Po více než dvou dekádách úspěšných hybridních pohonů přichází Toyota s prvním samostatným elektromobilem. Crossover velikosti „ravky“ má čtyřkolku i terénní ambice. A my už víme, jak jezdí.
Re: Natřásání velkých kol na drobných nerovnostech - klasika
podvozky ravky nikdy nebyla žádná sláva.
Ravka qni chr moc podvozkove na tom nejsou dobře. U ravky nevím jak to nejlépe popsat, řekl bych takový gumový. U CHR zase takovej prkennej.
Tak před křižovatkou se to zvládne brzdovým pedálem, ale při delších sjezdech by pádla pod volantem (jako má třeba Honda) byla fajn. Cizelovat úroveň rekuperace pomocí brzdy je při tříkilometrovém sjezdu dost otravné.
„Máme specifickou klientelu zvyklou na hybridní pohon, kde také nabízíme jedinou úroveň rekuperace energie. A chceme, aby pro tyto zákazníky bylo přesednutí do elektromobilu co nejpřirozenější.“
Netuším jak to má bz4x, ale když říkají jednu, tak předpokládám, že to bude sundat nohu z plynu a nějaká a to B bude jako ten jeden pedál. Jel sjem zatím jen ux 300e a tam máš 4 úrovně rekuperace a pak na B další 4 úrovně.
Naopak to ukazuje, jak je efektivní. Každá maličkost to ovlivní.
Edit: navíc teď koukám, že jsou ty pneu stejně široké. Tak ani nevěřím, že ten rozdíl bude tak velký. Kde autor vzal tyhle údaje? A hlavně, že to ovlivňují kola a ne váha podle výbavy.
To jsem taky používal, u nových toyot už to nejde. Protoze to krokove nastavuje rychlost, takže kdzy to držíš dolu, tak místo zpomalování to vždy za cca 3 vteřiny nastaví aktuální rychlost
Mne se libi. Predek mi trochu pripomina mracitky na svetlech Civic X, ale to neni urazka. :-)
A kdyz chapes smysl pismenek v nazvu, tak si ho i zapamatujes. ;-)
"Beyond Zero Fo(u)r Cross":
According to Toyota, the meaning of the "bZ4X" nameplate breaks down into two meanings: "bZ", representing the nature of a battery-electric vehicle by going "beyond Zero" emissions; and "4X" describing it as a compact crossover SUV
Re: Natřásání velkých kol na drobných nerovnostech - klasika
Hele vole, na mě podvozek RAV4 PHEV působí jako kdyby vzali podvozek z Yarisu, postavili na něm 2 tunové auto a jako bonus přidali 19tky kola těžký jako kráva a on se s tím teď nějak pere. V autě za půl mega v pohodě, v autě za jeden a půl mega kvalita jízdy prostě nesnese srovnání s konkurencí. A nejde jen o podvozek, i v EV módu se do volantu přenášejí různé ruchy z ústrojí pohonu a od pneumatik, což by prostě být nemělo a konkurence to zvládá lépe.
podívej se na watmetr, dáš B a ručička jde více dolů jak D To je jasný, že se točí motor a brzdíš motorem a možná jak se zvyšují otášky, že by to více rekuperovalo....
rotujici hmota je potvora
na roztoceni nejakou energii potrebujes
ale ze by vetsi disk s mensi gumou byly az o tolik tezsi nez mensi rafek s vetsi gumou ??
navic pri zpomalovani by se melo neco narekupoerovat zpet
o 15% vetsi spotreba se mi nezda uplne hodnoverna
Ty měřidla na mýtných branách jsou už namontované a funkční a nemůžou se používat, neboť jsou jako celek i na hlídání spz. Brzdí to nějaká vyhláška nebo co, jak jezdí invalidé, tak jezdí zdarma na parkovací kartu a oni musí si jen jedno auto vybrat a dát do databáze aby mohli jezdit zdarma podobně jak na slovensku. Kdy a kde půjdeš do toyoty a budeš zkoušet rekuperaci?
na nejmenší úroveň rekuperace podle mne plachtění nebylo, ale úplně jsem si s tím nehrál, abych zkoušel různé režimy a stupně rekuperace. mělo to 4 úrovně rekuperace na D a další 4 úrovně na B ( ještě silnější ). Ale i ta nejmenší na D podle mého neplachtila, ale to už ruku do ohně nedám. a jestli byly rozdíly v eco, normal nebo sport, to nevím.
nejlépe jsem to měl na C4 picassu technospace, i ta první yariska to měla dobře udělaný. Moje nejhorší auto s budíkama bylo bmw Z4, tam sem to jen odhadoval co to tam ukazuje.
