Rivian R1T je elektrický pick-up mladé americké automobilky, který svými parametry, designem a schopnostmi vzbudil poměrně velký zájem. Nechat dovézt si ho můžete i do Evropy.
V USA si to kupují normálně místo obyčejnýho auta. Nebo tam vozí rozměrné materiály a nebo třeba jen velké nákupy. Pick-up patří v USA mezi nejprodávanější modely. Takový F-Series, RAM, Silverado obsazují přední příčky prodejů.
Chudí Češi jsou Rivianu docela ukradený. Do EU se Rivian dostává s tím co má. Chystají další modely a evropské budou menší kousky na platformě R2. Pro začátek musí vystačit s R1.
Dle původních specifikací měla třeba nosnost činit 770 kg. Ale ukázalo se, že to zřejmě bude méně, dle některých zdrojů jen asi 630 kg.
Avšak v Evropě bude hlavním problém to, že to bude nákladní vozidlo nad 3,5 tuny.
Ale jako všichni víme, že pickup je úplně k ničemu, ale řešil jsem auto na tahání a když zjistíš, že Hilux s 2,8 R4 motorem a 3,5t tažným stojí míň než třeba škvarek 4x4 tak není moc co řešit..
Drahé pick-upy si nikdo na cement nekupuje. Od toho jsou levné plečky. v USA jsou vedou v prodejích drahé pick-upy a garantuju ti, že v drtivě většině případů tam vozí nákup, nafukovací člun a nebo sekačku na trávu. Rivian nemá v plánu jít u nás proti Hiluxu.
Dík za poučení. Protože jsi velmi bystrý, tak jsi přesně vystihl poselství mého příspěvku. Speciálně pro tebe se tedy opravím, - na korbě se poblinká nákup, nafukovací člun a sekačka na trávu.
A volala mi tetička z Ameriky, že jsi zapomněl na surfovací prkna, ta se prý na takových pick-upech také vozí. :-)
O žádném Hiluxu jsem nic nepsal, tak marně hledám vysvětlení tvé poslední věty.
Pochopil, ale tak důležitá informace, jako je sdělení co má a nemá Rivian v plánu, si zaslouží samostatné vlákno a ne ho jen tak přilepit k těm mým blbostem o zvracení. :-)