopný spolujezdcovo, prostorový zvuk arkamys......
Už jsem přestal to používat rodina/práce a tak zůstala c-hr, která je do města lepší a na vození připojuji vozík.
23. 4. 2022 18:12
Re: A je to škoda
Ty máš odpad v hlave.
Avatar - xxc
23. 4. 2022 20:17
Re: Re: A je to škoda
Toto fakt do diskusie nepatrí, celkom sa čudujem, že to tolerujú takéto choré výpady.