Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Konec prodeje spalovacích motorů v roce 2035? EP návrh schválil!

Evropský parlament (EP) dnes schválil návrh, který by měl od roku 2035 zakázat prodej nových osobních aut a lehkých užitkových vozů se spalovacími motory. Opatření se netýká ojetých vozů a bude ještě předmětem dalšího unijního vyjednávání.
Zpět na článek
8. 6. 2022 20:37
8. 6. 2022 21:55
8. 6. 2022 22:18
9. 6. 2022 15:22
9. 6. 2022 19:05
9. 6. 2022 19:06
9. 6. 2022 00:32
9. 6. 2022 06:58
9. 6. 2022 08:56
9. 6. 2022 10:04
9. 6. 2022 13:15
9. 6. 2022 13:15
9. 6. 2022 15:56
9. 6. 2022 16:19
9. 6. 2022 18:23
Avatar - WinDiesel
8. 6. 2022 20:12
Ať jde europarlament do zádele.
A všichni zaslepení bojovníci proti dieselům teď vidí že se eurohujeři schovali za boj proti dieselům a ve skutečnosti jim celou dobu šlo o boj proti spalovákům.
A fakt, že by spalováky mohly jezdit na CTL/GTL/XTL/PTL a recyklovaná paliva europarlament okázale ignoruje. :no:
Rozbalit vlákno
15
Avatar - petr petrumr
8. 6. 2022 20:39
Re: Ať jde europarlament do zádele.
když zítra se začne s výrobou značek zákaz vjezdu dieslům, tak už je pozdě.
Avatar - Mikesus
8. 6. 2022 21:34
Re: Ať jde europarlament do zádele.
Kdyz by tu nebyly ty smradlavé a jedovaté diesely, tak by dlouho nikdo o zákazu spalovaku neuvažoval.
8. 6. 2022 21:54
Re: Ať jde europarlament do zádele.
nemyslím si, bola by tu poľovačka na benzínové motory...
8. 6. 2022 22:21
Re: Ať jde europarlament do zádele.
presne tak
nad spalovakama se zlomila hul na podzim 2015 s vypuknutim dieselgate
petrolheadi muzou podekovat naftovejm dunihlavum a kolenovrtum
8. 6. 2022 23:34
Re: Ať jde europarlament do zádele.
No je to za 13 let. Komousi planovali na 5 letky a tihle novodobi komousi klidne na 13 let dopredu. Doufejme ze se ten spolek do te doby rozpadne a bude nahrazen necim smysluplnejsim a po tomhle bolsevickem zakazu uz ani pes nestekne.
9. 6. 2022 06:53
Re: Ať jde europarlament do zádele.
ty si fakt myslis, ze kapitalisti neplanujou ??
ze zijou z ruky do huby ???
9. 6. 2022 08:40
Re: Ať jde europarlament do zádele.
Kapitalisti se nesnaží řídit trh.
9. 6. 2022 09:24
Re: Ať jde europarlament do zádele.
Ale regulovat museji i kapitalisti
9. 6. 2022 09:41
Re: Ať jde europarlament do zádele.
kartelove dohody např. že ;-)
9. 6. 2022 11:23
Re: Ať jde europarlament do zádele.
Kartelové dohody je trochu něco jiného.
Avatar - Mikesus
9. 6. 2022 19:24
Re: Ať jde europarlament do zádele.
Do té doby nikdo o zákazu neuvažoval. Stačilo nepodvadrt s emisemi. Takhle se už kouká na všechny spalovaky, že podvádí.
Avatar - pradeda777
9. 6. 2022 20:19
Re: Ať jde europarlament do zádele.
Podvody s emisemi byly naplánovány a provedeny krajně levicovými ekofašisty a financovány evropskou elektro-lobby za účelem zvýšení tlaku na politiky ve věci likvidace spalovacích motorů a přechodu na elektro a zvýšení zisků. Je to jasný jak facka.... :-[]
9. 6. 2022 23:19
Re: Ať jde europarlament do zádele.
Electric Cars Are Coming And If You Don’t Like It, Tough
9. 6. 2022 09:17
Re: Ať jde europarlament do zádele.
Nikoliv. Ve skutečnosti jim jde o boj proti individuální mobilite jako takové. Extrémně nepopulární věc, proto na to jdou salámovou metodou a schovávají se za iluze o elektromobilite pro všechny.
Avatar - WinDiesel
9. 6. 2022 09:51
Re: Ať jde europarlament do zádele.
Máš pravdu, po spalovácích jim najednou začnou vadit i elektroprdy.
8. 6. 2022 20:16
Mňo, vypadá to blbě....
.... pokud by takový přechod měl proběhnout nyní, byla by to naprostá katastrofa pro úplně všechny - od spotřebitelů přes automobilky, vlády a ve finále i přírodu, protože drancování drahých kovů by asi bylo neskutečné....

tak teda máme 13 let na to "něco" vymyslet, aby tento plán byl realizovatelný tak nějak racionálně.... a nebo aspoň máme čas na to jej změnit....
Rozbalit vlákno
13
8. 6. 2022 20:36
Re: Mňo, vypadá to blbě....
Za 13 let nic vymyslet nejde. Za 13 let začne kubanizace. Koně budou jen pro bohatší. Minusáři se svezou maximálně na oslu.
9. 6. 2022 17:53
Re: Mňo, vypadá to blbě....
To samy rikali v Toyote pred rozhodovanim o vyvoji prvniho Priusu. :D
;-)
8. 6. 2022 21:18
Re: Mňo, vypadá to blbě....
13 let je spíš vlhký sen. Už s Euro 6 začaly často psí kusy typu dobíjení autobaterie jen když auto nejede pod plynem a dalším zpřísňováním se dostáváme do stavu, kdy už se i na Alu kola dávají poklice kvůli aerodynamice. A to i ta současná nejpřísnější varianta Euro6 je pořád ještě slabý odvar proti připravovanému Euro 7. Představa, že si za 13 let koupíš svůj poslední spalovák a pak s ním budeš jezdit dalších 15 let je nereálná. Takový spalovák už stejně ani chtít nebudeš.
8. 6. 2022 21:31
Re: Mňo, vypadá to blbě....
No čas ukáže zda je to vše vůbec reálné. V roce 2011 po Fukušimě, jádro je špatný zdroj energie. A dnes by se možná moc hodilo. Nakonec se ještě vrátíme k ekologickému uhlí, protože když nebude plyn tak budeme namydlení všichni.
8. 6. 2022 21:58
Re: Mňo, vypadá to blbě....
Šiklo by sa vytiahnuť zo šuplíka Teslove návrhy. Ale to by najprv museli prísť na to, ako na nich zbohatnúť.
8. 6. 2022 21:55
Re: Mňo, vypadá to blbě....
Nie, toto začalo už s EU V
9. 6. 2022 08:01
Re: Mňo, vypadá to blbě....
V benzínu mi přišla ještě Euro 5 relativně v pohodě. Svého času jsem z toho downsizingu úplně radost neměl, ale nakonec mi to nepřišlo tak hrozné. Pořád to byly alespoň čtyřválce, obešlo se to bez stopstartu.

