Měl jsem ho v seznamu kandidátů. Důvody proč jsem šel jinam byly hlavně:
- když už to je PHEV, měl by mít EL značku. Takhleje PHEV úplně zbytečný
- Ačkoliv je to PHEV, spotřeba se pohybuje při běžné jízdě kolem 10l/100km, když nepočítám prvních 100km. To mi přijde dost tragické, obzvlášť v porovnání se 6,5l v Highlanderu, který není PHEV.
- na cenu 2M je kvalita materiálů a zpracování interiéru dost slabá. Ano vím, je to Amerika, tam mají jiné standardy, ale tady v Evropě víme, jak to může vypadat. V Highlanderu mám u některých detailů stejný "problém".
Jinak motoricky, podvozkově, to bylo dobré auto. Škoda těch negativ, která si myslím, že odradí naprostou většinou potenciálních kupců.
já vím, všichni potřebují mít minimálně 300k, jinak se nedokážou přesunout do vedlejší vesnice.
To už bych si radši vzal PHEV RAV4, která je dynamicky jako ten Explorer, má třetinovou spotřebu ( Praha - ČB a zpět za 3,5 )a navíc ty EL značky. A ušetřím 750t jen na nákupu, možná i víc.
Spotřebu je třeba porovnávat se srovnatelně velkými a výkonnými vozy, a taková X7 40d za těch cca 10l jezdí, to mi na 450k silné 5.1M SUV přijde v pohodě. HL je v tomhle úplně jiná kategorie, jednak je menší, ale hlavně má takřka poloviční výkon. Ale interiér mě od Exploreru taky odradil.
Mid size jsou sice oba, ale HL na spodní hranici s technikou menších aut. HL délka 4.966m, šířka 1.930m, primárně FWD. Explorer 5.049m, šířka 2.004m, primárně RWD.
S tím výkonem - nevím co nechápeš na tom že HL má atmo R4 2.5l 190 koní, Explorer turbo 3.5l V6 350 koní. Nad 50 km/h si v Exploreru namažeš HL na chleba i když nebudeš chtít.
Proti HL nic nemám, je levnější, v praxi mi u nás dává větší smysl a chápu proč sis ho pořídil, jenom Explorer je technicky jiná liga.
U gazíků, kde nechceš primárně točit motor nahoru mi nafta pořád dává smysl. Jen zmíním X5 30d nebo 40i. Akusticky je to jiná věc, ale rozhodně nejsi obtěžován, prostě jiný, utlumený zvuk. na běžnou jízdu pak nafťák poskytuje pohodovější jízdu. Pravda, do 5er už bych za naftu neměnil. ;-)
Až na pár dní hysterie po začátku války stála nafta vždycky o cca 2 Kč míň, než benzin. Já teda beru vždy jen Vervu a nebo MaxxMotion. Pokud by se srovnal rozdíl ve spotřební dani 2,89 Kč, tak by teda stála o necelou Korunu víc, ale ne o 5!!!
Spíš by ale stála stejně.
Takže po letech s naftou jsem si dal asi 8 let s benzínem a teď jsem zase ten kolenovrt s naftou. 😂
Velký a těžký auto funguje na delší trase prostě líp s naftou. Můžu to honit jako nadmutou kozu a furt jezdím pod 6/100 dlouhodobě. Stačí se umravnit a už je to pod 5/100. S benzínem o stejném objemu ve stejném voze a při mém stylu bych jezdil za 8-9. Rozdíl nejméně 1,- , ale spíš až 1,50 Kč na km už znát je. Ale hlavně nemusím každejch pár metrů tankovat. 1200 km na nádrž není vůbec problém.
Je zbytečný tady kádrovat a škatulkovat lidi podle paliva. Každý má svoje plusy a mínusy podle způsobu využití. A ano, třeba do města je nafta stupidita. Prostě musím vědět jak a kde vozidlo provozuju a podle toho vybírat pohon.
jezdí za 8,6, díky tomu, že nabíjí i v práci. To je dle mého dost tragické, vezmu-li v úvahu, že to je PHEV, i když chápu, že na tak velké auto akceptovatelné. takže to je 8,6 + nějakých 15kWh.
blábolíš. s 540i takhle budeš jezdit dva dny a budeš bez papírů. a ještě musíš jezdit jako úplný dement a dupat na plyn a na brzdu do maxima na střídačku... nejvyšší spotřeba na spritmonitor je 13,5 průměr do deseti
Jak tu zaznělo, tak on ale při ceně 2M reálně stojí proti Touaregu, X5, GLE, Q7. Mně se třeba Explorer hodně líbí, ale nepotřebuju 7 míst a při té ceně si nedokážu obhájit proč bych to kupoval namísto těch zmíněných jiných modelů. V tom bude u nás ten problém. Ve státech stojí méně a pak se nedivím, že je to bestseller.
