Před Broukem vytvořili v r.1933 v Tatře prototyp P570, který je v tatrováckém muzeu v Kopřivnici vystaven. Ferdinand Porsche byl před jeho vznikem a při něm v Kopřivnici pečený vařený, protože měl od Hitlera úkol "Auto pro Třetí říši" = lidové, proto VW. P570 je koncepčně předchůdce Brouka - Brouk je do jisté míry kopie.
Tatra typ P570 nedělala, protože pokračovala v této velkosti vozu v již rozjeté T11(12) z r.1924.
T97 je vytvořena těsně před válkou (tzv. malá Osmička = T87). Je sice o něco větší, než P570, ale dokonalejší a prostornější, a protože pokrok T77 a zaostalost Brouka proti ní Hitler viděl, zakázal její výrobu - takovou už měl moc. T97 je 4,2 m dlouhá - odpovídala délkou mnohem pozdější poválečné škodovácké řadě MB-100/110-105/120/130.
Poznámka: na předválečných berlínských autosalonech vedly vždycky první kroky Hitlera po ohnivém projevu do "stánku" Tatry Kopřivnice.
Tatra typ P570 nedělala, protože pokračovala v této velkosti vozu v již rozjeté T11(12) z r.1924.
T97 je vytvořena těsně před válkou (tzv. malá Osmička = T87). Je sice o něco větší, než P570, ale dokonalejší a prostornější, a protože pokrok T77 a zaostalost Brouka proti ní Hitler viděl, zakázal její výrobu - takovou už měl moc. T97 je 4,2 m dlouhá - odpovídala délkou mnohem pozdější poválečné škodovácké řadě MB-100/110-105/120/130.
Poznámka: na předválečných berlínských autosalonech vedly vždycky první kroky Hitlera po ohnivém projevu do "stánku" Tatry Kopřivnice.