Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid (92 kW) ST-Line X – Stále dobré svezení

Aktuálně nejmenší model v nabídce Fordu pro český trh nedávno prošel omlazovací kúrou. Prostřednictvím mild-hybridní verze ST-Line X jsme zjišťovali, jak se modernizace povedla. Máme pro vás dobré zprávy.
Zpět na článek
18. 5. 2022 16:01
Re: Ta cena je vskutku šílená...
Jo.
A mozna to melo byt vedely, ale "refined" znamena cisty, vytribeny.
A ne rafinovany.

:-)
Avatar - lamal
18. 5. 2022 12:08
Re: Úpadek
Diskusia sa odvija od obsahu, pokial je suchy, nezaujimavy, neodborny nie je moc o com diskutovat. Okrem toho celkova dlhodoba situacia suvisiaca s prevedenim webu/diskusii, reklamou, tvrdym - osobne zameranym spamom a s kvalitou obsahu viedla k odlivu diskuterov. Nemyslim si, ze redakcia za nic nemoze, chapem ze jej tento pohlad vyhovuje.
Avatar - xxc
18. 5. 2022 11:31
Re: ....
Suhlasim, male spalovacie hybridne usporne auto je dobra volba, ale urcite nie ideal. Z ekonomickeho hladiska asi tiez ano.
Avatar - Emel
18. 5. 2022 09:04
Re: ....
Clio hybrid je pro mě ukázka, jak to nedělat.
Důvod kupovat do města spalovací auto - já vidím dva - peníze a pro někoho nemožnost nabíjet doma.
Avatar - Mikesus
18. 5. 2022 08:57
Re: Úpadek
A právě. Radši než tento premium, tak si to předplatim tištěné
18. 5. 2022 08:15
Re: Úpadek
Mike, aj tak nie je nad tlacenu verziu.
Vsetky top casopisy mam predplatene a neviem si predstavit,ze by nemali existovat.
Milujem tu vonu cerstvo otvoreneho casopisu..ako napisal Chaozz

"Nasaju vůni do plic a nechám ji tam stát,
když dostane se do mozku, začne si se mnou hrát,
to pak mám zas ty svoje šílený stavy
dělám, co mi řeknou ty hlasy z mojí hlavy" :-[]
18. 5. 2022 06:47
Re: Úpadek
Diskuze tu nevede redakce, ale my. Takže si svým způsobem můžeme za proklamovaný úpadek sami. K "premium" článkům jsem napsal své a není potřeba nic dodávat. Tahle slepá cesta nebude z vedení redakce ACZ, ale z míst vyšších.
Reklamy jsou bohužel všude a ignoruju je tak nejlíp, jak to jde. Bohužel některé jsou natolik vizuálně agresivní, že můžou vyvolávat epileptické záchvaty.
18. 5. 2022 06:44
Re: Úpadek
Auta nás samozřejmě zajímají, proto sem chodíme. Otravovaly politické srá.gory a tapetáři. Zůstal už jen Petr Čížek a ten aspoň není vidět.
17. 5. 2022 19:09
Re: Poslední Fiesta a mild-hybrid
Za prvé: seděl jsem v obou.
Za druhé: dal jsem si rozměry obou vedle sebe (např. oba testy tady auto.cz).
17. 5. 2022 18:40
Re: Poslední Fiesta a mild-hybrid
Tak znova - výška samotné karoserie se mezigenerační nezměnila, protože skelet obou aut je totožný. Změnily se jen vnější plechy s panely, popř. o nějaké mm světla výška detailně upraveného podvozku. A vzhledem k tomu, že ani velikost kufru se nijak citelně ve srovnání s předchůdkyni nezměnila, tak tvé teorii o výrazném posunu zadního sedadla hlouběji mezi zadní podběhy nevěřím. Přineslo by to mj. i výrazně zmenšený prostor pro hlavy zadních cestujících (střecha směrem vzad silně klesá). Kromě toho je současná Fiesta prakticky ve všech testech kritizována právě za dnes již podprůměrnou prostornost vzadu, která je vysvětlována mezigeneračním převzetím starého skeletu karoserie, tj. nemístným šetřením výrobce.
Avatar - xxc
17. 5. 2022 18:11
Re: Úpadek
reklama na webe aj mobile sa da vypnut a nikto to neriesi, je to spalovacie auto s cenou, za ktoru sa maloco preda :-) ale ako zaujimavost, preco nie
Avatar - xxc
17. 5. 2022 18:08
Re: ....
to tce 140 je do mesta ako stvorene :-) ja zase nevidim dovod do mesta a okolia kupovat spalovacie auto, ale pokial niekto jazdi dialky, tak aspon ten yaris, podla mna praktickejsi jazz, alebo aspon clio hybrid, aj ked tam nejaka uspora je otazna
17. 5. 2022 16:04
Re: Poslední Fiesta a mild-hybrid
Ano, Fiesta má podprůměrný rozvor.

Trochu tedy narostla výška vozu a trochu se zvětšil rozchod vzadu. Tím se vzadu sedí trochu výš a zvětšení toho rozchodu umožnilo posunutí zadních sedadel více mezi podběhy, čímž se nápadně zvětšilo místo pro nohy před nimi. Cizelování vnitřku udělalo divy: výšky sedáků, úhly a tvarování sedáků a opěráků, jejich délky, ... Kdo umí, umí. Vyzkoušejte. Je to opravdu nebe a dudy. Zlepšení je velké.

PS: Posouvání zadních sedadel mezi podběhy má ještě více VW u Golfa. Není to dobré z jiných důvodů - jiní s dobrými rozvory a lepším cizelováním - to nedělají.
17. 5. 2022 15:25
Re: Poslední Fiesta a mild-hybrid
A jak by jako u nejnovějšího vydání Fiesty mohlo dojít k zásadnímu zlepšení prostornosti? Vždyť to auto kompletně převzalo skelet karoserie od svého předchůdce! :-)
17. 5. 2022 15:16
Poslední Fiesta a mild-hybrid
Prostornost poslední Fiesty je rozhodně znatelně lepší než té starší - zejména na zadních sedadlech! Ergonomie za volantem rovněž. Sezení je všude nesrovnatelně lepši - patří k těm nejlepším vůbec v této třídě. Ta předchozí patřila k nejhorším! Pokrok je skokový. Poznámka: sezení ve všech Fordech se skokově zlepšilo - do Fordu musel přijít nějaký šikovný vývojář vnitřků.

Mild-hybrid s povedeným litrovým motorem by měl za jízdy promyšleně dobíjet aku tak, aby pokud možno zatěžoval spalmot při částečném zatížení, a na druhou stranu zmírňoval jeho "přetěžování" tím, že mu pomáhá svým el. momentem. Tím zlepšuje jeho účinnost, snižuje spotřebu paliva a přispívá k lepšímu zrychlení a tahu. Rozhodně by neměl rekuperovat při sundání nohy z plynu, ale až teprve při položení nohy na brzdový pedál a jeho zmáčknutí - využívání setrvačnosti je hloupost ničit.
17. 5. 2022 14:41
Re: Ta cena je vskutku šílená...
Jo a ještě poznámka: nevyzvihnout u tohoto auta pár větami jeho suverénně největší přednost - jízdní vlastnosti, je od autora neomluvitelné diletantství! :-O :-( :no:
17. 5. 2022 14:38
Re: Guláš
Skvělé napsáno, naprostý souhlas! P.S. Díky za zajímavé info o zmenšeném rejdu, přiznám se, že toto jsem si už jaksi nevybavoval. (A nebo ho dostala až nejnovější generace s tříválcem, kterou jsem už neřídil)...
17. 5. 2022 14:32
Re: Úpadek
Tak to zase prr, žádný odpor ke zkratowozům se tady rozhodně neuklidnil! :-[]
Avatar - Ozzman
17. 5. 2022 12:20
Re: ....
Tak to je moje chyba, už jsem to našel, měl jsem za to, že je to ten Yaris a pak jen motorizace 55 a 66 kw
Avatar - Emel
17. 5. 2022 12:10
Re: ....
No tak jsi koukal blbě... v ceníku je G115 a dle parametrů je to zřejmě normálně Skyactive. A bylo to tam i minulej tejden (platnost od 1.5.) a psal jsem to už pod test Ma2.
https://cz.cdn.mazda.media/1ca9daebdb444f669a4236ba627e1c8c/63f1a549a6434c8997b77ee64a8cfb0b.pdf
Swift - 1.0MPI ve Fabii bych nechtěl... ale ta 1.2 v menším Swiftu by měla být ok - na městský auto.
Avatar - fOE
17. 5. 2022 11:55
Re: ....
Nikdy sis nenasypal sul do otevrene rany? Ze ne? No tak to dovol aspon nam, ostatnim... :D
Avatar - Ozzman
17. 5. 2022 11:53
Re: ....
85kw je hybrid = Yaris . Koukal jsem do ceníku minuly tyden, pokud se něco nezměnilo.

