Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Nová Toyota bZ4X ve velké galerii: Prohlédněte si ji do posledního detailu

21 komentářů

Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Zkuste jezdit na jedno nabití jen po městě, tzv. do 50, potom to nabijte a jezdite z města třeba do 5 vesnice, až do vybití a potom aby se neřeklo tam kde nemůže trolejbus( dálnice) Mnoho čtenářů by prosilo i tabulku, kolik za tu cestu rekuperovalo, škoda je jen, že nemáte s elektrárnou na střeše, to by se v noci jezdilo a ve dne stálo na slunku a kolik by to dalo km zase tabulka. Tuším, že je to jeden z mála elektro, který se zalíbí i ropákům.
Freddka
Anebo to nechte jako obvykle na Bjorn Nyland, ten to vsechno otestuje do mrtě. On se nastesti vzdy najde nekdo, kdo tu novinarinu dela poctive, ikdyz je to treba podivin.
https😐/youtube.com/…user/bjornnyland
DonVito
Zaruka na baterii deset let. :yes:
https😐/www.toyota.cz/nova-auta/bz4x
https😐/pdf.sites.toyota.cz/…_toyota_bz4x.pdf
Jeden milion kilometrů prodloužené
záruky na baterii přináší klid a pohodlí
na mnoho let při každodenním používání.

Jedine ten, kdo tohle nevyzkousel a ma strach z nabijeni...
Neskutecny komfort pohonu.

TCO vychazi jednoznacne, pri dnesnich cenach benzinu obzvlast.

A ani cestovani modernim EV, jako je tento, neni uz vubec zadny problem.
https😐/fdrive.cz/…cky-na-trhu-9100
https😐/elektrickevozy.cz/…-paradni-zazitek

Electric Cars Are Coming And If You Don’t Like It, Tough
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
jsi jinéj, řidiče zajímá hlavně na jaké straně je zástrčka a kde tedy bude walbox. Ty asi půjdeš do koncernu, kde lidi mají peníze na ty rychlostní tarify, které likvidují baterky a hlavně v počítači se uloží baterie pokazil řidič, záruka neplatí.
Avatar - kuk
kuk
V pdeli jseš akorát ty se svým zaprděným myšlením, když nechápeš jak elektromobily fungujou. :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Aj 100 rocna zaruka ti je v praxi na 2 veci ak to nabijas polhodinu kazdy treti den a vysolis za ten nevkusny bakelitak vyse melona u predajcu .... univerzalnost a praktickost auta spociva v inych veciach... dlha zaruka ako taka by mala byt uz len akymsi prijemnym bonusom
Freddka
Jako jo, ale tak kdyz uz teda nutne musis, potom asi radsi tu Teslu.
Já Prvni_1
Ja rozhodne.

Zaruka je k nicemu, nezlepi pouzitelnost auta.

A znamena jen tolik, ze po 10 letech se i tohle auto bude zahazovat.
To je ta ekologie?

Lidi vy doma nemate nic na baterky? Ze nevite, jak to funguje...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Chápeš, že to jsou jiné baterky? Baví mne lidi, co to srovnávají s tuzkovou baterkou nebo s baterkou v mobilu či notebooku.
Avatar - kuk
kuk
Toyota furt halasně po leta propaguje nesmyslnej vodík, ale nakec stejně musí ty elektromobily vyrobit. 😁
DonVito
Jj, tohle se narozdil od vodiku bude prodavat jak housky na krame.

Provoz je oproti vodiku skoro zdarma.
A natankujes to z kazdy zasuvky.
Zivotnost delsi, nez 90% spalovaku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kdyby byla hotová cerpacka na vodík, už mám objednanou Mirai. Takhle to skončilo u ES.
evocolt
Novy Mirai je pekne auto oproti predchodcovi.
Neviem ci by som ,ale nedal prednost kvoli koncepcii auta Hyundai-u Nexo.
U nas uz je sice cepacka,ale so slabym tlakom a tak Mirai naplnis max tak v prepocte na 200 km,ale vraj sa to ma zlepsit do konca roku a ma zacat tlacit 350 barov.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No u nás bohužel to samé. Jedna se slabým tlakem.
DonVito
Zjistoval sis provozni naklady Mirai?
Znas cenu za km?
Kolik stoji vymena filtru?
Jaka je zivotnost palivoveho clanku? 😉

Tam kde lze palivovy clanek nahradit za prijatelnych podminek baterii, tam vodik smysl nedava.
Celkova ucinnost 30% vodik vs 70% BEV je myslim vypovidajici.
800V systemy a 20i minutove nabijeni vytvorily z BEV podle me slusnou alternativu. :yes:

Absolutne nechapu preferenci napr. Hyundai Nexo pred Hyundai Ioniq 5.
https😐/m.hyundairubyauto.com/…5-Essential.html

V pripade Toyoty Mirai vs bZ4x to bude podobny.

https😐/www.usporne.inf👋12127-test-hyundai-nexo-fcev-skutecna-spotreba-auta-na-vodik/

Preference vodiku vyzaduje skutecne velke nadseni. 😁
A viru v zeleny vodik.

PS Kdyz zjistis, ze palivovy clanek ma ucinnost asi 50% umi palit jen extremne cisty vodik, zivotnost je omezena a udrzba velmi draha, tak zjistis, ze tohle fakt nechces...
Udrzba u BEV? Zadna, krome mechanickych zalezitosti shodnych se spalovakem - treba brzdovka.
evocolt
Done,mozno niekoho tie starosti okolo bavia a tiez by som v mojom pripade dal prednost vodiku pred EV 😉 Budem mat nato,budem to chciet,kupim si to a nebudem riesit ci EV stoji tolko,alebo ake su naklady na vodik atd...

Skusim trochu zavestit.
Busy,nákladná doprava,vlaky budu v buducnosti jazdit na vodik,kedze mi to pride efektivnejsie ako vlacit bambilion kg bateriek.Cena vodiku vdaka tomu klesne a bude to lacnejsia forma ako nabijacky..viem,viem..poznam tvoj nazor FVE,EV,dom..a ty co taku moznost nebudu mat?

Uz existuju formy vyroby zeleneho vodika a modreho vodika,vznikaju nove metody solarnej termochemickej vyroby vodika pomocou stiepenia vody,ktora by znamenala vyssiu energeticku ucinnost ako v dnesnej dobe ponuka elektrolyza.Viem,ze zas budes namietat,ze kedy to bude atd,ale to iste mozme povedat o vasich solid-state bateriach.Kolko rokov sa uz o nich pise?Raz dojdu,ale pisalo sa o nich uz snad 10 rokov,ze uz su za dverami.A to iste bude aj s vodikom.Popravde radsej budem ak budu auta jazdit na vodik ako ciste EV.

Snad ta porazime,Done Vejdre!Imperium EV bude porazeno! 😒] (joke,Done 😉 )
gutex
Ne, vodík se téměř jistě zlevňovat nebude. Energetická náročnost přeměny na plyn, bude vždy horší nežli přímé využít el. energie při bateriovém pohonu. Ani palivové články nezlevní, kvůli drahým kovům použitým pro jejich výrobu (platina). Nehledě na fakt, že k palivovým článkům stejně potřebujete baterii, která je schopna dodat okamžitý výkon.
Rozhovor: Má vodík v doprave budúcnosť, alebo je to plytvanie energiou?
https😐/youtu.be/dQKt7oTwnUM
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano zjišťoval, a netrápí mne. Není to horší než spalovak, takže v pohodě. Problém je infrastruktura. Pro mne by to bylo auto, co by hodně jezdilo delší vzdálenosti, a proto FCEV než BEV. Až bude bz4x jako předváděčka, vezmu si ji na týden a uvidím jak to bude s mým ježděním po meste a okoli efektivní.
Celkove emise jsou mi vcelku jedno, pro mne jsou důležitější lokální emise. Až bude BEV nabité za 5 minut na dalších 500km tak budu klidně uvažovat takové auto jako BEV.
DonVito
Ok, takovej postoj beru.
Neco jako James May. 😄
https😐/youtu.be/XytYTxQEq_Y

Vodik je kazdopadne lokalne bezemisni, coz je fajn.
Jde jen o to, aby byl zeleny.

V pripade modreho, si muzes rovnou koupit auto na CNG, ktere vyjde mnohem levneji, lokalni emise uz jsou s EU6 pomerne prijatelne a hlavne je kde natankovat.
Avatar - Mikesus
Mikesus
CNG nechci, pokud chci lepší lokalni emise. I s hybridem odjedu do domu bez emisí, s CNG nikoliv. Navic s CNG, narozdil s vodikem ( zatim ) nemůžu do podzemních garáží.