Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Do výroby jde solární auto z Holandska, bez nabíjení vydrží měsíce

14 komentářů

DonVito
Tak za jizdy toho tolik nenabijes a po jizde muzes nabijet z domacich solaru.

Ale pro ty co tuhle moznost nemaji urcite super.
:yes: :yes: :yes:
PowerHouse
Jo,
tenkrát se dbalo na aerodynamiku.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
cena teda šílená, ale kdybyste takto "na koleně" vyráběli Fabie, tak se pod 2 mega za kus taky nedostanete :D
gil54
...přináší logicky své výsledky. :-)
A příklad č 2
https://gomotors.net/photos/6d/f9/2006-carver-one-tilting-front-right-close-1280x960-wallpaper_183bd.jpg?i
esper
Vidno, ze ten vyvoj bateriovych elektromobilov ide krasne dopredu ako vela fanusikov predpovedalo. Co nevidiet tu budu baterkove elektromobility za 500 a viac tisic eur, ktore budu vediet pridat par stoviek metrov dojazdu aj z kysleho dazda a zo sliapania do pedalov od vodica a spolucestujucich alebo zo zachytneho lana upnuteho za kamiony na dialnici.
Já Prvni_1
35 km za den.
Ja jsem dal za okno Alfy solarni clanek, a taky ji nemusim dobijet!
Kdyz s ni teda nejezdim.
Rozdil je jen 35 km denne... a nekolik milionu korun.
PowerHouse
Nyní jsem se díval 0,8m2 a 400W.
Nyní se píše o pervskitu. Účinnost je 25%. A pokrok neustále pokračuje.
Ľuboš Valjent
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Lepší než crossovery, které nejdou pod 20 kWh. Nechápu, proč se solární panely nevyužívají běžně a proč se neklade větší důraz na aerodynamiku.
Mino21
Tak ta WLTP čísla byla vždycky trochu divná, nicméně těch 10,5kWh platí pro 110 km/h, což je excelentní výsledek. Při 110km/h rychlosti a 10,5kWh spotřebě se uvádí dojezd 560 km, ne 625km (to je WLTP číslo při WLTP cyklu, ne při ustálených 110 km/h). Což docela sedí. Plocha panelů na autě je 5m2.
Lubo
Držím im samozrejme palce. Koncept zaujímavý, výsledok zatiaľ marketing bez efektu.
Ale prečo neskúšať nové veci, keď už nám je EV súdené?

Prečo marketing bez efektu?
- ak pôjdeš do mesta tak si medzi budovami veľkú časť dňa v tieni, príp. garáži,
- to už radšej klasické EV a jeden panel na strechu domu (počítam s tým, že človek s autom 150-250 tis. Eur býva v dome, a ak v činžiaku, tak má garáž a tam tie panely na aute nepomôžu).

Zopár čísiel:
- 60 kWh baterka pri spotrebe 10,5 kWh/100 km dojazd 625 km? S tým, že sa celá kapacita nedá využiť, ale tu to je využitá na 110%,
- zaujal ma výkon 1,05 kWp. Klasická dostupná FVE aktuálne spraví 0,5 kWp/2 m2. Tu majú zrejme oveľa lepšiu technológiu, lebo tie panely na aute asi 4 m2 nemajú, ale možno áno, neviem.
- V ČR vyrobí panel s výkonom 1,05 kWp cca 950 kWh / rok, tj. cca 9000 km,
- z toho polovicu v 3 letných mesiacoch, len auto nesmie byť ani chvíľu v tieni, čiže žiaden strom, budova, garáž, nákupné centrum, apod.
- v troch zimných mesiacoch dokopy 60kWh, tj jedno nabitie batérie za 3 mesiace (nesmie nič tieniť),

Výpočty k FVE: https://re.jrc.ec.europa.eu/pvg_tools/en/#PVP
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak na efektivitu se dbá vždycky, když zrovna naní ropa za pár centů. Ještě v padesátých letech byla auta vysoká jako dnešní SUV, až se v 80tých letech (v reakci na ropnou krizi z minulé dekády) snížila klidně i pod 140 cm u běžného rodinného sedanu/kombi... Pak přišla éra kombinující levnou ropu se smrdutým dieselem a výsledkem jsou SUV s výškou 170 a více cm.
Teď se holt budeme zase zefektivňovat :D :yes:
Avatar - pradeda777
pradeda777
....na první pohled.... ;-)
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
o víkendu z toho co nabiješ ještě utáhneš i chatu o víkendu.