Elektromobily
Bzx4zfxgh. Jo, podle vzhledu ten nazev odpovida. Kdyz uz nevis co by, kup tohle a umři.
Mne se libi. Predek mi trochu pripomina mracitky na svetlech Civic X, ale to neni urazka. 😄
A kdyz chapes smysl pismenek v nazvu, tak si ho i zapamatujes. 😉
"Beyond Zero Fo(u)r Cross"😒br />
According to Toyota, the meaning of the "bZ4X" nameplate breaks down into two meanings: "bZ", representing the nature of a battery-electric vehicle by going "beyond Zero" emissions; and "4X" describing it as a compact crossover SUV
https😐/en.m.wikipedia.org/wiki/Four-cross
:yes: :yes: :yes:
A kdyz chapes smysl pismenek v nazvu, tak si ho i zapamatujes. 😉
"Beyond Zero Fo(u)r Cross"😒br />
According to Toyota, the meaning of the "bZ4X" nameplate breaks down into two meanings: "bZ", representing the nature of a battery-electric vehicle by going "beyond Zero" emissions; and "4X" describing it as a compact crossover SUV
https😐/en.m.wikipedia.org/wiki/Four-cross
:yes: :yes: :yes:
Jak to myslí, že v hybridu je jeden stupeň rekuperace, já brzdovým pedálem tu rekuperaci řídím, nebo je to zdání ?
Oni to myslí tak, ze sundat nohu z plynu a ma to jednu úroveň. Pak maximálně dáš B a to je maximální úroveň rekuperace bez tvého zásahu.
no a jde to přepnout na dvoupedál a tam je to jiný? Nebo sundáš nohu s plynu a brzdou zapneš rekuperaci než to začne brzdit? Nebo je to tedy jak u hybridu, sundáš z plynu, začne to rekuperovat ?
Opravdu v současných hybridech Toyoty už B zvyšuje úroveň rekuperace? U toho mého to je jen pověra. B pouze zvýší poměr převodů, tedy roztoči motor do otáček za účelem brzdění.
podívej se na watmetr, dáš B a ručička jde více dolů jak D To je jasný, že se točí motor a brzdíš motorem a možná jak se zvyšují otášky, že by to více rekuperovalo....
Zviklal jsi mě. B prakticky nepoužívám, nevidím v něm smysl. Zítra to vyzkouším vědeckým e😜erimentem.
no já taky to nepoužívám, ale jsem jel s vozíkem a bylo to markantější a ještě se mě zdá, když zapnu omezovač, tak ta rekuperace je větší, tak jestl se ti chce, tak aji to, v sobotu s vozíkem zase budu sledovat v zrcátku a na budíky nebude čas.
Béčko v Priusu se mi velmi líbí.
Z kopce dává smysl.
Rekuperace je znatelně silnější.
Proto to tam taky je. 😉
Z kopce dává smysl.
Rekuperace je znatelně silnější.
Proto to tam taky je. 😉
B je nepříjemné, pokud zrovna nejedeš ze Sněžky dolů.
Nebo nebrzdis pred krizovatkou 😉
Proč Toyota odmítá víc úrovní rekuperace?
Protože si uvědomuje, že to je jen marketingový nesmysl. Je možné, že právě z toho důvodu více úrovní rekuperace zavede. Když to plebs chce, proč mu nevyjít vstříct.
Mne se to u UX líbilo, ovládal jsem si rekuperaci padly. Je to taková hracicka, jde o to, jestli by mne to bavilo i později, nejen při první jízdě.
Nedavno jsem vybiral novy pekac a vyradil vsechny auta s jednostupnovou rekuperaci, motorem s turbem.a prevodovkou. Na vyber zbyly dve, z toho jedno cinske.