U nafty už její příznivci asi nadávali dřív, ale já o staré diesly nepláču. U těch nejstarších mi silně vadil oblak černého kouře při větším zápřahu a ty novější mi zase kysele smrděly. To se za mě srovnalo až s nejnovějšími Euro 6.

Nerozporuji, že v benzínu jde cítit i Euro 6, ale to mi nějak nevadí. Mi to spíš voní.
Avatar - Barrichello
9. 6. 2022 16:44
Re: Mňo, vypadá to blbě....
Tak co odborníku, krásně ses sekl vid?
https://www.autoforum.cz/…tera-jde-koupit/

Výroba včera odstartovala, a kdo měl zas pravdu? Já vid, blbý co, na*ere že.

"Granta se totiž dočkala i rozšíření standardní výbavy, do které nově nespadají jen elektricky ovládaná přední sedadla, palubní počítač či posilovač řízení, ale rovněž lakované kliky dveří a vyhřívaná a elektricky ovládaná venkovní zpětná zrcátka. Není to tedy zase takové holátko, jak se někteří obávali, mimo to zákazníci budou moci za příplatek sáhnout po litých patnáctkách nahrazujících ocelové čtrnáctky."

Koncem prázdnin přibude i to ABS a airbagy, z číny.

Takže Lady pošupačí dál a jediný, kdo bude ronit krokodýlí slzy ja Bosch.

Takže dasvidanja druzi :-)

(to bylo keců jak rus neumí lakovaný nárazník a chromovanou lištu a el. vokýnka, hehe. Hlavní, že tomu rozumíte tak dokonale a máte svoje vylhaný kydy vid)
9. 6. 2022 16:54
Re: Mňo, vypadá to blbě....
... jakože díky chromovaným lištám a el. okýnkům už to nebude takové pojízdné ho*no jako předtím?
Avatar - Barrichello
9. 6. 2022 17:07
Re: Mňo, vypadá to blbě....
Nebude to bez výbavy a ve Stylu Fabie Junior, jako byla ta trapná úvodní fotka co tam redakce k tomu článku dala.

A když sem psal, že tak jako na fotce to určitě nebude vypadat, hádali ste se.

A zase sem měl pravdu. HAHAHA

A jaký to plní Euro je fakt rusákovi šumák, čím méně eko-kurvítek, tím větší jednoduchost a spolehlivost motoru.

ABS a spol jim dodá v létě čínan a pohoda.
A takhle to časem udělaj i s Vestou a XRay a maj v produkci zas celou výrobní řadu.

A jako Moskviče jim čínan rád dodá nějaký svoje vozítko, který přebrandují jako Moskviče.
Neboj.
9. 6. 2022 17:17
Re: Mňo, vypadá to blbě....
Problem Lady prece neni vybava... jde o to ze to je nebezpecny kram na urovni mozna tak aut co v Evrope jezdily kolem roku 95... a muzete tam v Rusku ty narazniky i pozlatit a nic se na tom nezmeni ;-)
Avatar - Barrichello
9. 6. 2022 18:18
Re: Mňo, vypadá to blbě....
Určitě.
https://www.youtube.com/watch?…

Chtěl bych mít vaš znalosti a všemu tak skálopevně věřit. To musí být krásný život.

Rotmistr Nusle vůbec rozeznával kvalitu podle barev. Kdo byl zelený, byl dobrý. Kdo měl barvu jinou, byl lump. My jsme měli protekci, neboť se jmenujeme Zelenkovi, zato lékárník Černý z druhého patra nacházel často před svým prahem rozbušky, dvakráte pak pod rohožkou minu.

Nepřipomíná ti to něco? :-)
Avatar - Barrichello
9. 6. 2022 18:02
Re: Mňo, vypadá to blbě....
A včera navíc ještě toto
https://www.idnes.cz/…2_zahranicni_kha

Ale já tomu nevěřím, je to Fake News a ty súčka byly určitě nafukovací.