Swift je sympatickej a value X Money, určitě ano, proto píšu, že by klíčový byl rozpočet
Avatar - Emel
17. 5. 2022 11:07
Re: ....
Mazda 2 - 1.5G 85kW?
Fabia jedině 1.0TSI 81kW, ta to tady minule schytala ve smyslu že to moc nejede... muselo by se to zkusit. Jinak se mi ale Fabka líbí, moderní prostorný auto, hezký zvenku i zevnitř, asi se mi líbí vevnitř i víc než Clio.
No mně se Yaris taky moc nelíbí, kromě GRka... ale 1.5MT je kombinace přesně pro mě - viz i ta Mazda... trošku silnější motor, atmosféra, manuál.
Swift - hele opět - kdybych chtěl auto do města, tj. nevadí mi že to moc nejede a je to menší... tak ta 1.2 atmo je docela dobrá volba, za těch 350 v prostřední výbavě (liťáky, kamera, vyhřívané sedačky)... a prostě je mi Swift sympatickej, i když to jde trošku od desíti k pěti.
Avatar - Mikesus
17. 5. 2022 10:51
Re: Úpadek
Ve při nejsme ( možná občas vepři :-[] ), máme jen jiné názory a pohledy.
Avatar - lamal
17. 5. 2022 09:44
Re: ....
Suhlasim, tiez by som si skusil tie 2 co spominas a pripadne este tu M2 s 1.5 a manualom :-)
Avatar - Ozzman
17. 5. 2022 09:25
Re: ....
MA2 - nějak nevím mimo vzhledu, proč ji upřednostnit, motor sice očividně dostatečný, ale chybí ji něco silnějšího

Fabia - mne Škodovka nebere, není zlá, ale nic pro mne, navíc výběr motorizací taky není argument, jako u větších VW modelů, kde by to byl pro mne důvod pro koupi

Yaris bez hybridu - Mne se zas až tak nelíbí :D Právě pro jeho hybrid bych mu odpustil ledasco i když není špatný

Swift - leda Swift sport, ten jo, ale to jsme už zase v té HH kategorii a cenově trochu výše. Ostatní Swift má jen 61kw motory..


Hele, já to zjednodušil, důležitý by byl rozpočet, ale takhle od boku jsem to zjednodušil na tyto kandidáty.
Avatar - Emel
17. 5. 2022 09:10
Re: ....
Těch kandidátů si umím představit víc... Yaris i bez hybridu (1.5MT), Swift, Fabia... a ten poslední test Ma2 taky nevyzněl zle.
V hot verzích bych nevynechal Hyundai...
Avatar - Ozzman
17. 5. 2022 08:25
Re: Guláš
Mne se libi i interier, ale horsi uz je vyber motorizaci….
Avatar - Ozzman
17. 5. 2022 08:21
Re: ....
Ja ac Ford tad, nevidim duvod v Bsegmentu proc si nekoupit bud Clio (jako univerzal s TCe140) a nebo Yaris hybrid jako auto do mesta a okoli. Jina auta segmentu by mne nebrala a mit na to neomezenej rozpocet, pak je tu Fiesta ST ci YarisGR
Avatar - Ozzman
17. 5. 2022 08:18
Re: Úpadek
K automatu - bude tam ta dvouspojka co ma Puma (a mozna se mylim, ale je to sucha skrin oproti tem vetsim PS co davali do vetsich Fordu a taky ten stejnej powershift, ktery mel tunu svolavacek a pruseru ve Fiestsch a Fokusech - i kdyz mozna Fokus mel k silnejsim motorum i ten vetsi PS), odpovida tomu i kombinace mildhybridu a agresivniho Startstopu. Tahle kombinace neni dobra, sice to na sport jelo v Pume dost svizne, ale ostatni rezimy byly za trest a sport po meste je strasne splasenej. Takova kombinace je proste nic moc. Ford to umi mnohem lepe..
Avatar - Ozzman
17. 5. 2022 08:14
Re: ....
Tak test je o Fieste, ale ano, Ford neprodava ani moc jinych modelu, akorat nevim proc je potreba to psat dokola ?
17. 5. 2022 07:50
Re: Úpadek
Pripájam sa. Ide to dolu vodou. ACZ stále nachádza nové a nové dno. Nebyť občasných článkov od pánov Haasa a Dragouna, už by fakt takmer nebolo o čo stáť. Viac ako 2/3 plochy pokryté reklamou, plus nezvládnuté diskusie - nevedia si poradiť ani s tým jedným hejterom, zakladajúcim nové a nové nicky. Koho to tu má baviť?
17. 5. 2022 07:07
Re: Úpadek
Podle mého názoru je tím, že auta mnoho lidí už prostě nezajímají. Vezmi to z druhé strany (pozitivně) - je fajn že se odstěhoval největší spamer, který měl jasno v tom co je pravda a co je nejlepší, protože věřil ve své vyvolené odborníky. Uklidnila se i politická či epidemiologická diskuze. Hodně se zklidnil odpor k jakékoliv zprávě o elektru.
Avatar - hugino
17. 5. 2022 06:20
Re: Úpadek
Dobre si to napísal.V minulosti by tu už nejaký :-) koncernista písal že radšej novú Fabiu Monte Carlo s 1.5 tsi alebo Ibizu či Polo lebo tento test vyznel dosť rozpačito ani podvozok moc nechválili aj keď v ST line sa mi všetky Fordy páčia.Ináč Clio dostalo 5 *.Teraz tých hecovačiek v diskusiách je o dosť menej.
Avatar - twistedTSD
17. 5. 2022 03:01
Re: Guláš
Focus se spravil zvenku, a zprasili ho uvnitř. Ford prostě umí.
Avatar - twistedTSD
17. 5. 2022 02:59
Re: Úpadek
Já jsem v šoku, že se mi automaticky spouští videa se zvukem. To si už fakt někdo dělá trdel, ne?
Avatar - miromen
17. 5. 2022 02:03
Guláš
Tak tu mame s přehledem nejlepe jezdici B segment a zde jen suche konstatovani, stale dobre svezeni.
Jestli je nějaky rozdil oprori předFL nešlo tak vlastně ani čekat.
To, že by si někdo připlatil za ST je klidně možne, ale ja bych si vsatil na to, že většina by o něm ani neuvažovala. Horko těžko se hleda zabavnějši HH a to nejen v ramci kategorie a spolu s ostrosti to bude vyžadovat i nějakou větši řidičskou zkušenost a pozornost. Nic moc pro nějake začinajici či svatečni/občasne řidiče. Byl to u mě třeba i jeden z duvodu zda do ST jit či ne a jeden kolega muže potvrdit z praxe.
A za dalši ST ma vyrazněji zhoršeny rejd oproti standardni fiestě, ktery je na urovni sotva pruměrne nižši středni. Tohle jsem zde před par dny řešil s jednim "umělcem". Je to vlastnost, ktera se u majitelu dost debatuje a dokonce je i uvaděna v některych recenzich tušim ji někde uvedli přimo v minusech.
A pak je tu cena, ktera muže byt realně rozdilnějši, protože ford na verze ST nikdy nedaval slevy, respektive daval, ale velmi nizke narozdil od běžnych verzi, kde jsou ty šance na ziskani větši slevy vyšši.
Sice z vlastni zkušenosti vim, že je možnost dostat na ST dodatečnou slevu přimo od importera, ale k tomu je potřeba ochotneho prodejce a i ten mi tvrdil, že časte to rozhodně nebyva takže s tim bych nepočital
Jedine s čim souhlasim tak to samozřejmě automat do pryč a klidně ať zustane i cena. Hlavně ať je tam manual, už tak to przni nějaky hybrid.
A snad jen, že jak u focusu mi přijde FL po vzhledove strance spiš jako minus tak u fiesty je tomu naopak.
16. 5. 2022 23:19
Re: ....
Asi takhle - jo, souhlas.

