Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Kia Eco Cee´d: Opět méně práce pro chlorofyl

27 komentářů

Homer J
Kia válí :yes:
sTiLL
ten pro_cee'd je fakt krasny, skoda ze su 3 dvere neprakticke, inak by som ho kupil miesto 5dv verzie 😉
Nu, trochu by mne zajimalo, jak je u benzinoveho auta resena rekuperace pri brzdeni. Nemam rad, kdy se lidem tym marketingoveho oddeleni vysmiva sdelenim, ze tohle auto ma rekuperacni brzdy...
Nejsi sam. Taky v tom nemam jasno.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Pravděpodobně je použit obdobný systém, jaký má Smart, tj. při brzdění se, při dosažení určité minimální rychlosti (u smartu 8 km/h), vypíná motor a energie ze zpomalení se používá jako "rekuperovaná". Není to rekuperace v pravém smyslu, protože k té by bylo potřeba mít s koly trvale spojený elektromotor/generátor, jako mají běžné hybridní vozy, a k tomu dostatečně silnou kapacitu baterií. O těch také v článku není ani slovo.
Čo sa takto naučiť čítať ? Alebo tu niekomu chýbajú informácie ? Vznetový motor je predsa diesel a nie benzín. OK ?
Sorry. Nothing is perfect 😉
Schazi druha pulka informace. K cemu se pouziva elektrina, kterou generuji rekuperační brzdy? Pouziva se jenom k napajeni palubni elektrsoustavy? Nebo je tam vetsi baterie a pohani se s tim nejaky pomocny motor, takze je to takovy mikrohybrid? Kazdopadne to znamena, ze je to o krok dale, nez nejmenovany koncern, ktery ekomodely dela prodlouzenim prevodu a vyplnenim vetsiho cisla v kolonce "cena".
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Bude se zřejmě jednat o systém, kdy se "rekuperací" pouze dobíjí běžný akumulátor při vypnutém motoru, protože o větší baterii ani o elektromotoru není v článku žádná zmínka a bližší info taky není dostupné.
Jo. Cize nieco podobne ako ponuka BMW + Mini.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Pravděpodobně ano.
tiskova zprava neuvadi podrobnosti, ale podle vseho jde o system, ktery dnes pouziva BMW (Efficient Dynamics)
Takze jinak receno si z nas delaji jen dobry den :no:
Preco? Takyto system je relativne jednoduchy a lacny a pritom dava zmysel. Otazka je aky za to bude priplatok, ale nikto netvrdi, ze ide o hybrid..
Wartburg 353W
Dava mozna smysl, ale vydava se za neco jineho, nez cim je. Zrejme se nejedna o rekuperaci, takze se nedivim, ze tu vetsina ten nazev kritizuje. Marketingove oddeleni ma proste jako vzdy plnou hubu kecu, to plati pro vsechny, nejen pro KIA.
Podla clanku ma voz vyuzivat brzdnu energiu. Je jedno na co ju pouzije, ak pojde o viac ako zahrievanie kotucov, tak je to rekuperacia.
Dobijet akumulatoru pri brzdeni a potom tuto energii pouzit pro napajeni elektrickych palubnich systemu (klimatizace, svetla, starter, audio atd) je velmi chytra myslenka. Dokaze totiz zuzitkovat "odpadni" energii bez toho, aby jste ji museli nakladne dostavat zpatky na kola, jako u bezneho hybridu. Elektrospotrebice tak vlastne budou pracovat po nejaky cas "zadarmo" bez naroku na pridel nafty. Za relativne malo penez tak muzete usetrit okolo 10% spotreby. Otazka je, zda to tak Ceed opravdu ma, a kolik to bude stat. Pokud to bude za rozumne penize, tak bych o takovy system urcite stal.
_patrik
Tak ještě jednou: nepleť si rekuperační efekt s hybridním pohonem. U BMW s tímhle chytrým principem "když brzdím, použiju energii, která při tom vzniká" už dosáhli hodně zajímavých výsledků. Hybridní pohon jde samozřejmě dál v tom, jak tuhle energii využívá, ale taky je o hodně složitější - a dražší.
Wartburg 353W
Ja si to nepletu, jen si myslim, ze pokud rozjedeme tohle auto na 70km/h a zabrzdime ho temito udajne rekuperacnimi brzdami, tak se z puvodni kineticke energie vrati zanedbatelny zlomek. Protoze do maleho aku se to proste nevejde. A pokud rekuperuji zanedbatelny zlomek, pak je nazev rekuperacni proste blamaz.
No a prave ta informace o bateriich ve zprave chybi, takze jsou to vsechno jenom dohady. Klidne muze byt vetsi nez obvykle Proto bych s blamazi pockal, abychom se neblamovali.
Wartburg 353W
Souhlas, ale pokud je pravda, ze se rekuperovana energie nepouziva k pohonu auta, ale jen k napajeni serv, elektroniky a podobne, tak je ucinnost tehle rekuperace dobre odhadnutelna, protoze prikon techto veci je znamy a energie marena brzdenim taky (a ja verim, ze je o mnohonasobne vetsi). Mozna kdyby se elektricky ovladaly ventily, namisto klasickeho rozvodu, zacalo by to byt zajimavejsi. A navic pro efektivni brzdeni s rekuperaci potrebujes generator o zhruba stejnem vykonu, jako pro pohon, protoze zpomaleni a zrychleni jsou asi symetricka. A potom ten generator nepouzit jako motor, ale jen jako rekuperator, je trosku ujete. Cele to proste nezni vubec duveryhodne. Ale dobre, davam KIA jeste sanci, pokud se pochlubi, co vymysleli.
No to sedi, cele je to iba taky quick fix, je ale jasne, ze je konstrukcne jednoduchsi a hlavne lacnejsi ako hybrid a la prius. A ako uz bolo povedane, je to zrejme to iste co uz ponuka BMW (napr. priplatok za package pre BMW 1, vcetne automatickeho vypinania/zapinania motora pri stani a pod., je 355 Ł). Na druhej strane, u KIA bavime sa zatial iba o koncepte...
U kazde konstrukce je treba zkoumat pomer naklady/vynosy. Muze se snadno stat, ze jednoduche reseni, ktere bude jenom "donapajet" palubni elektrosoustavu bude mit tento pomer lepsi, nez slozita konstrukce, ktera bude prenaset vykon na kola. A to i kdyz tato jednoducha konstrukce nezachyti vsechnu "odpadni" energii. Mne se zda, ze napajet klimatizaci a svetla odpadni energii muze usetrit znatelne procento spotreby. Tato jednoducha konstrukce by mohla mit jenom rekuperacni brzdy a trochu vetsi akumulator. Cili se temer nelisi od soucasnych konstrukci. Neni tam zadny motor ze ktereho by se dal prenest vykon na kola, bez zasadniho prekonstruovani systemu. Je to cesta pro automobilku, jak se muze levne a bezbolestne propracovat k hybridu a soucasne pro uzivatele jak ziskat auto, ktere bude uspornejsi nez ostani, ale pritom nebude o mnoho drazsi. Uvidime.
Všichni nadávají na marketing.Přesto nás oblbují stále dál. Tak co s tím, viz. ekonomika.idnes.cz/dilbert.asp?…… Jinak asi možná rekuperace přes kondenzátor.
Vzpomínáte si, jak cca vloni automobilky křičely, že nový návrh v rámci EU na snížení emisí není splnitelný a že tím půjdou ceny aut rapidně nahoru? Najednou to jde, EcoCee´d, Fabia/Octavia green line. A to jen díky malé úpravě stávajících modelů....
Moje rec ....
KIA jede :yes: :yes: