„Ať už taháte se spalovacím nebo elektrickým truckem, degradace dojezdu je procentuálně téměř stejná – určená především hmotností nákladu a přívěsu v nízkých rychlostech a aerodynamickým profilem ve vyšších rychlostech,“ uvedla Zhang
Zajímalo by mě jestli je to skutečně pravda. Například je známo že s vyšším zatížením spalovákům roste účinnost, takže u nich by se zkrácení dojezdu mohlo projevit méně než u elektra
Hlavně to tam není takové drama.
Jinak... hlavní žrout bude spíš ta aerodynamika než ta váha (a jak auto zváží vlek by mě taky zajímalo - nějaké nápady bych měl, ale dost sofistikované).
Auto si může třeba porovnat zrychlení prázdné, naložené a s připojeným vlekem. Jaký má okamžitý výkon nebo moment ví, z toho pak spočítat hmotnosti je hračka
Když znáš výkon a zrychlení, tak ale pořád musíš počítat s tou aerodynamikou a větrem nebo naopak jízdou za jiným autem a sklonem silnice a tak... jo, jak říkám, nějaké nápady bych měl, ale nic jednoduchého.
Při výpočtu hmotnosti auto nemusí čekat až na rychlosti kdy se projevuje aerodynamika. Stačit na to může klidně i pár metrů pomalé jízdy. A sklon zjistí elektronika taky hravě
je to trivialni zalezitost, kterou zvladne kazdy ditko skolou povinny, ktrery neni uplne blby
minulej tejden fyzikar vyhnal celou tridu na sjezdovku, seradil je dole do lajny a odstartoval. kazdej si meril cas za jak dlouho se vyskrabne na horni stanici vleku.
a za ukol bylo, jakym prumernym vykonem bezeli nahoru.
spocitali to vsichni, vcetne toho fyzikare ...
zjistit hmotnost z vykonu a zrychleni je podobne trivialni priklad
Aerodynamika se projevuje pořád. Pokud se rozjíždíš proti větru o rychlosti třeba 20km/h, tak máš už od začátku nezanedbatelnou část výkonu alokovanou na překonání odporu vzduchu / větru.
Můžeš se pokusit dopočítat tu aerodynamickou složku díky tomu, že se nějak předvídatelně mění s rychlostí... a v nějakém krátkém čase se dá třeba považovat vítr za konstantní... a iterativně to zpřesňovat... to je přesně to, proč by mě zajímalo jak přesně to dělají a jak přesných výsledků s tím dosahují.
Pri tej dvadsiatke to žiadne veľké sily nie sú, takže pri výpočte hmotnosti, ako uvažuje Othello, je vplyv aerodynamiky skutočne zanedbateľný. Zanedbateľný ale nebude pri výpočte dojazdu, takže aj táto informácia sa postupne podľa podmienok môže meniť a ich vplyvom sa dojazd napr. 200 míľ, predpokladaný na začiatku, môže postupne povážlivo scvrknúť.
A udělá větší rozdíl 50kg na vleku nebo 20km/h protivítr? Tj... pokud fouká 20km/h a oni to zanedbají, jaká je chyba v měření hmotnosti? A co vítr 50km/h?
auto velikosti oktavky potrebuje na rychlost 100km/h vykon cca10kW.
dejme tomu, ze zanedbas valivy odpory a vsechno to hodis jen na aerodynamicky odpor, pak pri 50km/h potrebujes jen 2.5kW (aerodynamicky odpor roste/klesa se ctvercem rychlosti)
kdyz budes zrychlovat vykonem treba jen 25kW, tak se tostanes na chybu dejme tomu 10%, coz neni tak spatny
F150 ma samozrejme aerodynamicky odpor vyrazne vetsi nez auto typu oktavky, ale taky vyrazne vetsi hmotnost a vykon, tam bude ten aerodynamicky odpor / vliv vetru relativne mensi.
Zapomínáš, že jde specificky o jízdu s vlekem... a aerodynamika vleku je zase úplně jiný level, třeba v případě krytých vleků s plachtou je to fakticky kvádr s čelní plochou klidně 4m2. Můžeš to zanedbat, třeba bude chyba do 10%... a to je přesně to co by mě zajímalo - jak to vlastně počítají a s jakou chybou.
Tak snad už testy byly. Nafta to schlamstne jak nic, benzína to trochu potrápí a EV dojede půlku. Američani snad ropu z ruska nevozí, tak je to vklidu.
Ja by som povedal, ze ta ucinnost rastie len v pripade dieselu, pri benzinu narazi motor na maximalny plniaci tlak turba a potom uz musi obohacovat zmes a tam uz ide ucinnost rapidne dolu.
To prohlášení o dejezdu se týkalo amerických trucků, tzn. "standardem" je atmosferický plněný zážehový osmiválec. A tam většinou opravdu platí, že účinnost výrazně roste se zatížením.
A ani u turbomotorů nemusí být tak zle, pokud se konstruktéři vyhnout obohacování směsi.
podle tebe asi jedinym smyslem auta na farme je najezdit denodenne 500km ...
kolik najede na nadrz ruskej nacistickej tank, kdyz cisterny v konvoji rozstrili letadylko na dalkovy ovladani ?
k elektroautu pripojis spoustu elektrickejch ptakovin, takze typicky pro farmare je elektromobil velky plus
Takovej požár baterií je pro farmáře výhra, stodola lehla popelem :-) v USA jezdí i 40 let staré funkční káry, zatímco tenhle elektrický nesmysl bude mít baterie v háji po 8 letech a baterie stárnou i když není vozidlo provozováno. baterie nesmí být přebitá a musí se hlídat i vybití. Když to nehlídáš, auťák můžeš dát do šrotu.
Tvá zaslepenost je komická.
Pro práci na farmě je důležitý, aby to vydrželo najet bez problémů 300-750 000 KM!!!
Ne*ralo se to, šlo to snadno opravit na té farmě a nemusel si volat servisní techniky co přijedou odněkud 300 km daleko a další dost důležitý věci.
nechápu, co s tím má společnýho slintání o dronech a tancích.
Dronem zničíš čokoliv, tank jde zničit i RPG typu Javelin nebo molotovem, protikladem zase takovými 4 ksTu-160 + 10 Tu-95 jde zničit během 5 minut cca 300-900 domečků nebo 50 skladů munice nebo 70 rozvoden elektriky na dráze a vyřadit tak 700-1700 km železnice
Což se právě dneska stalo. Takže bys měl napsat neostalinistickým zeleným bolševikům do Brusele, aby poslali na ukrajinu tak 300 dieslových lokomotiv a k nim tak 450-900 000 litrů nafty.
Jinak asi brzy brata ukrajinci už žádný tanky na bojiště nedopraví, nebudou mít čím a kudy.
Ta válka podle expertů může trvat 2-14 let, záleží jak moc se to bude vyostřovat. čím dýl bude, tím dřív EU zkrachuje.
Jinak Indie zvýšila za březen dovoz ruské ropy o 18%, za duben o 70% a odhad na květen je + 120-190% (oproti 2021)
Ty smaé odhady pro čínu jsou +35 res + 140 resp + 300-600% oproti 2021 :-):-):-):-)
Kontrolní otázka soudruhu, kolik stojí vyrobit za těchto podmínek výrobek v indii a číně a kolik v EU?
že by ve stylu Indie 3,50, čína 4,40 a EU 12,90?
to budeme hodně konkurenceschopný vid, uvalí NOESTALINISTICKY UTOPISTICKY BOLSEVIK z EU taky cla na Indii a čínu?
A čím víc se to bude vyostřovat, tím bude ta válka kratší nebo delší?
Čína a Indie by si měly vybrat - buď Rusko, nebo civilizovaný svět. Sám jsem zvědavý.
Rusové se evidentně pomátli a nic jako neúspěch a stáhnutí se z Ukrajiny neexistuje nejne pro Putina, ale i pro celou armádu a většinu obyčejných lídí.
A pokud k tomu budou neúspěchy donuceni, sáhnou po jaderných zbraních. Bud po taktické, po které zmizí Kyjev z mapy, nebo vyletí 200 hlavic na USA a EVropu (a obdobný ekvivalent z USA a Evropy na Rusko samo) a je konec.
