Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ADAC Test letních pneumatik: Rozměr 185/65 R15 H

Zatímco z českých silnic teprve pomalu mizí zimní podmínky, německý autoklub ADAC již zveřejnil výsledky testů letních pneumatik pro rok 2010. Prvním zkoumaným rozměrem je 185/65 R15 H.
Zpět na článek
23. 3. 2010 10:23
anonym
23. 3. 2010 11:50
23. 3. 2010 12:01
23. 3. 2010 20:28
26. 3. 2010 01:10
neregistrovaný "adalbert"
23. 3. 2010 12:21
23. 3. 2010 12:59
23. 3. 2010 13:54
23. 3. 2010 13:59
23. 3. 2010 23:32
25. 3. 2010 00:27
neregistrovaný "adalbert"
24. 3. 2010 19:40
23. 3. 2010 15:49
neregistrovaný "kubiii"
23. 3. 2010 18:20
23. 3. 2010 20:18
23. 3. 2010 23:51
neregistrovaný "kubiii"
24. 3. 2010 08:37
24. 3. 2010 18:21
24. 3. 2010 13:30
neregistrovaný "kubiii"
25. 3. 2010 00:33
neregistrovaný "adalbert"
anonym
23. 3. 2010 10:23
metodika
Spotřeba paliva a opotřebení mají dohromady jedenapůlkrát větší váhu než vlastnosti na suchu...Člověk se pak nesmí divit, že si koupí pískající, nedržící bestie. Spotřeba paliva, nejlepší v osmi desetinách - celé bych to zrušil a dal vlastnosti na suchu 40%, mokro 50% a hluk 10%. Hlavně tedy u pneumatik pro výkonnější vozy (17,18,19...). Nebo někdo z vás koupí gumy, co mají "chování na mokru" třeba 3,5 ale spotřebu paliva krásných 2,0? Nestojí ta trocha benzinu za větší bezpečnost?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
23. 3. 2010 11:50
Re: metodika
Chápem, co naznacujes a s poslednou vetou sa stotoznujem úplne. Doraz pri letných gumách by som kládol na grip na suchu, az potom na mokre, potom opotrebenie, hluk a spotreba (napr. v pomere 40 - 30 - 10 - 10 -10). Napovazujem za správne, ze jazda na suchu má rovnakú váhu ako opotrebenie.
23. 3. 2010 12:01
Re: metodika
souhlas. víc benzínu ušetří lehčí noha na plynu než gumy které mají menší grip.
23. 3. 2010 20:28
Re: metodika
Nie kazdy je pretekar a meni gumy po 15tkm. Pre mna ma spotreba dost podstatnu vahu. Zaujimave ale je, ze Michelin ES ma rovnaku spotrebu ako podstatne lacnejsie Barumy. Dobre som kupil ;-)
Avatar - iudex
23. 3. 2010 11:48
Zlepsovania Pirelli
Ako majitela gúm Pirelli ma tesí zlepsovanie sa talianskeho výrobcu, a to v letných i zimných gumách (Pirelli P7 vyhralo i test v rozmere 225/45 R17); ak si clovek porovná, aké výsledky dosahovali starsie Pirelli pred cca. 3-4 rokmi a ako sa umiestnujú teraz, vidí znacný progres.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - KANKUNEN
23. 3. 2010 13:01
Re: Zlepsovania Pirelli
Vloni vyřadili Pirellky kvůli rozdílných vlastností jednotlivých sad.
23. 3. 2010 14:02
Re: Zlepsovania Pirelli
Mam tieto P6 ale vacsi rozmer.Mam zimne pirelli a prekvapili ma, preto som volil tiez pirelli na leto. Mozem len doporucit :-!
Avatar - iudex
23. 3. 2010 14:25
Re: Zlepsovania Pirelli
Ja som isiel trochu do rizika a kúpil som na zimu novinku Snowcontrol Serie II (neboli este nikým testované), ale takisto spokojnost, a to aj v tohtosezónnej snehovej nádielke.
23. 3. 2010 16:20
Re: Zlepsovania Pirelli
No napodobne. Este som nekupil pneumatiky podla testu.
neregistrovaný "adalbert"
26. 3. 2010 01:10
Re: Zlepsovania Pirelli
Já dřív taky ne, ale koupil jsem letní Barum Bravuris a byly tragické, pak jsem si v testech přečetl, že byly na suchu nejhorší. tak jsem je neojeté vyhodil a koupil si podle testu špičkové continental Sport contact 2 a maximální spokojenost.
A u zimních odobně - Conti TS 810 po Goodyearech (špatné vedení) a Matadorech (hodně špatný záběr) - přesně podle testů. S Conti max spokojenost - vše perfektní, brzdí, vedou, jen trochu horší záběr na sněhu, než by mi bylo milé - taky podle testu podle testu.
Avatar - Sprint
23. 3. 2010 12:21
Fulda
Mě jen zaráží, že zatímco loni byla guma Fulda Carat Progresso na prvním místě, letos je téměř u konce.
Pochybuju že by je začali vyrábět horší.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - KANKUNEN
23. 3. 2010 12:59
Re: Fulda
Mě to neudivuje. Viděl jsi někdy zimní test nokianů, nikdy nic nevyhrají a přitom v praxi jsou oblíbené čím dál víc a nikdo si neztěžuje.
Avatar - ryman
23. 3. 2010 13:54
Re: Fulda
taky jsem jezdil na nokianech a spokojenost
Avatar - white label
23. 3. 2010 13:59
Re: Fulda
Já na nich sice nejezdil, ale dovedu si "živě" představit, jak musí být "hrozné"... 8-s >:D
23. 3. 2010 23:32
Re: Fulda
Mám je na volvu a na sněhu jsou OK, ale zásadní problém je, že si pripadáš, jako na bruslích. Nedržej stopu a převalujou se, jako * v trenkách. Ale nevím, jak tenhle rozměr, u tohodlenc bych asi volil jen cenu a ne značku.
neregistrovaný "adalbert"
25. 3. 2010 00:27
Re: Fulda
Já mám Nokiany na Fordu a ten jezdí dobře i na špatných pneumatikách (jiné jsem na něm zatím neměl, pořizoval jsem ho v zimě a byl to "dar" od dealera). Bál jsem se jich - podle testů. Pozitivně mne překvapil záběr na sněhu, horší je to s držením stopy na sněhu. Chování na suchu a vodě neposoudím, chybí mi srovnání.
24. 3. 2010 19:40
Re: Fulda
Taky se mi zdá že to nějak přehnali s tou Fuldou. Já si je loni koupil a jsem velice spokojen jen v rozměru 185/60/R14 ,ale že by se tak zhoršily je dle mého totální blbost. A nejvíc mě udivuje to opotřebení letos 3,7 a loni 1,6 což je celkem divný. A co ta Barumka Brilantis 2 loni nic a najednou je na 9. místě a lepší než Fulda ,která loni vyhrála. Ti testeři byli myslím ožralí nebo co
neregistrovaný "kubiii"
23. 3. 2010 15:49
Brilantis 2
Konečně se Barumky vrací mezi pneu ve slušném nadprůměru. Continental asi pochopil... dobrý je poměr výkon/cena. Kdo musí hledět na kačku, má konečně i v Barumkách možnost!
Rozbalit vlákno
1
23. 3. 2010 18:20
Re: Brilantis 2
To už byly minulej rok - právě Brillantis 2. A z vlastní zkušenosti musím říct, že sou fakt dobrý :yes:
Avatar - petrumr
23. 3. 2010 20:18
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "kubiii"
23. 3. 2010 23:51
Re: 55
Na ty nase silnice??? Tak mozna 185/100 R8 >:D
Avatar - iudex
24. 3. 2010 08:37
Re: 55
195/65 R15 je este stále standardné obutie nizsej strednej triedy, aj starsích áut strednej triedy. 55% profil pri 195-kách sa vyskytuje výhradne v nizsej triede, aj to nie ako standard (tam je standard 175/70 R14, resp. práve testované 185/65 R15).
Avatar - petrumr
24. 3. 2010 18:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - jozephko
24. 3. 2010 07:06
Ja uprednostňujem kategóriu hluk
Pri výbere pneu ma zaujíma hlavne hluk, spotreba, opotrebenie (samozrejme len medzi prvými 5-6 top gumami). Tieto vlastnosti sa totiž prejavujú stále a hlavne hluk vie byť nepríjemný. Drobné rozdiely medzi jazdnými vlastnosťami na suchu a na vode sa prejavia hlavne v medzných situáciách, ktorým by sa však vodiči mali vyhýbať. Väčší vplyv na bezpečnosť jazdy má podľa mňa dodržiavanie dostatočnej vzdialenosti, hĺbka dezénu, zníženie rýchlosti počas hustého dažďa (hlavne pri jazde vo vyjazdených koľajách) a pod.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "kubiii"
24. 3. 2010 13:30
Re: Ja uprednostňujem kategóriu hluk
Máš samozřejmě pravdu, ale trochu si protiřečíš, píšeš, že vybíráš mezi top 5-6, takže předpokládám, že když bude mít Wanli (nebo jiná pneu od pana Wonga) hlučnost za 1, tak asi stejně skončíš u nějaké nesebevražedné značky, ne? ;-)
Avatar - jozephko
24. 3. 2010 14:10
Re: Ja uprednostňujem kategóriu hluk
Pod Top gumami som myslel tie s najvyšším počtom hviezdičiek. A je celkom možné, že za 15-20 rokov budú čínske pneumatiky patriť absolútnu špičku. Tak prečo nie? Japonci tiež pred 40-50 rokmi boli pri autách a elektronike považovaní za outsiderov.
Samovražedná značka by v teste ADAC nikdy nezískala plný počet hviezdičiek. Viem si to však predstaviť v nejakom slovenskom teste - kde vyhrá ten, kto dá testujúcemu najviac.
Ale aby som len neteoretizoval. V tomto teste:
[odkaz]
by som dal prednosť Pirelli, hoci z TOP 5 je na suchu najhoršia a na mokru druhá najhoršia, ale v ostatných kategóriách je suverénne najlepšia.
neregistrovaný "adalbert"
25. 3. 2010 00:33
Re: Ja uprednostňujem kategóriu hluk
Jojo, a pak vám tam i při vaší opatrné jízdě třicítkou mimo přechod mezi autama vběhne dítě a půl metru, co ztratíte díky ekologické a málo hlučné pneumatice, může být hranice mezi životem a smrtí.

Tvrdit, že se nikdy nedostanete do mezní situace, když jezdíte opatrně je hóóódně naivní. Asi jako nepoužívat bezpečnostní pásy. Když jezdíte opatrně, tak přece nikdy nenabouráte - nebo snad jo???