Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Cupra Formentor 1.5 TSI DSG – Když stačí sportovní šmrnc

Čekání na pětiválcový Formentor si zkracujeme testem základní motorizace. Má patnáctistovka pod kapotou auta nové, sportovně orientované značky smysl, nebo je tu jen do počtu?
Zpět na článek
24. 4. 2022 19:03
24. 4. 2022 19:23
24. 4. 2022 19:36
24. 4. 2022 19:48
24. 4. 2022 21:54
25. 4. 2022 06:40
25. 4. 2022 08:32
25. 4. 2022 10:57
25. 4. 2022 13:00
25. 4. 2022 10:20
25. 4. 2022 11:00
24. 4. 2022 20:01
25. 4. 2022 06:41
25. 4. 2022 06:42
25. 4. 2022 11:46
24. 4. 2022 19:03
Cupra 1.5?
To u VW přešli z budování značky do milkování značky teda hodně rychle :D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - hugino
24. 4. 2022 19:23
Formentor
Iba 3 a 1/2 hviezdičky je taký lepší priemer.Som sklamaný ale dá sa s tým žiť.Za mňa je to momentálne najkrajší Crossover ktorý má aj pár koncernových problémov /DSG,Infotainment/ ale ako celok je to u mňa :yes: ale s manuálom.A už vás nebudem otravovať s Formentorom.Sľubujem. :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Mikesus
24. 4. 2022 19:36
Re: Formentor
Tak on je hezký, mne se taky líbí. Jen to musí mít ten správný motor pod kapotou, pro který si Cupra dělá jméno.
Avatar - hugino
24. 4. 2022 19:48
Re: Formentor
Asi máš pravdu.Ľudia si chcú kúpiť Cupru hlavne kvôli výkonu ale faktom ostáva / aj tu to bolo spomenuté /že aj s tými mainstreamovými motormi sa im dobre predáva.Aspoň je z čoho vyberať.
Avatar - xxc
24. 4. 2022 21:54
Re: Formentor
ano, chcu kupovat kvoli vykonu, ale dobre sa predavaju zakladne motory :-)
Avatar - Ozzman
25. 4. 2022 06:40
Re: Formentor
Mne by zajímalo, jestli to auto je o tolik lepší a prodejnější tím, že se nejmenuje Seat, ale Cupra.

KDYBY Seat prodával Formentor pod svou značkou, s 1.5TSI, málokomu by vadilo, že má pod kapotou jen tu jednapětku, když Cupra evokuje to, co znášek RS na každé vesnické Fabii :D .. moc toto dělení značek nechápu.
Avatar - woody-alien
25. 4. 2022 08:09
Re: Formentor
Na tuhle otázku je těžká odpověď. V naší diskuzní bublině máme jasné a vyhraněné názory. No a teď jsem přijel ke známejm, co je auta nijak zvlášť nezajímaj. Asi tak, že určitě po večerech neřešej míru dehonestace značky Cupra instalací 1.5 TSI. :-[] A na dvoře ji stál novej Formentor. Což mě zajímalo...No a odpověď byla nečekaně prostá. Jeli se podívat do Škodovky, vedle byl Seat, před ním stál Formentor v hezký barvě, hezky to svítilo zvenku i uvnitř, velkej displej....no a mělo to i motor, kterej podle prodejce KAŽDÝMU musí úplně v pohodě stačit, všechno nad tím jsou už závodní speciály, který ti vytvořej v nádrži maelström.

