Nový Outback je auto pro lidi, kteří mají pro auta cit. Stačí deset minut a člověk musí být nadšen, protože to auto prostě jezdí tak nějak líp, než by člověk čekal a než je zvyklý, a to třeba i v porovnání s prémiovými němci.
Je úplně skvělý, že nám pak následně maestro Vaculík umí vysvětlit po technické stránce, proč tomu tak je. :yes:
Je to prosté. Jak jde o tvrdá čísla, tak jste vy Subaristi v anclíku. Takže na to musíte jít trochu sofistikovaněji, to co Subaru nabízí, to se nedá vyčíslit, to se musí cítit :-):-):-) škoda, že se s těmi pocity taky nedá platit, za to chce Subaru peníze a ne malé:)
Já nejsem Subarista. Nicméně ano, není to auto pro bembeláky, co si v Excelu budou dělit tabulkové zrychlení cenovkou vozu. Outback je pro lidi, kteří už to mají trochu srovnané v hlavě a vědí, co chtějí.
Je vidět, že ho auta zajímají a dokáže je perfektně cítit. Rozezná praktické vychytávky a upozorní na kraviny. Pan technický ředitel taky výborný. O Outbacku snad nepochybuje nikdo, že je skvělé auto. Ale srdcem auta je motor a ne podvozek. Jako majitel mnohem lehčí, předokolní a silnější MZD6 2,5 sky, by mi to auto lezlo na nervy při každém požadavku zrychlit trochu razatněji. Ale co koupit namísto tohoto, Santa FE s 2,2 CRDI?
...se vyzná, ale jak vysvětlil, že "platí jedna věc.... měkké odpružení a měkké tlumiče, které umožní komfortní odpružení"....pojal až moc způsobem řečí dvou dědků u piva.
Měkké odpružení a měkké tlumiče jsou dvě naprosto rozdílné věci.
Lineartronic brzdi hlavne vtedy, ked z kopca manualne podradis. Vtedy drzi ten stupen a je to citelne. Normalne na Dcku z kopca sice neplachti, ale zdaleka nebrzdi.
A vyborny diel, dost veci som nevedel, ako to maju technicky prespekulovane.
Hned mi je Vaculik sympatickejsi. Az na ten neutral :) To by rychlo kazdeho omrzelo.
Rozbor podvozku paradny. Subaru nikdy na podzvozkoch nesetrilo. Bez ohladu na model a jeho cenu vzdy top.
Jezdil jsem v Outbacku třetí i čtvrté generace. Třetí na svou dobu byla hodně zajímavá, tu bych i bral i když to nebylo nejprostornější auto, sprint z nuly trval i nejsilnější H6 180kw verzi, ale jinak to jezdilo hezky. Ten další, čtvrtej byl o dost horší, plastovější, ošklivější, asi prostornější, ale přišel mi jízdně horší.
Teď jsem o víkendu vyzkoušel poslední generaci Forestera, ještě s motorem 2.0turbo 177kw. Na silnici docela hlučné (nebál bych se říct, že jsem cítil silnici - dlažbu) od podvozku a paradoxně dost měkké v zatáčkách či mimo silnici (tam je to plus), moderní kombík střední třídy ho smázne v komfortu na první dobrou, ale jakmile jsem najel na polní cestu, Forester utichl, kostky vystřídala hlína, výmoly a najednou to auto fungovalo. Jízda po tankodromu (opravdovém tankodromu v Milovicích, kde se prohání BVPčka pro turisty) byla zážitek a já musím smeknout, že od defakto civilního auta bych tohle nečekal, co vyjede i sjede, kde se prodere... tohle auto fakt smysl má (stejně jako Outback, pohon 4x4 bude totožný, ne ?), dokonce v tomto režimu mi vyhovoval i ten variátor, je docela čitelný v dávkování výkonu...... ale na silnici jsou mnohem lepší auta a to samozřejmě mluvím jen o mainstreamu, né prémii. Jiná stránka je motor, protože tenhle mnou testovaný kousek před osekáním nabídky má motor velmi potentní a jde nádherně za plynem s turbokopancem a jadrným zvukem boxeru... jo, jenže tenhle už si nekoupíte :/ a v zatáčce se to s vámi nakloní, jako na houpačce :-!
Když podřadíš, tak vyhodí vyšší otáčky, ale neřekl bych, že je to brzdění motorem, ale připravenost na to, aby si mohl zase šlápnout na plyn a akcelerovat = připraveny ideální otáčky kde táhne motor (u mnou zkoušené verze to bylo právě v dosahu turbodmychadla), dělá to především ve sport modu, ne ?
To je odkaz tym, co si tu nedavno robili *** z podvozkov Subaru, ze to je o "drncani". Nebudem menovat.
Inak to riadenie okrem presnosti ma aj zaujimavu spatnu vazbu, co tiez nie je samozrejmost.
A na manuál podrží r.s. ? Já vím, že to je dost terčem kritiky u zdejších testů - že pokud nepodrží, je to špatně, mne to převodovka podrží, ale mimo ostrou jízdu u sportovních aut s benzinem, kde smysl naprosto chápu, je mi to u naftového kombíku k ničemu
Podla mna to nezalezi od rezimu.
Ale to podradenie sa inak sprava dole kopcom - tam tu nizsiu rychlost drzi snad za kazdu cenu a dlho. Oproti rovinke, ked ti o chvilu skoci rychlost spat. Samozrejme hovorim o automate v Dcku a nie v manualnom rezime.
To určitě, jen si myslím, že pravý důvod lineatronicu a umělých převodů je připravenost na akceleraci. Nejezdil jsem s tím tak dlouho, ale některé převodovky si po chvíli odřadí, typicky DSG, když jedeš déle z kopce a manuálně držíš nižší RS, aby si brzdil, naopak fordí powershift drží dokud nepřeřadíš.. když zapomeneš, že už nechceš manuál, je to pak blbá situace, kdy stojíš na plynu na trojce a auto je v omezovači :D
Pán Vaculík opäť nesklamal :yes::yes::yes: Outback bude určite kvalitné auto už to vidno aj na tom prepracovanom podvozku /tam bude drahý servis/ ale chýba tam výkon a cena od 43 000 € je teda dosť.On to viac menej aj povedal že je to auto pre špecifickú defenzívnu klientelu.Ale ísť 120 km/h po takejto polnačke je teda odvaha ale Outback držal aj brzdil. :yes: