Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Mazda 2 Revolution G90 Mild Hybrid – Staromilská radost z řízení, jen trochu drahá

57 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Auto se v té okolní šedi úplně ztrácí. Chce to tu červenou nebo modrou či zelenou.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tedy ono se to ve světle turbomotorů nezdá tak divné, ale stovku za 9,8s na 90k atmosféru je velmi slušná hodnota. Bude mít asi hodně nakrátko seřazenou převodovku ? Mimo jedné obecné věty věnované motoru (že se atmosféra musí toči, kdo by to byl řekl) toho v testu moc není. Každopádně jak Mazdy nemají nikterak oslnivé parametry, tady mi to příjde zajímavé.

Jen pro srovnání, silnější turbobenzinové auta😒br />
Fabia 1.0TSI 70kw - 10,6
Hyundai i20 1.0TGDi 74kw - 10,4

Váha u Fabie skoro totožná, Hyundai o 100 kg lehčí.
Avatar - lamal
lamal
Pisal predsa, ze 6ka je tak dlha, ze na dialnici je to take udrzovadlo dialnicneho limitu, co je po pravde uplne ziaduce, pretoze to dovoli jazdit co najnizsie otacky. Pri potrebe zrychlit do stupania sa holt podradi, stale lepsie ako dlhodobo jazdit niekde na 4000ot...

Inak suhlas a ta najsilnejsia varianta by stala za hriech... 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, to by značilo, že to má dlouhé převody, jenže ta akcelerace je fakt dobrá, to je skoro 1s proti turbum, to už znát je.
Avatar - lamal
lamal
Myslis si, ze vsetky prevodove stupne musia mat rovnake preskoky pri zmene prev. pomerov ? 1-2-3 mozu byt kratke, 4-5-6 dlhsie, alebo 1-2-3-4 kratsie a 5 - 6 dlhsie atd, tak ako sa to hodi pre dany ucel.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, to je pravda, takže na tu stovku musí třeba 4x přeřadit (což by asi byl extrém, ale zajímalo b ymne to).
Cenduro
Asi bude stačit 3x. 5 rychlosti bude nakrátko a 6 bude overdrive.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
jak třeba v pandě, ten motorgenerátor tomu motoru přidá krouták, ale jen na chvilku, jen na to zrychlení.
Avatar - lamal
lamal
lepsie povedane energiu pre reakciu na akcelerator, tie novsie mildH, ktore maju integrovany elektromotor do prevodovky to vedia najlepsie a najpreciznejsie, turbam alebo udusenym pohonom to velmi pomoze zlepsit reakcie
Avatar - lamal
lamal
na 100 to podla mna da na 2ke, aj preto ma tak dobry cas 😄
Avatar - xxc
xxc
To by mal dlhé prevody, keby dal 100 na dvojke. Na 208 atmosfére mi točila 2 do 89 po obmedzovač.
Avatar - Emel
Emel
Nevěřím že dá 100 na 2... ale na 3 by měla.
Mino21
Tak tyto střední motorizace měly u Mazdy vždycky dost dlouhé převody, takže je to i možné. Je dobré si uvědomit, že tohle je nahoře seříznutý motor (plochá špička výkonu podobně jako u turba), takže tam na těch krátkých převodech nezáleží tak moc, jak u motoru se špičkou. Ostatně 151 Nm při 3500 rpm znamená výkon 55kW při 3500 rpm, takže je vidět že už to nahoru moc neroste. To krátké zrychlení by mohlo být tím, že neztrácí čas přeřazením na trojku.
Avatar - lamal
lamal
Tieto podladene verzie mavaju ten prepad krivky max vykonu pozvolny, tj. max vykon je dostupny v sirsom spektre otaciek. Motor potom moze bez citelneho vadnutia tahat aj hore medzi 5 - 6500ot.
Podobne sa chovaju aj podladene verzie TSI, alebo naopak preplnane motory v top verziach ako v sucastnej Audi RS3.
kozakm
Fabka má hrozně krátkou jedničku a zbytek hodně dlouhý, nedivil bych se, kdyby tady byl zakopaný pes.
Avatar - Emel
Emel
Jo, to je slušná hodnota... Clio 90k je přes 12s.
Nevím jak s tou hmotností, Mazda má na stránkách pohotovostní hmotnost vč. řidiče 1021-1066kg, to je relativně lehké auto
https😐/www.mazda.cz/…ke-udaje-a-ceny/
Taky 66kW z 1.5 je poměrně konzervativní hodnota, stejný motor v MX-5 má 96kW...
Avatar - palix
palix
"Záhadou" Mazdy je, že síce má 66 kW, ale pri povedzme cca 4000 ot. Motor má skutočný / plný výkon 85 kW (na tak malé auto je to doooosť). Dá sa odomknúť (cca 5 minút práce človeka, ktorý to vie). Motor Mazdy sa nedá porovnať so žiadnou inou atmosférou... Mimochodom slabší 55 kW motor už nie je rovnaký - sú tam rozdiely v dieloch...

Sám vlastním Mazdu 3 G120 = 88 kW (pri 4000 ot). Taktiež je to "uzamknutý" motor. Nedávno som ho nechal odomknúť, takže teraz má plných cca 120 kW. Spotreba podobná (ak sa jazdí podobne ako pred úpravou), výkon nad 4000 ot výrazne lepší. Okrem toho bol mierne upravený priebeh krútiaceho momentu v nižších otáčkach = auto je teraz ešte viac príjemné. Moja úprava je robená na 95 oktánový benzín. Pri použití 98 -ky je rozdiel výraznejší. Kto by to potom ale živil...

V každom prípade nová dvojka je drahá (ako kedysi 3-ka). Ale čo je dnes lacné?
ACE.
Průměrná spotřeba 5.8, tomu opravdu nerozumím. Moje stařenka (G90) ještě s 5kvaltem, se přes 5 dostane jen když jí opravdu neustále nakládám, neustále předjíždím a vyšší stupně neřadím. Při jízdě "na důchodce" kdy člověk nepřekročí 80 a do vesnic dojíždí už 500m bez plynu to jde za 3,5 a normální svižná jízda kolem 100 je max. do 4,5. Ale 5,8 ? možná nezajetej kus
Avatar - lamal
lamal
Staznosti na spotreby sa tu preberaju casto, autor aspon zmienil, ze ta spotreba je kvoli jazde v rezimoch kde je spotreba najvyssia + dynamicke jazdenie na okreske tj. točky. V skratke, typicka spotreba pri teste ACZ, odrataj 20%.
Avatar - xxc
xxc
Na starej 208 som mal nejak 6,1 spotrebu, čiže tu to majú ešte dobre. Jasné, že pri pomalej jazde to ide dole, ale to som dosiahol len v zábehu 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mam tiez 90 konove auto... akurat s turbom.. a tiez spotrebou nejde za 4,9 ako udava vyrobca... ale som rad ked vojdem v priemere do 6 litrov... s tou spotrebou to treba brat vzdy s rezervou.... real je vzdy kusok inde ako papier a laboratorium .... za 5 to da dnes v reale leda space star ( ale ten ma len 71 koni a sotva 900 kil ) ... zvysok auomobiloveho sveta je vsetko uz od 5,5 vyssie... a ani hybridne niro nepojde pod 5 litrov... a plugin outlander tiez nezerie v priemere 2 litre ako pise papier... ale kludne aj 8.... tato mazda je inak stale moc pekne auto hoc vpredu moc uzke a celkovo vzhladom na podorys v kabine male ... svojho casu som sa rozhodoval aj prave medzi mazdou 2 a polom... lenze mazda vo vykone a vybave pola by uz stala tolko co ceed ( v tom case to bolo aspon 15 litrov minimalne .... polo bolo za 12 ) .... velkou skodou je fakt ze uz vlastna nova 2ka ako taka nebude.... teda len ako dvojicka yarisu.... co uz.... ;-\ ...
ACE.
Ale já hodnotím reál, mám ji od 2015 a přes 6 jsem se nikdy nedokázal dostat, (prada na okruhu jsem nebyl), max se mi povedlo 5.8 a to jsem nesmyslně spěchal neustálé vytáčení a předjíždění v rychlostech (vzhledem k autu) vysoko nad 100. Dojíždění do práce asi 40km je v mrazech na zimních max 4,8 a v létě 4-4.2, jedu tak třetinu přes Prahu, ale žádné komplikované stání na křižovatkách a část tunelem. Ale je pravda že jezdím víc na volant a v zatáčkách moc neztrácím rychlost, když vidím kolik řidičů stále na nějakém pedálu stojí na střídačku tak se vysokejm spotřebám nedivím.
Avatar - xxc
xxc
pomala jazda a usporny motor dokazu divy 😄
ACE.
To jsou právě ty předsudky, že jízda musí být pomalá, stačí když umíš jezdit a to dělá teprve divy.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ono pro někoho je 90 mimo obec pomalé. S tím taky musíš počítat.
ACE.
No i já jezdím většinou lehce nad, ale to nejde vždycky, přeci jen Středočeský kraj nemá plně prázdné silnice. Ale pro ilustraci, zajímalo mě před nějakým rokem kolik to udělá při dlouhodobé stovce na tempomat (104 tacho), dálnice Praha Liberec, malej provoz a nemělo cenu spěchat, byl jsem domluvenej na konkrétní hodinu, bylo to za i k mému překvapení 3.9 (leto). Takže při jízdě do nějakejch 100-110 se vejdeš do 4.5 naprosto hravě, pochopitelně když jedeš hlavou.
Avatar - lamal
lamal
´´zvysok auomobiloveho sveta je vsetko uz od 5,5 vyssie´´ prudke a velmi nepresne slova 😁
Musis si este kupit napr. Toyotacky Hybrid (a naucit sa s nim) aby si chapal, ze to ide bezne medzi 4-5l/100 km v REÁLE 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja ted dal yaris ve firmě novému kolegovi jako služební. Jezdi s ním za 3.5, se služebním....
Avatar - lamal
lamal
bug copy..
Avatar - lamal
lamal
S tymto 4valcom by bolo rozhodovanie tazke, v tej najvykonnejsej verzii by som asi bral Mazdu. Nie ze by mi trojvalec vadil, no ked je na vyber v onic horsom aute...

Interier je velmi pekny, ta cena ach jo..
Avatar - miromen
miromen
Byl jsem v doměni, že 2 od mazdy ma pod 4m a ona ma ověřenim opravdu přes 4m, protože na zdejši udaje viz šiřka se neda spolehat. Takže jsem se mylil a měl za to, že jde spiš o menšiho zastupce segmentu jako např Swift.
Jinak z venku se mi 2 vzhledově celkem zamlova byť větši mazdy se mi určitě libi vice, interierem přesně naopak a u 2 je to ještě horši než u většich modelu.
Jinak 85kw varianta by mi s přimhouřenim obou oči snad i stačila jen škoda, že je již hybridni oproti meně vykonnym variantam. A když, už by to měl byt hybrid tak rozhodně šahnu po tom nejlepšim co tato třida nabizi a to po fiestě.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já nevím, kde si sebral tu 85kw variantu ? Na ofiko stránkách Mazdy je jen 55 a 66 kw verze (a pak přebrandovej Yaris, ale to je jiny auto ne?). A ještě by mne zajímal ten hybrid od Fordu, Fiesta se prodává jen s mildhybridem, tzn rozšířený start stop systém. Jediný plnohodnotný hybrid má Toyota a Renault v této B segmentové třídě...(Jazz nevím kam zařadit)
Avatar - lamal
lamal
Prave ´´Jinak 85kw varianta by mi s přimhouřenim obou oči snad i stačila jen škoda, že je již hybridni ´´ Fiesta ma detto a nema 4 valcovy atmo benal, podvozkovo bude asi lepsia, zalezi o kolko ci to vyvazi ostatne pre zaujemcov.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Fiesta mimo ST verze se pro mne osobně stala nezajímavou hlavně cenovou politikou, dnes už to zas tak hrozně nevypadá, jak se zdražilo.

Fiesta těží z podvozku, to určitě, mne se i v hezké konfiguraci líbí a i ten R3 ecoboost s ní musí slušně hýbat, jenže v našich končinách ji chybí zázemí Škodovky či atraktivita Clia (cena, motory + to nové se fakt povedlo) a do města hybridu jako má Yaris. Ostatní B segmenty nové u nás nevídám, proč tomu tak je - asi nejsme dostatečná cílovka... ona i ta Mazda 2 je docela unikát na silnici.
Avatar - lamal
lamal
Segment na okraji zaujmu, len pre par vyvolenich, ktori naopak predavaju celkom velke cisla. Pripomina mi to Opel, tiez moc nepochodil, narazy na neprijatie od trhu boli velke. Fiesta to zazdila dizajnom, cenami a asi aj motormi (aj ked su v skutku dobre, trojvalce prisli moc skoro, nespamatal sa z toho ani fokál).
Avatar - miromen
miromen
Ano fiesta je jizdně bezkonkurenčni k tomu nabidne nadpruměrnou kultivovanost a třeba odhlučněni na urovni lepši nižši středni. Takže s fiestou se krom litani po městě da vyrazit i na delši štreky kupřikladu. Mě by u ni mrzel pravě ten hybrid byť pouze mild. Dat tam 1,5EB kolem 100kw nemam vyhrad.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže takovej motor tam neni a když si hodíš do konfigurátoru titanium s ecoboostem a manualem, jsi skoro na 500 tisících... tohle za kompakt v prumerny vybave není ideál.