Takže asi takhle nějak se to krásně vyvíjí. Čím víc bude sankncí a čím víc furtrování zbraní, tím to bude delší nebo definitivní konečná....
Stačilo by nastavit pevné mantinely a udělat nějakou kompromisní dohodu. Co se týče Ukrajiny a Nato/EU a sporných území, kde je většinová ruská menšina.
Žádná území nejsou sporná, územní rozdělení je jasně dané od rozpadu SSSR a územní celistvost a nedotknutelnost hranic Ukrajiny je garantovaná mimo jiné Ruskem v Budapešťské úmluvě.
Odevzdáš Krym a třeba Donbas a uzavřeš další takovou dohodu o nedotknutelnosti toho zbytku... kterou Putin zase poruší až se mu bude chtít.
Jednat podle svých principů. Za mě jsou dvě možnosti:
1) Jako dosud - držet palce Ukrajině a podporovat ji tak, jak si troufneme... a doufat, že Rusko přijde k rozumu, třeba tak, že Putin jakýmkoli způsobem skončí.
2) Přestat dělat to, co Putin dovolí, a trošku převzít iniciativu - vyhlásit bezletovou zónu nad Ukrajinou, pro začátek třeba od Kyjeva na západ, a vynucovat dodržování přímo silami NATO. A vyhlásit, že se nejedná o ohrožení Ruska, ale pouze o obranu Ukrajiny na jejím vlastním území. Jasně, tohle je eskalace.
Za mě není možná žádná dohoda, kde by Rusko vojenskou silou získalo území... to by byla fakticky legitimizace útočné války.
žádný napadení nepodporuju, ulhaný utopistický Lysenkisto.
Jenom vám tu říkám, že v Rusku momentálně nic jako neúspěch na Ukrajině a opuštění Krymu nikdo nemá v plánu, takže jestli tam hodlá EU+USA nafutrovat 700x tolik techniky jako doted, pravdpodobně už žádný Kyjev a vysílání Chivšechnohonema zelenského nebude. Vymažou ho z mapy.
Taková je situace. Kroky EU a USA jí samozřejmě výrazně eskalují, nebo odmítají diplomaticky řešit cokoliv s Ruskem a jít na nějaké kompromisy. Bez kompromisů se rus nikdy z Ukrjainy a krymu neodejde a povede to ke strašnému konci.
Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se vztekat, ale nic s tím neuděláme.
+ si nás EU a USA berou jako otroky a dělají z lidi žebráky svými sankcemi, které odnáší nejvíc občané EU . zatímco v Asii se smějí, vesle kupují elvnou ruskou ropu a další suroviny a vesele dál podnikají a dodávají na ruský trh. A to včetně Korejců.
Pořád není nad diesel, wole.
Ale Amíci si zvyknou. Navíc většina super duty je osazena dieselovými 6-válci a 8-válci, to jsou pracovní stroje.
Benzíny jsou k smíchu.
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Takže podle tebe jsou všichni milovníci normálních aut se spalovacím motorem a odprůrci elektrofašismu prorusští záškodníci, protože ropu může do Evropy dodávat jen RuSSko. Hm, to je hóódně blbej joke! :-[]
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Myslis si, ze vyvozci ropy budou podporovat elektromobilitu potazmo snizeni odbytu svych surovin? Zkus si priznat, za ci zajmy tu svymi automotive nazory kopes. ;-)
Tvuj protirusky :yes: postoj me sice mile prekvapil, nicmene je v ostrem kontrastu s tvymi nazory, ktere vyborne koresponduji s ruskymi zajmy. :no:
Viz barik a jeho konzistentni zavrzenihodne rusactvi v kazdem ohledu.
Ten ma hlavu vymytou celou.
Ty jen z pulky. :D
Ty mas jen FUD - strach (Fear), nejistotu (Uncertainity) a pochybnosti (Doubt). https://en.m.wikipedia.org/…ainty,_and_doubt
Hlavu vzhuru!
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Tak to tvé překvapení zase překvapilo mě, protože na to, že je RuSSko gigantická říše zla a lži tady v diskusích upozorňuju odjakživa, k tomuto poznání jsem opravdu nepotřeboval ruSSáckou invazi na Ukrajinu! :-)