Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Maxus Euniq 5 (52,5 kWh) – Když potřebujete velké MPV na elektřinu

41 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
EV je třeba mít ve velikosti Aygo cross, aby bylo vhodné do města.
Avatar - Emel
Emel
Tohle si třeba taky cílovku najde... letištní taxi, rozvoz dětí po městě a okolí apod. Na výlety napříč Evropou to holt nebude.
Mig_35
Čím jezdíš? Všichni se zaklinaji malým autem do města, ale reálné v tom chce jezdit jen málokdo.
A do malého auta das jen malou baterii a bude to mít malý dojezd a začne písnička o dojezdu 😊
Avatar - xxc
xxc
Ja som realne s malym autom spokojny, jazdim im radsej, ako velkym. Lenze ludia to nekupuju, ved trosku doplatia a mozu si kupit vacsie auto.
Rasto
Tak malé auto do mesta je fajn. Teraz som si také zaobstaral. Len musí byť druhé v rodine.
Avatar - Anonym
Anonym
v roce 2006 zakoupeno GAZem O. Děripasky, od kterého to v roce 2010 koupil čínský SAIC.

Další důkaz o tom, jak Evropské výrobce zkupuje Čína.
Za 3 měsíce letošního roku tu prodali 41 ks ; za lonský rok 2021 31 ks.
topten
rusacko neni evropa, ale asie
Avatar - Anonym
Anonym
Anglie není Evropa? Lelyland DAF Vans (LDV) sídlilo a vyrábělo dodávky v Británii.

Máš v tom nějaký chaos, bratře plukovníku 😄 😄 😄
topten
chinani to koupili od anglickyho gentlemana nebo od ruskyho nacka ?
vypada to, ze ruskej nacek toho anglickyho gentlemana nejdriv denacifikoval a pak to poslal dal.
a ty jsi bariku uz denacifikovanej, nebo te denacifikace teprve ceka ??
Avatar - Anonym
Anonym
Čínani to koupili od děripasky, kterej byl nucen to prodat.

To nic nejmění na faktu, že je to původní Evropská značka, která je stejně jako Volvo, Saab, MG, Lotus atd v rukou Čínanů a co nemaj čínani, maj Indové (Jaguar, LandRover). A bude toho přibývat, těš se.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To že je Rusko Asie a do Evropy nepatří, je zjevné.
zlysoused
je velmi trpká. Dvojnásobné ceny, velmi limitující dojezdy.
Avatar - xxc
xxc
Nebude lepšie e berlingo a možno aj lacnejšie? A áno, Číňania skupujú značky, vyrábajú a potom vozia do Európy takýto odpad 😄 Alebo ani nevozia, Európania to vozia.
Avatar - caliban
caliban
Velké rodiné MPV, které dojede možná až 300km. Když venku nebude moc zima, nebo moc horko a pokud omylem někdo v autě nezapne klimu. A nesmíte se rozvášnit a předjet třeba traktor. Pak šup na 12h na nabíječku pro další porci 😒]
Avatar - xxc
xxc
Pre nás celkom v pohode, nad 300 km jazdíme pár krát ročne, to by sa vydržať dalo. Keby to malo rýchle nabíjanie. Lenže to nedá ani 200 km po diaľnici.
Mig_35
Ne jen ty. 90% lidí jede jednou za rok do Chorvatska, aby o tom ještě dlouho vyprávěli…
Avatar - abacus
abacus
:yes: :yes: :yes:
ericn
To prostě nechceš 😉
Avatar - lamal
lamal
Tie vlastnosti napadne sedia na JAC iEV, obcas na tom jazdim :-! Podvozok tuhy, celkom to drnca, ale velke rany nedava, ovladatelnost po meste dobra podvozok to drzi.
Co je divne na JAC😒br />
- distributor v CR s pravopisnou chybou v texte na webe tvrdi, ze auto dostalo 5 hviezd v teste bezpecnosti... ale v akom to nikde nepisu, NCAP to nie je haha
- auto ma 2 airbagy, ani bocné v sedackach - to je fakt des za 850tis co za to chceju
- blbo davkovatelny plyn ON/OFF co na EV prekvapi, neprijemna vlastnost, ze ked z podlahy plyn uvolnis este to tahne na plno asi 0,5s co som nezazil na ziadnom vozidlne, ked chces pak brzdit nic prijemne lol
- volant sa da tiez nastavit len vyskovo
- rekuperacia po uvolneni plynu je len v ECO mode, nejake lepsie nastavenia chybaju
- battery management nie je uplna topka, takze zima, vysoke teploty atd s tym dojazdom a nabijanim zapeklito mavaju, aspon ze po 3 tyzdnovom stani v -2 az 10st kapacita baterky nijak moc neklesa
- bakelitovy interier a obklady asi neprekvapia, sedacky z lacnej umelej koze tiez nie, ale ujdu... nad nepeknym displayom za volantom sa pak nikto nepozastavi
- co naopak prijemne prekvapilo je zvuk zatvarania dveri
- do 50kmh to pali gumu, nad 70kmh to uz pomaly vadne, nad 100 som na tom nešiel

´´SAIC Volkswagen Automotive, který má na starost také produkci škodovek pro tamní trh´´ - EuniQ a EniaQ hmm prima nie ? 😁
kozakm
Zase to sezeni s koleny u brady, nejen v treti rade, ale i ve druhe. To mi prijde na MPV jako dost velky fail
Avatar - Anonym
Anonym
"Palubní počítač totiž z nějakého důvodu hodnoty vyšší než 29,9 kWh/100 km neukazuje. Na 27 kilometrů dlouhém úseku 😱, který jsem projel průměrnou rychlostí 133 km/h, mi z dojezdu ubylo 66 kilometrů"
Důvod je jasný, sám výrobce ví, že by to byla ostuda jak mraky. Z udávaných 66 km úbytku dojezdu při 27 km ujetých a 300 km ujazovaného dojezdu po plném nabití baterie s kapacitou 52,5 kWh lze vypočítat, že uvedená dálniční jízda by baterku vyšťavila po 135 km při spotřebě 38,9 KWh/100 km.
Dále lze vypočítat, že při této rychlosti je "spotřebovávaný výkon" 52 kW, zatímco nabíjecí výkon byl dle hodnot uvedených v testu průměrně 33 kW. Takže při jízdě po dálnici by se 1 hodinu jelo a pak 1,5 hodiny nabíjelo na rychlonabíječce. Tím by se dosáhlo průměrné rychlosti něco přes 53 km/h.
ericn
Tak je to jednoduché... Evropan přece chce být klamán, že má EKO zelené auto s nízkou elektrickou spotřebou i na dálnici (víc jak 29,9kWh to neukáže, ne?), tak číňan jde a vyrobí mu to 😒] Že to ve finále nedojede z Prahy do Brna po dálnici je celkem fuk 😒] Vždyť on si zastaví v Humpolci na hodinovou pauzičku na nabíjení a kávu (a pokecá s Tesla fans), o co jde, přece nespěchá...
Avatar - Anonym
Anonym
Je fakt, že mě ani nenapadlo, že by té hodnotě 29,9 mohl někdo uvěřit 😁
Ale co si pamatuju, tak to není žádná novinka. Už mnohem dřív tuhle "maximální zobrazitelnou hodnotu spotřeby" měly u klasických aut třeba BMW. A když vidím tu šílenou grafiku přístrojů, zdá se mi, že právě od BMW kopírovali nejvíce.
Xylo
Proto se směju každému elektromobilu s tisícem koní, které ovšem využiješ fakt na chvíli. 52 kWh na 100 km si myslím, že v pohodě požere i většina luxusních SUV osobáku od rádoby prémiových značek.
ericn
Tak stačí vyjet na dálnici s jakýmkoliv elektrem a dopřát si 150kmh+ a bude to nad 50kwh/100km (běžná cestovní rychlost na dálnici v levém pruhu). Např na YT byl test spotřeby Tesly S ve 180kmh na německé dálnici, v pohodě to přelezlo 80kWh/100km 😐
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To je ten čínský útok na Evropu? Vergl, který nemá ani aktivní chlazení, žere a jako bonus financujete čínskou vládu. Ne, dík, nechci.
Avatar - Anonym
Anonym
Rohlík to vesele kupuje a jezdí s tím a plánuje to kupovat česká pošta a další.

Takže krom toho, že okamžitě musíš vypnout PC, protože to je na 99,999999999999% vyrobeno v číně a internet jede na 85% na čínských sítových prvcích Huawei , tak musíš přestat objednávat u Košíku a přestat posíélat blaíky a dopisy, protože financuješ Čínu.

vono bez Číny to nepůjde, to je ta SMULA 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Mig_35
ano, je to legrační, jak je někdo pitomej :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
To sme rádi, že si tu popsal svůj mometální intelektuální stav 😄 😄 😄
Mig_35
asi tě to překvapí, ale tentokrát jsem kopal za tebe 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Tak to sorry, sem myslel že to bylo na mě 😄
Mig_35
Nekupovat nic od Babiše, to se snad ještě dá. Ale nekupovat nic z Číny? Čirá fantazie
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Pro hlupáka každý hloupý. Tohle není jen auto z Číny, ale přímo od SAIC.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
-------
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ty ses nějak rozohnil, švábe! 😒]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Díky za přednášku. Člověk musí dělat, na co stačí, takže aspoň některou elektroniku nemám made in PRC. Opravdu nevím, proč bych si měl kupovat auto od čínské vlády.
Avatar - Katikakus
Katikakus
...npouzitelny elektroodpad. tohle je fakt na palici a nikdo se zdravym rozumem si to nekoupi.
Arese
...už jsem dlouho nečetl. Kdo by proboha "potřeboval" velké MPV jako zkratomobil? 😒] 😒] 😒]
Mig_35
Hotely? Firmy?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Taxíky, letiště, pečovatelské domy....
Avatar - mariov8
mariov8
Nepoužitelné, letiště bývají za městem, nestíhá se dobíjet = jako takovou almaru potřebuješ ty auta 2 na jednu směnu a řidiče!!!