Kdepak by vožralej mužík mohl vzlétnout na frontu s novým letadlem, dyt nefunguje a nelítá!
8. 6. 2022 20:31
hráblo jim...
Kdyby Ti EU-darmožrouti skutečně chtěli s planetou něco udělat, stačilo by velmi efektivně investovat odhadem třetinu budoucích předpokládaných nákladů do technologií rozvojových zemí, které planetu skutečně znečišťují mnohem více, než celá Evropa...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - caliban
8. 6. 2022 21:31
Re: hráblo jim...
Leda že by ta "investice" měla za následek drastické snížení porodnosti, především v Africe. Protože ti nás jednou umlátí pantoflema.
8. 6. 2022 21:59
Re: hráblo jim...
Čína, India, alebo hoci Bangladéš k tomu nemajú ďaleko už dnes.
Avatar - petr petrumr
8. 6. 2022 20:37
putin?
je tohle usměvný a čekáme na vyjímky.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
8. 6. 2022 21:55
Re: putin?
vrať se do 1. třídy chudáku
Avatar - Ondore
8. 6. 2022 20:58
Médiá spustili antikampaň, analfabeti sa pridávajú v diskusi
Ako tak pozerám, v podstate táto správa obieha médiá copy-paste spôsobom a zatiaľ som nenašiel ani jedinú redakciu, ktorá by si spomenutý návrh zákona aspoň prečítala.
Len kratučká pripomienka:
- nie je pravda, že: "Přísnější normy pro emise CO2 mají přimět automobilky, aby přestaly vyrábět auta se spalovacími motory a zaměřily se na elektromobily."
Automobilky majú voľné ruky a môžu vyrábať čo chcú. Zámer je vyrábať autá s nulovými emisiami a o tom je návrh zákona, v ňom sa žiadne elektromobily nespomínajú. Ak dokážu automobilky vyrobiť napríklad syntetické palivo, ktoré bude mať nulové emisie, môžu pokračovať vo výrobe spaľovákov. Ak cena spaľováku s pokutou bude nižšia ako cena BEV, oplatí sa im výroba spaľovákov. Ak ukecajú svoje vlády, že potrebujú bilióny na prestavbu fabrík, tak si iste vylobujú výnimky do roku 2050 a ďalej budú vyrábať spaľováky. A napokon - technológiu aj fabriky majú už 1.000x zaplatené, naďalej môžu vyrábať spaľováky pre Áziu, Južnú Ameriku, Afriku a pokračovať vo výrobe. A Ty môžeš svoju očipovanú Octaviu používať do posledného kadla-kadla.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - WinDiesel
8. 6. 2022 21:56
Re: Médiá spustili antikampaň, analfabeti sa pridávajú v dis
Čemu nerozumíš na slově zákaz?
Avatar - Ondore
8. 6. 2022 21:59
Re: Médiá spustili antikampaň, analfabeti sa pridávajú v dis
Nečítal si návrh zákona, ale vieš, že je tam zákaz. Daj sem prosím odkaz kde si to našiel a môžeme sa baviť o tom, kto čomu nerozumie.
Avatar - WinDiesel
9. 6. 2022 09:56
Re: Médiá spustili antikampaň, analfabeti sa pridávajú v dis
Omlouvám se, v zápalu boje jsem to přehnal.
V tom je rozdíl asi jako mezi DE FACTO a DE JURE.
De jure se žádný zákaz nekoná, de facto to zákaz spalováků je, protože 35 gramů udělají jen zfalšované plug-in hybridy. Jak snadné na ně skočit a rychle s nimi skoncovat. :-) Stačí zreálnět metodiku měření a fakt že spousta lidí pluginy vůbec nenabíjí.
Avatar - Ondore
9. 6. 2022 11:09
Re: Médiá spustili antikampaň, analfabeti sa pridávajú v dis
OK, vidím, že si to stále nečítal a netušíš o čom hovoríš (aj Freddka to hovorí nesprávne). Tu nejde o číslo, tu nejde o de facto a de jure, dlhodobý zámer je znížiť emisie na nulu, bodka. To podstatné - nikto nikde nezakazuje spaľováky, ak Porsche začne vyrábať ich eFuel vo veľkom a cenovo sa dorovná s benzínom, tak tu všetci môžu jazdiť v nových spaľovákoch aj po roku 2035, žiadny zákon to nezakazuje. Návrh zákona hovorí o postupnom znižovaní emisií. 90 % diskutujúcich sa ohradzuje kvôli veciam, ktoré v tom návrhu vôbec nie sú, alebo dokonca sa diskutujúci dožadujú zrušenia dotácií pre alternatívy typu elektrické autá a predstav si - toto zrušenie v tom návrhu je priamo napísané, takže ľudia zastávajúci sa spaľovákov bojujú proti návrhu zákona, ktorý ruší dotácie pre EV. Je kopec zábavy rozoberať to s ľuďmi, ktorí si nevedia prečítať ani to, proti čomu sa vyjadrujú.
9. 6. 2022 09:27
Re: Médiá spustili antikampaň, analfabeti sa pridávajú v dis
Tam neni zakaz, tam je 35g CO2 pokud se nepletu. Takze plugin hybrid s vetsi baterkou to asi zvladne taky.
Avatar - WinDiesel
9. 6. 2022 09:54
Re: Médiá spustili antikampaň, analfabeti sa pridávajú v dis
Plugin, ten megapodvod ........... :-)
Tos mne rozchechtal.
Pluginy už leží na špalku taky. Kat je na cestě.
9. 6. 2022 05:37
Re: Médiá spustili antikampaň, analfabeti sa pridávajú v dis
Tobě popřeju za názor neskromnou manželku, dvě věčně nemocná děcka, starou polorozpadlou haluz před rekonstrukcí na vesnici, hypotéku na krku a jsem zvědavěj, kolik budeš za dvě kadla-kadla pohybovadla ochoten najednout vydat peněz. Jediné, k čemu to celé pospěje bude úpadek Evropy, konec sociálního smíru, nepokoje, nárůst chudoby a čím dál víc opakovaně vyvařených a zgenerálkovaných sofilií, které už dávno mohly být nahrazeny moderními vozy s EURO 5-6-6d.
Avatar - Ondore
9. 6. 2022 06:36
Re: Médiá spustili antikampaň, analfabeti sa pridávajú v dis
Si zlatý, ale ujasnime si jednu vec hneď na začiatku - ja som nepísal "svoj názor", ja som písal, že médiá klamú a nič také ako píšu vo svojich článkoch v tom zákone nie je. To nie je názor, to je realita.
9. 6. 2022 06:41
Re: Médiá spustili antikampaň, analfabeti sa pridávajú v dis
To sú zase žvásty...
Avatar - Ondore
9. 6. 2022 13:26
Re: Médiá spustili antikampaň, analfabeti sa pridávajú v dis
Krásne je, že nejaký duševný mrzák inému človeku praje "dvě věčně nemocná děcka" a nájde sa aktuálne 7 takých, ktorí tomu dajú palec hore. Hodne to hovorí o tom s kým tu vlastne diskutujeme.
10. 6. 2022 06:53
Re: Médiá spustili antikampaň, analfabeti sa pridávajú v dis
Škoda komentára. Niekedy sa pozastavujem nad tým, prečo sem vlastne chodím, a vždy prídem na to, že sa tu občas objaví aj niekto solídny a z ACZ vypadne tu a tam článoček, ktorý poteší. je to stále zriedkavejšia radosť, ale čo narobíš, keď všade inde život (a médiá) servíruje jednu jobovku za druhou a pozitívne nič...
Včera som počúval nejaké správy a zrovna rozprávali o tom údajnom konci spaľovákov - rovnaké bludy ako tu. Aké informácie potom dostávame o všetkom ostatnom, keď skomolia a prevrátia aj takúto jednoduchú správu...
Avatar - Mikesus
10. 6. 2022 14:53
Re: Médiá spustili antikampaň, analfabeti sa pridávajú v dis
Ty ostatní označuješ za analfabety, takže je to prašť jako uhoď. Nevidím v tom problém. A navíc kdo v uzavřené garáži dává děcka do auta s dieselem, opravdu jim ničí zdraví. I na některých dospělých je to již poznat, často i zde v diskuzi.
8. 6. 2022 21:03
Re: Médiá spustili antikampaň, analfabeti sa pridávajú v dis
Nebyl jste odsouzen k trestu smrti. Od roku 2035 jen nesmíte svým metabolismem generovat žádné emise. Máte spousty možností, jak to udělat.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ondore
8. 6. 2022 21:12
Re: Médiá spustili antikampaň, analfabeti sa pridávajú v dis
@rohor: Haha, dobré, ale tí čo vedia čítať sa stretli napríklad s nasledovnými vecami, stačí, nech to niekto dotiahne do komerčnej podoby:
- https://www.caranddriver.com/…-neutral-e-fuel/
- https://en.wikipedia.org/…bon-neutral_fuel
- https://en.wikipedia.org/…iki/Butanol_fuel
- https://en.wikipedia.org/…rogen_production
- https://www.hotcars.com/…tomotive-future/
Avatar - WinDiesel
8. 6. 2022 21:58
Re: Médiá spustili antikampaň, analfabeti sa pridávajú v dis
Komerčně se alternativy vyrábí, ale v Německu je schváleno používání pouze do služebních automobilů státní správy.
Například recyklovaný diesel Nesté.
Avatar - Ondore
8. 6. 2022 22:05
Re: Médiá spustili antikampaň, analfabeti sa pridávajú v dis
Odkaz? V Nemecku som žil a v tej verzii ako to podávaš o tom počujem prvý raz.
Avatar - WinDiesel
9. 6. 2022 09:58
Re: Médiá spustili antikampaň, analfabeti sa pridávajú v dis
Stačí si občas něco přečíst v Autoforu. DHL používá pro svojí flotilu až 30% biopaliva 3. generace NESTÉ.
Avatar - Ondore
9. 6. 2022 11:10
Re: Médiá spustili antikampaň, analfabeti sa pridávajú v dis
Počkaj, to si mal povedať hneď, že Tvoje znalosti vychádzajú z autofóra, to všetko vysvetľuje!
9. 6. 2022 13:45
Re: Médiá spustili antikampaň, analfabeti sa pridávajú v dis
Autoforum :D :D :D
Avatar - del42sa
8. 6. 2022 21:10
Zákaz spalovacich motorů
Bravo Musk, Bravo Tesla, bravo elektromobilita, bravo, že idiocizmus a zelené mozky dosahli svého :yes: :yes: :yes:

doplatíme na to všichni
Rozbalit vlákno
1
10. 6. 2022 07:38
Re: Zákaz spalovacich motorů
ANi nevieš o čom pletieš, hlavne že si zaujímavý. ;-) :yes:
8. 6. 2022 22:18
dobra zprava
ruskyho hitlera snad klepne, protoze rusko stoji a pada s ropou

zavedeni jakyhokoliv terminu je podle me ale zbytecny, protoze elektromobili se prosadi podobne, jako se prosadily placaty obrazovky nebo LED zarovky
ja bych to tak nehrotil a nechal bych to na prirozenym vyvoji, kterej podle me bude rychlejsi nez 2035
Rozbalit vlákno
30
8. 6. 2022 22:44
Jednoduché EV
se skutečně prosazuje jako ty placatý TV, ale taky bych tomu nechal volný průběh.
8. 6. 2022 23:41
Re: Jednoduché EV
Bohuzel komunisti v Bruselu radeji centralni planovani. Co na tom ze my uz v CR vime ze to je cesta do pekel neco centralne ridit. Holt to asi nakonec povede k rozpadu EU jako se rozpadlo SSSR.
9. 6. 2022 06:44
Re: Jednoduché EV
Už aby to bolo.
9. 6. 2022 06:55
Re: Jednoduché EV
a pak sup pod nacistickej kreml
ses vymastenec
9. 6. 2022 07:03
Re: Jednoduché EV
Tu má niekto ťažký mindrák...
9. 6. 2022 07:06
Re: Jednoduché EV
vy šlovaci by ste prisli na radu jen o neco driv
nakrocino mate teda docela slusne
madari tam sou uz skoro celi
9. 6. 2022 08:44
Re: Jednoduché EV
To přeci nikdo netvrdí ty pomatenče.
Avatar - Barrichello
9. 6. 2022 16:50
Re: Jednoduché EV
Nevím co bereš za drogy, ale musí to být hustej matroš, fanatický rusofobe :-) :-) :-)

