Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid ST-Line – Americký sen?

Po více jak roce se nám do redakční garáže vrátil Ford Explorer, který se tentokrát pokusil dokázat, že mu není cizí ani sportování.
Zpět na článek
Avatar - Mikesus
22. 6. 2022 13:14
explorer
Měl jsem ho v seznamu kandidátů. Důvody proč jsem šel jinam byly hlavně:
- když už to je PHEV, měl by mít EL značku. Takhleje PHEV úplně zbytečný
- Ačkoliv je to PHEV, spotřeba se pohybuje při běžné jízdě kolem 10l/100km, když nepočítám prvních 100km. To mi přijde dost tragické, obzvlášť v porovnání se 6,5l v Highlanderu, který není PHEV.
- na cenu 2M je kvalita materiálů a zpracování interiéru dost slabá. Ano vím, je to Amerika, tam mají jiné standardy, ale tady v Evropě víme, jak to může vypadat. V Highlanderu mám u některých detailů stejný "problém".

Jinak motoricky, podvozkově, to bylo dobré auto. Škoda těch negativ, která si myslím, že odradí naprostou většinou potenciálních kupců.
22. 6. 2022 18:44
Re: explorer
Je fakt ze do takoveho mastodonta se vetsi baterka vejit mohla....

I tak ale fajn ze to je PHEV, jinak by ta spotreba na kratsi trasy byla asi katastrofalni....
23. 6. 2022 06:51
Re: Nemám rád SUV
No tak osobně to vidím jinak. Za 2,2M jsi na rozumně vybavené X5 45e, ta už má EL značky a je lepším autem. ;-)
Avatar - Mikesus
23. 6. 2022 12:07
Re: explorer
já vím, všichni potřebují mít minimálně 300k, jinak se nedokážou přesunout do vedlejší vesnice.
To už bych si radši vzal PHEV RAV4, která je dynamicky jako ten Explorer, má třetinovou spotřebu ( Praha - ČB a zpět za 3,5 )a navíc ty EL značky. A ušetřím 750t jen na nákupu, možná i víc.
Avatar - Mikesus
22. 6. 2022 13:17
Re: Nemám rád SUV
je možné, že na interieru zapracovali. To co bylo před rokem, nemusí platit dnes.
23. 6. 2022 14:28
Re: hezkej benzinacek
Tenhle komentář ignoruj, rozdíl 6 litrů mezi nima určitě není, určitě ne v 540i, ale ani v X7.
23. 6. 2022 00:59
Re: explorer
Spotřebu je třeba porovnávat se srovnatelně velkými a výkonnými vozy, a taková X7 40d za těch cca 10l jezdí, to mi na 450k silné 5.1M SUV přijde v pohodě. HL je v tomhle úplně jiná kategorie, jednak je menší, ale hlavně má takřka poloviční výkon. Ale interiér mě od Exploreru taky odradil.
23. 6. 2022 14:17
Re: explorer
Mid size jsou sice oba, ale HL na spodní hranici s technikou menších aut. HL délka 4.966m, šířka 1.930m, primárně FWD. Explorer 5.049m, šířka 2.004m, primárně RWD.

S tím výkonem - nevím co nechápeš na tom že HL má atmo R4 2.5l 190 koní, Explorer turbo 3.5l V6 350 koní. Nad 50 km/h si v Exploreru namažeš HL na chleba i když nebudeš chtít.

Proti HL nic nemám, je levnější, v praxi mi u nás dává větší smysl a chápu proč sis ho pořídil, jenom Explorer je technicky jiná liga.
23. 6. 2022 10:41
Re: hezkej benzinacek
Mám po dál roce průměr 8,3 na 540i. A to rozhodně nejsem brzda provozu ;-)
22. 6. 2022 13:47
tablet
Normálně proti tabletům na palubce nic nemám, ale tohle se fakt nepovedlo.
23. 6. 2022 06:54
Re: hezkej benzinacek
U gazíků, kde nechceš primárně točit motor nahoru mi nafta pořád dává smysl. Jen zmíním X5 30d nebo 40i. Akusticky je to jiná věc, ale rozhodně nejsi obtěžován, prostě jiný, utlumený zvuk. na běžnou jízdu pak nafťák poskytuje pohodovější jízdu. Pravda, do 5er už bych za naftu neměnil. ;-)
Avatar - Mokrous
22. 6. 2022 23:56
Re: hezkej benzinacek
Až na pár dní hysterie po začátku války stála nafta vždycky o cca 2 Kč míň, než benzin. Já teda beru vždy jen Vervu a nebo MaxxMotion. Pokud by se srovnal rozdíl ve spotřební dani 2,89 Kč, tak by teda stála o necelou Korunu víc, ale ne o 5!!!
Spíš by ale stála stejně.
Takže po letech s naftou jsem si dal asi 8 let s benzínem a teď jsem zase ten kolenovrt s naftou. 😂
Velký a těžký auto funguje na delší trase prostě líp s naftou. Můžu to honit jako nadmutou kozu a furt jezdím pod 6/100 dlouhodobě. Stačí se umravnit a už je to pod 5/100. S benzínem o stejném objemu ve stejném voze a při mém stylu bych jezdil za 8-9. Rozdíl nejméně 1,- , ale spíš až 1,50 Kč na km už znát je. Ale hlavně nemusím každejch pár metrů tankovat. 1200 km na nádrž není vůbec problém.
Je zbytečný tady kádrovat a škatulkovat lidi podle paliva. Každý má svoje plusy a mínusy podle způsobu využití. A ano, třeba do města je nafta stupidita. Prostě musím vědět jak a kde vozidlo provozuju a podle toho vybírat pohon.
Avatar - Mikesus
23. 6. 2022 13:06
Re: explorer
jezdí za 8,6, díky tomu, že nabíjí i v práci. To je dle mého dost tragické, vezmu-li v úvahu, že to je PHEV, i když chápu, že na tak velké auto akceptovatelné. takže to je 8,6 + nějakých 15kWh.
23. 6. 2022 12:01
Re: hezkej benzinacek
Jak jsi na to přišel? To je spotřeba možná tak na okruhu. Za tolik 540i v realu fakt nejezdí, po faceliftu s mildhybridem už vůbec ne.
23. 6. 2022 10:03
Re: hezkej benzinacek
blábolíš. s 540i takhle budeš jezdit dva dny a budeš bez papírů. a ještě musíš jezdit jako úplný dement a dupat na plyn a na brzdu do maxima na střídačku... nejvyšší spotřeba na spritmonitor je 13,5 průměr do deseti
Avatar - Ozzman
22. 6. 2022 14:02
Re: hezkej benzinacek
Hele, Explorer má super motor, o tom žádná, ale nezapomeň, že 10 je dopovaných elektrem. Neříkám, že do explorera patří nafta, ale buď fér
23. 6. 2022 14:27
Re: explorer
Jak tu zaznělo, tak on ale při ceně 2M reálně stojí proti Touaregu, X5, GLE, Q7. Mně se třeba Explorer hodně líbí, ale nepotřebuju 7 míst a při té ceně si nedokážu obhájit proč bych to kupoval namísto těch zmíněných jiných modelů. V tom bude u nás ten problém. Ve státech stojí méně a pak se nedivím, že je to bestseller.
Avatar - Dinar
23. 6. 2022 10:53
Re: hezkej benzinacek
540i 8,7 litru při prům. rychlosti 68 km/h v mixu za 15tis. km, což znamená velmi časté ježdění velmi nepředpisovými rychlostmi. 530d ve stejném režimu 7,4 litru, dynamikou srovnatelná 540d bude min o 3 deci výše. Ten rozdíl takový není, ale je to dáno tím, že b58 je mimořádně povedený motor, u jiných značek je nafta vs benzin větší rozdíl. Každopádně u krabic typu x5 je ten rozdíl 3-4 litry, reálně.
Avatar - Ozzman
22. 6. 2022 13:19
Re: explorer
No ten interiér možná zlepšili, viz test, oproti HL dle mne lépe vypadá (hlavně tedy ST line) a má brutálnější výkon a asi i jízdní vlastnoti (doporučuji test od Muldixe, kdy s ním létá v zatáčkách v opravdu vysokých rychlostech :D).. otázkou je, jestli tohle je pro každého u obrovského SUV, mne se líbí :D Minimálně nejsou všude, jako prémiovky a tohoto času už i Highlandery :D
Avatar - lamal
23. 6. 2022 15:06
Re: explorer
Suhlas, ta X5 45e je total win win oproti Exploreru.
22. 6. 2022 21:32
Re: explorer
Momentálne zvažujem phev a priznám sa, že výhody ako parkovanie v zóne mi je dosť u zadnice. Dôvodom je môj mix jázd a spôsob použitia, ale istotne nie nejaká akože výhoda ;-)
Avatar - Mokrous
23. 6. 2022 00:07
Panečku ten roste jako z vody.
Dnes už je o 281mm širší, než minule.