Takže se skromně domnívám, že pro tyhle lidi je značka Cupra daleko spíš zajímavost, kterou nevidíš na každým rohu, a co Cupra evokuje, je jim tak nějak šumák.
Avatar - hugino
25. 4. 2022 08:32
Re: Formentor
Tak už vieme ako to asi funguje s tým predajom.
Bežný smrteľník nerieši či Cupra alebo Seat jednoducho to auto sa mu páči ,servis má na každom rohu, má to dobrú spotrebu,vnútorný priestor,má to aj rezervu,všade led / žiadne žiarovky/tak ide do toho a preto tie predaje sú vcelku dobré.
Avatar - Ozzman
25. 4. 2022 10:57
Re: Formentor
Hm... jasný, ono je to fakt asi takhle jednoduché, jenže troufnu si říct, že tví známí by si to koupili i jako Seat Formentor :D Nám takhle kdysi taky vychválili Cordobu a pamatuji si, že tvrdý podvozek byl komentován - ale to je Seat, sportovní odnož VW a to je sportovní podvozek :-! Taky jsme kdysi koupili... bylo to fajn auto.
25. 4. 2022 13:00
Re: Formentor
Ano auto je to hezké a pokud jeli do Škodovky, kde pomalu řeknou nejsou, nové bude za rok, tak proč nezakotvit jinde. Auto velice líbivé a zajímavé. Jinak na podzim byly operáky na Formentor za 6000 bez DPH. Za podobnou cenu nabízeli operáky na na Fabii nebo Polo s 1,0 TSI. Hodně zajímavá nabídka.
Avatar - iudex
25. 4. 2022 10:20
Re: Formentor
Tak ono je to nejednoznačné, každá strana má pád ne argumenty. Na jednej strane plne súhlasím, že byť to Seat (či iná mainstreamová značka koncernu), nikto absolútne nič nerieši. Ono vlastne 1,5TSI je ako základ v tejto kategórii veľký nadštandard, veď koncernové o niečo väčšie SUV (Ateca, Karoq) majú ako základ 1,0TSI a nikto ich za to nehejtuje a silnejšia 1,5ka sa považuje za dobrú voľbu. Objektívne 150 turbokoní na pomerne malý crossover v pohode stačí (stále je to základ, najslabší motor z ponuky). A auto je to stále pekné, proste niekto sa rozhodne kvôli tomu atraktívnemu výzoru, bude na tom jazdiť sám po meste a dynamiku nerieši.
Na druhej strane je tu tá značka. Bola vytvorená samostatne, ako športová značka, ktorá sa má odlišovať od Seatov výkonmi. Naviac ten Formentor aj pomerne agresívne vyzerá, zrovna cez víkend som si ho zvonku obzeral a vyzerá fakt dobre, dravo, nasrdene. Proste už len ten výzor kričí, že má pod kapotou niečo silné, vizuálne to plne korešponduje s 310 koňmi, čo má pod kapotou verzia Veloz. No a po týchto prísľuboch zvonku naštartuješ a zistíš, že máš pod plynom ekologicky naladenú bezpohlavnú 1,5ku, ktorá nemá žiaden zvuk aní charakter. Potom proste nutne vyzeráš v autíčkarskej komunite ako pozér, ktorý by aj chcel, ale nemá.
Ja teda chápem oba pohľady a neodsudzujem nikoho, kto si kúpi Formentor s 1,5kou. Osobne ale by som bral buď dvojliter (aspoň ten 140 kW), alebo išiel inde.
Avatar - Ozzman
25. 4. 2022 11:00
Re: Formentor
Přesně tak to vnímám, jenže on sám o sobě Seat už dlouhodobě má být tou "sportovnějí" střiženou alternativou ke Škodovce, auta, která na rozdíl od šedého VW mají emoce, proto ta nadstavba Cupry pro mne nedává smysl, ale co já vím, nejsem cílovka :D Stejně se mi více líbí Leon.
Avatar - 3_diamanty
24. 4. 2022 20:25
Re: Formentor
Ako som uz pisal pod prvym clankom o cupre... ako zaklad to nie je ziadna hanba to tsi... ani nejake X2 od bawa nema v zaklade 230 koni takze pohoda...len tu to chce manual presne tak.... nech je aspon trosku zabavy .... dizajnovo na mna formentor posobil docela nenapadne ( bol tmavsej farby ) ... nejaky ten sportage ci tucson to je v tomto fakt iny level... koncernovu vizualnu striedmost tu cupra skratka neskryje ... ale je mozne ze v nejakej bordovej to bude podstatne atraktivnejsi kusok.... mne sa na nej vyslovene paci interier... hoc tiez je defakto vcelku konzervativny.... najkrajsia cast auta je ale jednoznacne cely ten bocny profil.... ten je fakt podareny a jasne vedie aj nad vcelku tuctovym predkom ci zadkom :yes:
24. 4. 2022 19:49
Dovedu si představit...
.... že si někdo tohoto Formentora 1.5 v základu koupí a bude spokojený.... ale nevim nevim, co to udělá s image celého brandu a s prodeji těch nadupaných verzí.... buď prostě honím objemy, nebo dělám "lepší" auta s vyšší marží.... ale chtít to vše po jedné značce, která je navíc zcela bez tradice a teprve začíná, to mi připadá dost pochybné....

Samozřejmě BMW ti taky prodá nějaký naftový základ s pár koněma a pak M-verzi toho samého.... jenže to je etablovaný brand, který umí oboje a lidi mu to věří. U Cupry bych se bál že s tímto přístupem budou lidi obyčejné verze brát jako "hezčí Seat" a nadupané verze jako "rychlejší Seat".... a to asi u VW nechtěli.... ale jen můj názor :-)
Rozbalit vlákno
11
Avatar - 3_diamanty
24. 4. 2022 20:33
Re: Dovedu si představit...
Otazne je ci za podobne peniaze uz nesiahnut radsej po niecom sko E pace od jagu... alebo Q3 od audi.... ale ako pises... kto formentor chce a paci sa mu tak ten mu da prednost aj pred jagom ci nemeckou D3 to mi je jasne ... ja sa otvorene priznam.... za mna radsej Q3 :yes:
Avatar - xxc
25. 4. 2022 09:43
Re: Dovedu si představit...
len Q3 zacina cenovo tam, kde formentor veloz konci :-)
Avatar - Emel
25. 4. 2022 07:55
Re: Dovedu si představit...
Psal jsem vedle... X1 začíná s 1.5 100kW, 0-100 9.7s... Tak bych Cupru nehrotil.
Avatar - iudex
25. 4. 2022 10:27
Re: Dovedu si představit...
A o X1 s trojvalcom 1,5 si myslím to isté, čo o Cupre s 1,5TSI. Nie je to úplne dôstojné a hodné značky, trojvalec pod kapotu prémiového SUV nepatrí. Ale ako písal Murphy, BMW tu je sto rokov a všetci ho poznajú, má dávno vybudovaný image a povedomie a jeho dlho budovaný image športovo orientovaných áut nenaruší ten základný motor. Ale Cupru stále poznáme len my autíčkari, pre ostatných je to "nejaký lepší/výkonnejší Seat". No a nie je. Takže takto sa povedomie o značke Cupra ako výrobcovi ostrejších športovejších áut nevybuduje.
Ale ako som písal, objektívne to stačí a kto ide čisto po výzore, ale ide mu o cenu, tak 1,5 je pre neho najlepšia možnosť.
A nakoniec zmysel tejto verzie najlepšie ukazuje trh. Kým ostatné Cupry začínajúce na dvojlitri sa vôbec nepredávajú, tak Formentor sa aj vďaka dostupným motorizáciám predáva výborne. Viď predaje za 2021 na SLovensku: Ateca 1 ks, Leon 1 ks, Formentor 143 ks (!). Výrobca má teda jasno, že 1,5TSI zmysel má.
25. 4. 2022 12:23
Re: Dovedu si představit...
.... slušné prodejní čísla :-) časem teda možná Cupra zruší ty výkonné verze, protože je stejně nikdo nechce.... Pohádka o nové sportovní značce skončí, bude se to prodávat jako SEAT v tuningu.... a možná to časem začne SEAT kanibalizovat a ve finále se ukáže, že tenhle projekt vlastně nic extra nepřináší.... Než že by se to VW se SEATem nestalo už několikrát....