Přejel ti ZIL 157 v osmašdesátým dřevěnýho kačera a máš z toho doživotní trauma?
9. 6. 2022 08:43
Re: Jednoduché EV
Osobně bych radši než rozpad viděl návrat ke kořenům a původní myšlence bezcelní unie jak EU fungovala ještě před 20-30 lety.
9. 6. 2022 13:11
Re: Jednoduché EV
Ibaže to je ešte väčšia utópia ako skorý rozpad EÚ a nezávislosť.
9. 6. 2022 14:26
Re: Jednoduché EV
Asi máš pravdu. Tak pak už jedině ten rozpad a začít za čas znova. Spolek v rámci Evropy je jistě žádoucí, ale ne ve stavu a podobě kam to dospělo.
10. 6. 2022 07:40
Re: Jednoduché EV
Myslím, že Vyšehradská štvorka je podstatne akceptovateľnejšia. Hlavne aby to ostalo len pri spoločných cieľoch a neprerastalo to do spoločných obmedzení...
Avatar - WinDiesel
9. 6. 2022 10:00
Re: Jednoduché EV
Jo a nás potom zaberou Helmuti a Vás ruSSáci, budeš spokojenější? :-[] :-[] :-[]
9. 6. 2022 05:40
Re: dobra zprava
Pokud slovo "prosadí" myslíš bez dotací a všech nechutných výhod, tak jde o rozumný, ikdyž tak trochu naivní názor.
9. 6. 2022 06:33
Re: dobra zprava
pokud jde o vyhody, tak bych v prve rade srovnal zdaneni nafty na uroven benzinu ty naivko
benzin je zatizenej spotrebni dani skoro o polovinu vic, nez nafta.
v realu to znamena, ze nafta na stojanu ma stat cca o 5 korun vic
coz by do statniho rozpoctu prineslo cca 25mld rocne
z toho by se rocne mohlo postavit 50km dalnic
za 20 let tady mohlo bejt 1000km novych dalnic a davno predalnicovano

jako jedinou realnou vyhodu EV vidim parkovani na modrejch zonach kdekoliv, coz zcela jiste neni naveky
9. 6. 2022 07:01
Re: dobra zprava
Ďalší somár na javisku. Prečo sakra všetci chcete dorovnávať daň nafty k benzínu a nie radšej znížiť daň za benzín? Zdá sa vám, že je príliš lacno a treba zdražovať? To ti ty hlupák nedocvakne, že zdražením nafty logicky zas a opakovane zdražie všetko? A štátnemu rozpočtu to neprinesie prakticky nič, lebo nárast cien v dnešnej dobe automaticky znamená útlm spotreby aj výroby. Skús konečne používať mozog, ak nejaký máš.
9. 6. 2022 07:09
Re: dobra zprava
je to proto, aby pitomci jako ty jezdili sockou
zdrazeni nafty o 5 kacek by melo vliv na rust cen sotva o 1%
tedy nula nula nic
omezeni spotreby je ted zadouci
9. 6. 2022 08:46
Re: dobra zprava
Tím by si určitě pomohl zkrotit tu strašnou inflaci co nás teď trápí :D
Ještě nějaký geniální nápad máš ty makroekonome? :D
9. 6. 2022 09:07
Re: dobra zprava
1% jednorazove navic je o nicem
9. 6. 2022 14:29
Re: dobra zprava
Současný růst ceny energií, ale nezpůsobil žádný 1%.
9. 6. 2022 15:22
Re: dobra zprava
Včera jsem dostal letošní uhlí a zaplatil o 30 % více. Máš nějaké vysvětlení, které by opodstatnilo tento cenový nárůst u komodity (těžené v Bílině)?
9. 6. 2022 18:22
Re: dobra zprava
Víš proč stálo o 30 procent víc? No protože je 14ti procentní inflace, tak proto.
9. 6. 2022 19:05
Re: dobra zprava
Ptám pana odborníka ekonoma. Odpověď znám - protože lidi blbnou a uhlosklady to ví, takže ceny napálily, aby vydělaly. Venca, co mi vozí uhlí každý rok, mi líčil, jak je vše co dostanou hned pryč, protože vozí po 10 tunách (víc se mu na auto nevejde).
Edit: Tak je to skoro přesně - meziroční zvýšení (květen 22 vs květen 21) "tuhých paliv o 30,1 %" dle dnešní publikované analýzy ČSU http://www.czso.cz/…lace-kveten-2022
Avatar - WinDiesel
9. 6. 2022 10:01
Re: dobra zprava
Jestli on to nebude mikroekonom. Že je to blb už víme :-[]
9. 6. 2022 19:06
Re: dobra zprava
Mikroekonom není žádná nadávka. Wiki: Mikroekonomie je obor ekonomické teorie, který se zabývá zkoumáním rozhodování jednotlivých tržních subjektů – jednotlivců/domácností, firem a státu.
9. 6. 2022 09:34
Re: dobra zprava
"elektromobili se prosadi" :-[]
9. 6. 2022 09:40
Re: dobra zprava
tak konecne si jeden hnidopich vsimnul
mas od me :yes: za pozornost pri vyucovani
Avatar - WinDiesel
9. 6. 2022 10:02
Re: dobra zprava
Blb zase nepochopil. :-[]
9. 6. 2022 13:13
Re: dobra zprava
No ako inak by sa z toho "ypsilonu" vykrútil...?
Avatar - Barrichello
9. 6. 2022 16:48
Re: dobra zprava
Určitě vid, to ste měli keců v pondělí a úterý....

Jak rus neumí lakovnaý nárazníky a chrom lišty a el. vokýnka
"Granta se totiž dočkala i rozšíření standardní výbavy, do které nově nespadají jen elektricky ovládaná přední sedadla, palubní počítač či posilovač řízení, ale rovněž lakované kliky dveří a vyhřívaná a elektricky ovládaná venkovní zpětná zrcátka. Není to tedy zase takové holátko, jak se někteří obávali, mimo to zákazníci budou moci za příplatek sáhnout po litých patnáctkách nahrazujících ocelové čtrnáctky."

Nejlepší je bejt rusofob, h*vnu rozumět a na všechno mít blbý kecy vid.
https://www.autoforum.cz/…tera-jde-koupit/

Jste akorát pro smích tady
8. 6. 2022 22:41
Jednoduchost EV je úžasná a baterky budou solid state
V roce 2030 mají baterie klesnout pod 50€/kWh. Takže jednoduchá EV budou levnější než složité spalováky i bez dotací.

