Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Za volantem Toyoty bZ4X: První elektromobil, který vás nutí ušpinit baterky

Po více než dvou dekádách úspěšných hybridních pohonů přichází Toyota s prvním samostatným elektromobilem. Crossover velikosti „ravky“ má čtyřkolku i terénní ambice. A my už víme, jak jezdí.
Zpět na článek
13. 6. 2022 20:18
14. 6. 2022 09:23
14. 6. 2022 10:10
14. 6. 2022 11:01
14. 6. 2022 12:01
14. 6. 2022 12:43
14. 6. 2022 13:04
14. 6. 2022 13:14
14. 6. 2022 13:32
14. 6. 2022 14:48
14. 6. 2022 18:52
14. 6. 2022 13:06
14. 6. 2022 13:02
13. 6. 2022 22:39
14. 6. 2022 22:12
Avatar - Barry Lyndon
13. 6. 2022 19:00
Natřásání velkých kol na drobných nerovnostech - klasika...
Má někdo na trhu horší podvozky než Toyota? Máme na firmě PHEV RAV4 za 1,6 mega a tam je podvozek zřejmě taky z recyklovaných petlahví.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Mikesus
13. 6. 2022 19:53
Re: Natřásání velkých kol na drobných nerovnostech - klasika
podvozky ravky nikdy nebyla žádná sláva.
Ravka qni chr moc podvozkove na tom nejsou dobře. U ravky nevím jak to nejlépe popsat, řekl bych takový gumový. U CHR zase takovej prkennej.
Avatar - petr petrumr
13. 6. 2022 19:54
Re: Natřásání velkých kol na drobných nerovnostech - klasika
Každý má jiné vjemy a nikdy jsem nejel na podvozku z recyklovaných petláhví. Jak bys hodnotil bmw Z4 s M podvozkem a runflaty?
15. 6. 2022 13:50
Re: Natřásání velkých kol na drobných nerovnostech - klasika
RAV je sportovní roadster? Máš to zase popletené, jako vždy. ;-)
Avatar - Mikesus
15. 6. 2022 22:00
Re: Natřásání velkých kol na drobných nerovnostech - klasika
Rav není kostitřas, ale takovej nijakej podvozek. Nejlépe bych to fakt definoval jako gumovej. Měkkej a přesto moc nedotlumí na to jak se naklání.
13. 6. 2022 20:01
Re: Natřásání velkých kol na drobných nerovnostech - klasika
Jo a Lexus (Toyota) má zase jedny z nejlepších
13. 6. 2022 20:09
Re: Natřásání velkých kol na drobných nerovnostech - klasika
Bože ty jsi vul. Třeba takový podvozek Priusu jsi viděl?
Avatar - Barry Lyndon
14. 6. 2022 10:53
Re: Natřásání velkých kol na drobných nerovnostech - klasika
Hele vole, na mě podvozek RAV4 PHEV působí jako kdyby vzali podvozek z Yarisu, postavili na něm 2 tunové auto a jako bonus přidali 19tky kola těžký jako kráva a on se s tím teď nějak pere. V autě za půl mega v pohodě, v autě za jeden a půl mega kvalita jízdy prostě nesnese srovnání s konkurencí. A nejde jen o podvozek, i v EV módu se do volantu přenášejí různé ruchy z ústrojí pohonu a od pneumatik, což by prostě být nemělo a konkurence to zvládá lépe.
Avatar - Mikesus
14. 6. 2022 11:22
Re: Natřásání velkých kol na drobných nerovnostech - klasika
No on podvozek ravky mne vždy přišel takovej divnej. U staré gen i u nové. Žádná jiná toyota nemá takovej. I ten yaris mi přijde lepší.
13. 6. 2022 19:19
čus, tak cos koupil?
Bzx4zfxgh. Jo, podle vzhledu ten nazev odpovida. Kdyz uz nevis co by, kup tohle a umři.
Rozbalit vlákno
1
13. 6. 2022 21:24
Re: čus, tak cos koupil?
Mne se libi. Predek mi trochu pripomina mracitky na svetlech Civic X, ale to neni urazka. :-)

A kdyz chapes smysl pismenek v nazvu, tak si ho i zapamatujes. ;-)

"Beyond Zero Fo(u)r Cross":

According to Toyota, the meaning of the "bZ4X" nameplate breaks down into two meanings: "bZ", representing the nature of a battery-electric vehicle by going "beyond Zero" emissions; and "4X" describing it as a compact crossover SUV

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Four-cross
:yes: :yes: :yes:
Avatar - petr petrumr
13. 6. 2022 19:37
rekuperace u hybridu?
Jak to myslí, že v hybridu je jeden stupeň rekuperace, já brzdovým pedálem tu rekuperaci řídím, nebo je to zdání ?
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Mikesus
13. 6. 2022 19:47
Re: rekuperace u hybridu?
Oni to myslí tak, ze sundat nohu z plynu a ma to jednu úroveň. Pak maximálně dáš B a to je maximální úroveň rekuperace bez tvého zásahu.
Avatar - petr petrumr
13. 6. 2022 19:58
Re: rekuperace u hybridu?
no a jde to přepnout na dvoupedál a tam je to jiný? Nebo sundáš nohu s plynu a brzdou zapneš rekuperaci než to začne brzdit? Nebo je to tedy jak u hybridu, sundáš z plynu, začne to rekuperovat ?
Avatar - Mikesus
13. 6. 2022 20:39
Re: rekuperace u hybridu?
Netuším jak to má bz4x, ale když říkají jednu, tak předpokládám, že to bude sundat nohu z plynu a nějaká a to B bude jako ten jeden pedál. Jel sjem zatím jen ux 300e a tam máš 4 úrovně rekuperace a pak na B další 4 úrovně.
13. 6. 2022 20:12
Re: rekuperace u hybridu?
Opravdu v současných hybridech Toyoty už B zvyšuje úroveň rekuperace? U toho mého to je jen pověra. B pouze zvýší poměr převodů, tedy roztoči motor do otáček za účelem brzdění.
Avatar - petr petrumr
13. 6. 2022 20:16
Re: rekuperace u hybridu?
podívej se na watmetr, dáš B a ručička jde více dolů jak D To je jasný, že se točí motor a brzdíš motorem a možná jak se zvyšují otášky, že by to více rekuperovalo....
13. 6. 2022 20:24
Re: rekuperace u hybridu?
Zviklal jsi mě. B prakticky nepoužívám, nevidím v něm smysl. Zítra to vyzkouším vědeckým experimentem.
Avatar - petr petrumr
13. 6. 2022 20:42
Re: rekuperace u hybridu?
no já taky to nepoužívám, ale jsem jel s vozíkem a bylo to markantější a ještě se mě zdá, když zapnu omezovač, tak ta rekuperace je větší, tak jestl se ti chce, tak aji to, v sobotu s vozíkem zase budu sledovat v zrcátku a na budíky nebude čas.
Avatar - Mikesus
14. 6. 2022 08:55
Re: rekuperace u hybridu?
Omezovač nemám, tak to nevyzkousim.
Avatar - petr petrumr
14. 6. 2022 16:51
Re: rekuperace u hybridu?
ale můžeš to vyzkoušet na tempomat.
13. 6. 2022 22:05
Re: rekuperace u hybridu?
Béčko v Priusu se mi velmi líbí.
Z kopce dává smysl.
Rekuperace je znatelně silnější.
Proto to tam taky je. ;-)
14. 6. 2022 06:58
Re: rekuperace u hybridu?
B je nepříjemné, pokud zrovna nejedeš ze Sněžky dolů.
14. 6. 2022 07:40
Re: rekuperace u hybridu?
Nebo nebrzdis pred krizovatkou ;-)
Avatar - Barry Lyndon
14. 6. 2022 10:47
Re: rekuperace u hybridu?
Tak před křižovatkou se to zvládne brzdovým pedálem, ale při delších sjezdech by pádla pod volantem (jako má třeba Honda) byla fajn. Cizelovat úroveň rekuperace pomocí brzdy je při tříkilometrovém sjezdu dost otravné.
Avatar - petr petrumr
14. 6. 2022 16:49
Re: rekuperace u hybridu?
B se dáva přes tlačítko, ale na D bez a tak není problém to vrátit, Někdo jezdí na B pořád co má rád brzd-plyn. Na B se zbytečně schlazuje motor a kat.
Avatar - Mikesus
13. 6. 2022 20:40
Re: rekuperace u hybridu?
Přidá motor, ale rekuperace podle powermeteru se zvýší.
14. 6. 2022 07:44
Re: rekuperace u hybridu?
Pravda. Je to moje ostuda, že za 4 roky ježdění s Priusem jsem nepochopil, že B skutečně zvyšuje rekuperaci.
Avatar - twistedTSD
13. 6. 2022 22:19
Re: rekuperace u hybridu?
Proč Toyota odmítá víc úrovní rekuperace?
14. 6. 2022 07:00
Re: rekuperace u hybridu?
Protože si uvědomuje, že to je jen marketingový nesmysl. Je možné, že právě z toho důvodu více úrovní rekuperace zavede. Když to plebs chce, proč mu nevyjít vstříct.
Avatar - Mikesus
14. 6. 2022 09:00
Re: rekuperace u hybridu?
Mne se to u UX líbilo, ovládal jsem si rekuperaci padly. Je to taková hracicka, jde o to, jestli by mne to bavilo i později, nejen při první jízdě.
Avatar - Zetti
14. 6. 2022 17:44
Re: rekuperace u hybridu?
Nedavno jsem vybiral novy pekac a vyradil vsechny auta s jednostupnovou rekuperaci, motorem s turbem.a prevodovkou. Na vyber zbyly dve, z toho jedno cinske.
Vice stupnova rekuperace me neprestava bavit a bez ni auto nechci
Avatar - petr petrumr
14. 6. 2022 18:36
Re: rekuperace u hybridu?
lépší by byla páčka jak u retardéru, ale jestli jsem to pochopil, tak u toyot se to dělá pedálem brzdy nebo těma pádlama jde to vypnout uplně?
Avatar - Mikesus
14. 6. 2022 18:56
Re: rekuperace u hybridu?
na nejmenší úroveň rekuperace podle mne plachtění nebylo, ale úplně jsem si s tím nehrál, abych zkoušel různé režimy a stupně rekuperace. mělo to 4 úrovně rekuperace na D a další 4 úrovně na B ( ještě silnější ). Ale i ta nejmenší na D podle mého neplachtila, ale to už ruku do ohně nedám. a jestli byly rozdíly v eco, normal nebo sport, to nevím.
13. 6. 2022 19:44
Toyota versus Subaru versus Lexus
Proč není srovnání těchto příbuzných, přeci není rozdíl jen v pádlech a cenách??? Určitě si Subaru dá více záležet nejen na sportovnějším image a možná volí i jiné nějaké další technickými prvky. A Lexus na luxusu??? Možná se pletu, ale asi to bude zajímat i ostatní... Zde jen malé srovnání https://www.walsersubarustpaul.com/…-toyota-bz4x.htm
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petr petrumr
13. 6. 2022 20:11
Re: Toyota versus Subaru versus Lexus
Toyota v podzámčí, subaru na vesnici a lexus na zámek. Sportovat se dá i rybolovem v tělocvičně.
13. 6. 2022 19:45
Chybějící nastavení rekuperace
„Máme specifickou klientelu zvyklou na hybridní pohon, kde také nabízíme jedinou úroveň rekuperace energie. A chceme, aby pro tyto zákazníky bylo přesednutí do elektromobilu co nejpřirozenější.“