Až budu chtít širší auto, půjčím redakci svoje starý a ona mi ho na počkání zvětší.
Avatar - _Karel_
22. 6. 2022 15:19
Re: explorer
- EL značky budou mimopražským spíš jedno. Tohle přece není auto do centra města. Pro mě třeba zcela irelevantní
- srovnávat spotřebu s Highlanderem mi přijde trochu mimo, tohle má na rozdíl od HL motor (nic proti HL)
- za 2M mi to v dnešní době, v plné palbě, vzhledem k technice přijde zcela ok cena
- škoda malé baterky a MIZERNÉHO dojezdu na el.
23. 6. 2022 17:14
Re: explorer
benzin 336 kW a 825 Nm a tebe to pride zle? Na 2.5 tonove SUV s aerodynamikou chladnicky? Podla mna super..
Avatar - Mikesus
23. 6. 2022 14:31
Re: explorer
nerozporuju, že je o celých 8cm kratší, to jsem i psal. Ale jsou stejná kategorie. FWD nebo RWD není u SUV vůbec relevantní.
Jak už jsem psal, evidentně tu každý potřebuje 300k k tomu, aby se vůbec dostal z města. Jezdil jsem třeba s LC500 a vůbec mi nevadilo se vrátit zpět do HL, ten výkon mi nechyběl v běžném provozu ani vteřinu. Takže vůbec nechápu srovnávání něčeho, co je v běžném provozu naprosto nerelevnantí. Co je relevantní, jaká je spotřeba v běžném provozu a že to jsou podobně velká auta. Proto si ty auta půjčuju na několik dní, když o nich uvažuju. A to samé jsem udělal i s Explorerem.
Jaký je tedy rozdíl, když jedu stejně velkými auty, řekněme Praha-Vary a zpět ( moje častá trasa ), provoz umožňuje jet jen určitou rychlostí ( kdo zná, tak ví, že už se moc předjíždět ani nedá v těch kolonách ) a jedno auto má spotřebu 5,5 a druhé 9,8, a to ještě s nabitou baterkou předem. K čemu je mi ten výkon navíc? Že bych za něj měl vysázet o 800tis víc, nemít ani tu EL značku a muset nabíjet, abych se udržel pod 10l? Jak psal Pája, to už byl větší kandidát u mně X5 45e
Avatar - Mikesus
23. 6. 2022 12:11
Re: explorer
odtahujou. Hlavně na modré. Na fialové jsem ještě neviděl. Ale z modré naprosto běžně.
Avatar - Mikesus
23. 6. 2022 12:10
Re: explorer
HL je stejná kategorie, i když je o něco kratší. Jsou to přímí konkurenti z jedné kategorie mid-size SUV:
A co, že má poloviční výkon? to jako, když bych do takového auta dal ještě poloviční výkon, tak budu jezdit za 3l/100?
23. 6. 2022 07:03
Re: Nemám rád SUV
jediné co mluví pro Ford je ta třetí řada sedaček, pokud ji využiješ.... A pak tedy více opulentní výbava, pokud si na to člověk potrpí.