Navíc to ticho, nyní u silnice nikdo nechce bydlet.
Rozbalit vlákno
7
9. 6. 2022 05:42
Re: Jednoduchost EV je úžasná a baterky budou solid state
Největší hluk je od kol, nikoliv od motoru.... Proč se asi dělají "tiché" asfalty?
Avatar - KANKUNEN
9. 6. 2022 06:53
Re: Jednoduchost EV je úžasná a baterky budou solid state
Ano, v současné době vše svědčí tomu, že EV budou levnější. :-!
Avatar - WinDiesel
9. 6. 2022 10:03
Re: Jednoduchost EV je úžasná a baterky budou solid state
Prudce levnější !!!
9. 6. 2022 08:50
Re: Jednoduchost EV je úžasná a baterky budou solid state
Hele pokud to tak bude, tak nevidím důvod proč soudruzi v Bruselu plánují spalováky zakázat. To je něco co by si měl vyřešit trh a ne zasedání bruselských komunistů.
9. 6. 2022 09:06
Re: Jednoduchost EV je úžasná a baterky budou solid state
asi chtej naznacit kremelskym komunistum a nacistum, ze s ropou koncej
9. 6. 2022 13:14
Re: Jednoduchost EV je úžasná a baterky budou solid state
A takéto teleso má volebné právo... ;-\
Avatar - lyon667
10. 6. 2022 12:26
Re: Jednoduchost EV je úžasná a baterky budou solid state
Ceny všech surovin raketově rostou a ty jsi stále přesvědčený, že baterky slevní? Tolik optimismu bych chtěl mít taky...
Avatar - Pepa_007
9. 6. 2022 00:32
??
Vedení EU se dočista pomátlo. 8-s 8-s 8-s 8-s
Když konec naší civilizace, tak se vším všudy. 😣
Rozbalit vlákno
5
9. 6. 2022 06:58
Re: ??
A za čím ti bude ľúto? Za hlukom a smradom? Za smogom a rakovinou pľúc?
Naviac ceny spaľovákov rastú do neba dorovnávajú elektriku, takže nakoniec ti môže byť vcelku jedno, že spaľovák nebude.
9. 6. 2022 08:56
Re: ??
Ty seš ale kus výstavního hlupáka! :-O
Avatar - WinDiesel
9. 6. 2022 10:04
Re: ??
To víš, od maníka ze salaše toho moc očekávat nemůžeš. :-[]
9. 6. 2022 13:15
Re: ??
Sledujem, že o mne vieš všetko, naftový Hurvínku... :-!
9. 6. 2022 13:15
Re: ??
Ale nie, zas ma toľko nechváľ. Kam sa hrabem na teba... ;-)
Avatar - KANKUNEN
9. 6. 2022 06:56
To je takové flexibilní rozhodnutí
Bude to a nebo se dá odklad.
Rozbalit vlákno
8
9. 6. 2022 07:02
Re: To je takové flexibilní rozhodnutí
Takže to bude. Jedine, že by nie. ;-)
9. 6. 2022 08:52
Re: To je takové flexibilní rozhodnutí
Ještě uvidíme co přinese válka na Ukrajině. Je dost možný, že v Evropě budeme řešit jiný starosti a tyhle velkohubý plány půjdou do kopru.
9. 6. 2022 13:19
Re: To je takové flexibilní rozhodnutí
Začínam mať pocit, že Európu vedú nejakí masochisti. Alebo bezprávni ľudia bez chrbtovej kosti, len slepo počúvajúci príkazy odinakiaľ.
9. 6. 2022 14:35
Re: To je takové flexibilní rozhodnutí
Evropu hlavně vedou tupani odstřižení od reality.
9. 6. 2022 14:38
Re: To je takové flexibilní rozhodnutí
Jak jsi došel k tomuto závěru?
9. 6. 2022 14:54
Re: To je takové flexibilní rozhodnutí
tak ti nějak sleduju zprávy. Jejich eko nápady, který jsou bohužel většinou v rozporu s odbornou veřejností mi bohužel dávají za pravdu. Jedno jestli se to týká automotive, migračních otázek nebo třeba energetiky.

BTW kde máš Hamunu. On to trolení úplně vzdal :D
Avatar - Barrichello
9. 6. 2022 16:52
Re: To je takové flexibilní rozhodnutí
Sou to neostalinističtí utopističtí bolševici, kašpaři bez technického vzdělání, toužící zde zavést tzv. Stakeholder Capitalism, což je jen vznešený název pro zelený utopistický bolševismus.
10. 6. 2022 07:43
Re: To je takové flexibilní rozhodnutí
Názov je nepodstatný. Na blbosť sú škatuľky zbytočné.
Avatar - KANKUNEN
9. 6. 2022 07:41
Spalováky by chtěli zakázat,
ale ještě nevymysleli jak vybírat z elektriky pro EV spotřební daň.
Rozbalit vlákno
5
9. 6. 2022 08:14
Re: Spalováky by chtěli zakázat,
spotrebni dan na litr nafty je 8.45kc na litr
1 litr nafty obsahuje 10kWh energie
tedy 1kWh nafty je zatizena spotreni dani 0.845kc

1kWh elektriky je zarizena poplatkem na OZE 0.495kc/kW
+ emisni povolenky, ktery dnes delaj 1kc/kWh u uhelnych elektraren a o neco min u plynovych
podil emisnich zdroju (uhelne a plnyve) je u nas cca polovina, tedy 1kWh v zasuvce je zatizena cca 0.50kc za emisni povolenky
celkem elektrika jen OZE + emisni povolenky cca koruna /kWh
za elektriku platis i spotrebni dan, i kdyz malou

tedy zaver:
1kWh elektriky je danemi a poplatky zatizena vic nez 1kWh nafty

ficak nastane, az z nafty i benzinu budeme platit emisni povolenky a poplatek na OZE
a vsad boty, ze to prijde
Avatar - KANKUNEN
9. 6. 2022 08:48
Re: Spalováky by chtěli zakázat,
Já si tvých názorům vážím, ale ty peníze ten stát bude muset vysát.
9. 6. 2022 09:02
Re: Spalováky by chtěli zakázat,
vsak je taky vysaje
stat se posouva vic a vic doleva a zadna vlada s tim nic nenadela
jen levicova a populisticka vlada to sune doleva jeste vic, pravicova se to snazi trochu brzdit

pred 30 lety bylo cca 1.7mil duchodcu, dnes pres 2.5mil, tedy o polovinu vic
nekde se ty penize na ne vzit musi
pred 10 lety bylo o cca 70tis min zamestnancu placenych statem
nekde se ty penize na ne vzit musi
pred 10 lety mzdy v podnikatelske sfere a platy ve statni a verejne svere byly cca stejne
dnes jsou platy ve statni a verejne sfere o 10% vyssi nez mzdy v podnikatelske
nekde se ty penize na ne vzit musi
atd atd..