Takže nepočítají s přibíráním zákazníků odjinud ?
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Mikesus
13. 6. 2022 19:54
Re: Chybějící nastavení rekuperace
Spis nejdříve počítají s nákupem v rámci vlastní klientely.
13. 6. 2022 20:14
Re: Chybějící nastavení rekuperace
Aby se z těch úrovni intenzity rekuperace někdo nezbláznil. Nemá to ani Tesla a dobře ví proč. Intenzita rekuperace dává smysl jen ta nejvyšší možná.
Avatar - petr petrumr
13. 6. 2022 20:56
Re: Chybějící nastavení rekuperace
no, ale to musíš vychytat aby auto plachtilo, rekuperovalo. Pochybuji, že tesla má jenom jdnu sílu.
13. 6. 2022 21:42
Re: Chybějící nastavení rekuperace
Tesla ma autopilot :-!
Avatar - petr petrumr
14. 6. 2022 18:40
Re: Chybějící nastavení rekuperace
Raděj ten volant držím, tesla to nemá v serii a až budu psát pusou, tak si tu teslu koupím.
13. 6. 2022 21:09
Re: Chybějící nastavení rekuperace
Ne, auto musí umožnit rekuperaci vyřadit a pokračovat v jízdě setrvačností v případech, kdy je nežádoucí, aby auto kvůli rekuperaci zpomalovalo.
13. 6. 2022 21:22
Re: Chybějící nastavení rekuperace
Ale ano. Buď chceš brzdit, tak rekuperace má být co nejvyšší v souladu s tvým požadavkem na brzdění. A nebo chceš jet, tak je nulová. Žádné plachtění neexistuje. To je jen lechtání plynu.
13. 6. 2022 21:42
Re: Chybějící nastavení rekuperace
Nulova rekuperace je obycejne, kdyz vyradis na N. ;-)
A nektera EV ji jinak ani neumi.
Napr. BMW iX, alespon dle kratke zkusebni jizdy.