540i 8,7 litru při prům. rychlosti 68 km/h v mixu za 15tis. km, což znamená velmi časté ježdění velmi nepředpisovými rychlostmi. 530d ve stejném režimu 7,4 litru, dynamikou srovnatelná 540d bude min o 3 deci výše. Ten rozdíl takový není, ale je to dáno tím, že b58 je mimořádně povedený motor, u jiných značek je nafta vs benzin větší rozdíl. Každopádně u krabic typu x5 je ten rozdíl 3-4 litry, reálně.
No ten interiér možná zlepšili, viz test, oproti HL dle mne lépe vypadá (hlavně tedy ST line) a má brutálnější výkon a asi i jízdní vlastnoti (doporučuji test od Muldixe, kdy s ním létá v zatáčkách v opravdu vysokých rychlostech :D).. otázkou je, jestli tohle je pro každého u obrovského SUV, mne se líbí :D Minimálně nejsou všude, jako prémiovky a tohoto času už i Highlandery :D
Momentálne zvažujem phev a priznám sa, že výhody ako parkovanie v zóne mi je dosť u zadnice. Dôvodom je môj mix jázd a spôsob použitia, ale istotne nie nejaká akože výhoda ;-)
- EL značky budou mimopražským spíš jedno. Tohle přece není auto do centra města. Pro mě třeba zcela irelevantní
- srovnávat spotřebu s Highlanderem mi přijde trochu mimo, tohle má na rozdíl od HL motor (nic proti HL)
- za 2M mi to v dnešní době, v plné palbě, vzhledem k technice přijde zcela ok cena
- škoda malé baterky a MIZERNÉHO dojezdu na el.
nerozporuju, že je o celých 8cm kratší, to jsem i psal. Ale jsou stejná kategorie. FWD nebo RWD není u SUV vůbec relevantní.
Jak už jsem psal, evidentně tu každý potřebuje 300k k tomu, aby se vůbec dostal z města. Jezdil jsem třeba s LC500 a vůbec mi nevadilo se vrátit zpět do HL, ten výkon mi nechyběl v běžném provozu ani vteřinu. Takže vůbec nechápu srovnávání něčeho, co je v běžném provozu naprosto nerelevnantí. Co je relevantní, jaká je spotřeba v běžném provozu a že to jsou podobně velká auta. Proto si ty auta půjčuju na několik dní, když o nich uvažuju. A to samé jsem udělal i s Explorerem.
Jaký je tedy rozdíl, když jedu stejně velkými auty, řekněme Praha-Vary a zpět ( moje častá trasa ), provoz umožňuje jet jen určitou rychlostí ( kdo zná, tak ví, že už se moc předjíždět ani nedá v těch kolonách ) a jedno auto má spotřebu 5,5 a druhé 9,8, a to ještě s nabitou baterkou předem. K čemu je mi ten výkon navíc? Že bych za něj měl vysázet o 800tis víc, nemít ani tu EL značku a muset nabíjet, abych se udržel pod 10l? Jak psal Pája, to už byl větší kandidát u mně X5 45e
HL je stejná kategorie, i když je o něco kratší. Jsou to přímí konkurenti z jedné kategorie mid-size SUV:
A co, že má poloviční výkon? to jako, když bych do takového auta dal ještě poloviční výkon, tak budu jezdit za 3l/100?
Jasně, tak optikou klidné cesty do Varů s lehkou nohou je to v pohodě. Ale optikou těžší nohy na dálnici už HL stačit nebude. Otázku s výkonem můžeš aplikovat na cokoliv. Když jsem jezdil s CHR 1.8 tak jsem taky všude dojel…a druhý den mi v Německu přišlo, že 540i nejede. Tohle je o způsobu používání a trase. Pro tebe věřím, Explorer nemá výraznou přidanou hodnotu oproti HL. A taky souhlasím, že pokud nepotřebuješ 7 míst, tak raději X5 45e.