ale jak jsem psal výše, mě tohle auto s 1.5T vůbec nevadí... jen si o tom budování značky myslím svoje.
Avatar - Emel
25. 4. 2022 12:25
Re: Dovedu si představit...
GLB má dokonce vedle 100kW benzínu i 85kW naftu.
Je to lepší / výkonnější SEAT. Výkonnější oproti SEATu je jak základ, tak vrchol. Že se to někde překrývá... jo, pokud by se to překrývat nemělo, no tak bys musel řešit i ten 140kW dvoulitr...
Chápu smysl námitky, ale osobně v tom problém nevidím... vždycky mě spíš zajímalo, kde model končí než kde začíná. Jinak že Cupra jako samostatná značka smysl nemá si myslím od začátku... no co už.
Avatar - iudex
25. 4. 2022 13:41
Re: Dovedu si představit...
Jo a o tej poslednej vete to celé je. Byť to Seat, nikto nepovie ani slovo, resp. všetci by len chválili. Ale vytvoriť športovejšiu značku než je Seat, argumentovať, že bude mať na rozdiel od Seatu len výkonné motory a následne sa vrátiť k bežným motorizáciám, to sú tie názorové kotrmelce, ktoré idú proti pôvodným vyhláseniam a robia značku zbytočnou. Kým Formentor mohol predajne pomôcť Seatu, takto samotnú Cupru nevytrhne z predajnej biedy (okrem Formentoru si žiadnu Cupru de facto nik nekupuje) a Cupra ako celok oslabuje Seat, berúc mu raison d´etre ako "športovej značky koncernu".
Avatar - Emel
25. 4. 2022 13:58
Re: Dovedu si představit...
Celé ne...
Jo, podle mě to vůbec neměli dělat, tak jak píšeš, obírají SEAT o tu špetku koření, kterou by SEAT v boji proti Hyundaiům &spol. nutně potřeboval, stejně jako DS mohlo klidně pomáhat Citroenu.
Ale když už to udělali, tak si myslím, že je pro image Cupry dokonce lepší, že jsou ty Formentory vidět, byť třeba s 1.5 pod kapotou... a že ta 1.5 nijak image Cupry nepoškozuje.
Avatar - xxc
25. 4. 2022 20:14
Re: Dovedu si představit...
Ved to je jedno, pod cim to predaju, ci to bude seat, alebo cupra, ci citroen, alebo ds, stale su to rovnake auta z rovnakej linky s rovnakym ziskom pre automobilku. Cim viac znaciek, tym skor si kazdy najde to svoje.
Avatar - Emel
25. 4. 2022 23:00
Re: Dovedu si představit...
To tak úplně není... ale bylo by to na delší diskusi. Značka má svou image, ta se nějak buduje, nějak posiluje nebo oslabuje... má svou vlastní hodnotu.

V záplavě značek je potřeba mít něco svýho. SEAT měl sportovního ducha, Citroen jistou noblesu. Pokud z nich tohle ořežeš, tak ti zbudou dvě značky na dně mainstreamu, směřující tam, co už došel Fiat... a dvě nový značky bez tradice, pokoušející se vybudovat prémii z ničeho.

Pokud měli pánové v PSA nebo VW pocit, že jejich technologický a imidžový náskok je takový, že s klidem ořežou to nejlepší a ten zbytek bude pořád hrát vyrovnanou partii s Hyundai, tak se spletli.
24. 4. 2022 20:01
spatny
Kubrt auto by vam vysvetlil zda je cupra ok a nebo nalestena bida. A to se bavime o vyhonenym ctyrhrnku
Rozbalit vlákno
2
25. 4. 2022 06:41
Re: spatny
Tak byl to jeho subjektivní názor.. za hodně peněz, ne moc pohodlný, ne moc rychlý a dost užraný..
Avatar - Ozzman
25. 4. 2022 06:42
Re: spatny
Ten jel ale tuším tou pravou Cuprou a né 1.5TSI
25. 4. 2022 11:23
Všechno bych chápal...
Budem to prodávat pod značkou Cupra, pak budem moci nasadit vyšší cenovku (BTW - cena od 820, to už je snad lichva...)