Minimálně u asynchronního motoru a synchronního s cizím buzením to principielně není problém.
Co by udělalo N u týhle Toyoty (s permanentními magnety) nevim. :-)
14. 6. 2022 06:54
Re: Chybějící nastavení rekuperace
u ix jsem to nezkousel, protoze mi to vubec nechybi, ale x5 plachti v rezimu eko pro. A chova se to v nem jako gle phev, tedy kdyz to pred sebou nic nevidi tak to plachti. Kdyz dojizdis auto tak to rekuperuje k nemu (bez aktivniho tempomatu). Ale me to strasne sere jak si to dela co chce tak to vubec nepouzivam
Avatar - Mikesus
14. 6. 2022 08:56
Re: Chybějící nastavení rekuperace
To jde taky, přesně poloha plynu tak, ze nepridava ani nebrzdi.
14. 6. 2022 18:21
Re: Chybějící nastavení rekuperace
Domníval jsem se, že z kontextu je zřejmé, že diskutujeme jízdu setrvačností, aniž by bylo potřeba udržovat sešlápnutý pedál akcelerátoru nebo mít zapnutý tempomat.
Avatar - petr petrumr
14. 6. 2022 18:43
Re: Chybějící nastavení rekuperace
tak N.
Avatar - xxc
13. 6. 2022 22:08
Re: Chybějící nastavení rekuperace
ja stupne rekuperacie bezne pouzivam, mne sa to zda lepsie, ako len ovladat pedalom
14. 6. 2022 07:46
Re: Chybějící nastavení rekuperace
Na takové to ježdění bez pravé nohy používám tempomat. Páčka Up/Down.
Avatar - Mikesus
14. 6. 2022 09:01
Re: Chybějící nastavení rekuperace
To jsem taky používal, u nových toyot už to nejde. Protoze to krokove nastavuje rychlost, takže kdzy to držíš dolu, tak místo zpomalování to vždy za cca 3 vteřiny nastaví aktuální rychlost
Avatar - petr petrumr
14. 6. 2022 18:47
Re: Chybějící nastavení rekuperace
tož to nevím, ale stačí přeci třeba v obci nastavit 55 a regulovat to na volantě vzdáleností.
Avatar - hugino
13. 6. 2022 20:18
Dojazd
To fakt keď dáš väčší priemer kolies tak máš o 60-80 km menší dojazd ?Tak to je ďalší mínus pre elektrospotrebič. :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
13
Avatar - petr petrumr
13. 6. 2022 20:48
Re: Dojazd
jestli nemají ještě výbavu navíc a neprojeví se to na váze.
14. 6. 2022 09:23
Re: Dojazd
No, každopádně to jen dokresluje, jaká vládne na palubách zkratowozům energetická bída! :-O :-( :no:
Avatar - Mikesus
14. 6. 2022 10:10
Re: Dojazd
Naopak to ukazuje, jak je efektivní. Každá maličkost to ovlivní.