vem si, jak se od 2006 zmenilo zatizeni elektriky ruznymi poplatky
- od 2006 se zaved poplatek na OZE, kterej je dnes na 0.495kc/kWh (bez DPH) + cca 30-40mld rocne doplaci stat
- od ???? zavedena uhlikova dan ktera ted na 1kWh elektriky s uhelnych elektraren dela skoro 1 kc

stat ty penize odnekud vysat musi at se nam to libi nebo ne
9. 6. 2022 09:12
Re: Spalováky by chtěli zakázat,
Jenže poplatek za OZE jde do kapes solárním baronům a emisní povolenky se dělí mezi bruselske úředníky, spekulanty na burze a jen malá část jde do rozpočtu. Je téměř jisté, že až elektromobily budou povinné, státy na ně zavedou daně, aby se kompenzoval pokles vyveru daní z paliv. Navíc si účelově vzal méně zdaněné palivo (naftu) a dočasně sníženou sazbu.
9. 6. 2022 09:22
Re: Spalováky by chtěli zakázat,
na letosek se to odhaduje na 30mld do statni kasy, coz odpovida ty korune z kazdy vyrobeny kWh z uhelny elektrarny a trochu min z plynovy

nevim, jak by sis predstavoval zdaneni elektriky do EV, ja tipuju, ze budeme platit myto i z polnacek

poplatek OZE solarnim baronum do kapes prosadili sosani v 2005 v cele s paroubkem
a pochybuju, ze az od 2026 zacne vyber z FVE klesat a od 2031 by mel vyrazne spadnout mozna az na nulu, ze by se cena elektriky o to snizila
Avatar - Roland Von Wagen
9. 6. 2022 09:12
Za třináct let.
Je super, když eurobolševici uzákonní něco, co vejde v platnost až za třináct roků. Proč to nedali s okamžitou platností? EV je skvělé, všichni ho chtějí, je to dostupná a spolehlivá technologie daleko přesahující možnosti spalováků a není třeba dotací. Nebo je to všechno jinak, bolšáčci se bojí, že kdyby to bylo hned, tak by jim ještě mohl někdo "rozbít držku" ve volbách. Takhle ví, že za třináct let už v lavici sedět nebudou, někteří už nebudou ani mezi živými a nikdo si na ně ani nevzpomene. Jen prachy za tu svoji (ne)činnost by měli taky dostat za 13 let.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
9. 6. 2022 10:06
Re: Za třináct let.
Na Timmemanse budeme ještě dlouho vzpomínat. :-O :-O :-O
9. 6. 2022 14:55
Re: Za třináct let.
Jo ten by potřeboval odklidit. To je velký škůdce a žába na prameni.
9. 6. 2022 11:07
Re: Za třináct let.
Přesně tak, kdyby byla elektrodebilita tak skvělá, nikdo by ji nemusel takto násilím protlačovat pomocí zákazu normálních aut se spalovacími motory! A pokud už by takovéto zásadní rozhodnutí chtěli skutečně legitimně učinit, jediný přijatelný způsob jsou národní REFERENDA ve všech zemí EU! Přesně tak, jak to udělali ve Švýcarsku! :yes: :yes: :yes:
9. 6. 2022 23:24
Re: Za třináct let.
Kdyby spalovaky byly jedovate a prokazatelne rakovinotvorne, tak by tu uz davno nejezdily.

Pockat...
9. 6. 2022 14:41
Re: Za třináct let.
Tenhle názor myslíš vážně?
9. 6. 2022 09:30
Slusna lobby od automobilek
Slusna lobby od tech automobilek co?
A jestli si tady myslite, ze ne, tak mi reknete kdo za to asi tak mohl lobovat.
Vyrobi mene aut s mnohem vetsi marzi a ve vysledku vydelaji vic. Skacou blahem. Takhle dobry lobing uz se jim asi nikdy znovu nepovede.
Rozbalit vlákno
3
9. 6. 2022 09:42
Re: Slusna lobby od automobilek
To není všechno. Představ si, že časem je potřeba vyměnit všechny auta se spalovacím motorem za podobná auta, ale s elektromotorem pohaněným z baterie. To je jistota pro dlouhá léta.
Avatar - WinDiesel
9. 6. 2022 10:08
Re: Slusna lobby od automobilek
Shrnuls to v kostce.
Proč si myslíš že Mercedes, BMW a další jsou s prodeji napřímo?
Protože už se nebojí že přijdou o zákazníky, bohatě jim bude stačit 1/2, a na autech 2x nebo 3x vyšší marži, chachá, polovina zaměstnanců chachá ....
Proto za tím automobilky jdou tak tvrdě, kdyby měly celou zeměkouli rozkovat a ve vesmíru odchytávat meteory. :-O :D :-!
9. 6. 2022 13:23
Re: Slusna lobby od automobilek
Ona tá elektrina samotná nie je zlá. Zlý je spôsob, akým sa presadzuje a čo sa za ňou vlastne skrýva. Menej emisií a hluku ťažko môže niekomu prekážať. Ale sú to jediné plusy.
9. 6. 2022 09:44
ale stejne se musim tlemit
nacisti v rusku se vraci o 30 roku zpet, tedy "auta" s euro0, bez airbagu, ESP, ABS a dalsich vymoznenosti a tady takovy narky
Rozbalit vlákno
8
Avatar - WinDiesel
9. 6. 2022 10:09
Re: ale stejne se musim tlemit
Odděl blbe Putlera a elektro***y.
9. 6. 2022 10:40
Re: ale stejne se musim tlemit
beru te jako frustrovanyho kolenovrta, kterymu chtej sebrat smradlavou a jedovatou hracku, kterou otravujes zivot vsem okolo
i takovi lidi jako ty sou mezi nama