Za to máš buď origo Yarise hybrid, špička ve své třídě pohonem a jede i hezky, nebo Clio TCE140 RS line... což je s manuálem zase pravý opak a i s tim můžeš jezdit mimo město a užívat.
Avatar - miromen
miromen
Uživat si s renaultem, ktery neni z divize sport ? No a hybrid dokud to jde tak jedině přes mou mrtvolu. Pro mě je uražka, už to samotne slovo snad ten mild by se ještě dal překousnout.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Svez se, RS line jezdi nadprumerne dobre
Avatar - miromen
miromen
Dneska se dostat k nějakemu konkretnimu modelu bude velmi složite.
Ja mam hned za zadkem prodejce diamantu, ale ten mi, už před lety 2x nasliboval a nakonec z toho nic nebylo tak nevim.
Avatar - palix
palix
U 66 kW Mazdy je to jednoduché riešenie. Je možné ju odomknúť na plný výkon = 85 kW. Človek potom má lacnejšie auto (oproti silnejšej verzii), nižšiu poistku a rovnaký výkon.
Mimochodom... Ideálne je vyhnúť sa chiptuningovým firmám, ktoré Mazdy veľmi nerobia... ALE takéto "operácie" robí istý veľmi šikovný pán z nemenovaného Mazda fóra. Má už veľa spokojných "zákazníkov" - tiež som jedným z nich.

Dnes je Mazda v podstate jednou z mála automobiliek, ktorá robí poriadne motory...
Avatar - miromen
miromen
O te 85kw variantě pišou zde takže jestli to neni pravda tak holt auto.cz. Cenik či konfig jsem nesjižděl. No a ma to v nazvu Hybrid ? Ma a to mi bohatě stači.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, ale to je Yaris s logem Mazdy, takže uplně jiné auto
http😐/d15-a.sdn.cz/…gX_f/ThMHEy.jpeg?…
Avatar - miromen
miromen
Vlastně o tom byl i zde na auto.cz članek, ktery jsem si nevybavil, když jsem v tehle recenzi četl ty vykonnostni varianty.
Avatar - Emel
Emel
Nene, podívej se do ceníku... je tam 85kW verze taky, evidentně stejný motor jinak naladěný.
https😐/cz.cdn.mazda.media/1ca9daebdb444f669a4236ba627e1c8c/63f1a549a6434c8997b77ee64a8cfb0b.pdf
Avatar - Emel
Emel
Vevnitř trošku menší je... má dlouhou kapotu a relativně malej kufr
https😐/img.auto.cz/…pbWc/7667419.jpg?…

Mně se líbí ty interiéry... obecně u všech Mazd, včera jsem zase seděl v MX5 ND a to je prostě paráda.
esper
Aj tak je to uz stary model, ktory nikto velmi nekupoval, lebo na nom nie je nic lakave, okrem privetiveho dizajnu. Najvtipnejsi je teraz novy hybridny model Mazdy 2, resp. Yaris so znakom Mazdy 😂.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To už se prodává ?
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
tohle by zajímalo více lidí, tohle je asi než se rozjede toma ve výrobě něco na snížení emisí.
esper
Na Slovensku hej. Uz aj nejake predvadzacky a skladovky su. Ale ceny okolo 20 tis.€, co uz aj keby som dal za take skarede male auto, tak nie mazde ale toyote, lebo mazda sa mi zhnusila tym hranim sa na premiu.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ako sa hra na premiu ?
h.onzyk
Jo, prodejci už je maj na salůnech https😐/www.tipcars.com/…re-35631790.html
cudzinec111
Problém bol jedine v cene (a pre niekoho v absencii modernych asistencnych systemov kvoli starsej platforme).

Inak je to auto super v ramci svojej triedy - tiche, pohodlne, dobre jazdi, spolahlive, viezol som sa na nom niekolkokrat, aj ked nie ako vodic. Je to cistokrvny segment B, kto chce B+, t.j. male auto ako kompromisne rodinne auto, je tu i20 ci fabia.

Kym bolo za 11t a 13t EUR, tak sa aj OK predavalo, ked to dali na od 15t, predaje prestali existovat. Novy yaris za 20t podla mna ani nemusia vozit na predajnu...

P.S.
Tiez si nastvany byvaly zakaznik mazdy, ktory kasle na tu ich pseudopremiovost?😁 Ja stale jazdim trojkou, aj najblizsich par rokov budem, ale nova mazda mi do domu uz nevkroci, maximalne nejaka jazdenka casom teoreticky...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
která visí ve vzduchu je, jestli to taky nebude rezavět.

Jinak Mazdy obecně patří k tomu lepšímu, co se dá koupit.
Avatar - lamal
lamal
predosle generacie 2ky, myslim ze od r. 2009 odolavaju velmi dobre, podobne je to aj s 3kami... kvoli hrubke laku to chce asi opatrnost na neosetrene rany od kamienkov az na plech, vo vseobecnosti to uz asi problem nie je pre auta z poslednej dekady +-
ACE.
2015ka zatím ani náznak.
Avatar - xxc
xxc
Jasne, lebo je to nove auto. Nove Mazdy to vzdy maju uz vyriesene, tie nehrdzaveju, lebo su nove 😄