Zatímco z českých silnic teprve pomalu mizí zimní podmínky, německý autoklub ADAC již zveřejnil výsledky testů letních pneumatik pro rok 2010. Prvním zkoumaným rozměrem je 185/65 R15 H.
Spotřeba paliva a opotřebení mají dohromady jedenapůlkrát větší váhu než vlastnosti na suchu...Člověk se pak nesmí divit, že si koupí pískající, nedržící bestie. Spotřeba paliva, nejlepší v osmi desetinách - celé bych to zrušil a dal vlastnosti na suchu 40%, mokro 50% a hluk 10%. Hlavně tedy u pneumatik pro výkonnější vozy (17,18,19...). Nebo někdo z vás koupí gumy, co mají "chování na mokru" třeba 3,5 ale spotřebu paliva krásných 2,0? Nestojí ta trocha benzinu za větší bezpečnost?
Chápem, co naznacujes a s poslednou vetou sa stotoznujem úplne. Doraz pri letných gumách by som kládol na grip na suchu, az potom na mokre, potom opotrebenie, hluk a spotreba (napr. v pomere 40 - 30 - 10 - 10 -10). Napovazujem za správne, ze jazda na suchu má rovnakú váhu ako opotrebenie.
Nie kazdy je pretekar a meni gumy po 15tkm. Pre mna ma spotreba dost podstatnu vahu. Zaujimave ale je, ze Michelin ES ma rovnaku spotrebu ako podstatne lacnejsie Barumy. Dobre som kupil ;-)
Ako majitela gúm Pirelli ma tesí zlepsovanie sa talianskeho výrobcu, a to v letných i zimných gumách (Pirelli P7 vyhralo i test v rozmere 225/45 R17); ak si clovek porovná, aké výsledky dosahovali starsie Pirelli pred cca. 3-4 rokmi a ako sa umiestnujú teraz, vidí znacný progres.
Ja som isiel trochu do rizika a kúpil som na zimu novinku Snowcontrol Serie II (neboli este nikým testované), ale takisto spokojnost, a to aj v tohtosezónnej snehovej nádielke.
Já dřív taky ne, ale koupil jsem letní Barum Bravuris a byly tragické, pak jsem si v testech přečetl, že byly na suchu nejhorší. tak jsem je neojeté vyhodil a koupil si podle testu špičkové continental Sport contact 2 a maximální spokojenost.
A u zimních odobně - Conti TS 810 po Goodyearech (špatné vedení) a Matadorech (hodně špatný záběr) - přesně podle testů. S Conti max spokojenost - vše perfektní, brzdí, vedou, jen trochu horší záběr na sněhu, než by mi bylo milé - taky podle testu podle testu.
Mám je na volvu a na sněhu jsou OK, ale zásadní problém je, že si pripadáš, jako na bruslích. Nedržej stopu a převalujou se, jako * v trenkách. Ale nevím, jak tenhle rozměr, u tohodlenc bych asi volil jen cenu a ne značku.
Já mám Nokiany na Fordu a ten jezdí dobře i na špatných pneumatikách (jiné jsem na něm zatím neměl, pořizoval jsem ho v zimě a byl to "dar" od dealera). Bál jsem se jich - podle testů. Pozitivně mne překvapil záběr na sněhu, horší je to s držením stopy na sněhu. Chování na suchu a vodě neposoudím, chybí mi srovnání.
Taky se mi zdá že to nějak přehnali s tou Fuldou. Já si je loni koupil a jsem velice spokojen jen v rozměru 185/60/R14 ,ale že by se tak zhoršily je dle mého totální blbost. A nejvíc mě udivuje to opotřebení letos 3,7 a loni 1,6 což je celkem divný. A co ta Barumka Brilantis 2 loni nic a najednou je na 9. místě a lepší než Fulda ,která loni vyhrála. Ti testeři byli myslím ožralí nebo co
Konečně se Barumky vrací mezi pneu ve slušném nadprůměru. Continental asi pochopil... dobrý je poměr výkon/cena. Kdo musí hledět na kačku, má konečně i v Barumkách možnost!
195/65 R15 je este stále standardné obutie nizsej strednej triedy, aj starsích áut strednej triedy. 55% profil pri 195-kách sa vyskytuje výhradne v nizsej triede, aj to nie ako standard (tam je standard 175/70 R14, resp. práve testované 185/65 R15).
Pri výbere pneu ma zaujíma hlavne hluk, spotreba, opotrebenie (samozrejme len medzi prvými 5-6 top gumami). Tieto vlastnosti sa totiž prejavujú stále a hlavne hluk vie byť nepríjemný. Drobné rozdiely medzi jazdnými vlastnosťami na suchu a na vode sa prejavia hlavne v medzných situáciách, ktorým by sa však vodiči mali vyhýbať. Väčší vplyv na bezpečnosť jazdy má podľa mňa dodržiavanie dostatočnej vzdialenosti, hĺbka dezénu, zníženie rýchlosti počas hustého dažďa (hlavne pri jazde vo vyjazdených koľajách) a pod.
Máš samozřejmě pravdu, ale trochu si protiřečíš, píšeš, že vybíráš mezi top 5-6, takže předpokládám, že když bude mít Wanli (nebo jiná pneu od pana Wonga) hlučnost za 1, tak asi stejně skončíš u nějaké nesebevražedné značky, ne? ;-)
Pod Top gumami som myslel tie s najvyšším počtom hviezdičiek. A je celkom možné, že za 15-20 rokov budú čínske pneumatiky patriť absolútnu špičku. Tak prečo nie? Japonci tiež pred 40-50 rokmi boli pri autách a elektronike považovaní za outsiderov.
Samovražedná značka by v teste ADAC nikdy nezískala plný počet hviezdičiek. Viem si to však predstaviť v nejakom slovenskom teste - kde vyhrá ten, kto dá testujúcemu najviac.
Ale aby som len neteoretizoval. V tomto teste:
[odkaz]
by som dal prednosť Pirelli, hoci z TOP 5 je na suchu najhoršia a na mokru druhá najhoršia, ale v ostatných kategóriách je suverénne najlepšia.
Jojo, a pak vám tam i při vaší opatrné jízdě třicítkou mimo přechod mezi autama vběhne dítě a půl metru, co ztratíte díky ekologické a málo hlučné pneumatice, může být hranice mezi životem a smrtí.
Tvrdit, že se nikdy nedostanete do mezní situace, když jezdíte opatrně je hóóódně naivní. Asi jako nepoužívat bezpečnostní pásy. Když jezdíte opatrně, tak přece nikdy nenabouráte - nebo snad jo???