jinak je to Bávo opravdu někde zcela jinde, mimo jiné i spotřebou o které tady Kesumb docela často píše.
Avatar - Mikesus
23. 6. 2022 17:52
Re: explorer
dej pokoj, dieselů už jsme si tu několik desetiletí užili a úspěšně zničily zdraví minimálně jedné generaci. Nemusíme v tom pokračovat.
23. 6. 2022 14:57
Re: explorer
Jasně, tak optikou klidné cesty do Varů s lehkou nohou je to v pohodě. Ale optikou těžší nohy na dálnici už HL stačit nebude. Otázku s výkonem můžeš aplikovat na cokoliv. Když jsem jezdil s CHR 1.8 tak jsem taky všude dojel…a druhý den mi v Německu přišlo, že 540i nejede. Tohle je o způsobu používání a trase. Pro tebe věřím, Explorer nemá výraznou přidanou hodnotu oproti HL. A taky souhlasím, že pokud nepotřebuješ 7 míst, tak raději X5 45e.
23. 6. 2022 01:10
Re: Panečku ten roste jako z vody.
:D to je strašný s těma chybama tady :/
23. 6. 2022 01:09
Re: hezkej benzinacek
Vždycky je to o tom kolik najedeš. Nenapadá mě jediné auto, v kterém by nafta měla lepší vlastnosti než odpovídající benzín kromě spotřeby. Ten rozdíl 1.5 Kč na km u auta za 2M...já nevim no, to ať si každý posoudí podle sebe, minimálně podle km co najede.
23. 6. 2022 01:05
Re: Nemám rád SUV
Problém je, že buď máš cenově na dohled X7 apod. nebo nepotřebuješ nutně tak velké a vystačíš si s Touaregem, ale taky X5 nebo GLE nebo dokonce i níže s Highlanderem jako Mikesus. Exploreru fandím, za mě moc fajn auto, ale tím interiérem za mě neobstojí proti reálným konkurentům v ceně 2M a je to škoda. Jinak technika mi přijde super (ale nemám zkušenosti s tímhle hybridem). Ta chybějící EL SPZ výhoda bohužel taky nepomáhá. Ale věřím, že jinde v EU to nějak zvýhodněné je.
Avatar - speedfred
22. 6. 2022 21:11
Re: explorer
Kamoš ho má a minulý týžden sme sa o aute bavili. Mám pocit že s tým jazdí za 8.6l (v práci nabíja) a nejako sa neobmedzuje, s výkonom je nad mieru spokojný.
Introš (až na ten tablet) mi nepríde oproti HL ako veľké mínus.
Avatar - Ozzman
22. 6. 2022 13:42
Re: hezkej benzinacek
Kdyby tam byla nafta, jezdil by třeba za 8 ;) :D
Avatar - Ozzman
22. 6. 2022 13:20
Re: Nemám rád SUV
Za ten šestiválcovej ecoboost bych jim nějakej hnusnej nelícující plast odpustil... koneckonců na tuhle politiku "tvrdý a levný plast je lepší" najíždí už většina konkurence a testerů :D
Avatar - Ozzman
22. 6. 2022 13:16
Nemám rád SUV
Ale tohle je asi číslo 1. které bych tak nějak akceptoval ve své garáži (no, spíš před garáží, dovnitř bych měl asi problém Explorera dostat :D).

Všude se uváděla velká slabina - interiér a jeho zpracování, zdá se, že na tom Ford zapracoval, nebo se povedl testovací kousek, nicméně tohle bych asi oželel, protože se mi jinak interiér libí, je tam pro mne známý SYNC a vykoupil by to pro mne vzhled a jízdní výkony a vlastnosti auta. No, alespoň mimo Mustangu ještě jeden Ford, který by u mne stál za to být na plakátu (Jo, ještě Fokus ST kombi, ale ten prej má odstávku ve výrobě a kdo ví, jak dlouho vydrží v ceníku)....
Avatar - Barrichello
23. 6. 2022 12:48
Re: hezkej benzinacek
A kdyby tam byl normální V6 na benzín, přestavěl se na LPG tak to jezdí za náklady dvoulitru :-) :-) :-)
Avatar - Ji/Ri
23. 6. 2022 08:20
Re: Nemám rád SUV
:yes: a to jsme ve všem úplně v jiné dimenzi... máš pravdu
22. 6. 2022 16:00
Re: explorer
nejsem prazskej pepik ale dalsi auto bude s EL prave proto, abych moh bez problemu parkovat na modry v centru
najit misto na fialovy (spis hnedy) je obcas problem
ale jestli je pravda, ze za parkovani na modry s normalnim autem bez prukazky dostanu pokutu jen 500kc, tak s tim nemam problem
zaruci nekdo, ze me neodtahnou ???
22. 6. 2022 13:58
Re: hezkej benzinacek
za 9 nafty jezdi Q7
coz odpovida 10 benzinovejm
Avatar - Barrichello
23. 6. 2022 12:52
Jediněj Hybrid
co by mi asi až tak moc nevadil kdyby mi stál na dvorku.