Domníval jsem se, že z kontextu je zřejmé, že diskutujeme jízdu setrvačností, aniž by bylo potřeba udržovat sešlápnutý pedál akcelerátoru nebo mít zapnutý tempomat.
Nedavno jsem vybiral novy pekac a vyradil vsechny auta s jednostupnovou rekuperaci, motorem s turbem.a prevodovkou. Na vyber zbyly dve, z toho jedno cinske.
Vice stupnova rekuperace me neprestava bavit a bez ni auto nechci
B se dáva přes tlačítko, ale na D bez a tak není problém to vrátit, Někdo jezdí na B pořád co má rád brzd-plyn. Na B se zbytečně schlazuje motor a kat.
Protože si uvědomuje, že to je jen marketingový nesmysl. Je možné, že právě z toho důvodu více úrovní rekuperace zavede. Když to plebs chce, proč mu nevyjít vstříct.
Proč není srovnání těchto příbuzných, přeci není rozdíl jen v pádlech a cenách??? Určitě si Subaru dá více záležet nejen na sportovnějším image a možná volí i jiné nějaké další technickými prvky. A Lexus na luxusu??? Možná se pletu, ale asi to bude zajímat i ostatní... Zde jen malé srovnání https://www.walsersubarustpaul.com/…-toyota-bz4x.htm
ty kola maj ale stejnej prumer a obvod
aspon to tak predpokladam
ja mam zimni a letni rozdilny rafky
zimni mensi rafek a vic gumy nez letni, kde vetsi rafek a min gumy
ve vysledku to je stejny (+- 5mm)
kdyz to vezmu, tak kdby kazdy to "vetsi" kolo bylo a 10 kilo tezsi (spis 3-5 kilo max), bylo by auto tezsi o 40 kilo, ale protoze jde o rotujici hmotu, bylo by to z pohledu kineticke energie tezsi o 80 kilo (kdyby ta pridana hmota byla na obvodu)
a nejak neverim tomu, ze kdyz do auta nalozim o jednoho kluka nebo dost narostlou holku navic, ze spotreba stoupne o 15%, resp dojezd o 15% klesne
no já taky to nepoužívám, ale jsem jel s vozíkem a bylo to markantější a ještě se mě zdá, když zapnu omezovač, tak ta rekuperace je větší, tak jestl se ti chce, tak aji to, v sobotu s vozíkem zase budu sledovat v zrcátku a na budíky nebude čas.
no a jde to přepnout na dvoupedál a tam je to jiný? Nebo sundáš nohu s plynu a brzdou zapneš rekuperaci než to začne brzdit? Nebo je to tedy jak u hybridu, sundáš z plynu, začne to rekuperovat ?
u ix jsem to nezkousel, protoze mi to vubec nechybi, ale x5 plachti v rezimu eko pro. A chova se to v nem jako gle phev, tedy kdyz to pred sebou nic nevidi tak to plachti. Kdyz dojizdis auto tak to rekuperuje k nemu (bez aktivniho tempomatu). Ale me to strasne sere jak si to dela co chce tak to vubec nepouzivam
Opravdu v současných hybridech Toyoty už B zvyšuje úroveň rekuperace? U toho mého to je jen pověra. B pouze zvýší poměr převodů, tedy roztoči motor do otáček za účelem brzdění.
Nulova rekuperace je obycejne, kdyz vyradis na N. ;-)
A nektera EV ji jinak ani neumi.
Napr. BMW iX, alespon dle kratke zkusebni jizdy.
Minimálně u asynchronního motoru a synchronního s cizím buzením to principielně není problém.
Co by udělalo N u týhle Toyoty (s permanentními magnety) nevim. :-)
Ale ano. Buď chceš brzdit, tak rekuperace má být co nejvyšší v souladu s tvým požadavkem na brzdění. A nebo chceš jet, tak je nulová. Žádné plachtění neexistuje. To je jen lechtání plynu.