Nový Outback je auto pro lidi, kteří mají pro auta cit. Stačí deset minut a člověk musí být nadšen, protože to auto prostě jezdí tak nějak líp, než by člověk čekal a než je zvyklý, a to třeba i v porovnání s prémiovými němci.
Je úplně skvělý, že nám pak následně maestro Vaculík umí vysvětlit po technické stránce, proč tomu tak je. :yes:
Je to prosté. Jak jde o tvrdá čísla, tak jste vy Subaristi v anclíku. Takže na to musíte jít trochu sofistikovaněji, to co Subaru nabízí, to se nedá vyčíslit, to se musí cítit :-):-):-) škoda, že se s těmi pocity taky nedá platit, za to chce Subaru peníze a ne malé:)
Já nejsem Subarista. Nicméně ano, není to auto pro bembeláky, co si v Excelu budou dělit tabulkové zrychlení cenovkou vozu. Outback je pro lidi, kteří už to mají trochu srovnané v hlavě a vědí, co chtějí.
...se vyzná, ale jak vysvětlil, že "platí jedna věc.... měkké odpružení a měkké tlumiče, které umožní komfortní odpružení"....pojal až moc způsobem řečí dvou dědků u piva.
Měkké odpružení a měkké tlumiče jsou dvě naprosto rozdílné věci.
Jezdil jsem v Outbacku třetí i čtvrté generace. Třetí na svou dobu byla hodně zajímavá, tu bych i bral i když to nebylo nejprostornější auto, sprint z nuly trval i nejsilnější H6 180kw verzi, ale jinak to jezdilo hezky. Ten další, čtvrtej byl o dost horší, plastovější, ošklivější, asi prostornější, ale přišel mi jízdně horší.
Teď jsem o víkendu vyzkoušel poslední generaci Forestera, ještě s motorem 2.0turbo 177kw. Na silnici docela hlučné (nebál bych se říct, že jsem cítil silnici - dlažbu) od podvozku a paradoxně dost měkké v zatáčkách či mimo silnici (tam je to plus), moderní kombík střední třídy ho smázne v komfortu na první dobrou, ale jakmile jsem najel na polní cestu, Forester utichl, kostky vystřídala hlína, výmoly a najednou to auto fungovalo. Jízda po tankodromu (opravdovém tankodromu v Milovicích, kde se prohání BVPčka pro turisty) byla zážitek a já musím smeknout, že od defakto civilního auta bych tohle nečekal, co vyjede i sjede, kde se prodere... tohle auto fakt smysl má (stejně jako Outback, pohon 4x4 bude totožný, ne ?), dokonce v tomto režimu mi vyhovoval i ten variátor, je docela čitelný v dávkování výkonu...... ale na silnici jsou mnohem lepší auta a to samozřejmě mluvím jen o mainstreamu, né prémii. Jiná stránka je motor, protože tenhle mnou testovaný kousek před osekáním nabídky má motor velmi potentní a jde nádherně za plynem s turbokopancem a jadrným zvukem boxeru... jo, jenže tenhle už si nekoupíte :/ a v zatáčce se to s vámi nakloní, jako na houpačce :-!
Lineartronic brzdi hlavne vtedy, ked z kopca manualne podradis. Vtedy drzi ten stupen a je to citelne. Normalne na Dcku z kopca sice neplachti, ale zdaleka nebrzdi.
Když podřadíš, tak vyhodí vyšší otáčky, ale neřekl bych, že je to brzdění motorem, ale připravenost na to, aby si mohl zase šlápnout na plyn a akcelerovat = připraveny ideální otáčky kde táhne motor (u mnou zkoušené verze to bylo právě v dosahu turbodmychadla), dělá to především ve sport modu, ne ?
To určitě, jen si myslím, že pravý důvod lineatronicu a umělých převodů je připravenost na akceleraci. Nejezdil jsem s tím tak dlouho, ale některé převodovky si po chvíli odřadí, typicky DSG, když jedeš déle z kopce a manuálně držíš nižší RS, aby si brzdil, naopak fordí powershift drží dokud nepřeřadíš.. když zapomeneš, že už nechceš manuál, je to pak blbá situace, kdy stojíš na plynu na trojce a auto je v omezovači :D
Podla mna to nezalezi od rezimu.
Ale to podradenie sa inak sprava dole kopcom - tam tu nizsiu rychlost drzi snad za kazdu cenu a dlho. Oproti rovinke, ked ti o chvilu skoci rychlost spat. Samozrejme hovorim o automate v Dcku a nie v manualnom rezime.
A na manuál podrží r.s. ? Já vím, že to je dost terčem kritiky u zdejších testů - že pokud nepodrží, je to špatně, mne to převodovka podrží, ale mimo ostrou jízdu u sportovních aut s benzinem, kde smysl naprosto chápu, je mi to u naftového kombíku k ničemu
To je odkaz tym, co si tu nedavno robili *** z podvozkov Subaru, ze to je o "drncani". Nebudem menovat.
Inak to riadenie okrem presnosti ma aj zaujimavu spatnu vazbu, co tiez nie je samozrejmost.
A vyborny diel, dost veci som nevedel, ako to maju technicky prespekulovane.
Hned mi je Vaculik sympatickejsi. Az na ten neutral :) To by rychlo kazdeho omrzelo.
Rozbor podvozku paradny. Subaru nikdy na podzvozkoch nesetrilo. Bez ohladu na model a jeho cenu vzdy top.
Je vidět, že ho auta zajímají a dokáže je perfektně cítit. Rozezná praktické vychytávky a upozorní na kraviny. Pan technický ředitel taky výborný. O Outbacku snad nepochybuje nikdo, že je skvělé auto. Ale srdcem auta je motor a ne podvozek. Jako majitel mnohem lehčí, předokolní a silnější MZD6 2,5 sky, by mi to auto lezlo na nervy při každém požadavku zrychlit trochu razatněji. Ale co koupit namísto tohoto, Santa FE s 2,2 CRDI?
Pán Vaculík opäť nesklamal :yes::yes::yes: Outback bude určite kvalitné auto už to vidno aj na tom prepracovanom podvozku /tam bude drahý servis/ ale chýba tam výkon a cena od 43 000 € je teda dosť.On to viac menej aj povedal že je to auto pre špecifickú defenzívnu klientelu.Ale ísť 120 km/h po takejto polnačke je teda odvaha ale Outback držal aj brzdil. :yes: