Pro automobilku se přitom jedná o celkem výhodný krok, neboť bude efektivnější nabízet vozy pouze s jedním typem převodovky. Automobilka navíc ušetří za vývoj nových manuálních převodovek.
Už aby to bylo. Konečně třeba na semaforu stihne projet víc než 5 aut. Největší zoufalství českých silnic, když vidím, jak se někteří řidiči s manuálem rozjíždí, tak kvetu.
Největší zoufalství je, když někdo pořád posouvá tyto nesmysly.
Podívej se jednou na semafory a zjistíš, že nejvíc zdržují ti, co čumí po všech vejrech, kecají s lidmi v autě, nebo čumí do mobilu a je úplně jedno, co má za převodovku. Vždycky mě jímá podezření, že "podle sebe soudím tebe" a ten kdo se s manuálem neumí rozjet, svou neschopnost přenáší i na ostatní.
U ťahačov spravil Mercedes tento krok už dávnejšie s možnosťou dostať manuálnu prevodovku a keď sa nemýlim tak už tá možnosť nieje. A hlavný dôvod? Nižšia spotreba a menšie emisie u automatu, ktoré nezaviseli od skúseností vodiča. Zjednodušenie výroby je až ďalší benefit.
Na druhou stranu, tohle je specifikum kamionů, kde je efektivita a TCO to nejdůležitější. U osobáku to není takové drama, jestli projedeš o 0,13l/100 víc (nemluvě o tom, že manuálně ovládat ty šestnáctikvalty není úplně sranda :-)).
Či už máš 12 stupňový alebo 16 stupňový manuál v ovládaní je to viac-menej jedno, akurát sa viac ukvedláš. :) Tam išlo hlavne o to, že bol príliš veľký rozptyl v spotrebe. Automat to zrazil do plus mínus prijateľnej odchýlky. A u osobných áut pôjde hlavne o emisie, keďže automaty majú najčastejšie 8-9 stupňov a manuály 6.
Emisní legislativa způsobila, že se nákladová cena vyrovnává... o co je manuál výrobně levnější, o to větší má emise a tedy vyšší pokutu. Výrobci by teoreticky mohli dát manuál i automat za stejnou cenu... ale asi mají dobře spočítané, že ve chvíli, kdy tohle udělají u obyč auta typu Superb nebo Clio nebo ... (dosaď si dle libosti), bude poptávka po manuálu marginální... a spirála smrti se vesele točí.
Nejlepší převodovka ze všech (ZF) má v testu vyšší spotřebu. Ano, je to rok 2017, ale převodovka je stále stejná, 8stupnova ZF. Pravidelně se tohle téma v autobildu opakuje, manuál ma vždy nižší spotřebu.
Z principu nemůže ani mít, s výjimkou dlouhé cesty na dálnici vysokou rychlosti, kdy se projeví vyšší počet stupňů u automatu. Tam může reálně ušetřit. Ale pro takové použití se emise netestují - testovací cyklus probíhá v rámci povolených rychlostí.
citujem : "Ano, je to rok 2017, ale převodovka je stále stejná, 8stupnova ZF" ... to snad nemozes mysliet vazne ? :-) cize 6 valec od bmw z roku 2017 je ten isty ako 6 valec od BMW z roku 2022 ... pretoze ved predsa ide o 6 valec od BMW ? :-) teraz vobec neriesim, ci je spotreba s automatom vyssia, alebo nizsia oproti manualu, ale Tvoje konstatovanie, ze technika z roku 2017 je ta ista ako z roku 2022. pobavil si
moc tomu nerozumíš, co? přečti si alespoň základy, aby ti to došlo https://autoroad.cz/…uspornejsi-jizdu
Jedním z mnoha argumentů, proč má být manuální převodovka úpornější, je například mechanismus brzdění. Řidič totiž během něj vyřadí na neutrál, čímž vlastně odpojí motor od kol. To ale automatická převodovka udělat nemůže a tak i během brzdění zůstává rychlost zařazena. To je vítaným pomocníkem například během jízdy ve městech a v zácpě, ovšem k nízké spotřebě to rozhodně nepomáhá. Ba naopak. A zvláště při jízdě v nižších rychlostech.
To ale rozhodně neznamená, že současné automobily s manuálními převodovkami jsou celkově vzato úspornější. Moderní automatické převodovky totiž dohání ztráty z městě ve vyšších rychlostech, kde mohou nabídnout více rychlostí, než převodovky manuální. Motor je tak schopen přenést na kola stejnou sílu při nižších otáčkách, což znamená méně spáleného paliva.
jestli nechápeš český text, tak snad jen tolik, že mechanická část převodovky je stále stejná, může se měnit software, může umět navíc plachtit, ale nevýhody ve smyslu spotřeby stále přetrvávají, na tom se nic nezměnilo
ale jestli chceš slovíčkařit, potom má tvůj argument samozřejmě platnost :yes:
omg ... cisty Bures :-) namiesto toho, aby si si priznal, ze si napisal totalnu blnost tu budes spamovat nezmyselne dlhy prispevok, ktory niekto necita. ja vobec neriesim, ci je manual uspornejsi ako automat, ale Tvoj nezmyselny koment, ze prevodovka ZF z roku 2017 je rovnaka, ako prevodovka sucasna 8st ZF prevodovka ... co je samozrejme uplna blbost. pre istotu doplnim Tvoj citat "Ano, je to rok 2017, ale převodovka je stále stejná, 8stupnova ZF", ktory sluzil v prispevku ako JEDINY aurgument, ze vysledky z roku 2017 su aktualne aj pre dnesne prevodovky
to je prensne to iste ako keby si napisal, ze B58 z roku 2015 je rovnaka ako B58 z roku 2022 ... samozrejme, ze NIE JE. B58 a ZF su uplne rovnake pribehy ... zaklad je sice z roku 2015, resp. 2008, ale pravidelne prichadzaju s vylepseniammi a napisat, ze su rovnake je uplny nezmysel
převodovka se ovládá softwarem. kolečka se měnit nemusí, jestli to na tebe není moc složité... ;-) vylepšení přicházejí od jednotlivých výrobců v software, ten si každý ladí sám. železo je pořád stejné.
třeba by ti mohlo napovědět tohle
edit: nejde to sem vložit, náhradní díly do té převodovky /železo/ nejsou nijak omezené rokem výroby, jsou pořád tytéž ;-) převodovka je pořád stejné, mění se software
Pokud to někde platí, tak např. u současných Škodovek určitě ne. Jejich verze s DSG totiž mají vždy o pár gramů vyšší emise CO2, než verze se 6st. manuálem. Viz. např. Karoq. Stačí se podívat na jeho tabulku podrobných technických údajů. :-)
A coskoro uvidis mozno medvedom zmizne aj polovica modelov z portfolia... ostane len par el zehliciek a kravatacke spalovaky z povinnosti... proste radost kupovat take auta ...
Skutečný důvod je problém manuální převodovku spojit s moderními asistenty požadovanými legislativou. SW asistentu nedokáže přinutit řidiče ve správný okamih pustit plyn nebo dokonce vyšlápnout spojku, s automatem po drátech je to sranda. Nic jiného zatím nehledejte.
Ano, taky důvod. Ale ne ten skutečný. Skutečný důvod je ten, že lidé se v daleko větší míře pohybují s auty po městě, kde provoz zhoustl a vyžaduje časté přeřazování. Tady má A/T jasnou výhodu a proto se lidé přesunují z M/T do A/T. Nemalý vliv má na to také finanční dostupnost vozů vybavených A/T.
To nie je len kvoli mestam. Jednoducho ludia preferuju automat a zvycajne je dealbraker cena. Preto manual mizne hlavne z drahych aut a naopak u malych lacnych mestskych presuvadiel resp ako druhe auto do rodiny je pritomny manual lebo cena.
Ked som polovicke konfiguroval nieco z B-segmentu, tak automat zdvihol cenu auta o +/-20-30% (podla toho kde). Otvor bazar a zistis, ze situacia je rovnaka - male auta do mesta , kde sa automat pyta je ponuka tak menej ako 20:80. Dovod je prave ta pociatocna obstaravacia cena.
Za posledne dva roky ten cenovy rozdiel bude mensi skrz vseobecne zdrazenie aut.
skus svoju uvahu viac rozvinut, lebo netusim co tym chces povedat. Ze ludia budu priplacat v dacii 1300-1600€ za automat, ked spravidla ludia nie su ochotni priplacat vo vseobecnosti ani za farbu?
Hej aj som si myslel, ze asi nereagujes na mna. Ja som o emisiach nehovoril totizto nic. Hovoril som, ze ludia automat preferuju sami a prekazkou je vo velkej miere cena.
Jasne, ze sa da existovat aj bez automatu a aj v meste. Ale preco to ti ludia robia je znovu prvy dovod.