Edit: navíc teď koukám, že jsou ty pneu stejně široké. Tak ani nevěřím, že ten rozdíl bude tak velký. Kde autor vzal tyhle údaje? A hlavně, že to ovlivňují kola a ne váha podle výbavy.
Avatar - hugino
14. 6. 2022 11:01
Re: Dojazd
Však to som ostal prekvapený odkiaľ zobral tieto údaje.Toto som čítal prvý krát.Hm
14. 6. 2022 12:01
Re: Dojazd
rotujici hmota je potvora
na roztoceni nejakou energii potrebujes
ale ze by vetsi disk s mensi gumou byly az o tolik tezsi nez mensi rafek s vetsi gumou ??
navic pri zpomalovani by se melo neco narekupoerovat zpet
o 15% vetsi spotreba se mi nezda uplne hodnoverna
14. 6. 2022 12:43
Re: Dojazd
Není to náhodou tím, že větší kola mají menší točivý moment a to zvyšuje spotřebu? Prius na 17kách má taky papírovou spotřebu větší, než na 15kách.
Avatar - Mikesus
14. 6. 2022 13:04
Re: Dojazd
a 17" mají stejnou šířku jako 15?
14. 6. 2022 13:14
Re: Dojazd
vem si, jake je celni profil auta, tak jestli narust sirky kola treba o 2 cm u kazdyho kola to nejak zasadne zmeni
asi ne
Avatar - Mikesus
14. 6. 2022 13:32
Re: Dojazd
Šířka věřím že jo. Máš tam mnohem větší valivy odpor
14. 6. 2022 14:48
Re: Dojazd
17ky jsou 215, 15ky jsou 195
Avatar - Mikesus
14. 6. 2022 18:52
Re: Dojazd
tak se nediv vyšší spotřebě. Pokud by měly stejnou šířku, pak to bude mnohem menší rozdíl, možná i zanedbatelný.
14. 6. 2022 13:06
Re: Dojazd
ty kola maj ale stejnej prumer a obvod
aspon to tak predpokladam
ja mam zimni a letni rozdilny rafky
zimni mensi rafek a vic gumy nez letni, kde vetsi rafek a min gumy
ve vysledku to je stejny (+- 5mm)

kdyz to vezmu, tak kdby kazdy to "vetsi" kolo bylo a 10 kilo tezsi (spis 3-5 kilo max), bylo by auto tezsi o 40 kilo, ale protoze jde o rotujici hmotu, bylo by to z pohledu kineticke energie tezsi o 80 kilo (kdyby ta pridana hmota byla na obvodu)
a nejak neverim tomu, ze kdyz do auta nalozim o jednoho kluka nebo dost narostlou holku navic, ze spotreba stoupne o 15%, resp dojezd o 15% klesne
Avatar - Beefcake
14. 6. 2022 13:02
Re: Dojazd
Kup si domov saltpaku do vitrinky radsej, kym su :D
Avatar - xxc
13. 6. 2022 22:39
ergonomia
podla vsetkeho uz aj v toyote prisli na to, ze pozerat niekde za a pod volant nie je velmi ergonomicke :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petr petrumr
14. 6. 2022 18:53
Re: ergonomia
nejlépe jsem to měl na C4 picassu technospace, i ta první yariska to měla dobře udělaný. Moje nejhorší auto s budíkama bylo bmw Z4, tam sem to jen odhadoval co to tam ukazuje.
Avatar - xxc
14. 6. 2022 22:12
Re: ergonomia
s picassom suhlasim, tam to je tiez dobre
14. 6. 2022 07:55
Na dálnice to není,
je to příliš protiaerodynamické.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barry Lyndon
14. 6. 2022 14:35
Re: Na dálnice to není,
Je to stavěno pro americkojaponskou dálniční rychlost.
Avatar - petr petrumr
14. 6. 2022 18:56
Re: Na dálnice to není,
za chvilku u nás nebude rozdíl, sníží rychlost aby lidi dostali do vlaků.
Avatar - Emel
15. 6. 2022 11:08
Re: Na dálnice to není,
A nainstalují měřené úseky na všechny mýtné brány. Pak si koupím Toyotu a budu si hrát s nastavením rekuperace :-D
Avatar - petr petrumr
15. 6. 2022 16:03
Re: Na dálnice to není,
Ty měřidla na mýtných branách jsou už namontované a funkční a nemůžou se používat, neboť jsou jako celek i na hlídání spz. Brzdí to nějaká vyhláška nebo co, jak jezdí invalidé, tak jezdí zdarma na parkovací kartu a oni musí si jen jedno auto vybrat a dát do databáze aby mohli jezdit zdarma podobně jak na slovensku. Kdy a kde půjdeš do toyoty a budeš zkoušet rekuperaci?