Novinky
Můžete vyrábět auta s průměrnou produkcí CO2 120 g/km, ale kolik škodlivin to auto vyprodukuje záleží jen na mě...
Ted si nekdo sednul na CO2 a bude tak dlouho sedet az konecne neco vysedi. Divne je, jak rychle na to obyvatelstvo skoci. Je videt, ze se da manipulovat s cimkoliv.
K tomu je potreba si uvedomit, ze i kdyby tady na tom ostruvku zvany - Evropa - mel kazdy auto ktere produkuje treba jen 80g CO2 na 100km tak to na tom celkovem otepleni zeme vubec nic nezmeni, na kvalite naseho mistniho ovzdusi samozrejme take ne !
Naopak, to o cem nikdo nemluvi je vyroba tech "sporivych a cistych" novinek. Kolik CO2 se vyprodukuje napr. sesrotovanim stareho vozidla a kolik CO2 se vyprodukuje vyrobou noveho ?? Kolik umelych hmot se musi recyclovat aby se daly opet pouzit a za jakych podminek ?? Kolik energie se musi premenit aby se roztavila tuma a zelezne rudy a bla bla bla ...
Kolik vody spotrebuje vyroba jednoho noveho auta ?? Kolik drahych kovu se potrebuje na jeden kratky autozivot ?? Napr. katalizatoru a jak narocna je jeho recyclace ?? No a i kdyz je v nekterych zemich autozivot delsi, tak dohromady vzato se musi podivat na celkovou bilanci a zamyslet nad tim kolik aut se rocne na cele planete vyrobi. To cislo stale prirusta, samozrejme take paralelne s prirustajicim poctem obyvatel . Prave tady je docela jedno kde obyvatelstvo prirusta. Jako vsude, dnes i v poslednim koutku Afriky, se nakonec z cloveka stane obycejny KONZUMENT. To nase slavne hospodarstvi chce a tim smerem nas take manipuluje.
Jako prvni jezdi nejdrive papez po svete a hlasa neco o milovani a rozmnozovani, za sebou tahne stado nenazrancu zvanych industrie a my jak blbeckove vsechno prijmame jak svate hostie 8-s
Nakonec si vsichni budete muset povinne koupit permanentku na deficitni MHD a zaroven si budete muset koupit "ciste" osobni vozidlo, ale jezdit s nim stejne smet nebudete a nebo jen ve vyhrazene dny . Dulezite je aby jste platili a zivili tak stale prirustajici stado lenochu kteri vam budou zadavat ukoly a nebo urcovat smer vasich tuh a myslenek ;-\
K tomu je potreba si uvedomit, ze i kdyby tady na tom ostruvku zvany - Evropa - mel kazdy auto ktere produkuje treba jen 80g CO2 na 100km tak to na tom celkovem otepleni zeme vubec nic nezmeni, na kvalite naseho mistniho ovzdusi samozrejme take ne !
Naopak, to o cem nikdo nemluvi je vyroba tech "sporivych a cistych" novinek. Kolik CO2 se vyprodukuje napr. sesrotovanim stareho vozidla a kolik CO2 se vyprodukuje vyrobou noveho ?? Kolik umelych hmot se musi recyclovat aby se daly opet pouzit a za jakych podminek ?? Kolik energie se musi premenit aby se roztavila tuma a zelezne rudy a bla bla bla ...
Kolik vody spotrebuje vyroba jednoho noveho auta ?? Kolik drahych kovu se potrebuje na jeden kratky autozivot ?? Napr. katalizatoru a jak narocna je jeho recyclace ?? No a i kdyz je v nekterych zemich autozivot delsi, tak dohromady vzato se musi podivat na celkovou bilanci a zamyslet nad tim kolik aut se rocne na cele planete vyrobi. To cislo stale prirusta, samozrejme take paralelne s prirustajicim poctem obyvatel . Prave tady je docela jedno kde obyvatelstvo prirusta. Jako vsude, dnes i v poslednim koutku Afriky, se nakonec z cloveka stane obycejny KONZUMENT. To nase slavne hospodarstvi chce a tim smerem nas take manipuluje.