Jenom teda, sódruzi z vlkohradu, k čemu je ještě Seat?

Pozn. Tahle devalvace značek, kdy to nejlepší, co může automobilka nabídnout, prodává pod jiným názvem, je dle mého z dlouhodobého hlediska cesta do pekel. Devalvace mateřské značky. Pan de Meo to začal v Seatu, teď tím przní Renault. Zrušení divize RS je ostudné.

Jinak - Formentor je pěkný auto
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ozzman
25. 4. 2022 11:39
Re: Všechno bych chápal...
:yes: :yes:
Avatar - Emel
25. 4. 2022 23:06
Re: Všechno bych chápal...
O devalvaci mateřské značky si myslím to samé.
Je jedno možné vysvětlení - výkonné spalováky jsou mrtvá kategorie a tak už všichni (nebo někteří) kašlou na dlouhá léta budovanou image, protože do budoucna na tom už nezáleží. V dnešní době prodají cokoli, za 10 let bude všechno jinak a nahrabat si v mezičase pár drobných... jo, to je fajn, ale není to priorita.

PS: já tomu takhle úplně nevěřím, píšu to jen jako námět k zahrnutí do úvahy
26. 4. 2022 09:51
Re: Všechno bych chápal...
Podobná myšlenka už mě taky napadla. Také tomu úplně nevěřím. Na druhou stranu, do hlav německých top manažerů asi nikdo z nás nevidí.

Zlatý Piech, vzděláním technik. To byl VW na vrcholu.
25. 4. 2022 11:46
Až na to DSG...
...je tato motorizace coby základ úplně cajk. Spoustě lidí totiž bude stačit ten atraktivní design v kombinaci s (relativně) slušnou cenou a dobrou spotřebou. Ovšem nejdůležitjší je využít možnost získat 6st. manuál, který nejen zásadně zatraktivní zážitek z ovládání vozu, ale také sníží cenu a vyloučí budoucí vysoké servisní náklady na údržbu problematického a škubavého DSG! :-)
Rozbalit vlákno
4
25. 4. 2022 11:57
Re: Až na to DSG...
Kdo má na nový auto, tak ho nejspíš vymění za další nové daleko předtím, než se s tím DSG něco stane. To ať si řeší třetí majitel.
26. 4. 2022 09:27
Re: Až na to DSG...
Nechapem jednu vec - Formentor prisiel az po novej generacii hatchbakov v ramci koncernu. Vsetky auta, z ktorych vychadza (Leon, Golf, Octavia, A3) maju mildhybridnu techniku, tak preco sa setrilo na Formentore a ziaden mild hybrid to auto nedostalo? Naviac by to stalo mozno do 500 EUR, co pri sucasnej cenovke nie je zase tak vela. Nehovoriac o nizsich papierovych emisiach a celkovo vacsej pohode za volantom. Pride mi to ako setrenie na nespravnom mieste.
27. 4. 2022 20:32
Re: Až na to DSG...
Právě naopak, je skvělé, že výše uvedené modely ještě nejsou mildhybridem zprzněné! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - hugino
28. 4. 2022 09:44
Re: Až na to DSG...
On to myslel tak že Golf/Octavia/Leon majú v spojitosti s DSG mildhybrid a tým pádom tá DSG hladšie radí a tak necuká lebo jej pomáha 48 V elektrifikácia kdežto Formentor to nemá.Takže mohli to pri tej cene dať aj do Formentora.Pravdou ostáva že DSG pri okolo 100 000 km odchádza a repas stojí okolo 1 500 € /švagrovi to odišlo na Altei/ takže určite radšej manuál.