Vice stupnova rekuperace me neprestava bavit a bez ni auto nechci
Vice stupnova rekuperace me neprestava bavit a bez ni auto nechci
lépší by byla páčka jak u retardéru, ale jestli jsem to pochopil, tak u toyot se to dělá pedálem brzdy nebo těma pádlama jde to vypnout uplně?
na nejmenší úroveň rekuperace podle mne plachtění nebylo, ale úplně jsem si s tím nehrál, abych zkoušel různé režimy a stupně rekuperace. mělo to 4 úrovně rekuperace na D a další 4 úrovně na B ( ještě silnější ). Ale i ta nejmenší na D podle mého neplachtila, ale to už ruku do ohně nedám. a jestli byly rozdíly v eco, normal nebo sport, to nevím.
Proč není srovnání těchto příbuzných, přeci není rozdíl jen v pádlech a cenách??? Určitě si Subaru dá více záležet nejen na sportovnějším image a možná volí i jiné nějaké další technickými prvky. A Lexus na luxusu??? Možná se pletu, ale asi to bude zajímat i ostatní... Zde jen malé srovnání https😐/www.walsersubarustpaul.com/…-toyota-bz4x.htm
„Máme specifickou klientelu zvyklou na hybridní pohon, kde také nabízíme jedinou úroveň rekuperace energie. A chceme, aby pro tyto zákazníky bylo přesednutí do elektromobilu co nejpřirozenější.“
Takže nepočítají s přibíráním zákazníků odjinud ?
Takže nepočítají s přibíráním zákazníků odjinud ?
Aby se z těch úrovni intenzity rekuperace někdo nezbláznil. Nemá to ani Tesla a dobře ví proč. Intenzita rekuperace dává smysl jen ta nejvyšší možná.
no, ale to musíš vychytat aby auto plachtilo, rekuperovalo. Pochybuji, že tesla má jenom jdnu sílu.
Ne, auto musí umožnit rekuperaci vyřadit a pokračovat v jízdě setrvačností v případech, kdy je nežádoucí, aby auto kvůli rekuperaci zpomalovalo.
Ale ano. Buď chceš brzdit, tak rekuperace má být co nejvyšší v souladu s tvým požadavkem na brzdění. A nebo chceš jet, tak je nulová. Žádné plachtění neexistuje. To je jen lechtání plynu.
Nulova rekuperace je obycejne, kdyz vyradis na N. 😉
A nektera EV ji jinak ani neumi.
Napr. BMW iX, alespon dle kratke zkusebni jizdy.
Minimálně u asynchronního motoru a synchronního s cizím buzením to principielně není problém.
Co by udělalo N u týhle Toyoty (s permanentními magnety) nevim. 😄
A nektera EV ji jinak ani neumi.
Napr. BMW iX, alespon dle kratke zkusebni jizdy.
Minimálně u asynchronního motoru a synchronního s cizím buzením to principielně není problém.
Co by udělalo N u týhle Toyoty (s permanentními magnety) nevim. 😄
u ix jsem to nezkousel, protoze mi to vubec nechybi, ale x5 plachti v rezimu eko pro. A chova se to v nem jako gle phev, tedy kdyz to pred sebou nic nevidi tak to plachti. Kdyz dojizdis auto tak to rekuperuje k nemu (bez aktivniho tempomatu). Ale me to strasne sere jak si to dela co chce tak to vubec nepouzivam
ja stupne rekuperacie bezne pouzivam, mne sa to zda lepsie, ako len ovladat pedalom
Na takové to ježdění bez pravé nohy používám tempomat. Páčka Up/Down.
To jsem taky používal, u nových toyot už to nejde. Protoze to krokove nastavuje rychlost, takže kdzy to držíš dolu, tak místo zpomalování to vždy za cca 3 vteřiny nastaví aktuální rychlost
To fakt keď dáš väčší priemer kolies tak máš o 60-80 km menší dojazd ?Tak to je ďalší mínus pre elektrospotrebič. 😄 😄 😄
No, každopádně to jen dokresluje, jaká vládne na palubách zkratowozům energetická bída! 😲 😒 :no:
Naopak to ukazuje, jak je efektivní. Každá maličkost to ovlivní.
Edit: navíc teď koukám, že jsou ty pneu stejně široké. Tak ani nevěřím, že ten rozdíl bude tak velký. Kde autor vzal tyhle údaje? A hlavně, že to ovlivňují kola a ne váha podle výbavy.
Edit: navíc teď koukám, že jsou ty pneu stejně široké. Tak ani nevěřím, že ten rozdíl bude tak velký. Kde autor vzal tyhle údaje? A hlavně, že to ovlivňují kola a ne váha podle výbavy.
Však to som ostal prekvapený odkiaľ zobral tieto údaje.Toto som čítal prvý krát.Hm
rotujici hmota je potvora
na roztoceni nejakou energii potrebujes
ale ze by vetsi disk s mensi gumou byly az o tolik tezsi nez mensi rafek s vetsi gumou ??
navic pri zpomalovani by se melo neco narekupoerovat zpet
o 15% vetsi spotreba se mi nezda uplne hodnoverna
na roztoceni nejakou energii potrebujes
ale ze by vetsi disk s mensi gumou byly az o tolik tezsi nez mensi rafek s vetsi gumou ??
navic pri zpomalovani by se melo neco narekupoerovat zpet
o 15% vetsi spotreba se mi nezda uplne hodnoverna
Není to náhodou tím, že větší kola mají menší točivý moment a to zvyšuje spotřebu? Prius na 17kách má taky papírovou spotřebu větší, než na 15kách.
a 17" mají stejnou šířku jako 15?
vem si, jake je celni profil auta, tak jestli narust sirky kola treba o 2 cm u kazdyho kola to nejak zasadne zmeni
asi ne
asi ne
ty kola maj ale stejnej prumer a obvod
aspon to tak predpokladam
ja mam zimni a letni rozdilny rafky
zimni mensi rafek a vic gumy nez letni, kde vetsi rafek a min gumy
ve vysledku to je stejny (+- 5mm)
kdyz to vezmu, tak kdby kazdy to "vetsi" kolo bylo a 10 kilo tezsi (spis 3-5 kilo max), bylo by auto tezsi o 40 kilo, ale protoze jde o rotujici hmotu, bylo by to z pohledu kineticke energie tezsi o 80 kilo (kdyby ta pridana hmota byla na obvodu)
a nejak neverim tomu, ze kdyz do auta nalozim o jednoho kluka nebo dost narostlou holku navic, ze spotreba stoupne o 15%, resp dojezd o 15% klesne
aspon to tak predpokladam
ja mam zimni a letni rozdilny rafky
zimni mensi rafek a vic gumy nez letni, kde vetsi rafek a min gumy
ve vysledku to je stejny (+- 5mm)
kdyz to vezmu, tak kdby kazdy to "vetsi" kolo bylo a 10 kilo tezsi (spis 3-5 kilo max), bylo by auto tezsi o 40 kilo, ale protoze jde o rotujici hmotu, bylo by to z pohledu kineticke energie tezsi o 80 kilo (kdyby ta pridana hmota byla na obvodu)
a nejak neverim tomu, ze kdyz do auta nalozim o jednoho kluka nebo dost narostlou holku navic, ze spotreba stoupne o 15%, resp dojezd o 15% klesne
podla vsetkeho uz aj v toyote prisli na to, ze pozerat niekde za a pod volant nie je velmi ergonomicke 😄
je to příliš protiaerodynamické.
Je to stavěno pro americkojaponskou dálniční rychlost.
za chvilku u nás nebude rozdíl, sníží rychlost aby lidi dostali do vlaků.
A nainstalují měřené úseky na všechny mýtné brány. Pak si koupím Toyotu a budu si hrát s nastavením rekuperace 😁
Ty měřidla na mýtných branách jsou už namontované a funkční a nemůžou se používat, neboť jsou jako celek i na hlídání spz. Brzdí to nějaká vyhláška nebo co, jak jezdí invalidé, tak jezdí zdarma na parkovací kartu a oni musí si jen jedno auto vybrat a dát do databáze aby mohli jezdit zdarma podobně jak na slovensku. Kdy a kde půjdeš do toyoty a budeš zkoušet rekuperaci?
Ravka qni chr moc podvozkove na tom nejsou dobře. U ravky nevím jak to nejlépe popsat, řekl bych takový gumový. U CHR zase takovej prkennej.