Fakt by mě zajímala reálná cena. Ta ceníková (i v rámci akce) je vskutku šílená.
16. 5. 2022 23:10
Re: Úpadek
Hele, vím (víme) že my dva jsme dlouhodobě ve při.

Ale teď asi takhle - :yes: :yes: :yes:
Avatar - Mikesus
16. 5. 2022 23:09
Re: ....
Jen Fiesta neprodává? Vid vic důvodu, proč ford neprodava
Avatar - Mikesus
16. 5. 2022 22:49
Úpadek
Milá redakce, všímáte si jak to tu upadá? Vím, že s tím moc neuděláte v korporátu, ale můžete aspoň tlumočit dál.

Dřív by u takového testu byla diskuze ažaž. Tříválec, mhev, ford, podvozek, zabavnost... každý by si k tomu něco přisadil. Už ani v tom testu nezazní, že má nějaký nadprůměrný podvozek ( má vůbec? ).
Nikdo už ani nezačne, že ford je nespolehlivý, že má dobrý podvozek, že to je jen tříválec, že si to st-line nezaslouží hybrid, že to vlastně ani hybrid není, že automat je k ničemu a další takové žabomyší zábavné diskuze.

A víte proč? Reklama je otravná jako nikdy dříve, polovina věcí je v premium amimo premium toho moc zajimaveho taky moc neni a ani to premium za tu cenu to nestojí. Když chci něco o autech, nehledám bulvár, který k tomu dostanu.
I kdybych nutně musel číst ty premium články, radši si předplatim SM. A že jsou dřív než v tisku? No a co, počkám 2 dny a pročtu si to v tištěné podobě, kdyz by mne extra zajimal ten jeden test. Dnes, když se na nová auta čeká rok a víc, tak nekolik dní na test "vysněného" auta počkám, nejsme malé děti, co nevydrží čekat 5 minut.
Avatar - lamal
16. 5. 2022 17:56
Re: ....
Okrem toho v teste nevidim ani ziadne ódy na jazdne vlastnosti, alebo riadenie. Chcelo by to zrovnavacku s Cliom na rovnakych pneu.
Avatar - Ozzman
16. 5. 2022 17:17
Re: ....
Chapu kam miris, ale touhle optikou mohu napsat, ze pred zdrazovanim za to bylo i Mondeo mk5 kombi 2.0tdci jako skladovka :D

Je to drahy, sakra drahy, proto Fiesta neprodava
Avatar - xxc
16. 5. 2022 16:04
Re: ....
Keď niekto jazdí sám, nemusí potrebovať kugu.
Avatar - caliban
16. 5. 2022 15:04
....
Jen škoda té ceny. Pár tisíc přihodíte a máte Kugu, sic né v hybridu.
16. 5. 2022 14:13
Ta cena je vskutku šílená...
...to už by fakt dávala větší smysl koupě skutečně ostré verze ST. A s nesmyslností volby příplatkového automatu a digitálního přístrojového štítu nelze než s autorem souhlasit! :-)