Vždycky je to o tom kolik najedeš. Nenapadá mě jediné auto, v kterém by nafta měla lepší vlastnosti než odpovídající benzín kromě spotřeby. Ten rozdíl 1.5 Kč na km u auta za 2M...já nevim no, to ať si každý posoudí podle sebe, minimálně podle km co najede.
Problém je, že buď máš cenově na dohled X7 apod. nebo nepotřebuješ nutně tak velké a vystačíš si s Touaregem, ale taky X5 nebo GLE nebo dokonce i níže s Highlanderem jako Mikesus. Exploreru fandím, za mě moc fajn auto, ale tím interiérem za mě neobstojí proti reálným konkurentům v ceně 2M a je to škoda. Jinak technika mi přijde super (ale nemám zkušenosti s tímhle hybridem). Ta chybějící EL SPZ výhoda bohužel taky nepomáhá. Ale věřím, že jinde v EU to nějak zvýhodněné je.
Kamoš ho má a minulý týžden sme sa o aute bavili. Mám pocit že s tým jazdí za 8.6l (v práci nabíja) a nejako sa neobmedzuje, s výkonom je nad mieru spokojný.
Introš (až na ten tablet) mi nepríde oproti HL ako veľké mínus.
Za ten šestiválcovej ecoboost bych jim nějakej hnusnej nelícující plast odpustil... koneckonců na tuhle politiku "tvrdý a levný plast je lepší" najíždí už většina konkurence a testerů :D
Ale tohle je asi číslo 1. které bych tak nějak akceptoval ve své garáži (no, spíš před garáží, dovnitř bych měl asi problém Explorera dostat :D).
Všude se uváděla velká slabina - interiér a jeho zpracování, zdá se, že na tom Ford zapracoval, nebo se povedl testovací kousek, nicméně tohle bych asi oželel, protože se mi jinak interiér libí, je tam pro mne známý SYNC a vykoupil by to pro mne vzhled a jízdní výkony a vlastnosti auta. No, alespoň mimo Mustangu ještě jeden Ford, který by u mne stál za to být na plakátu (Jo, ještě Fokus ST kombi, ale ten prej má odstávku ve výrobě a kdo ví, jak dlouho vydrží v ceníku)....
nejsem prazskej pepik ale dalsi auto bude s EL prave proto, abych moh bez problemu parkovat na modry v centru
najit misto na fialovy (spis hnedy) je obcas problem
ale jestli je pravda, ze za parkovani na modry s normalnim autem bez prukazky dostanu pokutu jen 500kc, tak s tim nemam problem
zaruci nekdo, ze me neodtahnou ???
jako fordu bych to asi i odpustil, krom toho jsem s nim nejel, ale vybita q7 phev je taky 10+, navic se to svevolne startuje i bez kickdownu. Coz ale treba rav phev dela taky. Mimochodem vybity gle zere vic nez vybita x5phev.
PHEV a jeste ve velkym suv je komplexni vec a chce to zkusenosti a klientelu ochotnou to cely zaplatit.
Ano, taky varianta, kterou udělali ve fordu. Dali velký motor a elektriku moc nezvládli ( I když ten motor podle spolehlivosti taky na ). A výsledek je, ze to jezdi za stejnou spotřebu jako obyčejné ICE bez phev.
Ja s tím Fordem jezdil. Trasu co jezdim za 5.5 s HL měl explorer za 9.8. A rav4 phev za 3.5. Stejným stylem.
A to ten explorer byl nabitej na startu a vracel jsem s prázdnou baterkou po cca 350km.
no nevim za cenu kompromisu, ktery treba ja bych v aute za 2 mil mit nemusel. Za me lepsi nedusit spalovak a dat tam vekou baterku. X5 24kwh, gle (s r4) 31, rrs 38kwh..
tak x5 je sice v zakladu stejna (ma navic vzduch), ale das tam par kravin a si o pul milionu jinde. Znas to, chces brzdy a rizeni a mas to s mpaketrm 1/4 mil..
