Zkuste jezdit na jedno nabití jen po městě, tzv. do 50, potom to nabijte a jezdite z města třeba do 5 vesnice, až do vybití a potom aby se neřeklo tam kde nemůže trolejbus( dálnice) Mnoho čtenářů by prosilo i tabulku, kolik za tu cestu rekuperovalo, škoda je jen, že nemáte s elektrárnou na střeše, to by se v noci jezdilo a ve dne stálo na slunku a kolik by to dalo km zase tabulka. Tuším, že je to jeden z mála elektro, který se zalíbí i ropákům.
Anebo to nechte jako obvykle na Bjorn Nyland, ten to vsechno otestuje do mrtě. On se nastesti vzdy najde nekdo, kdo tu novinarinu dela poctive, ikdyz je to treba podivin. https://youtube.com/…user/bjornnyland
jsi jinéj, řidiče zajímá hlavně na jaké straně je zástrčka a kde tedy bude walbox. Ty asi půjdeš do koncernu, kde lidi mají peníze na ty rychlostní tarify, které likvidují baterky a hlavně v počítači se uloží baterie pokazil řidič, záruka neplatí.
Aj 100 rocna zaruka ti je v praxi na 2 veci ak to nabijas polhodinu kazdy treti den a vysolis za ten nevkusny bakelitak vyse melona u predajcu .... univerzalnost a praktickost auta spociva v inych veciach... dlha zaruka ako taka by mala byt uz len akymsi prijemnym bonusom
Novy Mirai je pekne auto oproti predchodcovi.
Neviem ci by som ,ale nedal prednost kvoli koncepcii auta Hyundai-u Nexo.
U nas uz je sice cepacka,ale so slabym tlakom a tak Mirai naplnis max tak v prepocte na 200 km,ale vraj sa to ma zlepsit do konca roku a ma zacat tlacit 350 barov.
Zjistoval sis provozni naklady Mirai?
Znas cenu za km?
Kolik stoji vymena filtru?
Jaka je zivotnost palivoveho clanku? ;-)
Tam kde lze palivovy clanek nahradit za prijatelnych podminek baterii, tam vodik smysl nedava.
Celkova ucinnost 30% vodik vs 70% BEV je myslim vypovidajici.
800V systemy a 20i minutove nabijeni vytvorily z BEV podle me slusnou alternativu. :yes:
Preference vodiku vyzaduje skutecne velke nadseni. :D
A viru v zeleny vodik.
PS Kdyz zjistis, ze palivovy clanek ma ucinnost asi 50% umi palit jen extremne cisty vodik, zivotnost je omezena a udrzba velmi draha, tak zjistis, ze tohle fakt nechces...
Udrzba u BEV? Zadna, krome mechanickych zalezitosti shodnych se spalovakem - treba brzdovka.
Done,mozno niekoho tie starosti okolo bavia a tiez by som v mojom pripade dal prednost vodiku pred EV ;-) Budem mat nato,budem to chciet,kupim si to a nebudem riesit ci EV stoji tolko,alebo ake su naklady na vodik atd...
Skusim trochu zavestit.
Busy,nákladná doprava,vlaky budu v buducnosti jazdit na vodik,kedze mi to pride efektivnejsie ako vlacit bambilion kg bateriek.Cena vodiku vdaka tomu klesne a bude to lacnejsia forma ako nabijacky..viem,viem..poznam tvoj nazor FVE,EV,dom..a ty co taku moznost nebudu mat?
Uz existuju formy vyroby zeleneho vodika a modreho vodika,vznikaju nove metody solarnej termochemickej vyroby vodika pomocou stiepenia vody,ktora by znamenala vyssiu energeticku ucinnost ako v dnesnej dobe ponuka elektrolyza.Viem,ze zas budes namietat,ze kedy to bude atd,ale to iste mozme povedat o vasich solid-state bateriach.Kolko rokov sa uz o nich pise?Raz dojdu,ale pisalo sa o nich uz snad 10 rokov,ze uz su za dverami.A to iste bude aj s vodikom.Popravde radsej budem ak budu auta jazdit na vodik ako ciste EV.
Snad ta porazime,Done Vejdre!Imperium EV bude porazeno! :-[] (joke,Done ;-) )
Ne, vodík se téměř jistě zlevňovat nebude. Energetická náročnost přeměny na plyn, bude vždy horší nežli přímé využít el. energie při bateriovém pohonu. Ani palivové články nezlevní, kvůli drahým kovům použitým pro jejich výrobu (platina). Nehledě na fakt, že k palivovým článkům stejně potřebujete baterii, která je schopna dodat okamžitý výkon.
Rozhovor: Má vodík v doprave budúcnosť, alebo je to plytvanie energiou?
https://youtu.be/dQKt7oTwnUM
Ano zjišťoval, a netrápí mne. Není to horší než spalovak, takže v pohodě. Problém je infrastruktura. Pro mne by to bylo auto, co by hodně jezdilo delší vzdálenosti, a proto FCEV než BEV. Až bude bz4x jako předváděčka, vezmu si ji na týden a uvidím jak to bude s mým ježděním po meste a okoli efektivní.
Celkove emise jsou mi vcelku jedno, pro mne jsou důležitější lokální emise. Až bude BEV nabité za 5 minut na dalších 500km tak budu klidně uvažovat takové auto jako BEV.
Ok, takovej postoj beru.
Neco jako James May. :-)
https://youtu.be/XytYTxQEq_Y
Vodik je kazdopadne lokalne bezemisni, coz je fajn.
Jde jen o to, aby byl zeleny.
V pripade modreho, si muzes rovnou koupit auto na CNG, ktere vyjde mnohem levneji, lokalni emise uz jsou s EU6 pomerne prijatelne a hlavne je kde natankovat.
CNG nechci, pokud chci lepší lokalni emise. I s hybridem odjedu do domu bez emisí, s CNG nikoliv. Navic s CNG, narozdil s vodikem ( zatim ) nemůžu do podzemních garáží.