Profi
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTesla začala přijímat objednávky na tahač Semi, chce zálohu 467 tisíc. Start výroby neoznámila
22 komentářů
Jenda246
Příspěvek podléhá schvalování.
wakantanka
návesom to bude vážiť 36 ton? Prečo toľko? Koľko váži ťahač, koľko náves? Koľko nákladu to potom odvezie 15 ton? Tak to potom veľa šťastia Tesla. :)
a co silnice a dálnice? kdo bude platit opravy?
A kto ich platí teraz? Tie súčasné milióny a milióny kamiónov podľa teba nad cestami lietajú?
Jo ale nevozí zbytečně 10-tunové baterie, ty slovenský mudrci ze salaše.
Twl, celková hmotnosť 36 a 44 ton je značný rozdiel a to ešte nevieme koľko váži samotný ťahač a dosť silne pochybujem, že ten Semi bude rovnako ťažký alebo ľahší ako súčasné ťahače s dieselovým motorom.
Predbiehaš, salaš mám v pláne až na dôchodku. ;-) Teraz som inžinier automatizácie, s tým si zatiaľ vystačím. :-)
Asi to pro tebe bude složité pochopit, ale Tesla 100kWh baterie váží kolem 500, opravdu si myslíš, že tam bude 2MWh baterie, aby to vážilo 10t? Baterie bude vážit tak maximalne 2-3 tuny.
standardni vaha plne natankovaneho tranzitniho tahace do 1500 litru nafty, s ridicem s prazdnym navesem je cca 14-15 tun dle modelu tahace a navesu, delaji se jak odlehcovaci prvky na tahace, tak odlehcene navesy, ale stoji to celkem slusnou raketu, treba shodit pul tuny na tahaci vyjde cenove na cca 1 milion :-)
maximalni povolena vaha soupravy je podle naprav, ale ve zkratce je to 40-48 tun, nad 40 tun je to vesmes na vyjimku jako nadrozmer, spedice vesmes jdou k 40 tunam neb vetsina navesu ma maximalniz atizeni 24 tun, tedy v EU, v zemich EU je to ruzne od 40 do 45 tun na soupravu, ale zakladem je, ze v cele EU vesmes plati 10 tun na napravu a pokud nechce spedice prekladat, (tady by Semi mela vyhodu, neb ma 3 napravy a ne bezne 2) coz je opruz a zakaznici to ani nemaj radi neb hrozi poskozeni zbozi, tak je snaha to dostat pod 40 tun a tim si zajisti moznost jizdy po cele EU bez udeleni vyjimky, preba nase spedice tech 40 tun dosahuje vesmes jen u friga, tedy chladicich a mrazicich navesu, u bezne soupravy s beznym navesem se ke 40 tunam dostavame jen kdys se veze nejake zelezo a podobny material, bezny prumer u normalniho zbozi mivame okolo 30 tun na soupravu
v EU by Tesla Semi tak jako tak musela mit vyjimku, neb s beznym navesem by prekrocila delku, delka bezneho navesu je cca 14 metru, celkova delka navesove soupravy pak nesmi presahnout 16,5 metru, privesove pak 18,75 metru, a to Tesla Semi nesplnuje, takze bud by musela mit kratsi naves a nebo vyjimku, coz se u tahacu s prodlouzenyma kabinama da zaridit
vaha opravdu problem nebude, neb bezne tahace jake pouzivame v Evrope mivaji od 6,5 do 7,5 tuny, Tesla Semi ma vazit do 8 tun, v USA kde Tesla Semi ma spadat do Class 8, tak je omezeni na soupravu cca 36 tun, v USA se pouzivaji lehci navesy okolo 5,5 tuny, v Evrope pouzivame navesy s lepsi bezpecnosti a vahou okolo 6,5-7,5 tuny (prazdne) frigo navesy bejvaj tezsi o cca 1 tunu
maximalni povolena vaha soupravy je podle naprav, ale ve zkratce je to 40-48 tun, nad 40 tun je to vesmes na vyjimku jako nadrozmer, spedice vesmes jdou k 40 tunam neb vetsina navesu ma maximalniz atizeni 24 tun, tedy v EU, v zemich EU je to ruzne od 40 do 45 tun na soupravu, ale zakladem je, ze v cele EU vesmes plati 10 tun na napravu a pokud nechce spedice prekladat, (tady by Semi mela vyhodu, neb ma 3 napravy a ne bezne 2) coz je opruz a zakaznici to ani nemaj radi neb hrozi poskozeni zbozi, tak je snaha to dostat pod 40 tun a tim si zajisti moznost jizdy po cele EU bez udeleni vyjimky, preba nase spedice tech 40 tun dosahuje vesmes jen u friga, tedy chladicich a mrazicich navesu, u bezne soupravy s beznym navesem se ke 40 tunam dostavame jen kdys se veze nejake zelezo a podobny material, bezny prumer u normalniho zbozi mivame okolo 30 tun na soupravu
v EU by Tesla Semi tak jako tak musela mit vyjimku, neb s beznym navesem by prekrocila delku, delka bezneho navesu je cca 14 metru, celkova delka navesove soupravy pak nesmi presahnout 16,5 metru, privesove pak 18,75 metru, a to Tesla Semi nesplnuje, takze bud by musela mit kratsi naves a nebo vyjimku, coz se u tahacu s prodlouzenyma kabinama da zaridit
vaha opravdu problem nebude, neb bezne tahace jake pouzivame v Evrope mivaji od 6,5 do 7,5 tuny, Tesla Semi ma vazit do 8 tun, v USA kde Tesla Semi ma spadat do Class 8, tak je omezeni na soupravu cca 36 tun, v USA se pouzivaji lehci navesy okolo 5,5 tuny, v Evrope pouzivame navesy s lepsi bezpecnosti a vahou okolo 6,5-7,5 tuny (prazdne) frigo navesy bejvaj tezsi o cca 1 tunu
Mno pokiaľ viem a nemýlim sa, tak celková hmotnosť súpravy je v Európe tých 44 ton, líšia sa tlaky na nápravu a z toho potom vyplývajúce obmedzenia podľa konkrétnej krajiny. Takže áno, beriem, to že má Semi 3 nápravy umožní zapriahnuť len 2 nápravový náves tak ako je štandard v USA a Kanade. Ale ak je otypovaná na max. hmotnosť súpravy 36 ton, stále si 8 ton na váhe tovaru v mínuse a to stále nevieme váhu tohto ťahača. O dĺžke súpravy škoda hovoriť, presne preto vymizli európeske nosáče od Volva či Scanie.
Seeloewe
Takových slibů a proklamací už tu od Tesly bylo. Bombastická prezentace v roce 2017, máme tu rok 2022, a "kde nic, tu nic". Kolik se asi najde firem, které při aktuální inflaci tomu pohádkáři půjčí bezúročně 20 tis. USD za kus na dobu v podstatě neurčitou ...
Já teču smíchy z těch stovek objednaných kusů natvrdo, které si objednali velké dopravní společnosti. Ony opravdu věří že to bude pro dopravu nějaký přínos.
Zpráva dne:
Cybertruck se nemůže dostat do prodeje jinde než v USA, všude jinde také teď přestal být nabízen. (otázka je zda se vůbec dostane do prodeje i v USA). Pěkně tam jsou Muskovi regulátoři na ruku.
Zpráva dne:
Cybertruck se nemůže dostat do prodeje jinde než v USA, všude jinde také teď přestal být nabízen. (otázka je zda se vůbec dostane do prodeje i v USA). Pěkně tam jsou Muskovi regulátoři na ruku.
Co nesplnil? Za mě zatím všechno, jen mu haprují termíny.
"Co nesplnil? Za mě zatím všechno, jen mu haprují termíny."
Promiňte, ale vy asi nebudete zrovna nejbystřejší jedinec.
Když Tesle haprují termíny, logicky z toho vyplývá, že neplní, co slibuje.
Bombastické prezentace s nereálnými parametry produktu, který je jen na papíře, umí udělat každý. Tesla v tomhle připomíná "zázračnou" výzbroj a techniku ruské armády ...
Promiňte, ale vy asi nebudete zrovna nejbystřejší jedinec.
Když Tesle haprují termíny, logicky z toho vyplývá, že neplní, co slibuje.
Bombastické prezentace s nereálnými parametry produktu, který je jen na papíře, umí udělat každý. Tesla v tomhle připomíná "zázračnou" výzbroj a techniku ruské armády ...
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Dokáž svoje tvrdenie. Evidentne ani nechápeš význam výrazu "zlodej", ktorý si použil.
kruskar
a to je tak asi všechno. Technicky je náklaďák na baterie naprostá úchylárna. A Musk zřejmě potřebuje peníze, proto je začal z potenciálních zákazníků tahat na zálohách.