ale obcas mas i svoje svetly stranky
9. 6. 2022 11:09
Re: ale stejne se musim tlemit
Sorry, nechci být hrubý, ale ty se tady projevuješ jako jako demagogický k.r.e.t.é.n, :-O :no: :no: :no: Protože spojovat zločince Putina s elektrodebilitou EU je fakt na Chocholouška! :-( :no:
9. 6. 2022 11:22
Re: ale stejne se musim tlemit
ty woe, to snad musi bejt kazdymu jasny, ze hlavni smysl EV je odstrizeni se od ropy z diktatorskych a nacistickych rezimu, v jejchz cele je russko s putlerem
nebo ty fakt touzis bejt do budoucna vydiratelnej ruskejma nackama ???
9. 6. 2022 11:25
Re: ale stejne se musim tlemit
Takže podle tebě je jako lepší být totálně závislý na současné beznkonkurenčně nejsilnější totalitě dneška, na komoušké Číně?!! Ono ropu těží také například Norsko a jejím největším současným dodavatelem je USA. To jsi fakt nevěděl? :-O :-O :-O
9. 6. 2022 11:31
Re: ale stejne se musim tlemit
meles nesmysle
lithia ma EU dost na desitky let, manganu diky chvaleticim taky a pres polovinu kobaltu tezi svycarsko-anglicka firma glencore
pak recyklace

norsko vytezi ropy nulanula prd
USA neni nejvetsim dodavatelem, ale nejvetsim tezarem a spotrebitelem, v rope je v soucasnisti +- sobestacna
najvetsim dodavatelem ropy jsou tipuju saudi a pak russaci
9. 6. 2022 12:32
Re: ale stejne se musim tlemit
Ti Saudi nám černé zlato rádi prodají, stejně jako třeba zbídačelá Venezuela. :-)
9. 6. 2022 18:25
Re: ale stejne se musim tlemit
Urcite nic u tebe doma nepochazi z Ciny... :D

Spis si myslim, ze se ti tenhle argument hodi jen u aut.

Ale jestli nic z Ciny nepouzivas, tak kloubouk dolu.

Pro me aktualne o dost lepsi Cina nez Rusko...
A je na nas, jak se budeme snazit drzet s Cinou technologicky krok. Elon Musk / USA to dokaze. ;-)
Lpenim na zastaralych technologiich se to jistojiste nepodari.

PS Tady neco k Saudum, od kterych chces spalovat ropu:
https://zpravy.aktualne.cz/…22aac1f6b220ee8/
"Vraždu novináře Chášukdžího schválil saúdskoarabský korunní princ"
9. 6. 2022 11:04
Svoboda, kapitalismus, DEMOKRACIE???
BEV jsou ve všech směrech natolik lepší než ICE, že se na trhu dominantne prosadili i bez zákazů a pobídek vladnoucich "orgánů". OH WAIT...
Rozbalit vlákno
0
9. 6. 2022 23:16
Re: Ze světa násilně nařizované elektrodebility
Z tveho odkazu:
"Dnes se rozhoduje o budoucnosti automobilové branže."

Uz se rozhodlo. Ber to jako fakt. ;-)

Electric Cars Are Coming And If You Don’t Like It, Tough
:D :D :D
Avatar - Barrichello
11. 6. 2022 13:01
Re: Ze světa násilně nařizované elektrodebility
My Vám to osladíme, neboj. Budeme bojovat všemi, OPAKUJU VSEMI DOSTUPNYMI PROSTREDKY!!

Těs se, stalinisto.
Avatar - lordlord
9. 6. 2022 15:56
kup
EU politici splnili sliby voličům, kteří je tam zvolili. A automobilky taky nejsou proti. Ojetin se zatím nic netýká, ale např. ekodaň na paliva v SRN...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petr petrumr
9. 6. 2022 16:19
diskuze?
Vyjímky budou na sto%, zažil jsem dobu kdy povodí moravy chtělo zakázat dvoutaktní lodní motory a pro nedostatek čtyřtaktů to vzdali.
Bojkotujte VW, on stím začal, já ho už pár let ignoruji.
Rozbalit vlákno
1
9. 6. 2022 18:23
Re: diskuze?
Ja jsem bojkotoval podvodny dieselovy VW.

Ale podporuji soucasny VW v prechodu na elektrinu!
9. 6. 2022 18:00
G.M. Will Sell Only Zero-Emission Vehicles by 2035
https://www.nytimes.com/…on-vehicles.html

Prej EU...

Zakaz v roce 2035 je jen formalita.
A divi se tomu jen lidi, co nejsou z oboru.
Nebo ti, co o tomhle oboru vi kulovy...

Nikdo normalni si nebude kupovat spalovak uz nejmin o pet let driv, protoze to bude ekonomickej nesmysl.
Ostatne ekonomicky je to nesmysl ve vyssich tridach uz dnes (treba porovnani TCO Tesla vs BMW). :-O

https://cleantechnica.com/…y-half-the-cost/

PS Smutny je, ze diskuzni argumenty uz se u hateru s nulovou zkusenosti s EV omezuji na ideologicky zvasty. Absence historickyho, technickyho a ekonomickyho prehledu, ale hlavne selskyho rozumu techto diskuteru je az bolestna.
Pak tu pisou o tom, ze diesel cisti vzduch. :no:
Prestoze to, co jde z vyfuku neni vzduch, nybrz spaliny!
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Vzduch
https://cs.m.wikipedia.org/…ukov%C3%A9_plyny
Rozbalit vlákno
2
9. 6. 2022 23:20
Re: G.M. Will Sell Only Zero-Emission Vehicles by 2035
Scestný projev zarytého elektrofašisty v plné nahotě... Je mi tě upřímně líto! :-O :-( :no:
9. 6. 2022 23:26
Re: G.M. Will Sell Only Zero-Emission Vehicles by 2035
A jsme u ideologie.
Vas posledni argument.

Zajimalo by mne, jak si vysvetlujes kompletni prechod na elektromobilitu u US automobilky.
:D :D :D :D :D

Globalni spiknuti? Cina, USA, EU... :-O

Uzivej sve ridicske spalovaci SUV dokud muzes. ;-)

Ty ideologu..
To ze rozlisuju vzduch a spaliny z horeni ropnych produktu je samozrejme ryzi fasismus. :D

Electric Cars Are Coming And If You Don’t Like It, Tough