Taky Ford už nic jiného než pikapy a SUV neumí, krom Mustanga.

Smutné.
22. 6. 2022 13:27
hezkej benzinacek
10 litru benzinu je na tenhle ctyrkolovej obyvak paradni spotreba
za tolik jezdi manzelka s obycejnou ctyrkolkou ve dvoulitru

nejaky kecy, ze do tohodle auta patri chrocht ??
Avatar - KANKUNEN
23. 6. 2022 08:16
Re: hezkej benzinacek
540i - 19 litrů, 540d - 13 litrů, když necháš koně řechtat, tak to dělá rozdíl 6 litrů.
Avatar - Mikesus
27. 6. 2022 01:27
Re: hezkej benzinacek
Vybity phev asi startuje každý ne?
25. 6. 2022 10:17
Re: hezkej benzinacek
jako fordu bych to asi i odpustil, krom toho jsem s nim nejel, ale vybita q7 phev je taky 10+, navic se to svevolne startuje i bez kickdownu. Coz ale treba rav phev dela taky. Mimochodem vybity gle zere vic nez vybita x5phev.

PHEV a jeste ve velkym suv je komplexni vec a chce to zkusenosti a klientelu ochotnou to cely zaplatit.
Avatar - Mikesus
25. 6. 2022 00:29
Re: hezkej benzinacek
Ano, taky varianta, kterou udělali ve fordu. Dali velký motor a elektriku moc nezvládli ( I když ten motor podle spolehlivosti taky na ). A výsledek je, ze to jezdi za stejnou spotřebu jako obyčejné ICE bez phev.
Avatar - Mikesus
25. 6. 2022 00:27
Re: Nemám rád SUV
Takže skoro jako prazdnej explorer. :-[]
Avatar - Mikesus
25. 6. 2022 00:26
Re: Nemám rád SUV
No tak to je ještě větší tragédie než jsem čekal. Není divu, že ford osekava motorizace všude, jestli mu takhle fungujou.
Avatar - Mikesus
25. 6. 2022 00:24
Re: Nemám rád SUV
A divis se, že explorer seženeš a x5 ne, když je to za podobné peníze mnohem horší auto?
Avatar - Mikesus
25. 6. 2022 00:21
Re: explorer
Ja s tím Fordem jezdil. Trasu co jezdim za 5.5 s HL měl explorer za 9.8. A rav4 phev za 3.5. Stejným stylem.
A to ten explorer byl nabitej na startu a vracel jsem s prázdnou baterkou po cca 350km.
24. 6. 2022 19:08
Re: hezkej benzinacek
no nevim za cenu kompromisu, ktery treba ja bych v aute za 2 mil mit nemusel. Za me lepsi nedusit spalovak a dat tam vekou baterku. X5 24kwh, gle (s r4) 31, rrs 38kwh..
24. 6. 2022 19:02
Re: Nemám rád SUV
v tejdnu jsem tahl krasnyho zetora 25 a bylo to peknejch 13 :-!
24. 6. 2022 19:00
Re: explorer
tak x5 je sice v zakladu stejna (ma navic vzduch), ale das tam par kravin a si o pul milionu jinde. Znas to, chces brzdy a rizeni a mas to s mpaketrm 1/4 mil..
Ford je rychlejsi, x5 je ale o hodne premiovejsu auto. A pak x5 dojede na elektriku o hodne dal (uz se mi povedlo i 92km).
Avatar - speedfred
24. 6. 2022 18:16
Re: Nemám rád SUV
Keď berieš základy tak áno, ale konfigurátor v BMW má toľko možností.... ;-\
PS: to malo byť na WP
24. 6. 2022 17:06
Re: explorer
Každý máme iné potreby a spôsob použitia. Cena je ošemetná, aj ten phev stojí plus mínus ako podobný dízel s AT
Avatar - lamal
24. 6. 2022 13:53
Re: Nemám rád SUV
Bolo to tam napisane, nepredpokladal by som, ze by si Ford v dnesnej emisnej dobe drzal 2 uplne odlisne V6ky s podobnym objemom, priamym vstrekom a turbom. Mozne to samo je, len vysoko neprevdepodobne.
24. 6. 2022 13:35
Re: Nemám rád SUV
aha to jsem netušil :-(
Avatar - lamal
24. 6. 2022 11:51
Re: Nemám rád SUV
´´These issues aren’t exactly new to The Blue Oval, which experienced similar problems with the twin-turbo Ford 3.0L V6 EcoBoost engine used in the Ford Explorer ST, which is essentially a bored and stroked version of the 2.7. Now, those problems are once again surfacing in certain examples of the sixth-generation Bronco, too.´´
24. 6. 2022 10:59
Re: Nemám rád SUV
Ale to je úplně jiný motor drahý:)
Avatar - lamal
24. 6. 2022 10:47
Re: Ford novinky
myslíš, že toto ten Fordík zachráni ? bodaj by Martinó K.... K ako ? doplň prosím
24. 6. 2022 07:08
Re: Nemám rád SUV
Ty motory spíš chválí...
24. 6. 2022 06:59
Re: Nemám rád SUV
A dostaneš ho za dva roky. Možná. nezpochybňuju, že něco píšou v ceníku. Ale reálná situace je úplně jiná. Ten Explorer skutečně někde seženeš, tu X5ku ne...
24. 6. 2022 06:58
Re: Nemám rád SUV
Ano, podíval jsem se. Nenajdu na mobile.de ani jednu skladovku pod 105 tis. EUR.
Ojeté roční jsou od 95 tisíc.
Nejlevnější reálné auto:
https://suchen.mobile.de/…uge/details.html?…

Nejlevnější Explorer, skladovka - 80 tis. EUR

https://suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
24. 6. 2022 06:55
Re: explorer
a 20-30 tis. rozdíl je nic ;-)
24. 6. 2022 02:04
Re: Nemám rád SUV
Ano. 90-100 tis EUR ti stačí na roční ojetinu X5 45e, na nové auto ne. Explorer je reálně přinejmenším o 25-30 tis levnější.
Avatar - speedfred
23. 6. 2022 20:36
Re: Nemám rád SUV
Myslím že 45e je top v segmente PHEV ale samozrejme to platí aj pri cene. Min rok sa dal tento Ford vs X5 45e v podobnej výbave zohnať o 0,5M lacnejšie. Viem, pretože som vyberal a skúšal.
23. 6. 2022 18:26
Re: explorer
Tak nevíš, třeba by si jezdil svým stylem s Fordem za 6 a on svým stylem s toyotou za 8.
Avatar - Mikesus
23. 6. 2022 17:51
Re: explorer
ano přijde, když s HL jezdím v kombinaci za 6,5 bez nabíjení s a RAV4 za 3,5 s nabíjením.
Avatar - Mikesus
23. 6. 2022 17:05
Re: explorer
Ano, udeřil jsi hřebík na hlavičku. Jakmile se pohybuješ v ČR, je ten výkon nevyužitý v 99%. Na okruh asi s Explorerem nikdo jezdit nebude :-[]
Avatar - Mikesus
23. 6. 2022 14:09
Re: hezkej benzinacek
nebo si pohrát s optimalizací motoru a může jezdit za 6,5l benzinu bez nabíjení.
Avatar - lamal
23. 6. 2022 13:27
Re: Nemám rád SUV
´´Za ten šestiválcovej ecoboost ´´ myslis pokial neumrie jo ? Ehm, skoda ze sa tej znacke neda verit s GDi benzinmi.
Avatar - Mikesus
23. 6. 2022 13:10
Re: explorer
u mne phev, resp. ta EL značka je také jen takový bonus. Ale byl by rozhodující v tomto případě. Ačkoliv jezdím primárně po městě, tak příplatek za PHEV se mi ekonomicky nevrátí. Když to tedy nemá jinou výhodu, obzvlášť ještě když to má vyšší spotřebu než HEV.
Avatar - Mokrous
23. 6. 2022 13:10
Re: hezkej benzinacek
No to už je sakra rozdíl...
Avatar - Mokrous
23. 6. 2022 13:08
Re: Panečku ten roste jako z vody.
Že by měly obří zrcátka na Exploreru přesah jen 14 centimetrů?
Každopádně šířka dle výkresu se uvádí vždy bez zrcátek.
23. 6. 2022 12:03
Re: hezkej benzinacek
Na dálky to pro tebe smysl určitě má.
23. 6. 2022 11:53
Re: Panečku ten roste jako z vody.
Neni to nahodou zrcatkama (s / bez)?