Ford je rychlejsi, x5 je ale o hodne premiovejsu auto. A pak x5 dojede na elektriku o hodne dal (uz se mi povedlo i 92km).
Bolo to tam napisane, nepredpokladal by som, ze by si Ford v dnesnej emisnej dobe drzal 2 uplne odlisne V6ky s podobnym objemom, priamym vstrekom a turbom. Mozne to samo je, len vysoko neprevdepodobne.
´´These issues aren’t exactly new to The Blue Oval, which experienced similar problems with the twin-turbo Ford 3.0L V6 EcoBoost engine used in the Ford Explorer ST, which is essentially a bored and stroked version of the 2.7. Now, those problems are once again surfacing in certain examples of the sixth-generation Bronco, too.´´
A dostaneš ho za dva roky. Možná. nezpochybňuju, že něco píšou v ceníku. Ale reálná situace je úplně jiná. Ten Explorer skutečně někde seženeš, tu X5ku ne...
Myslím že 45e je top v segmente PHEV ale samozrejme to platí aj pri cene. Min rok sa dal tento Ford vs X5 45e v podobnej výbave zohnať o 0,5M lacnejšie. Viem, pretože som vyberal a skúšal.
u mne phev, resp. ta EL značka je také jen takový bonus. Ale byl by rozhodující v tomto případě. Ačkoliv jezdím primárně po městě, tak příplatek za PHEV se mi ekonomicky nevrátí. Když to tedy nemá jinou výhodu, obzvlášť ještě když to má vyšší spotřebu než HEV.
Hmmm, 10 Kaček na kiláček jen na palivu, to je teda pohodička.
Takovej 2 ECO PACK. Ekologie a ekonomika v jednom.
To aby člověk vydělával jen na benzin a cenu auta.
Hele, asi záleží na úhlu pohledu a hlavně na konkrétním autě a jeho verzi.
U auta za 2 mega už to pomalu smysl přestává dávat, ale u auta za 1M to pořád cítit je, pokud trošku počítáš. U velkých nájezdů je to zcela jasné, ale i u menších se to do 3-5 let určitě projeví. A není to vždy jen o spotřebě a dojezdu, o kterých jsem psal. Mě třeba vyhovuje i to, jak mi nafta jede v nízkých otáčkách. TSI ať už 1.4, nebo 1.5 110kW, nebo 2.0 140kW jsou na volnoběh a ve městě příjemně tichý, ale mimo to v zápřahu docela řvou a mě to teda moc nebavilo. TDI EVO na volnoběh trošku třese a ve městě je slyšet o fous víc, ale na dálky a v tahu je paradoxně tišší, právě díky tomu, jak se opírá o krouťák a drží nízké otáčky. A nejen díky tomu. Celkově je kultivovanější než předchůdce. 206kW verze TSI už je tišší i silnější, ale taky mnohem dražší a užranější. Já taky hodně zvažoval levnější TSI 140kW, protože výkonově bylo podobné a neotravovalo by regeneracemi a močovinou. Ale na ty dlouhý tahy mi prostě ta nafta sedla víc, no. A navíc má 147kW verze solidní (turbobenzínový) průběh krouťáku až do 3.600 ot./min. A taky u 2.0 TSI zrušili nepřímý vstřik a nechali jen přímý a tak už se nesmývá karbon z ventilů atd... A otázkou je i následný prodej skutečným kolenovrtům. Prostě těžko říct zcela jednoznačně.
Tablety mám v autě, doma, práci a i v batůžku je nosím všude ssebou. Mám tablety na ***, na bolení hlavy, urinal kdyby mně chytnul močák, strepsils kdyby mně bolelo v krku. Vstavač polní, kdybych si chtěl v práci zaš....
nezapomen, ze nafta je dopovana nizsi spotrebni dani
dnes by nafta na stojanu stala o 5 korun vic nez benzin, kdyby byla spotrebni dani zatizena jako benzin
ja v prvnim prispevku narazim na to, ze spousta kolenovrtu tvrdi, ze do velkyho auta patri nafta
evidentne ne
Frede, tohle auto je v základu za 2,1. Vlez si na konfigurátor X5 a jak píšu, rozumně vybavené auto je o stovku dražší. Nebude to úroveň výbavy jako Explorer, ale dá se s tím fungovat bez problémů.