Jako prvni jezdi nejdrive papez po svete a hlasa neco o milovani a rozmnozovani, za sebou tahne stado nenazrancu zvanych industrie a my jak blbeckove vsechno prijmame jak svate hostie 8-s
Nakonec si vsichni budete muset povinne koupit permanentku na deficitni MHD a zaroven si budete muset koupit "ciste" osobni vozidlo, ale jezdit s nim stejne smet nebudete a nebo jen ve vyhrazene dny . Dulezite je aby jste platili a zivili tak stale prirustajici stado lenochu kteri vam budou zadavat ukoly a nebo urcovat smer vasich tuh a myslenek ;-\
Hezky jsi se rozepsal, ale realita je trošku jinde. To co je klíčové pro zavádění(nezvádění) nových technologíí je cenová válka, a to je přesně ten důvod proč směrnice od komise EU má smysl, protože vytváří protipól k této cenové válce a zprůchodňuje masivnější zavádění nových technologiíí. Pokud budeš mít auto s 0,5 - 1 litr nižší spotřebou, tak to, že za něj dáš více se ti stejně vrátí ( a ve výsledku při masivním zavádění nebude o tolik dražší)- jde jen o to, aby jeho nasazení bylo co nejmasivnější a investice do vývoje a nové výroby s co nejkratší návratností. Zkrátka jde o to, aby automobilky zainvestovaly do budoucnosti a finančně počáteční období překlenuly, těch rezerv díky, kterým lze limity dosáhnout je opravdu dost, jde jen o peníze a investice do výroby - díky masivnímu přechodu je však jejich návratnost vysoce pravděpodobná.
To mas samozrejme pravdu. Ja to ale asi psal trochu z druhe strany, neco jako globalni pochod smerem - nenavratnost puvodniho stavu . Penize me v tom pripade zajimali jen sekundarne, me slo spis o to, ze tema je CO2 a temito restrikcemi se absolutne nic nevyresi po strance ochrany zivotniho prostredi o ktere nakonec v tomto tematu jde. Vyvoj, vyroba a vse co se toho tyce jsou sice na prvni pohled nutne, ale tyka se to jen zde, naseho maleho ostrova s hrstkou lidi. V posledni rade to prinese jen vice CO2 akorat tam, kde se momentalne zadne restrikce nedeji a dit ani nebudou. Je to jen prenaseni problemu z jedne strany na druhou bez jakehokoliv vysledku.
Jedine reseni pro budoucnost muze byt jen vycouvani z osobni privatni dopravy do hromadne dopravy. Osobni doprava pri stale rostoucim obyvatelstvu neni realizovatelna s zadnym novym momentalne znamym technologickym a technickym systemem.
Jedine reseni pro budoucnost muze byt jen vycouvani z osobni privatni dopravy do hromadne dopravy. Osobni doprava pri stale rostoucim obyvatelstvu neni realizovatelna s zadnym novym momentalne znamym technologickym a technickym systemem.
Z pohledu ekologie se samozřejmě jedná o pseudoekologii - i když ani to nemusí být pravda pokud by akumulátory byly recyklovatelný. Pokud se však na to podíváš z pohledu lidí žijících ve větších městech, jsou tyhle systémy mnohem zajímavější. Ten, kdo chce plnit emisní normy musí snížit především spotřebu ve městě, tudíž mohou klesnout emise ve velkoměstech v řádu desítek procent. A pokud by to bylo i dieselů, tak už je to samo o sobě hodně zajímavá věc.
Zakladnim omylem kritiku sledovani CO2 je, ze tyto emise vypovidaji o produkovani "neskodneho" plynu. Ono totiz vubec nejde o ten "neskodny" plyn, jak se muze povrchnimu pozorovateli zdat. Emise CO2 je totiz jenom jine vyjadreni spotreby. Tim padem je v tomto jedinem cisle obsazen komplex parametru, ktere vypovidaji primo o spotrebe a dopadu auta na prostredi. Je to vlastne podobne, jako by pravidla stanovila maximalni spotrebu. Jenom chytreji stanoveno. Protoze proc nekomu ukladat maximalni spotrebu, kdyz si ten nekdo dokaze pokryt cast spotreby treba slunecnimi clanky. Proto se nesleduje spotreba, ale dopad teto spotreby na prostredi - jednim cislem emise CO2. Neni to uplne vseresici, ale pro praxi je to vyhovujici reseni.
Pravdepodobne to asi bude to nejrychlejsi reseni jak donutit vyrobce snizit spotrebu svych flotil. I kdyz ja si myslim, ze nejrychlesi a nejucinnejsi reseni by byla jednoduse vysoka cena pohonych hmot. Danove znevyhodneni napr. vozu s vysokym objemem neprinese ten ucinek pokud nekdo najede jen malo km . Naopak maly vuz s mensim obsahem, ale s mnoho najetymi km muze vyprodukovat o hodne vice CO2. Pravdepodobne prijdou reseni obe a k tomu jeste bude prikladem mesto, jako je napr. Singapur, kde se s vozem starsim 4 let praktikcky do meste dostat neda ...
Staci se kouknout na Kiu Eco nebo Smarta.