“šířkou (včetně zrcátek) 2285”
Avatar - Mokrous
23. 6. 2022 10:00
Re: hezkej benzinacek
Hmmm, 10 Kaček na kiláček jen na palivu, to je teda pohodička.
Takovej 2 ECO PACK. Ekologie a ekonomika v jednom.
To aby člověk vydělával jen na benzin a cenu auta.
23. 6. 2022 17:17
Re: explorer
v tom pripade vsetci nech kupia 1.6TDI, ved tych 88KW bude stacit vsetkym nie?
Avatar - lamal
23. 6. 2022 13:26
Re: explorer
Ford je pracant, tiez by mi to nevadilo, jedine ak je interier hlucny ze vrza, to je no-go v kazdom novom aute.
Avatar - Mokrous
23. 6. 2022 09:54
Re: hezkej benzinacek
Hele, asi záleží na úhlu pohledu a hlavně na konkrétním autě a jeho verzi.
U auta za 2 mega už to pomalu smysl přestává dávat, ale u auta za 1M to pořád cítit je, pokud trošku počítáš. U velkých nájezdů je to zcela jasné, ale i u menších se to do 3-5 let určitě projeví. A není to vždy jen o spotřebě a dojezdu, o kterých jsem psal. Mě třeba vyhovuje i to, jak mi nafta jede v nízkých otáčkách. TSI ať už 1.4, nebo 1.5 110kW, nebo 2.0 140kW jsou na volnoběh a ve městě příjemně tichý, ale mimo to v zápřahu docela řvou a mě to teda moc nebavilo. TDI EVO na volnoběh trošku třese a ve městě je slyšet o fous víc, ale na dálky a v tahu je paradoxně tišší, právě díky tomu, jak se opírá o krouťák a drží nízké otáčky. A nejen díky tomu. Celkově je kultivovanější než předchůdce. 206kW verze TSI už je tišší i silnější, ale taky mnohem dražší a užranější. Já taky hodně zvažoval levnější TSI 140kW, protože výkonově bylo podobné a neotravovalo by regeneracemi a močovinou. Ale na ty dlouhý tahy mi prostě ta nafta sedla víc, no. A navíc má 147kW verze solidní (turbobenzínový) průběh krouťáku až do 3.600 ot./min. A taky u 2.0 TSI zrušili nepřímý vstřik a nechali jen přímý a tak už se nesmývá karbon z ventilů atd... A otázkou je i následný prodej skutečným kolenovrtům. Prostě těžko říct zcela jednoznačně.
Avatar - Barrichello
23. 6. 2022 12:45
Re: explorer
Seděl sem v tom na Legendách a interiér mi přišel úsplěn v pohodě, stejně tak v nové F150 co tam měli
Avatar - caliban
22. 6. 2022 19:00
Re: tablet
Tablety mám v autě, doma, práci a i v batůžku je nosím všude ssebou. Mám tablety na ***, na bolení hlavy, urinal kdyby mně chytnul močák, strepsils kdyby mně bolelo v krku. Vstavač polní, kdybych si chtěl v práci zaš....
22. 6. 2022 14:46
Re: hezkej benzinacek
nezapomen, ze nafta je dopovana nizsi spotrebni dani
dnes by nafta na stojanu stala o 5 korun vic nez benzin, kdyby byla spotrebni dani zatizena jako benzin

ja v prvnim prispevku narazim na to, ze spousta kolenovrtu tvrdi, ze do velkyho auta patri nafta
evidentne ne
24. 6. 2022 04:50
Re: Nemám rád SUV
Frede, tohle auto je v základu za 2,1. Vlez si na konfigurátor X5 a jak píšu, rozumně vybavené auto je o stovku dražší. Nebude to úroveň výbavy jako Explorer, ale dá se s tím fungovat bez problémů.
23. 6. 2022 11:03
Re: hezkej benzinacek
Průměrnou rychlost doplním, dnes jezdím hnojákem :D